abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 februari 2013 @ 09:51:33 #201
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_123106660
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 08:15 schreef James1988 het volgende:
Wederom DDZ in de IC Den Haag - Venlo, ditmaal 2x DDZ in de IC die om 8:21 van Breda zal vertrekken richting Venlo.
Check, die werd net afgerangeerd in venlo. Als ik geen afspraak had, had ik dat half uurtje wel gewacht om ermee naar eindhoven te gaan. Nu gewoon icrm.
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  Redactie Sport woensdag 20 februari 2013 @ 09:53:24 #202
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123106706
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 00:24 schreef b2py het volgende:
Gozer met een gsm-blocker in de stiltecoupe. Om de overlast te beperken. Mobiel internet en 112 werken ook niet. forum.opeenshadikhet.nl/(...)235&p=374515#p374515
Ik vraag me af of je daarmee niet ook de GSM-R verstoord..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 20 februari 2013 @ 09:57:20 #203
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_123106828
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 09:53 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik vraag me af of je daarmee niet ook de GSM-R verstoord..
Waarschijnlijk wel. Die dingen zijn niet voor niets zwaar illegaal.
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  woensdag 20 februari 2013 @ 09:58:25 #204
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123106866
quote:
5s.gif Op woensdag 20 februari 2013 09:47 schreef V2 het volgende:

[..]

Hoe zou dat werken in een V250, als je dat in de buurt van de cabine doet? GSM-R-verbinding weg, ERTMS in paniek, noodremming? Of heeft iemand daar al bij nagedacht en is eea grondig afgeschermd?
Ongelukken gaan er niet van komen maar het zou inderdaad zomaar kunnen zijn dat je in een weiland stil komt te staan.
  woensdag 20 februari 2013 @ 09:59:03 #205
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123106885
GSM-R werkt op andere frequenties dan de gangbare GSM-netwerken waarvoor de jammers gemaakt zijn. Of je GSM-R kunt verstoren zal dan afhangen van de jammer.
  Redactie Sport woensdag 20 februari 2013 @ 10:03:56 #206
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123107047
Even gegoogled, een voorbeeld ( http://www.thejammerstore(...)e-jammer-cj1000.html ):
869-894 MHz: CDMA
925-960 MHz: GSM 900
1805-1880 MHz: DCS,GSM 1800
2110-2170 MHz: 3G, CDMA 2000, UMTS, WCDMA, T-SCDMA

De frequentieband van GSM-R voor de uplink is 876–880 MHz en voor de downlink 921–925 MHz.
Downlink gaat wel goed dus (indien nauwkeurig genoeg afgesteld), maar je uplink ben je gewoon kwijt :N
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 20 februari 2013 @ 10:04:31 #207
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123107063
Zonder uplink heb je ook geen downlink..

Ook interessant:
http://www.agentschaptele(...)telde+vragen+jammers
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 februari 2013 @ 10:08:09 #208
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123107183
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 08:23 schreef zoem het volgende:
Afgelopen twee dagen 's ochtends telkens een zesje VIRM richting A'dam-Lelystad ipv de gebruikelijke 6+4. Gelukkig (nog) wel genoeg zitplaatsen. Ook paar keer een DD-AR gehad waar het normaal SLT is. Het lijkt alsof ze de laatste paar dagen wat aan het schuiven zijn met materieel.
Schijnt vanwege een vrouwenevenement in de RAI te zijn, ook wel bekend als de Huishoudbeurs :')
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 20 februari 2013 @ 10:08:15 #209
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_123107185
http://www.thejammerstore(...)-blocker-cj4000.html

Maar voor zo een ding heb je wel een stopcontact nodig...
pi_123107255
quote:
6s.gif Op woensdag 20 februari 2013 10:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
http://www.thejammerstore(...)-blocker-cj4000.html

Maar voor zo een ding heb je wel een stopcontact nodig...
Nu wil je die wel eens hebben in eersteklascoupés..
pi_123107398
Ergens kan ik het wel begrijpen; je kan er wel wat van zeggen maar daar ben je eigenlijk standaard de hele trip mee bezig. Overigens is het in de 1e klas ook erger dan in de 2e klas valt me op (iig de keren dat ik 1e en 2e klas stiltecoupe gezeten heb). Toch wat ander volk; een van de redenen dat ik liever 2e dan 1e klas reis. Ik ben gewoon geen first class material ;)
pi_123107471
Ik reis enkele malen per jaar eerste klas, buiten de spits en dan is het gewoon stil in de stiltecoupé: maar vooral omdat het er ook (vrijwel) leeg is. :')

In de spits zal het wel een ander verhaal zijn ja.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 februari 2013 @ 10:17:57 #213
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123107505
Uiteindelijk zal het wel opvallen dat die gast het bereik verstoort en dat zal hem dan niet op vriendelijke wijze gezegd gaan worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 20 februari 2013 @ 10:18:44 #214
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123107532
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 00:02 schreef Dr_Flash het volgende:
oke treinen dus. Ierland. Heel Ierland rijdt op Diesel, behalve de DART, de S-Bahn van Dublin.

Sowieso rijden er niet zo veel treinen meer in Ierland. Het wordt steeds meer een sternet rondom Dublin. Ben benieuwd.
DART is 1500V, net als hier. :)
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 20 februari 2013 @ 10:20:44 #215
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123107613
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 23:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik dacht gewoon aan een buurlandtrein Den Haag - Köln. Maar in beide gevallen, wat moet die troep DAAR??
Ik denk aan een gecharterde reisbureautrein. Er zit een BKD in voor de keukenvoorziening, de trein rijdt daar omdat dit soort treinen werden geserviced in Leidschendam. In de tijd van voor de ontvlechting was een gangbare weg die via de St. Franciscusdriehoek.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 20 februari 2013 @ 10:26:26 #216
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123107813
Ik reis in de spits op Breda - Delft (ochtend heen, avond terug), als ik daar een stiltecoupé tref is het er over het algemeen wel stil. :)
pi_123108372
Ik vond vooral apeldoorn-utrecht een ramp. In de spits kon je daar zelfs in de 1e klas niet zitten. Stiltecoupe werkt daar ook voor geen meter. Tenminste afgelopen jaar niet, ben er al een paar maanden niet geweest.
pi_123112664
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 07:37 schreef b2py het volgende:

[..]

Regels regels, waar is het witte vlak??
Geel vlak mag ook :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123112808
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 09:58 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ongelukken gaan er niet van komen maar het zou inderdaad zomaar kunnen zijn dat je in een weiland stil komt te staan.
Handig, kan je direkt die idioot met die blocker uit de trein zetten :+.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_123113025
quote:
6s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:41 schreef Litpho het volgende:

[..]

Handig, kan je direkt die idioot met die blocker uit de trein zetten :+.
Lijkt me niet nodig om de trein daar stil voor te zetten :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123113800
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 10:26 schreef James1988 het volgende:
Ik reis in de spits op Breda - Delft (ochtend heen, avond terug), als ik daar een stiltecoupé tref is het er over het algemeen wel stil. :)
Laatst werd ik er nog op aangesproken in de ochtendspits. Bij het opstappen in Delft kwam ik een oude bekende tegen en liepen al pratend nietsbeseffend een bijna lege stiltecoupé binnen. Bij Delft nog kwam een man naar me toe die me wees op de sticker op het raam. Prima ^O^ Vijf minuten later op DH HS stapte hij echter al uit. Dan denk ik ook van :') moeilijk doen om 5min (alhoewel hij gewoon gelijk heeft). Normaal houd ik me altijd aan de regels, omdat ik zelf weet hoe storend het is.

Valt me op dat de stiltecoupé een soort onzichtbare aantrekkingskracht heeft op bellers, mensen met oordopjes op standje te veel en drukpratende groepjes mensen.
Daarnaast spreken opvallend weinig conducteurs mensen aan op geluidsoverlast. Dat moet echter beter.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 februari 2013 @ 13:09:36 #222
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123113891
had laatst ook een mooie. Ik had wat tijd over en reisde van Zwolle via Almere en Amsterdam-Zuid naar Utrecht Centraal. In de trein naar Utrecht zat ook iemand in een verder lege stiltecoupé te bellen, maar nadat ik daar was gaan zitten vertrok hij en heb hem de rest van de reis ook niet meer gezien _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123115723
Als ik met een bekend de trein binnenkom, of bij binnenkomst in de stiltecoupé een bekende ontmoet, neem ik hem/haar altijd mee naar een "normale" coupé. Kleine moeite toch? Op de ramen staat immers duidelijk aangegeven of het een stiltecoupé is of niet.
  woensdag 20 februari 2013 @ 14:18:39 #224
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_123116644
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 00:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat gaat dan zo:

[ afbeelding ]
De Ieren zijn gelukkig nu wel bezig die afbraak weer een beetje terug te draaien, een groot deel van de Western Railway Corridor (die westelijk noord-zuidlijn die op het kaartje van 1975 ineens ontbreekt) is de afgelopen jaren heropend.
  woensdag 20 februari 2013 @ 14:23:44 #225
164283 Luco
Buongiorno!
pi_123116891
quote:
10s.gif Op woensdag 20 februari 2013 13:09 schreef Peterselieman het volgende:
had laatst ook een mooie. Ik had wat tijd over en reisde van Zwolle via Almere en Amsterdam-Zuid naar Utrecht Centraal. In de trein naar Utrecht zat ook iemand in een verder lege stiltecoupé te bellen, maar nadat ik daar was gaan zitten vertrok hij en heb hem de rest van de reis ook niet meer gezien _O-
Netjes van 'm!
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_123119443
quote:
3s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Lijkt me niet nodig om de trein daar stil voor te zetten :N
Ik denk alleen maar aan de veiligheid van het NS personeel.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_123119733
Voor het eerst in 2 maanden zit ik weer in een rood klassiekje tussen Luik en Maastricht :( Hoe kom het eigenlijk dat die dingen zo schokkerig optrekken? Die gerenoveerde varianten hebben dat euvel niet..
pi_123119960
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 15:25 schreef J.B. het volgende:
Voor het eerst in 2 maanden zit ik weer in een rood klassiekje tussen Luik en Maastricht :( Hoe kom het eigenlijk dat die dingen zo schokkerig optrekken? Die gerenoveerde varianten hebben dat euvel niet..
Vierkante wielen?
dag
pi_123120108
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 15:31 schreef Peter het volgende:

[..]

Vierkante wielen?
Nee, dat zal het niet zijn; het schokken komt vanuit de motor. Het voelt een beetje aan alsof je optrekt met een auto met een slechte automaat, met een schok naar de volgende versnelling.
  woensdag 20 februari 2013 @ 15:57:50 #230
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_123121122
Dat zal wel het schakelen zijn tussen de rijweerstanden denk ik?
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_123123276
Weet iemand hoeveel muntjes je maximaal per kaartje in een NS kaartautomaat kan gooien?
pi_123123394
Zit daar een limiet aan normaal gesproken?
pi_123123592
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 16:55 schreef b2py het volgende:
Zit daar een limiet aan normaal gesproken?
Wat was het ook weer? 3 bestellingen max
4 keer hetzelfde kaartje per bestelling max

3 x 4 = 12 OV-Jaarkaarten 1e klas ā ¤ 6862 per stuk = ¤ 82.344.

Aangezien munten van 1 en 2 eurocent niet geaccepteerd worden is het maximum dus 20 x 82344 = 1.646.880 stuivers.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 20 februari 2013 @ 17:03:32 #234
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_123123746
quote:
10s.gif Op woensdag 20 februari 2013 16:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat was het ook weer? 3 bestellingen max
4 keer hetzelfde kaartje per bestelling max

3 x 4 = 12 OV-Jaarkaarten 1e klas ā ¤ 6862 per stuk = ¤ 82.344.

Aangezien munten van 1 en 2 eurocent niet geaccepteerd worden is het maximum dus 20 x 82344 = 1.646.880 stuivers.
Dat is dan overigens 1.646.880 x 3.92g = 6.47 ton aan stuivertjes, ongeveer.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_123123780
"Deze automaat is tijdelijk buiten gebruik."
pi_123123803
quote:
14s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:03 schreef V2 het volgende:

[..]

Dat is dan overigens 1.646.880 x 3.92g = 6.47 ton aan stuivertjes, ongeveer.
En de rij koperdieven die over je schouder mee staat te kijken is 118 tariefeenheden lang :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123123869
Waarom wiebelen treinen?

Met, jawel, een screencap van een VIRM bovenaan ;)

En ProRail mag het spoor blijven beheren tot 2025: http://www.nu.nl/politiek(...)blijven-beheren.html
  woensdag 20 februari 2013 @ 17:14:22 #238
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_123124165
quote:
10s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En de rij koperdieven die over je schouder mee staat te kijken is 118 tariefeenheden lang :P
En die rij heeft 457 uur om te groeien, als je er elke seconde een muntje in weet te frummelen. Zonder pauzes. 19 etmalen is dat, trouwens. Ik zie problemen!
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  woensdag 20 februari 2013 @ 17:16:02 #239
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123124236
En vandaag is er ook al DDZ in de intercity Leeuwarden ri. Zwolle ev van 17:05 gesignaleerd.
pi_123124374
Wegens de huishoudbeurs werd om VIRM vrij te spelen een slagje vervangen door ICR. Hier komt de trein uit de Watergraafsmeer naar Alkmaar door Uitgeest.
pi_123124439
quote:
14s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:14 schreef V2 het volgende:

[..]

En die rij heeft 457 uur om te groeien, als je er elke seconde een muntje in weet te frummelen. Zonder pauzes. 19 etmalen is dat, trouwens. Ik zie problemen!
Nou inderdaad. Gelukkig hebben we nu de OV-CHipkaart _O_

Solves ALL your problems! *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123124614
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 15:57 schreef V2 het volgende:
Dat zal wel het schakelen zijn tussen de rijweerstanden denk ik?
Serie/serie-paralel/paralel/zwakveld ?
pi_123124780
quote:
17s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou inderdaad. Gelukkig hebben we nu de OV-CHipkaart _O_

Solves ALL your problems! *O*
AO is your best friend!
pi_123124807
Nu we het over rijweerstanden hebben enzo, ik kan me uit boeken over NS locomtiefseries herinneren dat het met bijvoorbeeld de 1200-serie niet mogelijk was om gelijk "vol-gas" te geven, anders brandde er van alles door. Nee langzaamaan moest er steeds meer tractie worden gegeven.

Is dat tegenwoordig anders met de huidige treinen? Kun je het pookje gewoon gelijk vol naar voren douwen en doet de electronica/software de rest?
pi_123124985
En als er niks doorbrandde dan slipte er wel vanalles door :P
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 februari 2013 @ 17:36:47 #246
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123125022
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:19 schreef b2py het volgende:
Wegens de huishoudbeurs werd om VIRM vrij te spelen een slagje vervangen door ICR. Hier komt de trein uit de Watergraafsmeer naar Alkmaar door Uitgeest.
Ja zeg, wil je een TD-10 voorbij zien snellen, zie je maar een TD-9 :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123125023
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:35 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
En als er niks doorbrandde dan slipte er wel vanalles door :P
En of reizigers er blij van worden (zeker in volle treinen)...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 februari 2013 @ 17:38:04 #248
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123125106
quote:
10s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ja zeg, wil je een TD-10 voorbij zien snellen, zie je maar een TD-9 :')
Rare rijtuigvolgorde ook, het is echt een willekeurig bijeengeraapt hoopje rijtuigen.
pi_123125110
Wilt u allen zich begeven naar het veevervoer, en hierna met de bus verder naar duisburg waar misschien een ice staat te wachten,afhankelijk van hoe snel u bent einde dienstmededeling.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')