abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123065165
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:10 schreef dennistd het volgende:

[..]

NSFSC geeft op hun website aan er 31 te hebben. Totaal zijn er 52 stellen (1 gesloopt in serie 3401-3453), dus zijn er 21 stellen van NSR. Twee op Zwolle-Kampen en 5 omlopen op Enschede-Nijverdal en West-Zwolle met max 3 stellen maakt vijftien.

Totaal maximaal 17 nodig, dus vier voor onderhoud en defecten beschikbaar waar Syntus er dus best één van had kunnen huren. Desnoods met een zin in het contract als 'bij een tekort aan stellen bij NS kan het stel direct worden opgeëist'
dan had de NS er wel bij gewild.. indien letterlijk dat t ding aan de kant staat te stofhappen..

en dan presteren ze het wel.. tja hop toevallig allemaal in de onderhoud :')
  Redactie Sport dinsdag 19 februari 2013 @ 11:26:13 #202
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123065434
Ik denk dat het vooral van Syntus zelf komt, want als het in een bus past (en dat doet het wel) is dat een stuk goedkoper in exploitatie natuurlijk..

Verder zou het kunnen dat er dit weekend in Bentheim gewerkt is, en dat ze het onderhoud van het stel mee laten liften (maar wat langer duurt). En er wordt gesproken van 'onderhoudswerkzaamheden', en niet van 'werk aan het spoor': http://www.syntus.nl/nieu(...)lo-bad_bentheim.aspx Ook een opvallend verschil.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:30:02 #203
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123065557
Toch goed dat er een bus rijdt. En dat ze het communiceren.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:39:07 #204
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123065883
Vandaag 2 losse DDZ'en in de IC Den Haag-Venlo en een DDZ in de IC Roosendaal-Zwolle. Zolang het maar IRM vervangt vind ik het prima :D
  Redactie Sport dinsdag 19 februari 2013 @ 11:46:00 #205
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123066081
Dus als een losse DDZ tien bakken VIRM vervangt in een drukke spitstrein vind jij het prima? Sorry hoor, maar dan zit er echt iets niet helemaal lekker in je bovenkamer 8)7
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:48:38 #206
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123066168
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:46 schreef dennistd het volgende:
Dus als een losse DDZ tien bakken VIRM vervangt in een drukke spitstrein vind jij het prima? Sorry hoor, maar dan zit er echt iets niet helemaal lekker in je bovenkamer 8)7
Dan maak je er 2xDDZ van O+
  dinsdag 19 februari 2013 @ 12:02:59 #207
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_123066658
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 09:51 schreef b2py het volgende:

[..]

Onder andere, naar mijn gevoel zijn de intercity's Amsterdam c en Zuid - Utrecht enorm geslachtofferd qua materieel voor die geile Hanzelijn met ingang van dienstregeling 2013.
Naar mijn gevoel is 'enorm' wat overdreven, maar de treinen zijn gemiddeld gezien wel korter geworden: ik zie eigenlijk nooit meer 12 bakken VIRM wat eerst toch dagelijkse kost was. Nu is het max. 10 wat meestal ook wel genoeg is. Het aantal negatieve uitschieters (treinen met een los stel) lijkt ook gegroeid, maar het is nu ook weer niet zo dat ik dat dagelijks meemaak in de spits.
pi_123067215
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:02 schreef ReisT het volgende:

[..]

Naar mijn gevoel is 'enorm' wat overdreven, maar de treinen zijn gemiddeld gezien wel korter geworden: ik zie eigenlijk nooit meer 12 bakken VIRM wat eerst toch dagelijkse kost was. Nu is het max. 10 wat meestal ook wel genoeg is. Het aantal negatieve uitschieters (treinen met een los stel) lijkt ook gegroeid, maar het is nu ook weer niet zo dat ik dat dagelijks meemaak in de spits.
In de spits is het verschil inderdaad klein, maar buiten de spits werd op Alkmaar - Maastricht ook met twee gekoppelde stammen gereden (minimaal 8 bakken dus, meestal 10). Dus in die zin is er "enorm" geknipt. Maar in de praktijk merk ik dat buiten de spits een viertje of zesje eigenlijk wel voldoende is. De gemiddelde bezettingsgraad ligt natuurlijk hoger maar het is niet alsof er dan mensen moeten staan in mijn ervaring. Vroeger had je nog wel eens 12 bakken VIRM (ook buiten de spits) en dan had je soms praktisch een coupé voor jezelf.. Dat is wel leuk maar onnodig :P.
pi_123067969
Heeft een van jullie een spoorkaart uit 1998 of eentje die gelijk is aan het spoorwegennet van die periode? Alvast veel dank!
If i could have my wasted Fok!days back, would i use them to get back on track?
  dinsdag 19 februari 2013 @ 12:43:40 #210
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_123068029
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:39 schreef greavy het volgende:
Vandaag 2 losse DDZ'en in de IC Den Haag-Venlo en een DDZ in de IC Roosendaal-Zwolle. Zolang het maar IRM vervangt vind ik het prima :D
Die zag ik in Breda dus voorbij kachelen. Vond het al een aparte VIRM :D
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
  Redactie Sport dinsdag 19 februari 2013 @ 12:45:36 #211
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123068091
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:41 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Heeft een van jullie een spoorkaart uit 1998 of eentje die gelijk is aan het spoorwegennet van die periode? Alvast veel dank!
Enige verschil is dat de HSL, Betuweroute en Hanzelijn er toen niet waren, voor de rest zijn er sinds die tijd alleen wat station bijgekomen, maar er zijn geen lijnen gesloten oid (voor reizigers tenminste). Oh ja, en Enschede-Gronau moet je even weghalen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_123068290
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 09:51 schreef b2py het volgende:

[..]

Onder andere, naar mijn gevoel zijn de intercity's Amsterdam c en Zuid - Utrecht enorm geslachtofferd qua materieel voor die geile Hanzelijn met ingang van dienstregeling 2013. Ik lees veel mee op Somda en de meldingen korte treinen op deze assen komen de spuigaten uit. En dan wordt overal gezegd dat er teveel intercity materieel is, maar dat is als je naar de cijfers kijkt lariekoek. Het moet of structureel te klein gepland zijn of er moet enorm veel defect zijn.
Klopt, het is heel afwisselend. Nu zit ik weer in de trein Schiphol Arnhem die om half 1 in Schiphol vertrok met 10 stellen VIRM. Grote kans dat het vanmiddag in de spits weer vier of zes is. Lijkt wel of ze het systeem ook niet goed op orde hebben.
pi_123068317
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:45 schreef dennistd het volgende:

[..]

Enige verschil is dat de HSL, Betuweroute en Hanzelijn er toen niet waren, voor de rest zijn er sinds die tijd alleen wat station bijgekomen, maar er zijn geen lijnen gesloten oid (voor reizigers tenminste). Oh ja, en Enschede-Gronau moet je even weghalen.
en Zuidbroek - Veendam

En de hofpleinlijn terugleggen

En de Krakeling

Er verandert meer dan je denkt in dit land hoor ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 februari 2013 @ 12:56:08 #214
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123068419
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:52 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Klopt, het is heel afwisselend. Nu zit ik weer in de trein Schiphol Arnhem die om half 1 in Schiphol vertrok met 10 stellen VIRM. Grote kans dat het vanmiddag in de spits weer vier of zes is. Lijkt wel of ze het systeem ook niet goed op orde hebben.
Grootste probleem is ook dat ze onderweg niet zomaar even wat af kunnen of willen trappen of bijplaatsen. Zouden ze dat wel doen dan denk ik dat een deel van de problemen al verdwenen zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123068420
Deze is van 2002. Alleen Enschede - Gronau staat hier teveel op t.o.v. 1998.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123068532
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Grootste probleem is ook dat ze onderweg niet zomaar even wat af kunnen of willen trappen of bijplaatsen. Zouden ze dat wel doen dan denk ik dat een deel van de problemen al verdwenen zijn.
Vind ik toch gek, op Utrecht zouden ze in noodgevallen toch wel een keer een stel kunnen klaarzetten waar de rest van de trein dan alleen tegenaan te rijden? Ik snap opzich dat ze dat niet graag doen ivm drukte op dat knooppunt en eventuele storingen bij het koppelen zonder tijdsmarge, maar op het moment dat er anders mensen moeten achterblijven is dat toch een optie?
pi_123068563
De intercity Maastricht - Alkmaar wordt tijdens spitsuren in Eindhoven verdubbeld. Er staat dan een stel klaar of het wordt er aangekoppeld na binnenkomst.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 13:01:15 #218
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123068571
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, bij het ICM zei leeftijd ook niet alles, want de viertjes werden gelijk na de drietjes in revisie genomen
Tussen het laatste drietje en het eerste viertje zat niet eens zo heel veel tijd volgens mij?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 19 februari 2013 @ 13:01:38 #219
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123068584
Ja, dat met dubbele stellen ri. Maastricht gebeurt niet meer, want je hebt nu ook een IC naar Heerlen. Eindhoven is station voor aftrappen enz.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 februari 2013 @ 13:11:15 #220
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123068838
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:59 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Vind ik toch gek, op Utrecht zouden ze in noodgevallen toch wel een keer een stel kunnen klaarzetten waar de rest van de trein dan alleen tegenaan te rijden? Ik snap opzich dat ze dat niet graag doen ivm drukte op dat knooppunt en eventuele storingen bij het koppelen zonder tijdsmarge, maar op het moment dat er anders mensen moeten achterblijven is dat toch een optie?
het zou moeten kunnen. Probleem is dat er straks in met name Utrecht nog minder mogelijk is.

Dan is Cartesiusweg alleen nog voor de sprinters en bijplaatsen van stellen in zuidelijke richting. Opstelterrein Zuid is alleen voor de Noord-Oost en sprinters van/naar Rhenen/Veenendaal en Landstraat blijft voor de buurtsporen.

Voor de IC's richting Amsterdam/Schiphol bestaat er geen mogelijkheid meer voor aftrappen/bijplaatsen, tenzij er grote kunstgrepen toegepast gaan worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 februari 2013 @ 13:13:07 #221
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123068894
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 13:01 schreef greavy het volgende:
Ja, dat met dubbele stellen ri. Maastricht gebeurt niet meer, want je hebt nu ook een IC naar Heerlen. Eindhoven is station voor aftrappen enz.
Op Zwolle gebeurt het imo nu te weinig. Enige probleem is dat tussen het vertrek van de laatste trein in de knoop en de binnenkomst van de eerste trein voor de volgende knoop maar een paar minuten zit.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123069006
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 13:00 schreef KnightSolaire het volgende:
De intercity Maastricht - Alkmaar wordt tijdens spitsuren in Eindhoven verdubbeld. Er staat dan een stel klaar of het wordt er aangekoppeld na binnenkomst.
Zo jammer alleen dat de drukste treinen vanaf Amsterdam naar Schagen met enkele stellen rijden.
pi_123069013
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:17 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

In de spits is het verschil inderdaad klein, maar buiten de spits werd op Alkmaar - Maastricht ook met twee gekoppelde stammen gereden (minimaal 8 bakken dus, meestal 10). Dus in die zin is er "enorm" geknipt. Maar in de praktijk merk ik dat buiten de spits een viertje of zesje eigenlijk wel voldoende is. De gemiddelde bezettingsgraad ligt natuurlijk hoger maar het is niet alsof er dan mensen moeten staan in mijn ervaring. Vroeger had je nog wel eens 12 bakken VIRM (ook buiten de spits) en dan had je soms praktisch een coupé voor jezelf.. Dat is wel leuk maar onnodig :P.
Wat vooral irritant is is dat de eerste trein na 9 uur eigenlijk altijd te klein is, dat zie je toch aankomen zou je zeggen.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 13:18:20 #224
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123069081
Dames en heren, ProRail presenteert de jongste bouwput van het land: station Alkmaar.

  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 februari 2013 @ 13:21:18 #225
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123069196
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 13:18 schreef James1988 het volgende:
Dames en heren, ProRail presenteert de jongste bouwput van het land: station Alkmaar.

[ afbeelding ]
vind het niet echt mooi. Niet dat de huidige situatie dat wel is, maar dit is het ook niet
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')