abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122893709
quote:
10s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:54 schreef DO2 het volgende:
Soloproject van de zanger van Interpol:

http://pitchfork.com/revi(...)they-supposed-to-be/
Dit kan toch niet serieus zijn, kom op :') Hoe kan je zijn Interpol-werk nog serieus nemen op deze manier _O-
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
  donderdag 14 februari 2013 @ 22:43:35 #102
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_122895326
Ja, behoorlijk sneu, inderdaad.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_122929127
quote:
10s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:54 schreef DO2 het volgende:
Soloproject van de zanger van Interpol:

http://pitchfork.com/revi(...)they-supposed-to-be/
Ik heb Interpol wel altijd het mindere broertje van The National gevonden. Op zich niets mis mee, maar je luistert toch liever naar zijn broer.
neohu heeft nog geen signature
  vrijdag 15 februari 2013 @ 20:57:39 #104
159761 Arn0
Abbey Road
pi_122929635
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 20:47 schreef neohu het volgende:

[..]

Ik heb Interpol wel altijd het mindere broertje van The National gevonden. Op zich niets mis mee, maar je luistert toch liever naar zijn broer.
Rare vergelijking. Sowieso had Interpol hun meesterwerk al afgeleverd voor The National überhaupt relevant was. Eerste twee The National albums zijn niet veel soeps.. En Turn On The Bright Lights is ongeevenaard natuurlijk.

Verder is hun sound ook wel wat verschillend.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_122929737
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 20:57 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Rare vergelijking. Sowieso had Interpol hun meesterwerk al afgeleverd voor The National überhaupt relevant was. Eerste twee The National albums zijn niet veel soeps.. En Turn On The Bright Lights is ongeevenaard natuurlijk.

Verder is hun sound ook wel wat verschillend.
Inderdaad. Ze lijken echt in geen enkele, werkelijk geen enkele manier op elkaar :o
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_122929809
Ik wilde al een tijd eens een review schrijven, en dit leek me wel een geschikte plek, dus daar gaat 'ie. Benieuwd wat jullie er van vinden.
pi_122929829

Nosaj Thing - Home (Innovative Leisure Records, 2013)

Vier jaar na zijn uitermate goed ontvangen debuutalbum Drift is de Amerikaanse producer Jason Chung terug met zijn tweede album Home. Chung stapt af van zijn gebruikelijke structuur en creëert een album dat menig elektronisch artiest een les kan leren in subtiliteit en nuance.

Openings- en titeltrack Home verraadt meteen dat dit een heel ander album is dan het vorige. Als een fluistering vliegt het nummer voorbij; afgezien van de lengte is het bijna ambient.

De verbluffende leadsingle Eclipse/Blue opent met wat goed een nummer van The xx had kunnen zijn, tot de vocals van de eveneens Amerikaanse Kazu Makino invallen. De melancholische en droevige tekst ("I used to know how to please you/and all the love was streaming through you") sluit perfect aan bij de simpele muziek, gestructureerd rond een verrassend snelle en agressieve beat en doordrenkt met kleine geluidjes, klapjes, klikjes en synths.

Zoals het opent, vervolgt het album zijn stille en duistere route. Distance, Glue en Tell zijn prachtige minimal-meesterwerkjes, nauwkeurig opgezet met een verbluffend oog (of eigenlijk; oor) voor detail. Geen geluid lijkt misplaatst of te veel.

Het risico met dergelijke albums is natuurlijk dat ze té rustig worden; dat de aandacht van de luisteraar verslapt. Vaak is dat de doodssteek, muziek als deze is simpelweg te klein -als tegenhanger van groots- om onaandachtig naar te luisteren. Het is genietmuziek om te luisteren met een koptelefoon; het liefst alleen. Chung lijkt zich dit te beseffen: na het zelf al iets actievere Snap, dat qua instrumenten en klank meer teruggrijpt op het debuutalbum, volgt Prelude, een simpel pianonummer verdronken in een Burial-achtige krakerigheid van oud vinyl. Het is een welkome afwisseling - een verrassing haast.

Zoals de titel al suggereert opent Prelude een nieuwe fase van het album. Een actiever, meer bewogen geluid, met op Try in de persoon van Toro y Moi voor het eerst sinds Eclipse... weer noemenswaardige zang. Het loopt haast over in Phase III, een nummer dat net als Snap op het debuutalbum had kunnen staan als het iets warmer en minder afstandelijk was geweest. Afsluiter Light #3 is een van de hoogtepunten van het album. Met vervormde pianoakkoorden over een onregelmatige beat als basis pakt het perfect de kracht van Nosaj Thing; simpele, eenvoudige muziek om van te genieten. Hoewel een stuk minder toegankelijk als Drift is Home een uitstekende plaat en een waardig opvolger.

8,1/10

Tchock, 15/02/13
pi_122930373
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 20:59 schreef Norrage het volgende:

[..]

Inderdaad. Ze lijken echt in geen enkele, werkelijk geen enkele manier op elkaar :o
Ben het nu weer eens aan het luisteren, snap jullie reactie wel. Het gaat me een vooral om het gevoel denk ik, allebei licht melancholisch. En ik leerde beide bands ongeveer tegelijk kennen, samen met Editors, daardoor hebben die bands altijd een vreemd soort coherentie gehad voor mij.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 21:14:09 #109
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_122930465
Editors is dan weer wel het kleine ( gehandicapte ) broertje van Interpol.
pi_122930559
Ik ken Interpol verder eigenlijk nauwelijks. Ik weet dat dat gedeeltelijk komt omdat ik het verschrikkelijk vind. Maar eens Bright Lights weer proberen te luisterne
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 15 februari 2013 @ 21:16:57 #111
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_122930590
Aardige review, Tchock. Mis alleen wel een beetje de kritische noot.
Ik had onder zo'n lyrische review eerder een 9 verwacht.
pi_122930611
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 21:14 schreef DO2 het volgende:
Editors is dan weer wel het kleine ( gehandicapte ) broertje van Interpol.
Haha :)
Ik ging in die periode voor het eerst op kamers, ontmoette veel nieuwe mensen en ontdekte veel nieuwe muziek. Uiteindelijk heb ik The National het meeste geluisterd.
pi_122931392
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 21:16 schreef DO2 het volgende:
Aardige review, Tchock. Mis alleen wel een beetje de kritische noot.
Ik had onder zo'n lyrische review eerder een 9 verwacht.
Hmm, heb je wel gelijk ik denk ik. Ik ben nooit zo snel met hele hoge cijfers ondanks dat er misschien weinig mis mee is :')
pi_122931654
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 21:00 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]

8,1/10

Tchock, 15/02/13
Prima review, kritische noot ontbreekt inderdaad.

OT: Ik vind het persoonlijk raar dat er altijd een cijfer of sterretjes worden uitgedeeld. Daarmee plaats je jezelf als recensent bijna boven de muziek. Daarnaast doe je jezelf er vind ik ook te kort mee, je hebt een recensie geschreven, waaruit je mening duidelijk naar voren komt, maar een hoop lezers zullen wellicht alleen je beoordeling bekijken.
pi_122931735
Reviews schrijven is wel leuk, je gaat heel anders naar de muziek luisteren. Heb het wel eerder geprobeerd maar dan flikkerde ik consequent mijn werk weg achteraf :')
pi_122931968
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 21:39 schreef neohu het volgende:

[..]

Prima review, kritische noot ontbreekt inderdaad.
Dank O+
quote:
OT: Ik vind het persoonlijk raar dat er altijd een cijfer of sterretjes worden uitgedeeld. Daarmee plaats je jezelf als recensent bijna boven de muziek. Daarnaast doe je jezelf er vind ik ook te kort mee, je hebt een recensie geschreven, waaruit je mening duidelijk naar voren komt, maar een hoop lezers zullen wellicht alleen je beoordeling bekijken.
Ja, ik snap wat je bedoelt en je hebt wel een punt. Maar toch is tekst subjectief; "slecht" en "goed" beteken niet voor iedereen hetzelfde. Dat zie je wel aan het feit dat DO2 mijn review lyrisch vindt terwijl ik hem niet met die gedachte schreef. Een cijfer plaatst een zekere constante in je verhaal, zodat je weet hoe de tekst opgevat moet worden.
pi_122932252
Een cijfer is onmisbaar imo. Wie leest nu al die reviews? Ik denk dat ik bijvoorbeeld per jaar maximaal 5 pitchfork reviews lees. Maar ik zie wel alle cijfers elke dag. Een cijfer is een trigger om te gaan lezen.
Aldus.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 21:53:10 #118
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_122932369
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 21:51 schreef Z het volgende:
Een cijfer is onmisbaar imo. Wie leest nu al die reviews? Ik denk dat ik bijvoorbeeld per jaar maximaal 5 pitchfork reviews lees. Maar ik zie wel alle cijfers elke dag. Een cijfer is een trigger om te gaan lezen.
die reviews zijn ook veel te lang.

Humo-reviews lees ik meestal allemaal, prima qua lengte en qua inhoud/stijl.
pi_122932422
Dar speelt ook mee inderdaad.
Aldus.
pi_122932453
Pitchfork doet gewoon mee met alle andere bladen maar kiest af en toe een goed ontvangen album uit om geheel de grond in te stampen zodat ze lekker alternatief zijn. Erger me daar enorm aan vaak.
pi_122932620
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 21:51 schreef Z het volgende:
Vanuit het commerciële oogpunt begrijp ik het wel hoor.
pi_122933394
Ik heb volgens mij nog nooit een P4K review gelezen _O- lange saaie stukken altijd, maar die cijfers zeggen veel en ben ik vaak mee eens ^O^

Maar wat betreft sites blijf ik AMG fantastisch vinden. Ben het 99% eens en de stukken zijn ook echt goed geschreven ^O^
  vrijdag 15 februari 2013 @ 22:19:56 #123
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_122933651
Ik lees ook zelden de reviews.
Volgens mij schrijven ze die reviews vooral voor zichzelf.
pi_122933711
Dat stuk over Loveless en 'mbv' (niet de review) was wel mooi.
pi_122933724
Reviews van Pitchfork zijn meestal zelfpijperij. Ik kijk ook alleen naar het cijfer. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')