het zou moeten kunnen. is wel ideaal en voorkomt veel doorslippen van de wielen.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:24 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ja die hoor je geregeld bij het wegrijden zo'n heel onregelmatig geluid maken.
Kunnen ze daar geen traction-control op bouwen?
Er staan er 13 van de 29 aan de kant geloof ik. Tenminste, dat was de bedoeling.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:32 schreef James1988 het volgende:
Ik dacht dat alle DD-AR met loc aan de kant stond? Zojuist eentje zien rijden (loc 1722) in de sprinter Den Haag - Breda (Delft 17:28)
werkt kennelijk toch nog niet goed genoegquote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:31 schreef Duvel het volgende:
Dat zit er toch soort van op? Bij doorslaan wordt het vermogen teruggeregeld, daarom begint ie zo te jengelen.
De 1719 reed nog door Utrecht gisteren, dus nog niet alles staat aan de kant.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:32 schreef James1988 het volgende:
Ik dacht dat alle DD-AR met loc aan de kant stond? Zojuist eentje zien rijden (loc 1722) in de sprinter Den Haag - Breda (Delft 17:28)
Hoe detecteer je doorslaan voordat het gebeurt?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
werkt kennelijk toch nog niet goed genoeg
kan alleen met het oogquote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hoe detecteer je doorslaan voordat het gebeurt?
Ik heb even voor je nagekeken.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:00 schreef KnightSolaire het volgende:
De intercity Maastricht - Alkmaar wordt tijdens spitsuren in Eindhoven verdubbeld. Er staat dan een stel klaar of het wordt er aangekoppeld na binnenkomst.
Ongewenst gedragquote:
En ga jij ook maar wegquote:
En als er over zeg 10 jaar weer een nieuw type dubbeldeks IC-mat instroomt ga je het AID noemen?quote:
Nieuwe Regio Dubbeldekkerquote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:39 schreef MPG het volgende:
[..]
En als er over zeg 10 jaar weer een nieuw type dubbeldeks IC-mat instroomt ga je het Allernieuwste Intercity Dubbeldekker noemen?
En tussen Eindhoven en Utrecht dan? Volgens mij wordt er echt wel meer dan één trein verdubbeld.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:38 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik heb even voor je nagekeken.
In de middagspits rijden alleen de trein van Utrecht v. 17.25 met dubbele stellen naar Almaar (2x IV) en rijdt de trein van Utrecht v. 17.55 met 10 bakken waarvan er zes afhaken te Amsterdam. De rest is allemaal met een los zesje gepland.
Goed punt. DDZ it is. (Vond ik stiekem altijd al een betere naam. Jammer dan ze het dan onder NID proberen te verkopen. Maar goed, niet dat iemand de namen van treinen kent.)quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:39 schreef MPG het volgende:
[..]
En als er over zeg 10 jaar weer een nieuw type dubbeldeks IC-mat instroomt ga je het AID noemen?
en meestal allebeiquote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:53 schreef remcoP het volgende:
Ach in Duitsland heeft alles gewoon een nummer of de naam die de fabrikant eraan geeft.
Nummer heeft ie sowieso ja.quote:
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:54 schreef KnightSolaire het volgende:
Spurt blijft één van de betere treinnamen natuurlijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:56 schreef remcoP het volgende:
Ja maar goed, weet je wel HOE generiek die naam is? Letterlijk ELK meerbaks treinstel kun je zo noemen. Plan V, TGV Duplex, en alles er tussenin. Elektra, diesel, stoom, benzine, accu's, paarden, dwangarbeiders, you name it, it countsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Die dingen zijn allemaal frequentiegeregeld toch? Dan moet je toch gewoon kunnen zorgen dat er nooit één motor een hogere frequentie krijgt dan de andere motoren?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
werkt kennelijk toch nog niet goed genoeg
Zelfde bezetting.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:49 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
En tussen Eindhoven en Utrecht dan? Volgens mij wordt er echt wel meer dan één trein verdubbeld.
Jij komt grofweg uit mijn regio zo te zienquote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Ontopic maar weer bitches
De eerste treinenfoto die ik sinds zomer 2006 met een DSLR gemaakt heb![]()
...
Ff kijken hoe mijn nieuwe skietijzer werkt precies
Klinkt in mijn ogen nogal nutteloos met mobiel internet, maar goed.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:16 schreef James1988 het volgende:
"Track your order — original booking, changes, ticket delivery — and receive an SMS identifying your departure platform: 1¤ for all passengers, one-way or return journey."
Marne-la-Vallee - Marseille is trouwens een afstand van bijna 800 km over de weg (aldus Google Maps)
zegt me niksquote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:15 schreef arkkey het volgende:
[..]
Jij komt grofweg uit mijn regio zo te zienVorig jaar toen het lekkerder weer was op Apeldoorn zowat dagelijks een mannetje van 12 a 15 jaar gezien die met zn camera en statief foto's van binnenkomende treinen maakte. Hangt die hier ook ergens rond of zegt je dat niks?
Vanochtend in de Sprinter van 07.36 Den Haag Moerwijk ook al. Reed de 1722 loc achter (voor de nummerfappers).quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:32 schreef James1988 het volgende:
Ik dacht dat alle DD-AR met loc aan de kant stond? Zojuist eentje zien rijden (loc 1722) in de sprinter Den Haag - Breda (Delft 17:28)
Ik weet niet in hoeverre dat gemeengoed is in Frankrijk.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Klinkt in mijn ogen nogal nutteloos met mobiel internet, maar goed.
quote:16:22:2519-02-1317BRANPRIO 1 SI460 CE551 CE541 OD501 AG901 Spoor Emplacement Waalhaven ALBERT PLESMANWEG 120 ROTTERDAM HV Gevaarlijkestof Vak: 95999650
1400999 BRW Rotterdam-Rijnmond ( Monitorcode )
1400902 BRW Rotterdam-Rijnmond ( AG-90.1 )
1400551 BRW Rotterdam-Haven ( Postalarm Butaanweg )
1400541 BRW Rotterdam-Haven ( Kazernealarm Botlekweg )
1400500 BRW Rotterdam-Haven ( OvD )
1400483 BRW Rotterdam-Zuid ( SI460 Albert Plesmanweg )
Wat je op je Surveillance-fietsje al niet tegenkomt aan ellende in de wereldquote:
Je moest eens weten hoe snel ik het hele land door fietsquote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat je op je Surveillance-fietsje al niet tegenkomt aan ellende in de wereld
vast weer een of andere machinist die z'n thermosfles met koffie heeft laten vallen.quote:
Plan Vquote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Ontopic maar weer bitches
De eerste treinenfoto die ik sinds zomer 2006 met een DSLR gemaakt heb![]()
[ afbeelding ]
Ff kijken hoe mijn nieuwe skietijzer werkt precies
ik snap der geen kut van hoe dat soberzo werkt. Iedereen weet allang dat persoon Fles chipkaart nummer 12345 heeft. Wat is die gezeik met kaartverificatiecodequote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:59 schreef b2py het volgende:
Een GtbV'tje via mijn NS is toch wel verrekte handig, 5 seconden werk en toch ¤2.27 verdiend.
Huh wie wat waar?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ik snap der geen kut van hoe dat soberzo werkt. Iedereen weet allang dat persoon Fles chipkaart nummer 12345 heeft. Wat is die gezeik met kaartverificatiecodewegwezen met die flauwekul
![]()
Even de tekening erbij: http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_nummer/gn-gnl.gifquote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:03 schreef gebrokenglas het volgende:
Met die Engels Wissel: Ik snap niet dat je dat niet ziet... Dat ie verkeerd aangelegd is.
Of dat de fout direct na in gebruik name niet gezien wordt.
Vonken!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:28 schreef Mirgeam het volgende:
Er kwam net een V250 voorbij, hier in Breda:
[ afbeelding ]
(telefoonfoto)
Testritten hè.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:30 schreef Monopoly het volgende:
Toe maar, ik dacht dat die niet meer mochten rijden?
60D? Fraai!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Ontopic maar weer bitches
De eerste treinenfoto die ik sinds zomer 2006 met een DSLR gemaakt heb![]()
[ afbeelding ]
Ff kijken hoe mijn nieuwe skietijzer werkt precies
De vraag is hoeveel NSH weet. De V250 is nu (weer) de verantwoordelijkheid van AnsaldoBreda.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:33 schreef KnightSolaire het volgende:
Wacht nog altijd op berichten van NSH over de voortgang daarvan... Transparantie, anyone?
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja klopt. Staat de EXIF nog ergens?
Niet alleen verantwoordelijkheid. Ook de interesse ligt blijkbaar niet bij NSHquote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
De vraag is hoeveel NSH weet. De V250 is nu (weer) de verantwoordelijkheid van AnsaldoBreda.
het is toevallig gezien, maar de boodschap is nooit op de juiste plaats aangekomen.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:03 schreef gebrokenglas het volgende:
Met die Engels Wissel: Ik snap niet dat je dat niet ziet... Dat ie verkeerd aangelegd is.
Of dat de fout direct na in gebruik name niet gezien wordt.
Ik denk dat dat gesprek ongeveer zo is gegaan: "Ok stel incompetente pizzabakkers, we hebben jullie meer dan 5 jaar geholpen met het bouwen en toegelaten krijgen van die kruimeldieven van jullie, en nog hebben we niks. Fix het nu maar zelf, anders annuleren we de hele bestelling."quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Niet alleen verantwoordelijkheid. Ook de interesse ligt blijkbaar niet bij NSH
Ja. En "Val ons er vooral niet mee lastig voordat het HELEMAAL klaar is, want we willen er niks meer over horen"quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat gesprek ongeveer zo is gegaan: "Ok stel incompetente pizzabakkers, we hebben jullie meer dan 5 jaar geholpen met het bouwen en toegelaten krijgen van die kruimeldieven van jullie, en nog hebben we niks. Fix het nu maar zelf, anders annuleren we de hele bestelling."
Dat zou ik overigens een begrijpelijke reactie vinden, na jarenlange vertraging (5 jaar!)quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja. En "Val ons er vooral niet mee lastig voordat het HELEMAAL klaar is, want we willen er niks meer over horen"
De Belgen hebben veel minder te verliezen dan de Nederlanders. Als de Belgen zeggen 'rot op met die Fyra, wij doen niet meer mee' slaat dat de bodem onder de HSL-Zuid-concessie weg, maar kunnen de treinen nog binnenlands gebruikt worden.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:42 schreef KnightSolaire het volgende:
Geen kopje thee meer, nee? De reactie van de Belgen leek toch feller in de media
Dat lijkt me dus de eerste angel die je eruit haalt: Heel HRN aanbesteden en NS mag niet meedoen wegens aantoonbaar gefaal op de HSL.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:46 schreef James1988 het volgende:
als NS ergens op gebrand is is het wel om die concessie te houden.
Een heraanbesteding van de HSL waarbij NS wordt buitengesloten lijkt mij terecht. Over het HRN weet ik dat zo net nog niet.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat lijkt me dus de eerste angel die je eruit haalt: Heel HRN aanbesteden en NS mag niet meedoen wegens aantoonbaar gefaal op de HSL.
Je schat NSH te hoog inquote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat gesprek ongeveer zo is gegaan: "Ok stel incompetente pizzabakkers, we hebben jullie meer dan 5 jaar geholpen met het bouwen en toegelaten krijgen van die kruimeldieven van jullie, en nog hebben we niks. Fix het nu maar zelf, anders annuleren we de hele bestelling."
De Fyra wordt inmiddels niet meer gemanaged door NS Hispeed, maar door de NS Groep. Let maar op de huisstijl van persberichten, de woordvoerders in de media en de namen van de betrokken directeurs.quote:
Het contact tussen AnsaldoBreda en NS Groep gaat nog steeds via NSH.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
De Fyra wordt inmiddels niet meer gemanaged door NS Hispeed, maar door de NS Groep. Let maar op de huisstijl van persberichten, de woordvoerders in de media en de namen van de betrokken directeurs.
Als de verantwoordelijke poppetjes binnen NSH opzij zijn geschoven voor poppetjes van NS Groep maakt dat in de praktijk geen verschil.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:05 schreef b2py het volgende:
[..]
Het contact tussen AnsaldoBreda en NS Groep gaat nog steeds via NSH.
En je moet de baan er op aanpassen. Zal nooit gebeuren (helaas).quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:04 schreef ArnosL het volgende:
Binnenlands gebruik van de V250 is eigenlijk niet zo heel erg toch? Kan er een goeie dienstregeling opgezet worden tussen Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Breda en Amsterdam - Zwolle - Groningen. Moeten ze daar eerst nog wel even ERTMS aangeleggen, maar dan is er wel een goeie snelle verbinding met het noorden.
Mag er geen grind/kiezels tussen de spoorstaven liggen op een HSL? Spoorbreedte is hetzelfde voor zover ik weet.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:08 schreef Monopoly het volgende:
[..]
En je moet de baan er op aanpassen. Zal nooit gebeuren (helaas).
Denk aan hoge snelheids wissels, seinen die verwijderd moeten worden (level1 ERTMS), verkanting bij bochten moeten opnieuw berekend en aangelegd worden.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:14 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Mag er geen grind/kiezels tussen de spoorstaven liggen op een HSL? Spoorbreedte is hetzelfde voor zover ik weet.
Nee. Dat moet op beton. zettingsvrije plaat heet het.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:14 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Mag er geen grind/kiezels tussen de spoorstaven liggen op een HSL?
Ongeveerquote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:15 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Denk aan hoge snelheids wissels, seinen die verwijderd moeten worden (level1 ERTMS), verkanting bij bochten moeten opnieuw berekend en aangelegd worden.
Oh, de hele lijn moet dus aangepast gaan worden. Dat zal wel iets te duur wordenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:15 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Denk aan hoge snelheids wissels, seinen die verwijderd moeten worden (level1 ERTMS), verkanting bij bochten moeten opnieuw berekend en aangelegd worden.
Weer wat geleerdquote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Dat moet op beton. zettingsvrije plaat heet het.
Wat ligt er dan in o.a. Frankrijk?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Dat moet op beton. zettingsvrije plaat heet het.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'De regio'. Wat heb ik een verschrikkelijke hekel aan die term. Alsof Nederland alleen uit de betonbak bestaat die de Randstad heetquote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:17 schreef DriekOplopers het volgende:
De regio rekent zich rijk en de NS-klant betaalt het gelag. Als het tegenzit. Kijken of we dat kunnen afwenden.
http://www.voorbeterov.nl/page13.php
Die zettingsvrijeplaat mag je deels vergeten weer trouwensquote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:16 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Oh, de hele lijn moet dus aangepast gaan worden. Dat zal wel iets te duur worden
[..]
Weer wat geleerd
Ja.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:19 schreef ArnosL het volgende:
[..]
'De regio'. Wat heb ik een verschrikkelijke hekel aan die term. Alsof Nederland alleen uit de betonbak bestaat die de Randstad heet
Helemaal mee eens. De regionale lijnen (@ArnosL: zo worden de aanbestede uitlopers van het HRN nou eenmaal genoemd) dienen of zelf kostenefficiënt te kunnen opereren, of gesubsidieerd worden naar gelang van de betreffende provincie.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:17 schreef DriekOplopers het volgende:
De regio rekent zich rijk en de NS-klant betaalt het gelag. Als het tegenzit. Kijken of we dat kunnen afwenden.
http://www.voorbeterov.nl/page13.php
Ik weet dat ze in Den Haag zo genoemd worden, maar het klinkt nogal denigrerend.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:20 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. De regionale lijnen (@ArnosL: zo worden de aanbestede uitlopers van het HRN nou eenmaal genoemd) dienen of zelf kostenefficiënt te kunnen opereren, of gesubsidieerd worden naar gelang van de betreffende provincie.
De reflex van inwoners uit de betreffende gebieden om de schuld op "Den Haag" te schuiven en zichzelf denigrerend behandeld gevoeld te worden (terwijl ze veel meer rijks- en Europese subsidies ontvangen dan de Randstad), wordt daar weer vervelend gevondenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:21 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Ik weet dat ze in Den Haag zo genoemd worden, maar het klinkt nogal denigrerend.
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat ligt er dan in o.a. Frankrijk?Dat heet hier vast "onveilig"SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
In Nederland hebben de gebieden elkaar nodig. In Amsterdam is de dienstensector bijvoorbeeld erg groot, in Rotterdam de transport- en petrochemische sector, in het zuiden is er veel innovatie, in het oosten veel productie.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:23 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
De reflex van inwoners uit de betreffende gebieden om de schuld op "Den Haag" te schuiven en zichzelf denigrerend behandeld gevoeld te worden (terwijl ze veel meer rijks- en Europese subsidies ontvangen dan de Randstad), wordt daar weer vervelend gevonden.
Neuh, dat heeft te maken met de ondergrond. De drassige zooi in de randstad is ongeschikt voor kiezels omdat het spoor erin weg zou zakken. Naar mijn weten ligt er in Brabant en België een kiezelbed i.v.m. de kleigrond waarop een HSL wat beter kan.quote:
Maar enkele kilometers verderop kan men wel prima tunnels graven voor oa het metrostation van Rotterdam C.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Neuh, dat heeft te maken met de ondergrond. De drassige zooi in de randstad is ongeschikt voor kiezels omdat het spoor erin weg zou zakken. Naar mijn weten ligt er in Brabant en België een kiezelbed i.v.m. de kleigrond waarop een HSL wat beter kan.
Een HSL van Breda naar Maastricht zou op een kiezelbed gebouwd kunnen worden. Let wel, kunnen, want die verbinding zal er waarschijnlijk nooit komen (te weinig reizigerspotentieel).quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar enkele kilometers verderop kan men wel prima tunnels graven voor oa het metrostation van Rotterdam C.
Boog bij Lelystad -> 180 km/h Boog bij Kampen -> 160 km/hquote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:29 schreef KnightSolaire het volgende:
Maar de Hanzelijn is toch gewoon zo gebouwd dat 'ie geschikt is voor snelheden tot 200km/u? Dan zou zo'n V250 (bijvoorbeeld) weliswaar niet de topsnelheid kunnen halen maar ja, lekker belangrijk voor zo'n kort stuk.
En daarna het gas weer vol open!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Boog bij Lelystad -> 180 km/h Boog bij Kampen -> 160 km/h
Na Kampen al niet meer, brug over de IJssel is al 130 km/h geloof ik en daarvoor liggen 140 km/h wissels.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:31 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
En daarna het gas weer vol open!
*okay*quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Na Kampen al niet meer, brug over de IJssel is al 130 km/h geloof ik en daarvoor liggen 140 km/h wissels.
en verder wordt het voor de klant bij overstappen van vervoerder sowieso duurder, omdat bij de overstap de kilometerteller weer vanaf nul gaat lopen ipv het degressieve NS-tarief van nu.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:29 schreef gebrokenglas het volgende:
Bijzonder. Eerst extra cashen met dat dubbel opstarttarief (wat in het strippenkaarttijdperk niet zo was), en dat vervolgens als mislopende inkomsten gaan classificeren...
Die vanaf de Hanzelijn rechtuit bereden worden.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Na Kampen al niet meer, brug over de IJssel is al 130 km/h geloof ik en daarvoor liggen 140 km/h wissels.
Ohja, dat is waar ook. Denk iedere keer dat de Hanzelijn de kromme stand is..quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:33 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Die vanaf de Hanzelijn rechtuit bereden worden.
Hier is het hele rapport: http://www.ilent.nl/Image(...)en_tcm334-337216.pdfquote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:28 schreef gebrokenglas het volgende:
Hee, handig plaatje.
Dus dit is waarschijnlijk de eerste keer geweest dat een trein op deze manier zo die wissel reed?
Maar tegen die tijd moet je toch echt al wat gas terugnemen wil je in Zwolle naast het perron kunnen stoppenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:33 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Die vanaf de Hanzelijn rechtuit bereden worden.
Mwah.. Qua afstand kan je aan het begin van de krappe boog prima met 120 km/h aan komen rijden en op tijd stil staan langs het perron. Het probleem is alleen dat je dan rechtdoor gaat in plaats van rechtsaf door de boog heen.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:38 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Maar tegen die tijd moet je toch echt al wat gas terugnemen wil je in Zwolle naast het perron kunnen stoppen
Lichtblauw wordt geassocieerd met goedkoop, zal daar wel van zijn afgeleid. Overigens meldt dezelfde bron dat geel dat extra versterkt, dat zullen ze wel niet meegenomen hebben danquote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:56 schreef James1988 het volgende:
Toen ik een tijdje terug deze foto zag van de budget-TGV dacht ik "Meh, wat een babykleuren":
[ afbeelding ]
De zwarte neus maakt het dan weer een stuk gaver
[ afbeelding ]
Waar zijn de 400 monteurs?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:46 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Plaatje van in de HSA werkplaats in de Meer.
Na 3 dagen vertrokken, toen was het klaarquote:
en nu zitten ze aan de pizza'squote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Na 3 dagen vertrokken, toen was het klaar
Hoeveel spoorlijnen zijn momenteel gestremd in België? Ook niet meer op 1 hand te tellen volgens mij..quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:38 schreef greavy het volgende:
De verstoorde dienst rond Mechelen-Leuven is nog wel zeker een dag of 2 van kracht. Er waren 2 wagens gekanteld en 4 uit de rails gelopen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Babykleuren? Die fyra weleens bekeken dan?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:56 schreef James1988 het volgende:
Toen ik een tijdje terug deze foto zag van de budget-TGV dacht ik "Meh, wat een babykleuren":
[ afbeelding ]
De zwarte neus maakt het dan weer een stuk gaver
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 22:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Na een weekje vakantie..Hier nog iets gebeurd?
Ik heb mijn koffer vergeten in de stopper Koln/WuppertalWelkom terug!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wel, er zit een 'maar' bij...quote:Op dinsdag 19 februari 2013 22:47 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Babykleuren? Die fyra weleens bekeken dan?![]()
Bovendien brengt dit ding je van marseille naar parijs voor de prijs waar je hier nog nieteens van amsterdam naar rotterdam komt.
Bronquote:Een deel van de reistijdwinst gaat verloren. Niet alleen omdat de reiziger transfertijd nodig heeft van het centrum van Parijs naar Marne la Valleé, maar ook omdat er ingecheckt moet worden voor de trein. Daarvoor moet 40 minuten voor worden gereserveerd.
Het wordt steeds clownesker met die gasten, god oh god..quote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:11 schreef James1988 het volgende:
ProRail-blog: “Hoe worden punctualiteit en uitval berekend?”
Wat een lulkoek over die 48 stations.
Beetje te makkelijk gedaan inderdaad. Want wat doe je met een stoptrein die in Harderwijk opgeheven wordt? Die tel je maar helemaal niet eens als te laatquote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:11 schreef James1988 het volgende:
ProRail-blog: “Hoe worden punctualiteit en uitval berekend?”
Wat een lulkoek over die 48 stations.
Agreed.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind het absoluut wel een tof concept, dat OuigoDie 40 minuten stop-and-go-penalty is ook subliem, daarmee weer je krenterige jasje-dasje-types waar die trein niet voor bedoeld is
Eindelijk eens een trein die alle fouten van de Fyra omdraait en wel goed doet, dus
Een KLM heeft ook het voordeel dat zijn voor- en natransport optimaal geregeld zijn rondom Schiphol. Dat is een stukje service voor de klant want hij heeft goede verbindingen. Ryan-Air vliegt bijvoorbeeld vanaf Eindhoven, dat relatief gezien een stuk minder goed bereikbaar is. Stukje minder service, maar je bent wel goedkoper uit. Ga je voor uitstekende service, vlieg je met KLM, ga je voor geld vlieg je met Ryan-Air. Vandaag gehad in college, nu al in de praktijk gebracht, waar school al niet goed voor is!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:10 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Wel, er zit een 'maar' bij...
[..]
Bron
Is dit een pleidooi voor een budget-Fyra? Dan stel ik voor de V250 de budget-Fyra te maken en nieuwe HST's als comfort-Fyra's in te zetten.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:16 schreef b2py het volgende:
[..]
Een KLM heeft ook het voordeel dat zijn voor- en natransport optimaal geregeld zijn rondom Schiphol. Dat is een stukje service voor de klant want hij heeft goede verbindingen. Ryan-Air vliegt bijvoorbeeld vanaf Eindhoven, dat relatief gezien een stuk minder goed bereikbaar is. Stukje minder service, maar je bent wel goedkoper uit. Ga je voor uitstekende service, vlieg je met KLM, ga je voor geld vlieg je met Ryan-Air. Vandaag gehad in college, nu al in de praktijk gebracht, waar school al niet goed voor is!
Ik heb nergens het woord Budget of Fyra genoemd, dus deze associatie ontgaat me even.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:16 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Is dit een pleidooi voor een budget-Fyra? Dan stel ik voor de V250 de budget-Fyra te maken en nieuwe HST's als comfort-Fyra's in te zetten.
Dat je keuzevrijheid hebt tussen wat meer comfort/luxe voor wat meer geld en voor minder geld dezelfde reis kan maken in wat minder comfort. Nu zou je kunnen zeggen dat Thalys/Fyra dat al is op de HSL, hoewel de tarieven flink hoger liggen dan bv. die Ouigo.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik heb nergens het woord Budget of Fyra genoemd, dus deze associatie ontgaat me even.
Hij heeft ook een dagje zitten opletten. Bel de krant!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:16 schreef b2py het volgende:
[..]
Een KLM heeft ook het voordeel dat zijn voor- en natransport optimaal geregeld zijn rondom Schiphol. Dat is een stukje service voor de klant want hij heeft goede verbindingen. Ryan-Air vliegt bijvoorbeeld vanaf Eindhoven, dat relatief gezien een stuk minder goed bereikbaar is. Stukje minder service, maar je bent wel goedkoper uit. Ga je voor uitstekende service, vlieg je met KLM, ga je voor geld vlieg je met Ryan-Air. Vandaag gehad in college, nu al in de praktijk gebracht, waar school al niet goed voor is!
Bijzonder, ik heb een enkeltje Dublin vanaf Schiphol, met overstap op Londen city van 80 minuten voor ¤127,72. Service en kwaliteit kan je dit inderdaad niet noemen. (14 juni)quote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hij heeft ook een dagje zitten opletten. Bel de krant!![]()
Nou was ik toevallig eerder vanavond een leuk uitje aan het plannen, ik wil een lang weekendje naar Ierland. Aer Lingus doet dat direct, vanaf Schiphol naar Dublin of Cork, voor 104 euro per persoon retour.
KLM?
KLM rekent 1493 euro en 19 cent per persoon, met overstap op de heenweg in Manchester en op de terugweg in Bristol. In Economy class.
Reken me daar de rechtvaardiging maar eens van voor dan.
Als je het zo bekijkt zou Fyra een minder product zijn dan Thalys, en dat is het in de praktijk ook. Als het Fyra concept alleen gewerkt had, zou het onvergelijkbaar zijn met Ryan-Air. Is het nu ook, want Ryan-Air vliegt al wat jaren en die titanic rijdt nog geen meter.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:18 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dat je keuzevrijheid hebt tussen wat meer comfort/luxe voor wat meer geld en voor minder geld dezelfde reis kan maken in wat minder comfort. Nu zou je kunnen zeggen dat Thalys/Fyra dat al is op de HSL, hoewel de tarieven flink hoger liggen dan bv. die Ouigo.
Ierlandquote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hij heeft ook een dagje zitten opletten. Bel de krant!![]()
Nou was ik toevallig eerder vanavond een leuk uitje aan het plannen, ik wil een lang weekendje naar Ierland.
Nadeel ook trouwens dat Dublin geen vliegveld is waar KLM direct op vliegt. Dat hebben Ryan-Air en KLM soms wel gemeenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[ afbeelding ]
Naar Dublin wordt het nog veel gekker, dan lopen de prijzen op tot 6000 euro p.p. met zowel heen als terug een overstap in New YorkHeb je wel 7 cm meer beenruimte
" />
ha, die foto maakte ik een paar weken terug ookquote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:46 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Plaatje van in de HSA werkplaats in de Meer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:28 schreef Mirgeam het volgende:
[..]
ha, die foto maakte ik een paar weken terug ook
twijfelde nog of ik em zou plaatsen, uiteindelijk niet gedaanIk heb hem van Twitter gepluktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Lijkt me materieel voor de Euro City of voor een internationale boottrein uit Hoek van Hollandquote:Op dinsdag 19 februari 2013 22:56 schreef Bitlord het volgende:
Testritten met een uit Hannover overgenomen tram op de Hofpleinspoorlijn in 2001 tussen Leidschendam en Rotterdam Hofplein.
Vanaf 13:39 een soort race-the-train met een erg vreemde inhuurtrein bij NS met oude Duitse rijtuigen.
Gaat vast helemaal goed komen, we hebben er heel veel zin inquote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ierland
In Dublin moet je het Temple Bar district absoluut bezoeken. Schenken ze heerlijke bieren
Google Translate vindt dat je 40 minuten van tevoren op het station moet zijn zodat de raad van bestuur je kaartjes kan controleren.. Dat lijkt me nogal een scheve vertalingquote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind het absoluut wel een tof concept, dat OuigoDie 40 minuten stop-and-go-penalty is ook subliem, daarmee weer je krenterige jasje-dasje-types waar die trein niet voor bedoeld is
Eindelijk eens een trein die alle fouten van de Fyra omdraait en wel goed doet, dus
er zijn daar kroegen die nooit sluiten en anderen hebben iedere dag livemuziek.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Gaat vast helemaal goed komen, we hebben er heel veel zin inZij is al eens eerder geweest en loopt al te stuiteren sinds ik het gisteravond voorstelde
Wat moet ik me hierbij voorstellen?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:46 schreef Peterselieman het volgende:
Verder moet je om de oude mannen heenlopen die rondjes om hun verwijsborden heen draaien
Is dat geen ICK dat NS toen nog niet omgeschilderd had?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lijkt me materieel voor de Euro City of voor een internationale boottrein uit Hoek van Holland
Hoeveel dagen zit er tussen heen en terugreis? Voor sommige bestemmingen betaal je bij KLM veel extra als je korter dan 3 dagen ergens wilt zijn (vaak zijn dat business reizigers die toch kunnen declareren). Maar zo'n prijs is KLM's manier om te zeggen: we hebben geen zin om iemand van Amsterdam naar Dublin te vervoeren.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hij heeft ook een dagje zitten opletten. Bel de krant!![]()
Nou was ik toevallig eerder vanavond een leuk uitje aan het plannen, ik wil een lang weekendje naar Ierland. Aer Lingus doet dat direct, vanaf Schiphol naar Dublin of Cork, voor 104 euro per persoon retour.
KLM?
KLM rekent 1493 euro en 19 cent per persoon, met overstap op de heenweg in Manchester en op de terugweg in Bristol. In Economy class.
Reken me daar de rechtvaardiging maar eens van voor dan.
Ik dacht gewoon aan een buurlandtrein Den Haag - Köln. Maar in beide gevallen, wat moet die troep DAAR??quote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lijkt me materieel voor de Euro City of voor een internationale boottrein uit Hoek van Holland
kan helaas geen eigen foto van vinden, maar het komt erop neer dat er allerlei mensen staan die je met borden naar bepaalde kroegen proberen te lokken. Toen ik er was was er zo'n oude vent met een bord en waarschijnlijk uit verveling draaide hij er maar rondjes omheenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat moet ik me hierbij voorstellen?
zou ook kunnen ja.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik dacht gewoon aan een buurlandtrein Den Haag - Köln. Maar in beide gevallen, wat moet die troep DAAR??
Oh dat zie je in Polen ook, daar in de bergen bouwt iedereen een huis 4 keer zo groot als wat ie zelf nodig heeft en in de winter verhuren ze kamers aan wintersporters. En in de zomer zijn er dus weinig wintersporters, en dan zetten ze een (klein)kind de hele dag aan de straat met een campingstoeltje en een bord "KAMERS"quote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
kan helaas geen eigen foto van vinden, maar het komt erop neer dat er allerlei mensen staan die je met borden naar bepaalde kroegen proberen te lokken. Toen ik er was was er zo'n oude vent met een bord en waarschijnlijk uit verveling draaide hij er maar rondjes omheen
Soort propper bij een discotheek op een jongerenvakantiebestemming.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
kan helaas geen eigen foto van vinden, maar het komt erop neer dat er allerlei mensen staan die je met borden naar bepaalde kroegen proberen te lokken. Toen ik er was was er zo'n oude vent met een bord en waarschijnlijk uit verveling draaide hij er maar rondjes omheen
Dat gaat dan zo:quote:Op woensdag 20 februari 2013 00:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Sowieso rijden er niet zo veel treinen meer in Ierland. Het wordt steeds meer een sternet rondom Dublin.
Voor dat soort kennis hebben we jou in huisquote:Op woensdag 20 februari 2013 00:11 schreef b2py het volgende:
[..]
Soort propper bij een discotheek op een jongerenvakantiebestemming.
Betwijfel het, want dan zouden er toch geen NS-logos bij de deuren hangen?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lijkt me materieel voor de Euro City of voor een internationale boottrein uit Hoek van Holland
je kunt het goed vergelijken ja.quote:Op woensdag 20 februari 2013 00:11 schreef b2py het volgende:
[..]
Soort propper bij een discotheek op een jongerenvakantiebestemming.
Jaquote:Op woensdag 20 februari 2013 00:15 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dat doet het spoorliefhebbend hart toch pijn.
Ik zou hier ook wel wat lijntjes om zeep helpen als het kon.quote:Op woensdag 20 februari 2013 00:15 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Dat doet het spoorliefhebbend hart toch pijn.
Ik zou juist meer lijnen aanleggen en waslijnen ophangen.quote:Op woensdag 20 februari 2013 00:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik zou hier ook wel wat lijntjes om zeep helpen als het kon.
Nekschot voor zoeen kankeraapquote:Op woensdag 20 februari 2013 00:24 schreef b2py het volgende:
Gozer met een gsm-blocker in de stiltecoupe. Om de overlast te beperken. Mobiel internet en 112 werken ook niet. forum.opeenshadikhet.nl/(...)235&p=374515#p374515
Wat bedoel je precies met een incognito venster?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Overigens heb ik altijd geboekt combi vlucht + hotel, dat scheelde mij al 20%. Ook schijnt het boeken vanuit een incognito venster goedkopere vluchten op te leveren.
Meeste webbrowsers hebben tegenwoordig een "Don't track me" modus. Wat natuurlijk altijd al de standaard had moeten zijn, maar allez.quote:Op woensdag 20 februari 2013 00:36 schreef J.B. het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met een incognito venster?
Vloeken dat je hem niet meer het stamlijntje naar Beemsterboer op kan trekken om de intercity's niet in de weg te zitten?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Beetje te makkelijk gedaan inderdaad. Want wat doe je met een stoptrein die in Harderwijk opgeheven wordt?
Da's mooi. Zijn alle oudere series dan inmiddels voorzien?quote:Op woensdag 20 februari 2013 09:00 schreef b2py het volgende:
Gisteren is de eerste VIRM van de laatste serie met OBIS afgeleverd. Het mocht even duren maar ze zijn ook bezig die te verbouwen.
Nog een stel of 10 nog niet, 1 viertje en 9 zesjes.quote:Op woensdag 20 februari 2013 09:17 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Da's mooi. Zijn alle oudere series dan inmiddels voorzien?
Zat prima, vaker doenquote:Op woensdag 20 februari 2013 08:15 schreef James1988 het volgende:
Wederom DDZ in de IC Den Haag - Venlo, ditmaal 2x DDZ in de IC die om 8:21 van Breda zal vertrekken richting Venlo.
Hoe zou dat werken in een V250, als je dat in de buurt van de cabine doet? GSM-R-verbinding weg, ERTMS in paniek, noodremming? Of heeft iemand daar al bij nagedacht en is eea grondig afgeschermd?quote:Op woensdag 20 februari 2013 00:24 schreef b2py het volgende:
Gozer met een gsm-blocker in de stiltecoupe. Om de overlast te beperken. Mobiel internet en 112 werken ook niet. forum.opeenshadikhet.nl/(...)235&p=374515#p374515
Je bent wat mij betreft niet meer welkom als je dat gaat uitproberen. Geen persoonlijke aanval op jou overigens, maar in het algemeen.quote:Op woensdag 20 februari 2013 09:47 schreef V2 het volgende:
[..]
Hoe zou dat werken in een V250, als je dat in de buurt van de cabine doet? GSM-R-verbinding weg, ERTMS in paniek, noodremming? Of heeft iemand daar al bij nagedacht en is eea grondig afgeschermd?
Check, die werd net afgerangeerd in venlo. Als ik geen afspraak had, had ik dat half uurtje wel gewacht om ermee naar eindhoven te gaan. Nu gewoon icrm.quote:Op woensdag 20 februari 2013 08:15 schreef James1988 het volgende:
Wederom DDZ in de IC Den Haag - Venlo, ditmaal 2x DDZ in de IC die om 8:21 van Breda zal vertrekken richting Venlo.
Ik vraag me af of je daarmee niet ook de GSM-R verstoord..quote:Op woensdag 20 februari 2013 00:24 schreef b2py het volgende:
Gozer met een gsm-blocker in de stiltecoupe. Om de overlast te beperken. Mobiel internet en 112 werken ook niet. forum.opeenshadikhet.nl/(...)235&p=374515#p374515
Waarschijnlijk wel. Die dingen zijn niet voor niets zwaar illegaal.quote:Op woensdag 20 februari 2013 09:53 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik vraag me af of je daarmee niet ook de GSM-R verstoord..
Ongelukken gaan er niet van komen maar het zou inderdaad zomaar kunnen zijn dat je in een weiland stil komt te staan.quote:Op woensdag 20 februari 2013 09:47 schreef V2 het volgende:
[..]
Hoe zou dat werken in een V250, als je dat in de buurt van de cabine doet? GSM-R-verbinding weg, ERTMS in paniek, noodremming? Of heeft iemand daar al bij nagedacht en is eea grondig afgeschermd?
Schijnt vanwege een vrouwenevenement in de RAI te zijn, ook wel bekend als de Huishoudbeursquote:Op woensdag 20 februari 2013 08:23 schreef zoem het volgende:
Afgelopen twee dagen 's ochtends telkens een zesje VIRM richting A'dam-Lelystad ipv de gebruikelijke 6+4. Gelukkig (nog) wel genoeg zitplaatsen. Ook paar keer een DD-AR gehad waar het normaal SLT is. Het lijkt alsof ze de laatste paar dagen wat aan het schuiven zijn met materieel.
Nu wil je die wel eens hebben in eersteklascoupés..quote:Op woensdag 20 februari 2013 10:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
http://www.thejammerstore(...)-blocker-cj4000.html
Maar voor zo een ding heb je wel een stopcontact nodig...
DART is 1500V, net als hier.quote:Op woensdag 20 februari 2013 00:02 schreef Dr_Flash het volgende:
oke treinen dus. Ierland. Heel Ierland rijdt op Diesel, behalve de DART, de S-Bahn van Dublin.
Sowieso rijden er niet zo veel treinen meer in Ierland. Het wordt steeds meer een sternet rondom Dublin. Ben benieuwd.
Ik denk aan een gecharterde reisbureautrein. Er zit een BKD in voor de keukenvoorziening, de trein rijdt daar omdat dit soort treinen werden geserviced in Leidschendam. In de tijd van voor de ontvlechting was een gangbare weg die via de St. Franciscusdriehoek.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik dacht gewoon aan een buurlandtrein Den Haag - Köln. Maar in beide gevallen, wat moet die troep DAAR??
Geel vlak mag ookquote:Op woensdag 20 februari 2013 07:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Regels regels, waar is het witte vlak??
Handig, kan je direkt die idioot met die blocker uit de trein zettenquote:Op woensdag 20 februari 2013 09:58 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ongelukken gaan er niet van komen maar het zou inderdaad zomaar kunnen zijn dat je in een weiland stil komt te staan.
Lijkt me niet nodig om de trein daar stil voor te zettenquote:Op woensdag 20 februari 2013 12:41 schreef Litpho het volgende:
[..]
Handig, kan je direkt die idioot met die blocker uit de trein zetten.
Laatst werd ik er nog op aangesproken in de ochtendspits. Bij het opstappen in Delft kwam ik een oude bekende tegen en liepen al pratend nietsbeseffend een bijna lege stiltecoupé binnen. Bij Delft nog kwam een man naar me toe die me wees op de sticker op het raam. Primaquote:Op woensdag 20 februari 2013 10:26 schreef James1988 het volgende:
Ik reis in de spits op Breda - Delft (ochtend heen, avond terug), als ik daar een stiltecoupé tref is het er over het algemeen wel stil.
De Ieren zijn gelukkig nu wel bezig die afbraak weer een beetje terug te draaien, een groot deel van de Western Railway Corridor (die westelijk noord-zuidlijn die op het kaartje van 1975 ineens ontbreekt) is de afgelopen jaren heropend.quote:
Netjes van 'm!quote:Op woensdag 20 februari 2013 13:09 schreef Peterselieman het volgende:
had laatst ook een mooie. Ik had wat tijd over en reisde van Zwolle via Almere en Amsterdam-Zuid naar Utrecht Centraal. In de trein naar Utrecht zat ook iemand in een verder lege stiltecoupé te bellen, maar nadat ik daar was gaan zitten vertrok hij en heb hem de rest van de reis ook niet meer gezien
Ik denk alleen maar aan de veiligheid van het NS personeel.quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lijkt me niet nodig om de trein daar stil voor te zetten
Vierkante wielen?quote:Op woensdag 20 februari 2013 15:25 schreef J.B. het volgende:
Voor het eerst in 2 maanden zit ik weer in een rood klassiekje tussen Luik en MaastrichtHoe kom het eigenlijk dat die dingen zo schokkerig optrekken? Die gerenoveerde varianten hebben dat euvel niet..
Nee, dat zal het niet zijn; het schokken komt vanuit de motor. Het voelt een beetje aan alsof je optrekt met een auto met een slechte automaat, met een schok naar de volgende versnelling.quote:
Wat was het ook weer? 3 bestellingen maxquote:Op woensdag 20 februari 2013 16:55 schreef b2py het volgende:
Zit daar een limiet aan normaal gesproken?
Dat is dan overigens 1.646.880 x 3.92g = 6.47 ton aan stuivertjes, ongeveer.quote:Op woensdag 20 februari 2013 16:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat was het ook weer? 3 bestellingen max
4 keer hetzelfde kaartje per bestelling max
3 x 4 = 12 OV-Jaarkaarten 1e klas à ¤ 6862 per stuk = ¤ 82.344.
Aangezien munten van 1 en 2 eurocent niet geaccepteerd worden is het maximum dus 20 x 82344 = 1.646.880 stuivers.
En de rij koperdieven die over je schouder mee staat te kijken is 118 tariefeenheden langquote:Op woensdag 20 februari 2013 17:03 schreef V2 het volgende:
[..]
Dat is dan overigens 1.646.880 x 3.92g = 6.47 ton aan stuivertjes, ongeveer.
En die rij heeft 457 uur om te groeien, als je er elke seconde een muntje in weet te frummelen. Zonder pauzes. 19 etmalen is dat, trouwens. Ik zie problemen!quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En de rij koperdieven die over je schouder mee staat te kijken is 118 tariefeenheden lang
Nou inderdaad. Gelukkig hebben we nu de OV-CHipkaartquote:Op woensdag 20 februari 2013 17:14 schreef V2 het volgende:
[..]
En die rij heeft 457 uur om te groeien, als je er elke seconde een muntje in weet te frummelen. Zonder pauzes. 19 etmalen is dat, trouwens. Ik zie problemen!
Serie/serie-paralel/paralel/zwakveld ?quote:Op woensdag 20 februari 2013 15:57 schreef V2 het volgende:
Dat zal wel het schakelen zijn tussen de rijweerstanden denk ik?
AO is your best friend!quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou inderdaad. Gelukkig hebben we nu de OV-CHipkaart![]()
Solves ALL your problems!
Ja zeg, wil je een TD-10 voorbij zien snellen, zie je maar een TD-9quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:19 schreef b2py het volgende:
Wegens de huishoudbeurs werd om VIRM vrij te spelen een slagje vervangen door ICR. Hier komt de trein uit de Watergraafsmeer naar Alkmaar door Uitgeest.
En of reizigers er blij van worden (zeker in volle treinen)...quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:35 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
En als er niks doorbrandde dan slipte er wel vanalles door
Rare rijtuigvolgorde ook, het is echt een willekeurig bijeengeraapt hoopje rijtuigen.quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ja zeg, wil je een TD-10 voorbij zien snellen, zie je maar een TD-9
Er is nog meer documentatie vandaag over de beheersconcessies:quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:06 schreef KnightSolaire het volgende:
En ProRail mag het spoor blijven beheren tot 2025: http://www.nu.nl/politiek(...)blijven-beheren.html
Dat wist ik vanochtend alquote:Op woensdag 20 februari 2013 17:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ja zeg, wil je een TD-10 voorbij zien snellen, zie je maar een TD-9
KeyRail doet toch alleen de BR?quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:45 schreef Peterselieman het volgende:
Het beheer van het goederenvervoer komt weer in handen van Keyrail als het aan Mansveld ligt. Ook hier is veel leesvoer vandaag:
http://www.rijksoverheid.(...)opdracht-keyrail.pdf
http://www.rijksoverheid.(...)rgoederenvervoer.pdf
http://www.rijksoverheid.(...)-goederenvervoer.pdf
great, ik wiebel nu mijn stoel uit, mijn yogurt ligt op de grond, mijn ipad loopt vanzelf weg .kutgw stelletje barbaren.quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er is nog meer documentatie vandaag over de beheersconcessies:
http://www.rijksoverheid.(...)eginfrastructuur.pdf
http://www.rijksoverheid.(...)015/201313170-01.pdf
Dat schaar ik een beetje onder BRquote:Op woensdag 20 februari 2013 17:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ook havengebied Rotterdam toch?
k. In de toekomst zal het wel uitgebreid worden naar de situatie waarin alle goederentreinen onder de verantwoordelijkheid van Keyrail gaan vallen en dat via Keyrail alles met ProRail afgestemd wordtquote:
Lijkt mij een slecht plan, want dan moet er ook weer een overkoepelende organisatie komen. Laat de goederentreinen buiten KeyRail gebied maar fijn door ProRail doen, scheelt ook contacttijd etc. Laten we het ons nou niet ingewikkelder maken dan het al is en het liefst versimpelen.quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
k. In de toekomst zal het wel uitgebreid worden naar de situatie waarin alle goederentreinen onder de verantwoordelijkheid van Keyrail gaan vallen en dat via Keyrail alles met ProRail afgestemd wordt
je weet dat Nederland en dingen simpeler maken geen twee-eenheid is he?quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Lijkt mij een slecht plan, want dan moet er ook weer een overkoepelende organisatie komen. Laat de goederentreinen buiten KeyRail gebied maar fijn door ProRail doen, scheelt ook contacttijd etc. Laten we het ons nou niet ingewikkelder maken dan het al is en het liefst versimpelen.
Ik begrijp niet zo goed dat ze de ene keer de handtekening van Melanie censureren en vervolgens de volgende niet censureren..quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:38 schreef Peterselieman het volgende:
Oh ja, er is een WOB-verzoek over de Fyra ingediend
documenten:
http://www.rijksoverheid.(...)b-besluit-deel-1.pdf
http://www.rijksoverheid.(...)elheidslijn/wob1.pdf
http://www.rijksoverheid.(...)elheidslijn/wob2.pdf
http://www.rijksoverheid.(...)elheidslijn/wob3.pdf
http://www.rijksoverheid.(...)gesnelheidslijn.html
Moeilijk maken wel dus laten we dat vooral niet doen..quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je weet dat Nederland en dingen simpeler maken geen twee-eenheid is he?
quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:38 schreef Peterselieman het volgende:
Oh ja, er is een WOB-verzoek over de Fyra ingediend
documenten:
http://www.rijksoverheid.(...)b-besluit-deel-1.pdf
http://www.rijksoverheid.(...)elheidslijn/wob1.pdf
http://www.rijksoverheid.(...)elheidslijn/wob2.pdf
http://www.rijksoverheid.(...)elheidslijn/wob3.pdf
http://www.rijksoverheid.(...)gesnelheidslijn.html
Ik ben door 3 van de documenten gegaan. Samenvatting: heel veel weggecensureerde stukken, informatie die 4x herhaald wordt en de rest is allemaal al publiek bekend.quote:
Ja dat mag.quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:24 schreef KnightSolaire het volgende:
Vraagje. Mag je ervoor kiezen een bepaald traject uitsluitend met NS te reizen, ook al is een reis met een regiovervoerder logischer? Bijvoorbeeld Nijmegen - Roermond via 's-Hertogenbosch? De reisplanner geeft alleen Veolia weer in dit geval.
quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik ben door 3 van de documenten gegaan. Samenvatting: heel veel weggecensureerde stukken, informatie die 4x herhaald wordt en de rest is allemaal al publiek bekend.
Als dat gaat om de "eerbiediging van de persoonlijke levenssfeer van de betrokkenen" hadden ze beter de Libelle onder de scanner kunnen mikken dusquote:Op woensdag 20 februari 2013 18:38 schreef b2py het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zo maak ik ook wel een WOB antwoord
Allemaal gecensureerd
http://www.treinreiziger.(...)m_source=twitterfeedquote:''Mensen willen gewoon een kortingskaartje kunnen kopen. Als je bijvoorbeeld voor je werk een chipkaart hebt, moet je een extra kaart aanschaffen als je in het weekend met korting naar familie of vrienden wilt'', aldus Tweede-Kamerlid Farshad Bashir.
Havenspoorlijn behoort tot de Betuweroute. Enkel de stamlijnen behoren daar officieel niet meer toe.quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ook havengebied Rotterdam toch?
En het antwoordquote:b. Het exclusief gunnen van Fyra aan NS/NS Hispeed met inbegrip van gemaakte afspraak
quote:De Nederlandse overheid heeft noch de Fyra exclusief gegund aan NS/NS Hispeed, noch enige betrokkenheid gehad bij de keuze van het Italiaanse hogesnelheidstreinstel
zou zo maar eens kunnen jaquote:Op woensdag 20 februari 2013 19:15 schreef b2py het volgende:
Vraagje over de gunning van het spooronderhoud aan ProRail tot en met 2025. Houdt dat in dat in 2025 de boel dan aanbesteed wordt en ProRail zal moeten inschrijven evenals andere aanbieders?
Lekker vastsmelten aan de stoeltjes op een warme juli-dag.quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:47 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Holy sh*t wat is het warm in deze trein, verwarming beetje op hol geslagen ofzo
Gelukkig dat er in een SGMm nog raampjes open kunnen zeg!
Wadlopersquote:Op woensdag 20 februari 2013 19:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Lekker vastsmelten aan de stoeltjes op een warme juli-dag.
SGMm
Srsly?quote:Op woensdag 20 februari 2013 19:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wadlopers
Midden in de zomer de verwarming aan, omdat anders het koelwater niet gekoeld kon worden
jup, anders was er op de warme dagen niet voldoende koeling voor de motoren.quote:Op woensdag 20 februari 2013 19:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Srsly?wat is dat dan voor 'n constructie
Ja, goedquote:
M.a.w een ondermaats koelsysteem. Kwaliteit heurquote:Op woensdag 20 februari 2013 19:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jup, anders was er op de warme dagen niet voldoende koeling voor de motoren.
jaren '80 en er nooit iets aan verbeterdquote:Op woensdag 20 februari 2013 19:45 schreef Straatcommando. het volgende:
M.a.w een ondermaats koelsysteem. Kwaliteit heur
Geweldigquote:Op woensdag 20 februari 2013 19:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jaren '80 en er nooit iets aan verbeterd
Maar wel rijdend met de deuren openquote:Op woensdag 20 februari 2013 19:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jup, anders was er op de warme dagen niet voldoende koeling voor de motoren.
Het kan nog steeds hoor. Plan V, SGMm, DD-AR... Toevallig ook mijn minst favoriete materieeltypen. Ik zie een verband.quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:02 schreef b2py het volgende:
Raampjes open, vroegãh toen ik klein was kon dat nog.![]()
Tegenwoordig zit ik hermetisch opgesloten in een boot..
Nee, je kan ook via Haarlem. Of naar Hoorn en dan de IC of Sprinter naar Amsterdam nemen.quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:02 schreef b2py het volgende:
Raampjes open, vroegãh toen ik klein was kon dat nog.![]()
Tegenwoordig zit ik hermetisch opgesloten in een boot..
quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:04 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee, je kan ook via Haarlem. Of naar Hoorn en dan de IC of Sprinter naar Amsterdam nemen.
DD-ARquote:Op woensdag 20 februari 2013 20:03 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Het kan nog steeds hoor. Plan V, SGMm, DD-AR... Toevallig ook mijn minst favoriete materieeltypen. Ik zie een verband.
Toevallig vanmiddag nog wel in DDAR met loc gezeten, achter de loc met ruitje open.quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:03 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Het kan nog steeds hoor. Plan V, SGMm, DD-AR... Toevallig ook mijn minst favoriete materieeltypen. Ik zie een verband.
Maar het herstelt zich wel. Een boot moet afgesleept worden.quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:13 schreef James1988 het volgende:
Vanavond na vertrek uit Dordrecht een tijd lang langzaam gereden (door de portofoon van de HC: "ik hoop dat we Lage Zwaluwe halen") en zo'n 20 minuten stilgestaan aan het perron van Lage Zwaluwe i.v.m. tractieproblemen van de 1700-locomotief. Het treinpersoneel heeft het euvel uiteindelijk weten te verhelpen.
Zo blijkt, ook dat spul kan kapot.
Zat een keer in Plan V met vergelijkbare problemen. De snelschakelaar was kapot. Kan niet worden opgelost. Gelukkig kwam een half uur later de volgende Plan V, die erachter werd gekoppeld en samen konden ze het weer aanquote:Op woensdag 20 februari 2013 20:13 schreef James1988 het volgende:
Vanavond na vertrek uit Dordrecht een tijd lang langzaam gereden (door de portofoon van de HC: "ik hoop dat we Lage Zwaluwe halen") en zo'n 20 minuten stilgestaan aan het perron van Lage Zwaluwe i.v.m. tractieproblemen van de 1700-locomotief. Het treinpersoneel heeft het euvel uiteindelijk weten te verhelpen.
Zo blijkt, ook dat spul kan kapot.
is trouwens wel behoorlijk wat mooipraterij van de NSquote:Op woensdag 20 februari 2013 20:33 schreef James1988 het volgende:
De afschaffing van papieren kaartjes met korting, die gepland stond voor 20 maart, is uitgesteld.
http://www.nu.nl/binnenla(...)n-kortingskaart.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |