abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 februari 2013 @ 09:51:33 #201
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_123106660
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 08:15 schreef James1988 het volgende:
Wederom DDZ in de IC Den Haag - Venlo, ditmaal 2x DDZ in de IC die om 8:21 van Breda zal vertrekken richting Venlo.
Check, die werd net afgerangeerd in venlo. Als ik geen afspraak had, had ik dat half uurtje wel gewacht om ermee naar eindhoven te gaan. Nu gewoon icrm.
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  Redactie Sport woensdag 20 februari 2013 @ 09:53:24 #202
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123106706
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 00:24 schreef b2py het volgende:
Gozer met een gsm-blocker in de stiltecoupe. Om de overlast te beperken. Mobiel internet en 112 werken ook niet. forum.opeenshadikhet.nl/(...)235&p=374515#p374515
Ik vraag me af of je daarmee niet ook de GSM-R verstoord..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 20 februari 2013 @ 09:57:20 #203
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_123106828
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 09:53 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik vraag me af of je daarmee niet ook de GSM-R verstoord..
Waarschijnlijk wel. Die dingen zijn niet voor niets zwaar illegaal.
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  woensdag 20 februari 2013 @ 09:58:25 #204
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123106866
quote:
5s.gif Op woensdag 20 februari 2013 09:47 schreef V2 het volgende:

[..]

Hoe zou dat werken in een V250, als je dat in de buurt van de cabine doet? GSM-R-verbinding weg, ERTMS in paniek, noodremming? Of heeft iemand daar al bij nagedacht en is eea grondig afgeschermd?
Ongelukken gaan er niet van komen maar het zou inderdaad zomaar kunnen zijn dat je in een weiland stil komt te staan.
  woensdag 20 februari 2013 @ 09:59:03 #205
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123106885
GSM-R werkt op andere frequenties dan de gangbare GSM-netwerken waarvoor de jammers gemaakt zijn. Of je GSM-R kunt verstoren zal dan afhangen van de jammer.
  Redactie Sport woensdag 20 februari 2013 @ 10:03:56 #206
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123107047
Even gegoogled, een voorbeeld ( http://www.thejammerstore(...)e-jammer-cj1000.html ):
869-894 MHz: CDMA
925-960 MHz: GSM 900
1805-1880 MHz: DCS,GSM 1800
2110-2170 MHz: 3G, CDMA 2000, UMTS, WCDMA, T-SCDMA

De frequentieband van GSM-R voor de uplink is 876–880 MHz en voor de downlink 921–925 MHz.
Downlink gaat wel goed dus (indien nauwkeurig genoeg afgesteld), maar je uplink ben je gewoon kwijt :N
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 20 februari 2013 @ 10:04:31 #207
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123107063
Zonder uplink heb je ook geen downlink..

Ook interessant:
http://www.agentschaptele(...)telde+vragen+jammers
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 februari 2013 @ 10:08:09 #208
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123107183
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 08:23 schreef zoem het volgende:
Afgelopen twee dagen 's ochtends telkens een zesje VIRM richting A'dam-Lelystad ipv de gebruikelijke 6+4. Gelukkig (nog) wel genoeg zitplaatsen. Ook paar keer een DD-AR gehad waar het normaal SLT is. Het lijkt alsof ze de laatste paar dagen wat aan het schuiven zijn met materieel.
Schijnt vanwege een vrouwenevenement in de RAI te zijn, ook wel bekend als de Huishoudbeurs :')
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 20 februari 2013 @ 10:08:15 #209
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_123107185
http://www.thejammerstore(...)-blocker-cj4000.html

Maar voor zo een ding heb je wel een stopcontact nodig...
pi_123107255
quote:
6s.gif Op woensdag 20 februari 2013 10:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
http://www.thejammerstore(...)-blocker-cj4000.html

Maar voor zo een ding heb je wel een stopcontact nodig...
Nu wil je die wel eens hebben in eersteklascoupés..
pi_123107398
Ergens kan ik het wel begrijpen; je kan er wel wat van zeggen maar daar ben je eigenlijk standaard de hele trip mee bezig. Overigens is het in de 1e klas ook erger dan in de 2e klas valt me op (iig de keren dat ik 1e en 2e klas stiltecoupe gezeten heb). Toch wat ander volk; een van de redenen dat ik liever 2e dan 1e klas reis. Ik ben gewoon geen first class material ;)
pi_123107471
Ik reis enkele malen per jaar eerste klas, buiten de spits en dan is het gewoon stil in de stiltecoupé: maar vooral omdat het er ook (vrijwel) leeg is. :')

In de spits zal het wel een ander verhaal zijn ja.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 februari 2013 @ 10:17:57 #213
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123107505
Uiteindelijk zal het wel opvallen dat die gast het bereik verstoort en dat zal hem dan niet op vriendelijke wijze gezegd gaan worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 20 februari 2013 @ 10:18:44 #214
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123107532
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 00:02 schreef Dr_Flash het volgende:
oke treinen dus. Ierland. Heel Ierland rijdt op Diesel, behalve de DART, de S-Bahn van Dublin.

Sowieso rijden er niet zo veel treinen meer in Ierland. Het wordt steeds meer een sternet rondom Dublin. Ben benieuwd.
DART is 1500V, net als hier. :)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 20 februari 2013 @ 10:20:44 #215
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123107613
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 23:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik dacht gewoon aan een buurlandtrein Den Haag - Köln. Maar in beide gevallen, wat moet die troep DAAR??
Ik denk aan een gecharterde reisbureautrein. Er zit een BKD in voor de keukenvoorziening, de trein rijdt daar omdat dit soort treinen werden geserviced in Leidschendam. In de tijd van voor de ontvlechting was een gangbare weg die via de St. Franciscusdriehoek.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 20 februari 2013 @ 10:26:26 #216
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123107813
Ik reis in de spits op Breda - Delft (ochtend heen, avond terug), als ik daar een stiltecoupé tref is het er over het algemeen wel stil. :)
pi_123108372
Ik vond vooral apeldoorn-utrecht een ramp. In de spits kon je daar zelfs in de 1e klas niet zitten. Stiltecoupe werkt daar ook voor geen meter. Tenminste afgelopen jaar niet, ben er al een paar maanden niet geweest.
pi_123112664
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 07:37 schreef b2py het volgende:

[..]

Regels regels, waar is het witte vlak??
Geel vlak mag ook :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123112808
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 09:58 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ongelukken gaan er niet van komen maar het zou inderdaad zomaar kunnen zijn dat je in een weiland stil komt te staan.
Handig, kan je direkt die idioot met die blocker uit de trein zetten :+.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_123113025
quote:
6s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:41 schreef Litpho het volgende:

[..]

Handig, kan je direkt die idioot met die blocker uit de trein zetten :+.
Lijkt me niet nodig om de trein daar stil voor te zetten :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123113800
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 10:26 schreef James1988 het volgende:
Ik reis in de spits op Breda - Delft (ochtend heen, avond terug), als ik daar een stiltecoupé tref is het er over het algemeen wel stil. :)
Laatst werd ik er nog op aangesproken in de ochtendspits. Bij het opstappen in Delft kwam ik een oude bekende tegen en liepen al pratend nietsbeseffend een bijna lege stiltecoupé binnen. Bij Delft nog kwam een man naar me toe die me wees op de sticker op het raam. Prima ^O^ Vijf minuten later op DH HS stapte hij echter al uit. Dan denk ik ook van :') moeilijk doen om 5min (alhoewel hij gewoon gelijk heeft). Normaal houd ik me altijd aan de regels, omdat ik zelf weet hoe storend het is.

Valt me op dat de stiltecoupé een soort onzichtbare aantrekkingskracht heeft op bellers, mensen met oordopjes op standje te veel en drukpratende groepjes mensen.
Daarnaast spreken opvallend weinig conducteurs mensen aan op geluidsoverlast. Dat moet echter beter.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 februari 2013 @ 13:09:36 #222
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123113891
had laatst ook een mooie. Ik had wat tijd over en reisde van Zwolle via Almere en Amsterdam-Zuid naar Utrecht Centraal. In de trein naar Utrecht zat ook iemand in een verder lege stiltecoupé te bellen, maar nadat ik daar was gaan zitten vertrok hij en heb hem de rest van de reis ook niet meer gezien _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123115723
Als ik met een bekend de trein binnenkom, of bij binnenkomst in de stiltecoupé een bekende ontmoet, neem ik hem/haar altijd mee naar een "normale" coupé. Kleine moeite toch? Op de ramen staat immers duidelijk aangegeven of het een stiltecoupé is of niet.
  woensdag 20 februari 2013 @ 14:18:39 #224
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_123116644
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 00:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat gaat dan zo:

[ afbeelding ]
De Ieren zijn gelukkig nu wel bezig die afbraak weer een beetje terug te draaien, een groot deel van de Western Railway Corridor (die westelijk noord-zuidlijn die op het kaartje van 1975 ineens ontbreekt) is de afgelopen jaren heropend.
  woensdag 20 februari 2013 @ 14:23:44 #225
164283 Luco
Buongiorno!
pi_123116891
quote:
10s.gif Op woensdag 20 februari 2013 13:09 schreef Peterselieman het volgende:
had laatst ook een mooie. Ik had wat tijd over en reisde van Zwolle via Almere en Amsterdam-Zuid naar Utrecht Centraal. In de trein naar Utrecht zat ook iemand in een verder lege stiltecoupé te bellen, maar nadat ik daar was gaan zitten vertrok hij en heb hem de rest van de reis ook niet meer gezien _O-
Netjes van 'm!
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_123119443
quote:
3s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Lijkt me niet nodig om de trein daar stil voor te zetten :N
Ik denk alleen maar aan de veiligheid van het NS personeel.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_123119733
Voor het eerst in 2 maanden zit ik weer in een rood klassiekje tussen Luik en Maastricht :( Hoe kom het eigenlijk dat die dingen zo schokkerig optrekken? Die gerenoveerde varianten hebben dat euvel niet..
pi_123119960
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 15:25 schreef J.B. het volgende:
Voor het eerst in 2 maanden zit ik weer in een rood klassiekje tussen Luik en Maastricht :( Hoe kom het eigenlijk dat die dingen zo schokkerig optrekken? Die gerenoveerde varianten hebben dat euvel niet..
Vierkante wielen?
dag
pi_123120108
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 15:31 schreef Peter het volgende:

[..]

Vierkante wielen?
Nee, dat zal het niet zijn; het schokken komt vanuit de motor. Het voelt een beetje aan alsof je optrekt met een auto met een slechte automaat, met een schok naar de volgende versnelling.
  woensdag 20 februari 2013 @ 15:57:50 #230
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_123121122
Dat zal wel het schakelen zijn tussen de rijweerstanden denk ik?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_123123276
Weet iemand hoeveel muntjes je maximaal per kaartje in een NS kaartautomaat kan gooien?
pi_123123394
Zit daar een limiet aan normaal gesproken?
pi_123123592
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 16:55 schreef b2py het volgende:
Zit daar een limiet aan normaal gesproken?
Wat was het ook weer? 3 bestellingen max
4 keer hetzelfde kaartje per bestelling max

3 x 4 = 12 OV-Jaarkaarten 1e klas à ¤ 6862 per stuk = ¤ 82.344.

Aangezien munten van 1 en 2 eurocent niet geaccepteerd worden is het maximum dus 20 x 82344 = 1.646.880 stuivers.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 20 februari 2013 @ 17:03:32 #234
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_123123746
quote:
10s.gif Op woensdag 20 februari 2013 16:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat was het ook weer? 3 bestellingen max
4 keer hetzelfde kaartje per bestelling max

3 x 4 = 12 OV-Jaarkaarten 1e klas à ¤ 6862 per stuk = ¤ 82.344.

Aangezien munten van 1 en 2 eurocent niet geaccepteerd worden is het maximum dus 20 x 82344 = 1.646.880 stuivers.
Dat is dan overigens 1.646.880 x 3.92g = 6.47 ton aan stuivertjes, ongeveer.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_123123780
"Deze automaat is tijdelijk buiten gebruik."
pi_123123803
quote:
14s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:03 schreef V2 het volgende:

[..]

Dat is dan overigens 1.646.880 x 3.92g = 6.47 ton aan stuivertjes, ongeveer.
En de rij koperdieven die over je schouder mee staat te kijken is 118 tariefeenheden lang :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123123869
Waarom wiebelen treinen?

Met, jawel, een screencap van een VIRM bovenaan ;)

En ProRail mag het spoor blijven beheren tot 2025: http://www.nu.nl/politiek(...)blijven-beheren.html
  woensdag 20 februari 2013 @ 17:14:22 #238
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_123124165
quote:
10s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En de rij koperdieven die over je schouder mee staat te kijken is 118 tariefeenheden lang :P
En die rij heeft 457 uur om te groeien, als je er elke seconde een muntje in weet te frummelen. Zonder pauzes. 19 etmalen is dat, trouwens. Ik zie problemen!
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  woensdag 20 februari 2013 @ 17:16:02 #239
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123124236
En vandaag is er ook al DDZ in de intercity Leeuwarden ri. Zwolle ev van 17:05 gesignaleerd.
pi_123124374
Wegens de huishoudbeurs werd om VIRM vrij te spelen een slagje vervangen door ICR. Hier komt de trein uit de Watergraafsmeer naar Alkmaar door Uitgeest.
pi_123124439
quote:
14s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:14 schreef V2 het volgende:

[..]

En die rij heeft 457 uur om te groeien, als je er elke seconde een muntje in weet te frummelen. Zonder pauzes. 19 etmalen is dat, trouwens. Ik zie problemen!
Nou inderdaad. Gelukkig hebben we nu de OV-CHipkaart _O_

Solves ALL your problems! *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123124614
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 15:57 schreef V2 het volgende:
Dat zal wel het schakelen zijn tussen de rijweerstanden denk ik?
Serie/serie-paralel/paralel/zwakveld ?
pi_123124780
quote:
17s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou inderdaad. Gelukkig hebben we nu de OV-CHipkaart _O_

Solves ALL your problems! *O*
AO is your best friend!
pi_123124807
Nu we het over rijweerstanden hebben enzo, ik kan me uit boeken over NS locomtiefseries herinneren dat het met bijvoorbeeld de 1200-serie niet mogelijk was om gelijk "vol-gas" te geven, anders brandde er van alles door. Nee langzaamaan moest er steeds meer tractie worden gegeven.

Is dat tegenwoordig anders met de huidige treinen? Kun je het pookje gewoon gelijk vol naar voren douwen en doet de electronica/software de rest?
pi_123124985
En als er niks doorbrandde dan slipte er wel vanalles door :P
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 februari 2013 @ 17:36:47 #246
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123125022
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:19 schreef b2py het volgende:
Wegens de huishoudbeurs werd om VIRM vrij te spelen een slagje vervangen door ICR. Hier komt de trein uit de Watergraafsmeer naar Alkmaar door Uitgeest.
Ja zeg, wil je een TD-10 voorbij zien snellen, zie je maar een TD-9 :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123125023
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:35 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
En als er niks doorbrandde dan slipte er wel vanalles door :P
En of reizigers er blij van worden (zeker in volle treinen)...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 februari 2013 @ 17:38:04 #248
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123125106
quote:
10s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ja zeg, wil je een TD-10 voorbij zien snellen, zie je maar een TD-9 :')
Rare rijtuigvolgorde ook, het is echt een willekeurig bijeengeraapt hoopje rijtuigen.
pi_123125110
Wilt u allen zich begeven naar het veevervoer, en hierna met de bus verder naar duisburg waar misschien een ice staat te wachten,afhankelijk van hoe snel u bent einde dienstmededeling.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 februari 2013 @ 17:42:21 #251
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123125216
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:06 schreef KnightSolaire het volgende:
En ProRail mag het spoor blijven beheren tot 2025: http://www.nu.nl/politiek(...)blijven-beheren.html
Er is nog meer documentatie vandaag over de beheersconcessies:
http://www.rijksoverheid.(...)eginfrastructuur.pdf
http://www.rijksoverheid.(...)015/201313170-01.pdf
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123125238
quote:
10s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ja zeg, wil je een TD-10 voorbij zien snellen, zie je maar een TD-9 :')
Dat wist ik vanochtend al :P
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 februari 2013 @ 17:45:35 #253
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123125318
Het beheer van het goederenvervoer komt weer in handen van Keyrail als het aan Mansveld ligt. Ook hier is veel leesvoer vandaag:

http://www.rijksoverheid.(...)opdracht-keyrail.pdf
http://www.rijksoverheid.(...)rgoederenvervoer.pdf
http://www.rijksoverheid.(...)-goederenvervoer.pdf
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123125361
quote:
14s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:45 schreef Peterselieman het volgende:
Het beheer van het goederenvervoer komt weer in handen van Keyrail als het aan Mansveld ligt. Ook hier is veel leesvoer vandaag:

http://www.rijksoverheid.(...)opdracht-keyrail.pdf
http://www.rijksoverheid.(...)rgoederenvervoer.pdf
http://www.rijksoverheid.(...)-goederenvervoer.pdf
KeyRail doet toch alleen de BR?
pi_123125409
quote:
great, ik wiebel nu mijn stoel uit, mijn yogurt ligt op de grond, mijn ipad loopt vanzelf weg .kutgw stelletje barbaren.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 februari 2013 @ 17:48:29 #256
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123125416
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:46 schreef b2py het volgende:

[..]

KeyRail doet toch alleen de BR?
ook havengebied Rotterdam toch?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123125514
quote:
14s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ook havengebied Rotterdam toch?
Dat schaar ik een beetje onder BR :P
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 februari 2013 @ 17:54:53 #258
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123125613
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:51 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat schaar ik een beetje onder BR :P
k. In de toekomst zal het wel uitgebreid worden naar de situatie waarin alle goederentreinen onder de verantwoordelijkheid van Keyrail gaan vallen en dat via Keyrail alles met ProRail afgestemd wordt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123125662
quote:
14s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

k. In de toekomst zal het wel uitgebreid worden naar de situatie waarin alle goederentreinen onder de verantwoordelijkheid van Keyrail gaan vallen en dat via Keyrail alles met ProRail afgestemd wordt
Lijkt mij een slecht plan, want dan moet er ook weer een overkoepelende organisatie komen. Laat de goederentreinen buiten KeyRail gebied maar fijn door ProRail doen, scheelt ook contacttijd etc. Laten we het ons nou niet ingewikkelder maken dan het al is en het liefst versimpelen.
pi_123125759
Weekend naar de klote, lekker weer in de trein naar huis.


Met de bus naar duitsland hebben we geen zin in!!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 februari 2013 @ 17:59:27 #261
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123125775
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:56 schreef b2py het volgende:

[..]

Lijkt mij een slecht plan, want dan moet er ook weer een overkoepelende organisatie komen. Laat de goederentreinen buiten KeyRail gebied maar fijn door ProRail doen, scheelt ook contacttijd etc. Laten we het ons nou niet ingewikkelder maken dan het al is en het liefst versimpelen.
je weet dat Nederland en dingen simpeler maken geen twee-eenheid is he?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123126027
quote:
Ik begrijp niet zo goed dat ze de ene keer de handtekening van Melanie censureren en vervolgens de volgende niet censureren..
pi_123126035
quote:
14s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

je weet dat Nederland en dingen simpeler maken geen twee-eenheid is he?
Moeilijk maken wel dus laten we dat vooral niet doen..
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 februari 2013 @ 18:13:27 #265
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123126267
quote:
11s.gif Op woensdag 20 februari 2013 18:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

:{w

Tamensavving? :?
de liefhebber mag het lezen
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 20 februari 2013 @ 18:13:48 #266
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123126284
quote:
11s.gif Op woensdag 20 februari 2013 18:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

:{w

Tamensavving? :?
Ik ben door 3 van de documenten gegaan. Samenvatting: heel veel weggecensureerde stukken, informatie die 4x herhaald wordt en de rest is allemaal al publiek bekend.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 februari 2013 @ 18:20:45 #267
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123126524
Arriva pronkt ermee dat ze een speciale manier hebben gevonden om in de winter de ramen van de treinen schoon te krijgen.

Wat blijkt: de ramen worden af en toe handmatig gelapt _O-

http://rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=118253
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123126632
Vraagje. Mag je ervoor kiezen een bepaald traject uitsluitend met NS te reizen, ook al is een reis met een regiovervoerder logischer? Bijvoorbeeld Nijmegen - Roermond via 's-Hertogenbosch? De reisplanner geeft alleen Veolia weer in dit geval.
pi_123126656
quote:
5s.gif Op woensdag 20 februari 2013 18:24 schreef KnightSolaire het volgende:
Vraagje. Mag je ervoor kiezen een bepaald traject uitsluitend met NS te reizen, ook al is een reis met een regiovervoerder logischer? Bijvoorbeeld Nijmegen - Roermond via 's-Hertogenbosch? De reisplanner geeft alleen Veolia weer in dit geval.
Ja dat mag.
pi_123126665
Wat schiet de gemeente breda op met een herinvoering van de benelux trein? waarom zijn hun zo voorstander? Den hag snap ik maar breda niet


En waarom is roosendaal geen voorstander?
pi_123127075
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 18:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik ben door 3 van de documenten gegaan. Samenvatting: heel veel weggecensureerde stukken, informatie die 4x herhaald wordt en de rest is allemaal al publiek bekend.

Zo maak ik ook wel een WOB antwoord :')
Allemaal gecensureerd :')
pi_123127183
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 18:38 schreef b2py het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zo maak ik ook wel een WOB antwoord :')
Allemaal gecensureerd :')
Als dat gaat om de "eerbiediging van de persoonlijke levenssfeer van de betrokkenen" hadden ze beter de Libelle onder de scanner kunnen mikken dus :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123127335
Over de door NS vurig bepleite afschaffing van het papieren kortingkaartje: http://www.voorbeterov.nl/page13.php
pi_123127382
Holy sh*t wat is het warm in deze trein, verwarming beetje op hol geslagen ofzo :o
Gelukkig dat er in een SGMm nog raampjes open kunnen zeg!
pi_123127458
Kennelijk willen de regionale vervoerders het papieren kortingskaartje ook niet afschaffen. Hè? Die wilden toch zo graag een eigen tarief? En dat uniform tarief wat NS voorstelde, was toch maar niks? Maar nu willen ze het toch wel? Of niet? Ik snap er geen zak meer van.

http://nos.nl/artikel/476(...)niet-afschaffen.html

Ah, onze vriend Farshad komt er ook even bij.
quote:
''Mensen willen gewoon een kortingskaartje kunnen kopen. Als je bijvoorbeeld voor je werk een chipkaart hebt, moet je een extra kaart aanschaffen als je in het weekend met korting naar familie of vrienden wilt'', aldus Tweede-Kamerlid Farshad Bashir.
http://www.treinreiziger.(...)m_source=twitterfeed
  woensdag 20 februari 2013 @ 18:54:18 #276
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123127656
quote:
14s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ook havengebied Rotterdam toch?
Havenspoorlijn behoort tot de Betuweroute. Enkel de stamlijnen behoren daar officieel niet meer toe.
pi_123128727
Vraagje over de gunning van het spooronderhoud aan ProRail tot en met 2025. Houdt dat in dat in 2025 de boel dan aanbesteed wordt en ProRail zal moeten inschrijven evenals andere aanbieders?
pi_123128970
Geweldig langs elkaar heenlullend gelul in die wob ook

quote:
b. Het exclusief gunnen van Fyra aan NS/NS Hispeed met inbegrip van gemaakte afspraak
En het antwoord
quote:
De Nederlandse overheid heeft noch de Fyra exclusief gegund aan NS/NS Hispeed, noch enige betrokkenheid gehad bij de keuze van het Italiaanse hogesnelheidstreinstel
|:(
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 februari 2013 @ 19:28:45 #279
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123129402
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 19:15 schreef b2py het volgende:
Vraagje over de gunning van het spooronderhoud aan ProRail tot en met 2025. Houdt dat in dat in 2025 de boel dan aanbesteed wordt en ProRail zal moeten inschrijven evenals andere aanbieders?
zou zo maar eens kunnen ja
Altijd onderweg naar het avontuur
  Forum Admin woensdag 20 februari 2013 @ 19:39:19 #280
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_123130008
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 18:47 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Holy sh*t wat is het warm in deze trein, verwarming beetje op hol geslagen ofzo :o
Gelukkig dat er in een SGMm nog raampjes open kunnen zeg!
Lekker vastsmelten aan de stoeltjes op een warme juli-dag.

SGMm _O_

Lekker heen en weer bonken over de rails onder het genot van een wasmachine geluid

SGMm _O_

Dehhse Sprrrinturrr, rijdt naar... Dierunnn ... enn.... Zutfffen.

SGMm _O_
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 februari 2013 @ 19:41:08 #281
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123130100
quote:
10s.gif Op woensdag 20 februari 2013 19:39 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Lekker vastsmelten aan de stoeltjes op een warme juli-dag.

SGMm _O_
Wadlopers _O_

Midden in de zomer de verwarming aan, omdat anders het koelwater niet gekoeld kon worden _O_
Altijd onderweg naar het avontuur
  Forum Admin woensdag 20 februari 2013 @ 19:42:28 #282
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_123130156
quote:
14s.gif Op woensdag 20 februari 2013 19:41 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Wadlopers _O_

Midden in de zomer de verwarming aan, omdat anders het koelwater niet gekoeld kon worden _O_
Srsly? :D wat is dat dan voor 'n constructie _O-
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_123130239
Warmtewisselaar heet het :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 februari 2013 @ 19:44:28 #284
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123130260
quote:
10s.gif Op woensdag 20 februari 2013 19:42 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Srsly? :D wat is dat dan voor 'n constructie _O-
jup, anders was er op de warme dagen niet voldoende koeling voor de motoren.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Forum Admin woensdag 20 februari 2013 @ 19:45:34 #285
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_123130317
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Warmtewisselaar heet het :P
Ja, goed :P zelfde idee als in je auto de verwarming vol aanzetten als je tellertje in het rood begint te wijzen :+
quote:
14s.gif Op woensdag 20 februari 2013 19:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

jup, anders was er op de warme dagen niet voldoende koeling voor de motoren.
M.a.w een ondermaats koelsysteem. Kwaliteit heur :P
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 februari 2013 @ 19:46:24 #286
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123130367
quote:
7s.gif Op woensdag 20 februari 2013 19:45 schreef Straatcommando. het volgende:
M.a.w een ondermaats koelsysteem. Kwaliteit heur :P
jaren '80 en er nooit iets aan verbeterd
Altijd onderweg naar het avontuur
  Forum Admin woensdag 20 februari 2013 @ 19:49:42 #287
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_123130571
quote:
14s.gif Op woensdag 20 februari 2013 19:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

jaren '80 en er nooit iets aan verbeterd
Geweldig _O- maar die dingen rijden niet meer in NL rond geloof ik. Wiki is er niet heel duidelijk over.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 20 februari 2013 @ 19:51:53 #288
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123130682
Nee, er is geen enkele Wadsloper meer in Nederland.

Als kind altijd bij de machinist mogen meekijken tussen Dronrijp en Leeuwarden O+
Gingen dan van Dronrijp naar Leeuwarden met de trein, om naar een tante te gaan. Terug weer per trein O+
pi_123131227
quote:
14s.gif Op woensdag 20 februari 2013 19:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

jup, anders was er op de warme dagen niet voldoende koeling voor de motoren.
Maar wel rijdend met de deuren open :Y O+.
dag
pi_123131324
Raampjes open, vroegãh toen ik klein was kon dat nog. O+
Tegenwoordig zit ik hermetisch opgesloten in een boot..
pi_123131382
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 20:02 schreef b2py het volgende:
Raampjes open, vroegãh toen ik klein was kon dat nog. O+
Tegenwoordig zit ik hermetisch opgesloten in een boot..
Het kan nog steeds hoor. Plan V, SGMm, DD-AR... Toevallig ook mijn minst favoriete materieeltypen. Ik zie een verband.
  woensdag 20 februari 2013 @ 20:04:14 #292
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123131428
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 20:02 schreef b2py het volgende:
Raampjes open, vroegãh toen ik klein was kon dat nog. O+
Tegenwoordig zit ik hermetisch opgesloten in een boot..
Nee, je kan ook via Haarlem. Of naar Hoorn en dan de IC of Sprinter naar Amsterdam nemen. ;)
pi_123131443
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 20:04 schreef greavy het volgende:

[..]

Nee, je kan ook via Haarlem. Of naar Hoorn en dan de IC of Sprinter naar Amsterdam nemen. ;)
:{w :')
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 februari 2013 @ 20:10:38 #294
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123131780
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 20:03 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Het kan nog steeds hoor. Plan V, SGMm, DD-AR... Toevallig ook mijn minst favoriete materieeltypen. Ik zie een verband.
DD-AR :')

Die schuiven maken het wel erg lawaaierig :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123131857
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 20:03 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Het kan nog steeds hoor. Plan V, SGMm, DD-AR... Toevallig ook mijn minst favoriete materieeltypen. Ik zie een verband.
Toevallig vanmiddag nog wel in DDAR met loc gezeten, achter de loc met ruitje open. :')
  woensdag 20 februari 2013 @ 20:13:34 #296
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123131960
Vanavond na vertrek uit Dordrecht een tijd lang langzaam gereden (door de portofoon van de HC: "ik hoop dat we Lage Zwaluwe halen") en zo'n 20 minuten stilgestaan aan het perron van Lage Zwaluwe i.v.m. tractieproblemen van de 1700-locomotief. Het treinpersoneel heeft het euvel uiteindelijk weten te verhelpen.

Zo blijkt, ook dat spul kan kapot. :+
  woensdag 20 februari 2013 @ 20:15:54 #297
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123132089
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 20:13 schreef James1988 het volgende:
Vanavond na vertrek uit Dordrecht een tijd lang langzaam gereden (door de portofoon van de HC: "ik hoop dat we Lage Zwaluwe halen") en zo'n 20 minuten stilgestaan aan het perron van Lage Zwaluwe i.v.m. tractieproblemen van de 1700-locomotief. Het treinpersoneel heeft het euvel uiteindelijk weten te verhelpen.

Zo blijkt, ook dat spul kan kapot. :+
Maar het herstelt zich wel. Een boot moet afgesleept worden.
  woensdag 20 februari 2013 @ 20:33:36 #298
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123133181
De afschaffing van papieren kaartjes met korting, die gepland stond voor 20 maart, is uitgesteld.

http://www.nu.nl/binnenla(...)n-kortingskaart.html
pi_123133299
Limburg wil nieuwe treinverbinding Heerlen-Aken
Gepubliceerd op 20-02-2013 om 11:20



De Provincie Limburg en de Duitse vervoersautoriteit Nahverkehr Rheinland (NVR) willen snel een akkoord over een nieuwe treinverbinding tussen Heerlen en Aken. Er moet een alternatief komen, omdat de huidige Euregiobahn eind dit jaar stopt met haar activiteiten. De Euregiobahn is een netwerk van grensoverschrijdende stoptreinen van de Deutsche Bahn.

Provincie Limburg en de Duitse vervoersautoriteit vinden dat er alles aan gedaan moet worden om een nieuwe verbinding te realiseren tussen Aken en Heerlen. Die verbinding moet vooruitlopen op een intercityverbinding tussen Eindhoven, Heerlen en Aken.

Intercityverbinding

Op dit moment is er al een intercityverbinding tussen Eindhoven en Heerlen. Reizigers die naar Aken willen gaan moeten daarvoor in Heerlen overstappen. Als deze intercity doorrijdt naar Aken kan de reistijd met een half uur worden verkort.



De NS heeft van het Rijk inmiddels een zware inspanningsverplichting opgelegd gekregen op een intercityverbinding naar het station Aachen Hauptbahnhof te realiseren.

Bron
pi_123133350
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 20:13 schreef James1988 het volgende:
Vanavond na vertrek uit Dordrecht een tijd lang langzaam gereden (door de portofoon van de HC: "ik hoop dat we Lage Zwaluwe halen") en zo'n 20 minuten stilgestaan aan het perron van Lage Zwaluwe i.v.m. tractieproblemen van de 1700-locomotief. Het treinpersoneel heeft het euvel uiteindelijk weten te verhelpen.

Zo blijkt, ook dat spul kan kapot. :+
Zat een keer in Plan V met vergelijkbare problemen. De snelschakelaar was kapot. Kan niet worden opgelost. Gelukkig kwam een half uur later de volgende Plan V, die erachter werd gekoppeld en samen konden ze het weer aan *; . Eind goed al goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')