Ik ben een onwetende daarin. Wat wordt er allemaal als onveilig bestempeld? Het voorbereiden terwijl de dienstregeling nog actief is?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:22 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ja. Dat maakt het wel grappig.. Allemaal dingen die nu als "onveilig" bestempeld zouden worden.
Nou nee, ook vorig jaar reden die in de daluren richting het zuiden ook wel eens met losse stellen, dan werd er in Eindhoven eentje bijgeplaatst. Of soms gewoon helemaal door met een los stel dat er in Sittard dan een treintje klaar stond richting Heerlen.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:51 schreef b2py het volgende:
[..]
In die drgl reden de treinen gegarandeerd met dubbele stellen.
In de vorige drgl reden alle treinen gepland met dubbele stellen, uitgezonderd Amsterdam v. na 20.08.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:30 schreef ReisT het volgende:
[..]
Nou nee, ook vorig jaar reden die in de daluren richting het zuiden ook wel eens met losse stellen, dan werd er in Eindhoven eentje bijgeplaatst. Of soms gewoon helemaal door met een los stel dat er in Sittard dan een treintje klaar stond richting Heerlen.
Aan de andere kant had je in de spits soms de combinaties van drie stellen met alledrie een andere eindbestemming (Maastricht/Heerlen/Eindhoven).
ProRail is verantwoordelijk.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:53 schreef greavy het volgende:
De verantwoordelijke om de afsluitborden op het spoor weg te halen is de aannemer. Wie is verantwoordelijk om de opdracht te geven hiertoe? ProRail toch, en niet DB Schenker?
Op stamlijn Zwijndrecht is ca 300m spoor afgesloten met afsluitborden, vanwege de slechte staat daarvan. Vandaag zou Van Leeuwen Buizen bediend worden, maar er was vergeten om de afsluitborden door Strukton weg te laten halen en Strukton had/heeft geen tijd meer daarvoor, dus werd de bende maar opgeheven en verschoven naar een andere dag/tijd.
Gevalletje miscommunicatie asset management.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:16 schreef greavy het volgende:
[..]
Lekker gefaalhaas dan weer van ProRail. Gister is er al een pad voor aangevraagd.
Die verstoring wordt nog niet gemeld op ns.nlquote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:18 schreef b2py het volgende:
First timer, sta nu met mijn trein achter een defecte trein. We staan voor Heiloo dus ook geen wissels of wat dan ook. (richting alkmaar)
Oehh spannend....quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:19 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Die verstoring wordt nog niet gemeld op ns.nl
Of heeft het gesneeuwd net?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Oehh spannend....![]()
Waarschijnlijk heeft het ICR het begeven wat onderweg was naar Alkmaar.
Dit bedoel je?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:17 schreef gebrokenglas het volgende:
Zo'n trein weegt weliswaar tonnen, maar 't staat op metalen wielen en op metalen rails. Dat rolt op zich wel licht.
Ik denk dat je met een flink aantal passagiers mensen zo'n trein nog wel in beweging krijgt ook.
Het regent. Omroep net, we zullen moeten wachten tot de trein weg is. Oftewel een wegsleeploc uit Amsterdam, eerst naar Alkmaar en vervolgens terugsteken en aanhaken die ICR. Dan weer verder.quote:
Ja. Zo gek lijkt het me niet...quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:21 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dit bedoel je?
[ afbeelding ]
(Trein was stilgevallen op brug zonder bovenleiding vlak bij station Alkmaar)
ICRm was om 16.01 uur door Castricumquote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:18 schreef b2py het volgende:
First timer, sta nu met mijn trein achter een defecte trein. We staan voor Heiloo dus ook geen wissels of wat dan ook. (richting alkmaar)
Nee exact! Dat bedoel ik ook, dit is een serieus plaatje: ze hebben die trein letterlijk "weer onder de draad" geduwdquote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:24 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja. Zo gek lijkt het me niet...
Alle problemen lossen zichzelf wel op. En je zit warm en droog enzo...quote:
En heeft tot op heden Alkmaar nog niet bereikt. ;-)quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ICRm was om 16.01 uur door Castricum
Kloptquote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
leuk. ICR is een tijd niet in Alkmaar te zien geweest. ik neem aan dat deze ICR in de 800 serie is ingezet.
Maar dat doen ze welquote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:56 schreef arkkey het volgende:
de rails zien me er ook niet uit alsof ze echt veel weerstand bieden?
En nu in het Nederlandsquote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:15 schreef icloud het volgende:
Vandaag een nid in de 1900 en een dd-ar in de 9600.
OntspoorD.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:56 schreef greavy het volgende:
Bij Muizen (B) is een goederentrein ontspoort.
We doen hier niet aan treinserienummers zonder uitleg, daarvoor moet je o.a. op somda zijn. Verder heet nid hier nog gewoon DDZ, dus je bedoelt:quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:15 schreef icloud het volgende:
Vandaag een nid in de 1900 en een dd-ar in de 9600.
ik ben geen lid van somda, vindik een onprettig en sfeerloos forum met bazige modjes die denken dat ze een generaal in het leger zijn.quote:
Weerstand is ook niet het zelfde als grip. Althans, voor een voertuig op wieltjes geldt als weerstand de rolweerstand, terwijl voor de grip de schuifweerstand telt. En die laatste is altijd veel groter.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar dat doen ze wel![]()
Overigens slipt de trein wel degelijk door als de rails nat of beijzeld zijn of er liggen blaadjes opDan hoor je zo'n geluid van huuuHUUUhhuuuuHHUUUUU (
) zo'n geluid dat je denkt "Dit is niet goed" in ieder geval
Hoekbanktrein op Den Haag - Venloquote:
Het contactvlak heeft per wiel ongeveer de grootte van een rijksdaalder (alleen daarom is de euro al kut), en de adhesiecoëfficiënt is ongeveer 0,2, you do the math.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:56 schreef arkkey het volgende:
Ongeloofelijk basic vraag, maar hoe komt het dan eigenlijk dat zo'n trein normaal gezien niet doorslipt bij het optrekken? Ding weegt toch tonnen en de rails zien me er ook niet uit alsof ze echt veel weerstand bieden?
ze zijn gewoon officieel gepresenteerd als nid, punt uit.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:20 schreef dennistd het volgende:
[..]
We doen hier niet aan treinserienummers zonder uitleg, daarvoor moet je o.a. op somda zijn. Verder heet nid hier nog gewoon DDZ, dus je bedoelt:
Vandaag een DDZ in de 1900 (IC Den Haag-Venlo) en een DDAR in de 9600 (sprinter Nijmegen-Deurne, die Nijmegen-Den Bosch als 4400 rijdt).
En dan nog: die DDZ was vanmorgen al gemeld en DDAR is die stopper is gewoon planmatig.
alleen hebben wij er een betere naam voorquote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:22 schreef icloud het volgende:
[..]
ze zijn gewoon officieel gepresenteerd als nid, punt uit.
Ja al die treinen ineens giga doorslippen toen de euro ingevoerd werd natuurlijkquote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het contactvlak heeft per wiel ongeveer de grootte van een rijksdaalder (alleen daarom is de euro al kut), en de adhesiecoëfficiënt is ongeveer 0,2, you do the math.
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoekbanktrein op Den Haag - Venlo
Troep op eoa random kutboemeltje ergens.
Zelfs intern bij NSR heet het nog DDZ. Die naam wordt ook hier gehanteerdquote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:22 schreef icloud het volgende:
[..]
ze zijn gewoon officieel gepresenteerd als nid, punt uit.
Ja die hoor je geregeld bij het wegrijden zo'n heel onregelmatig geluid maken.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:22 schreef dennistd het volgende:
Vooral VIRM is goed in slippen als het goed nat is.
alsjeblieft niet, veevervoer, plan z rules.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:23 schreef MPG het volgende:
[..]![]()
Hopelijk komt die hoekbanktrein weer om 18.32 voorrijden op eindhoven naar venlo
intern zou me een rotzorgwezen,http://www.ns.nl/over-ns/campagnes/nieuwe-intercity klaar.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:23 schreef greavy het volgende:
[..]
Zelfs intern bij NSR heet het nog DDZ. Die naam wordt ook hier gehanteerd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |