abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122638539
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:15 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Het gaat in deze niet zozeer over een individueel album, maar over een rage dan wel trend om terug te grijpen naar een oude sound, en er vervolgens (vrijwel) helemaal niets aan toe te voegen. Nogmaals, het is hele leuke muziek, maar ergens zitten er dan ook wel vraagtekens.
Ja, dat snap ik. Maar ik vind dat nogal onzinnig, eerlijk gezegd. Als het leuke muziek is, is het leuke muziek toch? Al is het honderd keer eerder gedaan. En goed beschouwd is vrijwel alles al eens eerder gedaan ook.

Maar dat kan ook aan leeftijd hangen hoor, de constante drang naar vernieuwing. Geen idee. Het valt mij alleen op dat het kennelijk nogal een groot ding is voor sommigen. Daar verbaasde ik me over. Het lijkt mij dat het je plezier in muziek luisteren beperkt namelijk.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_122638833
Ik merk dat tegenwoordig vernieuwing vaak samenvalt met complexiteit. Als iets omschreven wordt als vernieuwend zit het vaak tjokvol ideeën, wat op mij vaak erg vermoeiend werkt.

De albums die ik het meeste draai zijn albums die anders klinken, maar dat wel weten te doseren en compact weten te brengen. Hartstikke leuk natuurlijk, zo'n album met acht nummers die inklokken over de 7 minuten, maar als vernieuwing ten koste gaat van luisterplezier mag het van mij achterwege blijven :)
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
pi_122638893
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:35 schreef methodmich het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik. Maar ik vind dat nogal onzinnig, eerlijk gezegd. Als het leuke muziek is, is het leuke muziek toch? Al is het honderd keer eerder gedaan. En goed beschouwd is vrijwel alles al eens eerder gedaan ook.

Maar dat kan ook aan leeftijd hangen hoor, de constante drang naar vernieuwing. Geen idee. Het valt mij alleen op dat het kennelijk nogal een groot ding is voor sommigen. Daar verbaasde ik me over. Het lijkt mij dat het je plezier in muziek luisteren beperkt namelijk.
Hmm, als ik 't bij mezelf bekijk, is dat vernieuwende niet zozeer het belangrijke element. Verre van zelfs. Ik zag op Musicmeter een mening voorbij komen over het album van Gardner waar ik me heel erg in kan vinden:

quote:
Wel jammer dat er niet iets meer persoonlijkheid in dit album zit. Ik hoor eigenlijk alleen maar de invloeden, maar niet Jacco Gardner zelf.
Dat is bij mij het probleem. Ik verlies altijd een stuk beleving als ik niet echt het idee heb dat ik de artiest hoor. Voelt meer als een, zeer goed uitgevoerd, trucje. Goed voorbeeld waar dat heel anders is, is Elliott Smith. Die gebruikte heel duidelijk invloeden van The Beatles, maar het was wel honderd procent zijn muziek.

(Slaat dit ergens op? Kan het voor mijn gevoel niet helemaal duidelijk krijgen. :P )
  vrijdag 8 februari 2013 @ 14:47:59 #54
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_122639022
Begrijp je volkomen, Maxerazzi.
En ik begrijp mm ook. En ik begrijp Bol_Wan ook. En ik begrijp Norrage ook.
Oh, en Tchock ook, :D.

Kut. Daar sta je dan, met al je begrip.

[ Bericht 29% gewijzigd door EP3 op 08-02-2013 14:53:56 ]
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_122639090
quote:
9s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:47 schreef DO2 het volgende:

Ach, we waren al gek op Peace. We zijn goed op weg naar Understanding, dus allen Love nog en we zitten gebakken O+
pi_122639127
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:49 schreef Bol_Wan het volgende:

[..]

Ach, we waren al gek op Peace. We zijn goed op weg naar Understanding, dus allen Love nog en we zitten gebakken O+
Love verdient alle liefde. _O_

pi_122639147
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:44 schreef Maxerazzi het volgende:

[..]

Hmm, als ik 't bij mezelf bekijk, is dat vernieuwende niet zozeer het belangrijke element. Verre van zelfs. Ik zag op Musicmeter een mening voorbij komen over het album van Gardner waar ik me heel erg in kan vinden:

[..]

Dat is bij mij het probleem. Ik verlies altijd een stuk beleving als ik niet echt het idee heb dat ik de artiest hoor. Voelt meer als een, zeer goed uitgevoerd, trucje. Goed voorbeeld waar dat heel anders is, is Elliott Smith. Die gebruikte heel duidelijk invloeden van The Beatles, maar het was wel honderd procent zijn muziek.

(Slaat dit ergens op? Kan het voor mijn gevoel niet helemaal duidelijk krijgen. :P )
Precies. Zo'n Jacco Gardner gebruikt inderdaad gewoon een trucje. Zijn teksten zijn niet persoonlijk, niet boeiend. Het geluid is gejat, en het had net zo goed elke andere willekeurige artiest kunnen zijn. Alleen zijn stem is niet eens karakteristiek, dat klnkt precies zoals al die muziek van vroeger. Echt een trucje.

quote:

quote:

O+
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_122639181
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:43 schreef Bol_Wan het volgende:
Ik merk dat tegenwoordig vernieuwing vaak samenvalt met complexiteit. Als iets omschreven wordt als vernieuwend zit het vaak tjokvol ideeën, wat op mij vaak erg vermoeiend werkt.

De albums die ik het meeste draai zijn albums die anders klinken, maar dat wel weten te doseren en compact weten te brengen. Hartstikke leuk natuurlijk, zo'n album met acht nummers die inklokken over de 7 minuten, maar als vernieuwing ten koste gaat van luisterplezier mag het van mij achterwege blijven :)
Dat wat je beschrijft heb ik overigens heel erg met Godspeed You! Black Emperor. Het wordt de hemel ingeprezen hier en daar en als ik het luister hoor ik niets wat ook maar zijn best doet om op een nummer te lijken :{
pi_122639452
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:52 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat wat je beschrijft heb ik overigens heel erg met Godspeed You! Black Emperor. Het wordt de hemel ingeprezen hier en daar en als ik het luister hoor ik niets wat ook maar zijn best doet om op een nummer te lijken :{
Dat heb ik ook met Skinny Fists (het meest gehypete album van ze dat ik zelf helemaal niet goed vind)..Ken je F#A#? Dat is echt een mooie, en dat straalt echt een verhaal uit :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_122639487
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:44 schreef Maxerazzi het volgende:

Dat slaat wel ergens op en is ook duidelijk hoor. Kan ik ook in meegaan. Alleen persoonlijk heb ik dat bij Jacco Gardner - nu gaat het toch weer om een individuele artiest, maar vooruit - niet.

Uiteraard jouw goed recht om dat wel te hebben, dat is dan precies het stuk smaak dat om de hoek komt kijken. De één vindt het wel leuk, de ander niet.

Maar mij viel, met name bij de post - en ook al eerdere - van Norrage op dat er nogal een drang naar vernieuwing was. Daar reageerde ik dan weer op. :)

Ook al omdat ik me afvroeg of dit iets is dat naar mate de jaren verstrijken afneemt. Zelf heb ik 'vroeger' ook al die pogingen ondernomen om verklaarde meesterwerken van acts als Animal Collective te omarmen. Die drang heb ik al een tijdje niet meer, daarom was ik eigenlijk benieuwd of dit verandert naarmate je ouder wordt.

En Norrage is natuurlijk sowieso anti-Nederlandse artiesten. :P
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 8 februari 2013 @ 15:05:43 #61
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_122639652
Al die retro-pop moet nét goed genoeg zijn om mensen enthousiast te maken voor de invloeden van die acts.
http://www.guardian.co.uk(...)owing-faster-present
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
  vrijdag 8 februari 2013 @ 15:08:33 #62
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_122639764
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:01 schreef methodmich het volgende:

Zelf heb ik 'vroeger' ook al die pogingen ondernomen om verklaarde meesterwerken van acts als Animal Collective te omarmen.
Als ik vernieuwende acts zou moeten noemen die in de afgelopen 10 jaar echt iets hebben toegevoegd aan het kleurenpalet, dan is AC er zeker eentje van.
  vrijdag 8 februari 2013 @ 15:10:14 #63
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_122639815
AC nooit helemaal uit kunnen luisteren, maar Panda Bear is een retropop act pur sang.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_122639819
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:08 schreef DO2 het volgende:

[..]

Als ik vernieuwende acts zou moeten noemen die in de afgelopen 10 jaar echt iets hebben toegevoegd aan het kleurenpalet, dan is AC er zeker eentje van.
Dat bedoel ik. Die mening wordt wel algemeen gedeeld. Ik vind er echter vrij weinig aan en draai die platen zelden meer. Mede door dit soort ervaringen heb ik besloten dat hele verhaal los te laten. :)
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 8 februari 2013 @ 15:13:34 #65
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_122639937
Ach ja, ik ben een ongelooflijke AC adept, dus ik ben daarin ook vast niet geheel objectief.
pi_122640949
quote:

[..]

Anti-Excelsior artiesten ja, alhoewel ik Roos en Spinvis het beste vind wat Nederland ooit heeft voortgebracht
pi_122641266
quote:

[..]

Dat slaat wel ergens op en is ook duidelijk hoor. Kan ik ook in meegaan. Alleen persoonlijk heb ik dat bij Jacco Gardner - nu gaat het toch weer om een individuele artiest, maar vooruit - niet.

Uiteraard jouw goed recht om dat wel te hebben, dat is dan precies het stuk smaak dat om de hoek komt kijken. De één vindt het wel leuk, de ander niet.

Maar mij viel, met name bij de post - en ook al eerdere - van Norrage op dat er nogal een drang naar vernieuwing was. Daar reageerde ik dan weer op. :)

Ook al omdat ik me afvroeg of dit iets is dat naar mate de jaren verstrijken afneemt. Zelf heb ik 'vroeger' ook al die pogingen ondernomen om verklaarde meesterwerken van acts als Animal Collective te omarmen. Die drang heb ik al een tijdje niet meer, daarom was ik eigenlijk benieuwd of dit verandert naarmate je ouder wordt.

Ik kan best wel naar dat soort muziek luisteren hoor. Maar er is nu een rits artiesten waar ik echt bij denk, waarom? Dat is gewoon meeliften op een rage. Ook niks vernieuwends wat betreft "de eerste zijn die een retro-act" aanpakt ofzo. Ik heb bijvoorbeeld 2 jaar geleden heel erg genoten van Jonathan Wilson of Girls. Dat was echt een plagiaat van hier tot tokio als je het eerlijk bekijkt, maar ik vond het fantastische muziek met persoonlijkheid. En dat vind ik erg ontbreken bij Jacco, Foxygen, en weet ik veel wat nog meer acts er het laatste jaar zijn bijgekomen die een "60s sound" hebben. Buiten het feit dat ze alweer de zoveelste zijn....Het is net als met talentenshows. Het is volstrekt niet origineel, maar de eerste Idols vond ik best leuk. Toen het daarna uitgemolken werd, zoals nu met deze retropop wordt gedaan, word ik er een beetje gek van.
  Moderator vrijdag 8 februari 2013 @ 16:18:47 #68
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_122642851
Was er nou verder niemand bij Unknown Mortal Orchestra gisteren? :o Dacht dat het hele topic erheen zou gaan _O-

Ben nog steeds onder de indruk O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_122670707
Hallo, ben nieuw hier in dit topic. Sinds een paar dagen heb ik Spotify premium en doe ik in dit topic wat ideetjes op om te gaan luisteren. Heb nu via jullie al heel wat moois ontdekt.

Zelf ben ik erg enthousiast over Foxygen, Unknown Mortal Orchestra en die 3 nummers op Spotify van Palma Violets vind ik helemaal geweldig. Ik kijk uit naar hun album! Dat ik hier nog veel moois mag ontdekken! ;-))
pi_122670850
Welkom *O*
  zaterdag 9 februari 2013 @ 13:45:40 #71
13973 ranja
image means nothing
pi_122674078
Op de luisterpaal staat het album van Mazes. Klinkt wel prima, erg britpoppig maar ze komen dan ook uit Manchester.

De Dutch Uncles komen ook uit Manchester en staan ook op de luisterpaal maar dat vind ik dan weer niet echt interessant.
pi_122676305
Wie kent het bandje Other Lives? Hebben al een aantal vrij geniale albums gemaakt.
Heerlijke muziek. Kwam na 2 jaar weer eens voorbij in mijn playlist :)

Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_122677005
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 14:56 schreef Moody het volgende:
Wie kent het bandje Other Lives? Hebben al een aantal vrij geniale albums gemaakt.

Goeie band inderdaad. Heb ze vorig jaar in Melkweg gezien; erg goed concert! :)
pi_122677097
quote:

....
Leuke band, hun laatste album stond bij mij heel hoog in het jaarlijstje (ik dacht in 2011?). Laatste jaar niet/nauwelijks meer naar geluisterd, dus hij zou denk ik nu wat lager komen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_122677224
quote:
....
Ik heb je even geadd op Last.fm, als je het niet erg vindt, onze smaak komt redelijk overeen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_122677250
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 15:25 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ik heb je even geadd op Last.fm, als je het niet erg vindt, onze smaak komt redelijk overeen.
Np uiteraard. Ik gooi jou ook ff door de scanner :)

edit: Gomez past ook perfect in je straatje. Stond nog niet in je lijst. Geweldige band uit eind '90.

Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_122678596
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 15:26 schreef Moody het volgende:

[..]

Np uiteraard. Ik gooi jou ook ff door de scanner :)

edit: Gomez past ook perfect in je straatje. Stond nog niet in je lijst. Geweldige band uit eind '90.

Die accounts van jullie zijn voor mij ook weer een inspiratie :D Dus ik spiekte even :P
  zaterdag 9 februari 2013 @ 23:09:12 #78
159761 Arn0
Abbey Road
pi_122694950
quote:
7s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:49 schreef Norrage het volgende:
Kennen jullie SX uit Belgie al? Een soort mix van Beach House, Animal COllective en Selah Sue (qua uiterlijk :P)

Kennelijk verkopen ze alles uit in Belgie ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om hier nog even op terug te komen: Ik vond het album ietwat tegenvallen (torenhoge verwachtingen ook) maar zag ze vanmiddag live en wow.. Echt enorm goed. Nieuwe tracks klonken heel krachtig en funky. Misschien toch maar het album nog eens opzetten. Heb de twee singles gefilmd en dat waren nog niet eens de hoogtepunten.

By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 10 februari 2013 @ 23:18:39 #79
159761 Arn0
Abbey Road
pi_122736495
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 14:43 schreef Bol_Wan het volgende:
Dan is het debuutalbum van Palma Violets, 180, wat voor jou. Niets wereldschokkend maar naast de killer single 'Best of Friends' een aantal funky, leuke nummers. Niet alles is even goed maar wel gewoon een leuk album dat goed wegluistert. Of had je het al beluisterd?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 10 februari 2013 @ 23:29:30 #80
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_122736919
Oh ja, Gomez... Heb ik in het verleden nog met veel plezier naar geluisterd.
Maar na verloop van tijd verliest het toch zijn charme, en wordt het zelfs 'n beetje vervelend.
  zondag 10 februari 2013 @ 23:30:47 #81
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_122736963
Wel mooie hoezen.
Nu ja, de eerste 2 dan.
pi_122747459
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 23:18 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Dan is het debuutalbum van Palma Violets, 180, wat voor jou. Niets wereldschokkend maar naast de killer single 'Best of Friends' een aantal funky, leuke nummers. Niet alles is even goed maar wel gewoon een leuk album dat goed wegluistert. Of had je het al beluisterd?
Zie paar posts terug ;) Ik vond het niks, zo'n zelfde plaatje had je vorig jaar ook met Howler maar dat was toch nog een stuk leuker :Y
pi_122747494
pi_122750936
quote:
2s.gif Op zondag 10 februari 2013 23:29 schreef DO2 het volgende:
Oh ja, Gomez... Heb ik in het verleden nog met veel plezier naar geluisterd.
Maar na verloop van tijd verliest het toch zijn charme, en wordt het zelfs 'n beetje vervelend.
Idem hier. Was er een tijdje helemaal gek van, maar nu luister ik daar echt nooit meer naar. Nu ik de naam Gomez hier lees heb ik wel meteen Whippin' Piccadilly in mijn hoofd, dat was wel een goed nummer.
  maandag 11 februari 2013 @ 20:00:13 #85
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_122763231
Nieuwe shows Unknown Mortal Orchestra zijn officieel nu :P.

Ik wil graag naar de gig in Rotown, maar er staat niet hoe laat de vvk begint. Is dat dan gewoon 10:00?
  Moderator dinsdag 12 februari 2013 @ 21:17:19 #87
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_122805615
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 20:00 schreef BoerBert het volgende:
Nieuwe shows Unknown Mortal Orchestra zijn officieel nu :P.

Ik wil graag naar de gig in Rotown, maar er staat niet hoe laat de vvk begint. Is dat dan gewoon 10:00?
Wilde het net posten :) misschien handig om het gelijk ook even goed te vermelden? :P

Helaas geen gewone Paradiso show, ze staan er tijdens london calling. Daarnaast 22 mei in Merleyn Nijmegen en een dag later rotown Rotterdam. Ik ga naar de laatste :Y
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 12 februari 2013 @ 21:21:00 #88
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_122805833
Maar jij weet ook niet hoe laat die voorverkoop begint? Kan het niet vinden :P. Al weet ik niet of het zó storm zal lopen.
pi_122809510
En ook bij Guess Who mayday.
pi_122810552
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 21:21 schreef BoerBert het volgende:
Maar jij weet ook niet hoe laat die voorverkoop begint? Kan het niet vinden :P. Al weet ik niet of het zó storm zal lopen.
Denk direct gestart, is bij de Merleyn ook zo. Die show zie ik nog wel opgeschaald worden naar Doornroosje overigens. Was er vorige week ook bij in de Paradiso bovenzaal. Gedurfde set met veel werk van het eerste album, gelukkig niet al te veel verzopen in effecten, erg goede opbouw en een enthousiaste performance. Zeker geen overbodige luxe om dat nogmaals te ervaren op London Calling (én Merleyn/Doornroosje), als wat meer mensen meer hebben ontdekt dan alleen 'Swim and Sleep'. Binnenkort de beelden op 3VOOR12.

Sowieso nu alweer sterke namen op de lijst van London Calling: Swim Deep, The Family Rain, Team Ghost, Two Gallants, Metz en Unknown Mortal Orchestra. Wel dus twee namen die net al in Nederland te zien zijn geweest, en waarvoor London Calling een beetje te laat komt, maar er komen ongetwijfeld nog een boel exclusieve namen bij. Benieuwd welke semi-gevestigde naam ze er dit keer neerzetten aan het eind van de avond, de line-up van editie 2 van vorig jaar was ijzersterk met The Walkmen en Chromatics als 'hoofd-acts', wat voortreffelijk werkte. Metz was ook erg goed vorige week in de Merleyn, klokte in onder de 40 minuten. Niet erg om ook hun weer op de festivals mee te pikken.

quote:
7s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 22:28 schreef Norrage het volgende:
En ook bij Guess Who mayday.
Wat óók al een hele puntige line-up heeft.

pi_122819342
Jamie LIdell fans hier? Zijn nieuwe album staat op de luisterpaal, en het klinkt voorlopig heerlijk aangenaam. Beetje meer richting electro weer, voorlopig :) Weer die perfecte mix van dance met soul met rock ^O^
pi_122837193
Ik ken alleen die bovenste twee namen en Mount Eerie.

Mount Eerie komt als band. Een los optreden zal er helaas niet komen, i.t.t. tot in de ons omringende landen: 25 dagen achtereen zijn al volgeboekt.
Stay on my arm, you little charmer
  donderdag 14 februari 2013 @ 00:07:35 #93
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_122856720
quote:
7s.gif Op woensdag 13 februari 2013 09:38 schreef Norrage het volgende:
Jamie LIdell fans hier? Zijn nieuwe album staat op de luisterpaal, en het klinkt voorlopig heerlijk aangenaam. Beetje meer richting electro weer, voorlopig :) Weer die perfecte mix van dance met soul met rock ^O^
Ik dacht even James Blake te lezen... Met Jamie Lidell heb ik toch minder.
  donderdag 14 februari 2013 @ 00:08:57 #94
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_122856769
Overigens:

Mooi!
pi_122862765
Was de nieuwe single van Kurt Vile hier al voorbij gekomen? Nee, toch? Is weer een lekker nummer, zeg! Het nieuwe album komt ergens begin april, meen ik.

pi_122869544
pi_122869554
quote:
9s.gif Op donderdag 14 februari 2013 00:07 schreef DO2 het volgende:

[..]

Ik dacht even James Blake te lezen... Met Jamie Lidell heb ik toch minder.
Wat vind je van Retrograde?
pi_122869988
Ohja, en er waren dus weer een paar exemplaren van de Delicious EP maar ik heb ze gemist }:|

edit: En weer veertig pond op Ebay. Janken :'(

[ Bericht 28% gewijzigd door Tchock op 14-02-2013 14:13:51 ]
  donderdag 14 februari 2013 @ 14:42:19 #99
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_122871521
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 13:56 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat vind je van Retrograde?
quote:
17s.gif Op donderdag 14 februari 2013 00:08 schreef DO2 het volgende: