En in dit geval ook nog een single variant lijkt me?quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Met regionalverkehr moet je gewoon een STT nemen natuurlijk
UG werkt toch niet buiten Nederland?quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Jaaaaaa, die zoch ik al heel lang op Uitzending gemist.... is herhaling..... nu komt ie eindelijk op UG site![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
MONACO
![]()
![]()
![]()
![]()
Niet dus als je om 5.00 uur aankomt op Koln, dus ik kijk even naar de prijzen op Hafas, maar blijkbaar moet je vooraf kiezen over wel traject je gaat, of word daar bij controle niet zo op gelet?quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Met regionalverkehr moet je gewoon een STT nemen natuurlijk
Niet alle programmas, ivm rechten. Railaway, wel...quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:20 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
UG werkt toch niet buiten Nederland?
met zo'n ticket voor 9 uur reizen kan alleen in het weekend of op een feestdagquote:Op woensdag 6 februari 2013 19:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Niet dus als je om 5.00 uur aankomt op Koln, dus ik kijk even naar de prijzen op Hafas, maar blijkbaar moet je vooraf kiezen over wel traject je gaat, of word daar bij controle niet zo op gelet?
Ahh grappig dat wist ik niet.quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Niet alle programmas, ivm rechten. Railaway, wel...
Ja dat weet ik, andaar dat ik dus naar de prijs kijk, maar blijkbaar betaal je dus voor verschillende trajecten, verschillende prijzen. ook met alleen regionaalverkeer...quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:22 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
met zo'n ticket voor 9 uur reizen kan alleen in het weekend of op een feestdag
Volgens mij wel.quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En mijn vraag is dus, mag je in NRW met een omweg reizen als het een overstap minder en een kortere reisweg oplevert?
quote:
De voetpaden zijn een zorgenkind voor Network Rail, daarom loopt er nu een bewustwordingscampagne ("see track, think train").quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:53 schreef tupolev141 het volgende:
Wat een prachtig treinland is de UK toch. Kom er vaak tegen als ik op wandeltocht ben daar. En dan moet ik inderdaad vaak sporen oversteken met zo'n waarschuwingsbordje.
Google.quote:Op woensdag 6 februari 2013 20:05 schreef KnightSolaire het volgende:
Even een random vraagje tussendoor: waar kan ik de logo's vinden die op de stations worden gebruikt om bepaalde zaken aan te duiden, zoals: trein, hogesnelheidstrein, bus, tram, metro, fietsenstalling bewaakt/onbewaakt, politie, etc.?
Leuke aflevering!quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Allemaal snel koken, eten en het servies over de reling flikkeren, dan ben je op tijd voor:
Rail Away
19:55 - 20:25
documentaire
Serie documentaires De treinreis gaat van Nice langs de Cote d'Azur naar Ventimiglia in Italië. Vandaar gaat het door het dal van de rivier de Roya en over de Col de Tende naar Cuneo. Een spoorlijn, die door allerlei oorzaken minder dan de helft van zijn bestaan kon worden gebruikt.
Ah, dank. Ik was het aan het proberen met veel omslachtigere zoektermenquote:Op woensdag 6 februari 2013 20:07 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Google.
http://www.grafischontwer(...)pictos2009-910px.gif
Jup...quote:Op woensdag 6 februari 2013 20:20 schreef b2py het volgende:
Kent iemand hier het computerspel Sid Meiers Railroads toevallig?
Uiteraard. Net zoals Civilization Revolutions een mij veel te versimpelde versie van eerdere successen (de eerste Railroad Tycoon heeft me meer dan genoeg slaap gekostquote:Op woensdag 6 februari 2013 20:20 schreef b2py het volgende:
Kent iemand hier het computerspel Sid Meiers Railroads toevallig?
Heb ik wel eens gespeeld geloof ik. Heeft niet veel indruk gemaakt.quote:Op woensdag 6 februari 2013 20:20 schreef b2py het volgende:
Kent iemand hier het computerspel Sid Meiers Railroads toevallig?
Wat Ziggy3 zegt...quote:Op woensdag 6 februari 2013 20:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Heb ik wel eens gespeeld geloof ik. Heeft niet veel indruk gemaakt.
Meestal kom ik toch weer bij OpenTTD uit.
Ik post er wel eens onder mijn andere naam.quote:Op woensdag 6 februari 2013 20:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zo ik heb me ook eens op OVinNL begeven, wie zit daar nog meer?
Zeer actief.quote:Op woensdag 6 februari 2013 20:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zo ik heb me ook eens op OVinNL begeven, wie zit daar nog meer?
*Steekt hand op*quote:Op woensdag 6 februari 2013 20:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zo ik heb me ook eens op OVinNL begeven, wie zit daar nog meer?
Ik vind OpenTTD te ingewikkeldquote:Op woensdag 6 februari 2013 20:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Heb ik wel eens gespeeld geloof ik. Heeft niet veel indruk gemaakt.
Meestal kom ik toch weer bij OpenTTD uit.
af en toequote:Op woensdag 6 februari 2013 20:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zo ik heb me ook eens op OVinNL begeven, wie zit daar nog meer?
Er is toch wel 24 sec.besteed aan Monacoquote:Op woensdag 6 februari 2013 19:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Allemaal snel koken, eten en het servies over de reling flikkeren, dan ben je op tijd voor:
Rail Away
19:55 - 20:25
documentaire
Serie documentaires De treinreis gaat van Nice langs de Cote d'Azur naar Ventimiglia in Italië. Vandaar gaat het door het dal van de rivier de Roya en over de Col de Tende naar Cuneo. Een spoorlijn, die door allerlei oorzaken minder dan de helft van zijn bestaan kon worden gebruikt.
dat zegt een van de topposters daarquote:
Dit mat zit niet eens slecht, vorig voorjaar mee van Manchester naar Durham gereisd (bijna de hele Transpennine), en het kostte door tijdig reserveren geen moer (relatief).quote:Op woensdag 6 februari 2013 18:32 schreef James1988 het volgende:
[ link | afbeelding ]
Sinds 1 februari 2004 voert FirstGroup de TransPennine Express uit in het noorden van Engeland. Hiervoor beschikt TPE over een vloot van 60 dieseltreinen met een maximumsnelheid van 160 km/h. FirstGroup is één van de grootste personenvervoerders van Engeland.
Naar mijn weten rijdt er normaal een extra IC tussen Sittard en Heerlen.quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:00 schreef Ireyon het volgende:
Wat een bijzonder kansloze vertoning vandaag. Geen intercity naar Heerlen, vooruit, maar dan ook geen extra pendeltreintje Heerlen - Sittard? Kun je in fucking Heerlen 2x per uur staan wachten op 2x Plan V waar IEDEREEN zich in moet zien te persen, om vervolgens in fucking Sittard weer fucking 20 minuten te wachten op de bomvolle IC uit Maastricht. Echt welke teringleijer verzint zoiets en waarom is die nog niet ontslagen? Fucking pathetisch.
Ik denk het deze zijn tussen 1972-1974 gebouwd.quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:37 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Waarom worden de hangende trams daar vervangen ? Ouderdom ?
Is dat de enige stad in Duitsland die dat heeft ? Was er een tijd terug en vond het geweldig
Vergeet deze in Italië nietquote:Op woensdag 6 februari 2013 21:16 schreef bork het volgende:
[..]
Ik denk het deze zijn tussen 1972-1974 gebouwd.
Er is iets wat er op lijkt de H-Bahn en de Skytrain, de eerste in Dortmund de tweede in Düsseldorf.
In Dresden heb je Schwebebahn Dresden die lijkt op die van Wuppertal en is maar 284 meter lang. Die in Dresden wordt door een kabel getrokken, die in Wuppertal hebben hun eigen aandrijving.
[ afbeelding ]
Schandalig. Normaal werden er extra IC pendels Sittard - Heerlen ingelegd...quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:00 schreef Ireyon het volgende:
Wat een bijzonder kansloze vertoning vandaag. Geen intercity naar Heerlen, vooruit, maar dan ook geen extra pendeltreintje Heerlen - Sittard? Kun je in fucking Heerlen 2x per uur staan wachten op 2x Plan V waar IEDEREEN zich in moet zien te persen, om vervolgens in fucking Sittard weer fucking 20 minuten te wachten op de bomvolle IC uit Maastricht. Echt welke teringleijer verzint zoiets en waarom is die nog niet ontslagen? Fucking pathetisch.
Waren vandaag ook ingelegd zoals Knight Solaire meldt. Waarom het toen eventjes niet reed? I don't knowquote:Op woensdag 6 februari 2013 21:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Schandalig. Normaal werden er extra IC pendels Sittard - Heerlen ingelegd...
Ansaldoferia?quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Vergeet deze in Italië niet
[ afbeelding ]
Ik was iets te optmistisch.quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:40 schreef b2py het volgende:
Vanochtend was brand in een seinheis te Geraardsbergen, hierdoor rijdt nog een hele week geen trein van en naar dit station.
http://www.demorgen.be/dm(...)nd-in-seinhuis.dhtml
Ik zie nog geen rood op de HSL!quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:16 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
"Dus, u wou met uw goederentrein van Roosendaal naar Emmerich?"
Ik!quote:Op woensdag 6 februari 2013 20:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zo ik heb me ook eens op OVinNL begeven, wie zit daar nog meer?
Boot tegen de Moerdijkbrug aangevaren..quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:16 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]
"Dus, u wou met uw goederentrein van Roosendaal naar Emmerich?"
twitter:NS_online twitterde op woensdag 06-02-2013 om 22:34:08Lage Zwaluwe-Dordrecht: de schade aan de spoorbrug valt mee, het treinverkeer wordt hervat. http://t.co/z23egl7C #zlwddr reageer retweet
Moi!quote:Op woensdag 6 februari 2013 20:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zo ik heb me ook eens op OVinNL begeven, wie zit daar nog meer?
te zot voor woorden dat het zolang moet duren ...quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik was iets te optmistisch.
Tot en met minimaal 13 maart 2013 geen treinverkeer naar Geraardsbergen.
http://www.belgianrail.be(...)p.exe/nn?tpl=him_map
Gave foto!quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:24 schreef Cryothic het volgende:
Mag ik hier ook m'n trein-foto spammen?
[ afbeelding ]
E2 1040 (2-8-0) uit 1910, in gebruik bij de Zuid Limburgse Stoomtrein Maatschappij.
Afgelopen zomer een kijkje wezen nemen.
nicequote:Op woensdag 6 februari 2013 22:24 schreef Cryothic het volgende:
Mag ik hier ook m'n trein-foto spammen?
[ afbeelding ]
E2 1040 (2-8-0) uit 1910, in gebruik bij de Zuid Limburgse Stoomtrein Maatschappij.
Afgelopen zomer een kijkje wezen nemen.
Stoom boven de 'draad'quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
What's next? "Maglev boven de biels"
Kan rustig eind van de zomer worden hoor. Etterbeek, Herentals, Mons nou ja al die al genoemd zijn gaven ook blackouts of serieuze overlast in de orde grootte van 6 to 9 maanden.quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik was iets te optmistisch.
Tot en met minimaal 13 maart 2013 geen treinverkeer naar Geraardsbergen.
http://www.belgianrail.be(...)p.exe/nn?tpl=him_map
Nee, maar kan goed. Ze veranderen constant van alles en niemand hoort er ever ooit wat van.quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:21 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Hmm... Was het hier trouwens al bekend datje met een dal-vrij (en ik vermoed ook weekend-vrij) abonnement geen instaptarief meer wordt afgeschreven bij inchecken in je vrij-reizen periode?
Het lijkt bij mij in elk geval sinds januari al niet meer te gebeuren. Bijkomend effect is ook dat er ook niet meer minimaal 6 euro op je kaart hoeft te staan om in te checken!
quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, maar kan goed. Ze veranderen constant van alles en niemand hoort er ever ooit wat van.
Zelfde als dat de kortingabo's geldig werden bij de regionaaltjes. Moesten we proefondervindelijk achterkomenquote:Op woensdag 6 februari 2013 23:25 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]Inderdaad... Probeer maar eens op de NS site uit te vinden dat je al om 18:25 in kan checken om toch de trein van 18:31 te halen en je pas vanaf 18:30 vrij reizen hebt.
Nee, dat is niet te vinden.
Nee, misschien ook om de telkens terugkerende "NOU POE HOE WERD EENS TIJD GODVER" storm de wind uit de zeilen te nemenquote:Op woensdag 6 februari 2013 23:37 schreef James1988 het volgende:
Dat dus.
Je hoort NS wel jubelen over hoe effectief LUD2 is (ahem...), maar je hoort ze niet over dit soort kleine verbeteringen waar reizigers wél wat aan hebben.
dat moet ergens in april opgelost zijn toch?quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:29 schreef James1988 het volgende:
Of dat je *Vrij-abonnement niet goed wordt herkend bij de regionale vervoerders als je overstapt van bus -> trein. Dat staat wel op de site, maar in een hoekje weggemoffeld
April 2039?quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat moet ergens in april opgelost zijn toch?
Ja precies, tegelijk met de ingebruikname van de V250quote:
Dan reizen we door heel Europa met een chip in ons lichaam joh.quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan hebben we de ov-stripkaart al lang weer terug
Ehm, wat heeft dit voor implicaties dan?quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:20 schreef bork het volgende:
mijn ID-kaart was inderdaad de boosdoener bij het inchecken bij de NS-paaltjes.
Bedankt dus.
Na de laatste software update gaf de NS-paal aan dat ik maar met 1 OV-product kon inchecken er was dus iets in mijn Geldbeutel wat de software dit liet doen, jij had de Bahncard al vrij gepleit, het was dus het ID. Implicaties: je kan niet je ID en je OV-chipkaart in een Geldbeutel doen om in- en uit te checken zonder foutmelding, simpel toch?quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ehm, wat heeft dit voor implicaties dan?
Had ik ook last van, maar bij mij werkt het inmiddels weer. De poortjes&paaltjes herkennen mijn ID niet meer.quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:24 schreef bork het volgende:
[..]
Na de laatste software update gaf de NS-paal aan dat ik maar met 1 OV-product kon inchecken er was dus iets in mijn Geldbeutel wat de software dit liet doen, jij had de Bahncard al vrij gepleit, het was dus het ID. Implicaties: je kan niet je ID en je OV-chipkaart in een Geldbeutel doen om in- en uit te checken zonder foutmelding, simpel toch?
Waar kan ik vinden?quote:Op donderdag 7 februari 2013 00:49 schreef Monopoly het volgende:
Net pas thuis. Bedankt voor de positieve reacties op mijn stage verslag over de DM
Ik was ook al op zoekquote:
quote:De situatie op het spoor is vorig jaar onveiliger geworden. In 2012 reden treinen 175 keer door rood. Een jaar eerder was dat nog 155 maal.
Een woordvoerder van de Inspectie Leefomgeving Transport (ILT) bevestigde die cijfers donderdag na berichtgeving in De Telegraaf.
''Of het een eenmalige uitschieter is of een trend, moet nog blijken'', aldus de woordvoerder.
''De eerste maanden van 2012 lag het aantal door rood rijdende treinen hoger dan gemiddeld. In de maanden daarna waren er geen bijzonderheden, maar is het aantal ook niet ingelopen. En in november is er nog een piek geweest.''
quote:Op woensdag 6 februari 2013 22:45 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Gave foto!
Ik neem aan dat je de foto nog bewerkt hebt, of heb je een filter gebruikt?
Dank julliequote:
twitter:
twitter:NS_online twitterde op donderdag 07-02-2013 om 08:36:24@MarkMinus conducteur op de trein roept om indien je bij drukte 1e klas mag reizen. Als dat niet zo is, mag je hier helaas ook 1/2 reageer retweet
Gaat echt nergens overtwitter:NS_online twitterde op donderdag 07-02-2013 om 08:36:58@MarkMinus niet zitten met een 2e klas vervoersbewijs. 2/2 reageer retweet
de reiziger mag er nooit vanuit gaan dat het zo isquote:Op donderdag 7 februari 2013 09:02 schreef zoem het volgende:
twitter:twitter:NS_online twitterde op donderdag 07-02-2013 om 08:36:24@MarkMinus conducteur op de trein roept om indien je bij drukte 1e klas mag reizen. Als dat niet zo is, mag je hier helaas ook 1/2 reageer retweet
Gaat echt nergens overtwitter:NS_online twitterde op donderdag 07-02-2013 om 08:36:58@MarkMinus niet zitten met een 2e klas vervoersbewijs. 2/2 reageer retweet
![]()
Het komt niet vaak voor dat conducteurs dit omroepen; zij gaan er meestal stilzwijgend vanuit dat dit mag bij grote drukte (lees: geen 2e klas zitplaatsen meer over zijn).
Geen brede randstad, dus niet.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:34 schreef Peterselieman het volgende:
is er geen aangepaste dienstregeling vandaag? Het sneeuwt namelijk in Groningen
dat boeit niet. Normaal passen voor ieder vlokje de dienstregeling aan en nu niet. Dat dit kan in Nederlandquote:
Het ging mij er meer om dat de ID dus blijkbaar ook gebruik maakt van dezelfde opzichtig gammele technologie als de OVC. En dat daarmee de deur naar identiteitsfraude in principe wagenwijd open staat. En dat is wel zorgelijkquote:Op donderdag 7 februari 2013 00:24 schreef bork het volgende:
[..]
Na de laatste software update gaf de NS-paal aan dat ik maar met 1 OV-product kon inchecken er was dus iets in mijn Geldbeutel wat de software dit liet doen, jij had de Bahncard al vrij gepleit, het was dus het ID. Implicaties: je kan niet je ID en je OV-chipkaart in een Geldbeutel doen om in- en uit te checken zonder foutmelding, simpel toch?
Ja, en op de noordpool sneeuwt het ook. WHO CARESquote:Op donderdag 7 februari 2013 09:34 schreef Peterselieman het volgende:
is er geen aangepaste dienstregeling vandaag? Het sneeuwt namelijk in Groningen
Zit allebei gewoon een RFID chip in, niks meer niks minderquote:Op donderdag 7 februari 2013 09:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het ging mij er meer om dat de ID dus blijkbaar ook gebruik maakt van dezelfde opzichtig gammele technologie als de OVC. En dat daarmee de deur naar identiteitsfraude in principe wagenwijd open staat. En dat is wel zorgelijk
ok, Dat is een goede zo had ik het nog niet bekeken.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het ging mij er meer om dat de ID dus blijkbaar ook gebruik maakt van dezelfde opzichtig gammele technologie als de OVC. En dat daarmee de deur naar identiteitsfraude in principe wagenwijd open staat. En dat is wel zorgelijk
Waar staan we nu? 5 + 7 +1 = 13 toch?quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:48 schreef b2py het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)inter_zet_aan__.html
Ik ben benieuwd of we de 20 dagen winterdienstregeling in 1 winter gaan halen..
Zeer correct.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar staan we nu? 5 + 7 +1 = 13 toch?
Neuh, andere technologie zelfde chip idee.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het ging mij er meer om dat de ID dus blijkbaar ook gebruik maakt van dezelfde opzichtig gammele technologie als de OVC. En dat daarmee de deur naar identiteitsfraude in principe wagenwijd open staat. En dat is wel zorgelijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |