abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  PR/Manusje van alles dinsdag 19 februari 2013 @ 18:32:15 #51
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_123082665
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat je op je Surveillance-fietsje al niet tegenkomt aan ellende in de wereld :P
Je moest eens weten hoe snel ik het hele land door fiets
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_123082713
quote:
Dat was er dus.
  PR/Manusje van alles dinsdag 19 februari 2013 @ 18:48:22 #53
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_123083245
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 18:33 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Dat was er dus.
vast weer een of andere machinist die z'n thermosfles met koffie heeft laten vallen. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_123083277
EU investeert 3,75 miljoen in goederencorridor Betuweroute
Gepubliceerd op 18-02-2013 om 15:00



De Europese Unie geeft een subsidie voor de verdere ontwikkeling van de goederencorridor tussen Meteren en Boxtel op de Betuweroute. In totaal gaat er 7,5 miljoen euro naar het project wat onderdeel is van het Programma Hoogfrequent Spoor. De EU en de Nederlandse staat betalen daarvan ieder de helft. 

Dat meldt het Trans-European Transport Network Executive Agency’s.

De verdere ontwikkeling van de goederencorridor Meteren-Boxtel is een TEN-T project (Trans European Transport Network). Deze projecten moeten knelpunten tussen Europese spoorgoederencorridors weghalen en verbindingen verbeteren. De aanpassingen moeten ervoor zorgen dat het spoorgoederenvervoer kan toenemen en de capaciteit wordt verhoogd.

Voorstudies

De EU-subsidie maakt het mogelijk om een aantal voorstudies te doen. Daarbij wordt onder meer bekeken naar welke route de voorkeur uitgaat, wat de milieu-effecten zijn en wat eventuele alternatieven zijn. De voorstudie betreft ook een gedetailleerd ontwerp van de uiteindelijk gewenste route.

Verbeteringen op deze goederen-spoorlijn tussen Meteren en Boxtel leiden er toe dat de diversiteit en de totale hoeveelheid aan goederen over dit traject kan toenemen.

 Het project is onderdeel van het Programma Hoogfrequent Spoor dat ervoor moet zorgen dat een toename van het aantal personen- en goederentreinen in de toekomst wordt opgevangen. Het project zal naar verwachting in december 2014 afgerond zijn.

Bron
pi_123083314
ProRail neemt maatregelen na bijna treinramp Groningen
Gepubliceerd op 19-02-2013 om 12:43

ProRail heeft maatregelen genomen en extra controles ingebouwd om te voorkomen dat er een ongelukken gebeuren door een verkeerde aanleg van spoorinfrastructuur. Uit een rapport van de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) blijkt dat Groningen vorig jaar maart aan een treinramp is ontsnapt. Doordat een Engels wissel verkeerd was aangelegd, kwam een goederentrein met gevaarlijke stoffen van DB Schenker op het verkeerde spoor terecht. Doordat de machinist ingreep, werd voorkomen dat de trein ontspoorde of tegen andere treinen botste.

De goederentrein met gevaarlijke stoffen kwam op 6 maart 2012 op het verkeerde spoor terecht bij het nieuwe station Groningen Europapark. Dat spoor was niet voor de ingestelde rijweg bedoeld. Daarbij ontstond het risico dat de goederentrein ontspoorde of in aanrijding kwam met andere treinen of objecten. Omdat er geen trein op het andere spoor stond en de machinist alert reageerde, had het incident verder geen grote gevolgen.

Foutieve tekening

Het Engelse wissel werd verkeerd geplaatst, doordat ProRail een foutieve tekening aanleverde bij ingenieursbureau Movares. Op die tekening kwam de lay-out en de besturing van de wissels niet overeen met de situatie waarbij de treindienstleiding de rijweg instelt. Deze fout werd door geen van de betrokken partijen opgemerkt.

ProRail zegt dat diverse richtlijnen, test en controles de fout onvoldoende naar boven hebben gebracht. De spoorbeheerder heeft de richtlijnen inmiddels aangepast en gaat er strenger op toezien.

Extra controles

Verder zijn er diverse maatregelen genomen en extra controles ingebouwd. Zo wordt voortaan als de aanleg van een Engels wissel klaar is, eerst met een spoorbak of werkbak over het spoor gereden voordat er treinen overheen worden gestuurd.

Spooraannemers en ingenieursbureaus zijn vorig najaar op de hoogte gesteld van de maatregelen. Daarnaast wordt in overleg met het ILT een werkwijze ontwikkeld waarbij de veiligheid ook gewaarborgd blijft als meerdere partijen de verantwoordelijkheid dragen voor de uitvoering van een project.

Onderzoek

De Inspectie start een thema-onderzoek naar het ontwerpen en uitvoeren van nieuwbouwprojecten. Daarin wordt ook de controle op tekeningen van spoorinfrastructuur meegenomen. ProRail verleent zijn medewerking aan dit onderzoek. De spoorbeheerder heeft vanaf begin dit jaar extra inspecties op bouwplaatsen ingesteld.

Bron
pi_123083619
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Ontopic maar weer bitches :7

De eerste treinenfoto die ik sinds zomer 2006 met een DSLR gemaakt heb O+

[ afbeelding ]

Ff kijken hoe mijn nieuwe skietijzer werkt precies :s)
Plan V O+
Deventer O+

Mooie combinatie is het toch :+
pi_123083729
Een GtbV'tje via mijn NS is toch wel verrekte handig, 5 seconden werk en toch ¤2.27 verdiend.
pi_123083794
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 18:59 schreef b2py het volgende:
Een GtbV'tje via mijn NS is toch wel verrekte handig, 5 seconden werk en toch ¤2.27 verdiend.
ik snap der geen kut van hoe dat soberzo werkt. Iedereen weet allang dat persoon Fles chipkaart nummer 12345 heeft. Wat is die gezeik met kaartverificatiecode 8)7 wegwezen met die flauwekul :6 :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123083883
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ik snap der geen kut van hoe dat soberzo werkt. Iedereen weet allang dat persoon Fles chipkaart nummer 12345 heeft. Wat is die gezeik met kaartverificatiecode 8)7 wegwezen met die flauwekul :6 :{w
Huh wie wat waar? :P
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:03:17 #60
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_123083884
Met die Engels Wissel: Ik snap niet dat je dat niet ziet... Dat ie verkeerd aangelegd is.
Of dat de fout direct na in gebruik name niet gezien wordt.
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:03:36 #61
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123083901
Goederentrein ontspoord in Muizen
di 19/02/2013 - 17:42
In Muizen bij Mechelen is een goederentrein ontspoord. Drie wagons zijn naast de rails beland, maar er is niemand gewond. Er zouden ook geen gevaarlijke stoffen in de wagons zitten.

Het treinverkeer tussen Mechelen en Leuven is verstoord. Er worden vervangbussen ingelegd tussen Mechelen en Haacht.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:05:05 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123083979
Die kaartservicecode slaat inderdaad nergens op.

Nog zoiets leuks: als je iemand met korting met je mee wilt laten reizen mag diegene eerst langs een kaartautomaat om het product 'Samenreiskorting' op de kaart te zetten. Wedden dat dat niet kan bij de decentrale vervoerders?

Als je er überhaupt met de chipkaart kan reizen, vanaf Heerlen de Kissel en Eygelshoven Markt kan dat voor zover mij bekend niet wegens een gebrek aan paaltjes.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:08:34 #63
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123084111
Eijsden kan ook niet.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:16:23 #64
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123084486
@EuropeByRail: [PL] Starting 3 March, seat reservation is compulsory on all Polish InterCity trains (inc TLK services). A nail in the coffin of spontaneity

@EuropeByRail: [FR] [NL] The direct TGV trains from Lille to Amsterdam, expected to launch July 2013, will most likely be deferred. A post #fyra fiasco.
  Redactie Sport dinsdag 19 februari 2013 @ 19:18:33 #65
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123084601
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:03 schreef gebrokenglas het volgende:
Met die Engels Wissel: Ik snap niet dat je dat niet ziet... Dat ie verkeerd aangelegd is.
Of dat de fout direct na in gebruik name niet gezien wordt.
Even de tekening erbij: http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_nummer/gn-gnl.gif
Het gaat om wissel 265/257A rechts bovenin. De drie sporen rechts komen vanuit Onnen, die twee erboven uit Hoogezand. Het ging in dit geval om een goederentrein die over het derde spoor vanuit Onnen (de blauwe, spoor EB) gestuurd is, om via 301 verder naar Groningen te gaan. Daar komt verder niets, want Arriva rijdt via AC en DC. Daardoor heeft het een tijd geduurd voordat het mis ging.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_123085087
Al wat meer bekend over dat incidentje op de Waalhaven van vanmiddag?
pi_123085098
Er kwam net een V250 voorbij, hier in Breda:


(telefoonfoto)
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:28:29 #68
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_123085115
Hee, handig plaatje.

Dus dit is waarschijnlijk de eerste keer geweest dat een trein op deze manier zo die wissel reed?
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:29:52 #69
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123085196
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:28 schreef Mirgeam het volgende:
Er kwam net een V250 voorbij, hier in Breda:

[ afbeelding ]
(telefoonfoto)
Vonken!
pi_123085208
Toe maar, ik dacht dat die niet meer mochten rijden?
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:30:12 #71
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123085222
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:30 schreef Monopoly het volgende:
Toe maar, ik dacht dat die niet meer mochten rijden?
Testritten hè.
pi_123085386
Wacht nog altijd op berichten van NSH over de voortgang daarvan... Transparantie, anyone? (Zal er wel niet van komen maar zoals gezegd lijkt me het veel beter als ze nou eens openheid betrachten.)
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:35:04 #73
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123085475
quote:
17s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Ontopic maar weer bitches :7

De eerste treinenfoto die ik sinds zomer 2006 met een DSLR gemaakt heb O+

[ afbeelding ]

Ff kijken hoe mijn nieuwe skietijzer werkt precies :s)
60D? Fraai!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:35:17 #74
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123085492
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:33 schreef KnightSolaire het volgende:
Wacht nog altijd op berichten van NSH over de voortgang daarvan... Transparantie, anyone?
De vraag is hoeveel NSH weet. De V250 is nu (weer) de verantwoordelijkheid van AnsaldoBreda.
pi_123085509
Oh ja, die waren niet zo frequent met brieven...
pi_123085565
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:35 schreef Duvel het volgende:

[..]

60D? Fraai!
Ja klopt. Staat de EXIF nog ergens? :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:37:21 #77
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123085583
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja klopt. Staat de EXIF nog ergens? :D
^O^
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_123085595
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:35 schreef James1988 het volgende:

[..]

De vraag is hoeveel NSH weet. De V250 is nu (weer) de verantwoordelijkheid van AnsaldoBreda.
Niet alleen verantwoordelijkheid. Ook de interesse ligt blijkbaar niet bij NSH :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 februari 2013 @ 19:38:41 #79
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123085646
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:03 schreef gebrokenglas het volgende:
Met die Engels Wissel: Ik snap niet dat je dat niet ziet... Dat ie verkeerd aangelegd is.
Of dat de fout direct na in gebruik name niet gezien wordt.
het is toevallig gezien, maar de boodschap is nooit op de juiste plaats aangekomen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:40:12 #80
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123085724
Ik zit al uren te breken over een planning naar België zaterdag. Wordt er niet veel wijzer van, dat het 1x/u of 1x/2u-diensten zijn van treinen die ik wil fotograferen ;(
Zeker als je OV-afhankelijk bent. Treffen wij het in Nederland een stuk beter :)
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:40:59 #81
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123085764
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Niet alleen verantwoordelijkheid. Ook de interesse ligt blijkbaar niet bij NSH :')
Ik denk dat dat gesprek ongeveer zo is gegaan: "Ok stel incompetente pizzabakkers, we hebben jullie meer dan 5 jaar geholpen met het bouwen en toegelaten krijgen van die kruimeldieven van jullie, en nog hebben we niks. Fix het nu maar zelf, anders annuleren we de hele bestelling."
pi_123085843
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:40 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik denk dat dat gesprek ongeveer zo is gegaan: "Ok stel incompetente pizzabakkers, we hebben jullie meer dan 5 jaar geholpen met het bouwen en toegelaten krijgen van die kruimeldieven van jullie, en nog hebben we niks. Fix het nu maar zelf, anders annuleren we de hele bestelling."
Ja. En "Val ons er vooral niet mee lastig voordat het HELEMAAL klaar is, want we willen er niks meer over horen" :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123085844
Geen kopje thee meer, nee? De reactie van de Belgen leek toch feller in de media ;)
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:46:50 #84
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123086081
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja. En "Val ons er vooral niet mee lastig voordat het HELEMAAL klaar is, want we willen er niks meer over horen" :')
Dat zou ik overigens een begrijpelijke reactie vinden, na jarenlange vertraging (5 jaar!)

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:42 schreef KnightSolaire het volgende:
Geen kopje thee meer, nee? De reactie van de Belgen leek toch feller in de media ;)
De Belgen hebben veel minder te verliezen dan de Nederlanders. Als de Belgen zeggen 'rot op met die Fyra, wij doen niet meer mee' slaat dat de bodem onder de HSL-Zuid-concessie weg, maar kunnen de treinen nog binnenlands gebruikt worden.

Als NS de V250 eveneens terugstuurt duurt het alsnog minstens 3 jaar (waarschijnlijker: 5 jaar) voordat er hogesnelheidstreinen op de HSL rijden anders dan Thalys. Dat zou zelfs nog wel eens vervelend uit kunnen pakken voor de HRN-concessie 2015-2025 (morrende politici), en als NS ergens op gebrand is is het wel om die concessie te houden.
pi_123086241
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:46 schreef James1988 het volgende:
als NS ergens op gebrand is is het wel om die concessie te houden.
Dat lijkt me dus de eerste angel die je eruit haalt: Heel HRN aanbesteden en NS mag niet meedoen wegens aantoonbaar gefaal op de HSL.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 19 februari 2013 @ 19:58:14 #86
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123086722
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat lijkt me dus de eerste angel die je eruit haalt: Heel HRN aanbesteden en NS mag niet meedoen wegens aantoonbaar gefaal op de HSL.
Een heraanbesteding van de HSL waarbij NS wordt buitengesloten lijkt mij terecht. Over het HRN weet ik dat zo net nog niet.

NS doet het niet slecht op het Hoofdrailnet, maar de voorwaarden moeten wel flink aangescherpt worden in de nieuwe concessie. De HSL is een heel ander verhaal. :{
pi_123086908
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:40 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik denk dat dat gesprek ongeveer zo is gegaan: "Ok stel incompetente pizzabakkers, we hebben jullie meer dan 5 jaar geholpen met het bouwen en toegelaten krijgen van die kruimeldieven van jullie, en nog hebben we niks. Fix het nu maar zelf, anders annuleren we de hele bestelling."
Je schat NSH te hoog in :')
pi_123087045
Binnenlands gebruik van de V250 is eigenlijk niet zo heel erg toch? Kan er een goeie dienstregeling opgezet worden tussen Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Breda en Amsterdam - Zwolle - Groningen. Moeten ze daar eerst nog wel even ERTMS aangeleggen, maar dan is er wel een goeie snelle verbinding met het noorden.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 20:04:56 #89
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123087052
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:01 schreef b2py het volgende:

[..]

Je schat NSH te hoog in :')
De Fyra wordt inmiddels niet meer gemanaged door NS Hispeed, maar door de NS Groep. Let maar op de huisstijl van persberichten, de woordvoerders in de media en de namen van de betrokken directeurs.
pi_123087085
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:04 schreef James1988 het volgende:

[..]

De Fyra wordt inmiddels niet meer gemanaged door NS Hispeed, maar door de NS Groep. Let maar op de huisstijl van persberichten, de woordvoerders in de media en de namen van de betrokken directeurs.
Het contact tussen AnsaldoBreda en NS Groep gaat nog steeds via NSH.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 20:07:32 #91
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123087199
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:05 schreef b2py het volgende:

[..]

Het contact tussen AnsaldoBreda en NS Groep gaat nog steeds via NSH.
Als de verantwoordelijke poppetjes binnen NSH opzij zijn geschoven voor poppetjes van NS Groep maakt dat in de praktijk geen verschil. ;)
pi_123087283
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:04 schreef ArnosL het volgende:
Binnenlands gebruik van de V250 is eigenlijk niet zo heel erg toch? Kan er een goeie dienstregeling opgezet worden tussen Amsterdam - Schiphol - Rotterdam - Breda en Amsterdam - Zwolle - Groningen. Moeten ze daar eerst nog wel even ERTMS aangeleggen, maar dan is er wel een goeie snelle verbinding met het noorden.
En je moet de baan er op aanpassen. Zal nooit gebeuren (helaas).
pi_123087544
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:08 schreef Monopoly het volgende:

[..]

En je moet de baan er op aanpassen. Zal nooit gebeuren (helaas).
Mag er geen grind/kiezels tussen de spoorstaven liggen op een HSL? Spoorbreedte is hetzelfde voor zover ik weet.
pi_123087594
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:14 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Mag er geen grind/kiezels tussen de spoorstaven liggen op een HSL? Spoorbreedte is hetzelfde voor zover ik weet.
Denk aan hoge snelheids wissels, seinen die verwijderd moeten worden (level1 ERTMS), verkanting bij bochten moeten opnieuw berekend en aangelegd worden.
pi_123087609
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:14 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Mag er geen grind/kiezels tussen de spoorstaven liggen op een HSL?
Nee. Dat moet op beton. zettingsvrije plaat heet het.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123087653
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:15 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Denk aan hoge snelheids wissels, seinen die verwijderd moeten worden (level1 ERTMS), verkanting bij bochten moeten opnieuw berekend en aangelegd worden.
Ongeveer :P
pi_123087682
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:15 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Denk aan hoge snelheids wissels, seinen die verwijderd moeten worden (level1 ERTMS), verkanting bij bochten moeten opnieuw berekend en aangelegd worden.
Oh, de hele lijn moet dus aangepast gaan worden. Dat zal wel iets te duur worden :P

quote:
10s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee. Dat moet op beton. zettingsvrije plaat heet het.
Weer wat geleerd :)
pi_123087730
De regio rekent zich rijk en de NS-klant betaalt het gelag. Als het tegenzit. Kijken of we dat kunnen afwenden.

http://www.voorbeterov.nl/page13.php
  dinsdag 19 februari 2013 @ 20:18:11 #99
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123087752
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee. Dat moet op beton. zettingsvrije plaat heet het.
Wat ligt er dan in o.a. Frankrijk?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_123087829
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:17 schreef DriekOplopers het volgende:
De regio rekent zich rijk en de NS-klant betaalt het gelag. Als het tegenzit. Kijken of we dat kunnen afwenden.

http://www.voorbeterov.nl/page13.php
'De regio'. Wat heb ik een verschrikkelijke hekel aan die term. Alsof Nederland alleen uit de betonbak bestaat die de Randstad heet :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')