En dan ook meteen even een verslagje:
Vrijdag waren we rond vijven in ons huisje. Wat meteen opviel was dat er totaal geen file of gedoe was, je kon meteen doorrijden. Wat een verademing na Lowlands

Omdat we met een groep van zo'n 30 man in totaal waren hebben we eerst uitgebreid gebarbequed en thuis ingedronken voordat we het festivalterrein opgingen. Het eerste optreden wat ik die zag was dan ook van afsluiter van de dag
Balthazar. Met voor mij het beste afgeleverde album van 2012 en al eerder gezien optreden in Tivoli was dit een van mijn must sees. En ze stelden weer niet teleur, wat een superband is het toch!

Daarna lekker staan dansen in de hoofdtent en rond drieën gaan slapen.
Op zaterdag wat minder bandjes kunnen zien omdat mijn vriend zelf ergens op moest treden en ik meeging maar toch nog even San Cisco en Of Monsters and Men kunnen checken.
San Cisco was een leuk vrolijk bandje maar kwam niet erg goed uit de verf. Alleen singletje Akward vond ik echt leuk maar misschien moet ik het wat meer luisteren. Wel een grote pre was de vrouwelijke drumster
Of Monsters and Men was erg tof! Op de een of andere manier maakten ze niet zo'n grote indruk als op Lowlands vorig jaar maar het blijft een leuke band die zichtbaar veel plezier heeft om te spelen. De een of andere vage houseact die volgde zijn we snel ontvlucht om in ons huisje te chillen.
Zondag was de eerste dag waarbij ik de hele dag op het terrein was. Veel leuke nieuwe dingen ontdekt! Grootste ontdekking was
Palio Speedrock Donkey, een bandje van zestienjarigen die rockten als een stel volwassenen! Deze band ga ik zeker vaker luisteren en volgen. Hierna kwam
Fidlar, een leuke Amerikaanse punkband. Klonk goed maar ik kon de drukte even niet zo goed aan dus ben maar even wat gaan eten

Daarna volgde de volgende ontdekking:
Everything Everything. Wat een leuke dansbare band is dat! Hoewel het publiek wat suf erbij stond ben ik lekker uit mijn dak gegaan

De volgende band op het programma was
I am Kloot, klonk aardig maar het kwam niet echt aan bij me. Misschien ook wel omdat ik inmiddels al best kapot was

Wat daarna volgde was de grootste aanfluiting van het hele festival:
Jamie Lidell. Ik had hier best wel wat van verwacht omdat ik zijn stem wel relaxed vind maar het was totaal anders dan wat ik me had voorgesteld. Hij stond achter een laptop een beetje elektronische deuntjes te draaien en zong daar wat overheen. Als je dus kwam voor een relaxed soulvol optreden dan kwam je dus bekocht uit. We zijn er zelfs bij weggelopen om te dansen op
St Paul. Dat was gelukkig een leuk feestje!
Al met al een top weekend gehad met veel gezelligheid, goede bandjes en veel dansen. Over het algemeen was alles goed geregeld, alleen waren er wat weinig eetgelegenheden die ook nog eens allemaal gecentreerd waren bij het hoofdpodium. Ook de kou was wat jammer maar daar kan het festival natuurlijk niets aan doen

Ik ga volgend jaar in ieder geval zeker weer!
[ Bericht 0% gewijzigd door MaJo op 12-03-2013 10:56:52 ]
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam