heb me nog steeds niet aangemeldquote:Op donderdag 7 februari 2013 17:37 schreef b2py het volgende:
Zijn hier trouwens ook andere sympathisant van MVBOV?
twitter:NS_online twitterde op donderdag 07-02-2013 om 17:58:52Amsterdam Zuid: er rijden geen treinen van en naar dit station door een seinstoring. http://t.co/z23egl7C #Asdz reageer retweet
Dat rijmt!quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:26 schreef DriekOplopers het volgende:
Voor Beter OV
de onbetwiste nummer 2
Ja. Rover was me al tijden té afwachtend en sinds Kruyts onverdiende aanval op Rikus heb ik het helemaal opgegeven.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:37 schreef b2py het volgende:
Zijn hier trouwens ook andere sympathisant van MVBOV?
Ga ik toch voor Zwolle denk ik. SLT, DDAR, DM'90, VIRM ICM, TD7, GTW, Plan-V.quote:Op donderdag 7 februari 2013 18:53 schreef Straatcommando. het volgende:
Hoeveel materiaal hebben jullie maximaal op een station gezien?
Ik had voor de nieuwe dienstregeling wel een primeur te pakken denk ik, op Arnhem stonden(niet allemaal aan de perrons, overigens!) DM'90, LINT, SGM, VIRM, ICM, ICR+stand en verderop stonden de GTW'tjes van Arriva klaar, en een verdwaalde schmutzige plan V. Volle bak welDD-AR rijdt hier nooit, tenzij ingezet als verdwaalde sprinter.
klopt. rijdt tegenwoordig ook in de stopper Zwolle - Utrechtquote:Op donderdag 7 februari 2013 19:19 schreef Viezze het volgende:
Plan V zie je (bijna) niet meer in Zwolle, DDZ zie ik tegenwoordig ook nog wel eens staan.
Waar ik op reageerde had het ook niet over nu, maar over weleerquote:Op donderdag 7 februari 2013 19:19 schreef Viezze het volgende:
Plan V zie je (bijna) niet meer in Zwolle, DDZ zie ik tegenwoordig ook nog wel eens staan.
Dan moet er ook wel een dag zijn geweest dat je de IC Berlijn aan dat rijtje toe kon voegen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Waar ik op reageerde had het ook niet over nu, maar over weleer
Ja inderdaad, maar waarom? Toch maar even Somda doorspitten vrees ik. Ik ben vandaag in iedere geval maar eens met de stopper mee geweest omdat ik nog nooit in deze 'huiskamertrein' gezeten had. (Een oud-collega van mij noemt ze 'huiskamertrein' vanwege de loungebank.)quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. rijdt tegenwoordig ook in de stopper Zwolle - Utrecht
twitter:NSHispeed_info twitterde op donderdag 07-02-2013 om 19:28:50#Fyra 962: #Fyra naar Breda; Amsterdam Centraal v 18:55 heeft een onbekende vertraging door een brandend wissel. Wij houden u op de hoogte. reageer retweet
brandende wissels!twitter:NSHispeed_info twitterde op donderdag 07-02-2013 om 19:28:39#Fyra 964: #Fyra naar Breda; Amsterdam Centraal v 19:25 krijgt een onbekende vertraging door een brandend wissel. Wij houden u op de hoogte reageer retweet
De reden dat DDZ in de stopper Utrecht - Zwolle rijdt is omdat de NS niet genoeg stoptreinmaterieel heeft en juist het DD-AR vervangen wordt door IC-materieel. Om op dat traject toch genoeg capaciteit te bieden is daarom gekozen voor de inzet van DDZ. Een van de redenen hiervoor is dat het redelijk snel optrekt. Een stukje sneller dan VIRM of ICMmquote:Op donderdag 7 februari 2013 19:27 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Ja inderdaad, maar waarom? Toch maar even Somda doorspitten vrees ik. Ik ben vandaag in iedere geval maar eens met de stopper mee geweest omdat ik nog nooit in deze 'huiskamertrein' gezeten had. (Een oud-collega van mij noemt ze 'huiskamertrein' vanwege de loungebank.)
Vwb de Plan V: klopt inderdaad, was even vergeten dat dat alweer weg was...
Ja daar moest ik in het begin erg aan wennen, moest al vroeg op maar omdat alledrie de vervoerders niet echt betrouwbaar te noemen zijn moest ik nog maar een trein vroeger nemen want anders was ik constant te laat op schoolquote:Op donderdag 7 februari 2013 17:22 schreef Peterselieman het volgende:
De punctualiteit op Arnhem - Doetinchem - Winterswijk was in december bij Arriva en Breng 59%
inmiddels is het gestegen naar 77,7% voor Arriva en 75,8% voor Breng. Deed Syntus het met 81,3% toch nog een stukje beter
http://www.treinreiziger.(...)atische_start-144989
Is dat ijsblokkengezeik nou eens een keer afgelopen of WAT?!quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:30 schreef b2py het volgende:
twitter:NSHispeed_info twitterde op donderdag 07-02-2013 om 19:28:50#Fyra 962: #Fyra naar Breda; Amsterdam Centraal v 18:55 heeft een onbekende vertraging door een brandend wissel. Wij houden u op de hoogte. reageer retweet
brandende wissels!twitter:NSHispeed_info twitterde op donderdag 07-02-2013 om 19:28:39#Fyra 964: #Fyra naar Breda; Amsterdam Centraal v 19:25 krijgt een onbekende vertraging door een brandend wissel. Wij houden u op de hoogte reageer retweet
het kan, maar je hebt volgens mij dan geen enkele speling meer over. Dus alleen op de rustige uren is het te halen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:37 schreef dennistd het volgende:
VIRM in die stopper staat garant voor vertraging volgens mij..
jij wilde vanochtend nog van geen sneeuw wetenquote:Op donderdag 7 februari 2013 19:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is dat ijsblokkengezeik nou eens een keer afgelopen of WAT?!
De uren dat dubbeldeks mat niet nodig is bedoelt u?quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:54 schreef Peterselieman het volgende:
alleen op de rustige uren is het te halen.
Wissels die voor zichzelf zorgen, I like thatquote:Op donderdag 7 februari 2013 19:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jij wilde vanochtend nog van geen sneeuw weten
jupquote:Op donderdag 7 februari 2013 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De uren dat dubbeldeks mat niet nodig is bedoelt u?
Paar weken terug voor het eerst een SLT'tje gespot op Arnhem opstel. Vriendinlief wist vorige week te melden dat er een mDDM in de sprinter Nijmegen - Zutphen had gezeten, zie je hier ook nooitquote:Op donderdag 7 februari 2013 18:53 schreef Straatcommando. het volgende:
Hoeveel materiaal hebben jullie maximaal op een station gezien?
Ik had voor de nieuwe dienstregeling wel een primeur te pakken denk ik, op Arnhem stonden(niet allemaal aan de perrons, overigens!) DM'90, LINT, SGM, VIRM, ICM, ICR+stand en verderop stonden de GTW'tjes van Arriva klaar, en een verdwaalde schmutzige plan V. Volle bak welDD-AR rijdt hier nooit, tenzij ingezet als verdwaalde sprinter.
Ik weet niet of ik met je wil ruilen, maar dat VIRM, SLT en DDAR geweld ben ik wel zat in de regio hierquote:Op donderdag 7 februari 2013 19:58 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Paar weken terug voor het eerst een SLT'tje gespot op Arnhem opstel. Vriendinlief wist vorige week te melden dat er een mDDM in de sprinter Nijmegen - Zutphen had gezeten, zie je hier ook nooit
Ik heb zelf vrij weinig met de nieuwere generatie computerstreinen en met ouwe meuk des te meer, dus wat dat betreft zit je hier primaquote:Op donderdag 7 februari 2013 19:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik met je wil ruilen, maar dat VIRM, SLT en DDAR geweld ben ik wel zat in de regio hier
ik geloof er niets van.quote:Vriendinlief wist vorige week te melden dat er een mDDM in de sprinter Nijmegen - Zutphen had gezeten
dan moet je voor straf eens een dag lang met alleen maar SGMm reizen. Denk dat je dan snel de gewone meuk terug wiltquote:Op donderdag 7 februari 2013 19:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik met je wil ruilen, maar dat VIRM, SLT en DDAR geweld ben ik wel zat in de regio hier
de wisselverwarming iets te hoog gezet zeker.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:30 schreef b2py het volgende:
twitter:NSHispeed_info twitterde op donderdag 07-02-2013 om 19:28:50#Fyra 962: #Fyra naar Breda; Amsterdam Centraal v 18:55 heeft een onbekende vertraging door een brandend wissel. Wij houden u op de hoogte. reageer retweet
brandende wissels!twitter:NSHispeed_info twitterde op donderdag 07-02-2013 om 19:28:39#Fyra 964: #Fyra naar Breda; Amsterdam Centraal v 19:25 krijgt een onbekende vertraging door een brandend wissel. Wij houden u op de hoogte reageer retweet
Als ik ergens een hekel aan heb..quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan moet je voor straf eens een dag lang met alleen maar SGMm reizen. Denk dat je dan snel de gewone meuk terug wilt
Nou, inderdaad. Je zou rustig 3 uur 6 treinen laten lopen tot er iets anders in die serie zatquote:
Ja, ze bestaan echt. Al komt al haar treinenkennis natuurlijk wel in eerste instantie van mij afquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
ik geloof er niets van.![]()
a) een vriendin
b) iets over treinen zeggen
c) weten wat de afkorting is
d) Zie a tot en met c
Nou bazensoep? Wel veel potentieel voor een bazensoep, maar dat laten ze dan liggen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:05 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Hij is wat gedateerd, maar kwam hem tegen en was volgens mij nog niet gepost hier. Wat een bazensoep.
Is gewoon de oplossing voor ijsblokvorming onder de V250quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:30 schreef b2py het volgende:
twitter:NSHispeed_info twitterde op donderdag 07-02-2013 om 19:28:50#Fyra 962: #Fyra naar Breda; Amsterdam Centraal v 18:55 heeft een onbekende vertraging door een brandend wissel. Wij houden u op de hoogte. reageer retweet
brandende wissels!twitter:NSHispeed_info twitterde op donderdag 07-02-2013 om 19:28:39#Fyra 964: #Fyra naar Breda; Amsterdam Centraal v 19:25 krijgt een onbekende vertraging door een brandend wissel. Wij houden u op de hoogte reageer retweet
Dat is natuurlijk wel erg strak, maar zo hoort hetquote:The operating contract will include penalties for delays of more than 2 min.
Walgelijk.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:32 schreef bork het volgende:
Nog een bijzondere livrei
http://nos.nl/video/47104(...)an-in-rotterdam.html
Thalys beplakt met zijn karakteristieke Bretonse streepje
datquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:41 schreef Anno1982 het volgende:
Gefeliciteerd Mirgeam, mooie serie foto's!
Puik!quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:35 schreef Mirgeam het volgende:
Omdat ik vandaag geslaagd ben voor de proeve van bekwaamheid voor dit type locomotief, wat foto's
De cabine van een Bombardier TRAXX 186
[ afbeelding ]
niet mijn foto![]()
[ afbeelding ]
Bovenste rij: noodknop voor het uitvoeren van een snelremming en het neerlaten van de stroomafnemers. Daarnaast de GSM-R en het diagnosescherm, waar alles over de locomotief op af te lezen is.
Daaronder de klimaatbeheersing, zijdekeuze deurbediening, en groepje knoppen voor het duitse LZB/PZB beveiligingssysteem. Daarnaast de bediening voor de zandstrooiers (alleen manueel, automatisch is niet aangesloten), tyfoon, dimlicht/grootlicht frontseinen, hoofdbediening frontseinen en de schakelaar voor de stuurtafel- en cabineverlichting.
De 3 witte knoppen zijn voor de rijrichtingkeuze, de linker hendel is voor het bedienen van de AFB (soort cruise control), de rechter hendel voor het geven van tractie.
[ afbeelding ]
Het linker scherm is voor de ETCS, waaraan de ATB gekoppeld is. Het rechter scherm kunnen ze in duitsland de dienstregeling op weergeven, dit scherm gebruiken wij niet.
De onderste meter geeft de luchtdruk in de treinleiding (rood) en stuurreservoir (wit) weer, de bovenste de luchtdruk van de remcylinders van beide draaistellen. De knop erboven is voor de lagedrukoverlading, die gebruik je als je tijdens het rijden vermoed vaste remmen te hebben.
De hendels zijn de indirecte en directe rem.
De wit oplichtende knop in het midden is voor het in gebruik nemen van de indirecte remkraan, deze is nu buiten gebruik.
Onderaan de spuiklep, daarmee los je de remmen van de locotief voor het achteruit inbufferen, zodat de rangeerder de koppeling los kan halen. Daarnaast de ruitenwissers, ruitensproeiers en ruitverwarming. Onzichtbaar achter de directe rem is de knop voor de treinverwarming. Daarnaast de schakelaars om de snelschakelaar en stroomafnemers te bedienen. Het witte pookje is voor het openen van de deuren, die je met de zijdekeuzeknoppen links hebt geselecteerd. Sluiten werkt niet op de Fyra, dat wordt door de conducteur gedaan.
Het bovenste paneel is voor het rangeren met je kop uit het raam.
[ afbeelding ]
Links het koel/warmkastje waar de machinist z'n drinken in kan vergeten, rechts de achterwand van de cabine. Linksboven de batterijschakelaar (naar links bewegen voor het in/uit schakelen van de loc, midden en rechts zijn voor het uit- en in gebruik nemen van de cabine). Daarnaast de schakelaar voor het frontseinbeeld, de knoppen voor de parkeerrem en de verlichting van de machineruimte.
De rechter rode schakelaar is de noodbediening van de ruitverwarming, de linker gebruiken we niet. Ik kan me niet meer herinneren wat ie doet.![]()
Helemaal onderaan de sleepschakelaar, die de parkeerrem uitschakelt zodat de loc gesleept kan worden.
In de machineruimte zijn het laagspanningsautomatenpaneel en gereedmaakpaneel machineruimte zichtbaar. Hier vind je onder andere een laagspanningsvoltmeter voor de accu's en de schakelaar voor het uitzetten van de dodeman.
[ afbeelding ]
Het luchtpaneel, met de afsluitkranen voor de stroomafnemers, draaistellen, snelremkleppen, zandstrooiers, sleepmodule en tripleklep. Linksboven een kleine compressor om de stroomafnemers nog op te krijgen als er onvoldoende batterijspanning is, en achter de deur een gereedschapsrek.
[ afbeelding ]
Het laagspanningsautomatenpaneel. Dit is een van de twee grotere groepen zekeringsautomaten, waar onder andere de ETCS (rood label onderaan) en GSM-R te resetten zijn.
[ afbeelding ]
De hoogspanningsruimte, waar je alleen in kan als de locomotief volledig geaard is. Zichtbaar is de snelschakelaar voor wisselspanning, achter de wand staat de snelschakelaar voor gelijkspanning.
Ik vind het wel leuk, het past bij de beleving die ik heb bij het merk Thalys. Warm, luxe, en toch toegankelijk. Ze doen 't wel vaker, een trein in een bepaalde livrei steken vanwege een actie.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Walgelijk.
Ga gewoon reizigers vervoerenAandachtsgeile flikkers kunnen ook wel in een limo met chauffeur.
Dienstregeling:quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:39 schreef greavy het volgende:
Voor de statistieken: Vandaag te horen gekregen van een insider dat er morgen proefritten gereden gaan worden ri. Roosendaal (en/of België) met de Benelux V 2.0! Details heeft hij mij niet doorgestuurd.
Bron: stefanic op HGBTFquote:Vrijdag 8/2:
DenHaag 7u29 -> Antwerpen 9u01-04 -> Brussel 9u42 (-> Vorst)
Brussel 12u18 -> Antwerpen 12u56-59 -> DenHaag 14u32
Zaterdag 9/2:
DenHaag 7u29 -> Antwerpen 9u13 (-> GroenenHoek)
Antwerpen 10u47 -> DenHaag 12u32
Telkens Traxx + 7 ICrm
En belangrijker, Thalys laat het ook niet in de weg zitten van hun core business "reizigers vervoeren" zoals een zekere Olympische Spelen sponsorende frietbakker.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:13 schreef James1988 het volgende:Ik vind het wel leuk, het past bij de beleving die ik heb bij het merk Thalys. Warm, luxe, en toch toegankelijk. Ze doen 't wel vaker, een trein in een bepaalde livrei steken vanwege een actie.
En dat dus ook.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:18 schreef Litpho het volgende:
[..]
En belangrijker, Thalys laat het ook niet in de weg zitten van hun core business "reizigers vervoeren" zoals een zekere Olympische Spelen sponsorende frietbakker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |