Hahaquote:Op vrijdag 15 februari 2013 21:14 schreef DO2 het volgende:
Editors is dan weer wel het kleine ( gehandicapte ) broertje van Interpol.
Hmm, heb je wel gelijk ik denk ik. Ik ben nooit zo snel met hele hoge cijfers ondanks dat er misschien weinig mis mee isquote:Op vrijdag 15 februari 2013 21:16 schreef DO2 het volgende:
Aardige review, Tchock. Mis alleen wel een beetje de kritische noot.
Ik had onder zo'n lyrische review eerder een 9 verwacht.
Prima review, kritische noot ontbreekt inderdaad.quote:
Dankquote:Op vrijdag 15 februari 2013 21:39 schreef neohu het volgende:
[..]
Prima review, kritische noot ontbreekt inderdaad.
Ja, ik snap wat je bedoelt en je hebt wel een punt. Maar toch is tekst subjectief; "slecht" en "goed" beteken niet voor iedereen hetzelfde. Dat zie je wel aan het feit dat DO2 mijn review lyrisch vindt terwijl ik hem niet met die gedachte schreef. Een cijfer plaatst een zekere constante in je verhaal, zodat je weet hoe de tekst opgevat moet worden.quote:OT: Ik vind het persoonlijk raar dat er altijd een cijfer of sterretjes worden uitgedeeld. Daarmee plaats je jezelf als recensent bijna boven de muziek. Daarnaast doe je jezelf er vind ik ook te kort mee, je hebt een recensie geschreven, waaruit je mening duidelijk naar voren komt, maar een hoop lezers zullen wellicht alleen je beoordeling bekijken.
die reviews zijn ook veel te lang.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 21:51 schreef Z het volgende:
Een cijfer is onmisbaar imo. Wie leest nu al die reviews? Ik denk dat ik bijvoorbeeld per jaar maximaal 5 pitchfork reviews lees. Maar ik zie wel alle cijfers elke dag. Een cijfer is een trigger om te gaan lezen.
Vanuit het commerciële oogpunt begrijp ik het wel hoor.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 21:51 schreef Z het volgende:
Een cijfer is onmisbaar imo. Wie leest nu al die reviews? Ik denk dat ik bijvoorbeeld per jaar maximaal 5 pitchfork reviews lees. Maar ik zie wel alle cijfers elke dag. Een cijfer is een trigger om te gaan lezen.
Op die eerste na nog geen album van ze gehoord met meer dan 2/3 écht leuke liedjes inderdaad.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 22:34 schreef Norrage het volgende:
Ja. Die is wel aardig maar niet meer dan dat. Maar dat is Eels eigenlijk altijd
Volgens mij is er nog geen Eels Best Of, of wel?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 22:37 schreef Norrage het volgende:
Precies. Maar ondertussen zijn het wel heel veel leuke liedjes bij elkaar
Jawel, Essential Eels.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 22:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Volgens mij is er nog geen Eels Best Of, of wel?
Alhoewel die eeerste een recommendation is (meestal doen ze dat bij de beste "dwarsdoorsnede" of de "grootste doorbraak" van een artiest). Maar ook hier ben ik het eens. Ik vind dat eerste Eels album eigenlijk helemaal niets (het heeft eigenlijk het standaard Eels-syndroom...staan een paar supernummers op, maar de rest is een sleur).. Maar Electro-shock blues is fantastisch, en Daisies of the Galaxy ook.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 22:43 schreef DO2 het volgende:
Als ik AMG mag geloven, is het tweede album het beste.
Ik ken zelf alleen de bekende liedjes.
Daar heb je wel gelijk in, maar als ik een top moet maken van de beste nummers staan Not Ready Yet, Novocaine for the Soul en Susan's House er denk ik wel in als top drie.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 22:46 schreef Norrage het volgende:
[..]
Alhoewel die eeerste een recommendation is (meestal doen ze dat bij de beste "dwarsdoorsnede" of de "grootste doorbraak" van een artiest). Maar ook hier ben ik het eens. Ik vind dat eerste Eels album eigenlijk helemaal niets (het heeft eigenlijk het standaard Eels-syndroom...staan een paar supernummers op, maar de rest is een sleur).. Maar Electro-shock blues is fantastisch, en Daisies of the Galaxy ook.
Kuchkuchalt-jkuchkuchquote:Op vrijdag 15 februari 2013 23:06 schreef Arn0 het volgende:
Als iets een laag cijfer op Pitchfork krijgt, is dat vaak een goede reden om het album te beluisteren
E heeft ook wel wat ruzie gehad met platenmaatschappijen en zo, waaroor sommige albums niet de aandacht kregen die ze verdienden. Maar ik herinner me dat ze in de jaren 90, in volle mtv-tijd, best groot waren.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 22:48 schreef Tchock het volgende:
Ik denk wel dat Eels veel groter hadden kunnen worden als Everett zijn productie wat omlaag schroefde en de kwaliteit wat omhoog.
vooral die 6.6 voor a ghost is born is echt onbegrijpelijk. Dat ze de volgende minder inschatten als YHF kan ik wel begrijpen.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 23:09 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik vind Pitchfork vooral bij reviews van Wilco hilarisch slecht. Alles na YHF was niet artsiefartsie genoeg voor ze, dus komen ze met cijfers als een 6.6 voor A Ghost is Born; 5.2 voor Sky Blue Sky; en 6.9 voor The Whole Love.
Nee, gewoon nee.
Ja, da's nogal overtrokken, inderdaad. A Ghost Is Born is een prima album.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 23:09 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik vind Pitchfork vooral bij reviews van Wilco hilarisch slecht. Alles na YHF was niet artsiefartsie genoeg voor ze, dus komen ze met cijfers als een 6.6 voor A Ghost is Born; 5.2 voor Sky Blue Sky; en 6.9 voor The Whole Love.
Nee, gewoon nee.
True (YHF staat dan ook op nr. 2 in mijn albumlijst), maar die cijfers zijn echt achterlijk. Het is ook altijd dezelfde kritiek: ja, het is een goed album, maar het mist iets.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 23:11 schreef Beregd het volgende:
[..]
vooral die 6.6 voor a ghost is born is echt onbegrijpelijk. Dat ze de volgende minder inschatten als YHF kan ik wel begrijpen.
Mjah, ik ben een onwijze Wilco fan, maar ik ben het niet echt oneens met hun ratings van de laatste albums om eerlijk te zijn. Al mag AGIB wel iets hogerquote:Op vrijdag 15 februari 2013 23:09 schreef Maxerazzi het volgende:
Nee, gewoon nee.
Rolling Stone is echt volstrekt kut. Die raten ook standaard artiesten die ouder zijn dan 40 met een 10. Een soort internationale Oor. En Oor is het allerkutste tijdschrift qua recensies (niet qua items, die zijn vaak wel leuk) ooit...quote:Op vrijdag 15 februari 2013 23:15 schreef DO2 het volgende:
Rolling Stone kan ik echt niet serieus nemen. Die zitten er zo vaak zo ver naast.
Hoe ver konden ze er naast zittenquote:Ram represents the nadir in the decomposition of Sixties rock thus far. For some, including myself, Self-Portrait had been secure in that position, but at least Self-Portrait was an album that you could hate, a record you could feel something over, even if it were nothing but regret. Ram is so incredibly inconsequential and so monumentally irrelevant you can't even do that with it: it is difficult to concentrate on, let alone dislike or even hate.
Haha. Maar dat is niet echt te vergelijken, recensies van 40 jaar geleden...Alhoewel, het zijn vast dezelfde recensenten als nuquote:Op vrijdag 15 februari 2013 23:19 schreef Arn0 het volgende:
True. Rolling Stone over Ram, dé McCartney klassieker, toen het uitkwam:
[..]
Hoe ver konden ze er naast zitten40 jaar later bij de recensie van de heruitgave, 'Ram sounds ahead of its time'
OOR is flínk verbeterd sinds de make-over vorige maand. Voor het eerst in jaren weer in gelezen, THE KILLERS en GREEN DAY op de voorkant schrok mij altijd zo af, denk ik.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 23:16 schreef Norrage het volgende:
[..]
Rolling Stone is echt volstrekt kut. Die raten ook standaard artiesten die ouder zijn dan 40 met een 10. Een soort internationale Oor. En Oor is het allerkutste tijdschrift qua recensies (niet qua items, die zijn vaak wel leuk) ooit...
Ik ben gek op de reviews van de Humo, maar daar weet je dat je de reviews van Belgische bands met een korreltje zout moet nemen.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 00:25 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
OOR is flínk verbeterd sinds de make-over vorige maand. Voor het eerst in jaren weer in gelezen, THE KILLERS en GREEN DAY op de voorkant schrok mij altijd zo af, denk ik.
Rolling Stone heeft een verborgen agenda inderdaad. Pro- (en daardoor in sommige gevallen ook anti-) bepaalde artiesten omdat Jann Wenner er al in de jaren '60 vuistdiep in zat. Maar ach, zo hebben al die magazines wel wat.
Elke dinsdag is het bij mij een vast ritueel om als eerste in de humo de CD reviews te checkenquote:Op zaterdag 16 februari 2013 10:39 schreef Beregd het volgende:
[..]
Ik ben gek op de reviews van de Humo, maar daar weet je dat je de reviews van Belgische bands met een korreltje zout moet nemen.
Mijn eerste website die ik sochtends open is Pitchforkquote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:02 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Elke dinsdag is het bij mij een vast ritueel om als eerste in de humo de CD reviews te checkenIkzelf vind het qua waarderingen van Belgische groepen wel objectief, heb genoeg Belgische groepen afgekraakt zien worden. Maar als ze een album vier sterren geven, is het zowat altijd een magistraal album. En grappig genoeg verkopen de goed gerecenseerde albums in de platenwinkels die week echt aantoonbaar meer, toch nog best invloedrijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |