abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123085565
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:35 schreef Duvel het volgende:

[..]

60D? Fraai!
Ja klopt. Staat de EXIF nog ergens? :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:37:21 #77
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123085583
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja klopt. Staat de EXIF nog ergens? :D
^O^
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_123085595
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:35 schreef James1988 het volgende:

[..]

De vraag is hoeveel NSH weet. De V250 is nu (weer) de verantwoordelijkheid van AnsaldoBreda.
Niet alleen verantwoordelijkheid. Ook de interesse ligt blijkbaar niet bij NSH :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 februari 2013 @ 19:38:41 #79
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123085646
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:03 schreef gebrokenglas het volgende:
Met die Engels Wissel: Ik snap niet dat je dat niet ziet... Dat ie verkeerd aangelegd is.
Of dat de fout direct na in gebruik name niet gezien wordt.
het is toevallig gezien, maar de boodschap is nooit op de juiste plaats aangekomen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:40:12 #80
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123085724
Ik zit al uren te breken over een planning naar België zaterdag. Wordt er niet veel wijzer van, dat het 1x/u of 1x/2u-diensten zijn van treinen die ik wil fotograferen ;(
Zeker als je OV-afhankelijk bent. Treffen wij het in Nederland een stuk beter :)
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:40:59 #81
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123085764
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Niet alleen verantwoordelijkheid. Ook de interesse ligt blijkbaar niet bij NSH :')
Ik denk dat dat gesprek ongeveer zo is gegaan: "Ok stel incompetente pizzabakkers, we hebben jullie meer dan 5 jaar geholpen met het bouwen en toegelaten krijgen van die kruimeldieven van jullie, en nog hebben we niks. Fix het nu maar zelf, anders annuleren we de hele bestelling."
pi_123085843
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:40 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik denk dat dat gesprek ongeveer zo is gegaan: "Ok stel incompetente pizzabakkers, we hebben jullie meer dan 5 jaar geholpen met het bouwen en toegelaten krijgen van die kruimeldieven van jullie, en nog hebben we niks. Fix het nu maar zelf, anders annuleren we de hele bestelling."
Ja. En "Val ons er vooral niet mee lastig voordat het HELEMAAL klaar is, want we willen er niks meer over horen" :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123085844
Geen kopje thee meer, nee? De reactie van de Belgen leek toch feller in de media ;)
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:46:50 #84
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123086081
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja. En "Val ons er vooral niet mee lastig voordat het HELEMAAL klaar is, want we willen er niks meer over horen" :')
Dat zou ik overigens een begrijpelijke reactie vinden, na jarenlange vertraging (5 jaar!)

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:42 schreef KnightSolaire het volgende:
Geen kopje thee meer, nee? De reactie van de Belgen leek toch feller in de media ;)
De Belgen hebben veel minder te verliezen dan de Nederlanders. Als de Belgen zeggen 'rot op met die Fyra, wij doen niet meer mee' slaat dat de bodem onder de HSL-Zuid-concessie weg, maar kunnen de treinen nog binnenlands gebruikt worden.

Als NS de V250 eveneens terugstuurt duurt het alsnog minstens 3 jaar (waarschijnlijker: 5 jaar) voordat er hogesnelheidstreinen op de HSL rijden anders dan Thalys. Dat zou zelfs nog wel eens vervelend uit kunnen pakken voor de HRN-concessie 2015-2025 (morrende politici), en als NS ergens op gebrand is is het wel om die concessie te houden.
pi_123086241
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:46 schreef James1988 het volgende:
als NS ergens op gebrand is is het wel om die concessie te houden.
Dat lijkt me dus de eerste angel die je eruit haalt: Heel HRN aanbesteden en NS mag niet meedoen wegens aantoonbaar gefaal op de HSL.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:58:14 #86
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123086722
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat lijkt me dus de eerste angel die je eruit haalt: Heel HRN aanbesteden en NS mag niet meedoen wegens aantoonbaar gefaal op de HSL.
Een heraanbesteding van de HSL waarbij NS wordt buitengesloten lijkt mij terecht. Over het HRN weet ik dat zo net nog niet.

NS doet het niet slecht op het Hoofdrailnet, maar de voorwaarden moeten wel flink aangescherpt worden in de nieuwe concessie. De HSL is een heel ander verhaal. :{
pi_123086908
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:40 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik denk dat dat gesprek ongeveer zo is gegaan: "Ok stel incompetente pizzabakkers, we hebben jullie meer dan 5 jaar geholpen met het bouwen en toegelaten krijgen van die kruimeldieven van jullie, en nog hebben we niks. Fix het nu maar zelf, anders annuleren we de hele bestelling."
Je schat NSH te hoog in :')
pi_123087045
Binnenlands gebruik van de V250 is eigenlijk niet zo heel erg toch? Kan er een goeie dienstregeling opgezet worden tussen Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Breda en Amsterdam - Zwolle - Groningen. Moeten ze daar eerst nog wel even ERTMS aangeleggen, maar dan is er wel een goeie snelle verbinding met het noorden.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 20:04:56 #89
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123087052
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:01 schreef b2py het volgende:

[..]

Je schat NSH te hoog in :')
De Fyra wordt inmiddels niet meer gemanaged door NS Hispeed, maar door de NS Groep. Let maar op de huisstijl van persberichten, de woordvoerders in de media en de namen van de betrokken directeurs.
pi_123087085
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:04 schreef James1988 het volgende:

[..]

De Fyra wordt inmiddels niet meer gemanaged door NS Hispeed, maar door de NS Groep. Let maar op de huisstijl van persberichten, de woordvoerders in de media en de namen van de betrokken directeurs.
Het contact tussen AnsaldoBreda en NS Groep gaat nog steeds via NSH.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 20:07:32 #91
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123087199
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:05 schreef b2py het volgende:

[..]

Het contact tussen AnsaldoBreda en NS Groep gaat nog steeds via NSH.
Als de verantwoordelijke poppetjes binnen NSH opzij zijn geschoven voor poppetjes van NS Groep maakt dat in de praktijk geen verschil. ;)
pi_123087283
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:04 schreef ArnosL het volgende:
Binnenlands gebruik van de V250 is eigenlijk niet zo heel erg toch? Kan er een goeie dienstregeling opgezet worden tussen Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Breda en Amsterdam - Zwolle - Groningen. Moeten ze daar eerst nog wel even ERTMS aangeleggen, maar dan is er wel een goeie snelle verbinding met het noorden.
En je moet de baan er op aanpassen. Zal nooit gebeuren (helaas).
pi_123087544
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:08 schreef Monopoly het volgende:

[..]

En je moet de baan er op aanpassen. Zal nooit gebeuren (helaas).
Mag er geen grind/kiezels tussen de spoorstaven liggen op een HSL? Spoorbreedte is hetzelfde voor zover ik weet.
pi_123087594
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:14 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Mag er geen grind/kiezels tussen de spoorstaven liggen op een HSL? Spoorbreedte is hetzelfde voor zover ik weet.
Denk aan hoge snelheids wissels, seinen die verwijderd moeten worden (level1 ERTMS), verkanting bij bochten moeten opnieuw berekend en aangelegd worden.
pi_123087609
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:14 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Mag er geen grind/kiezels tussen de spoorstaven liggen op een HSL?
Nee. Dat moet op beton. zettingsvrije plaat heet het.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123087653
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:15 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Denk aan hoge snelheids wissels, seinen die verwijderd moeten worden (level1 ERTMS), verkanting bij bochten moeten opnieuw berekend en aangelegd worden.
Ongeveer :P
pi_123087682
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:15 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Denk aan hoge snelheids wissels, seinen die verwijderd moeten worden (level1 ERTMS), verkanting bij bochten moeten opnieuw berekend en aangelegd worden.
Oh, de hele lijn moet dus aangepast gaan worden. Dat zal wel iets te duur worden :P

quote:
10s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee. Dat moet op beton. zettingsvrije plaat heet het.
Weer wat geleerd :)
pi_123087730
De regio rekent zich rijk en de NS-klant betaalt het gelag. Als het tegenzit. Kijken of we dat kunnen afwenden.

http://www.voorbeterov.nl/page13.php
  dinsdag 19 februari 2013 @ 20:18:11 #99
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123087752
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee. Dat moet op beton. zettingsvrije plaat heet het.
Wat ligt er dan in o.a. Frankrijk?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_123087829
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:17 schreef DriekOplopers het volgende:
De regio rekent zich rijk en de NS-klant betaalt het gelag. Als het tegenzit. Kijken of we dat kunnen afwenden.

http://www.voorbeterov.nl/page13.php
'De regio'. Wat heb ik een verschrikkelijke hekel aan die term. Alsof Nederland alleen uit de betonbak bestaat die de Randstad heet :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')