abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 februari 2013 @ 23:15:02 #151
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_122936463
Rolling Stone kan ik echt niet serieus nemen. Die zitten er zo vaak zo ver naast.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_122936545
quote:
13s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 23:15 schreef DO2 het volgende:
Rolling Stone kan ik echt niet serieus nemen. Die zitten er zo vaak zo ver naast.
Rolling Stone is echt volstrekt kut. Die raten ook standaard artiesten die ouder zijn dan 40 met een 10. Een soort internationale Oor. En Oor is het allerkutste tijdschrift qua recensies (niet qua items, die zijn vaak wel leuk) ooit...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_122936655
Ik vind persoonlijk vooral NME echt drie keer kut. Stelletje pubers daar altijd qua recensies.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 23:19:32 #154
159761 Arn0
Abbey Road
pi_122936663
True. Rolling Stone over Ram, dé McCartney klassieker, toen het uitkwam:
quote:
Ram represents the nadir in the decomposition of Sixties rock thus far. For some, including myself, Self-Portrait had been secure in that position, but at least Self-Portrait was an album that you could hate, a record you could feel something over, even if it were nothing but regret. Ram is so incredibly inconsequential and so monumentally irrelevant you can't even do that with it: it is difficult to concentrate on, let alone dislike or even hate.
Hoe ver konden ze er naast zitten :D 40 jaar later bij de recensie van de heruitgave, 'Ram sounds ahead of its time' :')
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 23:19:42 #155
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_122936676
Ja, exact. Daar zitten allemaal van die geitenwollensokken-types.
Alles wat vernieuwend en/of experimenteel en/of avontuurlijk is, kan rekenen op een slechte waardering.
pi_122936950
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 23:19 schreef Arn0 het volgende:
True. Rolling Stone over Ram, dé McCartney klassieker, toen het uitkwam:

[..]

Hoe ver konden ze er naast zitten :D 40 jaar later bij de recensie van de heruitgave, 'Ram sounds ahead of its time' :')
Haha. Maar dat is niet echt te vergelijken, recensies van 40 jaar geleden...Alhoewel, het zijn vast dezelfde recensenten als nu :')
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  vrijdag 15 februari 2013 @ 23:29:06 #157
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_122937135
Joh, ze moeten daar nu ook telkens in retrospect de boel herwaarderen.
Dus in feite is er geen zak veranderd.
pi_122939309
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 23:16 schreef Norrage het volgende:

[..]

Rolling Stone is echt volstrekt kut. Die raten ook standaard artiesten die ouder zijn dan 40 met een 10. Een soort internationale Oor. En Oor is het allerkutste tijdschrift qua recensies (niet qua items, die zijn vaak wel leuk) ooit...
OOR is flínk verbeterd sinds de make-over vorige maand. Voor het eerst in jaren weer in gelezen, THE KILLERS en GREEN DAY op de voorkant schrok mij altijd zo af, denk ik.

Rolling Stone heeft een verborgen agenda inderdaad. Pro- (en daardoor in sommige gevallen ook anti-) bepaalde artiesten omdat Jann Wenner er al in de jaren '60 vuistdiep in zat. Maar ach, zo hebben al die magazines wel wat.
pi_122939598
Ik blijf erbij: ik ben het nog nooit met AMG oneens geweest :Y daar kan ik weinig over klagen :D al doen ze wat raar met Radiohead ratings en geven ze nooit meer 5 sterren aan popalbums (wel andere genres) sinds 2000 ofzo
  zaterdag 16 februari 2013 @ 10:39:15 #160
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_122943798
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 00:25 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

OOR is flínk verbeterd sinds de make-over vorige maand. Voor het eerst in jaren weer in gelezen, THE KILLERS en GREEN DAY op de voorkant schrok mij altijd zo af, denk ik.

Rolling Stone heeft een verborgen agenda inderdaad. Pro- (en daardoor in sommige gevallen ook anti-) bepaalde artiesten omdat Jann Wenner er al in de jaren '60 vuistdiep in zat. Maar ach, zo hebben al die magazines wel wat.
Ik ben gek op de reviews van de Humo, maar daar weet je dat je de reviews van Belgische bands met een korreltje zout moet nemen.
pi_122946576
Het helaas ter ziele gegane Stylus Magazine had een rubriek waarin ze terugkwamen op eerdere recencies, was leuk om te lezen. Zouden meer sites/bladen moeten doen. Ik kan me praktisch altijd vinden in de P4k recencies, soms vind ik ze wat laag, maar het is bijna nooit dat ze de plank volledig mis slaan. Alleen bij Women misschien, een 8, veels te laag! En Humo is sowieso één van de leukste tijdschriften.
Aldus.
pi_122946734
Ik zal die Humo reviews eens wat meer gaan lezen :)
  zaterdag 16 februari 2013 @ 14:00:47 #163
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_122948417
Ja, kan me meestal ook wel goed vinden in de P4K waarderingen.
Maar ze slaan daar dus echt weleens de plank mis.

Kan me bijvoorbeeld nog wel herinneren dat ze daar The Fragile van NIN een 2 gaven, of zo.
Belachelijke review was dat.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 14:02:51 #164
159761 Arn0
Abbey Road
pi_122948471
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 10:39 schreef Beregd het volgende:

[..]

Ik ben gek op de reviews van de Humo, maar daar weet je dat je de reviews van Belgische bands met een korreltje zout moet nemen.
Elke dinsdag is het bij mij een vast ritueel om als eerste in de humo de CD reviews te checken :P Ikzelf vind het qua waarderingen van Belgische groepen wel objectief, heb genoeg Belgische groepen afgekraakt zien worden. Maar als ze een album vier sterren geven, is het zowat altijd een magistraal album. En grappig genoeg verkopen de goed gerecenseerde albums in de platenwinkels die week echt aantoonbaar meer, toch nog best invloedrijk.
pi_122948542
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 14:02 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Elke dinsdag is het bij mij een vast ritueel om als eerste in de humo de CD reviews te checken :P Ikzelf vind het qua waarderingen van Belgische groepen wel objectief, heb genoeg Belgische groepen afgekraakt zien worden. Maar als ze een album vier sterren geven, is het zowat altijd een magistraal album. En grappig genoeg verkopen de goed gerecenseerde albums in de platenwinkels die week echt aantoonbaar meer, toch nog best invloedrijk.
Mijn eerste website die ik sochtends open is Pitchfork :D
  zaterdag 16 februari 2013 @ 14:29:46 #166
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_122949282
Was is dat Attack On Memory van Cloud Nothings trouwens een heeeeerlijke ragplaat, zeg.
Die ben ik de afgelopen maanden meer en meer gaan waarderen.
pi_122952417
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 12:58 schreef Z het volgende:
Het helaas ter ziele gegane Stylus Magazine had een rubriek waarin ze terugkwamen op eerdere recencies, was leuk om te lezen. Zouden meer sites/bladen moeten doen. Ik kan me praktisch altijd vinden in de P4k recencies, soms vind ik ze wat laag, maar het is bijna nooit dat ze de plank volledig mis slaan. Alleen bij Women misschien, een 8, veels te laag! En Humo is sowieso één van de leukste tijdschriften.
Die plaat van Women had ik al lang niet meer geluisterd! Eyesore was echt een geweldig nummer.

zondag 17 februari 2013 @ 08:30:23 #168
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_122978091
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 14:02 schreef Arn0 het volgende:

[..]

ja, las dat ook in een repo over de bilboard :D Nu moet ik wel zeggen, als ik een van mijn favoriete groepen er slecht zie scoren, ga ik toch ook ff twijfelen voor ik het album koop :P
  zondag 17 februari 2013 @ 14:36:18 #169
346625 DeMessias
I am the one who knocks
pi_122986198
Gisteren naar Jason Lytle (slaapverwekkende rotzooi), Balthazar (super) en Alt-J (hoogtepunt) geweest.

Alt-J is echt heel erg groot aan het worden en wat mij betreft volledig terecht.
pi_122987450
Volgende week naar Alt-J in Utrecht. Ben benieuwd, dit is al de derde keer dat ik ze zie dit jaar en voor een band met een best wel starre liveshow vraag ik me af of ze echt drie keer kunnen boeien.

Maar de muziek is wel goed, altijd :9
pi_122988215
Probleem van Alt-J is dat ze nog maar 1 album hebben en weinig nummers. Verder zeer goed live ja.

En Balthazar is ook echt waanzinnig veel beter aan het worden live
pi_122988366
Alt-J ontwikkelt wel verbluffend snel. Toen ik ze deze zomer zag was het heel onzeker, foto's van het publiek, stamelen in de microfoon tussen de nummers door. Korte set ook, bijna het hele debuutalbum en niets meer.

Maar in november in de Melkweg, nog geen half jaar later, hadden ze veel meer zelfvertrouwen, praatten, maakten grapjes. Deden een nieuw nummer ook, en een hele toffe cover van een top 40-nummer :D
pi_123015132
Iemand van Everything Everything:

quote:
There’s been a sea change at Radio 1, for instance, that reflects the new epoch in music. It’s made by people who grew up on Radiohead and slightly more esoteric stuff than the last wave of British indie music, which was quite knuckleheaded.

http://www.nme.com/news/everything-everything--3/68743
Hij heeft ongelijk. Zelfs de slechtste b-kanten van Arctic Monkeys en Franz Ferdinand zijn nog beter dan de beste nummers van Everything Everything, Alt-J en Peace.

quote:
17s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 14:29 schreef DO2 het volgende:
Was is dat Attack On Memory van Cloud Nothings trouwens een heeeeerlijke ragplaat, zeg.
Die ben ik de afgelopen maanden meer en meer gaan waarderen.
Zeker, het is het enige album dat ik heel 2012 door heb geluisterd, en is bij mij op 1 geëindigd in mijn jaarlijst. Het is een ragplaat, maar wel een met een verbluffend clean geluid, dat vind ik heel knap. Als Dylan Baldi eens wat perfecte popnummers schrijft, zou hij de nieuwe Kurt Cobain kunnen worden.
Stay on my arm, you little charmer
  zondag 17 februari 2013 @ 23:35:31 #174
159761 Arn0
Abbey Road
pi_123015209
En, wat vinden we hier van AMOK, het debuut van Atoms For Peace? Ik keek er reikhalzend naar uit en ik moet hem nog een paar keer afspelen voor een definitief oordeel uiteraard maarr.. Ik ben alvast fan _O_ Klinkt heerlijk.
pi_123015324
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 23:33 schreef tim. het volgende:
Iemand van Everything Everything:

[..]

Hij heeft ongelijk. Zelfs de slechtste b-kanten van Arctic Monkeys en Franz Ferdinand zijn nog beter dan de beste nummers van Everything Everything, Alt-J en Peace.

[..]

Zeker, het is het enige album dat ik heel 2012 door heb geluisterd, en is bij mij op 1 geëindigd in mijn jaarlijst. Het is een ragplaat, maar wel een met een verbluffend clean geluid, dat vind ik heel knap. Als Dylan Baldi eens wat perfecte popnummers schrijft, zou hij de nieuwe Kurt Cobain kunnen worden.
Tsja, jouw opmerking over Cloud Nothings verraadt dat je albums van Everything Everything, Alt-J en Peace niet leuk kan vinden. Je houdt van harde rauwe muziek, niet van muziek met meer artsy fartsy souplesse. Niks mis mee hoor. En Arctic Monkeys en Franz zijn natuurlijk niet met (misschien met Peace nog wel een beetje) bovenstaande te vergelijken. Ik vind het altijd wat flauw om zo "je mening als waarheid te verkondigen".

En ik vind dat Cloud Nothings trouwens ook een heerlijke plaat. Ben bang dat ik die in mijn jaarlijstje ben vergeten gezien het vroege releasen ervan :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')