quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:22 schreef James1988 het volgende:
De Great Central Railway is op meerdere manieren uniek. Niet alleen is het de enige dubbelsporige museumlijn die Engeland rijk is, er wordt ook flink geïnvesteerd. Meerdere malen per jaar worden er evenementen georganiseerd rondom bepaalde thema's.
In het eerste weekend van oktober 2012 was er een Steam Gala, waarbij het hele weekend stoomlocomotieven van allerlei komaf te bewonderen waren. Hier is Southern Railway's 777 te zien in de nabijheid van Loughborough.
quote:Op woensdag 6 februari 2013 09:16 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ook Rikus Spithorst deed alsof het koud was op 10 oktober 2010
Dat gebeurt wel vaak, nietwaar? Brussel-Noord, Glaaien, Herentals, Geraardsbergen, Etterbeek, Aalst, ...quote:Op woensdag 6 februari 2013 09:56 schreef J.B. het volgende:
In België staat weer eens een seinhuis in brand, dit maal in Geraardsbergen.
Snel nog een keer gaan kijken in 2014 worden ze vervangen!quote:Op woensdag 6 februari 2013 07:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
De Wuppertaller is technisch gezien ok een tram (waar de stoeltjes van aan het plafond zijn bevestigd)
Ja, 10 meter verderop en met kettingen aan een paal, geen vaste zoals die andere paaltjesquote:Op woensdag 6 februari 2013 08:38 schreef Q. het volgende:
[..]
Jawel, er staan twee paaltjes voor de kluisjes.
Daarom zei ik ook "weer eens", het valt mij ook nogal op dat het toch met een serieuze frequentie voorkomt...quote:Op woensdag 6 februari 2013 10:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat gebeurt wel vaak, nietwaar? Brussel-Noord, Glaaien, Herentals, Geraardsbergen, Etterbeek, Aalst, ...
Het idee om bij de nieuwe Schwebebahnen de motoren op die manier af te schermen is intussen weer teruggedraaid dacht ik, ook in de toekomst zul je dus van buiten alle motortechniek open en bloot kunnen zien (zoals nu ook).quote:Op woensdag 6 februari 2013 10:10 schreef bork het volgende:
[..]
Snel nog een keer gaan kijken in 2014 worden ze vervangen!
[ afbeelding ]
http://neue-schwebebahn.de/
dat moet zijn zo datquote:Op woensdag 6 februari 2013 11:14 schreef Monopoly het volgende:
Ik heb het verslag geschreven dat zelfs een spoor leek het begrijpt. Aangezien ik er op wordt beoordeeld door docent Nederlands.
Daarom ben ik zo blij dat er in Word wel een spellingscheck zitquote:Op woensdag 6 februari 2013 11:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Spoorleek is 1 woord
ik word, niet wordt
Dat had geen van beide fouten voorkomen in dit gevalquote:Op woensdag 6 februari 2013 11:29 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Daarom ben ik zo blij dat er in Word wel een spellingscheck zit
Hij pikte er wel een ander grammaticafoutje uit. Maar goed dat je me hier nog even op wijst. Ik zal zo in de trein eens kijken op de laptop. Misschien pluk ik er zelf nog wel wat tussen uit.quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat had geen van beide fouten voorkomen in dit geval
Waarom worden de hangende trams daar vervangen ? Ouderdom ?quote:Op woensdag 6 februari 2013 10:10 schreef bork het volgende:
[..]
Snel nog een keer gaan kijken in 2014 worden ze vervangen!
[ afbeelding ]
http://neue-schwebebahn.de/
Trammetjes zijn gewoon de baas!
[..]
Ja, 10 meter verderop en met kettingen aan een paal, geen vaste zoals die andere paaltjes.
[ afbeelding ]
Stageverslag moet ook aan elkaar geschreven worden.quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:30 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Hij pikte er wel een ander grammaticafoutje uit. Maar goed dat je me hier nog even op wijst. Ik zal zo in de trein eens kijken op de laptop. Misschien pluk ik er zelf nog wel wat tussen uit.
Hahaha, ja je hebt een goed puntquote:Op woensdag 6 februari 2013 11:47 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Stageverslag moet ook aan elkaar geschreven worden.
En er zitten dan ook nog wat stijlfouten in die post, waaronder telegramstijl. Maar ik vermoed dat je een stageverslag wat zorgvuldiger schrijft dan een bericht op FOK!.
Als leerlinig-machinist heeft het natuurlijk de hoogste prioriteit dat jij leert hoe je een trein goed en veilig over het spoor heen moet sturen. Dat je er daarna nog in correct Nederlands over rapporteert is van lagere prioriteit, maar niet onbelangrijk.quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:49 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Hahaha, ja je hebt een goed punt![]()
Moet wel zeggen dat het "maar" MBO is dus ze kijken wel op spelfouten natuurlijk, maar als je al iets inlevert wat aan de cesuur voldoet, dan heb je al wel een voldoende. Neemt niet weg dat ik er wel mijn best voor heb gedaan
Ga nu richting Rotterdam
twitter:NS_online twitterde op woensdag 06-02-2013 om 12:36:35Vanaf morgen,don. 7 feb, NS-dienstregeling weer normaal. Plan je reis op ns.nl, http://t.co/eFtkkZ9z of Reisplanner Xtra.. #spoorbericht reageer retweet
Waar een wil is is een weg. Bij het OCCR kunnen ze ook zien wanneer het weer gaat dooien dus in principe hadden ze gisteren kunnen weten dat om 14:00 de hele handel weer normaal gereden had kunnen worden.quote:Op woensdag 6 februari 2013 13:11 schreef James1988 het volgende:
Het weer leent zich er prima voor, de rigiditeit van de dienstregeling, materieel- en personeelsomlopen echter niet.
Er valt hier wel een zin te maken met de woorden "wil" en "weg", maar vermoedelijk niet degene die jij in gedachten hebt.quote:
Ze staan in ieder geval wel 'gewoon' in de reisplanner: zoek maar eens een reis van Zaandam naar Hoorn bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 6 februari 2013 12:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
Vandaag stoppen blijkbaar alle treinen van Enkhuizen - Amsterdam Centraal ook in Zaamdam.. Alleen wordt dat niet eens op de CTA weergegeven evenals in de reisplanner
Een hele nacht? Is zeker wel een flinke jongen geworden dan?quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:14 schreef Monopoly het volgende:
Na een nacht vol red bull, frustratie en bijbehorende stress is het gelukt om mijn stage verslag af te krijgen
Zal vanavond even in een zipje gooien en ter inzage hier achter laten. Voor de liefhebber om eens te kijken hoe dat in z'n werk gaat.
Ik heb het verslag geschreven dat zelfs een spoor leek het begrijpt. Aangezien ik er op wordt beoordeeld door docent Nederlands.
Ik heb het wat algemeen gedaan. Elke stage dag apart zou langdradig worden en in de periode bij Syntus was het niet zo spannend. Elke dag Arnhem - Tiel rijden zonder bijzonderheden. Tsja.quote:Op woensdag 6 februari 2013 14:19 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Een hele nacht? Is zeker wel een flinke jongen geworden dan?
Ik ben wel benieuwd in ieder geval, vooral omdat ik zelf ook telkens die krengen moet schrijven. Na een half A4'tje is het dan meestal ook wel afgelopenof heb jij er eentje over je hele stage geschreven, in plaats van na iedere stagedag apart?
Ik zag om 8:15 vanochtend de IC naar Roosendaal vertrekken met een buitengewoon gezellige twee maal plan Vquote:Op woensdag 6 februari 2013 17:38 schreef b2py het volgende:
Ik zag trouwens vanmiddag wel twee maal de sprinter Amersfoort Vathorst - Hoofddorp met 8 bakken SGM rijden. Bijzonder.
Op zich niet zo inderdaad, hoewel liever niet. Maar het ging even om waarom de Grensland-Expres geen succes geworden is.quote:Op woensdag 6 februari 2013 17:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
voor treinfanaten als jij moet dat toch geen probleem zijn?
Inderdaad, alleen met rechtstreekse verbindingen krijg je mensen uit de auto.quote:
En dan nog de toelatingsprocedure in Nederland, waar hele rijen belangrijke vrouwen een squirt over moeten doen.quote:Op woensdag 6 februari 2013 17:56 schreef Peterselieman het volgende:
dan zouden de stellen van de Westfalenbahn meerdere spanningen moeten gaan slikken. Dan ben je in ieder geval van één overstap af
jammer dat een driesporig alternatief met fly-over bij Herfte niet onderzocht wordtquote:Op woensdag 6 februari 2013 18:02 schreef b2py het volgende:
Er gaat een onderzoek komen naar Herfte Aansluiting - Zwolle.
Hierbij worden twee varianten onderzocht:
- Een driesporing alternatief Zwolle - Herfte zonder vrije kruising;
- Een viersporig alternatief zwolle herfte met
• Een vrije kruising uitgevoerd als fly-over op het emplacement Zwole of
• Een vrije kruising uitgevoerd als dive-under te Herfte.
Meer hier:http://www.rijksoverheid.(...)er-christenunie.html
Op alle vragen? Mag ze wel zo'n beetje gaan beginnen nuquote:Op woensdag 6 februari 2013 18:02 schreef b2py het volgende:
Meer:
Uiterlijk 8 februari geeft Mansveld antwoord op de vragen met betrekking tot de Fyra problematiek.
als je het aan ons over laat dan hebben alle ambtenaren op het ministerie op 8 februari een lamme arm van het schrijven van de antwoordenquote:Op woensdag 6 februari 2013 18:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Op alle vragen? Mag ze wel zo'n beetje gaan beginnen nu
Ik zou eigenlijk wel eens willen weten hoe de STS-cijfers per kilometer eruit zien als alleen kilometers op ATB-EG baanvakken geteld worden..quote:Op woensdag 6 februari 2013 18:13 schreef b2py het volgende:
En als laatste (denk ik) nog even antwoorden op de vragen van Dhr. Bashir over de STS passage te Herfte eind vorig jaar.
http://www.rijksoverheid.(...)is-op-het-spoor.html
Je gaat door de grens van 20:00 in Nederland?quote:Op woensdag 6 februari 2013 18:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom ritten van Parijs Nord naar Amsterdam op 4 Mei niet 3.16 duren maar 3.51? Althans, volgens de site van de SNCF... niet volgens Hafas...
Klinkt als werkzaamheden op de HSL.quote:Op woensdag 6 februari 2013 18:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom ritten van Parijs Nord naar Amsterdam op 4 Mei niet 3.16 duren maar 3.51? Althans, volgens de site van de SNCF... niet volgens Hafas...
Dacht ik ook, maar nee, t is de hele dag door...quote:Op woensdag 6 februari 2013 18:42 schreef b2py het volgende:
[..]
Je gaat door de grens van 20:00 in Nederland?
Yupquote:Op woensdag 6 februari 2013 18:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
Klinkt als werkzaamheden op de HSL.
Er is een ILenT document met alle STS passages opgesomd. Mocht je tijd over hebben kan je dat eventueel uitzoeken.quote:Op woensdag 6 februari 2013 18:40 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik zou eigenlijk wel eens willen weten hoe de STS-cijfers per kilometer eruit zien als alleen kilometers op ATB-EG baanvakken geteld worden..
even hierop terugkomend. De coalitie gaat alternatieven voor de voorgestelde kortingskaart onderzoeken. Eén van de dingen die ze gaan bekijken is een trajectkaart.quote:Op woensdag 6 februari 2013 05:35 schreef GlenSpey het volgende:
Geen studentenOV betekent voor mij in ieder geval einde opleiding, want 32 euro per dag voor een treinkaartje ophoesten is toch echt TE veel. De benzinekosten voor de auto zullen ook rond dat bedrag uitkomen. Maar zo ver zal het vast niet komenen als ze het toch doen dan zal het nog wel even duren allemaal, tegen de tijd dat het echt ten einde loopt ben ik toch al zo goed als klaar
![]()
Gewoon een trajectkaart geven voor huis-school. Reizen ze daarbuiten, gewoon dokken.quote:Op woensdag 6 februari 2013 18:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
even hierop terugkomend. De coalitie gaat alternatieven voor de voorgestelde kortingskaart onderzoeken. Eén van de dingen die ze gaan bekijken is een trajectkaart.
imo een goed alternatief dat tegen lage prijs aan studenten en scholieren aangeboden moet kunnen worden
Als het traject dan vier keer per jaar aangepast kan worden zou het ook goed moeten komen met de stages. 40% korting op de rest van de trajecten zou ook mooi zijnquote:Op woensdag 6 februari 2013 18:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
even hierop terugkomend. De coalitie gaat alternatieven voor de voorgestelde kortingskaart onderzoeken. Eén van de dingen die ze gaan bekijken is een trajectkaart.
imo een goed alternatief dat tegen lage prijs aan studenten en scholieren aangeboden moet kunnen worden
Af en toe moet ik voor school locaties bezoeken die buiten mijn Thuis - School traject liggen. Daar ga ik echt niet voor betalen. Hoe los je dat op?quote:Op woensdag 6 februari 2013 18:58 schreef greavy het volgende:
[..]
Gewoon een trajectkaart geven voor huis-school. Reizen ze daarbuiten, gewoon dokken.
Dan mag de school gaan betalen denk ik. Komen de kosten alsnog bij het Rijk te liggenquote:Op woensdag 6 februari 2013 18:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Af en toe moet ik voor school locaties bezoeken die buiten mijn Thuis - School traject liggen. Daar ga ik echt niet voor betalen. Hoe los je dat op?
zoiets jaquote:Op woensdag 6 februari 2013 18:59 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Als het traject dan vier keer per jaar aangepast kan worden zou het ook goed moeten komen met de stages. 40% korting op de rest van de trajecten zou ook mooi zijn![]()
Geen eigenbelang, want ik ben student-af
Echt wel.quote:Op woensdag 6 februari 2013 18:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Af en toe moet ik voor school locaties bezoeken die buiten mijn Thuis - School traject liggen. Daar ga ik echt niet voor betalen.
Declaratieformulier, in vijf-voud opsturen?quote:Op woensdag 6 februari 2013 18:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Af en toe moet ik voor school locaties bezoeken die buiten mijn Thuis - School traject liggen. Daar ga ik echt niet voor betalen. Hoe los je dat op?
Die is goedquote:Op woensdag 6 februari 2013 19:00 schreef ArnosL het volgende:
Dan mag de school gaan betalen denk ik.
Lessen die uitvallen worden herpland. Altijd.quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Echt wel.
Af en toe vallen er lessen uit. Sta je dan ook te schuimbekken dat je een deel van je collegegeld terug wilt?
Ga je fietsenquote:Op woensdag 6 februari 2013 19:03 schreef b2py het volgende:
[..]
Lessen die uitvallen worden herpland. Altijd.
En nee, ik ga niet betalen als ik verplicht van school een locatie moet bezoeken die buiten mijn trajectkaart ligt. Gaan zij maar regelen en ik niet.
Joh dan word lekker putjesschepperquote:Op woensdag 6 februari 2013 19:03 schreef b2py het volgende:
En nee, ik ga niet betalen als ik verplicht van school een locatie moet bezoeken die buiten mijn trajectkaart ligt. Gaan zij maar regelen en ik niet.
Nee.quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:04 schreef Darkwing_Duck het volgende:
een lesje Duits,[..]
Sonetagticket,
klopt dat?
IRE, RE, RB, S enz mag met het Schönestagticket. IC, ICE, EC, CNL, EN, THA, TGV enz nietquote:Op woensdag 6 februari 2013 19:04 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dus even een lesje Duits, de treinen onder de naam, interregio en schnellzuge, vallen NIET onder het Sonetagticket, klopt dat?
Inderdaad, wie moet die nieuwe spoorrails weer ontwerpen enzo.. Ja! He! ik dusquote:Op woensdag 6 februari 2013 19:05 schreef GlenSpey het volgende:
Jullie zijn wel allemaal zuur als het om studenten gaat zeg
Alsof het leven als student nog niet duur genoeg is. Laten we niet vergeten dat studenten de toekomst zijn voor het HELE land, daar mag afentoe best wat tegenover staan.
School eist soms dat je ergens heen gaat, dan mag de school betalen. Regelmatig meegemaakt dat het echt zo gingquote:Op woensdag 6 februari 2013 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die is goed![]()
![]()
Zeg, de school verleent de scholier een dienst he, niet andersom [ afbeelding ]
Ik studeer ook, maar omdat ik MBO-BBL doe moet ik mijn reiskosten zelf betalenquote:Op woensdag 6 februari 2013 19:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Inderdaad, wie moet die nieuwe spoorrails weer ontwerpen enzo.. Ja! He! ik dus
Precies. En wie moet de treinen rijden over die nieuw ontworpen spoorrails? Die treinen die iedereen hier in dit topic zo geweldig vindt? Precies!quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Inderdaad, wie moet die nieuwe spoorrails weer ontwerpen enzo.. Ja! He! ik dus
Ik denk dat de spoorrail zelf al tot het gaatje doorontwikkeld is...quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Inderdaad, wie moet die nieuwe spoorrails weer ontwerpen enzo.. Ja! He! ik dus
wijsneus. Je weet best wat ik bedoelquote:Op woensdag 6 februari 2013 19:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik denk dat de spoorrail zelf al tot het gaatje doorontwikkeld is...
Ja, en ik weet dat je het verschil niet weet tussen spoorrails en spoortraject, en je dus nog geeneens een strippenkaart waard ben om te geven.quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:08 schreef b2py het volgende:
[..]
wijsneus. Je weet best wat ik bedoel
Fietsquote:Op woensdag 6 februari 2013 19:09 schreef b2py het volgende:
En hoe doen we dat met al die studenten die dagelijks de metro,tram of bus gebruiken? Al die duizenden studenten die van Utrecht C naar De Uithof moeten?
Wat denk je zelf? Omdat je dan waarschijnlijk een ICE krijgt van K naar DO.quote:Op woensdag 6 februari 2013 19:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En waarom kost een enkele reis Koln - Bestwig over Dortmund 37 euro ipv 30 als ik het over een willekeurig ander punt doe? (Lees :Schwerte. Dusseldorf/Wuppertal/Hagen...)
Met regionaalverkeer dusquote:Op woensdag 6 februari 2013 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat denk je zelf? Omdat je dan waarschijnlijk een ICE krijgt van K naar DO.
Oeiii man, wat een mega plaat zeg!quote:[ link | afbeelding ]
Nabij het al eerder door mij genoemde Didcot passeert Class 66 #572 van Freightliner, met aan de haak een kleurrijke verzameling aan wagons.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |