abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123087853
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:16 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Oh, de hele lijn moet dus aangepast gaan worden. Dat zal wel iets te duur worden :P

[..]

Weer wat geleerd :)
Die zettingsvrijeplaat mag je deels vergeten weer trouwens :P
pi_123087873
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:19 schreef ArnosL het volgende:

[..]

'De regio'. Wat heb ik een verschrikkelijke hekel aan die term. Alsof Nederland alleen uit de betonbak bestaat die de Randstad heet :r
Ja.
pi_123087886
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:17 schreef DriekOplopers het volgende:
De regio rekent zich rijk en de NS-klant betaalt het gelag. Als het tegenzit. Kijken of we dat kunnen afwenden.

http://www.voorbeterov.nl/page13.php
Helemaal mee eens. De regionale lijnen (@ArnosL: zo worden de aanbestede uitlopers van het HRN nou eenmaal genoemd) dienen of zelf kostenefficiënt te kunnen opereren, of gesubsidieerd worden naar gelang van de betreffende provincie.
pi_123087956
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:20 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. De regionale lijnen (@ArnosL: zo worden de aanbestede uitlopers van het HRN nou eenmaal genoemd) dienen of zelf kostenefficiënt te kunnen opereren, of gesubsidieerd worden naar gelang van de betreffende provincie.
Ik weet dat ze in Den Haag zo genoemd worden, maar het klinkt nogal denigrerend.
pi_123087961
Driek.. heb je te weinig bezoekers op je site? :')
pi_123088043
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:21 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Ik weet dat ze in Den Haag zo genoemd worden, maar het klinkt nogal denigrerend.
De reflex van inwoners uit de betreffende gebieden om de schuld op "Den Haag" te schuiven en zichzelf denigrerend behandeld gevoeld te worden (terwijl ze veel meer rijks- en Europese subsidies ontvangen dan de Randstad), wordt daar weer vervelend gevonden ;).
pi_123088088
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:18 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wat ligt er dan in o.a. Frankrijk?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat heet hier vast "onveilig" :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123088297
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:23 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

De reflex van inwoners uit de betreffende gebieden om de schuld op "Den Haag" te schuiven en zichzelf denigrerend behandeld gevoeld te worden (terwijl ze veel meer rijks- en Europese subsidies ontvangen dan de Randstad), wordt daar weer vervelend gevonden ;).
In Nederland hebben de gebieden elkaar nodig. In Amsterdam is de dienstensector bijvoorbeeld erg groot, in Rotterdam de transport- en petrochemische sector, in het zuiden is er veel innovatie, in het oosten veel productie.

Om dan op elkaar af te geven en een denigrerende houding aan te nemen vind ik overbodig.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 20:28:11 #109
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123088301
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat heet hier vast "onveilig" :P
Neuh, dat heeft te maken met de ondergrond. De drassige zooi in de randstad is ongeschikt voor kiezels omdat het spoor erin weg zou zakken. Naar mijn weten ligt er in Brabant en België een kiezelbed i.v.m. de kleigrond waarop een HSL wat beter kan.
pi_123088327
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:28 schreef James1988 het volgende:

[..]

Neuh, dat heeft te maken met de ondergrond. De drassige zooi in de randstad is ongeschikt voor kiezels omdat het spoor erin weg zou zakken. Naar mijn weten ligt er in Brabant en België een kiezelbed i.v.m. de kleigrond waarop een HSL wat beter kan.
Maar enkele kilometers verderop kan men wel prima tunnels graven voor oa het metrostation van Rotterdam C. :)
  dinsdag 19 februari 2013 @ 20:29:03 #111
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_123088338
Bijzonder. Eerst extra cashen met dat dubbel opstarttarief (wat in het strippenkaarttijdperk niet zo was), en dat vervolgens als mislopende inkomsten gaan classificeren...

Net als de KLPD die een kapotte trajectcontrole als 'misgelopen inkomsten' ziet.
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
pi_123088359
Maar de Hanzelijn is toch gewoon zo gebouwd dat 'ie geschikt is voor snelheden tot 200km/u? Dan zou zo'n V250 (bijvoorbeeld) weliswaar niet de topsnelheid kunnen halen maar ja, lekker belangrijk voor zo'n kort stuk.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 20:30:31 #113
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123088421
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:28 schreef b2py het volgende:

[..]

Maar enkele kilometers verderop kan men wel prima tunnels graven voor oa het metrostation van Rotterdam C. :)
Een HSL van Breda naar Maastricht zou op een kiezelbed gebouwd kunnen worden. Let wel, kunnen, want die verbinding zal er waarschijnlijk nooit komen (te weinig reizigerspotentieel).
pi_123088437
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:29 schreef KnightSolaire het volgende:
Maar de Hanzelijn is toch gewoon zo gebouwd dat 'ie geschikt is voor snelheden tot 200km/u? Dan zou zo'n V250 (bijvoorbeeld) weliswaar niet de topsnelheid kunnen halen maar ja, lekker belangrijk voor zo'n kort stuk.
Boog bij Lelystad -> 180 km/h Boog bij Kampen -> 160 km/h
pi_123088490
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Boog bij Lelystad -> 180 km/h Boog bij Kampen -> 160 km/h
En daarna het gas weer vol open! :D
pi_123088527
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:31 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

En daarna het gas weer vol open! :D
Na Kampen al niet meer, brug over de IJssel is al 130 km/h geloof ik en daarvoor liggen 140 km/h wissels.
pi_123088551
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:32 schreef b2py het volgende:

[..]

Na Kampen al niet meer, brug over de IJssel is al 130 km/h geloof ik en daarvoor liggen 140 km/h wissels.
*okay*
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 februari 2013 @ 20:33:06 #118
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123088586
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:29 schreef gebrokenglas het volgende:
Bijzonder. Eerst extra cashen met dat dubbel opstarttarief (wat in het strippenkaarttijdperk niet zo was), en dat vervolgens als mislopende inkomsten gaan classificeren...
en verder wordt het voor de klant bij overstappen van vervoerder sowieso duurder, omdat bij de overstap de kilometerteller weer vanaf nul gaat lopen ipv het degressieve NS-tarief van nu.

Kan een reis 10 tot 20% duurder maken
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 19 februari 2013 @ 20:33:14 #119
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123088595
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:32 schreef b2py het volgende:

[..]

Na Kampen al niet meer, brug over de IJssel is al 130 km/h geloof ik en daarvoor liggen 140 km/h wissels.
Die vanaf de Hanzelijn rechtuit bereden worden.
pi_123088640
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:33 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Die vanaf de Hanzelijn rechtuit bereden worden.
Ohja, dat is waar ook. Denk iedere keer dat de Hanzelijn de kromme stand is.. :')
  Redactie Sport dinsdag 19 februari 2013 @ 20:35:05 #121
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123088684
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:28 schreef gebrokenglas het volgende:
Hee, handig plaatje.

Dus dit is waarschijnlijk de eerste keer geweest dat een trein op deze manier zo die wissel reed?
Hier is het hele rapport: http://www.ilent.nl/Image(...)en_tcm334-337216.pdf
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_123088819
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:33 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Die vanaf de Hanzelijn rechtuit bereden worden.
Maar tegen die tijd moet je toch echt al wat gas terugnemen wil je in Zwolle naast het perron kunnen stoppen :P
  dinsdag 19 februari 2013 @ 20:39:51 #123
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123088890
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:38 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Maar tegen die tijd moet je toch echt al wat gas terugnemen wil je in Zwolle naast het perron kunnen stoppen :P
Mwah.. Qua afstand kan je aan het begin van de krappe boog prima met 120 km/h aan komen rijden en op tijd stil staan langs het perron. Het probleem is alleen dat je dan rechtdoor gaat in plaats van rechtsaf door de boog heen.
pi_123089221

Plaatje van in de HSA werkplaats in de Meer.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 februari 2013 @ 20:48:32 #125
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123089343
ziet er werkelijk niet uit :r
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')