Die zettingsvrijeplaat mag je deels vergeten weer trouwensquote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:16 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Oh, de hele lijn moet dus aangepast gaan worden. Dat zal wel iets te duur worden
[..]
Weer wat geleerd
Ja.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:19 schreef ArnosL het volgende:
[..]
'De regio'. Wat heb ik een verschrikkelijke hekel aan die term. Alsof Nederland alleen uit de betonbak bestaat die de Randstad heet
Helemaal mee eens. De regionale lijnen (@ArnosL: zo worden de aanbestede uitlopers van het HRN nou eenmaal genoemd) dienen of zelf kostenefficiënt te kunnen opereren, of gesubsidieerd worden naar gelang van de betreffende provincie.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:17 schreef DriekOplopers het volgende:
De regio rekent zich rijk en de NS-klant betaalt het gelag. Als het tegenzit. Kijken of we dat kunnen afwenden.
http://www.voorbeterov.nl/page13.php
Ik weet dat ze in Den Haag zo genoemd worden, maar het klinkt nogal denigrerend.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:20 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. De regionale lijnen (@ArnosL: zo worden de aanbestede uitlopers van het HRN nou eenmaal genoemd) dienen of zelf kostenefficiënt te kunnen opereren, of gesubsidieerd worden naar gelang van de betreffende provincie.
De reflex van inwoners uit de betreffende gebieden om de schuld op "Den Haag" te schuiven en zichzelf denigrerend behandeld gevoeld te worden (terwijl ze veel meer rijks- en Europese subsidies ontvangen dan de Randstad), wordt daar weer vervelend gevondenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:21 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Ik weet dat ze in Den Haag zo genoemd worden, maar het klinkt nogal denigrerend.
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat ligt er dan in o.a. Frankrijk?Dat heet hier vast "onveilig"SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
In Nederland hebben de gebieden elkaar nodig. In Amsterdam is de dienstensector bijvoorbeeld erg groot, in Rotterdam de transport- en petrochemische sector, in het zuiden is er veel innovatie, in het oosten veel productie.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:23 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
De reflex van inwoners uit de betreffende gebieden om de schuld op "Den Haag" te schuiven en zichzelf denigrerend behandeld gevoeld te worden (terwijl ze veel meer rijks- en Europese subsidies ontvangen dan de Randstad), wordt daar weer vervelend gevonden.
Neuh, dat heeft te maken met de ondergrond. De drassige zooi in de randstad is ongeschikt voor kiezels omdat het spoor erin weg zou zakken. Naar mijn weten ligt er in Brabant en België een kiezelbed i.v.m. de kleigrond waarop een HSL wat beter kan.quote:
Maar enkele kilometers verderop kan men wel prima tunnels graven voor oa het metrostation van Rotterdam C.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Neuh, dat heeft te maken met de ondergrond. De drassige zooi in de randstad is ongeschikt voor kiezels omdat het spoor erin weg zou zakken. Naar mijn weten ligt er in Brabant en België een kiezelbed i.v.m. de kleigrond waarop een HSL wat beter kan.
Een HSL van Breda naar Maastricht zou op een kiezelbed gebouwd kunnen worden. Let wel, kunnen, want die verbinding zal er waarschijnlijk nooit komen (te weinig reizigerspotentieel).quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Maar enkele kilometers verderop kan men wel prima tunnels graven voor oa het metrostation van Rotterdam C.
Boog bij Lelystad -> 180 km/h Boog bij Kampen -> 160 km/hquote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:29 schreef KnightSolaire het volgende:
Maar de Hanzelijn is toch gewoon zo gebouwd dat 'ie geschikt is voor snelheden tot 200km/u? Dan zou zo'n V250 (bijvoorbeeld) weliswaar niet de topsnelheid kunnen halen maar ja, lekker belangrijk voor zo'n kort stuk.
En daarna het gas weer vol open!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Boog bij Lelystad -> 180 km/h Boog bij Kampen -> 160 km/h
Na Kampen al niet meer, brug over de IJssel is al 130 km/h geloof ik en daarvoor liggen 140 km/h wissels.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:31 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
En daarna het gas weer vol open!
*okay*quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Na Kampen al niet meer, brug over de IJssel is al 130 km/h geloof ik en daarvoor liggen 140 km/h wissels.
en verder wordt het voor de klant bij overstappen van vervoerder sowieso duurder, omdat bij de overstap de kilometerteller weer vanaf nul gaat lopen ipv het degressieve NS-tarief van nu.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:29 schreef gebrokenglas het volgende:
Bijzonder. Eerst extra cashen met dat dubbel opstarttarief (wat in het strippenkaarttijdperk niet zo was), en dat vervolgens als mislopende inkomsten gaan classificeren...
Die vanaf de Hanzelijn rechtuit bereden worden.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:32 schreef b2py het volgende:
[..]
Na Kampen al niet meer, brug over de IJssel is al 130 km/h geloof ik en daarvoor liggen 140 km/h wissels.
Ohja, dat is waar ook. Denk iedere keer dat de Hanzelijn de kromme stand is..quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:33 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Die vanaf de Hanzelijn rechtuit bereden worden.
Hier is het hele rapport: http://www.ilent.nl/Image(...)en_tcm334-337216.pdfquote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:28 schreef gebrokenglas het volgende:
Hee, handig plaatje.
Dus dit is waarschijnlijk de eerste keer geweest dat een trein op deze manier zo die wissel reed?
Maar tegen die tijd moet je toch echt al wat gas terugnemen wil je in Zwolle naast het perron kunnen stoppenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:33 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Die vanaf de Hanzelijn rechtuit bereden worden.
Mwah.. Qua afstand kan je aan het begin van de krappe boog prima met 120 km/h aan komen rijden en op tijd stil staan langs het perron. Het probleem is alleen dat je dan rechtdoor gaat in plaats van rechtsaf door de boog heen.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:38 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Maar tegen die tijd moet je toch echt al wat gas terugnemen wil je in Zwolle naast het perron kunnen stoppen
Lichtblauw wordt geassocieerd met goedkoop, zal daar wel van zijn afgeleid. Overigens meldt dezelfde bron dat geel dat extra versterkt, dat zullen ze wel niet meegenomen hebben danquote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:56 schreef James1988 het volgende:
Toen ik een tijdje terug deze foto zag van de budget-TGV dacht ik "Meh, wat een babykleuren":
[ afbeelding ]
De zwarte neus maakt het dan weer een stuk gaver
[ afbeelding ]
Waar zijn de 400 monteurs?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:46 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Plaatje van in de HSA werkplaats in de Meer.
Na 3 dagen vertrokken, toen was het klaarquote:
en nu zitten ze aan de pizza'squote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Na 3 dagen vertrokken, toen was het klaar
Hoeveel spoorlijnen zijn momenteel gestremd in België? Ook niet meer op 1 hand te tellen volgens mij..quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:38 schreef greavy het volgende:
De verstoorde dienst rond Mechelen-Leuven is nog wel zeker een dag of 2 van kracht. Er waren 2 wagens gekanteld en 4 uit de rails gelopen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Babykleuren? Die fyra weleens bekeken dan?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:56 schreef James1988 het volgende:
Toen ik een tijdje terug deze foto zag van de budget-TGV dacht ik "Meh, wat een babykleuren":
[ afbeelding ]
De zwarte neus maakt het dan weer een stuk gaver
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 22:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Na een weekje vakantie..Hier nog iets gebeurd?
Ik heb mijn koffer vergeten in de stopper Koln/WuppertalWelkom terug!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wel, er zit een 'maar' bij...quote:Op dinsdag 19 februari 2013 22:47 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Babykleuren? Die fyra weleens bekeken dan?![]()
Bovendien brengt dit ding je van marseille naar parijs voor de prijs waar je hier nog nieteens van amsterdam naar rotterdam komt.
Bronquote:Een deel van de reistijdwinst gaat verloren. Niet alleen omdat de reiziger transfertijd nodig heeft van het centrum van Parijs naar Marne la Valleé, maar ook omdat er ingecheckt moet worden voor de trein. Daarvoor moet 40 minuten voor worden gereserveerd.
Het wordt steeds clownesker met die gasten, god oh god..quote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:11 schreef James1988 het volgende:
ProRail-blog: “Hoe worden punctualiteit en uitval berekend?”
Wat een lulkoek over die 48 stations.
Beetje te makkelijk gedaan inderdaad. Want wat doe je met een stoptrein die in Harderwijk opgeheven wordt? Die tel je maar helemaal niet eens als te laatquote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:11 schreef James1988 het volgende:
ProRail-blog: “Hoe worden punctualiteit en uitval berekend?”
Wat een lulkoek over die 48 stations.
Agreed.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind het absoluut wel een tof concept, dat OuigoDie 40 minuten stop-and-go-penalty is ook subliem, daarmee weer je krenterige jasje-dasje-types waar die trein niet voor bedoeld is
Eindelijk eens een trein die alle fouten van de Fyra omdraait en wel goed doet, dus
Een KLM heeft ook het voordeel dat zijn voor- en natransport optimaal geregeld zijn rondom Schiphol. Dat is een stukje service voor de klant want hij heeft goede verbindingen. Ryan-Air vliegt bijvoorbeeld vanaf Eindhoven, dat relatief gezien een stuk minder goed bereikbaar is. Stukje minder service, maar je bent wel goedkoper uit. Ga je voor uitstekende service, vlieg je met KLM, ga je voor geld vlieg je met Ryan-Air. Vandaag gehad in college, nu al in de praktijk gebracht, waar school al niet goed voor is!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:10 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Wel, er zit een 'maar' bij...
[..]
Bron
Is dit een pleidooi voor een budget-Fyra? Dan stel ik voor de V250 de budget-Fyra te maken en nieuwe HST's als comfort-Fyra's in te zetten.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:16 schreef b2py het volgende:
[..]
Een KLM heeft ook het voordeel dat zijn voor- en natransport optimaal geregeld zijn rondom Schiphol. Dat is een stukje service voor de klant want hij heeft goede verbindingen. Ryan-Air vliegt bijvoorbeeld vanaf Eindhoven, dat relatief gezien een stuk minder goed bereikbaar is. Stukje minder service, maar je bent wel goedkoper uit. Ga je voor uitstekende service, vlieg je met KLM, ga je voor geld vlieg je met Ryan-Air. Vandaag gehad in college, nu al in de praktijk gebracht, waar school al niet goed voor is!
Ik heb nergens het woord Budget of Fyra genoemd, dus deze associatie ontgaat me even.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:16 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Is dit een pleidooi voor een budget-Fyra? Dan stel ik voor de V250 de budget-Fyra te maken en nieuwe HST's als comfort-Fyra's in te zetten.
Dat je keuzevrijheid hebt tussen wat meer comfort/luxe voor wat meer geld en voor minder geld dezelfde reis kan maken in wat minder comfort. Nu zou je kunnen zeggen dat Thalys/Fyra dat al is op de HSL, hoewel de tarieven flink hoger liggen dan bv. die Ouigo.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik heb nergens het woord Budget of Fyra genoemd, dus deze associatie ontgaat me even.
Hij heeft ook een dagje zitten opletten. Bel de krant!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:16 schreef b2py het volgende:
[..]
Een KLM heeft ook het voordeel dat zijn voor- en natransport optimaal geregeld zijn rondom Schiphol. Dat is een stukje service voor de klant want hij heeft goede verbindingen. Ryan-Air vliegt bijvoorbeeld vanaf Eindhoven, dat relatief gezien een stuk minder goed bereikbaar is. Stukje minder service, maar je bent wel goedkoper uit. Ga je voor uitstekende service, vlieg je met KLM, ga je voor geld vlieg je met Ryan-Air. Vandaag gehad in college, nu al in de praktijk gebracht, waar school al niet goed voor is!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |