Werkelijk waar schandalig.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 08:47 schreef Litpho het volgende:
[..]
Lastig he Bert, dat self-loading cargo.
Mijn dalvrij was goed voor Gratish!quote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Goede vrijdag is gewoon een werkdag toch? Ik ben ook niet vrij.
quote:De NS heeft tegen het eigen beleid een machinist in dienst gehouden die onder invloed van drank een trein bestuurde. Dat bevestigt een woordvoerder van het spoorbedrijf vrijdag na berichtgeving hierover in De Telegraaf.
De machinist mocht zijn baan houden vanwege zijn lange staat van dienst en het feit dat er nooit eerder problemen met hem zijn geweest. De NS heeft in principe een 'zerotolerancebeleid', wat inhoudt dat een machinist of conducteur die met alcohol in zijn bloed wordt betrapt onmiddellijk wordt ontslagen.
De Telegraaf schrijft dat de bewuste machinist eerder zijn rijbewijs is kwijtgeraakt vanwege drankmisbruik. Ook zou hij zijn veroordeeld voor mishandeling. De NS weet daar niets van. "Zolang dat geen invloed heeft op zijn werk komt daar geen oordeel over van zijn werkgever", aldus de woordvoerder.
De machinist zat overigens niet laveloos in de trein. Bij een controle werd 0,2 promille alcohol in zijn bloed aangetroffen, waar voor automobilisten een maximum van 0,5 is toegestaan.
Nee, het is géén feestdag. Er wordt voor een goede vrijdag sinds een paar jaar een speciale uitzondering gemaakt dat alle studenten dan gratis mogen reizen. Daar voor was het soms wel, soms niet gratis omdat NS zelf niet wist of het nou een feestdag was of niet.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. alleen voor de ov-studentenkaart is het een feestdag
vroeger was het wel een feestdag. Nu dus niet meer, omdat het nu voor iedereen met een studentenkaart vrij reizen isquote:Op vrijdag 29 maart 2013 11:25 schreef ReisT het volgende:
[..]
Nee, het is géén feestdag. Er wordt voor een goede vrijdag sinds een paar jaar een speciale uitzondering gemaakt dat alle studenten dan gratis mogen reizen. Daar voor was het soms wel, soms niet gratis omdat NS zelf niet wist of het nou een feestdag was of niet.
Ik zeg het vrijwel nooit, maar hier heeft de PVV toch gelijk.quote:Tweede Kamer ziet niets in voorstel NS
DEN HAAG - Het plan van de NS om het oordeel van de reiziger minder zwaar te laten meewegen in de beoordeling van de prestaties, kan volgens de Tweede Kamer meteen weer de prullenbak in. VVD, PvdA, D66 en PVV zijn vrijdag in elk geval niet gecharmeerd van het voorstel.
PvdA-Kamerlid Duco Hoogland vindt het „totale waanzin” dat een publiek bedrijf niet wil worden afgerekend op het oordeel van de klant. Volgens Betty de Boer van de VVD neemt de NS de reiziger op deze manier niet serieus.
Stientje van Veldhoven, Kamerlid voor D66, wil dat het plan zo snel mogelijk weer van tafel verdwijnt. En volgens Machiel de Graaf van de PVV haalt de NS de neus op voor de mening van de reiziger. „De klantgerichtheid is ver te zoeken”, stelt hij.
http://www.ilent.nl/onder(...)/andere_publicaties/quote:Op vrijdag 29 maart 2013 11:41 schreef Zyron het volgende:
Heeft iemand een idee waar ik een overzicht kan vinden, of dat dat er überhaupt is, van STS-passages (treinen door rood)?
Machiel de Graaf is nog niet eens zo gek.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 11:42 schreef ArnosL het volgende:
De Tweede Kamer flikkert het plan van de NS alweer de prullenbak in:
[..]
Ik zeg het vrijwel nooit, maar hier heeft de PVV toch gelijk.
Ns doet gewoon heel erg zijn best om zijn imago te verpesten. Gisteren gezeur dat "afspraken nakomen maar geld kostquote:Op vrijdag 29 maart 2013 11:42 schreef ArnosL het volgende:
De Tweede Kamer flikkert het plan van de NS alweer de prullenbak in:
[..]
Ik zeg het vrijwel nooit, maar hier heeft de PVV toch gelijk.
voor NS is goede vrijdag een feestdag. zowel student week als weekend hebben de hele dag vrij reizen (student weekend zelfs op donderdag vanaf 12:00 al) verder is op goede vrijdag de hele dag dal tarief dus ook tijdens de reguliere spitstijden reis je met dal vrij gratis en met altijd voordeel op 40% kortingquote:Op vrijdag 29 maart 2013 11:25 schreef ReisT het volgende:
[..]
Nee, het is géén feestdag. Er wordt voor een goede vrijdag sinds een paar jaar een speciale uitzondering gemaakt dat alle studenten dan gratis mogen reizen. Daar voor was het soms wel, soms niet gratis omdat NS zelf niet wist of het nou een feestdag was of niet.
Dankje. Helaas niet recent genoeg, maar 't is iets.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 11:45 schreef dennistd het volgende:
[..]
http://www.ilent.nl/onder(...)/andere_publicaties/
Waarom moest Fles dan betalen (40% korting) voor z'n treinreis terwijl hij weekend-vrij heeft?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:05 schreef Salatrel het volgende:
[..]
voor NS is goede vrijdag een feestdag. zowel student week als weekend hebben de hele dag vrij reizen (student weekend zelfs op donderdag vanaf 12:00 al) verder is op goede vrijdag de hele dag dal tarief dus ook tijdens de reguliere spitstijden reis je met dal vrij gratis en met altijd voordeel op 40% korting
omdat weekend vrij iets anders is dan student weekend.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:29 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Waarom moest Fles dan betalen (40% korting) voor z'n treinreis terwijl hij weekend-vrij heeft?
En waarom is informatie daarover nog steeds nergens op de NS site terug te vinden?
Alleen voor studenten dus niet. Omdat een weekabonnement niet geldig is op feestdagen.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:05 schreef Salatrel het volgende:
[..]
voor NS is goede vrijdag een feestdag.
ik had toevallig even een fotootje gemaaktquote:Op vrijdag 29 maart 2013 13:14 schreef ReisT het volgende:
Gewoon omdat het vandaag geen weekend is.
[..]
Alleen voor studenten dus niet. Omdat een weekabonnement niet geldig is op feestdagen.
Ik had het toevallig even bij de meest betrouwbare bron opgezocht:quote:Op vrijdag 29 maart 2013 13:19 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik had toevallig even een fotootje gemaakt
[ afbeelding ]
quote:Feestdagen in 2013
Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
een groot probleem is iig de planning van de Cargo's, omdat er een beperking van het aantal goederentreinen in de tunnel is. De lengte van 2,8 kilometer en de beperkte snelheid waarmee gereden wordt draagt hier flink aan bijquote:Op vrijdag 29 maart 2013 13:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Was daar bij die spoortunnel al niet voor gewaarschuwd bij de aanleg? Een vriend van m'n vader heeft ooit eens gezegd tegen me dat ze onder die tunnel nog een tunnel hadden moeten leggen waar je voor Centraal al induikt. Dan zit je ook nog eens beter met het promilage.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |