abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 februari 2013 @ 15:22:11 #251
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_123074399
Ja. Dat maakt het wel grappig.. Allemaal dingen die nu als "onveilig" bestempeld zouden worden.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 15:25:34 #252
164283 Luco
Buongiorno!
pi_123074602
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 15:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ja. Dat maakt het wel grappig.. Allemaal dingen die nu als "onveilig" bestempeld zouden worden.
Ik ben een onwetende daarin. Wat wordt er allemaal als onveilig bestempeld? Het voorbereiden terwijl de dienstregeling nog actief is?
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  dinsdag 19 februari 2013 @ 15:30:14 #253
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_123074853
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 13:51 schreef b2py het volgende:

[..]

In die drgl reden de treinen gegarandeerd met dubbele stellen.
Nou nee, ook vorig jaar reden die in de daluren richting het zuiden ook wel eens met losse stellen, dan werd er in Eindhoven eentje bijgeplaatst. Of soms gewoon helemaal door met een los stel dat er in Sittard dan een treintje klaar stond richting Heerlen.

Aan de andere kant had je in de spits soms de combinaties van drie stellen met alledrie een andere eindbestemming (Maastricht/Heerlen/Eindhoven).
pi_123075806
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 15:30 schreef ReisT het volgende:

[..]

Nou nee, ook vorig jaar reden die in de daluren richting het zuiden ook wel eens met losse stellen, dan werd er in Eindhoven eentje bijgeplaatst. Of soms gewoon helemaal door met een los stel dat er in Sittard dan een treintje klaar stond richting Heerlen.

Aan de andere kant had je in de spits soms de combinaties van drie stellen met alledrie een andere eindbestemming (Maastricht/Heerlen/Eindhoven).
In de vorige drgl reden alle treinen gepland met dubbele stellen, uitgezonderd Amsterdam v. na 20.08.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 15:53:43 #255
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123075915
De verantwoordelijke om de afsluitborden op het spoor weg te halen is de aannemer. Wie is verantwoordelijk om de opdracht te geven hiertoe? ProRail toch, en niet DB Schenker?
Op stamlijn Zwijndrecht is ca 300m spoor afgesloten met afsluitborden, vanwege de slechte staat daarvan. Vandaag zou Van Leeuwen Buizen bediend worden, maar er was vergeten om de afsluitborden door Strukton weg te laten halen en Strukton had/heeft geen tijd meer daarvoor, dus werd de bende maar opgeheven en verschoven naar een andere dag/tijd.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 16:04:51 #256
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123076387
In België slepen ze zo een trein (geen fotosoep!)



Dit was om te testen of de trein met 100 meter per uur door een watergordijn kan, en of er dan gebreken geconstateerd worden.
Proef voor Desiro geslaagd!

Bij Bombardier Brugge was er geen ander voertuig beschikbaar, dus werd een trekker ingehuurd....
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 februari 2013 @ 16:07:10 #257
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123076487
wehehehe
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 19 februari 2013 @ 16:12:08 #258
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123076703
Die trekker :D _O-
pi_123076767
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 15:53 schreef greavy het volgende:
De verantwoordelijke om de afsluitborden op het spoor weg te halen is de aannemer. Wie is verantwoordelijk om de opdracht te geven hiertoe? ProRail toch, en niet DB Schenker?
Op stamlijn Zwijndrecht is ca 300m spoor afgesloten met afsluitborden, vanwege de slechte staat daarvan. Vandaag zou Van Leeuwen Buizen bediend worden, maar er was vergeten om de afsluitborden door Strukton weg te laten halen en Strukton had/heeft geen tijd meer daarvoor, dus werd de bende maar opgeheven en verschoven naar een andere dag/tijd.
ProRail is verantwoordelijk.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 16:16:54 #260
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123076903
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 16:13 schreef b2py het volgende:

[..]

ProRail is verantwoordelijk.
Lekker gefaalhaas dan weer van ProRail. Gister is er al een pad voor aangevraagd.
pi_123076929
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 16:16 schreef greavy het volgende:

[..]

Lekker gefaalhaas dan weer van ProRail. Gister is er al een pad voor aangevraagd.
Gevalletje miscommunicatie asset management.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 16:17:36 #262
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_123076934
Zo'n trein weegt weliswaar tonnen, maar 't staat op metalen wielen en op metalen rails. Dat rolt op zich wel licht.

Ik denk dat je met een flink aantal passagiers mensen zo'n trein nog wel in beweging krijgt ook.
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
pi_123076978
First timer, sta nu met mijn trein achter een defecte trein. We staan voor Heiloo dus ook geen wissels of wat dan ook. (richting alkmaar)
  dinsdag 19 februari 2013 @ 16:19:24 #264
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_123077018
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 16:18 schreef b2py het volgende:
First timer, sta nu met mijn trein achter een defecte trein. We staan voor Heiloo dus ook geen wissels of wat dan ook. (richting alkmaar)
Die verstoring wordt nog niet gemeld op ns.nl
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
pi_123077052
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 16:19 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Die verstoring wordt nog niet gemeld op ns.nl
Oehh spannend.... :')
Waarschijnlijk heeft het ICR het begeven wat onderweg was naar Alkmaar.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 16:20:45 #266
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_123077077
Ook wel jammer: vroeger had je altijd wel catering in je trein, en kon je - bij vertragingen - altijd nog wat te drinken pakken.

Nu moet je zelf eigenlijk altijd wel drinken meenemen om onverwacht oponthoud toch goed door te komen.
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 16:21:07 #267
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_123077100
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 16:20 schreef b2py het volgende:

[..]

Oehh spannend.... :')
Waarschijnlijk heeft het ICR het begeven wat onderweg was naar Alkmaar.
Of heeft het gesneeuwd net?
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
pi_123077145
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 16:17 schreef gebrokenglas het volgende:
Zo'n trein weegt weliswaar tonnen, maar 't staat op metalen wielen en op metalen rails. Dat rolt op zich wel licht.

Ik denk dat je met een flink aantal passagiers mensen zo'n trein nog wel in beweging krijgt ook.
Dit bedoel je? :D

(Trein was stilgevallen op brug zonder bovenleiding vlak bij station Alkmaar)
pi_123077222
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 16:21 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Of heeft het gesneeuwd net?
Het regent. Omroep net, we zullen moeten wachten tot de trein weg is. Oftewel een wegsleeploc uit Amsterdam, eerst naar Alkmaar en vervolgens terugsteken en aanhaken die ICR. Dan weer verder.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 16:24:58 #270
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_123077290
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 16:21 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dit bedoel je? :D
[ afbeelding ]
(Trein was stilgevallen op brug zonder bovenleiding vlak bij station Alkmaar)
Ja. Zo gek lijkt het me niet... :D

Hoewel.... met een aantal rijtuigen erachter.....
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
pi_123077296
HET IS OPGELOST, HOEZEE!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 februari 2013 @ 16:25:22 #272
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123077311
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 16:18 schreef b2py het volgende:
First timer, sta nu met mijn trein achter een defecte trein. We staan voor Heiloo dus ook geen wissels of wat dan ook. (richting alkmaar)
ICRm was om 16.01 uur door Castricum
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123077336
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 16:24 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Ja. Zo gek lijkt het me niet... :D
Nee exact! Dat bedoel ik ook, dit is een serieus plaatje: ze hebben die trein letterlijk "weer onder de draad" geduwd :) ^O^
  dinsdag 19 februari 2013 @ 16:26:23 #274
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_123077359
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 16:25 schreef b2py het volgende:
HET IS OPGELOST, HOEZEE!
Alle problemen lossen zichzelf wel op. En je zit warm en droog enzo...
Als je nu stond te blauwbekken op een perron in het open veld, tsjah...
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
pi_123077491
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 16:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ICRm was om 16.01 uur door Castricum
En heeft tot op heden Alkmaar nog niet bereikt. ;-)
Edit:16:30 bereikt.
pi_123077817
leuk. ICR is een tijd niet in Alkmaar te zien geweest. ik neem aan dat deze ICR in de 800 serie is ingezet.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_123077977
vast wel, geen idee. Ik praat niet in nummers :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 19 februari 2013 @ 16:42:39 #278
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123078134
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 16:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
leuk. ICR is een tijd niet in Alkmaar te zien geweest. ik neem aan dat deze ICR in de 800 serie is ingezet.
Klopt
pi_123078205
Ohja, we worden eerst gesplitst. Toen weer gecombineerd. Nu in pad van de trein van half uur later gepropt. Levert wel weer geld op dit.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 16:56:42 #280
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123078797
Bij Muizen (B) is een goederentrein ontspoort.
pi_123078808
Ongeloofelijk basic vraag, maar hoe komt het dan eigenlijk dat zo'n trein normaal gezien niet doorslipt bij het optrekken? Ding weegt toch tonnen en de rails zien me er ook niet uit alsof ze echt veel weerstand bieden?
pi_123079148
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 16:56 schreef arkkey het volgende:
de rails zien me er ook niet uit alsof ze echt veel weerstand bieden?
Maar dat doen ze wel :Y

Overigens slipt de trein wel degelijk door als de rails nat of beijzeld zijn of er liggen blaadjes op :) Dan hoor je zo'n geluid van huuuHUUUhhuuuuHHUUUUU ( :') ) zo'n geluid dat je denkt "Dit is niet goed" in ieder geval :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_123079500
Vandaag een nid in de 1900 en een dd-ar in de 9600.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 17:15:58 #284
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_123079525
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:15 schreef icloud het volgende:
Vandaag een nid in de 1900 en een dd-ar in de 9600.
En nu in het Nederlands :{ ?
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_123079548
Vandaag een icloud op Somda :W
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 19 februari 2013 @ 17:16:36 #286
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_123079552
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 16:56 schreef greavy het volgende:
Bij Muizen (B) is een goederentrein ontspoort.
OntspoorD.
  Redactie Sport dinsdag 19 februari 2013 @ 17:20:40 #287
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123079736
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:15 schreef icloud het volgende:
Vandaag een nid in de 1900 en een dd-ar in de 9600.
We doen hier niet aan treinserienummers zonder uitleg, daarvoor moet je o.a. op somda zijn. Verder heet nid hier nog gewoon DDZ, dus je bedoelt:

Vandaag een DDZ in de 1900 (IC Den Haag-Venlo) en een DDAR in de 9600 (sprinter Nijmegen-Deurne, die Nijmegen-Den Bosch als 4400 rijdt).

En dan nog: die DDZ was vanmorgen al gemeld en DDAR is die stopper is gewoon planmatig.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_123079771
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Vandaag een icloud op Somda :W
ik ben geen lid van somda, vindik een onprettig en sfeerloos forum met bazige modjes die denken dat ze een generaal in het leger zijn.
pi_123079779
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Maar dat doen ze wel :Y

Overigens slipt de trein wel degelijk door als de rails nat of beijzeld zijn of er liggen blaadjes op :) Dan hoor je zo'n geluid van huuuHUUUhhuuuuHHUUUUU ( :') ) zo'n geluid dat je denkt "Dit is niet goed" in ieder geval :s)
Weerstand is ook niet het zelfde als grip. Althans, voor een voertuig op wieltjes geldt als weerstand de rolweerstand, terwijl voor de grip de schuifweerstand telt. En die laatste is altijd veel groter.
pi_123079784
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:15 schreef MPG het volgende:

[..]

En nu in het Nederlands :{ ?
Hoekbanktrein op Den Haag - Venlo
Troep op eoa random kutboemeltje ergens.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 19 februari 2013 @ 17:22:03 #291
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_123079795
Vooral VIRM is goed in slippen als het goed nat is.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 19 februari 2013 @ 17:22:15 #292
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_123079805
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 16:56 schreef arkkey het volgende:
Ongeloofelijk basic vraag, maar hoe komt het dan eigenlijk dat zo'n trein normaal gezien niet doorslipt bij het optrekken? Ding weegt toch tonnen en de rails zien me er ook niet uit alsof ze echt veel weerstand bieden?
Het contactvlak heeft per wiel ongeveer de grootte van een rijksdaalder (alleen daarom is de euro al kut), en de adhesiecoëfficiënt is ongeveer 0,2, you do the math. :P
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_123079810
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:20 schreef dennistd het volgende:

[..]

We doen hier niet aan treinserienummers zonder uitleg, daarvoor moet je o.a. op somda zijn. Verder heet nid hier nog gewoon DDZ, dus je bedoelt:

Vandaag een DDZ in de 1900 (IC Den Haag-Venlo) en een DDAR in de 9600 (sprinter Nijmegen-Deurne, die Nijmegen-Den Bosch als 4400 rijdt).

En dan nog: die DDZ was vanmorgen al gemeld en DDAR is die stopper is gewoon planmatig.
ze zijn gewoon officieel gepresenteerd als nid, punt uit.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 februari 2013 @ 17:23:17 #294
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_123079844
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:22 schreef icloud het volgende:

[..]

ze zijn gewoon officieel gepresenteerd als nid, punt uit.
alleen hebben wij er een betere naam voor :P

Wen er maar aan ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_123079849
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:22 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het contactvlak heeft per wiel ongeveer de grootte van een rijksdaalder (alleen daarom is de euro al kut), en de adhesiecoëfficiënt is ongeveer 0,2, you do the math. :P
Ja al die treinen ineens giga doorslippen toen de euro ingevoerd werd natuurlijk :P Toen is ook dat sandite geneuzel begonnen :P :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 19 februari 2013 @ 17:23:24 #296
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_123079854
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoekbanktrein op Den Haag - Venlo
Troep op eoa random kutboemeltje ergens.
*O*
Hopelijk komt die hoekbanktrein weer om 18.32 voorrijden op eindhoven naar venlo *O*
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  dinsdag 19 februari 2013 @ 17:23:56 #297
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_123079872
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:22 schreef icloud het volgende:

[..]

ze zijn gewoon officieel gepresenteerd als nid, punt uit.
Zelfs intern bij NSR heet het nog DDZ. Die naam wordt ook hier gehanteerd
pi_123079885
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:22 schreef dennistd het volgende:
Vooral VIRM is goed in slippen als het goed nat is.
Ja die hoor je geregeld bij het wegrijden zo'n heel onregelmatig geluid maken.

Kunnen ze daar geen traction-control op bouwen?
pi_123079905
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:23 schreef MPG het volgende:

[..]

*O*
Hopelijk komt die hoekbanktrein weer om 18.32 voorrijden op eindhoven naar venlo *O*
alsjeblieft niet, veevervoer, plan z rules.
pi_123079984
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:23 schreef greavy het volgende:

[..]

Zelfs intern bij NSR heet het nog DDZ. Die naam wordt ook hier gehanteerd
intern zou me een rotzorgwezen,http://www.ns.nl/over-ns/campagnes/nieuwe-intercity klaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')