Kloptquote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
leuk. ICR is een tijd niet in Alkmaar te zien geweest. ik neem aan dat deze ICR in de 800 serie is ingezet.
Maar dat doen ze welquote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:56 schreef arkkey het volgende:
de rails zien me er ook niet uit alsof ze echt veel weerstand bieden?
En nu in het Nederlandsquote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:15 schreef icloud het volgende:
Vandaag een nid in de 1900 en een dd-ar in de 9600.
OntspoorD.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:56 schreef greavy het volgende:
Bij Muizen (B) is een goederentrein ontspoort.
We doen hier niet aan treinserienummers zonder uitleg, daarvoor moet je o.a. op somda zijn. Verder heet nid hier nog gewoon DDZ, dus je bedoelt:quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:15 schreef icloud het volgende:
Vandaag een nid in de 1900 en een dd-ar in de 9600.
ik ben geen lid van somda, vindik een onprettig en sfeerloos forum met bazige modjes die denken dat ze een generaal in het leger zijn.quote:
Weerstand is ook niet het zelfde als grip. Althans, voor een voertuig op wieltjes geldt als weerstand de rolweerstand, terwijl voor de grip de schuifweerstand telt. En die laatste is altijd veel groter.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar dat doen ze wel![]()
Overigens slipt de trein wel degelijk door als de rails nat of beijzeld zijn of er liggen blaadjes opDan hoor je zo'n geluid van huuuHUUUhhuuuuHHUUUUU (
) zo'n geluid dat je denkt "Dit is niet goed" in ieder geval
Hoekbanktrein op Den Haag - Venloquote:
Het contactvlak heeft per wiel ongeveer de grootte van een rijksdaalder (alleen daarom is de euro al kut), en de adhesiecoëfficiënt is ongeveer 0,2, you do the math.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:56 schreef arkkey het volgende:
Ongeloofelijk basic vraag, maar hoe komt het dan eigenlijk dat zo'n trein normaal gezien niet doorslipt bij het optrekken? Ding weegt toch tonnen en de rails zien me er ook niet uit alsof ze echt veel weerstand bieden?
ze zijn gewoon officieel gepresenteerd als nid, punt uit.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:20 schreef dennistd het volgende:
[..]
We doen hier niet aan treinserienummers zonder uitleg, daarvoor moet je o.a. op somda zijn. Verder heet nid hier nog gewoon DDZ, dus je bedoelt:
Vandaag een DDZ in de 1900 (IC Den Haag-Venlo) en een DDAR in de 9600 (sprinter Nijmegen-Deurne, die Nijmegen-Den Bosch als 4400 rijdt).
En dan nog: die DDZ was vanmorgen al gemeld en DDAR is die stopper is gewoon planmatig.
alleen hebben wij er een betere naam voorquote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:22 schreef icloud het volgende:
[..]
ze zijn gewoon officieel gepresenteerd als nid, punt uit.
Ja al die treinen ineens giga doorslippen toen de euro ingevoerd werd natuurlijkquote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het contactvlak heeft per wiel ongeveer de grootte van een rijksdaalder (alleen daarom is de euro al kut), en de adhesiecoëfficiënt is ongeveer 0,2, you do the math.
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoekbanktrein op Den Haag - Venlo
Troep op eoa random kutboemeltje ergens.
Zelfs intern bij NSR heet het nog DDZ. Die naam wordt ook hier gehanteerdquote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:22 schreef icloud het volgende:
[..]
ze zijn gewoon officieel gepresenteerd als nid, punt uit.
Ja die hoor je geregeld bij het wegrijden zo'n heel onregelmatig geluid maken.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:22 schreef dennistd het volgende:
Vooral VIRM is goed in slippen als het goed nat is.
alsjeblieft niet, veevervoer, plan z rules.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:23 schreef MPG het volgende:
[..]![]()
Hopelijk komt die hoekbanktrein weer om 18.32 voorrijden op eindhoven naar venlo
intern zou me een rotzorgwezen,http://www.ns.nl/over-ns/campagnes/nieuwe-intercity klaar.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:23 schreef greavy het volgende:
[..]
Zelfs intern bij NSR heet het nog DDZ. Die naam wordt ook hier gehanteerd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |