abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 maart 2013 @ 15:43:53 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124609958

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
monopoly%20spin.gif Monopoly, Machinist (in opleiding). Voor al uw veiligheidsvestjes en foto's op emplacementen.
162.gif Crientj, Ginger, servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
acc_logo2_opt.gif Darkwing_Duck, Vraagt zich af hoe lang er nog dieseltractie bij ACTS is.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
fyrav250%2060x60.png b2py, Alcoholist met een spoorhobby.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Fyra Amsterdam<->Brussel
Met ingang van 18 januari is de Fyra-treindienst tussen Amsterdam en Brussel voor onbepaalde tijd opgeschort. Dit is besloten naar aanleiding van beschadiging aan het materieel door winterse omstandigheden. Internationaal reizen over de HSL kan hierdoor uitsluitend met Thalys. Het alternatief is een 1x per twee uur rijdende intercity Den Haag HS-Brussel (in het weekend tot Antwerpen) over het klassieke spoor. Reizigers met een kaartje naar België mogen zonder toeslag gebruik maken van de Fyra Amsterdam-Rotterdam. Verder rijdt er ook nog gewoon elk uur een stoptrein Roosendaal-Antwerpen.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork

>> Achter de schermen
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly
Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey
Fotoverslag over VIRM - GlenSpey
De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam
De cabine van een G1206 - Mirgeam
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_124610545
In de Drontermeertunnel heb je niet eens bereik met je telefoon, kut tunnel.
pi_124610671
quote:
'Nieuwe trein Amsterdam-Parijs in 2015'

AMSTERDAM - Thalys krijgt binnenkort mogelijk concurrentie in het treinverkeer tussen Nederland en Parijs. Tassenleverancier Travelteq wil vanaf april 2015 vijf hogesnelheidsverbindingen per dag met de Franse hoofdstad gaan verzorgen, meldde het Nederlandse bedrijf donderdag.

„Er is marktonderzoek gedaan, een businessplan opgesteld en er zijn investeerders aangetrokken”, zegt initiatiefnemer Maarten van den Biggelaar, die ook uitgever van zakenblad Quote is. „Onze trein wordt volledig eersteklas ingericht met de bijbehorende service. Ruime stoelen, veel beenruimte, supersnel internet aan boord en uitstekende maaltijden. En dat alles voor minder dan de huidige eersteklasprijzen.”

Het ministerie van Infrastructuur en Milieu en spoorbeheerder ProRail bevestigen dat zij een oriënterend gesprek hebben gehad met Travelteq.
Extra concurrentie is altijd goed en deze richt zich vooral op de zakelijke reiziger denk ik. Maar met welk materieel willen die gaan rijden?
pi_124610901
Mijn machinist doet aan EZR. Wat een verschrikking is dat zeg.. Rol al 10 kilometer uit ofzo en rol nu langs Lelystad opstel.
  donderdag 28 maart 2013 @ 16:11:16 #5
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_124610986
quote:
2s.gif Op donderdag 28 maart 2013 16:02 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Extra concurrentie is altijd goed en deze richt zich vooral op de zakelijke reiziger denk ik. Maar met welk materieel willen die gaan rijden?
http://www.bnr.nl/?servic(...)1622&audioId=1841616
  donderdag 28 maart 2013 @ 16:11:22 #6
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124610990

quote:
Zwei Tote bei Zugunfall: Menschlicher Fehler

Menschliches Versagen dürfte das tödliche Zugunglück Mittwochnacht bei Obereggendorf (Bezirk Wr. Neustadt) ausgelöst haben, bei dem zwei Bahnmitarbeiter getötet und drei weitere verletzt wurden. Eine Lok prallte gegen einen Messzug.
Lees verder

In het Nederlands:

Twee doden bij treinongeval: Menselijke fout.

Menselijke fouten, dat is hoogstwaarschijnlijk de oorzaak van het fatale treinongeval woensdagnacht bij Obereggendorf. Hierbij werden twee arbeiders bij de werkzaamheden gedood en drie arbeiders raakten gewond. Een locomotief reed tegen een werktrein.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 maart 2013 @ 16:13:34 #7
Maffe Fries
pi_124611076
Speciaal voor de TT: http://www.spoorwegmuseum.nl/home.html

Denk dat ik op 4 mei een bezoekje aan het museum breng.
pi_124611154
quote:
2s.gif Op donderdag 28 maart 2013 16:02 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Belangrijker vind ik ook dat ze met de gemeente Den haag in gesprek zijn over de verbinding Den Haag - Brussel... Ze zijn dus wel serieus bezig.
dag
pi_124611375

Gevolg van EZR is dat we met +4 in Lelystad aankwamen en mijn trein naar Amsterdam c ook met +4 is vertrokken. Wel 12 bakken VIRM, dat wel.
pi_124612176
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 16:13 schreef Peterselieman het volgende:
Speciaal voor de TT: http://www.spoorwegmuseum.nl/home.html

Denk dat ik op 4 mei een bezoekje aan het museum breng.
Ik denk wel iets eerder. Wou eigenlijk meteen zaterdag al gaan :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 maart 2013 @ 16:40:54 #11
Maffe Fries
pi_124612300
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 16:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik denk wel iets eerder. Wou eigenlijk meteen zaterdag al gaan :)
of we moeten volgende week zaterdag met een groepje gaan
  donderdag 28 maart 2013 @ 16:41:53 #12
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_124612343
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 16:20 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Gevolg van EZR is dat we met +4 in Lelystad aankwamen en mijn trein naar Amsterdam c ook met +4 is vertrokken. Wel 12 bakken VIRM, dat wel.
Dat was nou net niet de bedoeling van energiezuinig rijden:
quote:
De machinisten krijgen onder meer uitleg op welke punten ze de trein kunnen laten uitrollen. In plaats van vlak voor het station op de rem te trappen komt de trein dan langzaam het station binnenglijden. "Voor de passagiers is dat ook aangenamer", zegt de woordvoerder. De veiligheid en de punctualiteit van de dienstregeling blijven voorop staan.
Volgens treinreiziger.nl
pi_124612377
quote:
14s.gif Op donderdag 28 maart 2013 16:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

of we moeten volgende week zaterdag met een groepje gaan
Dan zit ik in Dublin :s)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 maart 2013 @ 16:43:52 #14
Maffe Fries
pi_124612433
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2013 16:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan zit ik in Dublin :s)
ah ja, is waar ook. Heb je al voorbereidingen getroffen wat betreft het spoor en de kroegen?
pi_124612436
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 16:20 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Er zal wel gewoon een badslipperexpress of sprinter voor hebben gezeten :p
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 28 maart 2013 @ 16:52:47 #16
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124612858
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 15:59 schreef b2py het volgende:
In de Drontermeertunnel heb je niet eens bereik met je telefoon, kut tunnel.
Op de helft van de HSL ook niet :s)
pi_124613117
quote:
14s.gif Op donderdag 28 maart 2013 16:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ah ja, is waar ook. Heb je al voorbereidingen getroffen wat betreft het spoor en de kroegen?
ben ermee bezig, wordt woest gaaf :Y
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 maart 2013 @ 17:02:11 #18
Maffe Fries
pi_124613222
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 16:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ben ermee bezig, wordt woest gaaf :Y
kan ik me goed voorstellen, want Dublin is een te gekke stad :Y

Ben er wel geweest, maar echt tijd om goed rond te kijken heb ik toen niet gehad :')
pi_124613382
'In 2015 nieuwe trein tussen Amsterdam-Parijs'

Ik ben héél benieuwd... Al het zoveelste HSL-sprookje inmiddels.
  donderdag 28 maart 2013 @ 17:10:42 #20
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124613540
Echt die fotosoep in dat artikel van de VK :')
  donderdag 28 maart 2013 @ 17:13:40 #21
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124613664
Ik geloof er niet echt in. Ze hebben op dit moment nog helemaal niks, maar willen in april 2015 gaan rijden. Per 1 april 2015 zeker? :')
pi_124613675
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 16:41 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dat was nou net niet de bedoeling van energiezuinig rijden:

[..]

Volgens treinreiziger.nl
Daar gaat de nieuwe concessie |:(
  donderdag 28 maart 2013 @ 17:14:20 #23
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124613692
Travelteq is een bedrijf die tassen ontwerpt :')
Daar is die Maarten van Biggelaar ofzo ook eigenaar van.
pi_124613810
Volgens mij staat er een defecte trein tussen Sloterdijk en Centraal op Haarlemse sporen. Twee virms achter elkaar stil met reizigers. Spangend voor de reizigers.
pi_124614161
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 17:17 schreef b2py het volgende:
Spangend voor de reizigers.
Gheyl :~
pi_124614637
quote:
10s.gif Op donderdag 28 maart 2013 17:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Gheyl :~
hihi, Ik heb geen enkele Amsterdam genoemd en toch wist je waar ik het over had. O+
pi_124614662
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 17:44 schreef b2py het volgende:

[..]

hihi, Ik heb geen enkele Amsterdam genoemd en toch wist je waar ik het over had. O+
Nee, ik hoorde alleen dat er gespangd werd :~
pi_124614806
De Leonardo Express tussen Rome Fiumicino Airport en Rome Termini Treinstation
http://imgur.com/xs9HNpP
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_124614832
Stop de dienstregelingen, het sneeuwt in het ganse land!
pi_124614910
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 17:51 schreef b2py het volgende:
Stop de dienstregelingen, het sneeuwt in het ganse land!
In het GANSE land? Nee!

pi_124614933
In Zwolle is het ondertussen witte donderdag heb ik vernomen. Deventer houdt het vooralsnog droog *O*
  PR/Manusje van alles donderdag 28 maart 2013 @ 18:27:38 #32
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_124615896
quote:
10s.gif Op donderdag 28 maart 2013 17:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

In het GANSE land? Nee!

[ afbeelding ]
_O-
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! Šyvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  donderdag 28 maart 2013 @ 18:32:22 #33
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_124616019
quote:
10s.gif Op donderdag 28 maart 2013 17:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

In het GANSE land? Nee!

[ afbeelding ]
Precies dat stuk dat een paar weken geleden volkomen insneeuwde.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_124616041
:( allesveelteletterlijknemert :(
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 maart 2013 @ 18:35:28 #35
Maffe Fries
pi_124616110
_O-
  donderdag 28 maart 2013 @ 18:37:20 #36
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124616180
Omdat Nedmag Veendam voorlopig nog vervoer blijft doen per spoor van Veendam naar Hermalle-Sous-Huy vv met dolime (gebrande dolomiet) heeft Nedmag een set Taoos gehuurd waar de logo's van Nedmag op aangebracht gaan worden. Inmiddels zijn er al 6 afgeleverd en staan in Veendam op verdere inzet te wachten.
Het type wagen is hetzelfde waar HTRS nu mee rijdt.
pi_124616366
Totdat de sloop van de Langeleegte klaar is zeker :')
pi_124616415
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 18:37 schreef greavy het volgende:

Het type wagen is hetzelfde waar HTRS nu mee rijdt.
Dat zegt OOK niemand iets :s)

donderdag 28 maart 2013 @ 18:54:40 #39
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124616796
Alleen die bulkwagen achter de loc draait niet meer mee.
pi_124617054
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 18:54 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Alleen die bulkwagen achter de loc draait niet meer mee.
Gespot! Die zag ik vanmiddag in Amersfoort. Mocht er met 40 omheen met mijn ICM'tjes! :D
pi_124617148
Iedereen weet ook dat HRTS en HUSA hetzelfde zijn? Of toch niet maar dan weer anders?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 maart 2013 @ 19:20:27 #42
Maffe Fries
pi_124617795
quote:
5s.gif Op donderdag 28 maart 2013 19:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Iedereen weet ook dat HRTS en HUSA hetzelfde zijn? Of toch niet maar dan weer anders?
Van Gansewinkel.

Over dat bedrijf gesproken 8-)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_124617904
quote:
14s.gif Op donderdag 28 maart 2013 19:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Van Gansewinkel.

Over dat bedrijf gesproken 8-)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zag die loc ook vanmiddag, bij Amersfoort! :D
  Redactie Sport donderdag 28 maart 2013 @ 19:23:19 #44
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_124617912
quote:
5s.gif Op donderdag 28 maart 2013 19:05 schreef Dr_Flash het volgende:
HTRS staat voor Husa Transportation Railway Service: http://nl.wikipedia.org/wiki/Husa_Transportation_Railway_Service
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_124617940
http://paris-ile-de-franc(...)salaries-224573.html
SNCF vraagt Parijse werkgevers om werktijden aan te passen omdat de Transilien op 200% van de capaciteit benut wordt in de spits.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 maart 2013 @ 19:29:50 #46
Maffe Fries
pi_124618169
Klaasje, baas _O_

FOK!taalgebruik op Somda: http://somda.nl/forum/5909/p442565/Ontwikkelingen+bij+VIRM/
pi_124618222
quote:
Stout! ~O>
Daar gaat een modje nog ingrijpen.

Overigens ziet iedereen mijn v250 troll behalve het moderatie team. Die heeft nu zelfs gewaarschuwd tegen mensen die het nog een keer een 1 april grap noemen :')
  donderdag 28 maart 2013 @ 19:31:20 #48
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124618237
quote:
Je bent op deze website geblokkeerd (IP ..........).

Je kunt geen gebruik meer maken van Somda.

Ben je van mening dat dit onterecht is, stuur dan een mail aan de webmaster (AT somda PUNT nl).

Krijg lekker de graftyfusteringhoerepestziekte daar bij Somda :(
Gelukkig kan ik er bij via Somda.nl/mobiel :) Ff me popcorn pakken :)

Zal zometeen wel verwijderd worden nadat half Somda daarover valt :')
pi_124618397
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 19:31 schreef greavy het volgende:

[..]

Je bent op deze website geblokkeerd (IP ..........).

Je kunt geen gebruik meer maken van Somda.

Ben je van mening dat dit onterecht is, stuur dan een mail aan de webmaster (AT somda PUNT nl).

pi_124619330
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 17:14 schreef greavy het volgende:
Travelteq is een bedrijf die tassen ontwerpt :')
Daar is die Maarten van Biggelaar ofzo ook eigenaar van.
En wie moge dat dan zijn? :P

Op hun eigen site staat het er inmiddels vol van: http://www.travelteq.com/train

quote:
Wat verstaat u onder scherpe prijzen?
Scherpe prijzen, zo rond de 100 euro enkele reis, in elk geval onder het huidige eersteklas tarief.
Nee echt scherp geprijsd hoor, met Thalys zou ik het nķķit voor ¤35,- enkele reis bijvoorbeeld kunnen doen! ^O^

quote:
U zegt dat de treinen volledig eerste klas worden. Wat houdt dit precies in?
Onze gasten krijgen extra beenruimte, slaapstoelen, stilteruimte, in-train entertainment, films en spelletjes, supersnel internet, simpel maar goed eten, permanent schoongemaakte wc’s.
Oh. Maak dit dan wel even duidelijk en zit dit niet pas halverwege een lijst met "vragen en antwoorden die je aan jezelf stelt".

quote:
Welk bedrijf levert/leaset de treinen aan Travelteq?
We zijn met Bombardier en Alstom in gesprek.
Lekker op tijd voor 2015. -O-

quote:
Welke kwaliteitscontroles worden er op de treinen toegepast om Fyra-achtige praktijken te voorkomen?
Je moet voldoen aan alle internationale eisen. Wij zijn in gesprek met de ILT (Inspectie Leefomgeving en Transport) om officieel vervoerder te worden. Je moet dan voldoen aan alle eisen waar ook NS en Thalys aan voldoen. Ook zijn er gesprekken met ProRail.
Infrabel en de Fransen zullen het natúúrlijk ook direct goed vinden. :')

quote:
Wat zijn de criteria?
Er zijn wel 150 punten waar je aan moet voldoen.
Dat is geen antwoord op de vraag. Er staat 'wat', niet 'hoeveel'.
  donderdag 28 maart 2013 @ 20:13:15 #51
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_124619910
quote:
:)
  Redactie Sport donderdag 28 maart 2013 @ 20:28:22 #52
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_124620702
Oh oh, kijk eens wie er gereageerd heeft op mijn filmpje van gisteren:

En dit keer helemaal zonder uitroeptekens :o :o :o
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 maart 2013 @ 20:30:26 #53
Maffe Fries
pi_124620822
Don't tell me it's him ...
  donderdag 28 maart 2013 @ 22:07:49 #54
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124626391
Loc gaat voor 10 jaar naar Horb. Indien gewenst wordt het dan nog eenmalig verlengd met 10 jaar. Ooit komt ie dus weer retour....
pi_124627292
SJBats twitterde op donderdag 28-03-2013 om 12:07:50 Vrouw krijgt boete van conducteur omdat ze met 2 kids in stiltecoupé is gaan zitten. Deze kinderen hebben een uitknop, wat is dan probleem? reageer retweet
_O- _O- :'(
pi_124629605
Stiltecoupéterreur. Valt me trouwens wel op dat de meeste reizigers in de Arriva-treinen weinig op de 'stiltecoupé' uit doen, terwijl je in sommige intercity's al ruzie hebt als je je neus moet snuiten.
pi_124630111
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 23:07 schreef lezut het volgende:
Stiltecoupéterreur. Valt me trouwens wel op dat de meeste reizigers in de Arriva-treinen weinig op de 'stiltecoupé' uit doen, terwijl je in sommige intercity's al ruzie hebt als je je neus moet snuiten.
Stiltecoupé in de gtw's, zijn die er dan?
pi_124630169
Yep, wel op de Vechtdallijnen. Aan de ene kopse kant zit de eerste klas (ook stilte trouwens) en aan de andere kopse kant zit tweede klas stiltecoupé. Heeft nog wel even geduurd dat daar mensen gingen zitten, omdat iedereen dacht dat het eerste klas was vanwege de andere kleur bekleding :s)
pi_124630354
Dat zal het dan zijn waarschijnlijk, ik reis op andere trajecten. Die harde, rechte stoelen zijn toch wel een gemiste kans in die dingen vind ik.
pi_124630823
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 23:18 schreef lezut het volgende:
Yep, wel op de Vechtdallijnen. Aan de ene kopse kant zit de eerste klas (ook stilte trouwens) en aan de andere kopse kant zit tweede klas stiltecoupé. Heeft nog wel even geduurd dat daar mensen gingen zitten, omdat iedereen dacht dat het eerste klas was vanwege de andere kleur bekleding :s)
Moet je net lekker iedere goddam 5 kilometer gaan stoppen PIIIIEEP PIIIIEEEP PIEEIEIEIEIEEPP deur open en nogeens als ze dicht gaan 8)7
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 maart 2013 @ 23:37:43 #61
Maffe Fries
pi_124630837
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Moet je net lekker iedere goddam 5 kilometer gaan stoppen PIIIIEEP PIIIIEEEP PIEEIEIEIEIEEPP deur open en nogeens als ze dicht gaan 8)7
de piep is zachter gezet toch?
pi_124630882
quote:
11s.gif Op donderdag 28 maart 2013 23:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

In de achterhoek ja... of ze dat hier ook gedaan hebben weet ik niet, nog steeds goed hoorbaar iig :P

En het interieur van de vechtdal GTW's is wel wat anders als die in het noorden, meer ruimte tussen de stoelen en volgens mij zijn de stoelen zelf ook anders. Ik heb iig niets te klagen met mijn 2 meter
pi_124631044
quote:
11s.gif Op donderdag 28 maart 2013 23:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Hij moet uit :(
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 maart 2013 @ 23:44:57 #64
Maffe Fries
pi_124631088
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 23:39 schreef lezut het volgende:

[..]

In de achterhoek ja... of ze dat hier ook gedaan hebben weet ik niet, nog steeds goed hoorbaar iig :P

En het interieur van de vechtdal GTW's is wel wat anders als die in het noorden, meer ruimte tussen de stoelen en volgens mij zijn de stoelen zelf ook anders. Ik heb iig niets te klagen met mijn 2 meter
sowieso zijn de meeste stoelen in het noorden in coachopstelling geplaatst, terwijl in de nieuwe stellen veel meer vis ā vis is.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 maart 2013 @ 23:46:00 #65
Maffe Fries
pi_124631133
quote:
8s.gif Op donderdag 28 maart 2013 23:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hij moet uit :(
0900-ARRIVA bellen :P
pi_124631165
quote:
14s.gif Op donderdag 28 maart 2013 23:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

sowieso zijn de meeste stoelen in het noorden in coachopstelling geplaatst, terwijl in de nieuwe stellen veel meer vis ā vis is.
Ja klopt, maar ook in de coachopstelling heb ik nog genoeg ruimte terwijl ik daar meestal klem kom te zitten (touringcars :'))
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 28 maart 2013 @ 23:48:29 #67
Maffe Fries
pi_124631210
in het noorden moet het misschien net passen. Vis ā vis neemt gewoon veel meer ruimte in dan coachopstelling.
pi_124631315
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 23:47 schreef lezut het volgende:

[..]

Ja klopt, maar ook in de coachopstelling heb ik nog genoeg ruimte terwijl ik daar meestal klem kom te zitten (touringcars :'))
SGM idem :')

Of met je knieën in iemands kruis in vis-a-vis opstelling :')
pi_124631504
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 23:51 schreef Frenk3nstein het volgende:

[..]

SGM idem :')

Of met je knieën in iemands kruis in vis-a-vis opstelling :')
Yep, SGM heb ik ook moeite mee... Lintjes is ook feest, pas ik eigenlijk niet in
pi_124632688
Er wordt momenteel een soort van Perron gesloopt in Eindhoven. Ik vraag me al van jongs af aan af waar dat voor gediend heeft.. Het is aan de overzijde van Spoor 1 (dus achter de vele treinbanen daar).

Hier een foto van wat ik bedoel:
GGGG
pi_124632805
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 00:41 schreef einszweiachtung het volgende:
Er wordt momenteel een soort van Perron gesloopt in Eindhoven. Ik vraag me al van jongs af aan af waar dat voor gediend heeft.. Het is aan de overzijde van Spoor 1 (dus achter de vele treinbanen daar).

Hier een foto van wat ik bedoel:
[ afbeelding ]
Dat is het postperron. Vroeger werd post nog vervoerd via het spoor en was er een perron nodig om de posttreinen te kunnen vol- en uitladen. Het gebouw dat erbij staat, is het oude postkantoor. Er zijn plannen om dat te slopen en er nieuwbouw te plegen.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 00:51:09 #72
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_124632901
Postperrons worden overal gesloopt lijkt wel. In Den Bosch is het al een tijdje weg, en hier in Deventer zijn ze ook aan het hakken en zagen.
pi_124632949
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 00:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Postperrons worden overal gesloopt lijkt wel. In Den Bosch is het al een tijdje weg, en hier in Deventer zijn ze ook aan het hakken en zagen.
Ik meende dat ik het de laatste keer nog gezien had bij Den Bosch. Het staat/stond daar altijd ramvol met rolcontainers. Ik weet in ieder geval dat het ook bij Zwolle gesloopt is.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 01:03:21 #74
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_124633122
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 00:51 schreef Dr_Flash het volgende:
In Breda is het omgebouwd tot reizigersperron, hoe ik de renders begrijp wordt het ook geheel opgenomen in het nieuwe stationsgebouw. Grappig detail is dat het voormalige postperron het enige perron is dat met een lift te bereiken is.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 00:53 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ik meende dat ik het de laatste keer nog gezien had bij Den Bosch. Het staat/stond daar altijd ramvol met rolcontainers. Ik weet in ieder geval dat het ook bij Zwolle gesloopt is.
Voor zover ik weet is de spooraansluiting bij Den Bosch helemaal weg. Gisteren zag ik ook dat van de 3 sporen aan de westkant van het station (perronspoor 7 en doorgaande sporen 8+9) er nog maar 2 over zijn.
pi_124633515
In Utrecht Centraal is het postperron enkele jaren geleden reeds gesloopt. Sinds kort is de busbuffer er van busstation West.
pi_124634675
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 00:53 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Die is al ruim een half jaar verdwenen.
pi_124635304
Op de een of andere manier ben ik toch altijd hogelijk verbaasd dat treinenthousiasten dat soort dingen niet weten. Is het dan echt zo lang geleden dat dit een doodnormaal beeld was:

Lekker ding is het <3
pi_124635334
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 08:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Op de een of andere manier ben ik toch altijd hogelijk verbaasd dat treinenthousiasten dat soort dingen niet weten. Is het dan echt zo lang geleden dat dit een doodnormaal beeld was:
[ afbeelding ]
Ja.
pi_124635675
quote:
'NS wil mening van reizigers minder zwaar meetellen'
De Nederlandse Spoorwegen wil de mening van reizigers minder laten meetellen bij het beoordelen van hun prestaties, om zo de kans op een boete te verkleinen.

Dat meldt RTL vrijdag.

De NS vindt dat zijn reizigers te negatief zijn over hun prestaties en willen de zeven punten waar mensen op kunnen oordelen beperken tot één.

De overheid rekent de NS sinds 2008 af op prestaties die ze onder andere meten door reizigersonderzoek. In 2012 kreeg het bedrijf zo 2,75 miljoen euro boete.

Staatssecretaris Mansveld van Spoor wil echter voorlopig niet meewerken aan het plan. "Reizigers moeten centraal staan in het handelen van aanbieders van openbaar vervoer."

Bron: nu.nl
Lastig he Bert, dat self-loading cargo.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_124635723
Wat een douchebags zijn het toch ook :')
  vrijdag 29 maart 2013 @ 09:07:42 #81
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_124635958
Het commentaar van de RTL-correspondent is ook terecht. Zullen we NS trouwens even confronteren met de resultaten van de KPVV-klantenbarometer?
  vrijdag 29 maart 2013 @ 09:48:35 #82
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_124636709
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 09:07 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het commentaar van de RTL-correspondent is ook terecht.
Welk commentaar?
pi_124637183
quote:
De consumentenorganisaties die verenigd zijn in het LOCOV snappen dan ook niet waarom NS nu het aantal klantoordelen wil beperken. "We hebben niet de indruk dat NS de klant nu minder hoog in het vaandel heeft staan, maar het blijft nodig om NS ook te beoordelen op klanttevredenheid", reageren ze.

Bron: rtl.nl
Nou, dat zegt ook voldoende over de organisaties binnen het LOCOV, met de immer alles goedpratende snor van ROVER voorop. Die doet ook nog wel een keer een Van Gentje.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 10:10:55 #84
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_124637238
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 08:47 schreef Litpho het volgende:

[..]

Tsja. Zo van, "kunnen de feiten niet naar de norm, dan doen we de norm toch naar de feiten?"
  vrijdag 29 maart 2013 @ 10:11:06 #85
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_124637252
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 10:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tsja. Zo van, "kunnen de feiten niet naar de norm, dan doen we de norm toch naar de feiten?"
Sinds Wilders zijn vergelijkingen met bergen en Mohammed niet meer helemaal done, nee.
pi_124637529
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 10:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja :D Het is toch zeer verbazingwekkend dat zo'n bestuur van te voren niet zelf bedenkt dat je dit soort dingen niet kan zeggen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 maart 2013 @ 10:20:46 #88
Maffe Fries
pi_124637533
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 09:07 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het commentaar van de RTL-correspondent is ook terecht. Zullen we NS trouwens even confronteren met de resultaten van de KPVV-klantenbarometer?
wat is belangrijker? Reizigers vervoeren of treintjes rijden?
pi_124637593
_O-
  vrijdag 29 maart 2013 @ 10:25:20 #90
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_124637672
Nou, alles leuk en aardig, maar WeekendVrij op feestdagen? Toch maar niet. Kon gewoon voor 40% korting inchecken net.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 10:27:08 #91
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_124637731
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 08:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[ afbeelding ]

Lekker ding is het <3
Zo idd basiskennis moeten zijn!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_124637733
Goede vrijdag is gewoon een werkdag toch? Ik ben ook niet vrij.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 maart 2013 @ 10:28:38 #93
Maffe Fries
pi_124637765
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 10:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
precies. alleen voor de ov-studentenkaart is het een feestdag
  vrijdag 29 maart 2013 @ 10:35:01 #94
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_124637952
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 10:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Oh okee. Luie kutvarkens :D
  vrijdag 29 maart 2013 @ 10:39:41 #95
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_124638069
Trouwens mijn dag is nou al goed. In Deventer ingestapt, komen er vanuit het rijtuig 2 gasten richting het balkon gestuikt, onder achterlating van een tafel vol met lege en volle bierblikken. Want de trein stond toch stil en er MOEST gerookt worden. Wat denk je?

Ja natuurlijk :D zij bij die paal, peuk aan, deuren dicht, trein weg _O_
pi_124638107
Hahahahaha :D Dat zie ik in Dv heel vaak gebeuren inderdaad :D Je hebt alleen maar tijd om te roken als je met de IC Berlijn aankomt en alleen in de richting van Amsterdam Centraal tegenwoordig.

En stiekem ben ik wel vrij ;)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 maart 2013 @ 10:41:39 #97
Maffe Fries
pi_124638117
geniaal _O_
pi_124638133
quote:

[..]

Ik reis vandaag gewoon gratis met mijn week-ov hoor
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 maart 2013 @ 10:43:30 #99
Maffe Fries
pi_124638157
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 10:42 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ik reis vandaag gewoon gratis met mijn week-ov hoor
weekend-ov heeft ook gratis reizen vandaag
  Redactie Sport vrijdag 29 maart 2013 @ 10:44:37 #100
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_124638187
Bij mij in de bus heeft vandaag iedereen gratis reizen :6
PM mij!
pi_124638710
quote:

[..]

Werkelijk waar schandalig.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 11:09:02 #102
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_124638794
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 10:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Mijn dalvrij was goed voor Gratish!
pi_124638804
NS houdt drankmachinist hand boven het hoofd
quote:
De NS heeft tegen het eigen beleid een machinist in dienst gehouden die onder invloed van drank een trein bestuurde. Dat bevestigt een woordvoerder van het spoorbedrijf vrijdag na berichtgeving hierover in De Telegraaf.

De machinist mocht zijn baan houden vanwege zijn lange staat van dienst en het feit dat er nooit eerder problemen met hem zijn geweest. De NS heeft in principe een 'zerotolerancebeleid', wat inhoudt dat een machinist of conducteur die met alcohol in zijn bloed wordt betrapt onmiddellijk wordt ontslagen.

De Telegraaf schrijft dat de bewuste machinist eerder zijn rijbewijs is kwijtgeraakt vanwege drankmisbruik. Ook zou hij zijn veroordeeld voor mishandeling. De NS weet daar niets van. "Zolang dat geen invloed heeft op zijn werk komt daar geen oordeel over van zijn werkgever", aldus de woordvoerder.

De machinist zat overigens niet laveloos in de trein. Bij een controle werd 0,2 promille alcohol in zijn bloed aangetroffen, waar voor automobilisten een maximum van 0,5 is toegestaan.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 11:25:57 #104
146033 ReisT
pi_124639231
quote:

[..]

Nee, het is géén feestdag. Er wordt voor een goede vrijdag sinds een paar jaar een speciale uitzondering gemaakt dat alle studenten dan gratis mogen reizen. Daar voor was het soms wel, soms niet gratis omdat NS zelf niet wist of het nou een feestdag was of niet.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 11:30:15 #105
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_124639337
En omdat conducteurs te lui waren om 100 man op de bon te slingeren. Ziedaar, een betaalstaking werkt :Y
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 maart 2013 @ 11:32:01 #106
Maffe Fries
pi_124639394
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 11:25 schreef ReisT het volgende:

[..]

Nee, het is géén feestdag. Er wordt voor een goede vrijdag sinds een paar jaar een speciale uitzondering gemaakt dat alle studenten dan gratis mogen reizen. Daar voor was het soms wel, soms niet gratis omdat NS zelf niet wist of het nou een feestdag was of niet.
vroeger was het wel een feestdag. Nu dus niet meer, omdat het nu voor iedereen met een studentenkaart vrij reizen is
pi_124639677
Heeft iemand een idee waar ik een overzicht kan vinden, of dat dat er überhaupt is, van STS-passages (treinen door rood)?
Hooray for beer.
pi_124639709
De Tweede Kamer flikkert het plan van de NS alweer de prullenbak in:

quote:
Tweede Kamer ziet niets in voorstel NS

DEN HAAG - Het plan van de NS om het oordeel van de reiziger minder zwaar te laten meewegen in de beoordeling van de prestaties, kan volgens de Tweede Kamer meteen weer de prullenbak in. VVD, PvdA, D66 en PVV zijn vrijdag in elk geval niet gecharmeerd van het voorstel.

PvdA-Kamerlid Duco Hoogland vindt het „totale waanzin” dat een publiek bedrijf niet wil worden afgerekend op het oordeel van de klant. Volgens Betty de Boer van de VVD neemt de NS de reiziger op deze manier niet serieus.

Stientje van Veldhoven, Kamerlid voor D66, wil dat het plan zo snel mogelijk weer van tafel verdwijnt. En volgens Machiel de Graaf van de PVV haalt de NS de neus op voor de mening van de reiziger. „De klantgerichtheid is ver te zoeken”, stelt hij.
Ik zeg het vrijwel nooit, maar hier heeft de PVV toch gelijk.
  Redactie Sport vrijdag 29 maart 2013 @ 11:45:27 #109
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_124639785
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 11:41 schreef Zyron het volgende:
Heeft iemand een idee waar ik een overzicht kan vinden, of dat dat er überhaupt is, van STS-passages (treinen door rood)?
http://www.ilent.nl/onder(...)/andere_publicaties/
PM mij!
  vrijdag 29 maart 2013 @ 11:52:23 #110
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_124639984
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 11:42 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Machiel de Graaf is nog niet eens zo gek.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 11:54:07 #111
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_124640039
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 11:42 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Ns doet gewoon heel erg zijn best om zijn imago te verpesten. Gisteren gezeur dat "afspraken nakomen maar geld kost :{w " en nu dit weer. Jä zo komen we er wel :N
pi_124640343
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 11:25 schreef ReisT het volgende:

[..]

voor NS is goede vrijdag een feestdag. zowel student week als weekend hebben de hele dag vrij reizen (student weekend zelfs op donderdag vanaf 12:00 al) verder is op goede vrijdag de hele dag dal tarief dus ook tijdens de reguliere spitstijden reis je met dal vrij gratis en met altijd voordeel op 40% korting
pi_124640604
quote:
Dankje. Helaas niet recent genoeg, maar 't is iets. :)
Hooray for beer.
pi_124641089
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 12:05 schreef Salatrel het volgende:

[..]

voor NS is goede vrijdag een feestdag. zowel student week als weekend hebben de hele dag vrij reizen (student weekend zelfs op donderdag vanaf 12:00 al) verder is op goede vrijdag de hele dag dal tarief dus ook tijdens de reguliere spitstijden reis je met dal vrij gratis en met altijd voordeel op 40% korting
Waarom moest Fles dan betalen (40% korting) voor z'n treinreis terwijl hij weekend-vrij heeft?
En waarom is informatie daarover nog steeds nergens op de NS site terug te vinden?
pi_124641136
Wel dal maar geen weekend.
pi_124641155
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 12:29 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Waarom moest Fles dan betalen (40% korting) voor z'n treinreis terwijl hij weekend-vrij heeft?
En waarom is informatie daarover nog steeds nergens op de NS site terug te vinden?
omdat weekend vrij iets anders is dan student weekend.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 13:14:55 #117
146033 ReisT
pi_124642615
Gewoon omdat het vandaag geen weekend is.
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 12:05 schreef Salatrel het volgende:

[..]

voor NS is goede vrijdag een feestdag.
Alleen voor studenten dus niet. Omdat een weekabonnement niet geldig is op feestdagen.
pi_124642761
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 13:14 schreef ReisT het volgende:
Gewoon omdat het vandaag geen weekend is.

[..]

Alleen voor studenten dus niet. Omdat een weekabonnement niet geldig is op feestdagen.
ik had toevallig even een fotootje gemaakt

vrijdag 29 maart 2013 @ 13:20:06 #119
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124642794
WeekendVrij van NS is alleen op feestdagen geldig die in het weekend vallen ofzo :')
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 maart 2013 @ 13:27:36 #120
Maffe Fries
pi_124643124
ProRail verwacht een lagere groei van het goederenverkeer in de periode tot en met 2020. Er zijn inmiddels allerlei scenario gemaakt op basis van de mogelijke nieuwe infrastructuur zoals extra bogen bij Meteren of een spoorboogje bij Deventer.

Duidelijk is wel dat de Willemspoortunnel in Rotterdam een toekomstige bottleneck is.

http://www.rijksoverheid.(...)renprognoses-phs.pdf
pi_124643390
Was daar bij die spoortunnel al niet voor gewaarschuwd bij de aanleg? Een vriend van m'n vader heeft ooit eens gezegd tegen me dat ze onder die tunnel nog een tunnel hadden moeten leggen waar je voor Centraal al induikt. Dan zit je ook nog eens beter met het promilage.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 13:41:58 #122
146033 ReisT
pi_124643832
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 13:19 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ik had toevallig even een fotootje gemaakt

[ afbeelding ]
Ik had het toevallig even bij de meest betrouwbare bron opgezocht:
quote:
Feestdagen in 2013
Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
  vrijdag 29 maart 2013 @ 13:43:53 #123
67174 Dos37
Come on Twente
pi_124643956
Gisteren gingen ze bij NS-online aardig tegen elkaar in. Het is dus geen vrij reizen op vrijdag en maandag.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 maart 2013 @ 13:44:50 #124
Maffe Fries
pi_124644006
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 13:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Was daar bij die spoortunnel al niet voor gewaarschuwd bij de aanleg? Een vriend van m'n vader heeft ooit eens gezegd tegen me dat ze onder die tunnel nog een tunnel hadden moeten leggen waar je voor Centraal al induikt. Dan zit je ook nog eens beter met het promilage.
een groot probleem is iig de planning van de Cargo's, omdat er een beperking van het aantal goederentreinen in de tunnel is. De lengte van 2,8 kilometer en de beperkte snelheid waarmee gereden wordt draagt hier flink aan bij
  vrijdag 29 maart 2013 @ 13:48:23 #125
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_124645287
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 13:48 schreef Flodder450 het volgende:
stiekem moest ik lachen
Ik ook :D
pi_124645536
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 13:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

een groot probleem is iig de planning van de Cargo's, omdat er een beperking van het aantal goederentreinen in de tunnel is. De lengte van 2,8 kilometer en de beperkte snelheid waarmee gereden wordt draagt hier flink aan bij
Maatregelen nemen om de beperkingen op te heffen? Of denk ik dan te goedkoop?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 maart 2013 @ 14:24:28 #128
Maffe Fries
pi_124645794
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 14:17 schreef b2py het volgende:

[..]

Maatregelen nemen om de beperkingen op te heffen? Of denk ik dan te goedkoop?
nogal. Ik denk dat de kosten om de beperking niet opwegen tegen de voordelen, tenzij de noodzaak zo groot wordt dat het echt niet anders kan.

het deels verplaatsen van het goederenverkeer over andere treinlijnen is een stuk goedkoper te realiseren.
pi_124646219
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 01:03 schreef James1988 het volgende:
Voor zover ik weet is de spooraansluiting bij Den Bosch helemaal weg. Gisteren zag ik ook dat van de 3 sporen aan de westkant van het station (perronspoor 7 en doorgaande sporen 8+9) er nog maar 2 over zijn.
Ja, de sporen zijn al een tijd geleden weggehaald, maar is het postperron zelf ook weg? Zoals ik al schreef, meen ik me te herinneren dat het postperron er laatst nog was en stond het toen ramvol met rolcontainers.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 maart 2013 @ 14:37:42 #130
Maffe Fries
pi_124646279
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 14:36 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Ja, de sporen zijn al een tijd geleden weggehaald, maar is het postperron zelf ook weg? Zoals ik al schreef, meen ik me te herinneren dat het postperron er laatst nog was en stond het toen ramvol met rolcontainers.
postperron zelf is er nog. zijn volgens mij nog geen sloopplannen voor.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 15:27:16 #131
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124648142
pi_124649297
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 14:37 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

postperron zelf is er nog. zijn volgens mij nog geen sloopplannen voor.
Wellicht in de toekomst nog, want volgens de website van ProRail komt er naast de nieuwe fly-over ook nog een brug met weg en fietspad te liggen. Het kan goed zijn dat het postperron dan alsnog moet wijken.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 29 maart 2013 @ 16:14:51 #133
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_124650094
Voor de liefhebber ouwe treinmeuk op Nostalgienet dit weekend. --> http://www.nostalgienet.n(...)mas/63-specials.html
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_124650992
Bedankt voor jullie antwoord allemaal over dat perron in Eindhoven. Evengoed toch wel jammer dat het tijdperk post-treinen nu dan toch langzaam aan een eind komt. Denk dat het voor nieuwe generaties maar moeilijk vatbaar is dat postkantoren ooit eigen perrons en treinmaterieel hadden.

Overigens ben ik best wel fan van het OV, voor kleine afstanden geef ik de voorkeur aan de auto maar op langere afstanden ga ik het liefst per OV. Morgen mijn eerste reis door België :7 Neerpelt-Herentals, zondag weer retour. Dit is dan een voorbeeld van een stuk waarbij ik liever voor het OV kies dan voor de auto.
GGGG
  vrijdag 29 maart 2013 @ 17:16:15 #135
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124652404
Sommige treinen treffen het ook niet.

IC 1943, v. 11:53 te Den Haag naar Venlo, had +8 te Den Haag door een vertraagde trein uit Venlo (keert tegenwoordig kort in Den Haag). Hierdoor kwam het geheel achter een stoptrein. Maar te Rotterdam liep het iets in, en te Dordrecht werd er nog geen minuut voor de IC een goederentrein naar Venlo gepropt. Te Eindhoven al +33, en dus maar opgeheven. IC 1945, v. 12:23 te Den Haag naar Venlo, had +14 in Eindhoven door de vertraagde IC 1943. Ook die werd opgeheven. Ter vervanging van beide treintjes werd een pendel-IC ingezet op Eindhoven - Venlo - Eindhoven.
Ja, die IC 1943 heeft t/m Eindhoven achter die goederentrein gezeten ...

[ Bericht 6% gewijzigd door greavy op 29-03-2013 17:24:25 ]
pi_124653276
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 16:35 schreef einszweiachtung het volgende:
Bedankt voor jullie antwoord allemaal over dat perron in Eindhoven. Evengoed toch wel jammer dat het tijdperk post-treinen nu dan toch langzaam aan een eind komt. Denk dat het voor nieuwe generaties maar moeilijk vatbaar is dat postkantoren ooit eigen perrons en treinmaterieel hadden.
In London reden er ook speciale postmetro's, ze hadden tot 2003 een heel eigen netwerk.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 17:52:34 #137
146033 ReisT
pi_124653691
Ik rij net Utrecht Centraal binnen, kijk uit het raam en zie....

SNEEUW!!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 maart 2013 @ 17:53:39 #138
Maffe Fries
pi_124653738
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 17:40 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

In London reden er ook speciale postmetro's, ze hadden tot 2003 een heel eigen netwerk.
[ afbeelding ]
is toen ook zo'n hele reportage door wat jeugd geweest die de hele lijn gelopen hebben. Is hier al een paar keer voorbijgekomen geloof ik :)
pi_124653949
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 17:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

is toen ook zo'n hele reportage door wat jeugd geweest die de hele lijn gelopen hebben. Is hier al een paar keer voorbijgekomen geloof ik :)
Haha die zit ik net te lezen
  vrijdag 29 maart 2013 @ 18:22:59 #140
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_124654726

Wachten met oversteken!
Wat de goden van ProRail in Nederland verboden hebben, wordt in België gewoon gedaan. Trein op de vrije baan stilzetten voor een fotostop. Iedereen staat hier te wachten tot de seingever toestemming heeft gegeven om de sporen over te steken, wat mocht na passage van deze trein. NMBS 2814 met een (tank)containertrein uit de richting Montzen verder België in.
pi_124656181
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 16:35 schreef einszweiachtung het volgende:
Tsja, tijden komen en gaan. Het ziekenhuis waar ik vroeger wel eens in gelegen heb is al 20 jaar geleden gesloopt. De basisschool waar ik op heb gezeten zit sinds een jaar of 8 in een nieuw gebouw, het bedrijf waar ik mijn eerste bijbaantje had bestaat niet meer, dat postkantoor bij het postperron in Eindhoven is ook een oude werklocatie van mij en gaat vermoedelijk ook eerdaags tegen de vlakte. De dingen zijn nou eenmaal aan verandering onderhevig. Zo vraag ik me af of de toekomstige generaties nog wel zullen weten wat post is.

De posttrein is trouwens ook al een hele tijd verleden tijd, want volgens wikipedia is de laatste in die hoedanigheid 16 jaar geleden uit dienst gegaan. En zoals je daar ook kunt lezen, werd het postperron in Eindhoven maar weinig gebruikt.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 29 maart 2013 @ 19:23:57 #142
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_124656911
Vandaag 3 jaar geleden dat er voor het eerst in NL een trein met WiFi reed.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 19:43:43 #143
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_124657828
Krank. Van 2 tot half 7 naar techno babbel zitten luisteren. Nu is er uitgebreid buffet en borrel, maar ik ga naar huis.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 maart 2013 @ 19:52:14 #144
Maffe Fries
pi_124658253
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 19:23 schreef Pino112 het volgende:
Vandaag 3 jaar geleden dat er voor het eerst in NL een trein met WiFi reed.
eind 2008 en begin 2009 hield Arriva tussen Leeuwarden en Groningen al een proef met wifi onderweg ;)

Voor dat doel waren vijf treinstellen met hotspots uitgerust
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 29 maart 2013 @ 19:55:36 #145
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_124658435
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 19:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

eind 2008 en begin 2009 hield Arriva tussen Leeuwarden en Groningen al een proef met wifi onderweg ;)

Voor dat doel waren vijf treinstellen met hotspots uitgerust
Mjah oke, dat was een test.
Wiki zegt dat er niet bij :+.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 maart 2013 @ 20:00:36 #146
Maffe Fries
pi_124658691
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 19:55 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Mjah oke, dat was een test.
Wiki zegt dat er niet bij :+.
waar staat het dan? :P
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 29 maart 2013 @ 20:01:22 #147
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_124658742
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 20:00 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

waar staat het dan? :P
http://nl.wikipedia.org/wiki/29_maart
2010 - Vanaf station Amsterdam Bijlmer ArenA vertrekt de eerste Nederlandse trein met een internetverbinding voor alle passagiers.

:D
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 maart 2013 @ 20:05:52 #148
Maffe Fries
pi_124658977
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 20:01 schreef Pino112 het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/29_maart
2010 - Vanaf station Amsterdam Bijlmer ArenA vertrekt de eerste Nederlandse trein met een internetverbinding voor alle passagiers.

:D
je zei? :P
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 29 maart 2013 @ 20:10:19 #149
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_124659190
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 20:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

je zei? :P
:D ^O^
  vrijdag 29 maart 2013 @ 20:23:15 #150
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_124659924
Ah. Drie miljard lege dozen van badslippers zijn weer eens belangrijker dan mensen. Schurfthoeren.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 20:25:22 #151
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_124660044
quote:

[..]

Ik hoorde dat vanmorgen op de radio, mijn bek viel open en ik werd gewoon kwaad. Hoe dom kun je zijn als bedrijf? Echt, dit bewijst dat Bert Meerstad en zijn vrolijke vriendjes absoluut niet capabel zijn om een bedrijf te leiden.
"Mama, de reizigers plagen mij." :'( :'(
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')