Checkquote:Op donderdag 7 februari 2013 14:53 schreef Arn0 het volgende:
Nog Foals fans hier? Holy Fire, het nieuwe album, is weer een parel. Drie prachtige albums op rij en dan nog een aantal killer b-kantjes. Topband als ik er zo over nadenk.
Het is een cover, sherlockquote:Op donderdag 7 februari 2013 15:14 schreef Z het volgende:
Ik vind Peace niet zo goed. En dacht dat het jatters waren omdat ik dat '1998' nummer al ergens van dacht te kennen. Blijkt BBC radio 6 het te gebruiken als trailermuizek, en dus gewoon origineel te zijn.
quote:
Wil je een verslag posten?quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:38 schreef MaJo het volgende:
Wie gaan er vanavond nou allemaal naar Unknown Mortal Orchestra?
BBC Radio 6 is inderdaad prima te beluisteren en stukken interessanter dan Radio1quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:14 schreef Z het volgende:
Ik vind Peace niet zo goed. En dacht dat het jatters waren omdat ik dat '1998' nummer al ergens van dacht te kennen. Blijkt BBC radio 6 het te gebruiken als trailermuizek, en dus gewoon origineel te zijn. Goed nummer.
BBC Radio 6 is overigens een fantastisch radiostation. Ze hebben er een paar fantastische DJ's en een goede muziekselectie. Vooral Gilles Peterson op zaterdag en Jarvis Cocker op zondag zijn aanraders.
Uit Groot-Britannië komt al jaren niets fatsoenlijks meer (w.b. gitaarmuziek)quote:Op woensdag 6 februari 2013 20:37 schreef MaJo het volgende:
Zo ik kom ook weer eens buurtenmijn goede voornemen voor dit jaar is om weer wat beter up to date te zijn met nieuwe releases. Sowieso merk ik dat mijn smaak steeds meer verschuift van Engelse indiebandjes naar bands van eigen bodem of uit belgie. De drie beste platen vorig jaar vond ik die van Balthazar, Blaudzun en Moss
James Blake - Retrograde (radio rip) by myblogcliche1quote:Op donderdag 7 februari 2013 02:24 schreef Tchock het volgende:
Overigens; écht indie is het niet (meer) maar ik weet niet waar ik het verder kwijt moet dus wil ik even met jullie delen dat de nieuwe track van een van mijn grote helden James Blake vandaag (7/2 20:30 Nederlandse tijd) in première gaat op BBC 1
Welke muziek die de laatste jaren is uitgebracht is wel vernieuwend?quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:56 schreef Norrage het volgende:
En ik heb de TT gemaakt vanwege de geniale TT die de album-titel mogelijk maakte, maar het is net als Jacco Gardner, Unknown Mortal Orchestra en nog wat andere retro-troep die is uitgekomen de laatste tijd kwalitatief hoogstaande maar volstrekt onoriginele muziek met een totaal gebrek aan ook maar enig idee van vernieuwing.
Ja ik begrijp je wel, maar dit is allemaal van die retro-shit die zo lekker "cliche" teruggrijpen op nog verder terug. Je hebt momenteel genoeg onorginaliteit, maar ik kan er niet tegen als bands dan ook nog verouderde muziek weer hip proberen te maken. En wat betreft originele ideeen in de tegenwoordige muziek: Van die leuke electroinvloeden waar veel artiesten mee experimenteren, bijvoorbeeld de nu al in het topic genoemde James Blake, maar ook Radiohead uiteraard, iets als Chromatics....nouja, ik kan wel even doorgaan. In ieder geval niet van die muziek die weer Pink Floyd gaan herontdekken ofzo, of welke band uit die tijd dan ook.quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:48 schreef tim. het volgende:
Welke muziek die de laatste jaren is uitgebracht is wel vernieuwend?
Ik heb nog niet goed naar Peace geluisterd, alleen het hier zo geprezen "1998 (Delicious) luister ik nu voor de vierde keer. Ik vind het een vervelend nummer, met die climaxen en lelijke geluiden. Die gitaren klinken toch lelijk?
Wat een track manquote:Op donderdag 7 februari 2013 22:48 schreef tim. het volgende:
[..]
http://soundcloud.com/myblogcliche1/james-blake-retrograde-radio
Waar heb je trouwens een dj-set van hem gezien? Die Harmonimixes zijn inderdaad erg goed, mijn favoriete nummer van Blake is "Confidence Boost", dat al jaren op het internet zwierf en vorig jaar is uitgebracht. Indertijd had hij trouwens een uitermate succesvol topic, dat wel weer zal leven als het nieuwe album uitkomt.
Tofquote:Op donderdag 7 februari 2013 23:27 schreef MaJo het volgende:
Net terug van Unknown Mortal OrchestraHet was gaaf! Alleen stonden we ontzettend ruk qua geluid namelijk helemaal vooraan rechts van het podium. De zanger was nauwelijks te horen dus ik heb vooral staan trippen op de drums
![]()
Achteraf een hele tijd met de drummer staan praten en die vertelde onder andere dat ze in mei terugkomen en dan in de grote zaal staan! Ook gelijk de nieuwe plaat op vinyl gekocht en laten signeren door de drummer en de bassistDe zanger was na het optreden meteen verdwenen
Ik ben het hier eigenlijk wel mee eens. Merkwaardige is dat in de jaren '90 bands ook teruggrepen naar dat idioom uit de jaren '60, maar er toen heel veel contemporaine invloeden aan toevoegden (bv. Olivia Tremor Control). Nu is het niet zozeer het heruitvinden van die retropop, maar gewoon herhaling van zetten. Dat is prima, hartstikke leuk, maar ergens is het ook wel jammer.quote:Op donderdag 7 februari 2013 23:45 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ja ik begrijp je wel, maar dit is allemaal van die retro-shit die zo lekker "cliche" teruggrijpen op nog verder terug. Je hebt momenteel genoeg onorginaliteit, maar ik kan er niet tegen als bands dan ook nog verouderde muziek weer hip proberen te maken.
Ik vind het altijd zo bijzonder als mensen dit zeggenquote:Op donderdag 7 februari 2013 23:53 schreef DO2 het volgende:
Het is heden ten dage vrijwel onmogelijk om nog werkelijk vernieuwend te zijn, natuurlijk.
Muziek is inmiddels zo breed uitgemeten in alle richtingen dat zelfs de meest experimentele en gedurfde uitstapjes wel terug te herleiden zijn naar iets dat al eerder gedaan is.
Maar dat is toch juist het hele idee? Dat de mensen het niet zien gebeuren?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:05 schreef DO2 het volgende:
Ja, dat begrijp ik wel, Tchock. Maar het kleurenpalet is inmiddels bijna oneindig in haar variatie.
Om nu nog vernieuwende muziek te kunnen maken zal er mijns inziens echt een revolutionaire verandering in de manier van muziekmaken moeten plaatsvinden.
Dus er zal uit compleet nieuwe bronnen moeten worden getapt. Anders zie ik het simpelweg niet gebeuren.
Het gaat in deze niet zozeer over een individueel album, maar over een rage dan wel trend om terug te grijpen naar een oude sound, en er vervolgens (vrijwel) helemaal niets aan toe te voegen. Nogmaals, het is hele leuke muziek, maar ergens zitten er dan ook wel vraagtekens.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 13:41 schreef methodmich het volgende:
Aardige discussie, maar is het sowieso niet heel erg beperkend als je bij elke plaat die je hoort de vraag wilt stellen of het wel vernieuwend is?
Het spreekt je toch gewoon aan of niet? Lijkt me zonde als je dan bijvoorbeeld de plaat van Jacco Gardner minder waardeert omdat het 'retropop' is, om maar wat te zeggen.
Amen...beetje vermoeiend is het ja...quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:15 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Het gaat in deze niet zozeer over een individueel album, maar over een rage dan wel trend om terug te grijpen naar een oude sound, en er vervolgens (vrijwel) helemaal niets aan toe te voegen. Nogmaals, het is hele leuke muziek, maar ergens zitten er dan ook wel vraagtekens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |