Rolling Stone is echt volstrekt kut. Die raten ook standaard artiesten die ouder zijn dan 40 met een 10. Een soort internationale Oor. En Oor is het allerkutste tijdschrift qua recensies (niet qua items, die zijn vaak wel leuk) ooit...quote:Op vrijdag 15 februari 2013 23:15 schreef DO2 het volgende:
Rolling Stone kan ik echt niet serieus nemen. Die zitten er zo vaak zo ver naast.
Hoe ver konden ze er naast zittenquote:Ram represents the nadir in the decomposition of Sixties rock thus far. For some, including myself, Self-Portrait had been secure in that position, but at least Self-Portrait was an album that you could hate, a record you could feel something over, even if it were nothing but regret. Ram is so incredibly inconsequential and so monumentally irrelevant you can't even do that with it: it is difficult to concentrate on, let alone dislike or even hate.
Haha. Maar dat is niet echt te vergelijken, recensies van 40 jaar geleden...Alhoewel, het zijn vast dezelfde recensenten als nuquote:Op vrijdag 15 februari 2013 23:19 schreef Arn0 het volgende:
True. Rolling Stone over Ram, dé McCartney klassieker, toen het uitkwam:
[..]
Hoe ver konden ze er naast zitten40 jaar later bij de recensie van de heruitgave, 'Ram sounds ahead of its time'
OOR is flínk verbeterd sinds de make-over vorige maand. Voor het eerst in jaren weer in gelezen, THE KILLERS en GREEN DAY op de voorkant schrok mij altijd zo af, denk ik.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 23:16 schreef Norrage het volgende:
[..]
Rolling Stone is echt volstrekt kut. Die raten ook standaard artiesten die ouder zijn dan 40 met een 10. Een soort internationale Oor. En Oor is het allerkutste tijdschrift qua recensies (niet qua items, die zijn vaak wel leuk) ooit...
Ik ben gek op de reviews van de Humo, maar daar weet je dat je de reviews van Belgische bands met een korreltje zout moet nemen.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 00:25 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
OOR is flínk verbeterd sinds de make-over vorige maand. Voor het eerst in jaren weer in gelezen, THE KILLERS en GREEN DAY op de voorkant schrok mij altijd zo af, denk ik.
Rolling Stone heeft een verborgen agenda inderdaad. Pro- (en daardoor in sommige gevallen ook anti-) bepaalde artiesten omdat Jann Wenner er al in de jaren '60 vuistdiep in zat. Maar ach, zo hebben al die magazines wel wat.
Elke dinsdag is het bij mij een vast ritueel om als eerste in de humo de CD reviews te checkenquote:Op zaterdag 16 februari 2013 10:39 schreef Beregd het volgende:
[..]
Ik ben gek op de reviews van de Humo, maar daar weet je dat je de reviews van Belgische bands met een korreltje zout moet nemen.
Mijn eerste website die ik sochtends open is Pitchforkquote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:02 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Elke dinsdag is het bij mij een vast ritueel om als eerste in de humo de CD reviews te checkenIkzelf vind het qua waarderingen van Belgische groepen wel objectief, heb genoeg Belgische groepen afgekraakt zien worden. Maar als ze een album vier sterren geven, is het zowat altijd een magistraal album. En grappig genoeg verkopen de goed gerecenseerde albums in de platenwinkels die week echt aantoonbaar meer, toch nog best invloedrijk.
Die plaat van Women had ik al lang niet meer geluisterd! Eyesore was echt een geweldig nummer.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:58 schreef Z het volgende:
Het helaas ter ziele gegane Stylus Magazine had een rubriek waarin ze terugkwamen op eerdere recencies, was leuk om te lezen. Zouden meer sites/bladen moeten doen. Ik kan me praktisch altijd vinden in de P4k recencies, soms vind ik ze wat laag, maar het is bijna nooit dat ze de plank volledig mis slaan. Alleen bij Women misschien, een 8, veels te laag! En Humo is sowieso één van de leukste tijdschriften.
ja, las dat ook in een repo over de bilboardquote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:02 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Elke dinsdag is het bij mij een vast ritueel om als eerste in de humo de CD reviews te checkenIkzelf vind het qua waarderingen van Belgische groepen wel objectief, heb genoeg Belgische groepen afgekraakt zien worden. Maar als ze een album vier sterren geven, is het zowat altijd een magistraal album. En grappig genoeg verkopen de goed gerecenseerde albums in de platenwinkels die week echt aantoonbaar meer, toch nog best invloedrijk.
Hij heeft ongelijk. Zelfs de slechtste b-kanten van Arctic Monkeys en Franz Ferdinand zijn nog beter dan de beste nummers van Everything Everything, Alt-J en Peace.quote:There’s been a sea change at Radio 1, for instance, that reflects the new epoch in music. It’s made by people who grew up on Radiohead and slightly more esoteric stuff than the last wave of British indie music, which was quite knuckleheaded.
http://www.nme.com/news/everything-everything--3/68743
Zeker, het is het enige album dat ik heel 2012 door heb geluisterd, en is bij mij op 1 geëindigd in mijn jaarlijst. Het is een ragplaat, maar wel een met een verbluffend clean geluid, dat vind ik heel knap. Als Dylan Baldi eens wat perfecte popnummers schrijft, zou hij de nieuwe Kurt Cobain kunnen worden.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 14:29 schreef DO2 het volgende:
Was is dat Attack On Memory van Cloud Nothings trouwens een heeeeerlijke ragplaat, zeg.
Die ben ik de afgelopen maanden meer en meer gaan waarderen.
Tsja, jouw opmerking over Cloud Nothings verraadt dat je albums van Everything Everything, Alt-J en Peace niet leuk kan vinden. Je houdt van harde rauwe muziek, niet van muziek met meer artsy fartsy souplesse. Niks mis mee hoor. En Arctic Monkeys en Franz zijn natuurlijk niet met (misschien met Peace nog wel een beetje) bovenstaande te vergelijken. Ik vind het altijd wat flauw om zo "je mening als waarheid te verkondigen".quote:Op zondag 17 februari 2013 23:33 schreef tim. het volgende:
Iemand van Everything Everything:
[..]
Hij heeft ongelijk. Zelfs de slechtste b-kanten van Arctic Monkeys en Franz Ferdinand zijn nog beter dan de beste nummers van Everything Everything, Alt-J en Peace.
[..]
Zeker, het is het enige album dat ik heel 2012 door heb geluisterd, en is bij mij op 1 geëindigd in mijn jaarlijst. Het is een ragplaat, maar wel een met een verbluffend clean geluid, dat vind ik heel knap. Als Dylan Baldi eens wat perfecte popnummers schrijft, zou hij de nieuwe Kurt Cobain kunnen worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |