Check, die werd net afgerangeerd in venlo. Als ik geen afspraak had, had ik dat half uurtje wel gewacht om ermee naar eindhoven te gaan. Nu gewoon icrm.quote:Op woensdag 20 februari 2013 08:15 schreef James1988 het volgende:
Wederom DDZ in de IC Den Haag - Venlo, ditmaal 2x DDZ in de IC die om 8:21 van Breda zal vertrekken richting Venlo.
Ik vraag me af of je daarmee niet ook de GSM-R verstoord..quote:Op woensdag 20 februari 2013 00:24 schreef b2py het volgende:
Gozer met een gsm-blocker in de stiltecoupe. Om de overlast te beperken. Mobiel internet en 112 werken ook niet. forum.opeenshadikhet.nl/(...)235&p=374515#p374515
Waarschijnlijk wel. Die dingen zijn niet voor niets zwaar illegaal.quote:Op woensdag 20 februari 2013 09:53 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik vraag me af of je daarmee niet ook de GSM-R verstoord..
Ongelukken gaan er niet van komen maar het zou inderdaad zomaar kunnen zijn dat je in een weiland stil komt te staan.quote:Op woensdag 20 februari 2013 09:47 schreef V2 het volgende:
[..]
Hoe zou dat werken in een V250, als je dat in de buurt van de cabine doet? GSM-R-verbinding weg, ERTMS in paniek, noodremming? Of heeft iemand daar al bij nagedacht en is eea grondig afgeschermd?
Schijnt vanwege een vrouwenevenement in de RAI te zijn, ook wel bekend als de Huishoudbeursquote:Op woensdag 20 februari 2013 08:23 schreef zoem het volgende:
Afgelopen twee dagen 's ochtends telkens een zesje VIRM richting A'dam-Lelystad ipv de gebruikelijke 6+4. Gelukkig (nog) wel genoeg zitplaatsen. Ook paar keer een DD-AR gehad waar het normaal SLT is. Het lijkt alsof ze de laatste paar dagen wat aan het schuiven zijn met materieel.
Nu wil je die wel eens hebben in eersteklascoupés..quote:Op woensdag 20 februari 2013 10:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
http://www.thejammerstore(...)-blocker-cj4000.html
Maar voor zo een ding heb je wel een stopcontact nodig...
DART is 1500V, net als hier.quote:Op woensdag 20 februari 2013 00:02 schreef Dr_Flash het volgende:
oke treinen dus. Ierland. Heel Ierland rijdt op Diesel, behalve de DART, de S-Bahn van Dublin.
Sowieso rijden er niet zo veel treinen meer in Ierland. Het wordt steeds meer een sternet rondom Dublin. Ben benieuwd.
Ik denk aan een gecharterde reisbureautrein. Er zit een BKD in voor de keukenvoorziening, de trein rijdt daar omdat dit soort treinen werden geserviced in Leidschendam. In de tijd van voor de ontvlechting was een gangbare weg die via de St. Franciscusdriehoek.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik dacht gewoon aan een buurlandtrein Den Haag - Köln. Maar in beide gevallen, wat moet die troep DAAR??
Geel vlak mag ookquote:Op woensdag 20 februari 2013 07:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Regels regels, waar is het witte vlak??
Handig, kan je direkt die idioot met die blocker uit de trein zettenquote:Op woensdag 20 februari 2013 09:58 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ongelukken gaan er niet van komen maar het zou inderdaad zomaar kunnen zijn dat je in een weiland stil komt te staan.
Lijkt me niet nodig om de trein daar stil voor te zettenquote:Op woensdag 20 februari 2013 12:41 schreef Litpho het volgende:
[..]
Handig, kan je direkt die idioot met die blocker uit de trein zetten.
Laatst werd ik er nog op aangesproken in de ochtendspits. Bij het opstappen in Delft kwam ik een oude bekende tegen en liepen al pratend nietsbeseffend een bijna lege stiltecoupé binnen. Bij Delft nog kwam een man naar me toe die me wees op de sticker op het raam. Primaquote:Op woensdag 20 februari 2013 10:26 schreef James1988 het volgende:
Ik reis in de spits op Breda - Delft (ochtend heen, avond terug), als ik daar een stiltecoupé tref is het er over het algemeen wel stil.
De Ieren zijn gelukkig nu wel bezig die afbraak weer een beetje terug te draaien, een groot deel van de Western Railway Corridor (die westelijk noord-zuidlijn die op het kaartje van 1975 ineens ontbreekt) is de afgelopen jaren heropend.quote:
Netjes van 'm!quote:Op woensdag 20 februari 2013 13:09 schreef Peterselieman het volgende:
had laatst ook een mooie. Ik had wat tijd over en reisde van Zwolle via Almere en Amsterdam-Zuid naar Utrecht Centraal. In de trein naar Utrecht zat ook iemand in een verder lege stiltecoupé te bellen, maar nadat ik daar was gaan zitten vertrok hij en heb hem de rest van de reis ook niet meer gezien
Ik denk alleen maar aan de veiligheid van het NS personeel.quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lijkt me niet nodig om de trein daar stil voor te zetten
Vierkante wielen?quote:Op woensdag 20 februari 2013 15:25 schreef J.B. het volgende:
Voor het eerst in 2 maanden zit ik weer in een rood klassiekje tussen Luik en MaastrichtHoe kom het eigenlijk dat die dingen zo schokkerig optrekken? Die gerenoveerde varianten hebben dat euvel niet..
Nee, dat zal het niet zijn; het schokken komt vanuit de motor. Het voelt een beetje aan alsof je optrekt met een auto met een slechte automaat, met een schok naar de volgende versnelling.quote:
Wat was het ook weer? 3 bestellingen maxquote:Op woensdag 20 februari 2013 16:55 schreef b2py het volgende:
Zit daar een limiet aan normaal gesproken?
Dat is dan overigens 1.646.880 x 3.92g = 6.47 ton aan stuivertjes, ongeveer.quote:Op woensdag 20 februari 2013 16:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat was het ook weer? 3 bestellingen max
4 keer hetzelfde kaartje per bestelling max
3 x 4 = 12 OV-Jaarkaarten 1e klas à ¤ 6862 per stuk = ¤ 82.344.
Aangezien munten van 1 en 2 eurocent niet geaccepteerd worden is het maximum dus 20 x 82344 = 1.646.880 stuivers.
En de rij koperdieven die over je schouder mee staat te kijken is 118 tariefeenheden langquote:Op woensdag 20 februari 2013 17:03 schreef V2 het volgende:
[..]
Dat is dan overigens 1.646.880 x 3.92g = 6.47 ton aan stuivertjes, ongeveer.
En die rij heeft 457 uur om te groeien, als je er elke seconde een muntje in weet te frummelen. Zonder pauzes. 19 etmalen is dat, trouwens. Ik zie problemen!quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En de rij koperdieven die over je schouder mee staat te kijken is 118 tariefeenheden lang
Nou inderdaad. Gelukkig hebben we nu de OV-CHipkaartquote:Op woensdag 20 februari 2013 17:14 schreef V2 het volgende:
[..]
En die rij heeft 457 uur om te groeien, als je er elke seconde een muntje in weet te frummelen. Zonder pauzes. 19 etmalen is dat, trouwens. Ik zie problemen!
Serie/serie-paralel/paralel/zwakveld ?quote:Op woensdag 20 februari 2013 15:57 schreef V2 het volgende:
Dat zal wel het schakelen zijn tussen de rijweerstanden denk ik?
AO is your best friend!quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou inderdaad. Gelukkig hebben we nu de OV-CHipkaart![]()
Solves ALL your problems!
Ja zeg, wil je een TD-10 voorbij zien snellen, zie je maar een TD-9quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:19 schreef b2py het volgende:
Wegens de huishoudbeurs werd om VIRM vrij te spelen een slagje vervangen door ICR. Hier komt de trein uit de Watergraafsmeer naar Alkmaar door Uitgeest.
En of reizigers er blij van worden (zeker in volle treinen)...quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:35 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
En als er niks doorbrandde dan slipte er wel vanalles door
Rare rijtuigvolgorde ook, het is echt een willekeurig bijeengeraapt hoopje rijtuigen.quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ja zeg, wil je een TD-10 voorbij zien snellen, zie je maar een TD-9
Er is nog meer documentatie vandaag over de beheersconcessies:quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:06 schreef KnightSolaire het volgende:
En ProRail mag het spoor blijven beheren tot 2025: http://www.nu.nl/politiek(...)blijven-beheren.html
Dat wist ik vanochtend alquote:Op woensdag 20 februari 2013 17:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ja zeg, wil je een TD-10 voorbij zien snellen, zie je maar een TD-9
KeyRail doet toch alleen de BR?quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:45 schreef Peterselieman het volgende:
Het beheer van het goederenvervoer komt weer in handen van Keyrail als het aan Mansveld ligt. Ook hier is veel leesvoer vandaag:
http://www.rijksoverheid.(...)opdracht-keyrail.pdf
http://www.rijksoverheid.(...)rgoederenvervoer.pdf
http://www.rijksoverheid.(...)-goederenvervoer.pdf
great, ik wiebel nu mijn stoel uit, mijn yogurt ligt op de grond, mijn ipad loopt vanzelf weg .kutgw stelletje barbaren.quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er is nog meer documentatie vandaag over de beheersconcessies:
http://www.rijksoverheid.(...)eginfrastructuur.pdf
http://www.rijksoverheid.(...)015/201313170-01.pdf
Dat schaar ik een beetje onder BRquote:Op woensdag 20 februari 2013 17:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ook havengebied Rotterdam toch?
k. In de toekomst zal het wel uitgebreid worden naar de situatie waarin alle goederentreinen onder de verantwoordelijkheid van Keyrail gaan vallen en dat via Keyrail alles met ProRail afgestemd wordtquote:
Lijkt mij een slecht plan, want dan moet er ook weer een overkoepelende organisatie komen. Laat de goederentreinen buiten KeyRail gebied maar fijn door ProRail doen, scheelt ook contacttijd etc. Laten we het ons nou niet ingewikkelder maken dan het al is en het liefst versimpelen.quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
k. In de toekomst zal het wel uitgebreid worden naar de situatie waarin alle goederentreinen onder de verantwoordelijkheid van Keyrail gaan vallen en dat via Keyrail alles met ProRail afgestemd wordt
je weet dat Nederland en dingen simpeler maken geen twee-eenheid is he?quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Lijkt mij een slecht plan, want dan moet er ook weer een overkoepelende organisatie komen. Laat de goederentreinen buiten KeyRail gebied maar fijn door ProRail doen, scheelt ook contacttijd etc. Laten we het ons nou niet ingewikkelder maken dan het al is en het liefst versimpelen.
Ik begrijp niet zo goed dat ze de ene keer de handtekening van Melanie censureren en vervolgens de volgende niet censureren..quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:38 schreef Peterselieman het volgende:
Oh ja, er is een WOB-verzoek over de Fyra ingediend
documenten:
http://www.rijksoverheid.(...)b-besluit-deel-1.pdf
http://www.rijksoverheid.(...)elheidslijn/wob1.pdf
http://www.rijksoverheid.(...)elheidslijn/wob2.pdf
http://www.rijksoverheid.(...)elheidslijn/wob3.pdf
http://www.rijksoverheid.(...)gesnelheidslijn.html
Moeilijk maken wel dus laten we dat vooral niet doen..quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je weet dat Nederland en dingen simpeler maken geen twee-eenheid is he?
quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:38 schreef Peterselieman het volgende:
Oh ja, er is een WOB-verzoek over de Fyra ingediend
documenten:
http://www.rijksoverheid.(...)b-besluit-deel-1.pdf
http://www.rijksoverheid.(...)elheidslijn/wob1.pdf
http://www.rijksoverheid.(...)elheidslijn/wob2.pdf
http://www.rijksoverheid.(...)elheidslijn/wob3.pdf
http://www.rijksoverheid.(...)gesnelheidslijn.html
Ik ben door 3 van de documenten gegaan. Samenvatting: heel veel weggecensureerde stukken, informatie die 4x herhaald wordt en de rest is allemaal al publiek bekend.quote:
Ja dat mag.quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:24 schreef KnightSolaire het volgende:
Vraagje. Mag je ervoor kiezen een bepaald traject uitsluitend met NS te reizen, ook al is een reis met een regiovervoerder logischer? Bijvoorbeeld Nijmegen - Roermond via 's-Hertogenbosch? De reisplanner geeft alleen Veolia weer in dit geval.
quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik ben door 3 van de documenten gegaan. Samenvatting: heel veel weggecensureerde stukken, informatie die 4x herhaald wordt en de rest is allemaal al publiek bekend.
Als dat gaat om de "eerbiediging van de persoonlijke levenssfeer van de betrokkenen" hadden ze beter de Libelle onder de scanner kunnen mikken dusquote:Op woensdag 20 februari 2013 18:38 schreef b2py het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Zo maak ik ook wel een WOB antwoord
Allemaal gecensureerd
http://www.treinreiziger.(...)m_source=twitterfeedquote:''Mensen willen gewoon een kortingskaartje kunnen kopen. Als je bijvoorbeeld voor je werk een chipkaart hebt, moet je een extra kaart aanschaffen als je in het weekend met korting naar familie of vrienden wilt'', aldus Tweede-Kamerlid Farshad Bashir.
Havenspoorlijn behoort tot de Betuweroute. Enkel de stamlijnen behoren daar officieel niet meer toe.quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ook havengebied Rotterdam toch?
En het antwoordquote:b. Het exclusief gunnen van Fyra aan NS/NS Hispeed met inbegrip van gemaakte afspraak
quote:De Nederlandse overheid heeft noch de Fyra exclusief gegund aan NS/NS Hispeed, noch enige betrokkenheid gehad bij de keuze van het Italiaanse hogesnelheidstreinstel
zou zo maar eens kunnen jaquote:Op woensdag 20 februari 2013 19:15 schreef b2py het volgende:
Vraagje over de gunning van het spooronderhoud aan ProRail tot en met 2025. Houdt dat in dat in 2025 de boel dan aanbesteed wordt en ProRail zal moeten inschrijven evenals andere aanbieders?
Lekker vastsmelten aan de stoeltjes op een warme juli-dag.quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:47 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Holy sh*t wat is het warm in deze trein, verwarming beetje op hol geslagen ofzo
Gelukkig dat er in een SGMm nog raampjes open kunnen zeg!
Wadlopersquote:Op woensdag 20 februari 2013 19:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Lekker vastsmelten aan de stoeltjes op een warme juli-dag.
SGMm
Srsly?quote:Op woensdag 20 februari 2013 19:41 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Wadlopers
Midden in de zomer de verwarming aan, omdat anders het koelwater niet gekoeld kon worden
jup, anders was er op de warme dagen niet voldoende koeling voor de motoren.quote:Op woensdag 20 februari 2013 19:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Srsly?wat is dat dan voor 'n constructie
Ja, goedquote:
M.a.w een ondermaats koelsysteem. Kwaliteit heurquote:Op woensdag 20 februari 2013 19:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jup, anders was er op de warme dagen niet voldoende koeling voor de motoren.
jaren '80 en er nooit iets aan verbeterdquote:Op woensdag 20 februari 2013 19:45 schreef Straatcommando. het volgende:
M.a.w een ondermaats koelsysteem. Kwaliteit heur
Geweldigquote:Op woensdag 20 februari 2013 19:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jaren '80 en er nooit iets aan verbeterd
Maar wel rijdend met de deuren openquote:Op woensdag 20 februari 2013 19:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jup, anders was er op de warme dagen niet voldoende koeling voor de motoren.
Het kan nog steeds hoor. Plan V, SGMm, DD-AR... Toevallig ook mijn minst favoriete materieeltypen. Ik zie een verband.quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:02 schreef b2py het volgende:
Raampjes open, vroegãh toen ik klein was kon dat nog.![]()
Tegenwoordig zit ik hermetisch opgesloten in een boot..
Nee, je kan ook via Haarlem. Of naar Hoorn en dan de IC of Sprinter naar Amsterdam nemen.quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:02 schreef b2py het volgende:
Raampjes open, vroegãh toen ik klein was kon dat nog.![]()
Tegenwoordig zit ik hermetisch opgesloten in een boot..
quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:04 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee, je kan ook via Haarlem. Of naar Hoorn en dan de IC of Sprinter naar Amsterdam nemen.
DD-ARquote:Op woensdag 20 februari 2013 20:03 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Het kan nog steeds hoor. Plan V, SGMm, DD-AR... Toevallig ook mijn minst favoriete materieeltypen. Ik zie een verband.
Toevallig vanmiddag nog wel in DDAR met loc gezeten, achter de loc met ruitje open.quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:03 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Het kan nog steeds hoor. Plan V, SGMm, DD-AR... Toevallig ook mijn minst favoriete materieeltypen. Ik zie een verband.
Maar het herstelt zich wel. Een boot moet afgesleept worden.quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:13 schreef James1988 het volgende:
Vanavond na vertrek uit Dordrecht een tijd lang langzaam gereden (door de portofoon van de HC: "ik hoop dat we Lage Zwaluwe halen") en zo'n 20 minuten stilgestaan aan het perron van Lage Zwaluwe i.v.m. tractieproblemen van de 1700-locomotief. Het treinpersoneel heeft het euvel uiteindelijk weten te verhelpen.
Zo blijkt, ook dat spul kan kapot.
Zat een keer in Plan V met vergelijkbare problemen. De snelschakelaar was kapot. Kan niet worden opgelost. Gelukkig kwam een half uur later de volgende Plan V, die erachter werd gekoppeld en samen konden ze het weer aanquote:Op woensdag 20 februari 2013 20:13 schreef James1988 het volgende:
Vanavond na vertrek uit Dordrecht een tijd lang langzaam gereden (door de portofoon van de HC: "ik hoop dat we Lage Zwaluwe halen") en zo'n 20 minuten stilgestaan aan het perron van Lage Zwaluwe i.v.m. tractieproblemen van de 1700-locomotief. Het treinpersoneel heeft het euvel uiteindelijk weten te verhelpen.
Zo blijkt, ook dat spul kan kapot.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |