Ja baasquote:Op donderdag 7 februari 2013 14:08 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Waarom staat die mooie vorige TT titel niet in de OP?
En de juiste Romeinse nummering?
Alleen in de titel, niet in de OPquote:Op donderdag 7 februari 2013 14:09 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja baasEn de nummering is goed toch?
quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:02 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik het mee eens met werkelijk waar elk ander genre muziek. Maar James Blake en radio, dat gaat toch gewoon niet samen? En zeker niet met ingekorte stukjes. Kom op. Daar moet je voor gaan zitten, met een goede hifi set.
Aaahh. Op die manier. Helemaal mee eensquote:Op donderdag 7 februari 2013 13:45 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hij werd gehyped omdat het zo lekker soul-vol klinkt op de radio...het hele electronische en dubstep gehalte dat het heeft (en wat zo origineel en karakteristiek voor hem was) kwam natuurlijk volledig niet tot zijn recht uit een mono-radiospeakertje ofzo, maar omdat 3fm het hypete werd hij populair.
Ik zeg dat hij inderdaad populair had moeten worden, maar niet om bovenstaande redenen. Achterlijk kut-3FM en klootjesvolk-publiek
Ik heb zijn live-show gemist, wel een stuk DJ-set gezien. Was tof.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:32 schreef Z het volgende:
Blake live viel me tegen trouwens. Hij is het best op de headset.
Ik hoorde iets over veel lullen (het werkwoord) weinig spelen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:10 schreef Maxerazzi het volgende:
Leuke TT, helaas was het concert daarentegen van ze gisteren een behoorlijke aanfluiting.
EP Delicious, an album by Peace on Spotify.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:38 schreef MaJo het volgende:
En dat Peace kan ik op Spotify niet vindenDus staat Balthazar maar weer op
Top, ik zet hem gelijk opquote:Op donderdag 7 februari 2013 14:41 schreef Arn0 het volgende:
[..]
EP Delicious, an album by Peace on Spotify.
quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:18 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
In b4 Norrage over alleen de 1e 2 albums begint..
Ja, en wat ze speelden was voor de helft kneiter vals.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:39 schreef On het volgende:
[..]
Ik hoorde iets over veel lullen (het werkwoord) weinig spelen.
Checkquote:Op donderdag 7 februari 2013 14:53 schreef Arn0 het volgende:
Nog Foals fans hier? Holy Fire, het nieuwe album, is weer een parel. Drie prachtige albums op rij en dan nog een aantal killer b-kantjes. Topband als ik er zo over nadenk.
Het is een cover, sherlockquote:Op donderdag 7 februari 2013 15:14 schreef Z het volgende:
Ik vind Peace niet zo goed. En dacht dat het jatters waren omdat ik dat '1998' nummer al ergens van dacht te kennen. Blijkt BBC radio 6 het te gebruiken als trailermuizek, en dus gewoon origineel te zijn.
quote:
Wil je een verslag posten?quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:38 schreef MaJo het volgende:
Wie gaan er vanavond nou allemaal naar Unknown Mortal Orchestra?
BBC Radio 6 is inderdaad prima te beluisteren en stukken interessanter dan Radio1quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:14 schreef Z het volgende:
Ik vind Peace niet zo goed. En dacht dat het jatters waren omdat ik dat '1998' nummer al ergens van dacht te kennen. Blijkt BBC radio 6 het te gebruiken als trailermuizek, en dus gewoon origineel te zijn. Goed nummer.
BBC Radio 6 is overigens een fantastisch radiostation. Ze hebben er een paar fantastische DJ's en een goede muziekselectie. Vooral Gilles Peterson op zaterdag en Jarvis Cocker op zondag zijn aanraders.
Uit Groot-Britannië komt al jaren niets fatsoenlijks meer (w.b. gitaarmuziek)quote:Op woensdag 6 februari 2013 20:37 schreef MaJo het volgende:
Zo ik kom ook weer eens buurtenmijn goede voornemen voor dit jaar is om weer wat beter up to date te zijn met nieuwe releases. Sowieso merk ik dat mijn smaak steeds meer verschuift van Engelse indiebandjes naar bands van eigen bodem of uit belgie. De drie beste platen vorig jaar vond ik die van Balthazar, Blaudzun en Moss
James Blake - Retrograde (radio rip) by myblogcliche1quote:Op donderdag 7 februari 2013 02:24 schreef Tchock het volgende:
Overigens; écht indie is het niet (meer) maar ik weet niet waar ik het verder kwijt moet dus wil ik even met jullie delen dat de nieuwe track van een van mijn grote helden James Blake vandaag (7/2 20:30 Nederlandse tijd) in première gaat op BBC 1
Welke muziek die de laatste jaren is uitgebracht is wel vernieuwend?quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:56 schreef Norrage het volgende:
En ik heb de TT gemaakt vanwege de geniale TT die de album-titel mogelijk maakte, maar het is net als Jacco Gardner, Unknown Mortal Orchestra en nog wat andere retro-troep die is uitgekomen de laatste tijd kwalitatief hoogstaande maar volstrekt onoriginele muziek met een totaal gebrek aan ook maar enig idee van vernieuwing.
Ja ik begrijp je wel, maar dit is allemaal van die retro-shit die zo lekker "cliche" teruggrijpen op nog verder terug. Je hebt momenteel genoeg onorginaliteit, maar ik kan er niet tegen als bands dan ook nog verouderde muziek weer hip proberen te maken. En wat betreft originele ideeen in de tegenwoordige muziek: Van die leuke electroinvloeden waar veel artiesten mee experimenteren, bijvoorbeeld de nu al in het topic genoemde James Blake, maar ook Radiohead uiteraard, iets als Chromatics....nouja, ik kan wel even doorgaan. In ieder geval niet van die muziek die weer Pink Floyd gaan herontdekken ofzo, of welke band uit die tijd dan ook.quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:48 schreef tim. het volgende:
Welke muziek die de laatste jaren is uitgebracht is wel vernieuwend?
Ik heb nog niet goed naar Peace geluisterd, alleen het hier zo geprezen "1998 (Delicious) luister ik nu voor de vierde keer. Ik vind het een vervelend nummer, met die climaxen en lelijke geluiden. Die gitaren klinken toch lelijk?
Wat een track manquote:Op donderdag 7 februari 2013 22:48 schreef tim. het volgende:
[..]
http://soundcloud.com/myblogcliche1/james-blake-retrograde-radio
Waar heb je trouwens een dj-set van hem gezien? Die Harmonimixes zijn inderdaad erg goed, mijn favoriete nummer van Blake is "Confidence Boost", dat al jaren op het internet zwierf en vorig jaar is uitgebracht. Indertijd had hij trouwens een uitermate succesvol topic, dat wel weer zal leven als het nieuwe album uitkomt.
Tofquote:Op donderdag 7 februari 2013 23:27 schreef MaJo het volgende:
Net terug van Unknown Mortal OrchestraHet was gaaf! Alleen stonden we ontzettend ruk qua geluid namelijk helemaal vooraan rechts van het podium. De zanger was nauwelijks te horen dus ik heb vooral staan trippen op de drums
![]()
Achteraf een hele tijd met de drummer staan praten en die vertelde onder andere dat ze in mei terugkomen en dan in de grote zaal staan! Ook gelijk de nieuwe plaat op vinyl gekocht en laten signeren door de drummer en de bassistDe zanger was na het optreden meteen verdwenen
Ik ben het hier eigenlijk wel mee eens. Merkwaardige is dat in de jaren '90 bands ook teruggrepen naar dat idioom uit de jaren '60, maar er toen heel veel contemporaine invloeden aan toevoegden (bv. Olivia Tremor Control). Nu is het niet zozeer het heruitvinden van die retropop, maar gewoon herhaling van zetten. Dat is prima, hartstikke leuk, maar ergens is het ook wel jammer.quote:Op donderdag 7 februari 2013 23:45 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja ik begrijp je wel, maar dit is allemaal van die retro-shit die zo lekker "cliche" teruggrijpen op nog verder terug. Je hebt momenteel genoeg onorginaliteit, maar ik kan er niet tegen als bands dan ook nog verouderde muziek weer hip proberen te maken.
Ik vind het altijd zo bijzonder als mensen dit zeggenquote:Op donderdag 7 februari 2013 23:53 schreef DO2 het volgende:
Het is heden ten dage vrijwel onmogelijk om nog werkelijk vernieuwend te zijn, natuurlijk.
Muziek is inmiddels zo breed uitgemeten in alle richtingen dat zelfs de meest experimentele en gedurfde uitstapjes wel terug te herleiden zijn naar iets dat al eerder gedaan is.
Maar dat is toch juist het hele idee? Dat de mensen het niet zien gebeuren?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:05 schreef DO2 het volgende:
Ja, dat begrijp ik wel, Tchock. Maar het kleurenpalet is inmiddels bijna oneindig in haar variatie.
Om nu nog vernieuwende muziek te kunnen maken zal er mijns inziens echt een revolutionaire verandering in de manier van muziekmaken moeten plaatsvinden.
Dus er zal uit compleet nieuwe bronnen moeten worden getapt. Anders zie ik het simpelweg niet gebeuren.
Het gaat in deze niet zozeer over een individueel album, maar over een rage dan wel trend om terug te grijpen naar een oude sound, en er vervolgens (vrijwel) helemaal niets aan toe te voegen. Nogmaals, het is hele leuke muziek, maar ergens zitten er dan ook wel vraagtekens.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:41 schreef methodmich het volgende:
Aardige discussie, maar is het sowieso niet heel erg beperkend als je bij elke plaat die je hoort de vraag wilt stellen of het wel vernieuwend is?
Het spreekt je toch gewoon aan of niet? Lijkt me zonde als je dan bijvoorbeeld de plaat van Jacco Gardner minder waardeert omdat het 'retropop' is, om maar wat te zeggen.
Amen...beetje vermoeiend is het ja...quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:15 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Het gaat in deze niet zozeer over een individueel album, maar over een rage dan wel trend om terug te grijpen naar een oude sound, en er vervolgens (vrijwel) helemaal niets aan toe te voegen. Nogmaals, het is hele leuke muziek, maar ergens zitten er dan ook wel vraagtekens.
Ja, dat snap ik. Maar ik vind dat nogal onzinnig, eerlijk gezegd. Als het leuke muziek is, is het leuke muziek toch? Al is het honderd keer eerder gedaan. En goed beschouwd is vrijwel alles al eens eerder gedaan ook.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:15 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Het gaat in deze niet zozeer over een individueel album, maar over een rage dan wel trend om terug te grijpen naar een oude sound, en er vervolgens (vrijwel) helemaal niets aan toe te voegen. Nogmaals, het is hele leuke muziek, maar ergens zitten er dan ook wel vraagtekens.
Hmm, als ik 't bij mezelf bekijk, is dat vernieuwende niet zozeer het belangrijke element. Verre van zelfs. Ik zag op Musicmeter een mening voorbij komen over het album van Gardner waar ik me heel erg in kan vinden:quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:35 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Maar ik vind dat nogal onzinnig, eerlijk gezegd. Als het leuke muziek is, is het leuke muziek toch? Al is het honderd keer eerder gedaan. En goed beschouwd is vrijwel alles al eens eerder gedaan ook.
Maar dat kan ook aan leeftijd hangen hoor, de constante drang naar vernieuwing. Geen idee. Het valt mij alleen op dat het kennelijk nogal een groot ding is voor sommigen. Daar verbaasde ik me over. Het lijkt mij dat het je plezier in muziek luisteren beperkt namelijk.
Dat is bij mij het probleem. Ik verlies altijd een stuk beleving als ik niet echt het idee heb dat ik de artiest hoor. Voelt meer als een, zeer goed uitgevoerd, trucje. Goed voorbeeld waar dat heel anders is, is Elliott Smith. Die gebruikte heel duidelijk invloeden van The Beatles, maar het was wel honderd procent zijn muziek.quote:Wel jammer dat er niet iets meer persoonlijkheid in dit album zit. Ik hoor eigenlijk alleen maar de invloeden, maar niet Jacco Gardner zelf.
Ach, we waren al gek op Peace. We zijn goed op weg naar Understanding, dus allen Love nog en we zitten gebakkenquote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:47 schreef DO2 het volgende:
Begrijp je volkomen, Maxerazzi.
En ik begrijp mm ook. En ik begrijp Bol_Wan ook. En ik begrijp Norrage ook.
Kut. Daar sta je dan, met al je begrip.
Love verdient alle liefde.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:49 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Ach, we waren al gek op Peace. We zijn goed op weg naar Understanding, dus allen Love nog en we zitten gebakken
Precies. Zo'n Jacco Gardner gebruikt inderdaad gewoon een trucje. Zijn teksten zijn niet persoonlijk, niet boeiend. Het geluid is gejat, en het had net zo goed elke andere willekeurige artiest kunnen zijn. Alleen zijn stem is niet eens karakteristiek, dat klnkt precies zoals al die muziek van vroeger. Echt een trucje.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:44 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Hmm, als ik 't bij mezelf bekijk, is dat vernieuwende niet zozeer het belangrijke element. Verre van zelfs. Ik zag op Musicmeter een mening voorbij komen over het album van Gardner waar ik me heel erg in kan vinden:
[..]
Dat is bij mij het probleem. Ik verlies altijd een stuk beleving als ik niet echt het idee heb dat ik de artiest hoor. Voelt meer als een, zeer goed uitgevoerd, trucje. Goed voorbeeld waar dat heel anders is, is Elliott Smith. Die gebruikte heel duidelijk invloeden van The Beatles, maar het was wel honderd procent zijn muziek.
(Slaat dit ergens op? Kan het voor mijn gevoel niet helemaal duidelijk krijgen.)
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:47 schreef DO2 het volgende:
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:47 schreef DO2 het volgende:
Dat wat je beschrijft heb ik overigens heel erg met Godspeed You! Black Emperor. Het wordt de hemel ingeprezen hier en daar en als ik het luister hoor ik niets wat ook maar zijn best doet om op een nummer te lijkenquote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:43 schreef Bol_Wan het volgende:
Ik merk dat tegenwoordig vernieuwing vaak samenvalt met complexiteit. Als iets omschreven wordt als vernieuwend zit het vaak tjokvol ideeën, wat op mij vaak erg vermoeiend werkt.
De albums die ik het meeste draai zijn albums die anders klinken, maar dat wel weten te doseren en compact weten te brengen. Hartstikke leuk natuurlijk, zo'n album met acht nummers die inklokken over de 7 minuten, maar als vernieuwing ten koste gaat van luisterplezier mag het van mij achterwege blijven
Dat heb ik ook met Skinny Fists (het meest gehypete album van ze dat ik zelf helemaal niet goed vind)..Ken je F#A#? Dat is echt een mooie, en dat straalt echt een verhaal uitquote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat wat je beschrijft heb ik overigens heel erg met Godspeed You! Black Emperor. Het wordt de hemel ingeprezen hier en daar en als ik het luister hoor ik niets wat ook maar zijn best doet om op een nummer te lijken
Dat slaat wel ergens op en is ook duidelijk hoor. Kan ik ook in meegaan. Alleen persoonlijk heb ik dat bij Jacco Gardner - nu gaat het toch weer om een individuele artiest, maar vooruit - niet.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:44 schreef Maxerazzi het volgende:
Dat is bij mij het probleem. Ik verlies altijd een stuk beleving als ik niet echt het idee heb dat ik de artiest hoor. Voelt meer als een, zeer goed uitgevoerd, trucje. Goed voorbeeld waar dat heel anders is, is Elliott Smith. Die gebruikte heel duidelijk invloeden van The Beatles, maar het was wel honderd procent zijn muziek.
(Slaat dit ergens op? Kan het voor mijn gevoel niet helemaal duidelijk krijgen.)
Als ik vernieuwende acts zou moeten noemen die in de afgelopen 10 jaar echt iets hebben toegevoegd aan het kleurenpalet, dan is AC er zeker eentje van.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:01 schreef methodmich het volgende:
Zelf heb ik 'vroeger' ook al die pogingen ondernomen om verklaarde meesterwerken van acts als Animal Collective te omarmen.
Dat bedoel ik. Die mening wordt wel algemeen gedeeld. Ik vind er echter vrij weinig aan en draai die platen zelden meer. Mede door dit soort ervaringen heb ik besloten dat hele verhaal los te laten.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:08 schreef DO2 het volgende:
[..]
Als ik vernieuwende acts zou moeten noemen die in de afgelopen 10 jaar echt iets hebben toegevoegd aan het kleurenpalet, dan is AC er zeker eentje van.
Anti-Excelsior artiesten ja, alhoewel ik Roos en Spinvis het beste vind wat Nederland ooit heeft voortgebrachtquote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:01 schreef methodmich het volgende:
[..]
En Norrage is natuurlijk sowieso anti-Nederlandse artiesten.![]()
Ik kan best wel naar dat soort muziek luisteren hoor. Maar er is nu een rits artiesten waar ik echt bij denk, waarom? Dat is gewoon meeliften op een rage. Ook niks vernieuwends wat betreft "de eerste zijn die een retro-act" aanpakt ofzo. Ik heb bijvoorbeeld 2 jaar geleden heel erg genoten van Jonathan Wilson of Girls. Dat was echt een plagiaat van hier tot tokio als je het eerlijk bekijkt, maar ik vond het fantastische muziek met persoonlijkheid. En dat vind ik erg ontbreken bij Jacco, Foxygen, en weet ik veel wat nog meer acts er het laatste jaar zijn bijgekomen die een "60s sound" hebben. Buiten het feit dat ze alweer de zoveelste zijn....Het is net als met talentenshows. Het is volstrekt niet origineel, maar de eerste Idols vond ik best leuk. Toen het daarna uitgemolken werd, zoals nu met deze retropop wordt gedaan, word ik er een beetje gek van.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:01 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dat slaat wel ergens op en is ook duidelijk hoor. Kan ik ook in meegaan. Alleen persoonlijk heb ik dat bij Jacco Gardner - nu gaat het toch weer om een individuele artiest, maar vooruit - niet.
Uiteraard jouw goed recht om dat wel te hebben, dat is dan precies het stuk smaak dat om de hoek komt kijken. De één vindt het wel leuk, de ander niet.
Maar mij viel, met name bij de post - en ook al eerdere - van Norrage op dat er nogal een drang naar vernieuwing was. Daar reageerde ik dan weer op.![]()
Ook al omdat ik me afvroeg of dit iets is dat naar mate de jaren verstrijken afneemt. Zelf heb ik 'vroeger' ook al die pogingen ondernomen om verklaarde meesterwerken van acts als Animal Collective te omarmen. Die drang heb ik al een tijdje niet meer, daarom was ik eigenlijk benieuwd of dit verandert naarmate je ouder wordt.
En Norrage is natuurlijk sowieso anti-Nederlandse artiesten.![]()
Goeie band inderdaad. Heb ze vorig jaar in Melkweg gezien; erg goed concert!quote:Op zaterdag 9 februari 2013 14:56 schreef Moody het volgende:
Wie kent het bandje Other Lives? Hebben al een aantal vrij geniale albums gemaakt.
Heerlijke muziek. Kwam na 2 jaar weer eens voorbij in mijn playlist
Leuke band, hun laatste album stond bij mij heel hoog in het jaarlijstje (ik dacht in 2011?). Laatste jaar niet/nauwelijks meer naar geluisterd, dus hij zou denk ik nu wat lager komen.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 14:56 schreef Moody het volgende:
Wie kent het bandje Other Lives? Hebben al een aantal vrij geniale albums gemaakt.
....
Ik heb je even geadd op Last.fm, als je het niet erg vindt, onze smaak komt redelijk overeen.quote:Op zaterdag 9 februari 2013 14:56 schreef Moody het volgende:
....
Np uiteraard. Ik gooi jou ook ff door de scannerquote:Op zaterdag 9 februari 2013 15:25 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik heb je even geadd op Last.fm, als je het niet erg vindt, onze smaak komt redelijk overeen.
Die accounts van jullie zijn voor mij ook weer een inspiratiequote:Op zaterdag 9 februari 2013 15:26 schreef Moody het volgende:
[..]
Np uiteraard. Ik gooi jou ook ff door de scanner
edit: Gomez past ook perfect in je straatje. Stond nog niet in je lijst. Geweldige band uit eind '90.
quote:Op woensdag 6 februari 2013 13:49 schreef Norrage het volgende:
Kennen jullie SX uit Belgie al? Een soort mix van Beach House, Animal COllective en Selah Sue (qua uiterlijk)
Kennelijk verkopen ze alles uit in BelgieOm hier nog even op terug te komen: Ik vond het album ietwat tegenvallen (torenhoge verwachtingen ook) maar zag ze vanmiddag live en wow.. Echt enorm goed. Nieuwe tracks klonken heel krachtig en funky. Misschien toch maar het album nog eens opzetten. Heb de twee singles gefilmd en dat waren nog niet eens de hoogtepunten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
Dan is het debuutalbum van Palma Violets, 180, wat voor jou. Niets wereldschokkend maar naast de killer single 'Best of Friends' een aantal funky, leuke nummers. Niet alles is even goed maar wel gewoon een leuk album dat goed wegluistert. Of had je het al beluisterd?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:43 schreef Bol_Wan het volgende:
De albums die ik het meeste draai zijn albums die anders klinken, maar dat wel weten te doseren en compact weten te brengen. Hartstikke leuk natuurlijk, zo'n album met acht nummers die inklokken over de 7 minuten, maar als vernieuwing ten koste gaat van luisterplezier mag het van mij achterwege blijven
Zie paar posts terugquote:Op zondag 10 februari 2013 23:18 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Dan is het debuutalbum van Palma Violets, 180, wat voor jou. Niets wereldschokkend maar naast de killer single 'Best of Friends' een aantal funky, leuke nummers. Niet alles is even goed maar wel gewoon een leuk album dat goed wegluistert. Of had je het al beluisterd?
Idem hier. Was er een tijdje helemaal gek van, maar nu luister ik daar echt nooit meer naar. Nu ik de naam Gomez hier lees heb ik wel meteen Whippin' Piccadilly in mijn hoofd, dat was wel een goed nummer.quote:Op zondag 10 februari 2013 23:29 schreef DO2 het volgende:
Oh ja, Gomez... Heb ik in het verleden nog met veel plezier naar geluisterd.
Maar na verloop van tijd verliest het toch zijn charme, en wordt het zelfs 'n beetje vervelend.
Wilde het net postenquote:Op maandag 11 februari 2013 20:00 schreef BoerBert het volgende:
Nieuwe shows Unknown Mortal Orchestra zijn officieel nu.
Ik wil graag naar de gig in Rotown, maar er staat niet hoe laat de vvk begint. Is dat dan gewoon 10:00?
Denk direct gestart, is bij de Merleyn ook zo. Die show zie ik nog wel opgeschaald worden naar Doornroosje overigens. Was er vorige week ook bij in de Paradiso bovenzaal. Gedurfde set met veel werk van het eerste album, gelukkig niet al te veel verzopen in effecten, erg goede opbouw en een enthousiaste performance. Zeker geen overbodige luxe om dat nogmaals te ervaren op London Calling (én Merleyn/Doornroosje), als wat meer mensen meer hebben ontdekt dan alleen 'Swim and Sleep'. Binnenkort de beelden op 3VOOR12.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 21:21 schreef BoerBert het volgende:
Maar jij weet ook niet hoe laat die voorverkoop begint? Kan het niet vinden. Al weet ik niet of het zó storm zal lopen.
Wat óók al een hele puntige line-up heeft.quote:
Ik dacht even James Blake te lezen... Met Jamie Lidell heb ik toch minder.quote:Op woensdag 13 februari 2013 09:38 schreef Norrage het volgende:
Jamie LIdell fans hier? Zijn nieuwe album staat op de luisterpaal, en het klinkt voorlopig heerlijk aangenaam. Beetje meer richting electro weer, voorlopigWeer die perfecte mix van dance met soul met rock
Wat vind je van Retrograde?quote:Op donderdag 14 februari 2013 00:07 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ik dacht even James Blake te lezen... Met Jamie Lidell heb ik toch minder.
Dit kan toch niet serieus zijn, kom opquote:Op donderdag 14 februari 2013 14:54 schreef DO2 het volgende:
Soloproject van de zanger van Interpol:
http://pitchfork.com/revi(...)they-supposed-to-be/
Ik heb Interpol wel altijd het mindere broertje van The National gevonden. Op zich niets mis mee, maar je luistert toch liever naar zijn broer.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:54 schreef DO2 het volgende:
Soloproject van de zanger van Interpol:
http://pitchfork.com/revi(...)they-supposed-to-be/
Rare vergelijking. Sowieso had Interpol hun meesterwerk al afgeleverd voor The National überhaupt relevant was. Eerste twee The National albums zijn niet veel soeps.. En Turn On The Bright Lights is ongeevenaard natuurlijk.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 20:47 schreef neohu het volgende:
[..]
Ik heb Interpol wel altijd het mindere broertje van The National gevonden. Op zich niets mis mee, maar je luistert toch liever naar zijn broer.
Inderdaad. Ze lijken echt in geen enkele, werkelijk geen enkele manier op elkaarquote:Op vrijdag 15 februari 2013 20:57 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Rare vergelijking. Sowieso had Interpol hun meesterwerk al afgeleverd voor The National überhaupt relevant was. Eerste twee The National albums zijn niet veel soeps.. En Turn On The Bright Lights is ongeevenaard natuurlijk.
Verder is hun sound ook wel wat verschillend.
Ben het nu weer eens aan het luisteren, snap jullie reactie wel. Het gaat me een vooral om het gevoel denk ik, allebei licht melancholisch. En ik leerde beide bands ongeveer tegelijk kennen, samen met Editors, daardoor hebben die bands altijd een vreemd soort coherentie gehad voor mij.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 20:59 schreef Norrage het volgende:
[..]
Inderdaad. Ze lijken echt in geen enkele, werkelijk geen enkele manier op elkaar
Hahaquote:Op vrijdag 15 februari 2013 21:14 schreef DO2 het volgende:
Editors is dan weer wel het kleine ( gehandicapte ) broertje van Interpol.
Hmm, heb je wel gelijk ik denk ik. Ik ben nooit zo snel met hele hoge cijfers ondanks dat er misschien weinig mis mee isquote:Op vrijdag 15 februari 2013 21:16 schreef DO2 het volgende:
Aardige review, Tchock. Mis alleen wel een beetje de kritische noot.
Ik had onder zo'n lyrische review eerder een 9 verwacht.
Prima review, kritische noot ontbreekt inderdaad.quote:
Dankquote:Op vrijdag 15 februari 2013 21:39 schreef neohu het volgende:
[..]
Prima review, kritische noot ontbreekt inderdaad.
Ja, ik snap wat je bedoelt en je hebt wel een punt. Maar toch is tekst subjectief; "slecht" en "goed" beteken niet voor iedereen hetzelfde. Dat zie je wel aan het feit dat DO2 mijn review lyrisch vindt terwijl ik hem niet met die gedachte schreef. Een cijfer plaatst een zekere constante in je verhaal, zodat je weet hoe de tekst opgevat moet worden.quote:OT: Ik vind het persoonlijk raar dat er altijd een cijfer of sterretjes worden uitgedeeld. Daarmee plaats je jezelf als recensent bijna boven de muziek. Daarnaast doe je jezelf er vind ik ook te kort mee, je hebt een recensie geschreven, waaruit je mening duidelijk naar voren komt, maar een hoop lezers zullen wellicht alleen je beoordeling bekijken.
die reviews zijn ook veel te lang.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 21:51 schreef Z het volgende:
Een cijfer is onmisbaar imo. Wie leest nu al die reviews? Ik denk dat ik bijvoorbeeld per jaar maximaal 5 pitchfork reviews lees. Maar ik zie wel alle cijfers elke dag. Een cijfer is een trigger om te gaan lezen.
Vanuit het commerciële oogpunt begrijp ik het wel hoor.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 21:51 schreef Z het volgende:
Een cijfer is onmisbaar imo. Wie leest nu al die reviews? Ik denk dat ik bijvoorbeeld per jaar maximaal 5 pitchfork reviews lees. Maar ik zie wel alle cijfers elke dag. Een cijfer is een trigger om te gaan lezen.
Op die eerste na nog geen album van ze gehoord met meer dan 2/3 écht leuke liedjes inderdaad.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 22:34 schreef Norrage het volgende:
Ja. Die is wel aardig maar niet meer dan dat. Maar dat is Eels eigenlijk altijd
Volgens mij is er nog geen Eels Best Of, of wel?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 22:37 schreef Norrage het volgende:
Precies. Maar ondertussen zijn het wel heel veel leuke liedjes bij elkaar
Jawel, Essential Eels.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 22:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Volgens mij is er nog geen Eels Best Of, of wel?
Alhoewel die eeerste een recommendation is (meestal doen ze dat bij de beste "dwarsdoorsnede" of de "grootste doorbraak" van een artiest). Maar ook hier ben ik het eens. Ik vind dat eerste Eels album eigenlijk helemaal niets (het heeft eigenlijk het standaard Eels-syndroom...staan een paar supernummers op, maar de rest is een sleur).. Maar Electro-shock blues is fantastisch, en Daisies of the Galaxy ook.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 22:43 schreef DO2 het volgende:
Als ik AMG mag geloven, is het tweede album het beste.
Ik ken zelf alleen de bekende liedjes.
Daar heb je wel gelijk in, maar als ik een top moet maken van de beste nummers staan Not Ready Yet, Novocaine for the Soul en Susan's House er denk ik wel in als top drie.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 22:46 schreef Norrage het volgende:
[..]
Alhoewel die eeerste een recommendation is (meestal doen ze dat bij de beste "dwarsdoorsnede" of de "grootste doorbraak" van een artiest). Maar ook hier ben ik het eens. Ik vind dat eerste Eels album eigenlijk helemaal niets (het heeft eigenlijk het standaard Eels-syndroom...staan een paar supernummers op, maar de rest is een sleur).. Maar Electro-shock blues is fantastisch, en Daisies of the Galaxy ook.
Kuchkuchalt-jkuchkuchquote:Op vrijdag 15 februari 2013 23:06 schreef Arn0 het volgende:
Als iets een laag cijfer op Pitchfork krijgt, is dat vaak een goede reden om het album te beluisteren
E heeft ook wel wat ruzie gehad met platenmaatschappijen en zo, waaroor sommige albums niet de aandacht kregen die ze verdienden. Maar ik herinner me dat ze in de jaren 90, in volle mtv-tijd, best groot waren.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 22:48 schreef Tchock het volgende:
Ik denk wel dat Eels veel groter hadden kunnen worden als Everett zijn productie wat omlaag schroefde en de kwaliteit wat omhoog.
vooral die 6.6 voor a ghost is born is echt onbegrijpelijk. Dat ze de volgende minder inschatten als YHF kan ik wel begrijpen.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 23:09 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik vind Pitchfork vooral bij reviews van Wilco hilarisch slecht. Alles na YHF was niet artsiefartsie genoeg voor ze, dus komen ze met cijfers als een 6.6 voor A Ghost is Born; 5.2 voor Sky Blue Sky; en 6.9 voor The Whole Love.
Nee, gewoon nee.
Ja, da's nogal overtrokken, inderdaad. A Ghost Is Born is een prima album.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 23:09 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik vind Pitchfork vooral bij reviews van Wilco hilarisch slecht. Alles na YHF was niet artsiefartsie genoeg voor ze, dus komen ze met cijfers als een 6.6 voor A Ghost is Born; 5.2 voor Sky Blue Sky; en 6.9 voor The Whole Love.
Nee, gewoon nee.
True (YHF staat dan ook op nr. 2 in mijn albumlijst), maar die cijfers zijn echt achterlijk. Het is ook altijd dezelfde kritiek: ja, het is een goed album, maar het mist iets.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 23:11 schreef Beregd het volgende:
[..]
vooral die 6.6 voor a ghost is born is echt onbegrijpelijk. Dat ze de volgende minder inschatten als YHF kan ik wel begrijpen.
Mjah, ik ben een onwijze Wilco fan, maar ik ben het niet echt oneens met hun ratings van de laatste albums om eerlijk te zijn. Al mag AGIB wel iets hogerquote:Op vrijdag 15 februari 2013 23:09 schreef Maxerazzi het volgende:
Nee, gewoon nee.
Rolling Stone is echt volstrekt kut. Die raten ook standaard artiesten die ouder zijn dan 40 met een 10. Een soort internationale Oor. En Oor is het allerkutste tijdschrift qua recensies (niet qua items, die zijn vaak wel leuk) ooit...quote:Op vrijdag 15 februari 2013 23:15 schreef DO2 het volgende:
Rolling Stone kan ik echt niet serieus nemen. Die zitten er zo vaak zo ver naast.
Hoe ver konden ze er naast zittenquote:Ram represents the nadir in the decomposition of Sixties rock thus far. For some, including myself, Self-Portrait had been secure in that position, but at least Self-Portrait was an album that you could hate, a record you could feel something over, even if it were nothing but regret. Ram is so incredibly inconsequential and so monumentally irrelevant you can't even do that with it: it is difficult to concentrate on, let alone dislike or even hate.
Haha. Maar dat is niet echt te vergelijken, recensies van 40 jaar geleden...Alhoewel, het zijn vast dezelfde recensenten als nuquote:Op vrijdag 15 februari 2013 23:19 schreef Arn0 het volgende:
True. Rolling Stone over Ram, dé McCartney klassieker, toen het uitkwam:
[..]
Hoe ver konden ze er naast zitten40 jaar later bij de recensie van de heruitgave, 'Ram sounds ahead of its time'
OOR is flínk verbeterd sinds de make-over vorige maand. Voor het eerst in jaren weer in gelezen, THE KILLERS en GREEN DAY op de voorkant schrok mij altijd zo af, denk ik.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 23:16 schreef Norrage het volgende:
[..]
Rolling Stone is echt volstrekt kut. Die raten ook standaard artiesten die ouder zijn dan 40 met een 10. Een soort internationale Oor. En Oor is het allerkutste tijdschrift qua recensies (niet qua items, die zijn vaak wel leuk) ooit...
Ik ben gek op de reviews van de Humo, maar daar weet je dat je de reviews van Belgische bands met een korreltje zout moet nemen.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 00:25 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
OOR is flínk verbeterd sinds de make-over vorige maand. Voor het eerst in jaren weer in gelezen, THE KILLERS en GREEN DAY op de voorkant schrok mij altijd zo af, denk ik.
Rolling Stone heeft een verborgen agenda inderdaad. Pro- (en daardoor in sommige gevallen ook anti-) bepaalde artiesten omdat Jann Wenner er al in de jaren '60 vuistdiep in zat. Maar ach, zo hebben al die magazines wel wat.
Elke dinsdag is het bij mij een vast ritueel om als eerste in de humo de CD reviews te checkenquote:Op zaterdag 16 februari 2013 10:39 schreef Beregd het volgende:
[..]
Ik ben gek op de reviews van de Humo, maar daar weet je dat je de reviews van Belgische bands met een korreltje zout moet nemen.
Mijn eerste website die ik sochtends open is Pitchforkquote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:02 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Elke dinsdag is het bij mij een vast ritueel om als eerste in de humo de CD reviews te checkenIkzelf vind het qua waarderingen van Belgische groepen wel objectief, heb genoeg Belgische groepen afgekraakt zien worden. Maar als ze een album vier sterren geven, is het zowat altijd een magistraal album. En grappig genoeg verkopen de goed gerecenseerde albums in de platenwinkels die week echt aantoonbaar meer, toch nog best invloedrijk.
Die plaat van Women had ik al lang niet meer geluisterd! Eyesore was echt een geweldig nummer.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:58 schreef Z het volgende:
Het helaas ter ziele gegane Stylus Magazine had een rubriek waarin ze terugkwamen op eerdere recencies, was leuk om te lezen. Zouden meer sites/bladen moeten doen. Ik kan me praktisch altijd vinden in de P4k recencies, soms vind ik ze wat laag, maar het is bijna nooit dat ze de plank volledig mis slaan. Alleen bij Women misschien, een 8, veels te laag! En Humo is sowieso één van de leukste tijdschriften.
ja, las dat ook in een repo over de bilboardquote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:02 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Elke dinsdag is het bij mij een vast ritueel om als eerste in de humo de CD reviews te checkenIkzelf vind het qua waarderingen van Belgische groepen wel objectief, heb genoeg Belgische groepen afgekraakt zien worden. Maar als ze een album vier sterren geven, is het zowat altijd een magistraal album. En grappig genoeg verkopen de goed gerecenseerde albums in de platenwinkels die week echt aantoonbaar meer, toch nog best invloedrijk.
Hij heeft ongelijk. Zelfs de slechtste b-kanten van Arctic Monkeys en Franz Ferdinand zijn nog beter dan de beste nummers van Everything Everything, Alt-J en Peace.quote:There’s been a sea change at Radio 1, for instance, that reflects the new epoch in music. It’s made by people who grew up on Radiohead and slightly more esoteric stuff than the last wave of British indie music, which was quite knuckleheaded.
http://www.nme.com/news/everything-everything--3/68743
Zeker, het is het enige album dat ik heel 2012 door heb geluisterd, en is bij mij op 1 geëindigd in mijn jaarlijst. Het is een ragplaat, maar wel een met een verbluffend clean geluid, dat vind ik heel knap. Als Dylan Baldi eens wat perfecte popnummers schrijft, zou hij de nieuwe Kurt Cobain kunnen worden.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:29 schreef DO2 het volgende:
Was is dat Attack On Memory van Cloud Nothings trouwens een heeeeerlijke ragplaat, zeg.
Die ben ik de afgelopen maanden meer en meer gaan waarderen.
Tsja, jouw opmerking over Cloud Nothings verraadt dat je albums van Everything Everything, Alt-J en Peace niet leuk kan vinden. Je houdt van harde rauwe muziek, niet van muziek met meer artsy fartsy souplesse. Niks mis mee hoor. En Arctic Monkeys en Franz zijn natuurlijk niet met (misschien met Peace nog wel een beetje) bovenstaande te vergelijken. Ik vind het altijd wat flauw om zo "je mening als waarheid te verkondigen".quote:Op zondag 17 februari 2013 23:33 schreef tim. het volgende:
Iemand van Everything Everything:
[..]
Hij heeft ongelijk. Zelfs de slechtste b-kanten van Arctic Monkeys en Franz Ferdinand zijn nog beter dan de beste nummers van Everything Everything, Alt-J en Peace.
[..]
Zeker, het is het enige album dat ik heel 2012 door heb geluisterd, en is bij mij op 1 geëindigd in mijn jaarlijst. Het is een ragplaat, maar wel een met een verbluffend clean geluid, dat vind ik heel knap. Als Dylan Baldi eens wat perfecte popnummers schrijft, zou hij de nieuwe Kurt Cobain kunnen worden.
Mag ook wel in dit topic hoor, dat bespreken van dat Atoms for Peace albumquote:Op zondag 17 februari 2013 23:39 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik zit 'm nu te luisteren. Ik moet 'm nog aan meer luisterbeurten onderwerpen voor een oordeel uiteraard. Laat ik 't er op houden dat de stempel van Thom Yorke behoorlijk nadrukkelijker aanwezig lijkt te zijn dan de rest.
Wat is dit nu toch voor een postquote:Op zondag 17 februari 2013 23:38 schreef Norrage het volgende:
[..]
Tsja, jouw opmerking over Cloud Nothings verraadt dat je albums van Everything Everything, Alt-J en Peace niet leuk kan vinden. Je houdt van harde rauwe muziek, niet van muziek met meer artsy fartsy souplesse. Niks mis mee hoor. En Arctic Monkeys en Franz zijn natuurlijk niet met (misschien met Peace nog wel een beetje) bovenstaande te vergelijken. Ik vind het altijd wat flauw om zo "je mening als waarheid te verkondigen".
En ik vind dat Cloud Nothings trouwens ook een heerlijke plaat. Ben bang dat ik die in mijn jaarlijstje ben vergeten gezien het vroege releasen ervan
Dan begrijp ik je post niet. En je nieuwe post eigenlijk ook niet. Vind je alt-J en EE nou wel of niet verschrikkelijk? Ik vond de vergelijking met de bkantjes wat raar. Misschien wat misinterpretatie hier? Ik snap het nietquote:Op maandag 18 februari 2013 23:23 schreef tim. het volgende:
[..]
Wat is dit nu toch voor een post. Mijn opmerking over Cloud Nothings verraadt dat niet. "Remain in Light" is een van mijn favoriete albums, "Swing Lo Magellan" van Dirty Projectors vind ik een van de beste albums van 2012, ik heb James Blake behoorlijk aangeprezen in 2010 - ik ben dol op arty-farty souplesse. Pas sinds vorig jaar kan ik harde muziek weer waarderen.
Heb je het citaat of artikel gelezen? De bassist van Everything Everything doet denigrerend over de laatste golf van Britse indie (waarvan Arctic Monkeys en Franz Ferdinand de voornaamste namen zijn, lijkt me). Daartegenover plaatst hij de huidige 'golf', waartoe zijn eigen band en Alt-J behoren. Hij impliceert dat zij "art records" maken. Dat vind ik potsierlijk. Met die provocatie wil ik natuurlijk meningen ontlokken.
Of alle muziek is kunst, of geen muziek is kunst. Er is geen middenweg wat mij betreft.quote:Op maandag 18 februari 2013 23:23 schreef tim. het volgende:
[..]
De bassist van Everything Everything doet denigrerend over de laatste golf van Britse indie (waarvan Arctic Monkeys en Franz Ferdinand de voornaamste namen zijn, lijkt me). Daartegenover plaatst hij de huidige 'golf', waartoe zijn eigen band en Alt-J behoren. Hij impliceert dat zij "art records" maken. Dat vind ik potsierlijk. Met die provocatie wil ik natuurlijk meningen ontlokken.
Eenschquote:Op dinsdag 19 februari 2013 08:10 schreef neohu het volgende:
[..]
Of alle muziek is kunst, of geen muziek is kunst. Er is geen middenweg wat mij betreft.
Helemaal mee eensquote:Op woensdag 20 februari 2013 00:06 schreef Bol_Wan het volgende:
Atoms For Peace - Amok kan zich meten met het allerbeste uit 2012, een plaat om in te verdrinken
quote:Op dinsdag 12 februari 2013 22:43 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Denk direct gestart, is bij de Merleyn ook zo. Die show zie ik nog wel opgeschaald worden naar Doornroosje overigens. Was er vorige week ook bij in de Paradiso bovenzaal. Gedurfde set met veel werk van het eerste album, gelukkig niet al te veel verzopen in effecten, erg goede opbouw en een enthousiaste performance. Zeker geen overbodige luxe om dat nogmaals te ervaren op London Calling (én Merleyn/Doornroosje), als wat meer mensen meer hebben ontdekt dan alleen 'Swim and Sleep'. Binnenkort de beelden op 3VOOR12. [..]
Wilde het net posten! Vind het niet zo goed overkomen als dat het live was, en dat terwijl het geluid live nog slechter wasquote:
Dat is echt niet waar. Natuurlijk ligt Thoms stempel er dik op, maar er zitten baslijnen in (bijvoorbeeld die in (o.a. die van Stuk Together Pieces en Ingenue, die overigens niet het makkelijkst is te horen) die typisch Flea zijn en sowieso van zijn hand komen. Nog een voorbeeld: de drums uit Reverse Running zijn heel on-Radiohead, zo drumt Phil helemaal niet. En waar precies in The King of Limbs zit een synth zoals die uit Default en Before Your Very Eyes...?quote:Op maandag 25 februari 2013 20:56 schreef MaJo het volgende:
Atoms for Peace nu aan het luisteren. Klinkt goed maar het is echt een soort vervolg van het laatste Radiohead album, ik hoor er niks anders in dan Thom Yorke
Dit was gebaseerd op de eerste twee nummers, de rest moet ik nog naar luisteren. Vind alleen het Thom stempel nog wel aanwezig, niet dat ik dat erg vind overigensquote:Op maandag 25 februari 2013 21:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is echt niet waar. Natuurlijk ligt Thoms stempel er dik op, maar er zitten baslijnen in (bijvoorbeeld die in (o.a. die van Stuk Together Pieces en Ingenue, die overigens niet het makkelijkst is te horen) die typisch Flea zijn en sowieso van zijn hand komen. Nog een voorbeeld: de drums uit Reverse Running zijn heel on-Radiohead, zo drumt Phil helemaal niet. En waar precies in The King of Limbs zit een synth zoals die uit Default en Before Your Very Eyes...?
Nogmaals: het is uiteraard wel Thom Yorke en co., maar als je er niet goed naar luistert moet je niet zulke dingen roepen
De eerste twee nummers liggen juist het verst van Radiohead af van allemaal.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:33 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dit was gebaseerd op de eerste twee nummers, de rest moet ik nog naar luisteren. Vind alleen het Thom stempel nog wel aanwezig, niet dat ik dat erg vind overigens
Vind je dat?quote:Op maandag 25 februari 2013 21:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
De eerste twee nummers liggen juist het verst van Radiohead af van allemaal.
De synths. TKoL is een gitaaralbum, Amok absoluut niet.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:56 schreef MaJo het volgende:
[..]
Vind je dat?Ten opzichte van KoL he? Kijk door Thom's stem neigt het sowieso al snel naar Radiohead maar ook die ritmes vind ik erg in de lijn van KoL
Op KoL is volgens mij nauwelijks een gitaar te horenquote:Op maandag 25 februari 2013 21:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
De synths. TKoL is een gitaaralbum, Amok absoluut niet.
Nauwelijks gitaar te horen?quote:Op maandag 25 februari 2013 21:58 schreef MaJo het volgende:
[..]
Op KoL is volgens mij nauwelijks een gitaar te horen![]()
Maar ik zal het nog eens opzetten. Het lijkt sowieso op Eraser
Nauwelijks een gitaar?! Tip, kijk even op youtube de basement sessions van TKOL.quote:Op maandag 25 februari 2013 21:58 schreef MaJo het volgende:
[..]
Op KoL is volgens mij nauwelijks een gitaar te horen![]()
Maar ik zal het nog eens opzetten. Het lijkt sowieso op Eraser
Ook op het album is Codex het enige gitaarloze nummerquote:Op maandag 25 februari 2013 22:01 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Nauwelijks een gitaar?! Tip, kijk even op youtube de basement sessions van TKOL.
Dat precies zijn Joey Waronker en Nigel Godrich. Ik heb ze allebei live gezien met Ultraísta en Joey is fenomenaal. Die man schudt de meest bizarre ritmes uit zijn polsen zonder er enige moeite voor te doen, ongekend. Thom noemde hem laatst ook al een absolute alleskunner (met nog een verontschuldiging er in tegenover Phil - die natuurlijk ook heel sterk is maar een totaal andere stijl heeft). En Godrich is van de vreemde beats en snappy loops.quote:Op maandag 25 februari 2013 22:02 schreef BoerBert het volgende:
TKoL heeft inderdaad wel wat meer gitaar dan Amok. Daarnaast zit Amok vol met gekke, 'random' drums die op TKoL weer amper zitten.
Ik vind dat je totale onzin praat. Maar als het blijkbaar niet je bedoeling is wat er op je gereageerd wordt laat ik het verder wel hier bij.quote:Op maandag 25 februari 2013 22:05 schreef MaJo het volgende:
Ik vind de gitaar dan nauwelijks te horen of het is me niet bijgeblevenOverigens ook een van mijn minst favoriete Radiohead albums dus dat verklaart het wel
Maar man, doe eens niet zo snobistisch allemaal
IK vind het op Radiohead lijken, MIJN mening. Hoeven jullie niet zo over te vallen allemaal
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die wilt niet op de zetel slapen natuurlijk.quote:Op maandag 25 februari 2013 22:08 schreef MaJo het volgende:
Mijn vriendje zei precies hetzelfde dus ik ben niet de enige in ieder geval
Nou nou, om dit snobisme te noemen vind ik een beetje flauw. Tchock komt toch gewoon met argumenten waarom de albums verschillen? En ik reageer alleen met het feit dat er heeeul veul gitaar zit op TKOL.quote:Op maandag 25 februari 2013 22:05 schreef MaJo het volgende:
Ik vind de gitaar dan nauwelijks te horen of het is me niet bijgeblevenOverigens ook een van mijn minst favoriete Radiohead albums dus dat verklaart het wel
Maar man, doe eens niet zo snobistisch allemaal
IK vind het op Radiohead lijken, MIJN mening. Hoeven jullie niet zo over te vallen allemaal
Nee hoor, we zijn het altijd wel eens op muzikaal vlakquote:Op maandag 25 februari 2013 22:09 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Die wilt niet op de zetel slapen natuurlijk.
Komt omdat jullie doen alsof ik een dom wicht ben terwijl ik echt wel wat van muziek weet, en dat vind ik snobistisch overkomenquote:Op maandag 25 februari 2013 22:11 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Nou nou, om dit snobisme te noemen vind ik een beetje flauw. Tchock komt toch gewoon met argumenten waarom de albums verschillen? En ik reageer alleen met het feit dat er heeeul veul gitaar zit op TKOL.
Tchock, ik vind dat je het heel netjes heb gespeeld. Alsjeblieft, voor jou een mooi plaatje:
[ afbeelding ]
Jammer dat zij een paar acts exclusief hebben weggepikt, geen zaaltjes voor hun in Nederland... Even snel door de line-up gescrolld:quote:Op maandag 25 februari 2013 20:48 schreef MaJo het volgende:
[..]
Iemand van hier die naar Where the Wild things Are gaat trouwens? Ik ken niet veel bands die er komen behalve de bekendsten (Balthazar, Of Monsters and Men enz.) dus nog tips wat ik echt moet gaan luisteren/zien?
Fijn om een medestander te hebbenquote:Op maandag 25 februari 2013 23:07 schreef Norrage het volgende:
Ik ben het helemaal met MaJo eens hoor. Natuurlijk komen er op TKol veel gitaren voor, maar ze zijn niet prominent aanwezig en ze klinken nauwelijks als gitaren. In ieder geval niet op de manier van vorige Radiohead albums. Ik vind Amok ook veel meer een vervolg van Tkol. Nog beter, sommige nummers hadden niet misstaan op Tkol!
Tkol zie ik als een verlengde van Kid A met een beetje Amnesiac er doorheen. En wat betreft Amok nummers die het minst op Radiohead lijken, ik vind het echt een Radiohead/Thom Yorke album. En er zitten misschien wel wat andere ritmes op, en wat originele hooks van vooral Flea, maar verder zie ik dit gewoon als een wat meer electronische en uptempo mix van TKol, maar niet met de veelzijdigheid van Tkol. Maar lees mijn meningen in het Radiohead topic er zelf maar eens op.
Kortom: MaJo in mij heb je een medestander hoor! Maar wat vind je er van als je het hele album hebt geluisterd?
Om nog iets toe te voegen. Ik ben nu nummers aan het vergelijken: Ik vind Morning Mr. Magpie, Seperator, Feral, Seperator alledrie nummers die gewoon perfect op AMok zouden passen. Ze hebben exact dezelfde vibe als amok..,behalve dat ze voornamelijk wat lower tempo zijn (en juist daardoor ter afwisseling perfect op amok hadden thuisgehoord). Als ze op amok het radiohead stempel hadden gedrukt had ik dat meteen geloofd!quote:Op maandag 25 februari 2013 22:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nauwelijks gitaar te horen?We hebben het over hetzelfde album, right? Met Little By Little, Give up the Ghost, Separator, Morning Mr. Magpie?
Amok is inderdaad erg zenuwachtig, juist door het constante up-tempo gevoel dat het geeft.Thom heeft duidelijk voor een soort doorlopend constant geluid gekozen dat alleen in nuances per nummer verandert. En dat kan best zenuwachtig ervaren worden ja. Verder vind ik het trouwens een fantastisch albumquote:Op maandag 25 februari 2013 23:18 schreef Slobeend het volgende:
Ik kan het niet zo mooi verwoorden als Norrage, maar Amok vind ik 3x niks. TKoL kon ik goed hebben, Amok is te zenuwachtig en te elektronisch voor mij.![]()
Nieuwe Foals is wél goed, Total Life Forever was beter, maar Holy Fire kan er ook mee door.
Morning Mr. Magpie is toch wel anders vind ik, het enige elektronische daarin zijn soort ambience geluiden!quote:Op maandag 25 februari 2013 23:23 schreef Norrage het volgende:
[..]
Om nog iets toe te voegen. Ik ben nu nummers aan het vergelijken: Ik vind Morning Mr. Magpie, Seperator, Feral, Seperator alledrie nummers die gewoon perfect op AMok zouden passen. Ze hebben exact dezelfde vibe als amok..,behalve dat ze voornamelijk wat lower tempo zijn (en juist daardoor ter afwisseling perfect op amok hadden thuisgehoord). Als ze op amok het radiohead stempel hadden gedrukt had ik dat meteen geloofd!
En ik hoor er trouwens niet meer of minder gitaar op dan op amok. Integendeel. Ik vind ze op amok juist bijna prominenter aanwezig! En synths beschouw ik stiekem ook als soort van gitaren, in bepaalde mate maken ze hetzelfde soort geluid.
[..]
Amok is inderdaad erg zenuwachtig, juist door het constante up-tempo gevoel dat het geeft.Thom heeft duidelijk voor een soort doorlopend constant geluid gekozen dat alleen in nuances per nummer verandert. En dat kan best zenuwachtig ervaren worden ja. Verder vind ik het trouwens een fantastisch albumMaar dat vond ik, itt velen, TKoL ook.
Het is alsof ik Kate Nash hoor zingen op het eerste gehoor. Later valt het toch wel mee.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 09:32 schreef Norrage het volgende:
Orlando
Wat een leuk album![]()
Leuke speelse gitaar rock met vrouwenstem en met blazers
Ik vind 't wel weer een lekker nummertje!quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:11 schreef Norrage het volgende:
Weer een nieuwe I&W, maar deze vind ik echt hélemaal niks...terwijl die andere single fantastisch was
Eens.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 09:32 schreef Norrage het volgende:
Orlando
Wat een leuk album![]()
Leuke speelse gitaar rock met vrouwenstem en met blazers
Live erg goed, net als op plaat trouwensquote:Op zondag 3 maart 2013 18:32 schreef viagraap het volgende:
Ik wil naar Kurt Vile in Paradiso maar niemand kent het verder in mijn omgeving
Zag hem vorig jaar nog op de Affaire in Nijmegen, helemaal voor nop. Ik was ook in m'n eentje, deed niks af aan de beleving hoor wat mij betreftquote:Op zondag 3 maart 2013 18:32 schreef viagraap het volgende:
Ik wil naar Kurt Vile in Paradiso maar niemand kent het verder in mijn omgeving
Mjah, ik heb meestal ook tijdens mijn werk de hele tijd muziek opstaan. Dat is 40 uur extra muziek om te luisteren per weekquote:Op maandag 4 maart 2013 20:35 schreef Zocalo het volgende:
Misschien een stomme vraag hoor, maar hoe luisteren jullie in vredesnaam alles wat uitkomt? Die paar uur buiten werk wil ik niet alleen aan (nieuwe) muziek luisteren besteden![]()
En als ik in de auto oid zit vind ik ouder werk juist wel lekker om te horen (mee te bleeeeeren)
Ik kom amper aan het luisteren van nieuwe dingen toe tegenwoordig, helaas.
Overigens heeft !!!, een bandje wat ik vroeger ook erg leuk vond (jaar of zes geleden), ook een nieuwe single. Ben benieuwd naar het album eind april, al is dit nog veel meer dance geworden dan het al was.
Ik denk het....quote:
Ik weet niet of je hem inmiddels hebt gedownload, maar hier kan je Youth Lagoon streamen:quote:Op dinsdag 5 maart 2013 14:03 schreef Norrage het volgende:
Ik zit op mijn werk, kan niet naarbenedenladen
Ik had het al gespot...en ik had deze link zelfs zelf gepost vorige weekquote:Op woensdag 6 maart 2013 12:24 schreef kciR het volgende:
[..]
Ik weet niet of je hem inmiddels hebt gedownload, maar hier kan je Youth Lagoon streamen:
http://www.npr.org/2013/0(...)on-wondrous-bughouse
Haha, ja. Ik wist ook niet meer hoe ik aan die link kwam. Ik dacht via 3voor12, maar dat was dus toch via Fokquote:Op woensdag 6 maart 2013 13:10 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik had het al gespot...en ik had deze link zelfs zelf gepost vorige week![]()
Maar dank
youth lagoon?quote:Op woensdag 6 maart 2013 14:24 schreef DO2 het volgende:
Lekker geschift plaatje is het, hoor. Houdt een beetje het midden tussen AC en Deerhunter.
Doet het ook goed met de koptelefoon op.
Dat dacht ik, maar ik vind het echt geen enkel opzicht klinken als AC of Deerhunter dus ik dacht dat je het ineens over iets anders hadquote:
ik heb nog lang niet alles geluisterd hoor. Alleen de eerste 3 nummers ofzo, maar ik lees nu dat die Deerhunter/AC sound niet heel vreemd is aangezien het door hun producer geproduceerd is geloof ik.quote:Op woensdag 6 maart 2013 14:50 schreef DO2 het volgende:
Niet? Ok. Dan luister ik blijkbaar met andere oren.
Wie?quote:Op woensdag 6 maart 2013 19:23 schreef methodmich het volgende:
Nieuwe Lisa Loeb is ook helemaal niet verkeerd.
Hmm, is ze al niet meer bekend bij de jongeren?quote:
quote:Op woensdag 6 maart 2013 19:23 schreef methodmich het volgende:
Nieuwe Lisa Loeb is helemaal verkeerd.
Ik heb het wat aandachtiger geluisterd nu, en ik vind de vergelijking zeker wel opgaan. Jeetje, wat een nieuwe weg zijn ze opgegaan! Dat eerste album was nog een leuk chillwave albumquote:Op woensdag 6 maart 2013 14:24 schreef DO2 het volgende:
Lekker geschift plaatje is het, hoor. Houdt een beetje het midden tussen AC en Deerhunter.
Doet het ook goed met de koptelefoon op.
Hoe was het? Had ze graag gezien, maar werd met Kanye West in dezelfde week een beetje teveel van het goede.quote:
Echt een fenomenaal albumquote:Op donderdag 7 maart 2013 14:39 schreef Norrage het volgende:
Nieuwe Devendra Banhart op de luisterpaal
Oeh wanneer?quote:
9 mei!quote:Op vrijdag 8 maart 2013 12:21 schreef MaJo het volgende:
[..]
Oeh wanneer?
En nog mensen die naar WTWTA gaan dit weekend? Ik ga er zo heen
Leuke plaat inderdaad!quote:Op vrijdag 8 maart 2013 12:08 schreef Norrage het volgende:
[..]
Echt een fenomenaal albumFantastische luisterliedjes, leuke originele liedjes en typische Banhart trucjes er tussendoor. Echt errug goed
Inmiddels beluisterd. Enkele aardige nummers, leuk geheel. Een 6,5 denk ikquote:Op donderdag 7 maart 2013 14:39 schreef Norrage het volgende:
Nieuwe Devendra Banhart op de luisterpaal
Die is bar slecht helaas. Matige mierzoete nummers, dichtgesmeerd met overproductie. Niveautje OneRepublic.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 16:30 schreef kciR het volgende:
De nieuwe van Hurts is er ook net opgezet, die zet ik nu aan
Nog nooit van gehoord. Doet me op basis van deze nummers niet heel veel, maar het duurt bij mij altijd minstens een half jaar tot nederlandstalig bezinkt...quote:Op vrijdag 8 maart 2013 19:11 schreef Moody het volgende:
Een van de betere platen van het jaar tot nu toe:
Ik ben vol superlatieven over deze van Devendra. Omdat ik hem wat veelzijdiger vind dan hij normaal is! Ik vind What Will Be ook al een geniaal album, ondanks een aantal erg kitcherige elementen. Vind Devendra vaak erg veel van hetzelfde, dus kan dat wel waarderen. Sowieso geniale artiesten. ik denk dat ik het een 7+ zou gevenquote:Op vrijdag 8 maart 2013 19:17 schreef Moody het volgende:
[..]
Inmiddels beluisterd. Enkele aardige nummers, leuk geheel. Een 6,5 denk ik![]()
Komt helaas niet in de buurt van Niño Rojo en Cripple Crow. Maar goed, dat waren topplaten.
[..]
Die is bar slecht helaas. Matige mierzoete nummers, dichtgesmeerd met overproductie. Niveautje OneRepublic.
Tof! Halve publiek staat op een gegeven moment op het podium, lekker vriendelijk pitje, gewoon heel erg veel fun.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 01:27 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Hoe was het? Had ze graag gezien, maar werd met Kanye West in dezelfde week een beetje teveel van het goede.
Inderdaad wel wat weg hebbende van XX. Maar een veel ritmischer, veel vrolijker, veel muzikaler en veelzijdigere stijl. En Andrew Bird?quote:Op maandag 11 maart 2013 17:42 schreef Slobeend het volgende:
Rhye en Jonas Winterland zijn fijne tips weer.Rhye doet denken aan een mengeling van Bonobo, the XX, Mayer Hawthorne en Andrew Bird. Maar dat is vrij vergezocht.
Nog niet binnen, maar gezien de omschrijving zou Fink in de buurt moeten komenquote:Op maandag 11 maart 2013 17:16 schreef Norrage het volgende:
Godver, het staat ondertussen al zo'n 4x op rij op repeat hier. Wat heerlijkKunnen jullie zo snel iets bedenken dat vergelijkbaar is hiermee?
Fink?quote:Op maandag 11 maart 2013 18:51 schreef Moody het volgende:
[..]
Nog niet binnen, maar gezien de omschrijving zou Fink in de buurt moeten komen
Oh. Toch maar eens luisteren danquote:Op maandag 11 maart 2013 19:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
Fink?
Hmm...Echt totaal, maar dan ook totaal nietAl heeft hij soms wat Soul in zijn nummers ja, dat misschien.
Waar het op lijkt, en waar ik volgens mij vorig jaar zo ongeveer de enige fan van was, is Kindness. Dat was ook een geniaal album vorig jaar. Maar dat was echt een bij elkaar geraapt zootje nummers. Dit is echt een geheel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |