abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123087853
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:16 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Oh, de hele lijn moet dus aangepast gaan worden. Dat zal wel iets te duur worden :P

[..]

Weer wat geleerd :)
Die zettingsvrijeplaat mag je deels vergeten weer trouwens :P
pi_123087873
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:19 schreef ArnosL het volgende:

[..]

'De regio'. Wat heb ik een verschrikkelijke hekel aan die term. Alsof Nederland alleen uit de betonbak bestaat die de Randstad heet :r
Ja.
pi_123087886
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:17 schreef DriekOplopers het volgende:
De regio rekent zich rijk en de NS-klant betaalt het gelag. Als het tegenzit. Kijken of we dat kunnen afwenden.

http://www.voorbeterov.nl/page13.php
Helemaal mee eens. De regionale lijnen (@ArnosL: zo worden de aanbestede uitlopers van het HRN nou eenmaal genoemd) dienen of zelf kostenefficiënt te kunnen opereren, of gesubsidieerd worden naar gelang van de betreffende provincie.
pi_123087956
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:20 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. De regionale lijnen (@ArnosL: zo worden de aanbestede uitlopers van het HRN nou eenmaal genoemd) dienen of zelf kostenefficiënt te kunnen opereren, of gesubsidieerd worden naar gelang van de betreffende provincie.
Ik weet dat ze in Den Haag zo genoemd worden, maar het klinkt nogal denigrerend.
pi_123087961
Driek.. heb je te weinig bezoekers op je site? :')
pi_123088043
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:21 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Ik weet dat ze in Den Haag zo genoemd worden, maar het klinkt nogal denigrerend.
De reflex van inwoners uit de betreffende gebieden om de schuld op "Den Haag" te schuiven en zichzelf denigrerend behandeld gevoeld te worden (terwijl ze veel meer rijks- en Europese subsidies ontvangen dan de Randstad), wordt daar weer vervelend gevonden ;).
pi_123088088
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:18 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wat ligt er dan in o.a. Frankrijk?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat heet hier vast "onveilig" :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123088297
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:23 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

De reflex van inwoners uit de betreffende gebieden om de schuld op "Den Haag" te schuiven en zichzelf denigrerend behandeld gevoeld te worden (terwijl ze veel meer rijks- en Europese subsidies ontvangen dan de Randstad), wordt daar weer vervelend gevonden ;).
In Nederland hebben de gebieden elkaar nodig. In Amsterdam is de dienstensector bijvoorbeeld erg groot, in Rotterdam de transport- en petrochemische sector, in het zuiden is er veel innovatie, in het oosten veel productie.

Om dan op elkaar af te geven en een denigrerende houding aan te nemen vind ik overbodig.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 20:28:11 #109
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123088301
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat heet hier vast "onveilig" :P
Neuh, dat heeft te maken met de ondergrond. De drassige zooi in de randstad is ongeschikt voor kiezels omdat het spoor erin weg zou zakken. Naar mijn weten ligt er in Brabant en België een kiezelbed i.v.m. de kleigrond waarop een HSL wat beter kan.
pi_123088327
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:28 schreef James1988 het volgende:

[..]

Neuh, dat heeft te maken met de ondergrond. De drassige zooi in de randstad is ongeschikt voor kiezels omdat het spoor erin weg zou zakken. Naar mijn weten ligt er in Brabant en België een kiezelbed i.v.m. de kleigrond waarop een HSL wat beter kan.
Maar enkele kilometers verderop kan men wel prima tunnels graven voor oa het metrostation van Rotterdam C. :)
  dinsdag 19 februari 2013 @ 20:29:03 #111
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_123088338
Bijzonder. Eerst extra cashen met dat dubbel opstarttarief (wat in het strippenkaarttijdperk niet zo was), en dat vervolgens als mislopende inkomsten gaan classificeren...

Net als de KLPD die een kapotte trajectcontrole als 'misgelopen inkomsten' ziet.
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
pi_123088359
Maar de Hanzelijn is toch gewoon zo gebouwd dat 'ie geschikt is voor snelheden tot 200km/u? Dan zou zo'n V250 (bijvoorbeeld) weliswaar niet de topsnelheid kunnen halen maar ja, lekker belangrijk voor zo'n kort stuk.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 20:30:31 #113
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123088421
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:28 schreef b2py het volgende:

[..]

Maar enkele kilometers verderop kan men wel prima tunnels graven voor oa het metrostation van Rotterdam C. :)
Een HSL van Breda naar Maastricht zou op een kiezelbed gebouwd kunnen worden. Let wel, kunnen, want die verbinding zal er waarschijnlijk nooit komen (te weinig reizigerspotentieel).
pi_123088437
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:29 schreef KnightSolaire het volgende:
Maar de Hanzelijn is toch gewoon zo gebouwd dat 'ie geschikt is voor snelheden tot 200km/u? Dan zou zo'n V250 (bijvoorbeeld) weliswaar niet de topsnelheid kunnen halen maar ja, lekker belangrijk voor zo'n kort stuk.
Boog bij Lelystad -> 180 km/h Boog bij Kampen -> 160 km/h
pi_123088490
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:30 schreef b2py het volgende:

[..]

Boog bij Lelystad -> 180 km/h Boog bij Kampen -> 160 km/h
En daarna het gas weer vol open! :D
pi_123088527
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:31 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

En daarna het gas weer vol open! :D
Na Kampen al niet meer, brug over de IJssel is al 130 km/h geloof ik en daarvoor liggen 140 km/h wissels.
pi_123088551
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:32 schreef b2py het volgende:

[..]

Na Kampen al niet meer, brug over de IJssel is al 130 km/h geloof ik en daarvoor liggen 140 km/h wissels.
*okay*
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 februari 2013 @ 20:33:06 #118
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123088586
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:29 schreef gebrokenglas het volgende:
Bijzonder. Eerst extra cashen met dat dubbel opstarttarief (wat in het strippenkaarttijdperk niet zo was), en dat vervolgens als mislopende inkomsten gaan classificeren...
en verder wordt het voor de klant bij overstappen van vervoerder sowieso duurder, omdat bij de overstap de kilometerteller weer vanaf nul gaat lopen ipv het degressieve NS-tarief van nu.

Kan een reis 10 tot 20% duurder maken
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 19 februari 2013 @ 20:33:14 #119
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123088595
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:32 schreef b2py het volgende:

[..]

Na Kampen al niet meer, brug over de IJssel is al 130 km/h geloof ik en daarvoor liggen 140 km/h wissels.
Die vanaf de Hanzelijn rechtuit bereden worden.
pi_123088640
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:33 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Die vanaf de Hanzelijn rechtuit bereden worden.
Ohja, dat is waar ook. Denk iedere keer dat de Hanzelijn de kromme stand is.. :')
  Redactie Sport dinsdag 19 februari 2013 @ 20:35:05 #121
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123088684
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 19:28 schreef gebrokenglas het volgende:
Hee, handig plaatje.

Dus dit is waarschijnlijk de eerste keer geweest dat een trein op deze manier zo die wissel reed?
Hier is het hele rapport: http://www.ilent.nl/Image(...)en_tcm334-337216.pdf
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_123088819
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:33 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Die vanaf de Hanzelijn rechtuit bereden worden.
Maar tegen die tijd moet je toch echt al wat gas terugnemen wil je in Zwolle naast het perron kunnen stoppen :P
  dinsdag 19 februari 2013 @ 20:39:51 #123
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123088890
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:38 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Maar tegen die tijd moet je toch echt al wat gas terugnemen wil je in Zwolle naast het perron kunnen stoppen :P
Mwah.. Qua afstand kan je aan het begin van de krappe boog prima met 120 km/h aan komen rijden en op tijd stil staan langs het perron. Het probleem is alleen dat je dan rechtdoor gaat in plaats van rechtsaf door de boog heen.
pi_123089221

Plaatje van in de HSA werkplaats in de Meer.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 februari 2013 @ 20:48:32 #125
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123089343
ziet er werkelijk niet uit :r
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123089415
Die deur is er trouwens nóg niet afgevallen zie ik net :D
pi_123089524
Als je zou zeggen dat die krengen al 15 jaar oud zijn had ik het geloofd.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 februari 2013 @ 20:52:47 #128
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123089593
kleurstelling is door kwebbelende huisvrouwen bedacht :')
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 19 februari 2013 @ 20:56:45 #129
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123089829
Toen ik een tijdje terug deze foto zag van de budget-TGV dacht ik "Meh, wat een babykleuren":



De zwarte neus maakt het dan weer een stuk gaver :Y

pi_123090033
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:56 schreef James1988 het volgende:
Toen ik een tijdje terug deze foto zag van de budget-TGV dacht ik "Meh, wat een babykleuren":

[ afbeelding ]

De zwarte neus maakt het dan weer een stuk gaver :Y

[ afbeelding ]
Lichtblauw wordt geassocieerd met goedkoop, zal daar wel van zijn afgeleid. Overigens meldt dezelfde bron dat geel dat extra versterkt, dat zullen ze wel niet meegenomen hebben dan :P
Ik vind ze allebei wel mooi overigens!

[ Bericht 1% gewijzigd door b2py op 19-02-2013 21:08:37 ]
  dinsdag 19 februari 2013 @ 21:38:44 #131
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123092456
De verstoorde dienst rond Mechelen-Leuven is nog wel zeker een dag of 2 van kracht. Er waren 2 wagens gekanteld en 4 uit de rails gelopen.



pi_123093028
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:46 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Plaatje van in de HSA werkplaats in de Meer.
Waar zijn de 400 monteurs?
pi_123093066
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 21:47 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Waar zijn de 400 monteurs?
Na 3 dagen vertrokken, toen was het klaar :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 februari 2013 @ 21:48:35 #134
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123093097
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Na 3 dagen vertrokken, toen was het klaar :P
en nu zitten ze aan de pizza's
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123093741
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 21:38 schreef greavy het volgende:
De verstoorde dienst rond Mechelen-Leuven is nog wel zeker een dag of 2 van kracht. Er waren 2 wagens gekanteld en 4 uit de rails gelopen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Hoeveel spoorlijnen zijn momenteel gestremd in België? Ook niet meer op 1 hand te tellen volgens mij..
pi_123097060
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:56 schreef James1988 het volgende:
Toen ik een tijdje terug deze foto zag van de budget-TGV dacht ik "Meh, wat een babykleuren":

[ afbeelding ]

De zwarte neus maakt het dan weer een stuk gaver :Y

[ afbeelding ]
Babykleuren? Die fyra weleens bekeken dan? :D
Bovendien brengt dit ding je van marseille naar parijs voor de prijs waar je hier nog nieteens van amsterdam naar rotterdam komt.
pi_123097533

Testritten met een uit Hannover overgenomen tram op de Hofpleinspoorlijn in 2001 tussen Leidschendam en Rotterdam Hofplein.

Vanaf 13:39 een soort race-the-train met een erg vreemde inhuurtrein bij NS met oude Duitse rijtuigen.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 22:58:26 #138
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_123097646
:W Na een weekje vakantie..Hier nog iets gebeurd?

Ik heb mijn koffer vergeten in de stopper Koln/Wuppertal

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_123098043
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 22:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:
:W Na een weekje vakantie..Hier nog iets gebeurd?

Ik heb mijn koffer vergeten in de stopper Koln/Wuppertal

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welkom terug! :D
pi_123098239
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 22:47 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Babykleuren? Die fyra weleens bekeken dan? :D
Bovendien brengt dit ding je van marseille naar parijs voor de prijs waar je hier nog nieteens van amsterdam naar rotterdam komt.
Wel, er zit een 'maar' bij...

quote:
Een deel van de reistijdwinst gaat verloren. Niet alleen omdat de reiziger transfertijd nodig heeft van het centrum van Parijs naar Marne la Valleé, maar ook omdat er ingecheckt moet worden voor de trein. Daarvoor moet 40 minuten voor worden gereserveerd.
Bron
  dinsdag 19 februari 2013 @ 23:11:34 #141
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123098320
ProRail-blog: “Hoe worden punctualiteit en uitval berekend?”

Wat een lulkoek over die 48 stations. :')
pi_123098422
Ik vind het absoluut wel een tof concept, dat Ouigo :Y Die 40 minuten stop-and-go-penalty is ook subliem, daarmee weer je krenterige jasje-dasje-types waar die trein niet voor bedoeld is :7

Eindelijk eens een trein die alle fouten van de Fyra omdraait en wel goed doet, dus _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123098434
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 23:11 schreef James1988 het volgende:
ProRail-blog: “Hoe worden punctualiteit en uitval berekend?”

Wat een lulkoek over die 48 stations. :')
Het wordt steeds clownesker met die gasten, god oh god..
Dit is gewoon slim spelen en stations met heel veel buffer kiezen. Kunstmatige punctualiteit noem ik dit meer.
pi_123098523
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 23:11 schreef James1988 het volgende:
ProRail-blog: “Hoe worden punctualiteit en uitval berekend?”

Wat een lulkoek over die 48 stations. :')
Beetje te makkelijk gedaan inderdaad. Want wat doe je met een stoptrein die in Harderwijk opgeheven wordt? Die tel je maar helemaal niet eens als te laat :') Lekker makkelijk.

Hoi Darkwing :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 19 februari 2013 @ 23:15:48 #145
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123098539
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind het absoluut wel een tof concept, dat Ouigo :Y Die 40 minuten stop-and-go-penalty is ook subliem, daarmee weer je krenterige jasje-dasje-types waar die trein niet voor bedoeld is :7

Eindelijk eens een trein die alle fouten van de Fyra omdraait en wel goed doet, dus _O_
Agreed. :Y

Het kan stimulerend werken voor bijvoorbeeld Franse jongeren om eens de Ouigo te pakken en zo een ander deel van Frankrijk te gaan verkennen. Je staat immers voor een habbekrats in Montpellier, en de reistijd is nog acceptabel ook.
pi_123098552
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 23:10 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Wel, er zit een 'maar' bij...

[..]

Bron
Een KLM heeft ook het voordeel dat zijn voor- en natransport optimaal geregeld zijn rondom Schiphol. Dat is een stukje service voor de klant want hij heeft goede verbindingen. Ryan-Air vliegt bijvoorbeeld vanaf Eindhoven, dat relatief gezien een stuk minder goed bereikbaar is. Stukje minder service, maar je bent wel goedkoper uit. Ga je voor uitstekende service, vlieg je met KLM, ga je voor geld vlieg je met Ryan-Air. Vandaag gehad in college, nu al in de praktijk gebracht, waar school al niet goed voor is!
pi_123098581
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 23:16 schreef b2py het volgende:

[..]

Een KLM heeft ook het voordeel dat zijn voor- en natransport optimaal geregeld zijn rondom Schiphol. Dat is een stukje service voor de klant want hij heeft goede verbindingen. Ryan-Air vliegt bijvoorbeeld vanaf Eindhoven, dat relatief gezien een stuk minder goed bereikbaar is. Stukje minder service, maar je bent wel goedkoper uit. Ga je voor uitstekende service, vlieg je met KLM, ga je voor geld vlieg je met Ryan-Air. Vandaag gehad in college, nu al in de praktijk gebracht, waar school al niet goed voor is!
Is dit een pleidooi voor een budget-Fyra? Dan stel ik voor de V250 de budget-Fyra te maken en nieuwe HST's als comfort-Fyra's in te zetten. :')
pi_123098603
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 23:16 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Is dit een pleidooi voor een budget-Fyra? Dan stel ik voor de V250 de budget-Fyra te maken en nieuwe HST's als comfort-Fyra's in te zetten. :')
Ik heb nergens het woord Budget of Fyra genoemd, dus deze associatie ontgaat me even.
pi_123098665
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 23:17 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik heb nergens het woord Budget of Fyra genoemd, dus deze associatie ontgaat me even.
Dat je keuzevrijheid hebt tussen wat meer comfort/luxe voor wat meer geld en voor minder geld dezelfde reis kan maken in wat minder comfort. Nu zou je kunnen zeggen dat Thalys/Fyra dat al is op de HSL, hoewel de tarieven flink hoger liggen dan bv. die Ouigo.
pi_123098708
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 23:16 schreef b2py het volgende:

[..]

Een KLM heeft ook het voordeel dat zijn voor- en natransport optimaal geregeld zijn rondom Schiphol. Dat is een stukje service voor de klant want hij heeft goede verbindingen. Ryan-Air vliegt bijvoorbeeld vanaf Eindhoven, dat relatief gezien een stuk minder goed bereikbaar is. Stukje minder service, maar je bent wel goedkoper uit. Ga je voor uitstekende service, vlieg je met KLM, ga je voor geld vlieg je met Ryan-Air. Vandaag gehad in college, nu al in de praktijk gebracht, waar school al niet goed voor is!
Hij heeft ook een dagje zitten opletten. Bel de krant! :')

Nou was ik toevallig eerder vanavond een leuk uitje aan het plannen, ik wil een lang weekendje naar Ierland. Aer Lingus doet dat direct, vanaf Schiphol naar Dublin of Cork, voor 104 euro per persoon retour.

KLM?

KLM rekent 1493 euro en 19 cent per persoon, met overstap op de heenweg in Manchester en op de terugweg in Bristol. In Economy class.

Reken me daar de rechtvaardiging maar eens van voor dan.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')