abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 februari 2013 @ 23:30:08 #151
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123055345
quote:
2s.gif Op maandag 18 februari 2013 23:28 schreef Peterselieman het volgende:
Veolia heeft zich voor de Limburgse concessies dan ook veel te scherp ingeschreven. Ik meen dat Limburg al eens met een miljoen over de brug moest komen, anders zou er helemaal niets meer rijden.
Anders ging de tent failliet ja. Dat gaat volledig tegen de contracten in. Daar is exact hetzelfde gebeurd als met de HSA. Het risico geen OV te hebben is te groot en dus kan een vervoerder makkelijk wegkomen met het niet houden aan een te scherpe inschrijving. Uiteindelijk staat de reiziger met lege handen.
  maandag 18 februari 2013 @ 23:43:49 #152
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123055939
We kunnen in dit landje nog veel leren van Engeland, waar niet-presterende vervoerders gewoon buiten worden geschopt en, als je het heel bont hebt gemaakt, zelfs worden uitgesloten van het meedingen naar een franchise.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 00:02:53 #153
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123056743
Iemand nog een V250-schroefje kwijt? Ene Aar Claij had er eentje gevonden:

quote:
Dit schroefje zal de meesten hier vast niet zoveel zeggen, en ook niet als ik zeg dat er "C S A2 70" op staat. Maar dit schroefje kwam ik wel tegen tijdens mijn eerste rit in de Fyra V250. Mogelijk viel de trein toen al van ellende uit elkaar.
Mocht de Fyra V250 ooit nog eens terug gaan naar Italië om uit Nederland te worden verbannen, heb ik in ieder geval een mooi aandenken.
Bedankt AnsaldoBreda ;-)
En nu ik het toch over de V250 heb: heeft iemand hier ooit nog een rijdende V250 gezien sinds het rijverbod werd afgegeven? Ik hoor of lees echt helemaal niks meer over de spaghettiboemel, en de enige foto's die ik tegenkom zijn foto's van 9 dodo's bij Diemen.
pi_123056983
ik heb vaak genoeg datsoort schroefjes in een jas- of broekzak hoor. Kans dat iemand het verloren heeft lijkt me groter dan de kans dat het daadwerklijk uit de trein gerammeld is.

En ja ik geloof dat de "paar dagen" inmiddels wel om zijn. Waar staan ze op te wachten?
  dinsdag 19 februari 2013 @ 00:17:40 #155
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_123057378
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 23:30 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Anders ging de tent failliet ja. Dat gaat volledig tegen de contracten in. Daar is exact hetzelfde gebeurd als met de HSA. Het risico geen OV te hebben is te groot en dus kan een vervoerder makkelijk wegkomen met het niet houden aan een te scherpe inschrijving. Uiteindelijk staat de reiziger met lege handen.
Dan heeft de opdrachtgevende overheid toch echt iets niet goed gedaan, qua eisen van een solide bankgarantie...
  dinsdag 19 februari 2013 @ 00:20:41 #156
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_123057499
quote:
7s.gif Op maandag 18 februari 2013 19:41 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Vanuit Amsterdam word je wel aangeraden de Fyra naar Rotterdam te pakken (om daar over te stappen op de Benelux 2.0) :9
Die Fyra is voor reizigers van/naar Belgie wel toeslagvrij op mijn verzoek.

Succesje voor Voor Beter OV. *O*
pi_123057532
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 00:02 schreef James1988 het volgende:
Iemand nog een V250-schroefje kwijt? Ene Aar Claij had er eentje gevonden:

[ afbeelding ]

[..]

En nu ik het toch over de V250 heb: heeft iemand hier ooit nog een rijdende V250 gezien sinds het rijverbod werd afgegeven? Ik hoor of lees echt helemaal niks meer over de spaghettiboemel, en de enige foto's die ik tegenkom zijn foto's van 9 dodo's bij Diemen.
Ja, ik heb er afgelopen donderdag eentje rijdend gezien.
pi_123057553
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 00:20 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Die Fyra is voor reizigers van/naar Belgie wel toeslagvrij op mijn verzoek.

Succesje voor Voor Beter OV. *O*
Waar wordt dat gecommuniceerd?
pi_123057705
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 00:02 schreef James1988 het volgende:
Iemand nog een V250-schroefje kwijt? Ene Aar Claij had er eentje gevonden:

[ afbeelding ]

[..]

En nu ik het toch over de V250 heb: heeft iemand hier ooit nog een rijdende V250 gezien sinds het rijverbod werd afgegeven? Ik hoor of lees echt helemaal niks meer over de spaghettiboemel, en de enige foto's die ik tegenkom zijn foto's van 9 dodo's bij Diemen.
Nee, ik heb alleen tijdens mijn bezoek aan de Watergraafsmeer gezien dat iemand met de frontseinen aan het spelen was. Dat was de enige beweging in de V250-stellen.
pi_123058344
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 23:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

En daarmee is er wel een gat in de begroting gedicht. Als dat niet zou zijn gedaan zouden wij als Nederlanders op jaarbasis gewoon 160 miljoen belastinggeld meer kwijt zijn aan het spoor.
Dat zijn we nu ook, dit is totaal rondpompen van burgergeld.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123060278
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 23:20 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Met Veolia op het HRN krijg je exact hetzelfde gezeik.
Oh, absoluut. Ik denk alleen dat wat minder baanzekerheid de NS goed zou doen in hoe ze reizigers benaderen en proberen het diezelfde reizigers naar de zin te maken in plaats van alleen maar te sturen op excelletjes met treintijden.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_123061297
Hallo ik ben NS. Ik zet midden in de spits achter elkaar solo irm viertjes in tussen Utrecht en Amsterdam. Tussenstand, 300 achterblijvers op Utrecht.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 08:55:02 #163
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123061440
Tering hea :')

En ik ben goed bezig *kuch*. In 20 minuten van bed tot trein gekomen (inclusief aankleden, spullen pakken, koffie halen, enz) en in Rotterdam een overstap die volgens de reisplanner niet bestaat (Fyra -> IC naar Delft) gehaald. *O*

Slechts 60 minuten later dan gepland :')
pi_123061533
:')
  dinsdag 19 februari 2013 @ 09:02:14 #165
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123061536
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 00:02 schreef James1988 het volgende:
Iemand nog een V250-schroefje kwijt? Ene Aar Claij had er eentje gevonden:

[ afbeelding ]

[..]

En nu ik het toch over de V250 heb: heeft iemand hier ooit nog een rijdende V250 gezien sinds het rijverbod werd afgegeven? Ik hoor of lees echt helemaal niks meer over de spaghettiboemel, en de enige foto's die ik tegenkom zijn foto's van 9 dodo's bij Diemen.
Ja, heb al een paar keer testritten gezien. Momenteel alleen nog bij nacht waar mogelijk.
pi_123061566
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 08:55 schreef James1988 het volgende:
Tering hea :')

En ik ben goed bezig *kuch*. In 20 minuten van bed tot trein gekomen (inclusief aankleden, spullen pakken, koffie halen, enz) en in Rotterdam een overstap die volgens de reisplanner niet bestaat (Fyra -> IC naar Delft) gehaald. *O*

Slechts 60 minuten later dan gepland :')
Overkomt je wel eens he :p
  dinsdag 19 februari 2013 @ 09:05:12 #167
141482 Q.
JurassiQ
pi_123061579
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 08:44 schreef b2py het volgende:
Hallo ik ben NS. Ik zet midden in de spits achter elkaar solo irm viertjes in tussen Utrecht en Amsterdam. Tussenstand, 300 achterblijvers op Utrecht.
Dat is goed voor de sociale interactie. Geeft een boel gezelligheid altijd zoiets. O+
For great justice!
pi_123061682
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 09:05 schreef Q. het volgende:

[..]

Dat is goed voor de sociale interactie. Geeft een boel gezelligheid altijd zoiets. O+
'Godverdomme weer die klote NS. Ik ben er helemaal klaar mee!!' 'Dit is voor mij ook al de zoveelste keer dit jaar dat ik moet achterblijven.' Zoiets?
pi_123061725
Rikus, zou je kunnen informeren naar de defectenstand of de bizar korte treinen van de laatste tijd? En dan met name op de as Utrecht - Amsterdam? Ik ben wel benieuwd.

[ Bericht 15% gewijzigd door b2py op 19-02-2013 09:29:37 ]
  dinsdag 19 februari 2013 @ 09:16:26 #170
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123061808
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-in-kou-staan.dhtml

Ik mag hopen dat er meer achter zit dan alleen dit, want die reactie van NS in dit stuk is om te huilen. :X
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_123061869
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 09:16 schreef Duvel het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-in-kou-staan.dhtml

Ik mag hopen dat er meer achter zit dan alleen dit, want die reactie van NS in dit stuk is om te huilen. :X
Puur juridisch antwoord.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 februari 2013 @ 09:28:26 #172
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123062063
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 09:16 schreef Duvel het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-in-kou-staan.dhtml

Ik mag hopen dat er meer achter zit dan alleen dit, want die reactie van NS in dit stuk is om te huilen. :X
niet best :X
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123062232
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 09:16 schreef Duvel het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-in-kou-staan.dhtml

Ik mag hopen dat er meer achter zit dan alleen dit, want die reactie van NS in dit stuk is om te huilen. :X
wat moeten ze dam doen? Meteen maar hun burgerarrest gebruiken zonder enige getuigen?

En zo dief achterna rennen is meestal ook zinloos, en zeer vervelend voor de medepassagiers.
pi_123062290
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 09:12 schreef b2py het volgende:
Rikus, zou je kunnen informeren naar de defectenstand of de bizar korte treinen van de laatste tijd? En dan met name op de as Utrecht - Amsterdam? Ik ben wel benieuwd.
Trein vanuit Arnhem? Die zijn vaak heel kort.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 februari 2013 @ 09:48:38 #175
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123062481
En we hebben weer een winterslachtoffer. In Zweden heeft de Alstom Coradia X62 een groot deel van de maand januari niet gereden ...

http://www.treinennieuws.(...)-voor-nieuwe-treinen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123062547
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 09:39 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Trein vanuit Arnhem? Die zijn vaak heel kort.
Onder andere, naar mijn gevoel zijn de intercity's Amsterdam c en Zuid - Utrecht enorm geslachtofferd qua materieel voor die geile Hanzelijn met ingang van dienstregeling 2013. Ik lees veel mee op Somda en de meldingen korte treinen op deze assen komen de spuigaten uit. En dan wordt overal gezegd dat er teveel intercity materieel is, maar dat is als je naar de cijfers kijkt lariekoek. Het moet of structureel te klein gepland zijn of er moet enorm veel defect zijn.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 09:53:52 #177
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123062601
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 09:48 schreef Peterselieman het volgende:
En we hebben weer een winterslachtoffer. In Zweden heeft de Alstom Coradia X62 een groot deel van de maand januari niet gereden ...

http://www.treinennieuws.(...)-voor-nieuwe-treinen
Het treinstel is juist gebouwd op winterse omstandigheden (Coradia Nordic), ik verwacht niet dat er ineens bodemplaten af zijn gevallen. Wat er dan wel aan de hand is, is onduidelijk...
pi_123062672
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 00:21 schreef b2py het volgende:

[..]

Waar wordt dat gecommuniceerd?
Op de tarievenpagina van NS Hispeed (Reizen naar België), en je kan het ook op sites als Treinreiziger vinden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 00:20 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Die Fyra is voor reizigers van/naar Belgie wel toeslagvrij op mijn verzoek.

Succesje voor Voor Beter OV. *O*
14.gif
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 februari 2013 @ 09:57:02 #179
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123062674
vorige week kwam voorbij of er nog iets op Arnhem Goederen gebeurde. Het antwoord is ja, want in Maastricht moet wat ruimte komen voor werkzaamheden en daarom worden er via de Maaslijn wat V'tjes naartoe gesleept.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123062712
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 09:57 schreef Peterselieman het volgende:
vorige week kwam voorbij of er nog iets op Arnhem Goederen gebeurde. Het antwoord is ja, want in Maastricht moet wat ruimte komen voor werkzaamheden en daarom worden er via de Maaslijn wat V'tjes naartoe gesleept.
Wat gaan ze doen in Maastricht?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 februari 2013 @ 09:59:58 #181
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123062734
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 09:58 schreef b2py het volgende:

[..]

Wat gaan ze doen in Maastricht?
geen idee

vind alleen dit:
http://prorail.nl/Publiek(...)art-april%202013.pdf
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 19 februari 2013 @ 10:01:09 #182
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123062759
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 09:36 schreef icloud het volgende:

[..]

wat moeten ze dam doen? Meteen maar hun burgerarrest gebruiken zonder enige getuigen?

En zo dief achterna rennen is meestal ook zinloos, en zeer vervelend voor de medepassagiers.
Ik wist gewoon toen ik de quotemelding zag met jouw naam dat je NS wel weer zou verdedigen. Ik zeg toch: "ik hoop dat er meer achter zit"?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 19 februari 2013 @ 10:03:08 #183
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123062799
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 09:51 schreef b2py het volgende:

[..]

Onder andere, naar mijn gevoel zijn de intercity's Amsterdam c en Zuid - Utrecht enorm geslachtofferd qua materieel voor die geile Hanzelijn met ingang van dienstregeling 2013. Ik lees veel mee op Somda en de meldingen korte treinen op deze assen komen de spuigaten uit. En dan wordt overal gezegd dat er teveel intercity materieel is, maar dat is als je naar de cijfers kijkt lariekoek. Het moet of structureel te klein gepland zijn of er moet enorm veel defect zijn.
Ze hebben ook nog een flink deel van het park DD-AR-met-loc aan de kant gezet, dus het verbaast me niets dat het zo'n beetje vast loopt zo langzamerhand.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_123063035
quote:
4s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ze hebben ook nog een flink deel van het park DD-AR-met-loc aan de kant gezet, dus het verbaast me niets dat het zo'n beetje vast loopt zo langzamerhand.
Hoe zit het eigenlijk met de instroom van NID? Schiet dat een beetje op? Die capaciteit zouden ze immers goed kunnen gebruiken...
pi_123063074
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:13 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Hoe zit het eigenlijk met de instroom van NID? Schiet dat een beetje op? Die capaciteit zouden ze immers goed kunnen gebruiken...
Ja gaat rap, inmiddels de 20 stellen al gepasseerd.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 februari 2013 @ 10:21:15 #186
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123063216
quote:
4s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ze hebben ook nog een flink deel van het park DD-AR-met-loc aan de kant gezet, dus het verbaast me niets dat het zo'n beetje vast loopt zo langzamerhand.
er komt pas ruimte wanneer de revisie van het spul afgerond is en daarna wat viertjes verlengd worden tot zesjes.

Op dit moment is daarnaast nog sleutelwerk aan het VIRM vanwege de inbouw van OBIS en het vervangen van de tractie-installatie. Daarna krijgt het VIRM-4 nog OBIS en zullen de eerste stellen VIRM Haarlem binnenrollen voor revisie.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 19 februari 2013 @ 10:21:42 #187
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123063226
Wel alleen viertjes volgens mij, de zesjes staan nog in de wacht. Maar goed, tegelijkertijd een deel van het park binnen ter renovatie (gokje: vier stellen) en een groot deel van het park met loccen aan de kant (ordegrootte 50+ bakken?).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_123063278
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:21 schreef Peterselieman het volgende:
.
Oeh, ben benieuwd naar de revisie van VIRM, toch hoog op mijn lijstje favoriet materieel. Al wat dingen bekend die gaan veranderen?
  dinsdag 19 februari 2013 @ 10:25:56 #189
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123063314
Ik reken op een interieurvernieuwing, iets in de orde van NID... De oudste VIRMs zijn tegen de 20 inmiddels.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_123063373
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:25 schreef Duvel het volgende:
Ik reken op een interieurvernieuwing, iets in de orde van NID... De oudste VIRMs zijn tegen de 20 inmiddels.
Ik verwacht coach-opstelling bovenin (zeker in de stiltecoupés). En misschien dat er mogelijkheden zijn om de bagageruimte te verbeteren.
pi_123063465
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

er komt pas ruimte wanneer de revisie van het spul afgerond is en daarna wat viertjes verlengd worden tot zesjes.

Op dit moment is daarnaast nog sleutelwerk aan het VIRM vanwege de inbouw van OBIS en het vervangen van de tractie-installatie. Daarna krijgt het VIRM-4 nog OBIS en zullen de eerste stellen VIRM Haarlem binnenrollen voor revisie.
VIRM revisie start pas in 2016.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 februari 2013 @ 10:45:01 #192
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123063834
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:31 schreef b2py het volgende:

[..]

VIRM revisie start pas in 2016.
ah duidelijk.

Weet dat er iig op bakniveau gereviseerd zal gaan worden, dus de stellen zullen meerdere keren naar Haarlem toe moeten. De extra geplaatste tussenbakken komen namelijk pas later aan de beurt :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123063895
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 09:51 schreef b2py het volgende:

[..]

Onder andere, naar mijn gevoel zijn de intercity's Amsterdam c en Zuid - Utrecht enorm geslachtofferd qua materieel voor die geile Hanzelijn met ingang van dienstregeling 2013. Ik lees veel mee op Somda en de meldingen korte treinen op deze assen komen de spuigaten uit. En dan wordt overal gezegd dat er teveel intercity materieel is, maar dat is als je naar de cijfers kijkt lariekoek. Het moet of structureel te klein gepland zijn of er moet enorm veel defect zijn.
Juist meer in de series Amsterdam-Haarlem-DenHAag of Amsterdam-Haarlem-Dordrecht. Daar hoor je de laatste tijd opvallend(!) geen negatieve berichten sinds het wijzigingsblad waarbij 3 omlopen van 2x DDZ zijn vervangen door een bak of 10 VIRM...
Bij twijfel: gebruik beton.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 10:48:17 #194
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123063961
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ah duidelijk.

Weet dat er iig op bakniveau gereviseerd zal gaan worden, dus de stellen zullen meerdere keren naar Haarlem toe moeten. De extra geplaatste tussenbakken komen namelijk pas later aan de beurt :')
Handig! Maar die dingen zijn dan ook bijna tien jaar jonger.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 februari 2013 @ 10:50:22 #195
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123064033
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:48 schreef Duvel het volgende:

[..]

Handig! Maar die dingen zijn dan ook bijna tien jaar jonger.
mja, bij het ICM zei leeftijd ook niet alles, want de viertjes werden gelijk na de drietjes in revisie genomen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport dinsdag 19 februari 2013 @ 10:58:56 #196
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123064395
Het gaat ook weer lekker met de Grensland Express: DM'90 3436 is in onderhoud, en aangezien Syntus verder geen Buffeltjes meer heeft wordt de verbinding al sinds zaterdag verbust.. Dit terwijl er een stuk of 20 Buffeltjes staan in Hengelo, maar ja: die zijn van NS en schijnbaar kost het Syntus teveel geld om er daar één van te huren voor een kleine week...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 19 februari 2013 @ 11:01:37 #197
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123064493
Is het niet zo dat die buffeltjes eigendom zijn van NSFSC, die ze alleen voor een periode van 10 jaar wil verhuren ofzo?
pi_123064554
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, bij het ICM zei leeftijd ook niet alles, want de viertjes werden gelijk na de drietjes in revisie genomen
had vast met andere redenen te maken :P
  Redactie Sport dinsdag 19 februari 2013 @ 11:10:49 #199
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123064836
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 11:01 schreef James1988 het volgende:
Is het niet zo dat die buffeltjes eigendom zijn van NSFSC, die ze alleen voor een periode van 10 jaar wil verhuren ofzo?
NSFSC geeft op hun website aan er 31 te hebben. Totaal zijn er 52 stellen (1 gesloopt in serie 3401-3453), dus zijn er 21 stellen van NSR. Twee op Zwolle-Kampen en 5 omlopen op Enschede-Nijverdal en West-Zwolle met max 3 stellen maakt vijftien.

Totaal maximaal 17 nodig, dus vier voor onderhoud en defecten beschikbaar waar Syntus er dus best één van had kunnen huren. Desnoods met een zin in het contract als 'bij een tekort aan stellen bij NS kan het stel direct worden opgeëist'
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_123065146
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:58 schreef dennistd het volgende:
Het gaat ook weer lekker met de Grensland Express: DM'90 3436 is in onderhoud, en aangezien Syntus verder geen Buffeltjes meer heeft wordt de verbinding al sinds zaterdag verbust.. Dit terwijl er een stuk of 20 Buffeltjes staan in Hengelo, maar ja: die zijn van NS en schijnbaar kost het Syntus teveel geld om er daar één van te huren voor een kleine week...
er zijn werkzaamheden tussen Oldenzaal en Bad Bentheim? Of klopt dat niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')