quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:22 schreef James1988 het volgende:
De Great Central Railway is op meerdere manieren uniek. Niet alleen is het de enige dubbelsporige museumlijn die Engeland rijk is, er wordt ook flink geïnvesteerd. Meerdere malen per jaar worden er evenementen georganiseerd rondom bepaalde thema's.
In het eerste weekend van oktober 2012 was er een Steam Gala, waarbij het hele weekend stoomlocomotieven van allerlei komaf te bewonderen waren. Hier is Southern Railway's 777 te zien in de nabijheid van Loughborough.
quote:Op woensdag 6 februari 2013 09:16 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ook Rikus Spithorst deed alsof het koud was op 10 oktober 2010
Dat gebeurt wel vaak, nietwaar? Brussel-Noord, Glaaien, Herentals, Geraardsbergen, Etterbeek, Aalst, ...quote:Op woensdag 6 februari 2013 09:56 schreef J.B. het volgende:
In België staat weer eens een seinhuis in brand, dit maal in Geraardsbergen.
Snel nog een keer gaan kijken in 2014 worden ze vervangen!quote:Op woensdag 6 februari 2013 07:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
De Wuppertaller is technisch gezien ok een tram (waar de stoeltjes van aan het plafond zijn bevestigd)
Ja, 10 meter verderop en met kettingen aan een paal, geen vaste zoals die andere paaltjesquote:Op woensdag 6 februari 2013 08:38 schreef Q. het volgende:
[..]
Jawel, er staan twee paaltjes voor de kluisjes.
Daarom zei ik ook "weer eens", het valt mij ook nogal op dat het toch met een serieuze frequentie voorkomt...quote:Op woensdag 6 februari 2013 10:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat gebeurt wel vaak, nietwaar? Brussel-Noord, Glaaien, Herentals, Geraardsbergen, Etterbeek, Aalst, ...
Het idee om bij de nieuwe Schwebebahnen de motoren op die manier af te schermen is intussen weer teruggedraaid dacht ik, ook in de toekomst zul je dus van buiten alle motortechniek open en bloot kunnen zien (zoals nu ook).quote:Op woensdag 6 februari 2013 10:10 schreef bork het volgende:
[..]
Snel nog een keer gaan kijken in 2014 worden ze vervangen!
[ afbeelding ]
http://neue-schwebebahn.de/
dat moet zijn zo datquote:Op woensdag 6 februari 2013 11:14 schreef Monopoly het volgende:
Ik heb het verslag geschreven dat zelfs een spoor leek het begrijpt. Aangezien ik er op wordt beoordeeld door docent Nederlands.
Daarom ben ik zo blij dat er in Word wel een spellingscheck zitquote:Op woensdag 6 februari 2013 11:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Spoorleek is 1 woord
ik word, niet wordt
Dat had geen van beide fouten voorkomen in dit gevalquote:Op woensdag 6 februari 2013 11:29 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Daarom ben ik zo blij dat er in Word wel een spellingscheck zit
Hij pikte er wel een ander grammaticafoutje uit. Maar goed dat je me hier nog even op wijst. Ik zal zo in de trein eens kijken op de laptop. Misschien pluk ik er zelf nog wel wat tussen uit.quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat had geen van beide fouten voorkomen in dit geval
Waarom worden de hangende trams daar vervangen ? Ouderdom ?quote:Op woensdag 6 februari 2013 10:10 schreef bork het volgende:
[..]
Snel nog een keer gaan kijken in 2014 worden ze vervangen!
[ afbeelding ]
http://neue-schwebebahn.de/
Trammetjes zijn gewoon de baas!
[..]
Ja, 10 meter verderop en met kettingen aan een paal, geen vaste zoals die andere paaltjes.
[ afbeelding ]
Stageverslag moet ook aan elkaar geschreven worden.quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:30 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Hij pikte er wel een ander grammaticafoutje uit. Maar goed dat je me hier nog even op wijst. Ik zal zo in de trein eens kijken op de laptop. Misschien pluk ik er zelf nog wel wat tussen uit.
Hahaha, ja je hebt een goed puntquote:Op woensdag 6 februari 2013 11:47 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Stageverslag moet ook aan elkaar geschreven worden.
En er zitten dan ook nog wat stijlfouten in die post, waaronder telegramstijl. Maar ik vermoed dat je een stageverslag wat zorgvuldiger schrijft dan een bericht op FOK!.
Als leerlinig-machinist heeft het natuurlijk de hoogste prioriteit dat jij leert hoe je een trein goed en veilig over het spoor heen moet sturen. Dat je er daarna nog in correct Nederlands over rapporteert is van lagere prioriteit, maar niet onbelangrijk.quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:49 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Hahaha, ja je hebt een goed punt![]()
Moet wel zeggen dat het "maar" MBO is dus ze kijken wel op spelfouten natuurlijk, maar als je al iets inlevert wat aan de cesuur voldoet, dan heb je al wel een voldoende. Neemt niet weg dat ik er wel mijn best voor heb gedaan
Ga nu richting Rotterdam
twitter:NS_online twitterde op woensdag 06-02-2013 om 12:36:35Vanaf morgen,don. 7 feb, NS-dienstregeling weer normaal. Plan je reis op ns.nl, http://t.co/eFtkkZ9z of Reisplanner Xtra.. #spoorbericht reageer retweet
Waar een wil is is een weg. Bij het OCCR kunnen ze ook zien wanneer het weer gaat dooien dus in principe hadden ze gisteren kunnen weten dat om 14:00 de hele handel weer normaal gereden had kunnen worden.quote:Op woensdag 6 februari 2013 13:11 schreef James1988 het volgende:
Het weer leent zich er prima voor, de rigiditeit van de dienstregeling, materieel- en personeelsomlopen echter niet.
Er valt hier wel een zin te maken met de woorden "wil" en "weg", maar vermoedelijk niet degene die jij in gedachten hebt.quote:
Ze staan in ieder geval wel 'gewoon' in de reisplanner: zoek maar eens een reis van Zaandam naar Hoorn bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 6 februari 2013 12:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vandaag stoppen blijkbaar alle treinen van Enkhuizen - Amsterdam Centraal ook in Zaamdam.. Alleen wordt dat niet eens op de CTA weergegeven evenals in de reisplanner
Een hele nacht? Is zeker wel een flinke jongen geworden dan?quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:14 schreef Monopoly het volgende:
Na een nacht vol red bull, frustratie en bijbehorende stress is het gelukt om mijn stage verslag af te krijgen
Zal vanavond even in een zipje gooien en ter inzage hier achter laten. Voor de liefhebber om eens te kijken hoe dat in z'n werk gaat.
Ik heb het verslag geschreven dat zelfs een spoor leek het begrijpt. Aangezien ik er op wordt beoordeeld door docent Nederlands.
Ik heb het wat algemeen gedaan. Elke stage dag apart zou langdradig worden en in de periode bij Syntus was het niet zo spannend. Elke dag Arnhem - Tiel rijden zonder bijzonderheden. Tsja.quote:Op woensdag 6 februari 2013 14:19 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Een hele nacht? Is zeker wel een flinke jongen geworden dan?
Ik ben wel benieuwd in ieder geval, vooral omdat ik zelf ook telkens die krengen moet schrijven. Na een half A4'tje is het dan meestal ook wel afgelopenof heb jij er eentje over je hele stage geschreven, in plaats van na iedere stagedag apart?
Ik zag om 8:15 vanochtend de IC naar Roosendaal vertrekken met een buitengewoon gezellige twee maal plan Vquote:Op woensdag 6 februari 2013 17:38 schreef b2py het volgende:
Ik zag trouwens vanmiddag wel twee maal de sprinter Amersfoort Vathorst - Hoofddorp met 8 bakken SGM rijden. Bijzonder.
Op zich niet zo inderdaad, hoewel liever niet. Maar het ging even om waarom de Grensland-Expres geen succes geworden is.quote:Op woensdag 6 februari 2013 17:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
voor treinfanaten als jij moet dat toch geen probleem zijn?
Inderdaad, alleen met rechtstreekse verbindingen krijg je mensen uit de auto.quote:
En dan nog de toelatingsprocedure in Nederland, waar hele rijen belangrijke vrouwen een squirt over moeten doen.quote:Op woensdag 6 februari 2013 17:56 schreef Peterselieman het volgende:
dan zouden de stellen van de Westfalenbahn meerdere spanningen moeten gaan slikken. Dan ben je in ieder geval van één overstap af
jammer dat een driesporig alternatief met fly-over bij Herfte niet onderzocht wordtquote:Op woensdag 6 februari 2013 18:02 schreef b2py het volgende:
Er gaat een onderzoek komen naar Herfte Aansluiting - Zwolle.
Hierbij worden twee varianten onderzocht:
- Een driesporing alternatief Zwolle - Herfte zonder vrije kruising;
- Een viersporig alternatief zwolle herfte met
• Een vrije kruising uitgevoerd als fly-over op het emplacement Zwole of
• Een vrije kruising uitgevoerd als dive-under te Herfte.
Meer hier:http://www.rijksoverheid.(...)er-christenunie.html
Op alle vragen? Mag ze wel zo'n beetje gaan beginnen nuquote:Op woensdag 6 februari 2013 18:02 schreef b2py het volgende:
Meer:
Uiterlijk 8 februari geeft Mansveld antwoord op de vragen met betrekking tot de Fyra problematiek.
als je het aan ons over laat dan hebben alle ambtenaren op het ministerie op 8 februari een lamme arm van het schrijven van de antwoordenquote:Op woensdag 6 februari 2013 18:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Op alle vragen? Mag ze wel zo'n beetje gaan beginnen nu
Ik zou eigenlijk wel eens willen weten hoe de STS-cijfers per kilometer eruit zien als alleen kilometers op ATB-EG baanvakken geteld worden..quote:Op woensdag 6 februari 2013 18:13 schreef b2py het volgende:
En als laatste (denk ik) nog even antwoorden op de vragen van Dhr. Bashir over de STS passage te Herfte eind vorig jaar.
http://www.rijksoverheid.(...)is-op-het-spoor.html
Je gaat door de grens van 20:00 in Nederland?quote:Op woensdag 6 februari 2013 18:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom ritten van Parijs Nord naar Amsterdam op 4 Mei niet 3.16 duren maar 3.51? Althans, volgens de site van de SNCF... niet volgens Hafas...
Klinkt als werkzaamheden op de HSL.quote:Op woensdag 6 februari 2013 18:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom ritten van Parijs Nord naar Amsterdam op 4 Mei niet 3.16 duren maar 3.51? Althans, volgens de site van de SNCF... niet volgens Hafas...
Dacht ik ook, maar nee, t is de hele dag door...quote:Op woensdag 6 februari 2013 18:42 schreef b2py het volgende:
[..]
Je gaat door de grens van 20:00 in Nederland?
Yupquote:Op woensdag 6 februari 2013 18:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
Klinkt als werkzaamheden op de HSL.
Er is een ILenT document met alle STS passages opgesomd. Mocht je tijd over hebben kan je dat eventueel uitzoeken.quote:Op woensdag 6 februari 2013 18:40 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik zou eigenlijk wel eens willen weten hoe de STS-cijfers per kilometer eruit zien als alleen kilometers op ATB-EG baanvakken geteld worden..
even hierop terugkomend. De coalitie gaat alternatieven voor de voorgestelde kortingskaart onderzoeken. Eén van de dingen die ze gaan bekijken is een trajectkaart.quote:Op woensdag 6 februari 2013 05:35 schreef GlenSpey het volgende:
Geen studentenOV betekent voor mij in ieder geval einde opleiding, want 32 euro per dag voor een treinkaartje ophoesten is toch echt TE veel. De benzinekosten voor de auto zullen ook rond dat bedrag uitkomen. Maar zo ver zal het vast niet komenen als ze het toch doen dan zal het nog wel even duren allemaal, tegen de tijd dat het echt ten einde loopt ben ik toch al zo goed als klaar
![]()
Gewoon een trajectkaart geven voor huis-school. Reizen ze daarbuiten, gewoon dokken.quote:Op woensdag 6 februari 2013 18:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
even hierop terugkomend. De coalitie gaat alternatieven voor de voorgestelde kortingskaart onderzoeken. Eén van de dingen die ze gaan bekijken is een trajectkaart.
imo een goed alternatief dat tegen lage prijs aan studenten en scholieren aangeboden moet kunnen worden
Als het traject dan vier keer per jaar aangepast kan worden zou het ook goed moeten komen met de stages. 40% korting op de rest van de trajecten zou ook mooi zijnquote:Op woensdag 6 februari 2013 18:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
even hierop terugkomend. De coalitie gaat alternatieven voor de voorgestelde kortingskaart onderzoeken. Eén van de dingen die ze gaan bekijken is een trajectkaart.
imo een goed alternatief dat tegen lage prijs aan studenten en scholieren aangeboden moet kunnen worden
Af en toe moet ik voor school locaties bezoeken die buiten mijn Thuis - School traject liggen. Daar ga ik echt niet voor betalen. Hoe los je dat op?quote:Op woensdag 6 februari 2013 18:58 schreef greavy het volgende:
[..]
Gewoon een trajectkaart geven voor huis-school. Reizen ze daarbuiten, gewoon dokken.
Dan mag de school gaan betalen denk ik. Komen de kosten alsnog bij het Rijk te liggenquote:Op woensdag 6 februari 2013 18:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Af en toe moet ik voor school locaties bezoeken die buiten mijn Thuis - School traject liggen. Daar ga ik echt niet voor betalen. Hoe los je dat op?
zoiets jaquote:Op woensdag 6 februari 2013 18:59 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Als het traject dan vier keer per jaar aangepast kan worden zou het ook goed moeten komen met de stages. 40% korting op de rest van de trajecten zou ook mooi zijn![]()
Geen eigenbelang, want ik ben student-af
Echt wel.quote:Op woensdag 6 februari 2013 18:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Af en toe moet ik voor school locaties bezoeken die buiten mijn Thuis - School traject liggen. Daar ga ik echt niet voor betalen.
Declaratieformulier, in vijf-voud opsturen?quote:Op woensdag 6 februari 2013 18:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Af en toe moet ik voor school locaties bezoeken die buiten mijn Thuis - School traject liggen. Daar ga ik echt niet voor betalen. Hoe los je dat op?
Die is goedquote:Op woensdag 6 februari 2013 19:00 schreef ArnosL het volgende:
Dan mag de school gaan betalen denk ik.
Lessen die uitvallen worden herpland. Altijd.quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Echt wel.
Af en toe vallen er lessen uit. Sta je dan ook te schuimbekken dat je een deel van je collegegeld terug wilt?
Ga je fietsenquote:Op woensdag 6 februari 2013 19:03 schreef b2py het volgende:
[..]
Lessen die uitvallen worden herpland. Altijd.
En nee, ik ga niet betalen als ik verplicht van school een locatie moet bezoeken die buiten mijn trajectkaart ligt. Gaan zij maar regelen en ik niet.
Joh dan word lekker putjesschepperquote:Op woensdag 6 februari 2013 19:03 schreef b2py het volgende:
En nee, ik ga niet betalen als ik verplicht van school een locatie moet bezoeken die buiten mijn trajectkaart ligt. Gaan zij maar regelen en ik niet.
Nee.quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:04 schreef Darkwing_Duck het volgende:
een lesje Duits,[..]
Sonetagticket,
klopt dat?
IRE, RE, RB, S enz mag met het Schönestagticket. IC, ICE, EC, CNL, EN, THA, TGV enz nietquote:Op woensdag 6 februari 2013 19:04 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dus even een lesje Duits, de treinen onder de naam, interregio en schnellzuge, vallen NIET onder het Sonetagticket, klopt dat?
Inderdaad, wie moet die nieuwe spoorrails weer ontwerpen enzo.. Ja! He! ik dusquote:Op woensdag 6 februari 2013 19:05 schreef GlenSpey het volgende:
Jullie zijn wel allemaal zuur als het om studenten gaat zeg
Alsof het leven als student nog niet duur genoeg is. Laten we niet vergeten dat studenten de toekomst zijn voor het HELE land, daar mag afentoe best wat tegenover staan.
School eist soms dat je ergens heen gaat, dan mag de school betalen. Regelmatig meegemaakt dat het echt zo gingquote:Op woensdag 6 februari 2013 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die is goed![]()
![]()
Zeg, de school verleent de scholier een dienst he, niet andersom [ afbeelding ]
Ik studeer ook, maar omdat ik MBO-BBL doe moet ik mijn reiskosten zelf betalenquote:Op woensdag 6 februari 2013 19:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Inderdaad, wie moet die nieuwe spoorrails weer ontwerpen enzo.. Ja! He! ik dus
Precies. En wie moet de treinen rijden over die nieuw ontworpen spoorrails? Die treinen die iedereen hier in dit topic zo geweldig vindt? Precies!quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Inderdaad, wie moet die nieuwe spoorrails weer ontwerpen enzo.. Ja! He! ik dus
Ik denk dat de spoorrail zelf al tot het gaatje doorontwikkeld is...quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Inderdaad, wie moet die nieuwe spoorrails weer ontwerpen enzo.. Ja! He! ik dus
wijsneus. Je weet best wat ik bedoelquote:Op woensdag 6 februari 2013 19:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik denk dat de spoorrail zelf al tot het gaatje doorontwikkeld is...
Ja, en ik weet dat je het verschil niet weet tussen spoorrails en spoortraject, en je dus nog geeneens een strippenkaart waard ben om te geven.quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:08 schreef b2py het volgende:
[..]
wijsneus. Je weet best wat ik bedoel
Fietsquote:Op woensdag 6 februari 2013 19:09 schreef b2py het volgende:
En hoe doen we dat met al die studenten die dagelijks de metro,tram of bus gebruiken? Al die duizenden studenten die van Utrecht C naar De Uithof moeten?
Wat denk je zelf? Omdat je dan waarschijnlijk een ICE krijgt van K naar DO.quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En waarom kost een enkele reis Koln - Bestwig over Dortmund 37 euro ipv 30 als ik het over een willekeurig ander punt doe? (Lees :Schwerte. Dusseldorf/Wuppertal/Hagen...)
Met regionaalverkeer dusquote:Op woensdag 6 februari 2013 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? Omdat je dan waarschijnlijk een ICE krijgt van K naar DO.
Oeiii man, wat een mega plaat zeg!quote:[ link | afbeelding ]
Nabij het al eerder door mij genoemde Didcot passeert Class 66 #572 van Freightliner, met aan de haak een kleurrijke verzameling aan wagons.
Met regionalverkehr moet je gewoon een STT nemen natuurlijkquote:
Jaaaaaa, die zoch ik al heel lang op Uitzending gemist.... is herhaling..... nu komt ie eindelijk op UG sitequote:Op woensdag 6 februari 2013 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Allemaal snel koken, eten en het servies over de reling flikkeren, dan ben je op tijd voor:
Rail Away
19:55 - 20:25
documentaire
Serie documentaires De treinreis gaat van Nice langs de Cote d'Azur naar Ventimiglia in Italië. Vandaar gaat het door het dal van de rivier de Roya en over de Col de Tende naar Cuneo. Een spoorlijn, die door allerlei oorzaken minder dan de helft van zijn bestaan kon worden gebruikt.
En in dit geval ook nog een single variant lijkt me?quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Met regionalverkehr moet je gewoon een STT nemen natuurlijk
UG werkt toch niet buiten Nederland?quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Jaaaaaa, die zoch ik al heel lang op Uitzending gemist.... is herhaling..... nu komt ie eindelijk op UG site![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
MONACO
![]()
![]()
![]()
![]()
Niet dus als je om 5.00 uur aankomt op Koln, dus ik kijk even naar de prijzen op Hafas, maar blijkbaar moet je vooraf kiezen over wel traject je gaat, of word daar bij controle niet zo op gelet?quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Met regionalverkehr moet je gewoon een STT nemen natuurlijk
Niet alle programmas, ivm rechten. Railaway, wel...quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:20 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
UG werkt toch niet buiten Nederland?
met zo'n ticket voor 9 uur reizen kan alleen in het weekend of op een feestdagquote:Op woensdag 6 februari 2013 19:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Niet dus als je om 5.00 uur aankomt op Koln, dus ik kijk even naar de prijzen op Hafas, maar blijkbaar moet je vooraf kiezen over wel traject je gaat, of word daar bij controle niet zo op gelet?
Ahh grappig dat wist ik niet.quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Niet alle programmas, ivm rechten. Railaway, wel...
Ja dat weet ik, andaar dat ik dus naar de prijs kijk, maar blijkbaar betaal je dus voor verschillende trajecten, verschillende prijzen. ook met alleen regionaalverkeer...quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:22 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
met zo'n ticket voor 9 uur reizen kan alleen in het weekend of op een feestdag
Volgens mij wel.quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En mijn vraag is dus, mag je in NRW met een omweg reizen als het een overstap minder en een kortere reisweg oplevert?
quote:
De voetpaden zijn een zorgenkind voor Network Rail, daarom loopt er nu een bewustwordingscampagne ("see track, think train").quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:53 schreef tupolev141 het volgende:
Wat een prachtig treinland is de UK toch. Kom er vaak tegen als ik op wandeltocht ben daar. En dan moet ik inderdaad vaak sporen oversteken met zo'n waarschuwingsbordje.
Google.quote:Op woensdag 6 februari 2013 20:05 schreef KnightSolaire het volgende:
Even een random vraagje tussendoor: waar kan ik de logo's vinden die op de stations worden gebruikt om bepaalde zaken aan te duiden, zoals: trein, hogesnelheidstrein, bus, tram, metro, fietsenstalling bewaakt/onbewaakt, politie, etc.?
Leuke aflevering!quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Allemaal snel koken, eten en het servies over de reling flikkeren, dan ben je op tijd voor:
Rail Away
19:55 - 20:25
documentaire
Serie documentaires De treinreis gaat van Nice langs de Cote d'Azur naar Ventimiglia in Italië. Vandaar gaat het door het dal van de rivier de Roya en over de Col de Tende naar Cuneo. Een spoorlijn, die door allerlei oorzaken minder dan de helft van zijn bestaan kon worden gebruikt.
Ah, dank. Ik was het aan het proberen met veel omslachtigere zoektermenquote:Op woensdag 6 februari 2013 20:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Google.
http://www.grafischontwer(...)pictos2009-910px.gif
Jup...quote:Op woensdag 6 februari 2013 20:20 schreef b2py het volgende:
Kent iemand hier het computerspel Sid Meiers Railroads toevallig?
Uiteraard. Net zoals Civilization Revolutions een mij veel te versimpelde versie van eerdere successen (de eerste Railroad Tycoon heeft me meer dan genoeg slaap gekostquote:Op woensdag 6 februari 2013 20:20 schreef b2py het volgende:
Kent iemand hier het computerspel Sid Meiers Railroads toevallig?
Heb ik wel eens gespeeld geloof ik. Heeft niet veel indruk gemaakt.quote:Op woensdag 6 februari 2013 20:20 schreef b2py het volgende:
Kent iemand hier het computerspel Sid Meiers Railroads toevallig?
Wat Ziggy3 zegt...quote:Op woensdag 6 februari 2013 20:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Heb ik wel eens gespeeld geloof ik. Heeft niet veel indruk gemaakt.
Meestal kom ik toch weer bij OpenTTD uit.
Ik post er wel eens onder mijn andere naam.quote:Op woensdag 6 februari 2013 20:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zo ik heb me ook eens op OVinNL begeven, wie zit daar nog meer?
Zeer actief.quote:Op woensdag 6 februari 2013 20:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zo ik heb me ook eens op OVinNL begeven, wie zit daar nog meer?
*Steekt hand op*quote:Op woensdag 6 februari 2013 20:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zo ik heb me ook eens op OVinNL begeven, wie zit daar nog meer?
Ik vind OpenTTD te ingewikkeldquote:Op woensdag 6 februari 2013 20:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Heb ik wel eens gespeeld geloof ik. Heeft niet veel indruk gemaakt.
Meestal kom ik toch weer bij OpenTTD uit.
af en toequote:Op woensdag 6 februari 2013 20:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zo ik heb me ook eens op OVinNL begeven, wie zit daar nog meer?
Er is toch wel 24 sec.besteed aan Monacoquote:Op woensdag 6 februari 2013 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Allemaal snel koken, eten en het servies over de reling flikkeren, dan ben je op tijd voor:
Rail Away
19:55 - 20:25
documentaire
Serie documentaires De treinreis gaat van Nice langs de Cote d'Azur naar Ventimiglia in Italië. Vandaar gaat het door het dal van de rivier de Roya en over de Col de Tende naar Cuneo. Een spoorlijn, die door allerlei oorzaken minder dan de helft van zijn bestaan kon worden gebruikt.
dat zegt een van de topposters daarquote:
Dit mat zit niet eens slecht, vorig voorjaar mee van Manchester naar Durham gereisd (bijna de hele Transpennine), en het kostte door tijdig reserveren geen moer (relatief).quote:Op woensdag 6 februari 2013 18:32 schreef James1988 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Sinds 1 februari 2004 voert FirstGroup de TransPennine Express uit in het noorden van Engeland. Hiervoor beschikt TPE over een vloot van 60 dieseltreinen met een maximumsnelheid van 160 km/h. FirstGroup is één van de grootste personenvervoerders van Engeland.
Naar mijn weten rijdt er normaal een extra IC tussen Sittard en Heerlen.quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:00 schreef Ireyon het volgende:
Wat een bijzonder kansloze vertoning vandaag. Geen intercity naar Heerlen, vooruit, maar dan ook geen extra pendeltreintje Heerlen - Sittard? Kun je in fucking Heerlen 2x per uur staan wachten op 2x Plan V waar IEDEREEN zich in moet zien te persen, om vervolgens in fucking Sittard weer fucking 20 minuten te wachten op de bomvolle IC uit Maastricht. Echt welke teringleijer verzint zoiets en waarom is die nog niet ontslagen? Fucking pathetisch.
Ik denk het deze zijn tussen 1972-1974 gebouwd.quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:37 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Waarom worden de hangende trams daar vervangen ? Ouderdom ?
Is dat de enige stad in Duitsland die dat heeft ? Was er een tijd terug en vond het geweldig
Vergeet deze in Italië nietquote:Op woensdag 6 februari 2013 21:16 schreef bork het volgende:
[..]
Ik denk het deze zijn tussen 1972-1974 gebouwd.
Er is iets wat er op lijkt de H-Bahn en de Skytrain, de eerste in Dortmund de tweede in Düsseldorf.
In Dresden heb je Schwebebahn Dresden die lijkt op die van Wuppertal en is maar 284 meter lang. Die in Dresden wordt door een kabel getrokken, die in Wuppertal hebben hun eigen aandrijving.
[ afbeelding ]
Schandalig. Normaal werden er extra IC pendels Sittard - Heerlen ingelegd...quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:00 schreef Ireyon het volgende:
Wat een bijzonder kansloze vertoning vandaag. Geen intercity naar Heerlen, vooruit, maar dan ook geen extra pendeltreintje Heerlen - Sittard? Kun je in fucking Heerlen 2x per uur staan wachten op 2x Plan V waar IEDEREEN zich in moet zien te persen, om vervolgens in fucking Sittard weer fucking 20 minuten te wachten op de bomvolle IC uit Maastricht. Echt welke teringleijer verzint zoiets en waarom is die nog niet ontslagen? Fucking pathetisch.
Waren vandaag ook ingelegd zoals Knight Solaire meldt. Waarom het toen eventjes niet reed? I don't knowquote:Op woensdag 6 februari 2013 21:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Schandalig. Normaal werden er extra IC pendels Sittard - Heerlen ingelegd...
Ansaldoferia?quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Vergeet deze in Italië niet
[ afbeelding ]
Ik was iets te optmistisch.quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:40 schreef b2py het volgende:
Vanochtend was brand in een seinheis te Geraardsbergen, hierdoor rijdt nog een hele week geen trein van en naar dit station.
http://www.demorgen.be/dm(...)nd-in-seinhuis.dhtml
Ik zie nog geen rood op de HSL!quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:16 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
"Dus, u wou met uw goederentrein van Roosendaal naar Emmerich?"
Ik!quote:Op woensdag 6 februari 2013 20:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zo ik heb me ook eens op OVinNL begeven, wie zit daar nog meer?
Boot tegen de Moerdijkbrug aangevaren..quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:16 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
"Dus, u wou met uw goederentrein van Roosendaal naar Emmerich?"
twitter:NS_online twitterde op woensdag 06-02-2013 om 22:34:08Lage Zwaluwe-Dordrecht: de schade aan de spoorbrug valt mee, het treinverkeer wordt hervat. http://t.co/z23egl7C #zlwddr reageer retweet
Moi!quote:Op woensdag 6 februari 2013 20:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zo ik heb me ook eens op OVinNL begeven, wie zit daar nog meer?
te zot voor woorden dat het zolang moet duren ...quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik was iets te optmistisch.
Tot en met minimaal 13 maart 2013 geen treinverkeer naar Geraardsbergen.
http://www.belgianrail.be(...)p.exe/nn?tpl=him_map
Gave foto!quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:24 schreef Cryothic het volgende:
Mag ik hier ook m'n trein-foto spammen?
[ afbeelding ]
E2 1040 (2-8-0) uit 1910, in gebruik bij de Zuid Limburgse Stoomtrein Maatschappij.
Afgelopen zomer een kijkje wezen nemen.
nicequote:Op woensdag 6 februari 2013 22:24 schreef Cryothic het volgende:
Mag ik hier ook m'n trein-foto spammen?
[ afbeelding ]
E2 1040 (2-8-0) uit 1910, in gebruik bij de Zuid Limburgse Stoomtrein Maatschappij.
Afgelopen zomer een kijkje wezen nemen.
Stoom boven de 'draad'quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
What's next? "Maglev boven de biels"
Kan rustig eind van de zomer worden hoor. Etterbeek, Herentals, Mons nou ja al die al genoemd zijn gaven ook blackouts of serieuze overlast in de orde grootte van 6 to 9 maanden.quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik was iets te optmistisch.
Tot en met minimaal 13 maart 2013 geen treinverkeer naar Geraardsbergen.
http://www.belgianrail.be(...)p.exe/nn?tpl=him_map
Nee, maar kan goed. Ze veranderen constant van alles en niemand hoort er ever ooit wat van.quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:21 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hmm... Was het hier trouwens al bekend datje met een dal-vrij (en ik vermoed ook weekend-vrij) abonnement geen instaptarief meer wordt afgeschreven bij inchecken in je vrij-reizen periode?
Het lijkt bij mij in elk geval sinds januari al niet meer te gebeuren. Bijkomend effect is ook dat er ook niet meer minimaal 6 euro op je kaart hoeft te staan om in te checken!
quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, maar kan goed. Ze veranderen constant van alles en niemand hoort er ever ooit wat van.
Zelfde als dat de kortingabo's geldig werden bij de regionaaltjes. Moesten we proefondervindelijk achterkomenquote:Op woensdag 6 februari 2013 23:25 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]Inderdaad... Probeer maar eens op de NS site uit te vinden dat je al om 18:25 in kan checken om toch de trein van 18:31 te halen en je pas vanaf 18:30 vrij reizen hebt.
Nee, dat is niet te vinden.
Nee, misschien ook om de telkens terugkerende "NOU POE HOE WERD EENS TIJD GODVER" storm de wind uit de zeilen te nemenquote:Op woensdag 6 februari 2013 23:37 schreef James1988 het volgende:
Dat dus.
Je hoort NS wel jubelen over hoe effectief LUD2 is (ahem...), maar je hoort ze niet over dit soort kleine verbeteringen waar reizigers wél wat aan hebben.
dat moet ergens in april opgelost zijn toch?quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:29 schreef James1988 het volgende:
Of dat je *Vrij-abonnement niet goed wordt herkend bij de regionale vervoerders als je overstapt van bus -> trein. Dat staat wel op de site, maar in een hoekje weggemoffeld
April 2039?quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat moet ergens in april opgelost zijn toch?
Ja precies, tegelijk met de ingebruikname van de V250quote:
Dan reizen we door heel Europa met een chip in ons lichaam joh.quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan hebben we de ov-stripkaart al lang weer terug
Ehm, wat heeft dit voor implicaties dan?quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:20 schreef bork het volgende:
mijn ID-kaart was inderdaad de boosdoener bij het inchecken bij de NS-paaltjes.
Bedankt dus.
Na de laatste software update gaf de NS-paal aan dat ik maar met 1 OV-product kon inchecken er was dus iets in mijn Geldbeutel wat de software dit liet doen, jij had de Bahncard al vrij gepleit, het was dus het ID. Implicaties: je kan niet je ID en je OV-chipkaart in een Geldbeutel doen om in- en uit te checken zonder foutmelding, simpel toch?quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ehm, wat heeft dit voor implicaties dan?
Had ik ook last van, maar bij mij werkt het inmiddels weer. De poortjes&paaltjes herkennen mijn ID niet meer.quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:24 schreef bork het volgende:
[..]
Na de laatste software update gaf de NS-paal aan dat ik maar met 1 OV-product kon inchecken er was dus iets in mijn Geldbeutel wat de software dit liet doen, jij had de Bahncard al vrij gepleit, het was dus het ID. Implicaties: je kan niet je ID en je OV-chipkaart in een Geldbeutel doen om in- en uit te checken zonder foutmelding, simpel toch?
Waar kan ik vinden?quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:49 schreef Monopoly het volgende:
Net pas thuis. Bedankt voor de positieve reacties op mijn stage verslag over de DM
Ik was ook al op zoekquote:
quote:De situatie op het spoor is vorig jaar onveiliger geworden. In 2012 reden treinen 175 keer door rood. Een jaar eerder was dat nog 155 maal.
Een woordvoerder van de Inspectie Leefomgeving Transport (ILT) bevestigde die cijfers donderdag na berichtgeving in De Telegraaf.
''Of het een eenmalige uitschieter is of een trend, moet nog blijken'', aldus de woordvoerder.
''De eerste maanden van 2012 lag het aantal door rood rijdende treinen hoger dan gemiddeld. In de maanden daarna waren er geen bijzonderheden, maar is het aantal ook niet ingelopen. En in november is er nog een piek geweest.''
quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:45 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Gave foto!
Ik neem aan dat je de foto nog bewerkt hebt, of heb je een filter gebruikt?
Dank julliequote:
twitter:
twitter:NS_online twitterde op donderdag 07-02-2013 om 08:36:24@MarkMinus conducteur op de trein roept om indien je bij drukte 1e klas mag reizen. Als dat niet zo is, mag je hier helaas ook 1/2 reageer retweet
Gaat echt nergens overtwitter:NS_online twitterde op donderdag 07-02-2013 om 08:36:58@MarkMinus niet zitten met een 2e klas vervoersbewijs. 2/2 reageer retweet
de reiziger mag er nooit vanuit gaan dat het zo isquote:Op donderdag 7 februari 2013 09:02 schreef zoem het volgende:
twitter:twitter:NS_online twitterde op donderdag 07-02-2013 om 08:36:24@MarkMinus conducteur op de trein roept om indien je bij drukte 1e klas mag reizen. Als dat niet zo is, mag je hier helaas ook 1/2 reageer retweet
Gaat echt nergens overtwitter:NS_online twitterde op donderdag 07-02-2013 om 08:36:58@MarkMinus niet zitten met een 2e klas vervoersbewijs. 2/2 reageer retweet
![]()
Het komt niet vaak voor dat conducteurs dit omroepen; zij gaan er meestal stilzwijgend vanuit dat dit mag bij grote drukte (lees: geen 2e klas zitplaatsen meer over zijn).
Geen brede randstad, dus niet.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:34 schreef Peterselieman het volgende:
is er geen aangepaste dienstregeling vandaag? Het sneeuwt namelijk in Groningen
dat boeit niet. Normaal passen voor ieder vlokje de dienstregeling aan en nu niet. Dat dit kan in Nederlandquote:
Het ging mij er meer om dat de ID dus blijkbaar ook gebruik maakt van dezelfde opzichtig gammele technologie als de OVC. En dat daarmee de deur naar identiteitsfraude in principe wagenwijd open staat. En dat is wel zorgelijkquote:Op donderdag 7 februari 2013 00:24 schreef bork het volgende:
[..]
Na de laatste software update gaf de NS-paal aan dat ik maar met 1 OV-product kon inchecken er was dus iets in mijn Geldbeutel wat de software dit liet doen, jij had de Bahncard al vrij gepleit, het was dus het ID. Implicaties: je kan niet je ID en je OV-chipkaart in een Geldbeutel doen om in- en uit te checken zonder foutmelding, simpel toch?
Ja, en op de noordpool sneeuwt het ook. WHO CARESquote:Op donderdag 7 februari 2013 09:34 schreef Peterselieman het volgende:
is er geen aangepaste dienstregeling vandaag? Het sneeuwt namelijk in Groningen
Zit allebei gewoon een RFID chip in, niks meer niks minderquote:Op donderdag 7 februari 2013 09:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het ging mij er meer om dat de ID dus blijkbaar ook gebruik maakt van dezelfde opzichtig gammele technologie als de OVC. En dat daarmee de deur naar identiteitsfraude in principe wagenwijd open staat. En dat is wel zorgelijk
ok, Dat is een goede zo had ik het nog niet bekeken.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het ging mij er meer om dat de ID dus blijkbaar ook gebruik maakt van dezelfde opzichtig gammele technologie als de OVC. En dat daarmee de deur naar identiteitsfraude in principe wagenwijd open staat. En dat is wel zorgelijk
Waar staan we nu? 5 + 7 +1 = 13 toch?quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:48 schreef b2py het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)inter_zet_aan__.html
Ik ben benieuwd of we de 20 dagen winterdienstregeling in 1 winter gaan halen..
Zeer correct.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar staan we nu? 5 + 7 +1 = 13 toch?
Neuh, andere technologie zelfde chip idee.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het ging mij er meer om dat de ID dus blijkbaar ook gebruik maakt van dezelfde opzichtig gammele technologie als de OVC. En dat daarmee de deur naar identiteitsfraude in principe wagenwijd open staat. En dat is wel zorgelijk
Nou ja, onveilig is het niet: hij remt gewoon en komt tot stilstand. Dus in die zin is het goed ontworpen, het is failsafe. Maar onhandig is het welquote:Op donderdag 7 februari 2013 12:43 schreef ArnosL het volgende:
Lekker veilig. Maar goed dat ze nog een tijdje stil blijven staan.
Dat die treinen 'verdwalen' is niet erg veiligquote:Op donderdag 7 februari 2013 12:51 schreef V2 het volgende:
[..]
Nou ja, onveilig is het niet: hij remt gewoon en komt tot stilstand. Dus in die zin is het goed ontworpen, het is failsafe. Maar onhandig is het wel
Je bedoelt: de software, MET deze fout, is al een keer eerder gecertificeerd?quote:Op donderdag 7 februari 2013 12:30 schreef KnightSolaire het volgende:
Een andere softwarebug zorgt ervoor dat Fyra-treinen kunnen ‘verdwalen’. De programmeerfout kan de status van de rijrichting plotseling veranderen. De computer denkt ineens in tegenovergestelde richting te rijden en activeert uit voorzorg de remmen.
Een simpele oplossing voor deze problemen met het beveiligingssysteem is niet voorhanden. Aanpassingen en het opnieuw certificeren van de software kosten bovendien veel tijd.
Haha, ik typte het zelf net hierbovenquote:Op donderdag 7 februari 2013 12:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je bedoelt: de software, MET deze fout, is al een keer eerder gecertificeerd?
Het enige wat verdwaalt is volgens mij de computer zelf, en daardoor wordt een noodremming ingezet. Volgens mij is het gewoon een beetje een journalistieke dramatisering van wat er aan de hand isquote:Op donderdag 7 februari 2013 12:51 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Dat die treinen 'verdwalen' is niet erg veilig
Ja, want dat treinen door elementair gepruts om de haverklap stil komen te staan is natuurlijk helemaal geen drama. Toch?quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:05 schreef V2 het volgende:
[..]
Het enige wat verdwaalt is volgens mij de computer zelf, en daardoor wordt een noodremming ingezet. Volgens mij is het gewoon een beetje een journalistieke dramatisering van wat er aan de hand is
Ben ik de enige als ik zeg dat het belachelijk is dat dit overschakelen precies op de grens moet gebeuren? Rotterdam-Antwerpen had één traject met één systeem moeten zijn.quote:De trein moet bij die overgang overschakelen van het Nederlandse naar het Belgische GSM-R-net.
Natuurlijk is het een dramaverhaal. Alleen, waar ik mij dan lichtelijk aan erger is dat er de implicatie gewekt wordt door het woord 'verdwalen' dat de trein ergens een verkeerde afslag zou kunnen nemen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, want dat treinen door elementair gepruts om de haverklap stil komen te staan is natuurlijk helemaal geen drama. Toch?
er staan toch aanhalingstekens omheen zanikaard.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:16 schreef V2 het volgende:
[..]
Natuurlijk is het een dramaverhaal. Alleen, waar ik mij dan lichtelijk aan erger is dat er de implicatie gewekt wordt door het woord 'verdwalen' dat de trein ergens een verkeerde afslag zou kunnen nemen.
Geen treinen Zutphen na aanvaring spoorbrug ?quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
er staan toch aanhalingstekens omheen zanikaard.
Waar ik mij aan erger is dat mijn trein stilstaat. Urenlang. ALWEER.
Ook dat is een punt waar dat wel vaker mis gaat. Zal ook wel met het hoogwater te maken hebben.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:23 schreef MPG het volgende:
[..]
Geen treinen Zutphen na aanvaring spoorbrug ?
Dan zou de verkeersleiding over station Noorderkempen vanuit Rotterdam gebeuren, of bepaalt Antwerpen-Berchem dat een punctueel rijdende Fyra moet wachten tot een Thalys voorbij is? Ik denk niet dat dat acceptabel is.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:14 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ben ik de enige als ik zeg dat het belachelijk is dat dit overschakelen precies op de grens moet gebeuren? Rotterdam-Antwerpen had één traject met één systeem moeten zijn.
Doe dat omschakelen gewoon in een station, dan is het niet meteen zo'n groot probleem als je door een storing niet meer verder kan rijden.
Ja, tuurlijk, je afvagen of je je er in een trein bij kan persen, dat is zekerheidquote:Op donderdag 7 februari 2013 09:30 schreef b2py het volgende:
NS 'overdrijft' met winterdienstregeling
Zekerheid
NS verklaart met de winterdienstregelin 'het zekere voor het onzekere' te willen nemen. "Wij kozen voor zekerheid. Als we de normale dienstregeling rijden en we krijgen te maken met storingen dan worden vele duizenden mensen meer getroffen."
Bron
Dat is dus gewoon NIET zo.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:30 schreef b2py het volgende:
NS verklaart met de winterdienstregelin 'het zekere voor het onzekere' te willen nemen. "Wij kozen voor zekerheid. Als we de normale dienstregeling rijden en we krijgen te maken met storingen dan worden vele duizenden mensen meer getroffen."
quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Als de scheidsrechter het zegt, zal het wel zo zijn
Gecombineerd met "Yay! Sneeuw! Dan valt het materieeltekort niet zo opquote:Op donderdag 7 februari 2013 14:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit is gewoon "we duperen een paar honderdduizend man op voorhand, zodat we er straks een paar duizend minder hoeven te duperen".
Én beneden!quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:11 schreef b2py het volgende:
Net eerste zittende rit NID gedaan. Zeer comfortabele trein al zeg ik het zelf. Coach opstelling boven ;-)
Kom niet aan de Gouden Stoelenquote:Op donderdag 7 februari 2013 16:24 schreef James1988 het volgende:
NID lijkt me prima materieel voor Roosendaal - Zwolle en Den Haag - Venlo
Dat klopt. Al heb ik de laatste tijd wat vaker ICM of VIRM gezien daar.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:27 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat rijdt ookop Roosendaal - Zwolle hoor
Inderdaad en dan ter vervanging van de gelukkig zeldzame VIRMs die er nog rijden. De kolopers en ICRm stammen moeten gewoon blijven hoorquote:Op donderdag 7 februari 2013 16:24 schreef James1988 het volgende:
NID lijkt me prima materieel voor Roosendaal - Zwolle en Den Haag - Venlo
mja, er mag wel wat meer ICMm de Noord-Oost in. Kunnen wat meer treinen minder krap gepland wordenquote:Op donderdag 7 februari 2013 16:48 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Inderdaad en dan ter vervanging van de gelukkig zeldzame VIRMs die er nog rijden. De kolopers en ICRm stammen moeten gewoon blijven hoor
let op wat ie zegt eh... "Zittende rit"quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:11 schreef b2py het volgende:
Net eerste zittende rit NID gedaan. Zeer comfortabele trein al zeg ik het zelf. Coach opstelling boven ;-)
Vorige keer moest ik staan over de Hanzelijnquote:Op donderdag 7 februari 2013 17:04 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
let op wat ie zegt eh... "Zittende rit"
Zou ook weer wat meer afwisseling bieden wat betreft materieel dat in Eindhoven stopt, want dat is momenteel heul veul VIRM.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:24 schreef James1988 het volgende:
NID lijkt me prima materieel voor Roosendaal - Zwolle en Den Haag - Venlo
Mwoah, Plan V, DDAR, SGMm, ICMm en ICRm komen er toch ook geregeld. Er zijn stations met veel minder variatiequote:Op donderdag 7 februari 2013 17:07 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Zou ook weer wat meer afwisseling bieden wat betreft materieel dat in Eindhoven stopt, want dat is momenteel heul veul VIRM.
quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:17 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Mwoah, Plan V, DDAR, SGMm, ICMm en ICRm komen er toch ook geregeld. Er zijn stations met veel minder variatie.
over kapotgevroren wegen hoor je bijna niemand.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:18 schreef b2py het volgende:
Vindt het toch wel bijzonder dat er altijd groot in media aandacht wordt besteed aan het feit dat de file's zo enorm zijn afgenomen, zo ook vandaag weer. En dat het gefaal van het spoor ook zo breed wordt uitgemeten. Psychologische oorlogsvoering door de media bijna.
NID in plaats van Plan V daarquote:Op donderdag 7 februari 2013 17:20 schreef lyolyrc het volgende:
[..]![]()
Verpest mijn pleidooi voor NID in Eindhoven nou niet.
Als ik een trein pak vanuit Eindhoven, dan is het trouwens 99 van de 100 keer een intercity en dus vaak VIRM.
Behalve over de Ketelbrug op de A6, blijft een hekel punt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
over kapotgevroren wegen hoor je bijna niemand.
Voordat de Eurostar ging rijden waren er diensten voorzien die verder zouden gaan dan Londen. Hiervoor zijn treinen gebouwd, de zogeheten "North of London" (NoL)-stellen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Weet iemand het echte verhaal achter het feit Waarom er zoveel tgv in eurostar livrei is? Ik heb dat ooit eens geweten maar kann het nergens meer vinden..
daar is BSB nu bezig, dus dat zou halverwege dit jaar opgelost moeten zijn.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Behalve over de Ketelbrug op de A6, blijft een hekel punt.
Plan V bromt en trilt enorm bij het wegrijden en maakt een hels kabaal bij het remmen, maar toch kan ik het wel waarderen. Nee, dan liever SGMm weg.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:22 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
NID in plaats van Plan V daar
Geheel terecht.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:26 schreef DriekOplopers het volgende:
Voor Beter OV
de onbetwiste nummer 2
http://www.metronieuws.nl(...)rZmbf!DsYOXbMEB9646/
de nummer één positie komt ook nog welquote:Op donderdag 7 februari 2013 17:26 schreef DriekOplopers het volgende:
Voor Beter OV
de onbetwiste nummer 2
http://www.metronieuws.nl(...)rZmbf!DsYOXbMEB9646/
heb me nog steeds niet aangemeldquote:Op donderdag 7 februari 2013 17:37 schreef b2py het volgende:
Zijn hier trouwens ook andere sympathisant van MVBOV?
twitter:NS_online twitterde op donderdag 07-02-2013 om 17:58:52Amsterdam Zuid: er rijden geen treinen van en naar dit station door een seinstoring. http://t.co/z23egl7C #Asdz reageer retweet
Dat rijmt!quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:26 schreef DriekOplopers het volgende:
Voor Beter OV
de onbetwiste nummer 2
Ja. Rover was me al tijden té afwachtend en sinds Kruyts onverdiende aanval op Rikus heb ik het helemaal opgegeven.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:37 schreef b2py het volgende:
Zijn hier trouwens ook andere sympathisant van MVBOV?
Ga ik toch voor Zwolle denk ik. SLT, DDAR, DM'90, VIRM ICM, TD7, GTW, Plan-V.quote:Op donderdag 7 februari 2013 18:53 schreef Straatcommando. het volgende:
Hoeveel materiaal hebben jullie maximaal op een station gezien?
Ik had voor de nieuwe dienstregeling wel een primeur te pakken denk ik, op Arnhem stonden(niet allemaal aan de perrons, overigens!) DM'90, LINT, SGM, VIRM, ICM, ICR+stand en verderop stonden de GTW'tjes van Arriva klaar, en een verdwaalde schmutzige plan V. Volle bak welDD-AR rijdt hier nooit, tenzij ingezet als verdwaalde sprinter.
klopt. rijdt tegenwoordig ook in de stopper Zwolle - Utrechtquote:Op donderdag 7 februari 2013 19:19 schreef Viezze het volgende:
Plan V zie je (bijna) niet meer in Zwolle, DDZ zie ik tegenwoordig ook nog wel eens staan.
Waar ik op reageerde had het ook niet over nu, maar over weleerquote:Op donderdag 7 februari 2013 19:19 schreef Viezze het volgende:
Plan V zie je (bijna) niet meer in Zwolle, DDZ zie ik tegenwoordig ook nog wel eens staan.
Dan moet er ook wel een dag zijn geweest dat je de IC Berlijn aan dat rijtje toe kon voegen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Waar ik op reageerde had het ook niet over nu, maar over weleer
Ja inderdaad, maar waarom? Toch maar even Somda doorspitten vrees ik. Ik ben vandaag in iedere geval maar eens met de stopper mee geweest omdat ik nog nooit in deze 'huiskamertrein' gezeten had. (Een oud-collega van mij noemt ze 'huiskamertrein' vanwege de loungebank.)quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. rijdt tegenwoordig ook in de stopper Zwolle - Utrecht
twitter:NSHispeed_info twitterde op donderdag 07-02-2013 om 19:28:50#Fyra 962: #Fyra naar Breda; Amsterdam Centraal v 18:55 heeft een onbekende vertraging door een brandend wissel. Wij houden u op de hoogte. reageer retweet
brandende wissels!twitter:NSHispeed_info twitterde op donderdag 07-02-2013 om 19:28:39#Fyra 964: #Fyra naar Breda; Amsterdam Centraal v 19:25 krijgt een onbekende vertraging door een brandend wissel. Wij houden u op de hoogte reageer retweet
De reden dat DDZ in de stopper Utrecht - Zwolle rijdt is omdat de NS niet genoeg stoptreinmaterieel heeft en juist het DD-AR vervangen wordt door IC-materieel. Om op dat traject toch genoeg capaciteit te bieden is daarom gekozen voor de inzet van DDZ. Een van de redenen hiervoor is dat het redelijk snel optrekt. Een stukje sneller dan VIRM of ICMmquote:Op donderdag 7 februari 2013 19:27 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Ja inderdaad, maar waarom? Toch maar even Somda doorspitten vrees ik. Ik ben vandaag in iedere geval maar eens met de stopper mee geweest omdat ik nog nooit in deze 'huiskamertrein' gezeten had. (Een oud-collega van mij noemt ze 'huiskamertrein' vanwege de loungebank.)
Vwb de Plan V: klopt inderdaad, was even vergeten dat dat alweer weg was...
Ja daar moest ik in het begin erg aan wennen, moest al vroeg op maar omdat alledrie de vervoerders niet echt betrouwbaar te noemen zijn moest ik nog maar een trein vroeger nemen want anders was ik constant te laat op schoolquote:Op donderdag 7 februari 2013 17:22 schreef Peterselieman het volgende:
De punctualiteit op Arnhem - Doetinchem - Winterswijk was in december bij Arriva en Breng 59%
inmiddels is het gestegen naar 77,7% voor Arriva en 75,8% voor Breng. Deed Syntus het met 81,3% toch nog een stukje beter
http://www.treinreiziger.(...)atische_start-144989
Is dat ijsblokkengezeik nou eens een keer afgelopen of WAT?!quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:30 schreef b2py het volgende:
twitter:NSHispeed_info twitterde op donderdag 07-02-2013 om 19:28:50#Fyra 962: #Fyra naar Breda; Amsterdam Centraal v 18:55 heeft een onbekende vertraging door een brandend wissel. Wij houden u op de hoogte. reageer retweet
brandende wissels!twitter:NSHispeed_info twitterde op donderdag 07-02-2013 om 19:28:39#Fyra 964: #Fyra naar Breda; Amsterdam Centraal v 19:25 krijgt een onbekende vertraging door een brandend wissel. Wij houden u op de hoogte reageer retweet
het kan, maar je hebt volgens mij dan geen enkele speling meer over. Dus alleen op de rustige uren is het te halen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:37 schreef dennistd het volgende:
VIRM in die stopper staat garant voor vertraging volgens mij..
jij wilde vanochtend nog van geen sneeuw wetenquote:Op donderdag 7 februari 2013 19:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is dat ijsblokkengezeik nou eens een keer afgelopen of WAT?!
De uren dat dubbeldeks mat niet nodig is bedoelt u?quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:54 schreef Peterselieman het volgende:
alleen op de rustige uren is het te halen.
Wissels die voor zichzelf zorgen, I like thatquote:Op donderdag 7 februari 2013 19:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jij wilde vanochtend nog van geen sneeuw weten
jupquote:Op donderdag 7 februari 2013 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De uren dat dubbeldeks mat niet nodig is bedoelt u?
Paar weken terug voor het eerst een SLT'tje gespot op Arnhem opstel. Vriendinlief wist vorige week te melden dat er een mDDM in de sprinter Nijmegen - Zutphen had gezeten, zie je hier ook nooitquote:Op donderdag 7 februari 2013 18:53 schreef Straatcommando. het volgende:
Hoeveel materiaal hebben jullie maximaal op een station gezien?
Ik had voor de nieuwe dienstregeling wel een primeur te pakken denk ik, op Arnhem stonden(niet allemaal aan de perrons, overigens!) DM'90, LINT, SGM, VIRM, ICM, ICR+stand en verderop stonden de GTW'tjes van Arriva klaar, en een verdwaalde schmutzige plan V. Volle bak welDD-AR rijdt hier nooit, tenzij ingezet als verdwaalde sprinter.
Ik weet niet of ik met je wil ruilen, maar dat VIRM, SLT en DDAR geweld ben ik wel zat in de regio hierquote:Op donderdag 7 februari 2013 19:58 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Paar weken terug voor het eerst een SLT'tje gespot op Arnhem opstel. Vriendinlief wist vorige week te melden dat er een mDDM in de sprinter Nijmegen - Zutphen had gezeten, zie je hier ook nooit
Ik heb zelf vrij weinig met de nieuwere generatie computerstreinen en met ouwe meuk des te meer, dus wat dat betreft zit je hier primaquote:Op donderdag 7 februari 2013 19:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik met je wil ruilen, maar dat VIRM, SLT en DDAR geweld ben ik wel zat in de regio hier
ik geloof er niets van.quote:Vriendinlief wist vorige week te melden dat er een mDDM in de sprinter Nijmegen - Zutphen had gezeten
dan moet je voor straf eens een dag lang met alleen maar SGMm reizen. Denk dat je dan snel de gewone meuk terug wiltquote:Op donderdag 7 februari 2013 19:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik met je wil ruilen, maar dat VIRM, SLT en DDAR geweld ben ik wel zat in de regio hier
de wisselverwarming iets te hoog gezet zeker.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:30 schreef b2py het volgende:
twitter:NSHispeed_info twitterde op donderdag 07-02-2013 om 19:28:50#Fyra 962: #Fyra naar Breda; Amsterdam Centraal v 18:55 heeft een onbekende vertraging door een brandend wissel. Wij houden u op de hoogte. reageer retweet
brandende wissels!twitter:NSHispeed_info twitterde op donderdag 07-02-2013 om 19:28:39#Fyra 964: #Fyra naar Breda; Amsterdam Centraal v 19:25 krijgt een onbekende vertraging door een brandend wissel. Wij houden u op de hoogte reageer retweet
Als ik ergens een hekel aan heb..quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan moet je voor straf eens een dag lang met alleen maar SGMm reizen. Denk dat je dan snel de gewone meuk terug wilt
Nou, inderdaad. Je zou rustig 3 uur 6 treinen laten lopen tot er iets anders in die serie zatquote:
Ja, ze bestaan echt. Al komt al haar treinenkennis natuurlijk wel in eerste instantie van mij afquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
ik geloof er niets van.![]()
a) een vriendin
b) iets over treinen zeggen
c) weten wat de afkorting is
d) Zie a tot en met c
Nou bazensoep? Wel veel potentieel voor een bazensoep, maar dat laten ze dan liggen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:05 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Hij is wat gedateerd, maar kwam hem tegen en was volgens mij nog niet gepost hier. Wat een bazensoep.
Is gewoon de oplossing voor ijsblokvorming onder de V250quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:30 schreef b2py het volgende:
twitter:NSHispeed_info twitterde op donderdag 07-02-2013 om 19:28:50#Fyra 962: #Fyra naar Breda; Amsterdam Centraal v 18:55 heeft een onbekende vertraging door een brandend wissel. Wij houden u op de hoogte. reageer retweet
brandende wissels!twitter:NSHispeed_info twitterde op donderdag 07-02-2013 om 19:28:39#Fyra 964: #Fyra naar Breda; Amsterdam Centraal v 19:25 krijgt een onbekende vertraging door een brandend wissel. Wij houden u op de hoogte reageer retweet
Dat is natuurlijk wel erg strak, maar zo hoort hetquote:The operating contract will include penalties for delays of more than 2 min.
Walgelijk.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:32 schreef bork het volgende:
Nog een bijzondere livrei
http://nos.nl/video/47104(...)an-in-rotterdam.html
Thalys beplakt met zijn karakteristieke Bretonse streepje
datquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:41 schreef Anno1982 het volgende:
Gefeliciteerd Mirgeam, mooie serie foto's!
Puik!quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:35 schreef Mirgeam het volgende:
Omdat ik vandaag geslaagd ben voor de proeve van bekwaamheid voor dit type locomotief, wat foto's
De cabine van een Bombardier TRAXX 186
[ afbeelding ]
niet mijn foto![]()
[ afbeelding ]
Bovenste rij: noodknop voor het uitvoeren van een snelremming en het neerlaten van de stroomafnemers. Daarnaast de GSM-R en het diagnosescherm, waar alles over de locomotief op af te lezen is.
Daaronder de klimaatbeheersing, zijdekeuze deurbediening, en groepje knoppen voor het duitse LZB/PZB beveiligingssysteem. Daarnaast de bediening voor de zandstrooiers (alleen manueel, automatisch is niet aangesloten), tyfoon, dimlicht/grootlicht frontseinen, hoofdbediening frontseinen en de schakelaar voor de stuurtafel- en cabineverlichting.
De 3 witte knoppen zijn voor de rijrichtingkeuze, de linker hendel is voor het bedienen van de AFB (soort cruise control), de rechter hendel voor het geven van tractie.
[ afbeelding ]
Het linker scherm is voor de ETCS, waaraan de ATB gekoppeld is. Het rechter scherm kunnen ze in duitsland de dienstregeling op weergeven, dit scherm gebruiken wij niet.
De onderste meter geeft de luchtdruk in de treinleiding (rood) en stuurreservoir (wit) weer, de bovenste de luchtdruk van de remcylinders van beide draaistellen. De knop erboven is voor de lagedrukoverlading, die gebruik je als je tijdens het rijden vermoed vaste remmen te hebben.
De hendels zijn de indirecte en directe rem.
De wit oplichtende knop in het midden is voor het in gebruik nemen van de indirecte remkraan, deze is nu buiten gebruik.
Onderaan de spuiklep, daarmee los je de remmen van de locotief voor het achteruit inbufferen, zodat de rangeerder de koppeling los kan halen. Daarnaast de ruitenwissers, ruitensproeiers en ruitverwarming. Onzichtbaar achter de directe rem is de knop voor de treinverwarming. Daarnaast de schakelaars om de snelschakelaar en stroomafnemers te bedienen. Het witte pookje is voor het openen van de deuren, die je met de zijdekeuzeknoppen links hebt geselecteerd. Sluiten werkt niet op de Fyra, dat wordt door de conducteur gedaan.
Het bovenste paneel is voor het rangeren met je kop uit het raam.
[ afbeelding ]
Links het koel/warmkastje waar de machinist z'n drinken in kan vergeten, rechts de achterwand van de cabine. Linksboven de batterijschakelaar (naar links bewegen voor het in/uit schakelen van de loc, midden en rechts zijn voor het uit- en in gebruik nemen van de cabine). Daarnaast de schakelaar voor het frontseinbeeld, de knoppen voor de parkeerrem en de verlichting van de machineruimte.
De rechter rode schakelaar is de noodbediening van de ruitverwarming, de linker gebruiken we niet. Ik kan me niet meer herinneren wat ie doet.![]()
Helemaal onderaan de sleepschakelaar, die de parkeerrem uitschakelt zodat de loc gesleept kan worden.
In de machineruimte zijn het laagspanningsautomatenpaneel en gereedmaakpaneel machineruimte zichtbaar. Hier vind je onder andere een laagspanningsvoltmeter voor de accu's en de schakelaar voor het uitzetten van de dodeman.
[ afbeelding ]
Het luchtpaneel, met de afsluitkranen voor de stroomafnemers, draaistellen, snelremkleppen, zandstrooiers, sleepmodule en tripleklep. Linksboven een kleine compressor om de stroomafnemers nog op te krijgen als er onvoldoende batterijspanning is, en achter de deur een gereedschapsrek.
[ afbeelding ]
Het laagspanningsautomatenpaneel. Dit is een van de twee grotere groepen zekeringsautomaten, waar onder andere de ETCS (rood label onderaan) en GSM-R te resetten zijn.
[ afbeelding ]
De hoogspanningsruimte, waar je alleen in kan als de locomotief volledig geaard is. Zichtbaar is de snelschakelaar voor wisselspanning, achter de wand staat de snelschakelaar voor gelijkspanning.
Ik vind het wel leuk, het past bij de beleving die ik heb bij het merk Thalys. Warm, luxe, en toch toegankelijk. Ze doen 't wel vaker, een trein in een bepaalde livrei steken vanwege een actie.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Walgelijk.
Ga gewoon reizigers vervoerenAandachtsgeile flikkers kunnen ook wel in een limo met chauffeur.
Dienstregeling:quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:39 schreef greavy het volgende:
Voor de statistieken: Vandaag te horen gekregen van een insider dat er morgen proefritten gereden gaan worden ri. Roosendaal (en/of België) met de Benelux V 2.0! Details heeft hij mij niet doorgestuurd.
Bron: stefanic op HGBTFquote:Vrijdag 8/2:
DenHaag 7u29 -> Antwerpen 9u01-04 -> Brussel 9u42 (-> Vorst)
Brussel 12u18 -> Antwerpen 12u56-59 -> DenHaag 14u32
Zaterdag 9/2:
DenHaag 7u29 -> Antwerpen 9u13 (-> GroenenHoek)
Antwerpen 10u47 -> DenHaag 12u32
Telkens Traxx + 7 ICrm
En belangrijker, Thalys laat het ook niet in de weg zitten van hun core business "reizigers vervoeren" zoals een zekere Olympische Spelen sponsorende frietbakker.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:13 schreef James1988 het volgende:Ik vind het wel leuk, het past bij de beleving die ik heb bij het merk Thalys. Warm, luxe, en toch toegankelijk. Ze doen 't wel vaker, een trein in een bepaalde livrei steken vanwege een actie.
En dat dus ook.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:18 schreef Litpho het volgende:
[..]
En belangrijker, Thalys laat het ook niet in de weg zitten van hun core business "reizigers vervoeren" zoals een zekere Olympische Spelen sponsorende frietbakker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |