Check, die werd net afgerangeerd in venlo. Als ik geen afspraak had, had ik dat half uurtje wel gewacht om ermee naar eindhoven te gaan. Nu gewoon icrm.quote:Op woensdag 20 februari 2013 08:15 schreef James1988 het volgende:
Wederom DDZ in de IC Den Haag - Venlo, ditmaal 2x DDZ in de IC die om 8:21 van Breda zal vertrekken richting Venlo.
Ik vraag me af of je daarmee niet ook de GSM-R verstoord..quote:Op woensdag 20 februari 2013 00:24 schreef b2py het volgende:
Gozer met een gsm-blocker in de stiltecoupe. Om de overlast te beperken. Mobiel internet en 112 werken ook niet. forum.opeenshadikhet.nl/(...)235&p=374515#p374515
Waarschijnlijk wel. Die dingen zijn niet voor niets zwaar illegaal.quote:Op woensdag 20 februari 2013 09:53 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik vraag me af of je daarmee niet ook de GSM-R verstoord..
Ongelukken gaan er niet van komen maar het zou inderdaad zomaar kunnen zijn dat je in een weiland stil komt te staan.quote:Op woensdag 20 februari 2013 09:47 schreef V2 het volgende:
[..]
Hoe zou dat werken in een V250, als je dat in de buurt van de cabine doet? GSM-R-verbinding weg, ERTMS in paniek, noodremming? Of heeft iemand daar al bij nagedacht en is eea grondig afgeschermd?
Schijnt vanwege een vrouwenevenement in de RAI te zijn, ook wel bekend als de Huishoudbeursquote:Op woensdag 20 februari 2013 08:23 schreef zoem het volgende:
Afgelopen twee dagen 's ochtends telkens een zesje VIRM richting A'dam-Lelystad ipv de gebruikelijke 6+4. Gelukkig (nog) wel genoeg zitplaatsen. Ook paar keer een DD-AR gehad waar het normaal SLT is. Het lijkt alsof ze de laatste paar dagen wat aan het schuiven zijn met materieel.
Nu wil je die wel eens hebben in eersteklascoupés..quote:Op woensdag 20 februari 2013 10:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
http://www.thejammerstore(...)-blocker-cj4000.html
Maar voor zo een ding heb je wel een stopcontact nodig...
DART is 1500V, net als hier.quote:Op woensdag 20 februari 2013 00:02 schreef Dr_Flash het volgende:
oke treinen dus. Ierland. Heel Ierland rijdt op Diesel, behalve de DART, de S-Bahn van Dublin.
Sowieso rijden er niet zo veel treinen meer in Ierland. Het wordt steeds meer een sternet rondom Dublin. Ben benieuwd.
Ik denk aan een gecharterde reisbureautrein. Er zit een BKD in voor de keukenvoorziening, de trein rijdt daar omdat dit soort treinen werden geserviced in Leidschendam. In de tijd van voor de ontvlechting was een gangbare weg die via de St. Franciscusdriehoek.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik dacht gewoon aan een buurlandtrein Den Haag - Köln. Maar in beide gevallen, wat moet die troep DAAR??
Geel vlak mag ookquote:Op woensdag 20 februari 2013 07:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Regels regels, waar is het witte vlak??
Handig, kan je direkt die idioot met die blocker uit de trein zettenquote:Op woensdag 20 februari 2013 09:58 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ongelukken gaan er niet van komen maar het zou inderdaad zomaar kunnen zijn dat je in een weiland stil komt te staan.
Lijkt me niet nodig om de trein daar stil voor te zettenquote:Op woensdag 20 februari 2013 12:41 schreef Litpho het volgende:
[..]
Handig, kan je direkt die idioot met die blocker uit de trein zetten.
Laatst werd ik er nog op aangesproken in de ochtendspits. Bij het opstappen in Delft kwam ik een oude bekende tegen en liepen al pratend nietsbeseffend een bijna lege stiltecoupé binnen. Bij Delft nog kwam een man naar me toe die me wees op de sticker op het raam. Primaquote:Op woensdag 20 februari 2013 10:26 schreef James1988 het volgende:
Ik reis in de spits op Breda - Delft (ochtend heen, avond terug), als ik daar een stiltecoupé tref is het er over het algemeen wel stil.
De Ieren zijn gelukkig nu wel bezig die afbraak weer een beetje terug te draaien, een groot deel van de Western Railway Corridor (die westelijk noord-zuidlijn die op het kaartje van 1975 ineens ontbreekt) is de afgelopen jaren heropend.quote:
Netjes van 'm!quote:Op woensdag 20 februari 2013 13:09 schreef Peterselieman het volgende:
had laatst ook een mooie. Ik had wat tijd over en reisde van Zwolle via Almere en Amsterdam-Zuid naar Utrecht Centraal. In de trein naar Utrecht zat ook iemand in een verder lege stiltecoupé te bellen, maar nadat ik daar was gaan zitten vertrok hij en heb hem de rest van de reis ook niet meer gezien
Ik denk alleen maar aan de veiligheid van het NS personeel.quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lijkt me niet nodig om de trein daar stil voor te zetten
Vierkante wielen?quote:Op woensdag 20 februari 2013 15:25 schreef J.B. het volgende:
Voor het eerst in 2 maanden zit ik weer in een rood klassiekje tussen Luik en MaastrichtHoe kom het eigenlijk dat die dingen zo schokkerig optrekken? Die gerenoveerde varianten hebben dat euvel niet..
Nee, dat zal het niet zijn; het schokken komt vanuit de motor. Het voelt een beetje aan alsof je optrekt met een auto met een slechte automaat, met een schok naar de volgende versnelling.quote:
Wat was het ook weer? 3 bestellingen maxquote:Op woensdag 20 februari 2013 16:55 schreef b2py het volgende:
Zit daar een limiet aan normaal gesproken?
Dat is dan overigens 1.646.880 x 3.92g = 6.47 ton aan stuivertjes, ongeveer.quote:Op woensdag 20 februari 2013 16:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat was het ook weer? 3 bestellingen max
4 keer hetzelfde kaartje per bestelling max
3 x 4 = 12 OV-Jaarkaarten 1e klas ā ¤ 6862 per stuk = ¤ 82.344.
Aangezien munten van 1 en 2 eurocent niet geaccepteerd worden is het maximum dus 20 x 82344 = 1.646.880 stuivers.
En de rij koperdieven die over je schouder mee staat te kijken is 118 tariefeenheden langquote:Op woensdag 20 februari 2013 17:03 schreef V2 het volgende:
[..]
Dat is dan overigens 1.646.880 x 3.92g = 6.47 ton aan stuivertjes, ongeveer.
En die rij heeft 457 uur om te groeien, als je er elke seconde een muntje in weet te frummelen. Zonder pauzes. 19 etmalen is dat, trouwens. Ik zie problemen!quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En de rij koperdieven die over je schouder mee staat te kijken is 118 tariefeenheden lang
Nou inderdaad. Gelukkig hebben we nu de OV-CHipkaartquote:Op woensdag 20 februari 2013 17:14 schreef V2 het volgende:
[..]
En die rij heeft 457 uur om te groeien, als je er elke seconde een muntje in weet te frummelen. Zonder pauzes. 19 etmalen is dat, trouwens. Ik zie problemen!
Serie/serie-paralel/paralel/zwakveld ?quote:Op woensdag 20 februari 2013 15:57 schreef V2 het volgende:
Dat zal wel het schakelen zijn tussen de rijweerstanden denk ik?
AO is your best friend!quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou inderdaad. Gelukkig hebben we nu de OV-CHipkaart![]()
Solves ALL your problems!
Ja zeg, wil je een TD-10 voorbij zien snellen, zie je maar een TD-9quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:19 schreef b2py het volgende:
Wegens de huishoudbeurs werd om VIRM vrij te spelen een slagje vervangen door ICR. Hier komt de trein uit de Watergraafsmeer naar Alkmaar door Uitgeest.
En of reizigers er blij van worden (zeker in volle treinen)...quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:35 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
En als er niks doorbrandde dan slipte er wel vanalles door
Rare rijtuigvolgorde ook, het is echt een willekeurig bijeengeraapt hoopje rijtuigen.quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ja zeg, wil je een TD-10 voorbij zien snellen, zie je maar een TD-9
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |