abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108755825
Er is al weer bijna (als je een beetje telt zoals studenten aan de PABO) een kwartaal voorbij, dus ik vond het wel tijd voor een pre-jaarlijstjes topic. Een topic waar we alvast de beste albums van 2012 kunnen gaan tippen, zodat we een beetje voorwerk doen voor als in december Pfaf weer met hét jaarlijstjes topic gaat komen! ^O^

In navolging van:

2011, alweer halverwege (de lijstjes)
Beste albums van 2010 (pre-jaarlijstjes)
Beste albums van 2009 (pre-jaarlijstjes)
Beste albums van 2008 (tot dusver)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_108756313
Mijn favoriete albums van 2012 tot nu toe:

Voices From the Lake - Voices From the Lake
Demdike Stare - Elemental
John Talabot - fIN
The Boats - Ballads Of The Research Department
Scuba - Personality
Tenniscoats - Papa's Ear
Musette - Drape me in Velvet
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_108756692
Ik moet de mijne natuurlijk ook wel ff posten om kracht bij te zetten dat er al genoeg goede albums uit zijn :D

-----

Shearwater - Animal Joy
Bart Constant - Tell Yourself Whatever You Have To
Mensenkinderen - Het Land dat ooit vol eerbied zong
Bruce Springsteen - Wrecking Ball
Lambchop - Mr. M
Tindersticks - The Something Rain
Perfume Genius - Put Your Back N To It
Yori Swart - Yori Swart
Damien Jurado - Maraqopa
Andrew Bird - Break it Yourself
John Talabot - fin

Dat is voorlopig hetgene dat ik gewoon goed vind :) En daar gaat nog veel bijkomen :)

[ Bericht 1% gewijzigd door Norrage op 05-03-2012 20:45:38 ]
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_108756851
Dit is mij tot nu toe korte lijstje:
Django Django - Django Django
Shearwater - Animal Joy
Yori Swart - Yori Swart
Cloud nothings - Attack on Memory
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  maandag 5 maart 2012 @ 20:45:01 #5
13973 ranja
image means nothing
pi_108756941
Voorlopig, in ongeveer volgorde:

School of Seven Bells - Ghostory
The Jezabels - Prisoner
Yori Swart - Yori Swart
Liechtenstein - Fast Forward
Hospital Bombers - At Budokan

Er gaan nog geweldige albums uit komen trouwens, in maart oa Space Siren en The Machine en ik geloof ook al Blood Red Shoes, in Mei ook veel oa. King Charles, Reverend and the Makers en veel meer...

[ Bericht 34% gewijzigd door ranja op 05-03-2012 20:50:14 ]
pi_108757020
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:43 schreef Felagund het volgende:
Dit is mij tot nu toe korte lijstje:
Django Django - Django Django
Shearwater - Animal Joy
Yori Swart - Yori Swart
Cloud nothings - Attack on Memory
Ohja, Django Django is ook een goede.

Verder is dit topic nu al een goede om albums te gaan uitchecken, zie al wat onbekende langskomen :)
pi_108757077
• Lambchop - Mr. M
• Frankie Rose - Interstellar
• Grimes - Visions
• Cloud Nothings - Attack on Memory
• The Men - Open Your Heart

[ Bericht 12% gewijzigd door Z op 05-03-2012 20:55:10 ]
Aldus.
pi_108761771
- Mark Lanegan Band - Blues Funeral
- The 2 Bears - Be Strong
- Shearwater - Animal Joy
- Howler - America Give Up
- The Asteroids Galaxy Tour - Out of Frequency
- Sleigh Bells - Reign Of Terror
- Nada Surf - The Stars Are Indifferent to Astronomy
- Young Guns - Bones
- Dry The River - Shallow Bed
- The Big Pink - Future This

Komen deze maand inderdaad nog een hoop leuke aan. gok dat maar 1 of 2 van deze albums het eindlijstje halen
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
pi_108762912
Ik heb The Maccabees - Given To The Wild nog niet gezien, verder Shearwater, Dry The River en Nada Surf.
  maandag 5 maart 2012 @ 22:18:17 #10
369490 MrStokey
Quality, not quantity
pi_108763130
Tis nog vroeg, maar:

Cloud Nothings - Attack On Memory
Tribes - Baby
Skrillex - Bangarang
Mark Lanegan - Blues Funeral
John Talabot -fIN
The Menzingers - On The Impossible Past
Scuba - Personality
Disappears - Pre-Language

Grimes heb ik pas 2x gedraaid (nouja, afgespeeld, hoe noem je dat), maar dat kan nog wat worden.
pi_108765305
Swans - We Rose From Your Bed With the Sun in Our Head
Mirrorring - Foreign Body
Ilyas Ahmed - With Endless Fire
Les Discrets - Ariettes Oubliées
Crippled Black Phoenix - (Mandkind) The Crafty Ape
Alcest - Les Voyages De l'âme
Kayo Dot - Gamma Knife
Burial - Kindred EP
The Caretaker - Patience (After Sebald)
Human Tetris - Happy Way In The Maze Of Rebirth
pi_108765354
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:55 schreef On het volgende:
Swans - We Rose From Your Bed With the Sun in Our Head
Mirrorring - Foreign Body
Ilyas Ahmed - With Endless Fire
Les Discrets - Ariettes Oubliées
Crippled Black Phoenix - (Mandkind) The Crafty Ape
Alcest - Les Voyages De l'âme
Kayo Dot - Gamma Knife
Burial - Kindred EP
The Caretaker - Patience (After Sebald)
Human Tetris - Happy Way In The Maze Of Rebirth
Ooeh, is er weer een Swans? Niet meegekregen :)
En hier veel dat ik niet ken, eens uitchecken :)
pi_108765475
Een live album van dik 2 uur inclusief wat nieuw werk. Volgens mij komt er ook een studio album (The Seer) aan. :)
pi_108765742
@On

Die Mirrorring is wel gaaf inderdaad, Tiny Vipers en Grouper samen.
En Crippled Black Phoenix is ook een van mijn favorieten.
  maandag 5 maart 2012 @ 23:13:07 #15
157465 kciR
Heeft geen ondertitel
pi_108766221
Wow, nu al. Het begint steeds eerder :P
Ik zal binnenkort eens kijken wat ik veel heb geluisterd.
Mij schieten zo snel Shearwater, Bart Constant, Moss, Lana Del Rey ( :@ ) en The Me In You (stond pas op de luisterpaal) binnen..
pi_108766489
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 23:13 schreef kciR het volgende:
Wow, nu al. Het begint steeds eerder :P
Ik zal binnenkort eens kijken wat ik veel heb geluisterd.
Mij schieten zo snel Shearwater, Bart Constant, Moss, Lana Del Rey ( :@ ) en The Me In You (stond pas op de luisterpaal) binnen..
:@

The Me In You, ook leuk ja :Y Leuk jaar vooralsnog, had ik van tevoren niet op gerekend...Maar echte echte klassiekers zijn er nog niet langsgekomen. Vorig jaar hadden we Radiohead (ok, misschien niet een echte klassieker) en PJ Harvey al.
  maandag 5 maart 2012 @ 23:24:36 #17
13973 ranja
image means nothing
pi_108766654
Vorig jaar is er überhaupt geen klassieker afgeleverd wat mij betreft. Wel veel goede albums maar ik betwijfel het of er een enkel album m'n top 100 allertijden zal halen. Misschien Eefje, maar dat is dan ook de enige (ok m'n nummer 1 heeft de pech dat ze al met tig albums in de lijst staat).
pi_108766755
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 23:24 schreef ranja het volgende:
Vorig jaar is er überhaupt geen klassieker afgeleverd wat mij betreft. Wel veel goede albums maar ik betwijfel het of er een enkel album m'n top 100 allertijden zal halen. Misschien Eefje, maar dat is dan ook de enige (ok m'n nummer 1 heeft de pech dat ze al met tig albums in de lijst staat).
Voor mij persoonlijk wel roosbeef, maar ik denk dat er unaniem toch wel voor PJ, bon iver en spinvis wordt gekozen als soort van klassiekers. Verder ben ik het wel met je eens.
Maar wat heeft 2010 en 2009 dan? Elk jaar zijn er maar een paar echt beklijvende albums. 2010 noem ik arcade fire, maar verder?
pi_108768010
The National..
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
  dinsdag 6 maart 2012 @ 00:33:51 #20
13973 ranja
image means nothing
pi_108768807
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2012 23:27 schreef Norrage het volgende:

[..]

Voor mij persoonlijk wel roosbeef, maar ik denk dat er unaniem toch wel voor PJ, bon iver en spinvis wordt gekozen als soort van klassiekers. Verder ben ik het wel met je eens.
Maar wat heeft 2010 en 2009 dan? Elk jaar zijn er maar een paar echt beklijvende albums. 2010 noem ik arcade fire, maar verder?
2010 de 2e van Blood Red Shoes en de 2e van The Dead Weather zijn voor mij wel toppers. Ik heb zo maar het idee dat de 3e Blood Red Shoes niet zo goed wordt als de vorige aangezien ze wat afstappen van het pure 1 drum + 1 gitaar geluid. Kan ook goed uitpakken maar ik weet het niet.
2009, tja, de beste Queen Adreena, de 2e Lily Allen, Drive Like Maria, Them Crooked Vultures, bepaald geen verkeerd jaar.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 02:42:34 #21
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_108770567
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 00:33 schreef ranja het volgende:

[..]

2010 de 2e van Blood Red Shoes en de 2e van The Dead Weather zijn voor mij wel toppers. Ik heb zo maar het idee dat de 3e Blood Red Shoes niet zo goed wordt als de vorige aangezien ze wat afstappen van het pure 1 drum + 1 gitaar geluid. Kan ook goed uitpakken maar ik weet het niet.
2009, tja, de beste Queen Adreena, de 2e Lily Allen, Drive Like Maria, Them Crooked Vultures, bepaald geen verkeerd jaar.
Echt? Al die platen komen bij mij niet eens in de buurt van 'klassiekers', itt tot heel wat platen van vorig jaar. Kan ook met mijn persoonlijke voorkeur te maken hebben, maar ik vond 2011 echt een topjaar. Geinig hoe de beleving kan verschillen

[ Bericht 1% gewijzigd door ralfseltje op 06-03-2012 02:47:35 ]
pi_108770934
Van vorig jaar vond ik de nieuwe Tim Hecker en de plaat van Giles Corey toch wel in zo'n mate opvallend dat ze bij mij wel tot de moderne klassiekers behoren. Overigens ben ik erg benieuwd naar de nieuwe Spiritualized die dit jaar uit gaat komen.
pi_108771428
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 00:01 schreef Bol_Wan het volgende:
The National..
Mjah, niet de impact van Arcade Fire wat mij betreft :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 00:33 schreef ranja het volgende:

[..]

Ik had het meer over algemeen bekritiseerde albums, maar ja, we kunnen het natuurlijk ook betrekken op de persoonlijke voorkeuren. Dan verschilt het voor iedereen. Dan is bij mij vooral 2008 het allerbeste jaar van het laatste decennium :)
  dinsdag 6 maart 2012 @ 08:16:27 #24
13973 ranja
image means nothing
pi_108771488
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 08:11 schreef Norrage het volgende:

Ik had het meer over algemeen bekritiseerde albums,
Tja, van de lijst van 50 van Plato stonden er 2 in mijn top 50 geloof ik. Daar kijk ik dus niet zo naar, wat 'de media' vindt.
pi_108771887
De nieuwe Nada Surf is gewoon weer lekker, The Maccebees viel mij wat tegen en Howler is een leuk nieuw bandje. Of Monsters And Man is geloof ik al van 2011? Anders die ook zeker.

Maar man, wat is Shallow Bed van Dry The River een goed debuutalbum zeg. Zelden zo onder de indruk van een album.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')