abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122542096

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
monopoly%20spin.gif Monopoly, Machinist (in opleiding). Voor al uw veiligheidsvestjes en foto's op emplacementen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
acc_logo2_opt.gif Darkwing_Duck, Vraagt zich af hoe lang er nog dieseltractie bij ACTS is.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
fyrav250%2060x60.png b2py, Alcoholist met een spoorhobby.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Fyra Amsterdam<->Brussel
Met ingang van 18 januari is de Fyra-treindienst tussen Amsterdam en Brussel voor onbepaalde tijd opgeschort. Dit is besloten naar aanleiding van beschadiging aan het materieel door winterse omstandigheden. Internationaal reizen over de HSL kan hierdoor uitsluitend met Thalys. Het alternatief is omreizen via Roosendaal en daar overstappen op de stoptrein naar België. De politiek overlegt momenteel over een iets acceptabeler alternatief.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De komende feestdagen in 2012 zijn als volgt: dinsdag 25 december (eerste kerstdag) en woensdag 26 december (tweede kerstdag).
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly
Fotoverslag over de NS1700 GlenSpey
Fotoverslag over VIRM GlenSpey
>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy

[ Bericht 2% gewijzigd door b2py op 06-02-2013 14:47:34 ]
  woensdag 6 februari 2013 @ 09:36:22 #2
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122542222
Misschien moeten NS en ProRail maar wat van deze treinen inzetten _O-

quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:22 schreef James1988 het volgende:


De Great Central Railway is op meerdere manieren uniek. Niet alleen is het de enige dubbelsporige museumlijn die Engeland rijk is, er wordt ook flink geïnvesteerd. Meerdere malen per jaar worden er evenementen georganiseerd rondom bepaalde thema's.

In het eerste weekend van oktober 2012 was er een Steam Gala, waarbij het hele weekend stoomlocomotieven van allerlei komaf te bewonderen waren. Hier is Southern Railway's 777 te zien in de nabijheid van Loughborough.
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 09:16 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ook Rikus Spithorst deed alsof het koud was op 10 oktober 2010
:D _O-
pi_122542678
In België staat weer eens een seinhuis in brand, dit maal in Geraardsbergen. De NMBS zou bussen inzetten, drie uur na het begin van de storing kwam de eerste aankakken....

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2013 10:00:11 ]
  woensdag 6 februari 2013 @ 10:01:39 #4
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122542800
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 09:56 schreef J.B. het volgende:
In België staat weer eens een seinhuis in brand, dit maal in Geraardsbergen.
Dat gebeurt wel vaak, nietwaar? Brussel-Noord, Glaaien, Herentals, Geraardsbergen, Etterbeek, Aalst, ...
  woensdag 6 februari 2013 @ 10:10:12 #5
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_122542994
quote:
6s.gif Op woensdag 6 februari 2013 07:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

De Wuppertaller is technisch gezien ok een tram (waar de stoeltjes van aan het plafond zijn bevestigd)
Snel nog een keer gaan kijken in 2014 worden ze vervangen!



http://neue-schwebebahn.de/

Trammetjes zijn gewoon de baas! *O*

quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:38 schreef Q. het volgende:

[..]

Jawel, er staan twee paaltjes voor de kluisjes.
Ja, 10 meter verderop en met kettingen aan een paal, geen vaste zoals die andere paaltjes :o .

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_122543335
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 10:01 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat gebeurt wel vaak, nietwaar? Brussel-Noord, Glaaien, Herentals, Geraardsbergen, Etterbeek, Aalst, ...
Daarom zei ik ook "weer eens", het valt mij ook nogal op dat het toch met een serieuze frequentie voorkomt...
  Redactie Sport woensdag 6 februari 2013 @ 10:44:49 #7
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_122543995
Ik kwam nog twee 360-foto's tegen van de VSM:
http://360vr.nl/VSMdraai/
http://360vr.nl/VSMloods/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_122544087
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2013 10:10 schreef bork het volgende:

[..]

Snel nog een keer gaan kijken in 2014 worden ze vervangen!

[ afbeelding ]

http://neue-schwebebahn.de/
Het idee om bij de nieuwe Schwebebahnen de motoren op die manier af te schermen is intussen weer teruggedraaid dacht ik, ook in de toekomst zul je dus van buiten alle motortechniek open en bloot kunnen zien (zoals nu ook). ^O^
pi_122544836
Na een nacht vol red bull, frustratie en bijbehorende stress is het gelukt om mijn stage verslag af te krijgen _O_
Zal vanavond even in een zipje gooien en ter inzage hier achter laten. Voor de liefhebber om eens te kijken hoe dat in z'n werk gaat.
Ik heb het verslag geschreven dat zelfs een spoor leek het begrijpt. Aangezien ik er op wordt beoordeeld door docent Nederlands.
pi_122545327
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:14 schreef Monopoly het volgende:

Ik heb het verslag geschreven dat zelfs een spoor leek het begrijpt. Aangezien ik er op wordt beoordeeld door docent Nederlands.
dat moet zijn zo dat

Spoorleek is 1 woord

ik word, niet wordt :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_122545346
quote:
3s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Spoorleek is 1 woord

ik word, niet wordt :P
Daarom ben ik zo blij dat er in Word wel een spellingscheck zit :D
pi_122545361
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:29 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Daarom ben ik zo blij dat er in Word wel een spellingscheck zit :D
Dat had geen van beide fouten voorkomen in dit geval :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_122545382
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat had geen van beide fouten voorkomen in dit geval :D
Hij pikte er wel een ander grammaticafoutje uit. Maar goed dat je me hier nog even op wijst. Ik zal zo in de trein eens kijken op de laptop. Misschien pluk ik er zelf nog wel wat tussen uit. ^O^
pi_122545587
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2013 10:10 schreef bork het volgende:

[..]

Snel nog een keer gaan kijken in 2014 worden ze vervangen!

[ afbeelding ]

http://neue-schwebebahn.de/

Trammetjes zijn gewoon de baas! *O*

[..]

Ja, 10 meter verderop en met kettingen aan een paal, geen vaste zoals die andere paaltjes :o .

[ afbeelding ]
Waarom worden de hangende trams daar vervangen ? Ouderdom ?
Is dat de enige stad in Duitsland die dat heeft ? Was er een tijd terug en vond het geweldig :D
U MAD?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 februari 2013 @ 11:43:04 #15
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122545777
de overname van de helft van HTM door de NS is nog steeds niet afgerond
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)fors-vertraagd.dhtml
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_122545958
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:30 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Hij pikte er wel een ander grammaticafoutje uit. Maar goed dat je me hier nog even op wijst. Ik zal zo in de trein eens kijken op de laptop. Misschien pluk ik er zelf nog wel wat tussen uit. ^O^
Stageverslag moet ook aan elkaar geschreven worden.

En er zitten dan ook nog wat stijlfouten in die post, waaronder telegramstijl. Maar ik vermoed dat je een stageverslag wat zorgvuldiger schrijft dan een bericht op FOK!.
pi_122546002
quote:
3s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:47 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Stageverslag moet ook aan elkaar geschreven worden.

En er zitten dan ook nog wat stijlfouten in die post, waaronder telegramstijl. Maar ik vermoed dat je een stageverslag wat zorgvuldiger schrijft dan een bericht op FOK!.
Hahaha, ja je hebt een goed punt ;)
Moet wel zeggen dat het "maar" MBO is dus ze kijken wel op spelfouten natuurlijk, maar als je al iets inlevert wat aan de cesuur voldoet, dan heb je al wel een voldoende. Neemt niet weg dat ik er wel mijn best voor heb gedaan :)

Ga nu richting Rotterdam :W
  woensdag 6 februari 2013 @ 12:01:05 #18
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_122546376
Iemand voor de trein in uithuizen, or so i heard
pi_122546460
Vandaag stoppen blijkbaar alle treinen van Enkhuizen - Amsterdam Centraal ook in Zaamdam.. Alleen wordt dat niet eens op de CTA weergegeven evenals in de reisplanner :')
pi_122546637
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:49 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Hahaha, ja je hebt een goed punt ;)
Moet wel zeggen dat het "maar" MBO is dus ze kijken wel op spelfouten natuurlijk, maar als je al iets inlevert wat aan de cesuur voldoet, dan heb je al wel een voldoende. Neemt niet weg dat ik er wel mijn best voor heb gedaan :)

Ga nu richting Rotterdam :W
Als leerlinig-machinist heeft het natuurlijk de hoogste prioriteit dat jij leert hoe je een trein goed en veilig over het spoor heen moet sturen. Dat je er daarna nog in correct Nederlands over rapporteert is van lagere prioriteit, maar niet onbelangrijk.

Ik heb zelf op een universiteit gezeten en daar is je verslag eigenlijk je belangrijkste product. Correcte verslaglegging heeft daarom juist van zeer hoge prioriteit en je wordt er dan ook flink in getraind.
pi_122547647
NS_online twitterde op woensdag 06-02-2013 om 12:36:35 Vanaf morgen,don. 7 feb, NS-dienstregeling weer normaal. Plan je reis op ns.nl, http://t.co/eFtkkZ9z of Reisplanner Xtra.. #spoorbericht reageer retweet
pi_122548267
Volgens mij kan er nu wel een einde worden gemaakt in de winterdienst...
  woensdag 6 februari 2013 @ 13:10:21 #23
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_122548456
Dat is natuurlijk weer niet mogelijk, was het maar zo.
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  woensdag 6 februari 2013 @ 13:11:21 #24
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122548496
Het weer leent zich er prima voor, de rigiditeit van de dienstregeling, materieel- en personeelsomlopen echter niet.
pi_122548633
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:11 schreef James1988 het volgende:
Het weer leent zich er prima voor, de rigiditeit van de dienstregeling, materieel- en personeelsomlopen echter niet.
Waar een wil is is een weg. Bij het OCCR kunnen ze ook zien wanneer het weer gaat dooien dus in principe hadden ze gisteren kunnen weten dat om 14:00 de hele handel weer normaal gereden had kunnen worden.
pi_122548767
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:15 schreef b2py het volgende:

[..]

Waar een wil is is een weg.
Er valt hier wel een zin te maken met de woorden "wil" en "weg", maar vermoedelijk niet degene die jij in gedachten hebt.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_122550134
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vandaag stoppen blijkbaar alle treinen van Enkhuizen - Amsterdam Centraal ook in Zaamdam.. Alleen wordt dat niet eens op de CTA weergegeven evenals in de reisplanner :')
Ze staan in ieder geval wel 'gewoon' in de reisplanner: zoek maar eens een reis van Zaandam naar Hoorn bijvoorbeeld.
pi_122551031
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:14 schreef Monopoly het volgende:
Na een nacht vol red bull, frustratie en bijbehorende stress is het gelukt om mijn stage verslag af te krijgen _O_
Zal vanavond even in een zipje gooien en ter inzage hier achter laten. Voor de liefhebber om eens te kijken hoe dat in z'n werk gaat.
Ik heb het verslag geschreven dat zelfs een spoor leek het begrijpt. Aangezien ik er op wordt beoordeeld door docent Nederlands.
Een hele nacht? Is zeker wel een flinke jongen geworden dan? :P
Ik ben wel benieuwd in ieder geval, vooral omdat ik zelf ook telkens die krengen moet schrijven. Na een half A4'tje is het dan meestal ook wel afgelopen :') of heb jij er eentje over je hele stage geschreven, in plaats van na iedere stagedag apart?
  woensdag 6 februari 2013 @ 14:54:11 #29
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122552279
Vanochtend om 4:15 naar mijn werk vertrokken. Normaal 25 minuten rijden. Nu deed ik er 70 minuten over.
De snelwegen waren niet schoon. Spierwit. Enkel de eerste baan was een beetje bereden, maar iedereen reed ca 50kmh. Toen eindelijk op de A15, de weg was netjes schoon. Maar vanaf Sliedrecht zat ik achter de strooi- en schuifploeg, die met 5 wagens breed over 3 rijstroken reden. Met 40kmh.
Er lag gewoon 8-9cm sneeuw, en het bleef maar doorsneeuwen. Niet alleen de NS heeft last van een "uitgedunde dienstregeling", de snelwegen waren ook vertraagd.
pi_122553528
Hier was niks aan de hand vanochtend, en nu nog steeds niet *O* :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_122554407
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 14:19 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Een hele nacht? Is zeker wel een flinke jongen geworden dan? :P
Ik ben wel benieuwd in ieder geval, vooral omdat ik zelf ook telkens die krengen moet schrijven. Na een half A4'tje is het dan meestal ook wel afgelopen :') of heb jij er eentje over je hele stage geschreven, in plaats van na iedere stagedag apart?
Ik heb het wat algemeen gedaan. Elke stage dag apart zou langdradig worden en in de periode bij Syntus was het niet zo spannend. Elke dag Arnhem - Tiel rijden zonder bijzonderheden. Tsja.
Wel apart vermeld van dat ongeval wat ik heb mee gemaakt.
Daar ben ik overigens niet diep op ingegaan over toedracht etc. Aangezien alles nog in onderzoek is etc. Op school lezen ze dit verslag, ook bij Machinext en andere. Dan is dat niet gepast vind ik.
pi_122555347
De reisplanner geeft vandaag zelfs minder vertragingen dan gisteren rond dit tijdstip vanuit Dv :')
Bier.
  woensdag 6 februari 2013 @ 16:18:17 #33
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122555583
Grensland Express gaat van het spoor

Het proefproject van drie jaar met de grensoverschrijdende Grensland Express wordt eind dit jaar beëindigd. Er zijn te weinig passagiers.

Herman Pieper vindt het jammer. Het provinciale statenlid voor de VVD beijverde zich als oud-wethouder verkeer en vervoer in Oldenzaal voor de grensoverschrijdende treinverbinding tussen Hengelo en Bad Bentheim via Oldenzaal. Medio 2010 begon Syntus met het lijntje, maar gaandeweg de proefperiode van drie jaar werd al snel duidelijk dat de beoogde 600 passagiers per dag nimmer gehaald zouden worden. "Het is mislukt", erkent Pieper.

Eind vorig jaar zei het college van B en W in Oldenzaal al geen heil meer te zien in extra promotieactiviteiten voor de Grensland Express. In augustus vorig jaar pendelden dagelijks 500 tot 600 reizigers met de Grensland Express tussen Hengelo en Oldenzaal. Maar daarvan staken er gemiddeld maar 250 de grens over, in feite de ondergrens.

De Nederlandse en Duitse financiers hebben inmiddels laten weten dat het pilot-project na drie jaar moet stoppen. Wegens gebrek aan succes.

"Maar", zeggen CDA-wethouder Frits Rorink en burgemeester Theo Schouten, "we leggen het hoofd nog niet in de schoot." Dat wil zeggen: er wordt zowel aan de Nederlandse als de Duitse kant gekeken naar alternatieve grensoverschrijdende trein- dan wel busverbindingen.

http://www.tubantia.nl/re(...)-het-spoor-1.3650248
Iets wat er al langer geroepen werd gaat nu dus echt gebeuren.
  woensdag 6 februari 2013 @ 16:23:51 #34
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122555795
Belangrijke vraag: waarom is het niet gelukt? Misschien zijn er te weinig reizigers in die regio, maar het kan ook zijn dat de Grensland Express simpelweg te onhandig is voor reizigers. Bijvoorbeeld vanwege slechte aansluitingen, te vaak over moeten stappen, verkrijgbaarheid van kaartjes, enz.
  woensdag 6 februari 2013 @ 16:35:33 #35
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122556281
In Bentheim heb je een directe overstap op de WestFalenBahn, die tot +10 vertraging op Syntus wacht.
Alle NS-kaartjes zijn geldig maar ook het Niedersachsen-ticket. En hun eigen kaartjes die je in de trein kan kopen.
pi_122556861
ja precies, daar zal het niet aan liggen :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 6 februari 2013 @ 16:51:56 #37
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122556903
En ook niet de reisduur, want de intercity is zeker niet sneller. En dan stopt Syntus nog op Oldenzaal.
pi_122558206
Vielmals überstapfen ist nicht topf :N :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_122558499
Ik zag trouwens vanmiddag wel twee maal de sprinter Amersfoort Vathorst - Hoofddorp met 8 bakken SGM rijden. Bijzonder.
pi_122558565
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:38 schreef b2py het volgende:
Ik zag trouwens vanmiddag wel twee maal de sprinter Amersfoort Vathorst - Hoofddorp met 8 bakken SGM rijden. Bijzonder.
Ik zag om 8:15 vanochtend de IC naar Roosendaal vertrekken met een buitengewoon gezellige twee maal plan V :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 februari 2013 @ 17:44:52 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122558798
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Vielmals überstapfen ist nicht topf :N :P
voor treinfanaten als jij moet dat toch geen probleem zijn? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_122559145
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

voor treinfanaten als jij moet dat toch geen probleem zijn? :P
Op zich niet zo inderdaad, hoewel liever niet. Maar het ging even om waarom de Grensland-Expres geen succes geworden is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 februari 2013 @ 17:56:38 #43
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122559279
dan zouden de stellen van de Westfalenbahn meerdere spanningen moeten gaan slikken. Dan ben je in ieder geval van één overstap af
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_122559309
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Vielmals überstapfen ist nicht topf :N :P
Inderdaad, alleen met rechtstreekse verbindingen krijg je mensen uit de auto.
For great justice!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 februari 2013 @ 17:58:07 #45
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122559337
Aannemers komen met plan beter spooronderhoud

het komt erop neer dat VolkerRail en BamRail willen dat de drie slechtst presterende gebieden overgeheveld worden naar de bedrijven die de kwalitatief best presterende gebieden beheren.

bron: http://www.refdag.nl/nieu(...)oronderhoud_1_713173
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_122559464
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 17:56 schreef Peterselieman het volgende:
dan zouden de stellen van de Westfalenbahn meerdere spanningen moeten gaan slikken. Dan ben je in ieder geval van één overstap af
En dan nog de toelatingsprocedure in Nederland, waar hele rijen belangrijke vrouwen een squirt over moeten doen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_122559540
Er gaat een onderzoek komen naar Herfte Aansluiting - Zwolle.
Hierbij worden twee varianten onderzocht:
- Een driesporing alternatief Zwolle - Herfte zonder vrije kruising;
- Een viersporig alternatief zwolle herfte met
• Een vrije kruising uitgevoerd als fly-over op het emplacement Zwole of
• Een vrije kruising uitgevoerd als dive-under te Herfte.
Meer hier:http://www.rijksoverheid.(...)er-christenunie.html

Meer:
Uiterlijk 8 februari geeft Mansveld antwoord op de vragen met betrekking tot de Fyra problematiek.
14 februari komt de Lange Termijn Spooragenda en de Roadmap ERTMS.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 februari 2013 @ 18:05:25 #48
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122559651
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:02 schreef b2py het volgende:
Er gaat een onderzoek komen naar Herfte Aansluiting - Zwolle.
Hierbij worden twee varianten onderzocht:
- Een driesporing alternatief Zwolle - Herfte zonder vrije kruising;
- Een viersporig alternatief zwolle herfte met
• Een vrije kruising uitgevoerd als fly-over op het emplacement Zwole of
• Een vrije kruising uitgevoerd als dive-under te Herfte.
Meer hier:http://www.rijksoverheid.(...)er-christenunie.html
jammer dat een driesporig alternatief met fly-over bij Herfte niet onderzocht wordt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_122559762
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:02 schreef b2py het volgende:

Meer:
Uiterlijk 8 februari geeft Mansveld antwoord op de vragen met betrekking tot de Fyra problematiek.
Op alle vragen? Mag ze wel zo'n beetje gaan beginnen nu :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 februari 2013 @ 18:09:09 #50
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122559810
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Op alle vragen? Mag ze wel zo'n beetje gaan beginnen nu :P
als je het aan ons over laat dan hebben alle ambtenaren op het ministerie op 8 februari een lamme arm van het schrijven van de antwoorden :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_122559981
En als laatste (denk ik) nog even antwoorden op de vragen van Dhr. Bashir over de STS passage te Herfte eind vorig jaar.
http://www.rijksoverheid.(...)is-op-het-spoor.html
  woensdag 6 februari 2013 @ 18:32:39 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122560689


Sinds 1 februari 2004 voert FirstGroup de TransPennine Express uit in het noorden van Engeland. Hiervoor beschikt TPE over een vloot van 60 dieseltreinen met een maximumsnelheid van 160 km/h. FirstGroup is één van de grootste personenvervoerders van Engeland.



Terwijl een Class 66 van Freightliner zonder aarzelen doordendert wordt pijnlijk duidelijk waarom er nog steeds veel doden vallen rond het Britse spoor. Er zijn namelijk vele public footpaths die over het spoor gaan, waarbij de enige vorm van 'beveiliging' bestaat uit dit bordje.



Virgin Trains, dat onlangs een politiek circus wist te ontketenen, heeft de beschikking over 20 dieselelektrische treinstellen van het type 'Super Voyager'. Net als de Pendolino's zijn de treinstellen uitgerust met een kantelbakinstallatie en gratis wifi. Virgin Trains heeft toegezegd de dieseltreinen te vervangen door nieuwe Pendolino's, mocht Virgin Trains de West Coast Main Line-concessie opnieuw krijgen toebedeeld.



Northern Trains is een joint venture van Serco en Abellio. Serco is een wereldwijd opererend bedrijf actief in publieke dienstverlening, Abellio is de internationale tak van de Nederlandse Spoorwegen. Northern exploiteert verschillende treindiensten en bezit over een zeer gevarieerde vloot: 12 verschillende treintypes zorgen voor een totale vloot van 313 voertuigen.



Sinds 2007 voert East Midlands Trains treindiensten uit in Lincolnshire, South Yorkshire, Nottinghamshire, Leicestershire, Derbyshire en Northamptonshire, en tussen de East Midlands en Londen. "InterCity 125", een toonbeeld van Britse engineering uit de jaren '70, maakt deel uit van de vloot. Deze dieseltreinen halen snelheden tot 200 km/h.



Freightliner is de tweede goederenvervoerder van Engeland, na DB Schenker. Een Class 70-locomotief heeft een sleep wagons bij zich bij het passeren van een viaduct bij Cossington.



East Midlands Trains heeft niet alleen de beschikking over IC125, maar ook over 16 dieseltreinen van Class 222, die de bijnaam "Meridian" dragen. De Meridians zijn tussen 2003 en 2005 gebouwd door Bombardier en halen een topsnelheid van 200 km/h.



Nabij het al eerder door mij genoemde Didcot passeert Class 66 #572 van Freightliner, met aan de haak een kleurrijke verzameling aan wagons.



Nadat Virgin Trains de "Cross Country"-franchise verloor aan Arriva is een deel van de Voyager-vloot veranderd van huurder. De kenmerkende grijs-zwarte livrei van Arriva Cross Country staat de treinstellen in mijn ogen goed.



Deze Class 60-locomotief van DB Schenker, gefotografeerd bij Didcot, draagt het opschrift "Spirit of Tom Kendall". Tom Kendall was een medewerker van DB Schenker die het leven heeft gelaten bij een ongeluk. De locomotief draagt eveneens het opschrift "Switch on to Safety", de naam van de interne veiligheidscampagne van DBSR. DB Schenker Rail is de grootste goederenvervoerder van Engeland.



Chiltern Main Line voert een treindienst uit tussen Londen Marylebone en Birmingham. Het ontwerp van de locomotief, type Class 67, is afkomstig van EMD. De locomotieven zijn echter gebouwd door Alstom in Valencia, Spanje.

-=-

Ik hoop dat jullie dit een leuke verzameling vinden. Voorlopig ben ik wel even door m'n Engeland-foto's heen. Feedback over fotografie en nabewerking is meer dan welkom, ik ben een beginnend fotograaf. :)
pi_122560862
Zeker leuk :Y Van wanneer zijn ze? Toen ik er was reed er wat anders tussen Birmingham en Marylebone... Wel dezelfde vervoerder trouwens.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 6 februari 2013 @ 18:37:47 #54
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122560880
Thanks :D

Alle foto's zijn gemaakt in de eerste week van oktober 2012. Chiltern Railways heeft verschillende soorten materieel, ik weet niet hoe ze dat allemaal inzetten. ;)
pi_122560923
Mooie plaatjes!
  woensdag 6 februari 2013 @ 18:39:26 #56
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122560933
Leuke plaatjes James!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 februari 2013 @ 18:39:54 #57
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122560952
nice zeg.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 6 februari 2013 @ 18:40:46 #58
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_122560985
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:13 schreef b2py het volgende:
En als laatste (denk ik) nog even antwoorden op de vragen van Dhr. Bashir over de STS passage te Herfte eind vorig jaar.
http://www.rijksoverheid.(...)is-op-het-spoor.html
Ik zou eigenlijk wel eens willen weten hoe de STS-cijfers per kilometer eruit zien als alleen kilometers op ATB-EG baanvakken geteld worden..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 6 februari 2013 @ 18:41:10 #59
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_122560999
Kan iemand mij vertellen waarom ritten van Parijs Nord naar Amsterdam op 4 Mei niet 3.16 duren maar 3.51? Althans, volgens de site van de SNCF... niet volgens Hafas...
pi_122561031
quote:
6s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom ritten van Parijs Nord naar Amsterdam op 4 Mei niet 3.16 duren maar 3.51? Althans, volgens de site van de SNCF... niet volgens Hafas...
Je gaat door de grens van 20:00 in Nederland?
  woensdag 6 februari 2013 @ 18:43:15 #61
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122561078
quote:
6s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom ritten van Parijs Nord naar Amsterdam op 4 Mei niet 3.16 duren maar 3.51? Althans, volgens de site van de SNCF... niet volgens Hafas...
Klinkt als werkzaamheden op de HSL.
  woensdag 6 februari 2013 @ 18:43:24 #62
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_122561081
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:42 schreef b2py het volgende:

[..]

Je gaat door de grens van 20:00 in Nederland?
Dacht ik ook, maar nee, t is de hele dag door...
  woensdag 6 februari 2013 @ 18:43:27 #63
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122561083
Over de kantelbakinstallatie: DB bezit de BR612, die onder andere dienst doet tussen Hannover-Bad Harzburg-Halle, en daardoor een rijtijdwinst genereert dan wanneer er materieel zonder kantelbakinstallatie ingezet wordt. Het zijn erg fijne treinstellen, en je merkt het 'kantelen' niet eens. Als je naar buiten kijkt zie je het wel.

Verkehrsclub Goslar is ook niet te spreken over de regio Niedersachsen Südost, omdat de Lint54 "een enorm comfortverlies is" en vindt dat de regio heeft gefaald bij het aanbesteden. Niet alleen vanwege geen BR612 meer tussen Bad Harzburg-Goslar, maar ook vanwege de comfortabele rijtuigen(N-wagens) met locomotief(BR218) die gaan verdwijnen. Zij gaan via diverse kanalen proberen de aanbesteding ongeldig te laten verklaren, omdat dit niet tegenover de reizigers te verantwoorden valt.
De reizigers zitten niet te wachten op de "plastic stoeltjes" en een lange tijd staan moeten in de trein.
pi_122561185
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:43 schreef James1988 het volgende:

[..]

Klinkt als werkzaamheden op de HSL.
Yup
http://www.thalys.com/nl/(...)3&nocache=1360172764
pi_122561364
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:40 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik zou eigenlijk wel eens willen weten hoe de STS-cijfers per kilometer eruit zien als alleen kilometers op ATB-EG baanvakken geteld worden..
Er is een ILenT document met alle STS passages opgesomd. Mocht je tijd over hebben kan je dat eventueel uitzoeken.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 februari 2013 @ 18:55:30 #66
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122561516
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 05:35 schreef GlenSpey het volgende:
Geen studentenOV betekent voor mij in ieder geval einde opleiding, want 32 euro per dag voor een treinkaartje ophoesten is toch echt TE veel. De benzinekosten voor de auto zullen ook rond dat bedrag uitkomen. Maar zo ver zal het vast niet komen :) en als ze het toch doen dan zal het nog wel even duren allemaal, tegen de tijd dat het echt ten einde loopt ben ik toch al zo goed als klaar (8>
even hierop terugkomend. De coalitie gaat alternatieven voor de voorgestelde kortingskaart onderzoeken. Eén van de dingen die ze gaan bekijken is een trajectkaart.

imo een goed alternatief dat tegen lage prijs aan studenten en scholieren aangeboden moet kunnen worden
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 6 februari 2013 @ 18:58:25 #67
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122561652
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

even hierop terugkomend. De coalitie gaat alternatieven voor de voorgestelde kortingskaart onderzoeken. Eén van de dingen die ze gaan bekijken is een trajectkaart.

imo een goed alternatief dat tegen lage prijs aan studenten en scholieren aangeboden moet kunnen worden
Gewoon een trajectkaart geven voor huis-school. Reizen ze daarbuiten, gewoon dokken.
pi_122561684
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:55 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

even hierop terugkomend. De coalitie gaat alternatieven voor de voorgestelde kortingskaart onderzoeken. Eén van de dingen die ze gaan bekijken is een trajectkaart.

imo een goed alternatief dat tegen lage prijs aan studenten en scholieren aangeboden moet kunnen worden
Als het traject dan vier keer per jaar aangepast kan worden zou het ook goed moeten komen met de stages. 40% korting op de rest van de trajecten zou ook mooi zijn :)

Geen eigenbelang, want ik ben student-af :P
pi_122561691
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:58 schreef greavy het volgende:

[..]

Gewoon een trajectkaart geven voor huis-school. Reizen ze daarbuiten, gewoon dokken.
Af en toe moet ik voor school locaties bezoeken die buiten mijn Thuis - School traject liggen. Daar ga ik echt niet voor betalen. Hoe los je dat op?
pi_122561750
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:59 schreef b2py het volgende:

[..]

Af en toe moet ik voor school locaties bezoeken die buiten mijn Thuis - School traject liggen. Daar ga ik echt niet voor betalen. Hoe los je dat op?
Dan mag de school gaan betalen denk ik. Komen de kosten alsnog bij het Rijk te liggen :P
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 6 februari 2013 @ 19:01:09 #71
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122561781
quote:
2s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:59 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Als het traject dan vier keer per jaar aangepast kan worden zou het ook goed moeten komen met de stages. 40% korting op de rest van de trajecten zou ook mooi zijn :)

Geen eigenbelang, want ik ben student-af :P
zoiets ja
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_122561813
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:59 schreef b2py het volgende:

[..]

Af en toe moet ik voor school locaties bezoeken die buiten mijn Thuis - School traject liggen. Daar ga ik echt niet voor betalen.
Echt wel.

Af en toe vallen er lessen uit. Sta je dan ook te schuimbekken dat je een deel van je collegegeld terug wilt? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:02:43 #73
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122561866
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 18:59 schreef b2py het volgende:

[..]

Af en toe moet ik voor school locaties bezoeken die buiten mijn Thuis - School traject liggen. Daar ga ik echt niet voor betalen. Hoe los je dat op?
Declaratieformulier, in vijf-voud opsturen? :6
Of gewoon zelf dokken.
pi_122561887
quote:
2s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:00 schreef ArnosL het volgende:

Dan mag de school gaan betalen denk ik.
Die is goed _O- :')

Zeg, de school verleent de scholier een dienst he, niet andersom 3.gif
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_122561920
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Echt wel.

Af en toe vallen er lessen uit. Sta je dan ook te schuimbekken dat je een deel van je collegegeld terug wilt? :')
Lessen die uitvallen worden herpland. Altijd.

En nee, ik ga niet betalen als ik verplicht van school een locatie moet bezoeken die buiten mijn trajectkaart ligt. Gaan zij maar regelen en ik niet.
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:04:18 #76
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122561948
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:03 schreef b2py het volgende:

[..]

Lessen die uitvallen worden herpland. Altijd.

En nee, ik ga niet betalen als ik verplicht van school een locatie moet bezoeken die buiten mijn trajectkaart ligt. Gaan zij maar regelen en ik niet.
Ga je fietsen :6
pi_122561973
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:04 schreef greavy het volgende:

[..]

Ga je fietsen :6
Ga jij de volgende keer toch ook lekker fietsen als je weer vertraging hebt oid.
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:04:57 #78
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_122561974
Dus even een lesje Duits, de treinen onder de naam, interregio en schnellzuge, vallen NIET onder het Schonetagticket, klopt dat? :s)
pi_122561980
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:03 schreef b2py het volgende:
En nee, ik ga niet betalen als ik verplicht van school een locatie moet bezoeken die buiten mijn trajectkaart ligt. Gaan zij maar regelen en ik niet.
Joh dan word lekker putjesschepper :6
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_122561988
Jullie zijn wel allemaal zuur als het om studenten gaat zeg :')
Alsof het leven als student nog niet duur genoeg is. Laten we niet vergeten dat studenten de toekomst zijn voor het HELE land, daar mag afentoe best wat tegenover staan.
pi_122562001
quote:
6s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:04 schreef Darkwing_Duck het volgende:
een lesje Duits,[..]
Sonetagticket,

klopt dat? :s)
Nee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:05:42 #82
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122562003
quote:
6s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:04 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dus even een lesje Duits, de treinen onder de naam, interregio en schnellzuge, vallen NIET onder het Sonetagticket, klopt dat? :s)
IRE, RE, RB, S enz mag met het Schönestagticket. IC, ICE, EC, CNL, EN, THA, TGV enz niet
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:05:55 #83
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_122562007
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee.
Nee, dat klopt niet?
pi_122562017
quote:
15s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:05 schreef GlenSpey het volgende:
Jullie zijn wel allemaal zuur als het om studenten gaat zeg :')
Alsof het leven als student nog niet duur genoeg is. Laten we niet vergeten dat studenten de toekomst zijn voor het HELE land, daar mag afentoe best wat tegenover staan.
Inderdaad, wie moet die nieuwe spoorrails weer ontwerpen enzo.. Ja! He! ik dus :6
pi_122562035
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die is goed _O- :')

Zeg, de school verleent de scholier een dienst he, niet andersom [ afbeelding ]
School eist soms dat je ergens heen gaat, dan mag de school betalen. Regelmatig meegemaakt dat het echt zo ging :)
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:07:17 #86
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122562070
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:06 schreef b2py het volgende:

[..]

Inderdaad, wie moet die nieuwe spoorrails weer ontwerpen enzo.. Ja! He! ik dus :6
Ik studeer ook, maar omdat ik MBO-BBL doe moet ik mijn reiskosten zelf betalen :r
Mogen de BOL'lers ook gaan werken voor hun centen. 8-)
pi_122562078
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:06 schreef b2py het volgende:

[..]

Inderdaad, wie moet die nieuwe spoorrails weer ontwerpen enzo.. Ja! He! ik dus :6
Precies. En wie moet de treinen rijden over die nieuw ontworpen spoorrails? Die treinen die iedereen hier in dit topic zo geweldig vindt? Precies! :P
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:07:50 #88
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_122562098
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:06 schreef b2py het volgende:

[..]

Inderdaad, wie moet die nieuwe spoorrails weer ontwerpen enzo.. Ja! He! ik dus :6
Ik denk dat de spoorrail zelf al tot het gaatje doorontwikkeld is...
pi_122562113
quote:
6s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik denk dat de spoorrail zelf al tot het gaatje doorontwikkeld is...
wijsneus. Je weet best wat ik bedoel ;)
pi_122562194
En hoe doen we dat met al die studenten die dagelijks de metro,tram of bus gebruiken? Al die duizenden studenten die van Utrecht C naar De Uithof moeten?
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:10:37 #91
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_122562229
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:08 schreef b2py het volgende:

[..]

wijsneus. Je weet best wat ik bedoel ;)
Ja, en ik weet dat je het verschil niet weet tussen spoorrails en spoortraject, en je dus nog geeneens een strippenkaart waard ben om te geven. :6
pi_122562230
Gewoon reizen met het saldo van je OV-chippie.

Tegen die tijd is Vaartsche Rijn trouwens vast geopend en kun je vanaf daar met de sneltram naar de Uithof. Bespaart je weer wat ritkosten want kortere afstand ;). Nu maar hopen dat beide projecten geen vertraging oplopen...
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:10:49 #93
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_122562242
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:09 schreef b2py het volgende:
En hoe doen we dat met al die studenten die dagelijks de metro,tram of bus gebruiken? Al die duizenden studenten die van Utrecht C naar De Uithof moeten?
Fiets
pi_122562293
quote:
6s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Fiets
Nog beter! ;)
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:15:20 #95
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_122562472
En waarom kost een enkele reis Koln - Bestwig over Dortmund 37 euro ipv 30 als ik het over een willekeurig ander punt doe? (Lees :Schwerte. Dusseldorf/Wuppertal/Hagen...) Met alleen ragionaalverkeer?
pi_122562527
quote:
6s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En waarom kost een enkele reis Koln - Bestwig over Dortmund 37 euro ipv 30 als ik het over een willekeurig ander punt doe? (Lees :Schwerte. Dusseldorf/Wuppertal/Hagen...)
Wat denk je zelf? Omdat je dan waarschijnlijk een ICE krijgt van K naar DO.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 6 februari 2013 @ 19:17:46 #97
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_122562609
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat denk je zelf? Omdat je dan waarschijnlijk een ICE krijgt van K naar DO.
Met regionaalverkeer dus
pi_122562644
quote:
[ link | afbeelding ]

Nabij het al eerder door mij genoemde Didcot passeert Class 66 #572 van Freightliner, met aan de haak een kleurrijke verzameling aan wagons.

Oeiii man, wat een mega plaat zeg!
pi_122562673
Allemaal snel koken, eten en het servies over de reling flikkeren, dan ben je op tijd voor:

Rail Away
19:55 - 20:25
documentaire

Serie documentaires De treinreis gaat van Nice langs de Cote d'Azur naar Ventimiglia in Italië. Vandaar gaat het door het dal van de rivier de Roya en over de Col de Tende naar Cuneo. Een spoorlijn, die door allerlei oorzaken minder dan de helft van zijn bestaan kon worden gebruikt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_122562696
quote:
6s.gif Op woensdag 6 februari 2013 19:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Met regionaalverkeer dus
Met regionalverkehr moet je gewoon een STT nemen natuurlijk :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')