abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122542096

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
monopoly%20spin.gif Monopoly, Machinist (in opleiding). Voor al uw veiligheidsvestjes en foto's op emplacementen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
acc_logo2_opt.gif Darkwing_Duck, Vraagt zich af hoe lang er nog dieseltractie bij ACTS is.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
fyrav250%2060x60.png b2py, Alcoholist met een spoorhobby.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Fyra Amsterdam<->Brussel
Met ingang van 18 januari is de Fyra-treindienst tussen Amsterdam en Brussel voor onbepaalde tijd opgeschort. Dit is besloten naar aanleiding van beschadiging aan het materieel door winterse omstandigheden. Internationaal reizen over de HSL kan hierdoor uitsluitend met Thalys. Het alternatief is omreizen via Roosendaal en daar overstappen op de stoptrein naar België. De politiek overlegt momenteel over een iets acceptabeler alternatief.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De komende feestdagen in 2012 zijn als volgt: dinsdag 25 december (eerste kerstdag) en woensdag 26 december (tweede kerstdag).
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly
Fotoverslag over de NS1700 GlenSpey
Fotoverslag over VIRM GlenSpey
>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy

[ Bericht 2% gewijzigd door b2py op 06-02-2013 14:47:34 ]
  woensdag 6 februari 2013 @ 09:36:22 #2
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122542222
Misschien moeten NS en ProRail maar wat van deze treinen inzetten _O-

quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:22 schreef James1988 het volgende:

De Great Central Railway is op meerdere manieren uniek. Niet alleen is het de enige dubbelsporige museumlijn die Engeland rijk is, er wordt ook flink geïnvesteerd. Meerdere malen per jaar worden er evenementen georganiseerd rondom bepaalde thema's.

In het eerste weekend van oktober 2012 was er een Steam Gala, waarbij het hele weekend stoomlocomotieven van allerlei komaf te bewonderen waren. Hier is Southern Railway's 777 te zien in de nabijheid van Loughborough.
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 09:16 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ook Rikus Spithorst deed alsof het koud was op 10 oktober 2010
:D _O-
pi_122542678
In België staat weer eens een seinhuis in brand, dit maal in Geraardsbergen. De NMBS zou bussen inzetten, drie uur na het begin van de storing kwam de eerste aankakken....

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2013 10:00:11 ]
  woensdag 6 februari 2013 @ 10:01:39 #4
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122542800
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 09:56 schreef J.B. het volgende:
In België staat weer eens een seinhuis in brand, dit maal in Geraardsbergen.
Dat gebeurt wel vaak, nietwaar? Brussel-Noord, Glaaien, Herentals, Geraardsbergen, Etterbeek, Aalst, ...
  woensdag 6 februari 2013 @ 10:10:12 #5
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_122542994
quote:
6s.gif Op woensdag 6 februari 2013 07:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

De Wuppertaller is technisch gezien ok een tram (waar de stoeltjes van aan het plafond zijn bevestigd)
Snel nog een keer gaan kijken in 2014 worden ze vervangen!

http://neue-schwebebahn.de/

Trammetjes zijn gewoon de baas! *O*

quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:38 schreef Q. het volgende:

[..]

Jawel, er staan twee paaltjes voor de kluisjes.
Ja, 10 meter verderop en met kettingen aan een paal, geen vaste zoals die andere paaltjes :o .

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_122543335
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 10:01 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat gebeurt wel vaak, nietwaar? Brussel-Noord, Glaaien, Herentals, Geraardsbergen, Etterbeek, Aalst, ...
Daarom zei ik ook "weer eens", het valt mij ook nogal op dat het toch met een serieuze frequentie voorkomt...
  Redactie Sport woensdag 6 februari 2013 @ 10:44:49 #7
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_122543995
Ik kwam nog twee 360-foto's tegen van de VSM:
http://360vr.nl/VSMdraai/
http://360vr.nl/VSMloods/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_122544087
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2013 10:10 schreef bork het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Het idee om bij de nieuwe Schwebebahnen de motoren op die manier af te schermen is intussen weer teruggedraaid dacht ik, ook in de toekomst zul je dus van buiten alle motortechniek open en bloot kunnen zien (zoals nu ook). ^O^
pi_122544836
Na een nacht vol red bull, frustratie en bijbehorende stress is het gelukt om mijn stage verslag af te krijgen _O_
Zal vanavond even in een zipje gooien en ter inzage hier achter laten. Voor de liefhebber om eens te kijken hoe dat in z'n werk gaat.
Ik heb het verslag geschreven dat zelfs een spoor leek het begrijpt. Aangezien ik er op wordt beoordeeld door docent Nederlands.
pi_122545327
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:14 schreef Monopoly het volgende:

Ik heb het verslag geschreven dat zelfs een spoor leek het begrijpt. Aangezien ik er op wordt beoordeeld door docent Nederlands.
dat moet zijn zo dat

Spoorleek is 1 woord

ik word, niet wordt :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_122545346
quote:
3s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Spoorleek is 1 woord

ik word, niet wordt :P
Daarom ben ik zo blij dat er in Word wel een spellingscheck zit :D
pi_122545361
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:29 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Daarom ben ik zo blij dat er in Word wel een spellingscheck zit :D
Dat had geen van beide fouten voorkomen in dit geval :D
pi_122545382
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat had geen van beide fouten voorkomen in dit geval :D
Hij pikte er wel een ander grammaticafoutje uit. Maar goed dat je me hier nog even op wijst. Ik zal zo in de trein eens kijken op de laptop. Misschien pluk ik er zelf nog wel wat tussen uit. ^O^
pi_122545587
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2013 10:10 schreef bork het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Trammetjes zijn gewoon de baas! *O*

[..]

Ja, 10 meter verderop en met kettingen aan een paal, geen vaste zoals die andere paaltjes :o .

[ afbeelding ]
Waarom worden de hangende trams daar vervangen ? Ouderdom ?
Is dat de enige stad in Duitsland die dat heeft ? Was er een tijd terug en vond het geweldig :D
U MAD?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 februari 2013 @ 11:43:04 #15
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122545777
de overname van de helft van HTM door de NS is nog steeds niet afgerond
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)fors-vertraagd.dhtml
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_122545958
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:30 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Hij pikte er wel een ander grammaticafoutje uit. Maar goed dat je me hier nog even op wijst. Ik zal zo in de trein eens kijken op de laptop. Misschien pluk ik er zelf nog wel wat tussen uit. ^O^
Stageverslag moet ook aan elkaar geschreven worden.

En er zitten dan ook nog wat stijlfouten in die post, waaronder telegramstijl. Maar ik vermoed dat je een stageverslag wat zorgvuldiger schrijft dan een bericht op FOK!.
pi_122546002
quote:
3s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:47 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Stageverslag moet ook aan elkaar geschreven worden.

En er zitten dan ook nog wat stijlfouten in die post, waaronder telegramstijl. Maar ik vermoed dat je een stageverslag wat zorgvuldiger schrijft dan een bericht op FOK!.
Hahaha, ja je hebt een goed punt ;)
Moet wel zeggen dat het "maar" MBO is dus ze kijken wel op spelfouten natuurlijk, maar als je al iets inlevert wat aan de cesuur voldoet, dan heb je al wel een voldoende. Neemt niet weg dat ik er wel mijn best voor heb gedaan :)

Ga nu richting Rotterdam :W
  woensdag 6 februari 2013 @ 12:01:05 #18
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_122546376
Iemand voor de trein in uithuizen, or so i heard
pi_122546460
Vandaag stoppen blijkbaar alle treinen van Enkhuizen - Amsterdam Centraal ook in Zaamdam.. Alleen wordt dat niet eens op de CTA weergegeven evenals in de reisplanner :')
pi_122546637
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:49 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Hahaha, ja je hebt een goed punt ;)
Moet wel zeggen dat het "maar" MBO is dus ze kijken wel op spelfouten natuurlijk, maar als je al iets inlevert wat aan de cesuur voldoet, dan heb je al wel een voldoende. Neemt niet weg dat ik er wel mijn best voor heb gedaan :)

Ga nu richting Rotterdam :W
Als leerlinig-machinist heeft het natuurlijk de hoogste prioriteit dat jij leert hoe je een trein goed en veilig over het spoor heen moet sturen. Dat je er daarna nog in correct Nederlands over rapporteert is van lagere prioriteit, maar niet onbelangrijk.

Ik heb zelf op een universiteit gezeten en daar is je verslag eigenlijk je belangrijkste product. Correcte verslaglegging heeft daarom juist van zeer hoge prioriteit en je wordt er dan ook flink in getraind.
pi_122547647
NS_online twitterde op woensdag 06-02-2013 om 12:36:35 Vanaf morgen,don. 7 feb, NS-dienstregeling weer normaal. Plan je reis op ns.nl, http://t.co/eFtkkZ9z of Reisplanner Xtra.. #spoorbericht reageer retweet
pi_122548267
Volgens mij kan er nu wel een einde worden gemaakt in de winterdienst...
  woensdag 6 februari 2013 @ 13:10:21 #23
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_122548456
Dat is natuurlijk weer niet mogelijk, was het maar zo.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  woensdag 6 februari 2013 @ 13:11:21 #24
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122548496
Het weer leent zich er prima voor, de rigiditeit van de dienstregeling, materieel- en personeelsomlopen echter niet.
pi_122548633
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:11 schreef James1988 het volgende:
Het weer leent zich er prima voor, de rigiditeit van de dienstregeling, materieel- en personeelsomlopen echter niet.
Waar een wil is is een weg. Bij het OCCR kunnen ze ook zien wanneer het weer gaat dooien dus in principe hadden ze gisteren kunnen weten dat om 14:00 de hele handel weer normaal gereden had kunnen worden.
pi_122548767
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:15 schreef b2py het volgende:

[..]

Waar een wil is is een weg.
Er valt hier wel een zin te maken met de woorden "wil" en "weg", maar vermoedelijk niet degene die jij in gedachten hebt.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_122550134
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vandaag stoppen blijkbaar alle treinen van Enkhuizen - Amsterdam Centraal ook in Zaamdam.. Alleen wordt dat niet eens op de CTA weergegeven evenals in de reisplanner :')
Ze staan in ieder geval wel 'gewoon' in de reisplanner: zoek maar eens een reis van Zaandam naar Hoorn bijvoorbeeld.
pi_122551031
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:14 schreef Monopoly het volgende:
Na een nacht vol red bull, frustratie en bijbehorende stress is het gelukt om mijn stage verslag af te krijgen _O_
Zal vanavond even in een zipje gooien en ter inzage hier achter laten. Voor de liefhebber om eens te kijken hoe dat in z'n werk gaat.
Een hele nacht? Is zeker wel een flinke jongen geworden dan? :P
Ik ben wel benieuwd in ieder geval, vooral omdat ik zelf ook telkens die krengen moet schrijven. Na een half A4'tje is het dan meestal ook wel afgelopen :') of heb jij er eentje over je hele stage geschreven, in plaats van na iedere stagedag apart?
  woensdag 6 februari 2013 @ 14:54:11 #29
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122552279
Vanochtend om 4:15 naar mijn werk vertrokken. Normaal 25 minuten rijden. Nu deed ik er 70 minuten over.
De snelwegen waren niet schoon. Spierwit. Enkel de eerste baan was een beetje bereden, maar iedereen reed ca 50kmh. Toen eindelijk op de A15, de weg was netjes schoon. Maar vanaf Sliedrecht zat ik achter de strooi- en schuifploeg, die met 5 wagens breed over 3 rijstroken reden. Met 40kmh.
Er lag gewoon 8-9cm sneeuw, en het bleef maar doorsneeuwen. Niet alleen de NS heeft last van een "uitgedunde dienstregeling", de snelwegen waren ook vertraagd.
pi_122553528
Hier was niks aan de hand vanochtend, en nu nog steeds niet *O* :s)
pi_122554407
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 14:19 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Een hele nacht? Is zeker wel een flinke jongen geworden dan? :P
Ik ben wel benieuwd in ieder geval, vooral omdat ik zelf ook telkens die krengen moet schrijven. Na een half A4'tje is het dan meestal ook wel afgelopen :') of heb jij er eentje over je hele stage geschreven, in plaats van na iedere stagedag apart?
Ik heb het wat algemeen gedaan. Elke stage dag apart zou langdradig worden en in de periode bij Syntus was het niet zo spannend. Elke dag Arnhem - Tiel rijden zonder bijzonderheden. Tsja.
Wel apart vermeld van dat ongeval wat ik heb mee gemaakt.
Daar ben ik overigens niet diep op ingegaan over toedracht etc. Aangezien alles nog in onderzoek is etc. Op school lezen ze dit verslag, ook bij Machinext en andere. Dan is dat niet gepast vind ik.
pi_122555347
De reisplanner geeft vandaag zelfs minder vertragingen dan gisteren rond dit tijdstip vanuit Dv :')
Bier.
  woensdag 6 februari 2013 @ 16:18:17 #33
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122555583
Grensland Express gaat van het spoor

Het proefproject van drie jaar met de grensoverschrijdende Grensland Express wordt eind dit jaar beëindigd. Er zijn te weinig passagiers.

Herman Pieper vindt het jammer. Het provinciale statenlid voor de VVD beijverde zich als oud-wethouder verkeer en vervoer in Oldenzaal voor de grensoverschrijdende treinverbinding tussen Hengelo en Bad Bentheim via Oldenzaal. Medio 2010 begon Syntus met het lijntje, maar gaandeweg de proefperiode van drie jaar werd al snel duidelijk dat de beoogde 600 passagiers per dag nimmer gehaald zouden worden. "Het is mislukt", erkent Pieper.

Eind vorig jaar zei het college van B en W in Oldenzaal al geen heil meer te zien in extra promotieactiviteiten voor de Grensland Express. In augustus vorig jaar pendelden dagelijks 500 tot 600 reizigers met de Grensland Express tussen Hengelo en Oldenzaal. Maar daarvan staken er gemiddeld maar 250 de grens over, in feite de ondergrens.

De Nederlandse en Duitse financiers hebben inmiddels laten weten dat het pilot-project na drie jaar moet stoppen. Wegens gebrek aan succes.

"Maar", zeggen CDA-wethouder Frits Rorink en burgemeester Theo Schouten, "we leggen het hoofd nog niet in de schoot." Dat wil zeggen: er wordt zowel aan de Nederlandse als de Duitse kant gekeken naar alternatieve grensoverschrijdende trein- dan wel busverbindingen.

http://www.tubantia.nl/re(...)-het-spoor-1.3650248
Iets wat er al langer geroepen werd gaat nu dus echt gebeuren.
  woensdag 6 februari 2013 @ 16:23:51 #34
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122555795
Belangrijke vraag: waarom is het niet gelukt? Misschien zijn er te weinig reizigers in die regio, maar het kan ook zijn dat de Grensland Express simpelweg te onhandig is voor reizigers. Bijvoorbeeld vanwege slechte aansluitingen, te vaak over moeten stappen, verkrijgbaarheid van kaartjes, enz.
  woensdag 6 februari 2013 @ 16:35:33 #35
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122556281
In Bentheim heb je een directe overstap op de WestFalenBahn, die tot +10 vertraging op Syntus wacht.
Alle NS-kaartjes zijn geldig maar ook het Niedersachsen-ticket. En hun eigen kaartjes die je in de trein kan kopen.
pi_122556861
ja precies, daar zal het niet aan liggen :N
  woensdag 6 februari 2013 @ 16:51:56 #37
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122556903
En ook niet de reisduur, want de intercity is zeker niet sneller. En dan stopt Syntus nog op Oldenzaal.
pi_122558206
Vielmals überstapfen ist nicht topf :N :P
pi_122558499
Ik zag trouwens vanmiddag wel twee maal de sprinter Amersfoort Vathorst - Hoofddorp met 8 bakken SGM rijden. Bijzonder.
pi_122558565
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:38 schreef b2py het volgende:
Ik zag trouwens vanmiddag wel twee maal de sprinter Amersfoort Vathorst - Hoofddorp met 8 bakken SGM rijden. Bijzonder.
Ik zag om 8:15 vanochtend de IC naar Roosendaal vertrekken met een buitengewoon gezellige twee maal plan V :')
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 februari 2013 @ 17:44:52 #41
Maffe Fries
pi_122558798
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:29 schreef Dr_Flash het volgende:
voor treinfanaten als jij moet dat toch geen probleem zijn? :P
pi_122559145
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

voor treinfanaten als jij moet dat toch geen probleem zijn? :P
Op zich niet zo inderdaad, hoewel liever niet. Maar het ging even om waarom de Grensland-Expres geen succes geworden is.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 februari 2013 @ 17:56:38 #43
Maffe Fries
pi_122559279
dan zouden de stellen van de Westfalenbahn meerdere spanningen moeten gaan slikken. Dan ben je in ieder geval van één overstap af
pi_122559309
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Inderdaad, alleen met rechtstreekse verbindingen krijg je mensen uit de auto.
For great justice!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 februari 2013 @ 17:58:07 #45
Maffe Fries
pi_122559337
Aannemers komen met plan beter spooronderhoud

het komt erop neer dat VolkerRail en BamRail willen dat de drie slechtst presterende gebieden overgeheveld worden naar de bedrijven die de kwalitatief best presterende gebieden beheren.

bron: http://www.refdag.nl/nieu(...)oronderhoud_1_713173
pi_122559464
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:56 schreef Peterselieman het volgende:
dan zouden de stellen van de Westfalenbahn meerdere spanningen moeten gaan slikken. Dan ben je in ieder geval van één overstap af
En dan nog de toelatingsprocedure in Nederland, waar hele rijen belangrijke vrouwen een squirt over moeten doen.
pi_122559540
Er gaat een onderzoek komen naar Herfte Aansluiting - Zwolle.
Hierbij worden twee varianten onderzocht:
- Een driesporing alternatief Zwolle - Herfte zonder vrije kruising;
- Een viersporig alternatief zwolle herfte met
• Een vrije kruising uitgevoerd als fly-over op het emplacement Zwole of
• Een vrije kruising uitgevoerd als dive-under te Herfte.
Meer hier:http://www.rijksoverheid.(...)er-christenunie.html

Meer:
Uiterlijk 8 februari geeft Mansveld antwoord op de vragen met betrekking tot de Fyra problematiek.
14 februari komt de Lange Termijn Spooragenda en de Roadmap ERTMS.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 februari 2013 @ 18:05:25 #48
Maffe Fries
pi_122559651
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:02 schreef b2py het volgende:
Er gaat een onderzoek komen naar Herfte Aansluiting - Zwolle.
Hierbij worden twee varianten onderzocht:
- Een driesporing alternatief Zwolle - Herfte zonder vrije kruising;
- Een viersporig alternatief zwolle herfte met
• Een vrije kruising uitgevoerd als fly-over op het emplacement Zwole of
• Een vrije kruising uitgevoerd als dive-under te Herfte.
Meer hier:http://www.rijksoverheid.(...)er-christenunie.html
jammer dat een driesporig alternatief met fly-over bij Herfte niet onderzocht wordt
pi_122559762
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:02 schreef b2py het volgende:

Meer:
Uiterlijk 8 februari geeft Mansveld antwoord op de vragen met betrekking tot de Fyra problematiek.
Op alle vragen? Mag ze wel zo'n beetje gaan beginnen nu :P
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 februari 2013 @ 18:09:09 #50
Maffe Fries
pi_122559810
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Op alle vragen? Mag ze wel zo'n beetje gaan beginnen nu :P
als je het aan ons over laat dan hebben alle ambtenaren op het ministerie op 8 februari een lamme arm van het schrijven van de antwoorden :P
pi_122559981
En als laatste (denk ik) nog even antwoorden op de vragen van Dhr. Bashir over de STS passage te Herfte eind vorig jaar.
http://www.rijksoverheid.(...)is-op-het-spoor.html
  woensdag 6 februari 2013 @ 18:32:39 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122560689

Sinds 1 februari 2004 voert FirstGroup de TransPennine Express uit in het noorden van Engeland. Hiervoor beschikt TPE over een vloot van 60 dieseltreinen met een maximumsnelheid van 160 km/h. FirstGroup is één van de grootste personenvervoerders van Engeland.

Terwijl een Class 66 van Freightliner zonder aarzelen doordendert wordt pijnlijk duidelijk waarom er nog steeds veel doden vallen rond het Britse spoor. Er zijn namelijk vele public footpaths die over het spoor gaan, waarbij de enige vorm van 'beveiliging' bestaat uit dit bordje.

Virgin Trains, dat onlangs een politiek circus wist te ontketenen, heeft de beschikking over 20 dieselelektrische treinstellen van het type 'Super Voyager'. Net als de Pendolino's zijn de treinstellen uitgerust met een kantelbakinstallatie en gratis wifi. Virgin Trains heeft toegezegd de dieseltreinen te vervangen door nieuwe Pendolino's, mocht Virgin Trains de West Coast Main Line-concessie opnieuw krijgen toebedeeld.

Northern Trains is een joint venture van Serco en Abellio. Serco is een wereldwijd opererend bedrijf actief in publieke dienstverlening, Abellio is de internationale tak van de Nederlandse Spoorwegen. Northern exploiteert verschillende treindiensten en bezit over een zeer gevarieerde vloot: 12 verschillende treintypes zorgen voor een totale vloot van 313 voertuigen.

Sinds 2007 voert East Midlands Trains treindiensten uit in Lincolnshire, South Yorkshire, Nottinghamshire, Leicestershire, Derbyshire en Northamptonshire, en tussen de East Midlands en Londen. "InterCity 125", een toonbeeld van Britse engineering uit de jaren '70, maakt deel uit van de vloot. Deze dieseltreinen halen snelheden tot 200 km/h.

Freightliner is de tweede goederenvervoerder van Engeland, na DB Schenker. Een Class 70-locomotief heeft een sleep wagons bij zich bij het passeren van een viaduct bij Cossington.

East Midlands Trains heeft niet alleen de beschikking over IC125, maar ook over 16 dieseltreinen van Class 222, die de bijnaam "Meridian" dragen. De Meridians zijn tussen 2003 en 2005 gebouwd door Bombardier en halen een topsnelheid van 200 km/h.

Nabij het al eerder door mij genoemde Didcot passeert Class 66 #572 van Freightliner, met aan de haak een kleurrijke verzameling aan wagons.

Nadat Virgin Trains de "Cross Country"-franchise verloor aan Arriva is een deel van de Voyager-vloot veranderd van huurder. De kenmerkende grijs-zwarte livrei van Arriva Cross Country staat de treinstellen in mijn ogen goed.

Deze Class 60-locomotief van DB Schenker, gefotografeerd bij Didcot, draagt het opschrift "Spirit of Tom Kendall". Tom Kendall was een medewerker van DB Schenker die het leven heeft gelaten bij een ongeluk. De locomotief draagt eveneens het opschrift "Switch on to Safety", de naam van de interne veiligheidscampagne van DBSR. DB Schenker Rail is de grootste goederenvervoerder van Engeland.

Chiltern Main Line voert een treindienst uit tussen Londen Marylebone en Birmingham. Het ontwerp van de locomotief, type Class 67, is afkomstig van EMD. De locomotieven zijn echter gebouwd door Alstom in Valencia, Spanje.

-=-

Ik hoop dat jullie dit een leuke verzameling vinden. Voorlopig ben ik wel even door m'n Engeland-foto's heen. Feedback over fotografie en nabewerking is meer dan welkom, ik ben een beginnend fotograaf. :)
pi_122560862
Zeker leuk :Y Van wanneer zijn ze? Toen ik er was reed er wat anders tussen Birmingham en Marylebone... Wel dezelfde vervoerder trouwens.
  woensdag 6 februari 2013 @ 18:37:47 #54
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122560880

Alle foto's zijn gemaakt in de eerste week van oktober 2012. Chiltern Railways heeft verschillende soorten materieel, ik weet niet hoe ze dat allemaal inzetten. ;)
pi_122560923
Mooie plaatjes!
  woensdag 6 februari 2013 @ 18:39:26 #56
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122560933
Leuke plaatjes James!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 februari 2013 @ 18:39:54 #57
Maffe Fries
pi_122560952
nice zeg.
  Redactie Sport woensdag 6 februari 2013 @ 18:40:46 #58
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_122560985
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:13 schreef b2py het volgende:
En als laatste (denk ik) nog even antwoorden op de vragen van Dhr. Bashir over de STS passage te Herfte eind vorig jaar.
http://www.rijksoverheid.(...)is-op-het-spoor.html
Ik zou eigenlijk wel eens willen weten hoe de STS-cijfers per kilometer eruit zien als alleen kilometers op ATB-EG baanvakken geteld worden..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 6 februari 2013 @ 18:41:10 #59
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_122560999
Kan iemand mij vertellen waarom ritten van Parijs Nord naar Amsterdam op 4 Mei niet 3.16 duren maar 3.51? Althans, volgens de site van de SNCF... niet volgens Hafas...
pi_122561031
quote:
6s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom ritten van Parijs Nord naar Amsterdam op 4 Mei niet 3.16 duren maar 3.51? Althans, volgens de site van de SNCF... niet volgens Hafas...
Je gaat door de grens van 20:00 in Nederland?
  woensdag 6 februari 2013 @ 18:43:15 #61
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122561078
quote:
6s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Klinkt als werkzaamheden op de HSL.
  woensdag 6 februari 2013 @ 18:43:24 #62
200192 Darkwing_Duck
pi_122561081
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:42 schreef b2py het volgende:

[..]

Je gaat door de grens van 20:00 in Nederland?
Dacht ik ook, maar nee, t is de hele dag door...
  woensdag 6 februari 2013 @ 18:43:27 #63
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122561083
Over de kantelbakinstallatie: DB bezit de BR612, die onder andere dienst doet tussen Hannover-Bad Harzburg-Halle, en daardoor een rijtijdwinst genereert dan wanneer er materieel zonder kantelbakinstallatie ingezet wordt. Het zijn erg fijne treinstellen, en je merkt het 'kantelen' niet eens. Als je naar buiten kijkt zie je het wel.

Verkehrsclub Goslar is ook niet te spreken over de regio Niedersachsen Südost, omdat de Lint54 "een enorm comfortverlies is" en vindt dat de regio heeft gefaald bij het aanbesteden. Niet alleen vanwege geen BR612 meer tussen Bad Harzburg-Goslar, maar ook vanwege de comfortabele rijtuigen(N-wagens) met locomotief(BR218) die gaan verdwijnen. Zij gaan via diverse kanalen proberen de aanbesteding ongeldig te laten verklaren, omdat dit niet tegenover de reizigers te verantwoorden valt.
De reizigers zitten niet te wachten op de "plastic stoeltjes" en een lange tijd staan moeten in de trein.
pi_122561185
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:43 schreef James1988 het volgende:

[..]

Klinkt als werkzaamheden op de HSL.
Yup
http://www.thalys.com/nl/(...)3&nocache=1360172764
pi_122561364
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:40 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik zou eigenlijk wel eens willen weten hoe de STS-cijfers per kilometer eruit zien als alleen kilometers op ATB-EG baanvakken geteld worden..
Er is een ILenT document met alle STS passages opgesomd. Mocht je tijd over hebben kan je dat eventueel uitzoeken.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 februari 2013 @ 18:55:30 #66
Maffe Fries
pi_122561516
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 05:35 schreef GlenSpey het volgende:
Geen studentenOV betekent voor mij in ieder geval einde opleiding, want 32 euro per dag voor een treinkaartje ophoesten is toch echt TE veel. De benzinekosten voor de auto zullen ook rond dat bedrag uitkomen. Maar zo ver zal het vast niet komen :) en als ze het toch doen dan zal het nog wel even duren allemaal, tegen de tijd dat het echt ten einde loopt ben ik toch al zo goed als klaar (8>
even hierop terugkomend. De coalitie gaat alternatieven voor de voorgestelde kortingskaart onderzoeken. Eén van de dingen die ze gaan bekijken is een trajectkaart.

imo een goed alternatief dat tegen lage prijs aan studenten en scholieren aangeboden moet kunnen worden
  woensdag 6 februari 2013 @ 18:58:25 #67
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122561652
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

even hierop terugkomend. De coalitie gaat alternatieven voor de voorgestelde kortingskaart onderzoeken. Eén van de dingen die ze gaan bekijken is een trajectkaart.

imo een goed alternatief dat tegen lage prijs aan studenten en scholieren aangeboden moet kunnen worden
Gewoon een trajectkaart geven voor huis-school. Reizen ze daarbuiten, gewoon dokken.
pi_122561684
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Als het traject dan vier keer per jaar aangepast kan worden zou het ook goed moeten komen met de stages. 40% korting op de rest van de trajecten zou ook mooi zijn :)

Geen eigenbelang, want ik ben student-af :P
pi_122561691
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:58 schreef greavy het volgende:

[..]

Gewoon een trajectkaart geven voor huis-school. Reizen ze daarbuiten, gewoon dokken.
Af en toe moet ik voor school locaties bezoeken die buiten mijn Thuis - School traject liggen. Daar ga ik echt niet voor betalen. Hoe los je dat op?
pi_122561750
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:59 schreef b2py het volgende:

[..]

Af en toe moet ik voor school locaties bezoeken die buiten mijn Thuis - School traject liggen. Daar ga ik echt niet voor betalen. Hoe los je dat op?
Dan mag de school gaan betalen denk ik. Komen de kosten alsnog bij het Rijk te liggen :P
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 februari 2013 @ 19:01:09 #71
Maffe Fries
pi_122561781
quote:
2s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:59 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Als het traject dan vier keer per jaar aangepast kan worden zou het ook goed moeten komen met de stages. 40% korting op de rest van de trajecten zou ook mooi zijn :)

Geen eigenbelang, want ik ben student-af :P
zoiets ja
pi_122561813
quote:

[..]

Af en toe moet ik voor school locaties bezoeken die buiten mijn Thuis - School traject liggen. Daar ga ik echt niet voor betalen.
Echt wel.

Af en toe vallen er lessen uit. Sta je dan ook te schuimbekken dat je een deel van je collegegeld terug wilt? :')
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:02:43 #73
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122561866
quote:

[..]

Declaratieformulier, in vijf-voud opsturen? :6
Of gewoon zelf dokken.
pi_122561887
quote:
2s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:00 schreef ArnosL het volgende:

Dan mag de school gaan betalen denk ik.
Die is goed _O- :')

Zeg, de school verleent de scholier een dienst he, niet andersom 3.gif
pi_122561920
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Echt wel.

Af en toe vallen er lessen uit. Sta je dan ook te schuimbekken dat je een deel van je collegegeld terug wilt? :')
Lessen die uitvallen worden herpland. Altijd.

En nee, ik ga niet betalen als ik verplicht van school een locatie moet bezoeken die buiten mijn trajectkaart ligt. Gaan zij maar regelen en ik niet.
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:04:18 #76
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122561948
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:03 schreef b2py het volgende:

[..]

Lessen die uitvallen worden herpland. Altijd.

En nee, ik ga niet betalen als ik verplicht van school een locatie moet bezoeken die buiten mijn trajectkaart ligt. Gaan zij maar regelen en ik niet.
Ga je fietsen :6
pi_122561973
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:04 schreef greavy het volgende:

[..]

Ga je fietsen :6
Ga jij de volgende keer toch ook lekker fietsen als je weer vertraging hebt oid.
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:04:57 #78
200192 Darkwing_Duck
pi_122561974
Dus even een lesje Duits, de treinen onder de naam, interregio en schnellzuge, vallen NIET onder het Schonetagticket, klopt dat? :s)
pi_122561980
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:03 schreef b2py het volgende:
Joh dan word lekker putjesschepper :6
pi_122561988
Jullie zijn wel allemaal zuur als het om studenten gaat zeg :')
Alsof het leven als student nog niet duur genoeg is. Laten we niet vergeten dat studenten de toekomst zijn voor het HELE land, daar mag afentoe best wat tegenover staan.
pi_122562001
quote:
6s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:04 schreef Darkwing_Duck het volgende:
een lesje Duits,[..]
Sonetagticket,

klopt dat? :s)
Nee.
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:05:42 #82
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122562003
quote:
6s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:04 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dus even een lesje Duits, de treinen onder de naam, interregio en schnellzuge, vallen NIET onder het Sonetagticket, klopt dat? :s)
IRE, RE, RB, S enz mag met het Schönestagticket. IC, ICE, EC, CNL, EN, THA, TGV enz niet
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:05:55 #83
200192 Darkwing_Duck
pi_122562007
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee.
Nee, dat klopt niet?
pi_122562017
quote:
15s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:05 schreef GlenSpey het volgende:
Jullie zijn wel allemaal zuur als het om studenten gaat zeg :')
Alsof het leven als student nog niet duur genoeg is. Laten we niet vergeten dat studenten de toekomst zijn voor het HELE land, daar mag afentoe best wat tegenover staan.
Inderdaad, wie moet die nieuwe spoorrails weer ontwerpen enzo.. Ja! He! ik dus :6
pi_122562035
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die is goed _O- :')

Zeg, de school verleent de scholier een dienst he, niet andersom [ afbeelding ]
School eist soms dat je ergens heen gaat, dan mag de school betalen. Regelmatig meegemaakt dat het echt zo ging :)
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:07:17 #86
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122562070
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:06 schreef b2py het volgende:

[..]

Inderdaad, wie moet die nieuwe spoorrails weer ontwerpen enzo.. Ja! He! ik dus :6
Ik studeer ook, maar omdat ik MBO-BBL doe moet ik mijn reiskosten zelf betalen :r
Mogen de BOL'lers ook gaan werken voor hun centen. 8-)
pi_122562078
quote:

[..]

Precies. En wie moet de treinen rijden over die nieuw ontworpen spoorrails? Die treinen die iedereen hier in dit topic zo geweldig vindt? Precies! :P
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:07:50 #88
200192 Darkwing_Duck
pi_122562098
quote:

[..]

Ik denk dat de spoorrail zelf al tot het gaatje doorontwikkeld is...
pi_122562113
quote:
6s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik denk dat de spoorrail zelf al tot het gaatje doorontwikkeld is...
wijsneus. Je weet best wat ik bedoel ;)
pi_122562194
En hoe doen we dat met al die studenten die dagelijks de metro,tram of bus gebruiken? Al die duizenden studenten die van Utrecht C naar De Uithof moeten?
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:10:37 #91
200192 Darkwing_Duck
pi_122562229
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:08 schreef b2py het volgende:

[..]

wijsneus. Je weet best wat ik bedoel ;)
Ja, en ik weet dat je het verschil niet weet tussen spoorrails en spoortraject, en je dus nog geeneens een strippenkaart waard ben om te geven. :6
pi_122562230
Gewoon reizen met het saldo van je OV-chippie.

Tegen die tijd is Vaartsche Rijn trouwens vast geopend en kun je vanaf daar met de sneltram naar de Uithof. Bespaart je weer wat ritkosten want kortere afstand ;). Nu maar hopen dat beide projecten geen vertraging oplopen...
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:10:49 #93
200192 Darkwing_Duck
pi_122562242
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:09 schreef b2py het volgende:
En hoe doen we dat met al die studenten die dagelijks de metro,tram of bus gebruiken? Al die duizenden studenten die van Utrecht C naar De Uithof moeten?
Fiets
pi_122562293
quote:
6s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Fiets
Nog beter! ;)
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:15:20 #95
200192 Darkwing_Duck
pi_122562472
En waarom kost een enkele reis Koln - Bestwig over Dortmund 37 euro ipv 30 als ik het over een willekeurig ander punt doe? (Lees :Schwerte. Dusseldorf/Wuppertal/Hagen...) Met alleen ragionaalverkeer?
pi_122562527
quote:
6s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En waarom kost een enkele reis Koln - Bestwig over Dortmund 37 euro ipv 30 als ik het over een willekeurig ander punt doe? (Lees :Schwerte. Dusseldorf/Wuppertal/Hagen...)
Wat denk je zelf? Omdat je dan waarschijnlijk een ICE krijgt van K naar DO.
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:17:46 #97
200192 Darkwing_Duck
pi_122562609
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat denk je zelf? Omdat je dan waarschijnlijk een ICE krijgt van K naar DO.
Met regionaalverkeer dus
pi_122562644
quote:
[ link | afbeelding ]

Nabij het al eerder door mij genoemde Didcot passeert Class 66 #572 van Freightliner, met aan de haak een kleurrijke verzameling aan wagons.

Oeiii man, wat een mega plaat zeg!
pi_122562673
Allemaal snel koken, eten en het servies over de reling flikkeren, dan ben je op tijd voor:

Rail Away
19:55 - 20:25
documentaire

Serie documentaires De treinreis gaat van Nice langs de Cote d'Azur naar Ventimiglia in Italië. Vandaar gaat het door het dal van de rivier de Roya en over de Col de Tende naar Cuneo. Een spoorlijn, die door allerlei oorzaken minder dan de helft van zijn bestaan kon worden gebruikt.
pi_122562696
quote:
6s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Met regionaalverkeer dus
Met regionalverkehr moet je gewoon een STT nemen natuurlijk :)
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:20:02 #101
200192 Darkwing_Duck
pi_122562721
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Allemaal snel koken, eten en het servies over de reling flikkeren, dan ben je op tijd voor:

Rail Away
documentaire

Serie documentaires De treinreis gaat van Nice langs de Cote d'Azur naar Ventimiglia in Italië. Vandaar gaat het door het dal van de rivier de Roya en over de Col de Tende naar Cuneo. Een spoorlijn, die door allerlei oorzaken minder dan de helft van zijn bestaan kon worden gebruikt.
Jaaaaaa, die zoch ik al heel lang op Uitzending gemist.... is herhaling..... nu komt ie eindelijk op UG site *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* MONACO *O* *O* *O* *O* *O*
pi_122562726
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En in dit geval ook nog een single variant lijkt me?
pi_122562745
quote:
6s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Jaaaaaa, die zoch ik al heel lang op Uitzending gemist.... is herhaling..... nu komt ie eindelijk op UG site *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* MONACO *O* *O* *O* *O* *O*
UG werkt toch niet buiten Nederland?
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:21:03 #104
200192 Darkwing_Duck
pi_122562779
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Niet dus als je om 5.00 uur aankomt op Koln, dus ik kijk even naar de prijzen op Hafas, maar blijkbaar moet je vooraf kiezen over wel traject je gaat, of word daar bij controle niet zo op gelet?
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:21:23 #105
200192 Darkwing_Duck
pi_122562797
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:20 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

UG werkt toch niet buiten Nederland?
Niet alle programmas, ivm rechten. Railaway, wel...
pi_122562838
quote:
6s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Niet dus als je om 5.00 uur aankomt op Koln, dus ik kijk even naar de prijzen op Hafas, maar blijkbaar moet je vooraf kiezen over wel traject je gaat, of word daar bij controle niet zo op gelet?
met zo'n ticket voor 9 uur reizen kan alleen in het weekend of op een feestdag

quote:
6s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Niet alle programmas, ivm rechten. Railaway, wel...
Ahh grappig dat wist ik niet.
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:23:13 #107
200192 Darkwing_Duck
pi_122562916
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:22 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

met zo'n ticket voor 9 uur reizen kan alleen in het weekend of op een feestdag
Ja dat weet ik, andaar dat ik dus naar de prijs kijk, maar blijkbaar betaal je dus voor verschillende trajecten, verschillende prijzen. ook met alleen regionaalverkeer...
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:23:55 #108
200192 Darkwing_Duck
pi_122562959
En mijn vraag is dus, mag je in NRW met een omweg reizen als het een overstap minder en een kortere reisweg oplevert?
pi_122563379
quote:
6s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En mijn vraag is dus, mag je in NRW met een omweg reizen als het een overstap minder en een kortere reisweg oplevert?
Volgens mij wel.

Je moet wel ervoor zorgen dat je aannemelijk kan maken dat je niet terugreist naar het beginpunt. Van Dortmund via Herne naar Bochum reizen mag dus bijv. niet, want Bochum ligt dichter bij Dortmund dan Herne en de omweg via Herne is ook niet sneller dan de directe route.
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:33:40 #110
200192 Darkwing_Duck
pi_122563472
Want wat ik nu krijg in Hafas snap ik wat betreft opties overstappen en dergelijke, maar die prijsverschillen kan ik niet thuisbrengen

[ Bericht 5% gewijzigd door Darkwing_Duck op 06-02-2013 19:39:17 ]
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:37:36 #111
200192 Darkwing_Duck
pi_122563670
Edit, gekloot met hier plaatje, zie hierboven
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:40:19 #112
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122563809
Bedankt voor de complimenten *O* :D
pi_122563833
Vanochtend was brand in een seinheis te Geraardsbergen, hierdoor rijdt nog een hele week geen trein van en naar dit station.
http://www.demorgen.be/dm(...)nd-in-seinhuis.dhtml
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:41:56 #114
200192 Darkwing_Duck
pi_122563887
Mooije Fotos James.... >:)
pi_122564476
Wat een prachtig treinland is de UK toch. Kom er vaak tegen als ik op wandeltocht ben daar. En dan moet ik inderdaad vaak sporen oversteken met zo'n waarschuwingsbordje.
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:56:37 #116
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122564678
quote:
6s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Mooije Fotos James.... >:)
:D :s)

Engeland is een erg leuk land om te gaan spotten. Dit dankzij de veelvoud aan vervoerders, materieelsoorten, kleurstellingen en het zeer fraaie landschap. De komende jaren zal het wel moeilijker worden om sommige shots te maken, dit omdat er aardig wat waslijntjes opgehangen gaan worden.
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:53 schreef tupolev141 het volgende:
Wat een prachtig treinland is de UK toch. Kom er vaak tegen als ik op wandeltocht ben daar. En dan moet ik inderdaad vaak sporen oversteken met zo'n waarschuwingsbordje.
De voetpaden zijn een zorgenkind voor Network Rail, daarom loopt er nu een bewustwordingscampagne ("see track, think train").

Ook worden voetpaden vervangen door bruggen of tunnels. Langs de West Coast Main Line is dit al gebeurd, die brug staat wel zo dicht op het spoor dat je de negatieve feeder van de bovenleiding zowat aan kunt raken.
pi_122565198
Even een random vraagje tussendoor: waar kan ik de logo's vinden die op de stations worden gebruikt om bepaalde zaken aan te duiden, zoals: trein, hogesnelheidstrein, bus, tram, metro, fietsenstalling bewaakt/onbewaakt, politie, etc.?
  woensdag 6 februari 2013 @ 20:07:36 #118
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_122565330
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:05 schreef KnightSolaire het volgende:
Even een random vraagje tussendoor: waar kan ik de logo's vinden die op de stations worden gebruikt om bepaalde zaken aan te duiden, zoals: trein, hogesnelheidstrein, bus, tram, metro, fietsenstalling bewaakt/onbewaakt, politie, etc.?
Google.

http://www.grafischontwer(...)pictos2009-910px.gif
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
pi_122565948
quote:

Rail Away
documentaire

Leuke aflevering!
pi_122565994
quote:
Ah, dank. Ik was het aan het proberen met veel omslachtigere zoektermen :').
pi_122566074
Kent iemand hier het computerspel Sid Meiers Railroads toevallig? :)
  woensdag 6 februari 2013 @ 20:22:41 #122
200192 Darkwing_Duck
pi_122566210
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:20 schreef b2py het volgende:
Jup...
pi_122566308
quote:
Uiteraard. Net zoals Civilization Revolutions een mij veel te versimpelde versie van eerdere successen (de eerste Railroad Tycoon heeft me meer dan genoeg slaap gekost :P).
  woensdag 6 februari 2013 @ 20:25:15 #124
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_122566361
quote:
Heb ik wel eens gespeeld geloof ik. Heeft niet veel indruk gemaakt.

Meestal kom ik toch weer bij OpenTTD uit.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
  woensdag 6 februari 2013 @ 20:27:30 #125
200192 Darkwing_Duck
pi_122566504
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Wat Ziggy3 zegt...
  woensdag 6 februari 2013 @ 20:38:38 #126
200192 Darkwing_Duck
pi_122567395
Zo ik heb me ook eens op OVinNL begeven, wie zit daar nog meer?
  Redactie Sport woensdag 6 februari 2013 @ 20:39:09 #127
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_122567433
ik lurk er vooral
PM mij!
  woensdag 6 februari 2013 @ 20:40:37 #128
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122567530
quote:
6s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik post er wel eens onder mijn andere naam.
pi_122567626
quote:
Zeer actief.
pi_122567679
quote:
*Steekt hand op*
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_122567749
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik vind OpenTTD te ingewikkeld :@
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 februari 2013 @ 20:44:45 #132
Maffe Fries
pi_122567801
quote:
af en toe
pi_122568635
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:41 schreef b2py het volgende:

[..]

Zeer actief.
Ook maar relatief :+
  woensdag 6 februari 2013 @ 21:00:18 #134
200192 Darkwing_Duck
pi_122568906
quote:

Rail Away
documentaire

Er is toch wel 24 sec.besteed aan Monaco -O-
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 februari 2013 @ 21:00:33 #135
Maffe Fries
pi_122568918
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ook maar relatief :+
dat zegt een van de topposters daar _O-

je staat niet voor niets op OHIH ook nog zo hoog :P
pi_122568947
Wat een bijzonder kansloze vertoning vandaag. Geen intercity naar Heerlen, vooruit, maar dan ook geen extra pendeltreintje Heerlen - Sittard? Kun je in fucking Heerlen 2x per uur staan wachten op 2x Plan V waar IEDEREEN zich in moet zien te persen, om vervolgens in fucking Sittard weer fucking 20 minuten te wachten op de bomvolle IC uit Maastricht. Echt welke teringleijer verzint zoiets en waarom is die nog niet ontslagen? Fucking pathetisch.
  woensdag 6 februari 2013 @ 21:06:39 #137
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_122569382
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:32 schreef James1988 het volgende:
[ link | afbeelding ]

Sinds 1 februari 2004 voert FirstGroup de TransPennine Express uit in het noorden van Engeland. Hiervoor beschikt TPE over een vloot van 60 dieseltreinen met een maximumsnelheid van 160 km/h. FirstGroup is één van de grootste personenvervoerders van Engeland.
Dit mat zit niet eens slecht, vorig voorjaar mee van Manchester naar Durham gereisd (bijna de hele Transpennine), en het kostte door tijdig reserveren geen moer (relatief).
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_122569385
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 21:00 schreef Ireyon het volgende:
Wat een bijzonder kansloze vertoning vandaag. Geen intercity naar Heerlen, vooruit, maar dan ook geen extra pendeltreintje Heerlen - Sittard? Kun je in fucking Heerlen 2x per uur staan wachten op 2x Plan V waar IEDEREEN zich in moet zien te persen, om vervolgens in fucking Sittard weer fucking 20 minuten te wachten op de bomvolle IC uit Maastricht. Echt welke teringleijer verzint zoiets en waarom is die nog niet ontslagen? Fucking pathetisch.
Naar mijn weten rijdt er normaal een extra IC tussen Sittard en Heerlen.

Ook op dit late uur zie ik dat er zojuist een IC is vertrokken en over tien minuutjes gaat er een Sprinter achteraan. Ik denk dat er overdag ook één IC en één SPR per half uur is gegaan. Misschien had je te maken met uitval?
pi_122569388
Wat is het toch fijn om een half uurtje met m'n vader te bellen over treinen. Of nou jah, hij praat en spuwt gal en ik luister :P
Bier.
  woensdag 6 februari 2013 @ 21:16:50 #140
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_122570165
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:37 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Waarom worden de hangende trams daar vervangen ? Ouderdom ?
Is dat de enige stad in Duitsland die dat heeft ? Was er een tijd terug en vond het geweldig :D
Ik denk het deze zijn tussen 1972-1974 gebouwd.
Er is iets wat er op lijkt de H-Bahn en de Skytrain, de eerste in Dortmund de tweede in Düsseldorf.

In Dresden heb je Schwebebahn Dresden die lijkt op die van Wuppertal en is maar 284 meter lang. Die in Dresden wordt door een kabel getrokken, die in Wuppertal hebben hun eigen aandrijving.

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 6 februari 2013 @ 21:22:28 #141
200192 Darkwing_Duck
pi_122570573
quote:
3s.gif Op woensdag 6 februari 2013 21:16 schreef bork het volgende:

[..]

Ik denk het deze zijn tussen 1972-1974 gebouwd.
Er is iets wat er op lijkt de H-Bahn en de Skytrain, de eerste in Dortmund de tweede in Düsseldorf.

In Dresden heb je Schwebebahn Dresden die lijkt op die van Wuppertal en is maar 284 meter lang. Die in Dresden wordt door een kabel getrokken, die in Wuppertal hebben hun eigen aandrijving.

[ afbeelding ]
Vergeet deze in Italië niet
pi_122571033
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 21:00 schreef Ireyon het volgende:
Schandalig. Normaal werden er extra IC pendels Sittard - Heerlen ingelegd...
  woensdag 6 februari 2013 @ 21:31:37 #143
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122571162
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 21:29 schreef b2py het volgende:

[..]

Schandalig. Normaal werden er extra IC pendels Sittard - Heerlen ingelegd...
Waren vandaag ook ingelegd zoals Knight Solaire meldt. Waarom het toen eventjes niet reed? I don't know
  woensdag 6 februari 2013 @ 21:34:59 #144
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_122571380
quote:
6s.gif Op woensdag 6 februari 2013 21:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Vergeet deze in Italië niet
[ afbeelding ]
Ansaldoferia?
  woensdag 6 februari 2013 @ 21:36:49 #145
200192 Darkwing_Duck
pi_122571533
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 21:34 schreef bork het volgende:

[..]

Ansaldoferia?
Zoiets ja ;)
pi_122575184
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:40 schreef b2py het volgende:
Vanochtend was brand in een seinheis te Geraardsbergen, hierdoor rijdt nog een hele week geen trein van en naar dit station.
http://www.demorgen.be/dm(...)nd-in-seinhuis.dhtml
Ik was iets te optmistisch.
Tot en met minimaal 13 maart 2013 geen treinverkeer naar Geraardsbergen.
http://www.belgianrail.be(...)p.exe/nn?tpl=him_map
  woensdag 6 februari 2013 @ 22:16:25 #147
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122575418

"Dus, u wou met uw goederentrein van Roosendaal naar Emmerich?"
pi_122575502
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 22:16 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]

Ik zie nog geen rood op de HSL! :+
  woensdag 6 februari 2013 @ 22:19:26 #149
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122575700
De laatste Fyra van Breda naar Rotterdam vertrekt over 6 minuten. :')
  woensdag 6 februari 2013 @ 22:20:03 #150
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_122575761
  woensdag 6 februari 2013 @ 22:24:36 #151
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_122576178
Mag ik hier ook m'n trein-foto spammen? :)
E2 1040 (2-8-0) uit 1910, in gebruik bij de Zuid Limburgse Stoomtrein Maatschappij.

Afgelopen zomer een kijkje wezen nemen. O+
NIEUW: Foto's!
  woensdag 6 februari 2013 @ 22:29:15 #152
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_122576583
quote:
Ik!
pi_122576870
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 22:16 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]

Boot tegen de Moerdijkbrug aangevaren..
http://www.nu.nl/binnenla(...)t-lek-aanvaring.html

edit:
NS_online twitterde op woensdag 06-02-2013 om 22:34:08 Lage Zwaluwe-Dordrecht: de schade aan de spoorbrug valt mee, het treinverkeer wordt hervat. http://t.co/z23egl7C #zlwddr reageer retweet
pi_122577595
quote:
Moi!
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 februari 2013 @ 22:44:55 #155
Maffe Fries
pi_122577651
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 22:13 schreef b2py het volgende:

[..]

te zot voor woorden dat het zolang moet duren ...
pi_122577661
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 22:24 schreef Cryothic het volgende:
[ afbeelding ]
E2 1040 (2-8-0) uit 1910, in gebruik bij de Zuid Limburgse Stoomtrein Maatschappij.

Gave foto! ^O^

Ik neem aan dat je de foto nog bewerkt hebt, of heb je een filter gebruikt?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 februari 2013 @ 22:45:32 #157
Maffe Fries
pi_122577697
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 22:24 schreef Cryothic het volgende:
[ afbeelding ]

nice :)
pi_122577906
Stoom onder de draad! O+
pi_122578302
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 22:48 schreef b2py het volgende:
Stoom onder de draad! O+
What's next? "Maglev boven de biels O+ " :?
pi_122578343
quote:
9s.gif Op woensdag 6 februari 2013 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

What's next? "Maglev boven de biels O+ " :?
Stoom boven de 'draad' :D
pi_122579912
Hmm... Was het hier trouwens al bekend datje met een dal-vrij (en ik vermoed ook weekend-vrij) abonnement geen instaptarief meer wordt afgeschreven bij inchecken in je vrij-reizen periode?
Het lijkt bij mij in elk geval sinds januari al niet meer te gebeuren. Bijkomend effect is ook dat er ook niet meer minimaal 6 euro op je kaart hoeft te staan om in te checken!
pi_122579970
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 22:13 schreef b2py het volgende:

[..]

Kan rustig eind van de zomer worden hoor. Etterbeek, Herentals, Mons nou ja al die al genoemd zijn gaven ook blackouts of serieuze overlast in de orde grootte van 6 to 9 maanden.
pi_122580027
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 23:21 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hmm... Was het hier trouwens al bekend datje met een dal-vrij (en ik vermoed ook weekend-vrij) abonnement geen instaptarief meer wordt afgeschreven bij inchecken in je vrij-reizen periode?
Het lijkt bij mij in elk geval sinds januari al niet meer te gebeuren. Bijkomend effect is ook dat er ook niet meer minimaal 6 euro op je kaart hoeft te staan om in te checken!
Nee, maar kan goed. Ze veranderen constant van alles en niemand hoort er ever ooit wat van.
pi_122580143
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee, maar kan goed. Ze veranderen constant van alles en niemand hoort er ever ooit wat van.
:N Inderdaad... Probeer maar eens op de NS site uit te vinden dat je al om 18:25 in kan checken om toch de trein van 18:31 te halen en je pas vanaf 18:30 vrij reizen hebt.
Nee, dat is niet te vinden. ;(
pi_122580272
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 23:25 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

:N Inderdaad... Probeer maar eens op de NS site uit te vinden dat je al om 18:25 in kan checken om toch de trein van 18:31 te halen en je pas vanaf 18:30 vrij reizen hebt.
Nee, dat is niet te vinden. ;(
Zelfde als dat de kortingabo's geldig werden bij de regionaaltjes. Moesten we proefondervindelijk achterkomen

Zelfde met de 3 minuten, later 100 seconden stop-and-go-penalty

Zelfde met het dubbel opstaptarief.

Ga maar door.
  woensdag 6 februari 2013 @ 23:29:41 #166
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122580394
Of dat je *Vrij-abonnement niet goed wordt herkend bij de regionale vervoerders als je overstapt van bus -> trein. Dat staat wel op de site, maar in een hoekje weggemoffeld :(
pi_122580705
EN als dat opgelost is staat het nergens. Want dat moet je wel zeggen: Het zijn eigenlijk wel allemaal verbeteringen. Maar je hoort er nooit iemand over.
  woensdag 6 februari 2013 @ 23:37:14 #168
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122580793
Dat dus.

Je hoort NS wel jubelen over hoe effectief LUD2 is (ahem...), maar je hoort ze niet over dit soort kleine verbeteringen waar reizigers wél wat aan hebben.
pi_122581040
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 23:37 schreef James1988 het volgende:
Dat dus.

Je hoort NS wel jubelen over hoe effectief LUD2 is (ahem...), maar je hoort ze niet over dit soort kleine verbeteringen waar reizigers wél wat aan hebben.
Nee, misschien ook om de telkens terugkerende "NOU POE HOE WERD EENS TIJD GODVER" storm de wind uit de zeilen te nemen ;)

En dat LUD2 daar moeten ze wel wat over zeggen natuurlijk :Y
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 februari 2013 @ 23:47:13 #170
Maffe Fries
pi_122581245
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 23:29 schreef James1988 het volgende:
Of dat je *Vrij-abonnement niet goed wordt herkend bij de regionale vervoerders als je overstapt van bus -> trein. Dat staat wel op de site, maar in een hoekje weggemoffeld :(
dat moet ergens in april opgelost zijn toch?
  donderdag 7 februari 2013 @ 00:11:25 #171
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122582200
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 23:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat moet ergens in april opgelost zijn toch?
April 2039?
pi_122582233
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:11 schreef James1988 het volgende:

[..]

April 2039?
Ja precies, tegelijk met de ingebruikname van de V250 ^O^
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 februari 2013 @ 00:14:04 #173
Maffe Fries
pi_122582273
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:11 schreef James1988 het volgende:

[..]

April 2039?
dan hebben we de ov-stripkaart al lang weer terug :+
pi_122582309
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dan hebben we de ov-stripkaart al lang weer terug :+
Dan reizen we door heel Europa met een chip in ons lichaam joh.
  donderdag 7 februari 2013 @ 00:20:48 #175
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_122582452
Ik weet niet meer wie maar ik dacht dat PSM het had gezegd, mijn ID-kaart was inderdaad de boosdoener bij het inchecken bij de NS-paaltjes (de paal geeft een foutmelding, u mag maar met 1 OV-product inchecken).
Bedankt dus ^O^ .
Als bonus kan ik nu ook inchecken bij Veolia-automaten in de bus, dat kon eerst ook niet zonder de kaart uit de GeldBeutel te halen, extra Bonus ik hoefde vandaag niet meer voor jr. in te checken bij Veolia-bus (Brabant) omdat vanaf 1 januari gratis is voor 2 kinderen t/m 11 jaar indien er een begeleider is met een OV-pas!
Dat is trouwens een van de weinige positieve ervaringen maar dat terzijde >:) .

[ Bericht 9% gewijzigd door bork op 07-02-2013 00:27:38 ]
pi_122582492
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:20 schreef bork het volgende:
mijn ID-kaart was inderdaad de boosdoener bij het inchecken bij de NS-paaltjes.
Bedankt dus ^O^ .
Ehm, wat heeft dit voor implicaties dan? :?
  donderdag 7 februari 2013 @ 00:24:53 #177
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_122582565
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ehm, wat heeft dit voor implicaties dan? :?
Na de laatste software update gaf de NS-paal aan dat ik maar met 1 OV-product kon inchecken er was dus iets in mijn Geldbeutel wat de software dit liet doen, jij had de Bahncard al vrij gepleit, het was dus het ID. Implicaties: je kan niet je ID en je OV-chipkaart in een Geldbeutel doen om in- en uit te checken zonder foutmelding, simpel toch?
pi_122583126
Net pas thuis. Bedankt voor de positieve reacties op mijn stage verslag over de DM ^O^
pi_122584555
Voor in de koffiepauze:

http://www.kaemena360.com

Wat grappig maar wel een sellingpoint voor een bepaalde groep klanten: Westbahn heeft nog een rookafdeling in zijn gloednieuwe dubbeldekkers http://www.kaemena360.com/360/Westbahn/WestbahnTour/
  donderdag 7 februari 2013 @ 06:40:13 #180
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122584805
quote:
5s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:24 schreef bork het volgende:

[..]

Na de laatste software update gaf de NS-paal aan dat ik maar met 1 OV-product kon inchecken er was dus iets in mijn Geldbeutel wat de software dit liet doen, jij had de Bahncard al vrij gepleit, het was dus het ID. Implicaties: je kan niet je ID en je OV-chipkaart in een Geldbeutel doen om in- en uit te checken zonder foutmelding, simpel toch?
Had ik ook last van, maar bij mij werkt het inmiddels weer. De poortjes&paaltjes herkennen mijn ID niet meer.
pi_122585278
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:49 schreef Monopoly het volgende:
Net pas thuis. Bedankt voor de positieve reacties op mijn stage verslag over de DM ^O^
Waar kan ik vinden? :@
pi_122585341
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 08:09 schreef b2py het volgende:
Waar kan ik vinden? :@
Ik was ook al op zoek :)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator / Redactie Sport / Devops donderdag 7 februari 2013 @ 08:20:33 #183
176766 zoem
zoemt
pi_122585352
Treinen rijden vaker door rood
quote:
De situatie op het spoor is vorig jaar onveiliger geworden. In 2012 reden treinen 175 keer door rood. Een jaar eerder was dat nog 155 maal.

Een woordvoerder van de Inspectie Leefomgeving Transport (ILT) bevestigde die cijfers donderdag na berichtgeving in De Telegraaf.

''Of het een eenmalige uitschieter is of een trend, moet nog blijken'', aldus de woordvoerder.

''De eerste maanden van 2012 lag het aantal door rood rijdende treinen hoger dan gemiddeld. In de maanden daarna waren er geen bijzonderheden, maar is het aantal ook niet ingelopen. En in november is er nog een piek geweest.''
pi_122585370
Ik hoorde het net op het ontbijtnieuws. Ik vraag me af waardoor dit komt.
Bier.
  donderdag 7 februari 2013 @ 08:32:09 #185
24981 Cryothic
nerd... meer niet.
pi_122585446
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 22:45 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Gave foto! ^O^

Ik neem aan dat je de foto nog bewerkt hebt, of heb je een filter gebruikt?
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 22:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

nice :)
Dank jullie :)
Ik heb idd met wat sliders in lightroom zitten schuiven ja :Y
Wou het er wat rauwer uit laten zien dan gewoon een zwarte loc in de felle zon
NIEUW: Foto's!
  donderdag 7 februari 2013 @ 08:58:00 #186
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_122585735
Zo, aan Italiaanse kant zijn ze eindelijk begonnen aan de tunnel voor de treinverbinding Lyon- Turijn, Londen-Milaan in 6 uur. Kosten 8 miljard euro waarvan 40 procent EU-geld. Werk voor 3.500 mensen omgerekend 3 miljoen per hoofd. Filmpje op de BBC -> http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-21363705
  Moderator / Redactie Sport / Devops donderdag 7 februari 2013 @ 09:02:29 #187
176766 zoem
zoemt
pi_122585804
MarkMinus twitterde op donderdag 07-02-2013 om 08:27:00 Schaam je @NS_online! Een te kleine trein inzetten die uitpuilt van de mensen en mij vervolgens #boete geven omdat ik 1e klas zit! #fail reageer retweet
NS_online twitterde op donderdag 07-02-2013 om 08:36:24 @MarkMinus conducteur op de trein roept om indien je bij drukte 1e klas mag reizen. Als dat niet zo is, mag je hier helaas ook 1/2 reageer retweet
NS_online twitterde op donderdag 07-02-2013 om 08:36:58 @MarkMinus niet zitten met een 2e klas vervoersbewijs. 2/2 reageer retweet
Gaat echt nergens over :{
Het komt niet vaak voor dat conducteurs dit omroepen; zij gaan er meestal stilzwijgend vanuit dat dit mag bij grote drukte (lees: geen 2e klas zitplaatsen meer over zijn).
  donderdag 7 februari 2013 @ 09:13:48 #188
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_122585991
Ja en als je de trein pas inkomt als de conducteur het al heeft omgeroepen weet je ook al niet of het mag of niet mag.
pi_122586300
NS 'overdrijft' met winterdienstregeling

DEN HAAG - Reizigersorganisatie Rover vindt dat de NS overdrijft met zijn aangepaste dienstregeling, die al in werking treedt bij minimale sneeuwval. De NS reed woensdag voor de dertiende keer deze winter volgens een alternatief schema. Dat terwijl in een groot deel van ons land amper sneeuw viel.

De NS rijdt met minder en kortere treinen, constateert een woordvoerder van Rover in het AD. "Het was weer verschrikkelijk. Het lijkt wel veevervoer."
"Mensen worden achtergelaten op het perron. Ronduit bagger", noemt de zegsman de service van de vervoerder.
Bij het meldpunt van reizigersvereniging Rover kwamen ruim zeventig klachten binnen. "En dan heb ik Twitter nog niet meegeteld. De NS was daar trending topic. Met dit weer een aangepaste dienstregeling is overdreven."

Zekerheid
NS verklaart met de winterdienstregelin 'het zekere voor het onzekere' te willen nemen. "Wij kozen voor zekerheid. Als we de normale dienstregeling rijden en we krijgen te maken met storingen dan worden vele duizenden mensen meer getroffen."

Bron
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 februari 2013 @ 09:34:12 #190
Maffe Fries
pi_122586377
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:02 schreef zoem het volgende:
MarkMinus twitterde op donderdag 07-02-2013 om 08:27:00 Schaam je @NS_online! Een te kleine trein inzetten die uitpuilt van de mensen en mij vervolgens #boete geven omdat ik 1e klas zit! #fail reageer retweet
NS_online twitterde op donderdag 07-02-2013 om 08:36:24 @MarkMinus conducteur op de trein roept om indien je bij drukte 1e klas mag reizen. Als dat niet zo is, mag je hier helaas ook 1/2 reageer retweet
NS_online twitterde op donderdag 07-02-2013 om 08:36:58 @MarkMinus niet zitten met een 2e klas vervoersbewijs. 2/2 reageer retweet
Gaat echt nergens over :{
Het komt niet vaak voor dat conducteurs dit omroepen; zij gaan er meestal stilzwijgend vanuit dat dit mag bij grote drukte (lees: geen 2e klas zitplaatsen meer over zijn).
de reiziger mag er nooit vanuit gaan dat het zo is
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 februari 2013 @ 09:34:49 #191
Maffe Fries
pi_122586391
is er geen aangepaste dienstregeling vandaag? Het sneeuwt namelijk in Groningen
pi_122586460
quote:
11s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:34 schreef Peterselieman het volgende:
Geen brede randstad, dus niet. :{w
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 februari 2013 @ 09:38:52 #193
Maffe Fries
pi_122586476
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:38 schreef b2py het volgende:

[..]

Geen brede randstad, dus niet. :{w
dat boeit niet. Normaal passen voor ieder vlokje de dienstregeling aan en nu niet. Dat dit kan in Nederland :P
pi_122586522
quote:
5s.gif Op donderdag 7 februari 2013 00:24 schreef bork het volgende:

[..]

Het ging mij er meer om dat de ID dus blijkbaar ook gebruik maakt van dezelfde opzichtig gammele technologie als de OVC. En dat daarmee de deur naar identiteitsfraude in principe wagenwijd open staat. En dat is wel zorgelijk :{
pi_122586531
quote:
11s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:34 schreef Peterselieman het volgende:
Ja, en op de noordpool sneeuwt het ook. WHO CARES :P
pi_122586630
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:40 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het ging mij er meer om dat de ID dus blijkbaar ook gebruik maakt van dezelfde opzichtig gammele technologie als de OVC. En dat daarmee de deur naar identiteitsfraude in principe wagenwijd open staat. En dat is wel zorgelijk :{
Zit allebei gewoon een RFID chip in, niks meer niks minder ;).
  donderdag 7 februari 2013 @ 09:45:52 #197
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_122586650
quote:

[..]

ok, Dat is een goede zo had ik het nog niet bekeken.
En ik heb dus of een andere versie als Greavy of de paaltjes hebben verschillende versies draaien? Hoe gaat die uitrol daarvan?
pi_122586722
http://www.telegraaf.nl/b(...)inter_zet_aan__.html
Ik ben benieuwd of we de 20 dagen winterdienstregeling in 1 winter gaan halen.. :(
pi_122586799
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:48 schreef b2py het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)inter_zet_aan__.html
Ik ben benieuwd of we de 20 dagen winterdienstregeling in 1 winter gaan halen.. :(
Waar staan we nu? 5 + 7 +1 = 13 toch?
pi_122586817
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waar staan we nu? 5 + 7 +1 = 13 toch?
Zeer correct.
  donderdag 7 februari 2013 @ 09:54:51 #201
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_122586877
quote:

[..]

Neuh, andere technologie zelfde chip idee.

Zeg maar het idee dat je een Hyundai op Michelin banden kunt zetten of een BMW op Michelin banden. Die BMW rijdt tien keer beter en veiliger terwijl ze allebei Michelin banden hebben
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_122586953
Als de scheidsrechter het zegt, zal het wel zo zijn ;)
pi_122591318
Iemand vroeg laatst wanneer we iets over de V250-testen gingen horen. Nou, zie hier:

Fyra valt stil door haperende modem
Problemen met het nieuwe Europese treinbeveiligings-systeem ERTMS bij de grensovergang tussen Nederland en België vormt een van de belangrijkste oorzaken van het stilvallen van de Fyra.

Een cruciaal onderdeel van ERTMS is een continue verbinding tussen de trein en het speciaal voor het spoor uitgerolde GSM-Rail-netwerk (GSM-R). Via die verbinding loopt alle informatie over de positie en snelheid van de treinen en de instructie aan de machinist, waardoor er geen seinen langs het spoor meer nodig zijn. Functioneert de GSM-R-verbinding niet, dan is het onvermijdelijke gevolg dat de trein wordt stilgezet.

Door een programmeerfout in de software van de boordcomputer van de Fyra bestaat er bij de Nederlands-Belgische grens een verhoogd risico op contactverlies, zo blijkt uit gesprekken van De Ingenieur met ingewijden. De trein moet bij die overgang overschakelen van het Nederlandse naar het Belgische GSM-R-net.

Soms duurt het inbellen en het afhandelen van de verificatieprotocollen te lang; soms blijkt de modem in de cockpit die de verbinding moet maken, het netwerk niet te kunnen bereiken. In beide gevallen is het resultaat dat de trein in de remmen gaat.

Een andere softwarebug zorgt ervoor dat Fyra-treinen kunnen ‘verdwalen’. De programmeerfout kan de status van de rijrichting plotseling veranderen. De computer denkt ineens in tegenovergestelde richting te rijden en activeert uit voorzorg de remmen.

Een simpele oplossing voor deze problemen met het beveiligingssysteem is niet voorhanden. Aanpassingen en het opnieuw certificeren van de software kosten bovendien veel tijd.

Bron
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 februari 2013 @ 12:39:04 #204
Maffe Fries
pi_122591612
:X
  donderdag 7 februari 2013 @ 12:40:19 #205
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_122591661
Alrighty than.......
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
pi_122591778
Lekker veilig. Maar goed dat ze nog een tijdje stil blijven staan.
  donderdag 7 februari 2013 @ 12:51:09 #207
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_122592073
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:43 schreef ArnosL het volgende:
Lekker veilig. Maar goed dat ze nog een tijdje stil blijven staan.
Nou ja, onveilig is het niet: hij remt gewoon en komt tot stilstand. Dus in die zin is het goed ontworpen, het is failsafe. Maar onhandig is het wel :P
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_122592083
quote:
2s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:51 schreef V2 het volgende:

[..]

Nou ja, onveilig is het niet: hij remt gewoon en komt tot stilstand. Dus in die zin is het goed ontworpen, het is failsafe. Maar onhandig is het wel :P
Dat die treinen 'verdwalen' is niet erg veilig :)
pi_122592171
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:30 schreef KnightSolaire het volgende:
Een andere softwarebug zorgt ervoor dat Fyra-treinen kunnen ‘verdwalen’. De programmeerfout kan de status van de rijrichting plotseling veranderen. De computer denkt ineens in tegenovergestelde richting te rijden en activeert uit voorzorg de remmen.

Een simpele oplossing voor deze problemen met het beveiligingssysteem is niet voorhanden. Aanpassingen en het opnieuw certificeren van de software kosten bovendien veel tijd.
Je bedoelt: de software, MET deze fout, is al een keer eerder gecertificeerd? :')
pi_122592178
Klinkt toch allemaal niet als een onoverkomelijk probleem. Kwestie van software updaten of evt. wat hardware upgraden.

Alleen is het volgende laatste alinea kennelijk allemaal niet zo gemakkelijk en moet er ook nog gecertificeerd worden e.d. (Niet dat de certificaten tot dusver hebben geholpen een goed werkend softwaresysteem te hebben, maar oké.)

quote:
9s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je bedoelt: de software, MET deze fout, is al een keer eerder gecertificeerd? :')
Haha, ik typte het zelf net hierboven :').
  donderdag 7 februari 2013 @ 13:05:31 #211
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_122592571
quote:
2s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:51 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Dat die treinen 'verdwalen' is niet erg veilig :)
Het enige wat verdwaalt is volgens mij de computer zelf, en daardoor wordt een noodremming ingezet. Volgens mij is het gewoon een beetje een journalistieke dramatisering van wat er aan de hand is ;)
pi_122592619
quote:
2s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:05 schreef V2 het volgende:

[..]

Het enige wat verdwaalt is volgens mij de computer zelf, en daardoor wordt een noodremming ingezet. Volgens mij is het gewoon een beetje een journalistieke dramatisering van wat er aan de hand is ;)
Ja, want dat treinen door elementair gepruts om de haverklap stil komen te staan is natuurlijk helemaal geen drama. Toch? :)
  donderdag 7 februari 2013 @ 13:14:04 #213
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_122592870
quote:
De trein moet bij die overgang overschakelen van het Nederlandse naar het Belgische GSM-R-net.
Ben ik de enige als ik zeg dat het belachelijk is dat dit overschakelen precies op de grens moet gebeuren? Rotterdam-Antwerpen had één traject met één systeem moeten zijn.

Doe dat omschakelen gewoon in een station, dan is het niet meteen zo'n groot probleem als je door een storing niet meer verder kan rijden.
  donderdag 7 februari 2013 @ 13:16:42 #214
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_122592944
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, want dat treinen door elementair gepruts om de haverklap stil komen te staan is natuurlijk helemaal geen drama. Toch? :)
Natuurlijk is het een dramaverhaal. Alleen, waar ik mij dan lichtelijk aan erger is dat er de implicatie gewekt wordt door het woord 'verdwalen' dat de trein ergens een verkeerde afslag zou kunnen nemen.
pi_122592988
quote:
18s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:16 schreef V2 het volgende:

[..]

Natuurlijk is het een dramaverhaal. Alleen, waar ik mij dan lichtelijk aan erger is dat er de implicatie gewekt wordt door het woord 'verdwalen' dat de trein ergens een verkeerde afslag zou kunnen nemen.
er staan toch aanhalingstekens omheen zanikaard.

Waar ik mij aan erger is dat mijn trein stilstaat. Urenlang. ALWEER.
  donderdag 7 februari 2013 @ 13:23:17 #216
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_122593185
quote:
18s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

er staan toch aanhalingstekens omheen zanikaard.

Waar ik mij aan erger is dat mijn trein stilstaat. Urenlang. ALWEER.
Geen treinen Zutphen na aanvaring spoorbrug ?
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_122593238
quote:
Ook dat is een punt waar dat wel vaker mis gaat. Zal ook wel met het hoogwater te maken hebben.
  donderdag 7 februari 2013 @ 13:39:49 #218
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122593777
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:14 schreef ReisT het volgende:

[..]

Ben ik de enige als ik zeg dat het belachelijk is dat dit overschakelen precies op de grens moet gebeuren? Rotterdam-Antwerpen had één traject met één systeem moeten zijn.

Doe dat omschakelen gewoon in een station, dan is het niet meteen zo'n groot probleem als je door een storing niet meer verder kan rijden.
Dan zou de verkeersleiding over station Noorderkempen vanuit Rotterdam gebeuren, of bepaalt Antwerpen-Berchem dat een punctueel rijdende Fyra moet wachten tot een Thalys voorbij is? Ik denk niet dat dat acceptabel is.

Ik denk dat de huidige oplossing nog niet zo slecht is. Een groter probleem is dat er op de grens ook meteen een fasescheiding is gebouwd. Komt een trein op de grens tot stilstand, dan kan dit voor behoorlijk wat problemen zorgen.

Over die RFID-chips: in mijn paspoort zit ook zo'n chip, maar voordat ik die (met mijn telefoon) kan uitlezen moet ik 3 sleutels invoeren: naam, paspoortnummer en vervaldatum. Daarna kan ik wat gegevens inzien (zoals mijn geslacht) maar voor sommige dingen zijn weer andere sleutels nodig.
  donderdag 7 februari 2013 @ 14:29:19 #219
200192 Darkwing_Duck
pi_122595258
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:30 schreef b2py het volgende:
NS 'overdrijft' met winterdienstregeling

Zekerheid
NS verklaart met de winterdienstregelin 'het zekere voor het onzekere' te willen nemen. "Wij kozen voor zekerheid. Als we de normale dienstregeling rijden en we krijgen te maken met storingen dan worden vele duizenden mensen meer getroffen."

Bron
Ja, tuurlijk, je afvagen of je je er in een trein bij kan persen, dat is zekerheid ^O^ :')
pi_122595804
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:30 schreef b2py het volgende:
Dat is dus gewoon NIET zo.

Ze vergelijken appels met peren.

Zelfs als ze de situatie "LUD2 vlekkeloos" willen vergelijken met "Normale dienstregeling + storingen" moet ik het nog maar zien. Nu was er gewoon nauwelijks reden om aan te nemen dat er storingen op zouden treden bij het rijden van de normale dienstregeling. Laat staan storingen die in een uitgedunde dienst niet zouden zijn opgetreden (want dat is de enige categorie die verschil kan maken).

Dit is gewoon "we duperen een paar honderdduizend man op voorhand, zodat we er straks een paar duizend minder hoeven te duperen". Middel is erger dan de kwaal.
  donderdag 7 februari 2013 @ 14:44:46 #221
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_122595837
Die winterregeling is echt - hoe te zeggen - jammer. Nogal prematuur inderdaad.

En dan in maart natuurlijk triomfantelijk roepen 'dat er zich in de wintermaanden weinig problemen hebben voorgedaan'. Ja tuurlijk, als je niet rijdt gaat er ook niets mis.

Als de bakker weinig brood bakt, kan er ook weinig bedorven brood bij zitten. Da's duidelijk.
  donderdag 7 februari 2013 @ 15:16:17 #222
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_122597065
quote:
10s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Als de scheidsrechter het zegt, zal het wel zo zijn ;)
:7
pi_122599085
quote:
3s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit is gewoon "we duperen een paar honderdduizend man op voorhand, zodat we er straks een paar duizend minder hoeven te duperen".
Gecombineerd met "Yay! Sneeuw! Dan valt het materieeltekort niet zo op *O*".
pi_122599210
Net eerste zittende rit NID gedaan. Zeer comfortabele trein al zeg ik het zelf. Coach opstelling boven ;-)
pi_122599642
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 16:11 schreef b2py het volgende:
Net eerste zittende rit NID gedaan. Zeer comfortabele trein al zeg ik het zelf. Coach opstelling boven ;-)
Én beneden! :)
  donderdag 7 februari 2013 @ 16:24:21 #226
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122599798
NID lijkt me prima materieel voor Roosendaal - Zwolle en Den Haag - Venlo O-)
pi_122599854
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 16:24 schreef James1988 het volgende:
Kom niet aan de Gouden Stoelen :{w
pi_122599915
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 16:25 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Kom niet aan de Gouden Stoelen :{w
Dat rijdt ookop Roosendaal - Zwolle hoor :{w
pi_122599962
quote:
10s.gif Op donderdag 7 februari 2013 16:27 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dat rijdt ookop Roosendaal - Zwolle hoor :{w
Dat klopt. Al heb ik de laatste tijd wat vaker ICM of VIRM gezien daar.
Niet dat ik er dagelijks kom, maar viel me wel op.
pi_122600915
quote:
Inderdaad en dan ter vervanging van de gelukkig zeldzame VIRMs die er nog rijden. De kolopers en ICRm stammen moeten gewoon blijven hoor :7
pi_122601302
Ik weet niet trouwens of mensen dat leuk vinden om te zien, maar met de kaart in deze link is een mooie vergelijking te maken tussen de mobiliteit met de auto en met het OV. De kaart heeft info uit 2008 maar is wel een leuk speeltje om te vergelijken.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 februari 2013 @ 17:00:53 #232
Maffe Fries
pi_122601437
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 16:48 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Inderdaad en dan ter vervanging van de gelukkig zeldzame VIRMs die er nog rijden. De kolopers en ICRm stammen moeten gewoon blijven hoor :7
mja, er mag wel wat meer ICMm de Noord-Oost in. Kunnen wat meer treinen minder krap gepland worden
  donderdag 7 februari 2013 @ 17:04:16 #233
200192 Darkwing_Duck
pi_122601567
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 16:11 schreef b2py het volgende:
let op wat ie zegt eh... "Zittende rit" _O-
pi_122601623
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 17:04 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

let op wat ie zegt eh... "Zittende rit" _O-
Vorige keer moest ik staan over de Hanzelijn :')
pi_122601721
quote:
Zou ook weer wat meer afwisseling bieden wat betreft materieel dat in Eindhoven stopt, want dat is momenteel heul veul VIRM.
  donderdag 7 februari 2013 @ 17:15:41 #236
200192 Darkwing_Duck
pi_122602068
Weet iemand het echte verhaal achter het feit Waarom er zoveel tgv in eurostar livrei is? Ik heb dat ooit eens geweten maar kann het nergens meer vinden..
pi_122602138
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 17:07 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Zou ook weer wat meer afwisseling bieden wat betreft materieel dat in Eindhoven stopt, want dat is momenteel heul veul VIRM.
Mwoah, Plan V, DDAR, SGMm, ICMm en ICRm komen er toch ook geregeld. Er zijn stations met veel minder variatie :P.
pi_122602177
Vindt het toch wel bijzonder dat er altijd groot in media aandacht wordt besteed aan het feit dat de file's zo enorm zijn afgenomen, zo ook vandaag weer. En dat het gefaal van het spoor ook zo breed wordt uitgemeten. Psychologische oorlogsvoering door de media bijna.
pi_122602268
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 17:17 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Mwoah, Plan V, DDAR, SGMm, ICMm en ICRm komen er toch ook geregeld. Er zijn stations met veel minder variatie :P.
O-)

Verpest mijn pleidooi voor NID in Eindhoven nou niet. o|O

Als ik een trein pak vanuit Eindhoven, dan is het trouwens 99 van de 100 keer een intercity en dus vaak VIRM.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 februari 2013 @ 17:21:06 #240
Maffe Fries
pi_122602291
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 17:18 schreef b2py het volgende:
Vindt het toch wel bijzonder dat er altijd groot in media aandacht wordt besteed aan het feit dat de file's zo enorm zijn afgenomen, zo ook vandaag weer. En dat het gefaal van het spoor ook zo breed wordt uitgemeten. Psychologische oorlogsvoering door de media bijna.
over kapotgevroren wegen hoor je bijna niemand.
pi_122602325
Al die dagen geen sneeuw gezien in het zonnige Enschede (ja, mietjessneeuw dat er niet meer was toen het de grond raakte), kom je net voorbij oudersdorp Apeldoorn, ligt er een behoorlijke laag :O
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_122602339
quote:
7s.gif Op donderdag 7 februari 2013 17:20 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

O-)

Verpest mijn pleidooi voor NID in Eindhoven nou niet. o|O

Als ik een trein pak vanuit Eindhoven, dan is het trouwens 99 van de 100 keer een intercity en dus vaak VIRM.
NID in plaats van Plan V daar
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 februari 2013 @ 17:22:35 #243
Maffe Fries
pi_122602349
De punctualiteit op Arnhem - Doetinchem - Winterswijk was in december bij Arriva en Breng 59% :X

inmiddels is het gestegen naar 77,7% voor Arriva en 75,8% voor Breng. Deed Syntus het met 81,3% toch nog een stukje beter
http://www.treinreiziger.(...)atische_start-144989
pi_122602359
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 17:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

over kapotgevroren wegen hoor je bijna niemand.
Behalve over de Ketelbrug op de A6, blijft een hekel punt.
  donderdag 7 februari 2013 @ 17:23:32 #245
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122602377
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 17:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Weet iemand het echte verhaal achter het feit Waarom er zoveel tgv in eurostar livrei is? Ik heb dat ooit eens geweten maar kann het nergens meer vinden..
Voordat de Eurostar ging rijden waren er diensten voorzien die verder zouden gaan dan Londen. Hiervoor zijn treinen gebouwd, de zogeheten "North of London" (NoL)-stellen.

Uiteindelijk zijn de NoL-diensten nooit doorgegaan en stonden de treinen niks te doen. Omdat SNCF een materieeltekort had worden deze NOL-treinen nu in Franse binnenlandse diensten ingezet.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 februari 2013 @ 17:23:40 #246
Maffe Fries
pi_122602379
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 17:22 schreef b2py het volgende:

[..]

Behalve over de Ketelbrug op de A6, blijft een hekel punt.
daar is BSB nu bezig, dus dat zou halverwege dit jaar opgelost moeten zijn.
pi_122602466
Voor Beter OV
de onbetwiste nummer 2

http://www.metronieuws.nl(...)rZmbf!DsYOXbMEB9646/

:)
pi_122602558
quote:
17s.gif Op donderdag 7 februari 2013 17:22 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

NID in plaats van Plan V daar
Plan V bromt en trilt enorm bij het wegrijden en maakt een hels kabaal bij het remmen, maar toch kan ik het wel waarderen. Nee, dan liever SGMm weg.
pi_122602651
quote:
Geheel terecht. ^O^
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 februari 2013 @ 17:37:02 #250
Maffe Fries
pi_122602840
quote:
de nummer één positie komt ook nog wel :P
pi_122602862
Zijn hier trouwens ook andere sympathisant van MVBOV?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 februari 2013 @ 17:39:32 #252
Maffe Fries
pi_122602917
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 17:37 schreef b2py het volgende:
heb me nog steeds niet aangemeld :@
pi_122603604
NS_online twitterde op donderdag 07-02-2013 om 17:58:52 Amsterdam Zuid: er rijden geen treinen van en naar dit station door een seinstoring. http://t.co/z23egl7C #Asdz reageer retweet
pi_122603713
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 17:26 schreef DriekOplopers het volgende:
Voor Beter OV
de onbetwiste nummer 2

Dat rijmt! O+
pi_122605225
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 17:37 schreef b2py het volgende:
Ja. Rover was me al tijden té afwachtend en sinds Kruyts onverdiende aanval op Rikus heb ik het helemaal opgegeven.
  Forum Admin donderdag 7 februari 2013 @ 18:53:45 #256
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_122605516
Hoeveel materiaal hebben jullie maximaal op een station gezien?

Ik had voor de nieuwe dienstregeling wel een primeur te pakken denk ik, op Arnhem stonden(niet allemaal aan de perrons, overigens!) DM'90, LINT, SGM, VIRM, ICM, ICR+stand en verderop stonden de GTW'tjes van Arriva klaar, en een verdwaalde schmutzige plan V. Volle bak wel :D DD-AR rijdt hier nooit, tenzij ingezet als verdwaalde sprinter.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_122605712
quote:
7s.gif Op donderdag 7 februari 2013 18:53 schreef Straatcommando. het volgende:

Ik had voor de nieuwe dienstregeling wel een primeur te pakken denk ik, op Arnhem stonden(niet allemaal aan de perrons, overigens!) DM'90, LINT, SGM, VIRM, ICM, ICR+stand en verderop stonden de GTW'tjes van Arriva klaar, en een verdwaalde schmutzige plan V. Volle bak wel :D DD-AR rijdt hier nooit, tenzij ingezet als verdwaalde sprinter.
Ga ik toch voor Zwolle denk ik. SLT, DDAR, DM'90, VIRM ICM, TD7, GTW, Plan-V.
pi_122606546
Dat is volgens mij (op de TD7 na) bijna de standaard bezetting hierzo, hoewel de laatste tijd ook steeds DDZ rondrijdt
pi_122606645
Plan V zie je (bijna) niet meer in Zwolle, DDZ zie ik tegenwoordig ook nog wel eens staan.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 februari 2013 @ 19:21:52 #260
Maffe Fries
pi_122606757
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 19:19 schreef Viezze het volgende:
Plan V zie je (bijna) niet meer in Zwolle, DDZ zie ik tegenwoordig ook nog wel eens staan.
klopt. rijdt tegenwoordig ook in de stopper Zwolle - Utrecht
pi_122606863
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 19:19 schreef Viezze het volgende:
Waar ik op reageerde had het ook niet over nu, maar over weleer :P
pi_122607011
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 19:23 schreef b2py het volgende:

[..]

Waar ik op reageerde had het ook niet over nu, maar over weleer :P
Dan moet er ook wel een dag zijn geweest dat je de IC Berlijn aan dat rijtje toe kon voegen.
pi_122607040
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 19:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

klopt. rijdt tegenwoordig ook in de stopper Zwolle - Utrecht
Ja inderdaad, maar waarom? Toch maar even Somda doorspitten vrees ik. Ik ben vandaag in iedere geval maar eens met de stopper mee geweest omdat ik nog nooit in deze 'huiskamertrein' gezeten had. (Een oud-collega van mij noemt ze 'huiskamertrein' vanwege de loungebank.)

Vwb de Plan V: klopt inderdaad, was even vergeten dat dat alweer weg was...
pi_122607201
NSHispeed_info twitterde op donderdag 07-02-2013 om 19:28:50 #Fyra 962: #Fyra naar Breda; Amsterdam Centraal v 18:55 heeft een onbekende vertraging door een brandend wissel. Wij houden u op de hoogte. reageer retweet
NSHispeed_info twitterde op donderdag 07-02-2013 om 19:28:39 #Fyra 964: #Fyra naar Breda; Amsterdam Centraal v 19:25 krijgt een onbekende vertraging door een brandend wissel. Wij houden u op de hoogte reageer retweet
brandende wissels! :o
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 februari 2013 @ 19:37:12 #265
Maffe Fries
pi_122607525
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 19:27 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Ja inderdaad, maar waarom? Toch maar even Somda doorspitten vrees ik. Ik ben vandaag in iedere geval maar eens met de stopper mee geweest omdat ik nog nooit in deze 'huiskamertrein' gezeten had. (Een oud-collega van mij noemt ze 'huiskamertrein' vanwege de loungebank.)

Vwb de Plan V: klopt inderdaad, was even vergeten dat dat alweer weg was...
De reden dat DDZ in de stopper Utrecht - Zwolle rijdt is omdat de NS niet genoeg stoptreinmaterieel heeft en juist het DD-AR vervangen wordt door IC-materieel. Om op dat traject toch genoeg capaciteit te bieden is daarom gekozen voor de inzet van DDZ. Een van de redenen hiervoor is dat het redelijk snel optrekt. Een stukje sneller dan VIRM of ICMm
  Redactie Sport donderdag 7 februari 2013 @ 19:37:57 #266
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_122607559
VIRM in die stopper staat garant voor vertraging volgens mij..
PM mij!
pi_122608405
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 17:22 schreef Peterselieman het volgende:
De punctualiteit op Arnhem - Doetinchem - Winterswijk was in december bij Arriva en Breng 59% :X

inmiddels is het gestegen naar 77,7% voor Arriva en 75,8% voor Breng. Deed Syntus het met 81,3% toch nog een stukje beter
http://www.treinreiziger.(...)atische_start-144989
Ja daar moest ik in het begin erg aan wennen, moest al vroeg op maar omdat alledrie de vervoerders niet echt betrouwbaar te noemen zijn moest ik nog maar een trein vroeger nemen want anders was ik constant te laat op school :')

Dat gezegd hebbende, door die wissel in december kon ik weer 5 minuten later van huis, want gegarandeerd dat ze op Arnhem Velperpoort met +5 aankwamen :D
pi_122608421
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 19:30 schreef b2py het volgende:
NSHispeed_info twitterde op donderdag 07-02-2013 om 19:28:50 #Fyra 962: #Fyra naar Breda; Amsterdam Centraal v 18:55 heeft een onbekende vertraging door een brandend wissel. Wij houden u op de hoogte. reageer retweet
NSHispeed_info twitterde op donderdag 07-02-2013 om 19:28:39 #Fyra 964: #Fyra naar Breda; Amsterdam Centraal v 19:25 krijgt een onbekende vertraging door een brandend wissel. Wij houden u op de hoogte reageer retweet
Is dat ijsblokkengezeik nou eens een keer afgelopen of WAT?! :(
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 februari 2013 @ 19:54:58 #269
Maffe Fries
pi_122608467
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 19:37 schreef dennistd het volgende:
VIRM in die stopper staat garant voor vertraging volgens mij..
het kan, maar je hebt volgens mij dan geen enkele speling meer over. Dus alleen op de rustige uren is het te halen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 februari 2013 @ 19:56:02 #270
Maffe Fries
pi_122608535
quote:
10s.gif Op donderdag 7 februari 2013 19:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Is dat ijsblokkengezeik nou eens een keer afgelopen of WAT?! :(
jij wilde vanochtend nog van geen sneeuw weten :P
pi_122608548
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 19:54 schreef Peterselieman het volgende:
alleen op de rustige uren is het te halen.
De uren dat dubbeldeks mat niet nodig is bedoelt u?
pi_122608585
quote:
10s.gif Op donderdag 7 februari 2013 19:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

jij wilde vanochtend nog van geen sneeuw weten :P
Wissels die voor zichzelf zorgen, I like that O+
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 februari 2013 @ 19:58:02 #273
Maffe Fries
pi_122608644
quote:
3s.gif Op donderdag 7 februari 2013 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De uren dat dubbeldeks mat niet nodig is bedoelt u?
jup
pi_122608668
quote:
7s.gif Op donderdag 7 februari 2013 18:53 schreef Straatcommando. het volgende:

Paar weken terug voor het eerst een SLT'tje gespot op Arnhem opstel. Vriendinlief wist vorige week te melden dat er een mDDM in de sprinter Nijmegen - Zutphen had gezeten, zie je hier ook nooit :P De laatste weken zitten er ook weer volop V'tjes in die sprinterserie :D
pi_122608716
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 19:58 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Paar weken terug voor het eerst een SLT'tje gespot op Arnhem opstel. Vriendinlief wist vorige week te melden dat er een mDDM in de sprinter Nijmegen - Zutphen had gezeten, zie je hier ook nooit :P
Ik weet niet of ik met je wil ruilen, maar dat VIRM, SLT en DDAR geweld ben ik wel zat in de regio hier :')
pi_122608887
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 19:59 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik met je wil ruilen, maar dat VIRM, SLT en DDAR geweld ben ik wel zat in de regio hier :')
Ik heb zelf vrij weinig met de nieuwere generatie computerstreinen en met ouwe meuk des te meer, dus wat dat betreft zit je hier prima :P

Alhoewel, sinds de komst van Arriva en Breng zijn mijn geliefde DM90's ook al buiten beeld gevallen dus ook hier dunt het uit :N
  donderdag 7 februari 2013 @ 20:02:58 #277
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_122608940
Gelukkig bijna altijd ICMm op Enkhuizen - Amersfoort (- Deventer) O+
  PR/Manusje van alles donderdag 7 februari 2013 @ 20:03:14 #278
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_122608963
quote:
Vriendinlief wist vorige week te melden dat er een mDDM in de sprinter Nijmegen - Zutphen had gezeten
ik geloof er niets van. oO<
a) een vriendin
b) iets over treinen zeggen
c) weten wat de afkorting is
d) Zie a tot en met c
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 februari 2013 @ 20:03:20 #279
Maffe Fries
pi_122608971
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 19:59 schreef b2py het volgende:

[..]

dan moet je voor straf eens een dag lang met alleen maar SGMm reizen. Denk dat je dan snel de gewone meuk terug wilt :P
  PR/Manusje van alles donderdag 7 februari 2013 @ 20:03:39 #280
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_122608988
quote:
de wisselverwarming iets te hoog gezet zeker. :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_122609038
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dan moet je voor straf eens een dag lang met alleen maar SGMm reizen. Denk dat je dan snel de gewone meuk terug wilt :P
Als ik ergens een hekel aan heb.. :{w
  donderdag 7 februari 2013 @ 20:05:02 #282
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122609078
Iemand bij de aannemer wilde marshmallows roosteren?
pi_122609080

Hij is wat gedateerd, maar kwam hem tegen en was volgens mij nog niet gepost hier. Wat een bazensoep.
pi_122609111
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:04 schreef b2py het volgende:

[..]

Nou, inderdaad. Je zou rustig 3 uur 6 treinen laten lopen tot er iets anders in die serie zat :)
pi_122609119
quote:
6s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

ik geloof er niets van. oO<
a) een vriendin
b) iets over treinen zeggen
c) weten wat de afkorting is
d) Zie a tot en met c
Ja, ze bestaan echt. Al komt al haar treinenkennis natuurlijk wel in eerste instantie van mij af ~O>
pi_122609213
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:05 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Hij is wat gedateerd, maar kwam hem tegen en was volgens mij nog niet gepost hier. Wat een bazensoep.
Nou bazensoep? Wel veel potentieel voor een bazensoep, maar dat laten ze dan liggen.

Pas die twitter feed aan, die zoektermen, op de actuele spoorkaart een Red Spider om Haren etc. Allemaal niet -O-
pi_122609331
quote:
Is gewoon de oplossing voor ijsblokvorming onder de V250
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 februari 2013 @ 20:23:22 #288
Maffe Fries
pi_122610226
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:04 schreef b2py het volgende:

[..]

daarom :7
  donderdag 7 februari 2013 @ 20:23:45 #289
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122610248
London Overground, het S-Bahn-achtige netwerk rond Londen, is een succes. Per dag maken meer dan 400.000 reizigers gebruik van de Overground en 93% van de ondervraagden geeft aan tevreden te zijn. Het netwerk is zo'n succes dat Transport for London inmiddels bezig is met een programma om de elektrische treinen te verlengen van 4 naar 5 bakken en, waar nodig, de infrastructuur erop aan te passen.

Meer lezen: Railway Gazette
  donderdag 7 februari 2013 @ 20:26:43 #290
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122610407
Vanaf december 2015 neemt een consortium van National Express Rail en IntEgro Verkehr de lijnen RE7 (Krefeld - Köln - Hagen - Münster - Rheine) en RB48 (Wuppertal - Oberbarmen - Köln - Bonn-Mehlem) over in de NRW.
Bron: Railway Gazette

Opmerkelijk:
quote:
The operating contract will include penalties for delays of more than 2 min.
Dat is natuurlijk wel erg strak, maar zo hoort het :)
  donderdag 7 februari 2013 @ 20:32:50 #291
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_122610733
Nog een bijzondere livrei

http://nos.nl/video/47104(...)an-in-rotterdam.html

Thalys beplakt met zijn karakteristieke Bretonse streepje
pi_122610940
Omdat ik vandaag geslaagd ben voor de proeve van bekwaamheid voor dit type locomotief, wat foto's :Y

De cabine van een Bombardier TRAXX 186

niet mijn foto O-)

Bovenste rij: noodknop voor het uitvoeren van een snelremming en het neerlaten van de stroomafnemers. Daarnaast de GSM-R en het diagnosescherm, waar alles over de locomotief op af te lezen is.
Daaronder de klimaatbeheersing, zijdekeuze deurbediening, en groepje knoppen voor het duitse LZB/PZB beveiligingssysteem. Daarnaast de bediening voor de zandstrooiers (alleen manueel, automatisch is niet aangesloten), tyfoon, dimlicht/grootlicht frontseinen, hoofdbediening frontseinen en de schakelaar voor de stuurtafel- en cabineverlichting.
De 3 witte knoppen zijn voor de rijrichtingkeuze, de linker hendel is voor het bedienen van de AFB (soort cruise control), de rechter hendel voor het geven van tractie.

Het linker scherm is voor de ETCS, waaraan de ATB gekoppeld is. Het rechter scherm kunnen ze in duitsland de dienstregeling op weergeven, dit scherm gebruiken wij niet.
De onderste meter geeft de luchtdruk in de treinleiding (rood) en stuurreservoir (wit) weer, de bovenste de luchtdruk van de remcylinders van beide draaistellen. De knop erboven is voor de lagedrukoverlading, die gebruik je als je tijdens het rijden vermoed vaste remmen te hebben.
De hendels zijn de indirecte en directe rem.
De wit oplichtende knop in het midden is voor het in gebruik nemen van de indirecte remkraan, deze is nu buiten gebruik.
Onderaan de spuiklep, daarmee los je de remmen van de locotief voor het achteruit inbufferen, zodat de rangeerder de koppeling los kan halen. Daarnaast de ruitenwissers, ruitensproeiers en ruitverwarming. Onzichtbaar achter de directe rem is de knop voor de treinverwarming. Daarnaast de schakelaars om de snelschakelaar en stroomafnemers te bedienen. Het witte pookje is voor het openen van de deuren, die je met de zijdekeuzeknoppen links hebt geselecteerd. Sluiten werkt niet op de Fyra, dat wordt door de conducteur gedaan.

Het bovenste paneel is voor het rangeren met je kop uit het raam.

Links het koel/warmkastje waar de machinist z'n drinken in kan vergeten, rechts de achterwand van de cabine. Linksboven de batterijschakelaar (naar links bewegen voor het in/uit schakelen van de loc, midden en rechts zijn voor het uit- en in gebruik nemen van de cabine). Daarnaast de schakelaar voor het frontseinbeeld, de knoppen voor de parkeerrem en de verlichting van de machineruimte.
De rechter rode schakelaar is de noodbediening van de ruitverwarming, de linker gebruiken we niet. Ik kan me niet meer herinneren wat ie doet. :z
Helemaal onderaan de sleepschakelaar, die de parkeerrem uitschakelt zodat de loc gesleept kan worden.

In de machineruimte zijn het laagspanningsautomatenpaneel en gereedmaakpaneel machineruimte zichtbaar. Hier vind je onder andere een laagspanningsvoltmeter voor de accu's en de schakelaar voor het uitzetten van de dodeman.

Het luchtpaneel, met de afsluitkranen voor de stroomafnemers, draaistellen, snelremkleppen, zandstrooiers, sleepmodule en tripleklep. Linksboven een kleine compressor om de stroomafnemers nog op te krijgen als er onvoldoende batterijspanning is, en achter de deur een gereedschapsrek.

Het laagspanningsautomatenpaneel. Dit is een van de twee grotere groepen zekeringsautomaten, waar onder andere de ETCS (rood label onderaan) en GSM-R te resetten zijn.

De hoogspanningsruimte, waar je alleen in kan als de locomotief volledig geaard is. Zichtbaar is de snelschakelaar voor wisselspanning, achter de wand staat de snelschakelaar voor gelijkspanning.
pi_122611016
quote:
11s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:32 schreef bork het volgende:
Nog een bijzondere livrei

http://nos.nl/video/47104(...)an-in-rotterdam.html

Thalys beplakt met zijn karakteristieke Bretonse streepje
Walgelijk.

Ga gewoon reizigers vervoeren :r Aandachtsgeile flikkers kunnen ook wel in een limo met chauffeur.
  donderdag 7 februari 2013 @ 20:39:42 #294
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122611161
Voor de statistieken: Vandaag te horen gekregen van een insider dat er morgen proefritten gereden gaan worden ri. Roosendaal (en/of België) met de Benelux V 2.0! Details heeft hij mij niet doorgestuurd.
pi_122611272
Gefeliciteerd Mirgeam, mooie serie foto's!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 7 februari 2013 @ 20:44:11 #296
Maffe Fries
pi_122611453
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:41 schreef Anno1982 het volgende:
Gefeliciteerd Mirgeam, mooie serie foto's!
dat :)
  donderdag 7 februari 2013 @ 20:55:55 #297
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_122612258
quote:
6s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:35 schreef Mirgeam het volgende:
Omdat ik vandaag geslaagd ben voor de proeve van bekwaamheid voor dit type locomotief, wat foto's :Y

De cabine van een Bombardier TRAXX 186

[ afbeelding ]
niet mijn foto O-)
[ afbeelding ]
Bovenste rij: noodknop voor het uitvoeren van een snelremming en het neerlaten van de stroomafnemers. Daarnaast de GSM-R en het diagnosescherm, waar alles over de locomotief op af te lezen is.
Daaronder de klimaatbeheersing, zijdekeuze deurbediening, en groepje knoppen voor het duitse LZB/PZB beveiligingssysteem. Daarnaast de bediening voor de zandstrooiers (alleen manueel, automatisch is niet aangesloten), tyfoon, dimlicht/grootlicht frontseinen, hoofdbediening frontseinen en de schakelaar voor de stuurtafel- en cabineverlichting.
De 3 witte knoppen zijn voor de rijrichtingkeuze, de linker hendel is voor het bedienen van de AFB (soort cruise control), de rechter hendel voor het geven van tractie.

[ afbeelding ]
Het linker scherm is voor de ETCS, waaraan de ATB gekoppeld is. Het rechter scherm kunnen ze in duitsland de dienstregeling op weergeven, dit scherm gebruiken wij niet.
De onderste meter geeft de luchtdruk in de treinleiding (rood) en stuurreservoir (wit) weer, de bovenste de luchtdruk van de remcylinders van beide draaistellen. De knop erboven is voor de lagedrukoverlading, die gebruik je als je tijdens het rijden vermoed vaste remmen te hebben.
De hendels zijn de indirecte en directe rem.
De wit oplichtende knop in het midden is voor het in gebruik nemen van de indirecte remkraan, deze is nu buiten gebruik.
Onderaan de spuiklep, daarmee los je de remmen van de locotief voor het achteruit inbufferen, zodat de rangeerder de koppeling los kan halen. Daarnaast de ruitenwissers, ruitensproeiers en ruitverwarming. Onzichtbaar achter de directe rem is de knop voor de treinverwarming. Daarnaast de schakelaars om de snelschakelaar en stroomafnemers te bedienen. Het witte pookje is voor het openen van de deuren, die je met de zijdekeuzeknoppen links hebt geselecteerd. Sluiten werkt niet op de Fyra, dat wordt door de conducteur gedaan.

Het bovenste paneel is voor het rangeren met je kop uit het raam.

[ afbeelding ]
Links het koel/warmkastje waar de machinist z'n drinken in kan vergeten, rechts de achterwand van de cabine. Linksboven de batterijschakelaar (naar links bewegen voor het in/uit schakelen van de loc, midden en rechts zijn voor het uit- en in gebruik nemen van de cabine). Daarnaast de schakelaar voor het frontseinbeeld, de knoppen voor de parkeerrem en de verlichting van de machineruimte.
De rechter rode schakelaar is de noodbediening van de ruitverwarming, de linker gebruiken we niet. Ik kan me niet meer herinneren wat ie doet. :z
Helemaal onderaan de sleepschakelaar, die de parkeerrem uitschakelt zodat de loc gesleept kan worden.

In de machineruimte zijn het laagspanningsautomatenpaneel en gereedmaakpaneel machineruimte zichtbaar. Hier vind je onder andere een laagspanningsvoltmeter voor de accu's en de schakelaar voor het uitzetten van de dodeman.

[ afbeelding ]
Het luchtpaneel, met de afsluitkranen voor de stroomafnemers, draaistellen, snelremkleppen, zandstrooiers, sleepmodule en tripleklep. Linksboven een kleine compressor om de stroomafnemers nog op te krijgen als er onvoldoende batterijspanning is, en achter de deur een gereedschapsrek.

[ afbeelding ]
Het laagspanningsautomatenpaneel. Dit is een van de twee grotere groepen zekeringsautomaten, waar onder andere de ETCS (rood label onderaan) en GSM-R te resetten zijn.

[ afbeelding ]
De hoogspanningsruimte, waar je alleen in kan als de locomotief volledig geaard is. Zichtbaar is de snelschakelaar voor wisselspanning, achter de wand staat de snelschakelaar voor gelijkspanning.
Puik!
Kan iemand deze in de OP zetten? :)!
  donderdag 7 februari 2013 @ 21:13:44 #298
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122613482
@Mirgeam: leuk fotoverslag. Gefeliciteerd! :D

quote:
13s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Walgelijk.

Ga gewoon reizigers vervoeren :r Aandachtsgeile flikkers kunnen ook wel in een limo met chauffeur.
Ik vind het wel leuk, het past bij de beleving die ik heb bij het merk Thalys. Warm, luxe, en toch toegankelijk. Ze doen 't wel vaker, een trein in een bepaalde livrei steken vanwege een actie.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:39 schreef greavy het volgende:
Voor de statistieken: Vandaag te horen gekregen van een insider dat er morgen proefritten gereden gaan worden ri. Roosendaal (en/of België) met de Benelux V 2.0! Details heeft hij mij niet doorgestuurd.
Dienstregeling:
quote:
Vrijdag 8/2:
DenHaag 7u29 -> Antwerpen 9u01-04 -> Brussel 9u42 (-> Vorst)
Brussel 12u18 -> Antwerpen 12u56-59 -> DenHaag 14u32

Zaterdag 9/2:
DenHaag 7u29 -> Antwerpen 9u13 (-> GroenenHoek)
Antwerpen 10u47 -> DenHaag 12u32

Telkens Traxx + 7 ICrm
Bron: stefanic op HGBTF
pi_122613806
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 21:13 schreef James1988 het volgende:Ik vind het wel leuk, het past bij de beleving die ik heb bij het merk Thalys. Warm, luxe, en toch toegankelijk. Ze doen 't wel vaker, een trein in een bepaalde livrei steken vanwege een actie.
En belangrijker, Thalys laat het ook niet in de weg zitten van hun core business "reizigers vervoeren" zoals een zekere Olympische Spelen sponsorende frietbakker.
  donderdag 7 februari 2013 @ 21:20:51 #300
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122613935
quote:
6s.gif Op donderdag 7 februari 2013 21:18 schreef Litpho het volgende:

[..]

En belangrijker, Thalys laat het ook niet in de weg zitten van hun core business "reizigers vervoeren" zoals een zekere Olympische Spelen sponsorende frietbakker.
En dat dus ook.
  donderdag 7 februari 2013 @ 21:21:01 #301
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122613942
En daarmee is dit topic vol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')