Neuh, andere technologie zelfde chip idee.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het ging mij er meer om dat de ID dus blijkbaar ook gebruik maakt van dezelfde opzichtig gammele technologie als de OVC. En dat daarmee de deur naar identiteitsfraude in principe wagenwijd open staat. En dat is wel zorgelijk
Nou ja, onveilig is het niet: hij remt gewoon en komt tot stilstand. Dus in die zin is het goed ontworpen, het is failsafe. Maar onhandig is het welquote:Op donderdag 7 februari 2013 12:43 schreef ArnosL het volgende:
Lekker veilig. Maar goed dat ze nog een tijdje stil blijven staan.
Dat die treinen 'verdwalen' is niet erg veiligquote:Op donderdag 7 februari 2013 12:51 schreef V2 het volgende:
[..]
Nou ja, onveilig is het niet: hij remt gewoon en komt tot stilstand. Dus in die zin is het goed ontworpen, het is failsafe. Maar onhandig is het wel
Je bedoelt: de software, MET deze fout, is al een keer eerder gecertificeerd?quote:Op donderdag 7 februari 2013 12:30 schreef KnightSolaire het volgende:
Een andere softwarebug zorgt ervoor dat Fyra-treinen kunnen ‘verdwalen’. De programmeerfout kan de status van de rijrichting plotseling veranderen. De computer denkt ineens in tegenovergestelde richting te rijden en activeert uit voorzorg de remmen.
Een simpele oplossing voor deze problemen met het beveiligingssysteem is niet voorhanden. Aanpassingen en het opnieuw certificeren van de software kosten bovendien veel tijd.
Haha, ik typte het zelf net hierbovenquote:Op donderdag 7 februari 2013 12:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je bedoelt: de software, MET deze fout, is al een keer eerder gecertificeerd?
Het enige wat verdwaalt is volgens mij de computer zelf, en daardoor wordt een noodremming ingezet. Volgens mij is het gewoon een beetje een journalistieke dramatisering van wat er aan de hand isquote:Op donderdag 7 februari 2013 12:51 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Dat die treinen 'verdwalen' is niet erg veilig
Ja, want dat treinen door elementair gepruts om de haverklap stil komen te staan is natuurlijk helemaal geen drama. Toch?quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:05 schreef V2 het volgende:
[..]
Het enige wat verdwaalt is volgens mij de computer zelf, en daardoor wordt een noodremming ingezet. Volgens mij is het gewoon een beetje een journalistieke dramatisering van wat er aan de hand is
Ben ik de enige als ik zeg dat het belachelijk is dat dit overschakelen precies op de grens moet gebeuren? Rotterdam-Antwerpen had één traject met één systeem moeten zijn.quote:De trein moet bij die overgang overschakelen van het Nederlandse naar het Belgische GSM-R-net.
Natuurlijk is het een dramaverhaal. Alleen, waar ik mij dan lichtelijk aan erger is dat er de implicatie gewekt wordt door het woord 'verdwalen' dat de trein ergens een verkeerde afslag zou kunnen nemen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, want dat treinen door elementair gepruts om de haverklap stil komen te staan is natuurlijk helemaal geen drama. Toch?
er staan toch aanhalingstekens omheen zanikaard.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:16 schreef V2 het volgende:
[..]
Natuurlijk is het een dramaverhaal. Alleen, waar ik mij dan lichtelijk aan erger is dat er de implicatie gewekt wordt door het woord 'verdwalen' dat de trein ergens een verkeerde afslag zou kunnen nemen.
Geen treinen Zutphen na aanvaring spoorbrug ?quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
er staan toch aanhalingstekens omheen zanikaard.
Waar ik mij aan erger is dat mijn trein stilstaat. Urenlang. ALWEER.
Ook dat is een punt waar dat wel vaker mis gaat. Zal ook wel met het hoogwater te maken hebben.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:23 schreef MPG het volgende:
[..]
Geen treinen Zutphen na aanvaring spoorbrug ?
Dan zou de verkeersleiding over station Noorderkempen vanuit Rotterdam gebeuren, of bepaalt Antwerpen-Berchem dat een punctueel rijdende Fyra moet wachten tot een Thalys voorbij is? Ik denk niet dat dat acceptabel is.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:14 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ben ik de enige als ik zeg dat het belachelijk is dat dit overschakelen precies op de grens moet gebeuren? Rotterdam-Antwerpen had één traject met één systeem moeten zijn.
Doe dat omschakelen gewoon in een station, dan is het niet meteen zo'n groot probleem als je door een storing niet meer verder kan rijden.
Ja, tuurlijk, je afvagen of je je er in een trein bij kan persen, dat is zekerheidquote:Op donderdag 7 februari 2013 09:30 schreef b2py het volgende:
NS 'overdrijft' met winterdienstregeling
Zekerheid
NS verklaart met de winterdienstregelin 'het zekere voor het onzekere' te willen nemen. "Wij kozen voor zekerheid. Als we de normale dienstregeling rijden en we krijgen te maken met storingen dan worden vele duizenden mensen meer getroffen."
Bron
Dat is dus gewoon NIET zo.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:30 schreef b2py het volgende:
NS verklaart met de winterdienstregelin 'het zekere voor het onzekere' te willen nemen. "Wij kozen voor zekerheid. Als we de normale dienstregeling rijden en we krijgen te maken met storingen dan worden vele duizenden mensen meer getroffen."
quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Als de scheidsrechter het zegt, zal het wel zo zijn
Gecombineerd met "Yay! Sneeuw! Dan valt het materieeltekort niet zo opquote:Op donderdag 7 februari 2013 14:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit is gewoon "we duperen een paar honderdduizend man op voorhand, zodat we er straks een paar duizend minder hoeven te duperen".
Én beneden!quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:11 schreef b2py het volgende:
Net eerste zittende rit NID gedaan. Zeer comfortabele trein al zeg ik het zelf. Coach opstelling boven ;-)
Kom niet aan de Gouden Stoelenquote:Op donderdag 7 februari 2013 16:24 schreef James1988 het volgende:
NID lijkt me prima materieel voor Roosendaal - Zwolle en Den Haag - Venlo
Dat klopt. Al heb ik de laatste tijd wat vaker ICM of VIRM gezien daar.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:27 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat rijdt ookop Roosendaal - Zwolle hoor
Inderdaad en dan ter vervanging van de gelukkig zeldzame VIRMs die er nog rijden. De kolopers en ICRm stammen moeten gewoon blijven hoorquote:Op donderdag 7 februari 2013 16:24 schreef James1988 het volgende:
NID lijkt me prima materieel voor Roosendaal - Zwolle en Den Haag - Venlo
mja, er mag wel wat meer ICMm de Noord-Oost in. Kunnen wat meer treinen minder krap gepland wordenquote:Op donderdag 7 februari 2013 16:48 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Inderdaad en dan ter vervanging van de gelukkig zeldzame VIRMs die er nog rijden. De kolopers en ICRm stammen moeten gewoon blijven hoor
let op wat ie zegt eh... "Zittende rit"quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:11 schreef b2py het volgende:
Net eerste zittende rit NID gedaan. Zeer comfortabele trein al zeg ik het zelf. Coach opstelling boven ;-)
Vorige keer moest ik staan over de Hanzelijnquote:Op donderdag 7 februari 2013 17:04 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
let op wat ie zegt eh... "Zittende rit"
Zou ook weer wat meer afwisseling bieden wat betreft materieel dat in Eindhoven stopt, want dat is momenteel heul veul VIRM.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:24 schreef James1988 het volgende:
NID lijkt me prima materieel voor Roosendaal - Zwolle en Den Haag - Venlo
Mwoah, Plan V, DDAR, SGMm, ICMm en ICRm komen er toch ook geregeld. Er zijn stations met veel minder variatiequote:Op donderdag 7 februari 2013 17:07 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Zou ook weer wat meer afwisseling bieden wat betreft materieel dat in Eindhoven stopt, want dat is momenteel heul veul VIRM.
quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:17 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Mwoah, Plan V, DDAR, SGMm, ICMm en ICRm komen er toch ook geregeld. Er zijn stations met veel minder variatie.
over kapotgevroren wegen hoor je bijna niemand.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:18 schreef b2py het volgende:
Vindt het toch wel bijzonder dat er altijd groot in media aandacht wordt besteed aan het feit dat de file's zo enorm zijn afgenomen, zo ook vandaag weer. En dat het gefaal van het spoor ook zo breed wordt uitgemeten. Psychologische oorlogsvoering door de media bijna.
NID in plaats van Plan V daarquote:Op donderdag 7 februari 2013 17:20 schreef lyolyrc het volgende:
[..]![]()
Verpest mijn pleidooi voor NID in Eindhoven nou niet.
Als ik een trein pak vanuit Eindhoven, dan is het trouwens 99 van de 100 keer een intercity en dus vaak VIRM.
Behalve over de Ketelbrug op de A6, blijft een hekel punt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
over kapotgevroren wegen hoor je bijna niemand.
Voordat de Eurostar ging rijden waren er diensten voorzien die verder zouden gaan dan Londen. Hiervoor zijn treinen gebouwd, de zogeheten "North of London" (NoL)-stellen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Weet iemand het echte verhaal achter het feit Waarom er zoveel tgv in eurostar livrei is? Ik heb dat ooit eens geweten maar kann het nergens meer vinden..
daar is BSB nu bezig, dus dat zou halverwege dit jaar opgelost moeten zijn.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Behalve over de Ketelbrug op de A6, blijft een hekel punt.
Plan V bromt en trilt enorm bij het wegrijden en maakt een hels kabaal bij het remmen, maar toch kan ik het wel waarderen. Nee, dan liever SGMm weg.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:22 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
NID in plaats van Plan V daar
Geheel terecht.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:26 schreef DriekOplopers het volgende:
Voor Beter OV
de onbetwiste nummer 2
http://www.metronieuws.nl(...)rZmbf!DsYOXbMEB9646/
de nummer één positie komt ook nog welquote:Op donderdag 7 februari 2013 17:26 schreef DriekOplopers het volgende:
Voor Beter OV
de onbetwiste nummer 2
http://www.metronieuws.nl(...)rZmbf!DsYOXbMEB9646/
heb me nog steeds niet aangemeldquote:Op donderdag 7 februari 2013 17:37 schreef b2py het volgende:
Zijn hier trouwens ook andere sympathisant van MVBOV?
twitter:NS_online twitterde op donderdag 07-02-2013 om 17:58:52Amsterdam Zuid: er rijden geen treinen van en naar dit station door een seinstoring. http://t.co/z23egl7C #Asdz reageer retweet
Dat rijmt!quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:26 schreef DriekOplopers het volgende:
Voor Beter OV
de onbetwiste nummer 2
Ja. Rover was me al tijden té afwachtend en sinds Kruyts onverdiende aanval op Rikus heb ik het helemaal opgegeven.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:37 schreef b2py het volgende:
Zijn hier trouwens ook andere sympathisant van MVBOV?
Ga ik toch voor Zwolle denk ik. SLT, DDAR, DM'90, VIRM ICM, TD7, GTW, Plan-V.quote:Op donderdag 7 februari 2013 18:53 schreef Straatcommando. het volgende:
Hoeveel materiaal hebben jullie maximaal op een station gezien?
Ik had voor de nieuwe dienstregeling wel een primeur te pakken denk ik, op Arnhem stonden(niet allemaal aan de perrons, overigens!) DM'90, LINT, SGM, VIRM, ICM, ICR+stand en verderop stonden de GTW'tjes van Arriva klaar, en een verdwaalde schmutzige plan V. Volle bak welDD-AR rijdt hier nooit, tenzij ingezet als verdwaalde sprinter.
klopt. rijdt tegenwoordig ook in de stopper Zwolle - Utrechtquote:Op donderdag 7 februari 2013 19:19 schreef Viezze het volgende:
Plan V zie je (bijna) niet meer in Zwolle, DDZ zie ik tegenwoordig ook nog wel eens staan.
Waar ik op reageerde had het ook niet over nu, maar over weleerquote:Op donderdag 7 februari 2013 19:19 schreef Viezze het volgende:
Plan V zie je (bijna) niet meer in Zwolle, DDZ zie ik tegenwoordig ook nog wel eens staan.
Dan moet er ook wel een dag zijn geweest dat je de IC Berlijn aan dat rijtje toe kon voegen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Waar ik op reageerde had het ook niet over nu, maar over weleer
Ja inderdaad, maar waarom? Toch maar even Somda doorspitten vrees ik. Ik ben vandaag in iedere geval maar eens met de stopper mee geweest omdat ik nog nooit in deze 'huiskamertrein' gezeten had. (Een oud-collega van mij noemt ze 'huiskamertrein' vanwege de loungebank.)quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt. rijdt tegenwoordig ook in de stopper Zwolle - Utrecht
twitter:NSHispeed_info twitterde op donderdag 07-02-2013 om 19:28:50#Fyra 962: #Fyra naar Breda; Amsterdam Centraal v 18:55 heeft een onbekende vertraging door een brandend wissel. Wij houden u op de hoogte. reageer retweet
brandende wissels!twitter:NSHispeed_info twitterde op donderdag 07-02-2013 om 19:28:39#Fyra 964: #Fyra naar Breda; Amsterdam Centraal v 19:25 krijgt een onbekende vertraging door een brandend wissel. Wij houden u op de hoogte reageer retweet
De reden dat DDZ in de stopper Utrecht - Zwolle rijdt is omdat de NS niet genoeg stoptreinmaterieel heeft en juist het DD-AR vervangen wordt door IC-materieel. Om op dat traject toch genoeg capaciteit te bieden is daarom gekozen voor de inzet van DDZ. Een van de redenen hiervoor is dat het redelijk snel optrekt. Een stukje sneller dan VIRM of ICMmquote:Op donderdag 7 februari 2013 19:27 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Ja inderdaad, maar waarom? Toch maar even Somda doorspitten vrees ik. Ik ben vandaag in iedere geval maar eens met de stopper mee geweest omdat ik nog nooit in deze 'huiskamertrein' gezeten had. (Een oud-collega van mij noemt ze 'huiskamertrein' vanwege de loungebank.)
Vwb de Plan V: klopt inderdaad, was even vergeten dat dat alweer weg was...
Ja daar moest ik in het begin erg aan wennen, moest al vroeg op maar omdat alledrie de vervoerders niet echt betrouwbaar te noemen zijn moest ik nog maar een trein vroeger nemen want anders was ik constant te laat op schoolquote:Op donderdag 7 februari 2013 17:22 schreef Peterselieman het volgende:
De punctualiteit op Arnhem - Doetinchem - Winterswijk was in december bij Arriva en Breng 59%
inmiddels is het gestegen naar 77,7% voor Arriva en 75,8% voor Breng. Deed Syntus het met 81,3% toch nog een stukje beter
http://www.treinreiziger.(...)atische_start-144989
Is dat ijsblokkengezeik nou eens een keer afgelopen of WAT?!quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:30 schreef b2py het volgende:
twitter:NSHispeed_info twitterde op donderdag 07-02-2013 om 19:28:50#Fyra 962: #Fyra naar Breda; Amsterdam Centraal v 18:55 heeft een onbekende vertraging door een brandend wissel. Wij houden u op de hoogte. reageer retweet
brandende wissels!twitter:NSHispeed_info twitterde op donderdag 07-02-2013 om 19:28:39#Fyra 964: #Fyra naar Breda; Amsterdam Centraal v 19:25 krijgt een onbekende vertraging door een brandend wissel. Wij houden u op de hoogte reageer retweet
het kan, maar je hebt volgens mij dan geen enkele speling meer over. Dus alleen op de rustige uren is het te halen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:37 schreef dennistd het volgende:
VIRM in die stopper staat garant voor vertraging volgens mij..
jij wilde vanochtend nog van geen sneeuw wetenquote:Op donderdag 7 februari 2013 19:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is dat ijsblokkengezeik nou eens een keer afgelopen of WAT?!
De uren dat dubbeldeks mat niet nodig is bedoelt u?quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:54 schreef Peterselieman het volgende:
alleen op de rustige uren is het te halen.
Wissels die voor zichzelf zorgen, I like thatquote:Op donderdag 7 februari 2013 19:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jij wilde vanochtend nog van geen sneeuw weten
jupquote:Op donderdag 7 februari 2013 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De uren dat dubbeldeks mat niet nodig is bedoelt u?
Paar weken terug voor het eerst een SLT'tje gespot op Arnhem opstel. Vriendinlief wist vorige week te melden dat er een mDDM in de sprinter Nijmegen - Zutphen had gezeten, zie je hier ook nooitquote:Op donderdag 7 februari 2013 18:53 schreef Straatcommando. het volgende:
Hoeveel materiaal hebben jullie maximaal op een station gezien?
Ik had voor de nieuwe dienstregeling wel een primeur te pakken denk ik, op Arnhem stonden(niet allemaal aan de perrons, overigens!) DM'90, LINT, SGM, VIRM, ICM, ICR+stand en verderop stonden de GTW'tjes van Arriva klaar, en een verdwaalde schmutzige plan V. Volle bak welDD-AR rijdt hier nooit, tenzij ingezet als verdwaalde sprinter.
Ik weet niet of ik met je wil ruilen, maar dat VIRM, SLT en DDAR geweld ben ik wel zat in de regio hierquote:Op donderdag 7 februari 2013 19:58 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Paar weken terug voor het eerst een SLT'tje gespot op Arnhem opstel. Vriendinlief wist vorige week te melden dat er een mDDM in de sprinter Nijmegen - Zutphen had gezeten, zie je hier ook nooit
Ik heb zelf vrij weinig met de nieuwere generatie computerstreinen en met ouwe meuk des te meer, dus wat dat betreft zit je hier primaquote:Op donderdag 7 februari 2013 19:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik met je wil ruilen, maar dat VIRM, SLT en DDAR geweld ben ik wel zat in de regio hier
ik geloof er niets van.quote:Vriendinlief wist vorige week te melden dat er een mDDM in de sprinter Nijmegen - Zutphen had gezeten
dan moet je voor straf eens een dag lang met alleen maar SGMm reizen. Denk dat je dan snel de gewone meuk terug wiltquote:Op donderdag 7 februari 2013 19:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik met je wil ruilen, maar dat VIRM, SLT en DDAR geweld ben ik wel zat in de regio hier
de wisselverwarming iets te hoog gezet zeker.quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:30 schreef b2py het volgende:
twitter:NSHispeed_info twitterde op donderdag 07-02-2013 om 19:28:50#Fyra 962: #Fyra naar Breda; Amsterdam Centraal v 18:55 heeft een onbekende vertraging door een brandend wissel. Wij houden u op de hoogte. reageer retweet
brandende wissels!twitter:NSHispeed_info twitterde op donderdag 07-02-2013 om 19:28:39#Fyra 964: #Fyra naar Breda; Amsterdam Centraal v 19:25 krijgt een onbekende vertraging door een brandend wissel. Wij houden u op de hoogte reageer retweet
Als ik ergens een hekel aan heb..quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan moet je voor straf eens een dag lang met alleen maar SGMm reizen. Denk dat je dan snel de gewone meuk terug wilt
Nou, inderdaad. Je zou rustig 3 uur 6 treinen laten lopen tot er iets anders in die serie zatquote:
Ja, ze bestaan echt. Al komt al haar treinenkennis natuurlijk wel in eerste instantie van mij afquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:03 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
ik geloof er niets van.![]()
a) een vriendin
b) iets over treinen zeggen
c) weten wat de afkorting is
d) Zie a tot en met c
Nou bazensoep? Wel veel potentieel voor een bazensoep, maar dat laten ze dan liggen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:05 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Hij is wat gedateerd, maar kwam hem tegen en was volgens mij nog niet gepost hier. Wat een bazensoep.
Is gewoon de oplossing voor ijsblokvorming onder de V250quote:Op donderdag 7 februari 2013 19:30 schreef b2py het volgende:
twitter:NSHispeed_info twitterde op donderdag 07-02-2013 om 19:28:50#Fyra 962: #Fyra naar Breda; Amsterdam Centraal v 18:55 heeft een onbekende vertraging door een brandend wissel. Wij houden u op de hoogte. reageer retweet
brandende wissels!twitter:NSHispeed_info twitterde op donderdag 07-02-2013 om 19:28:39#Fyra 964: #Fyra naar Breda; Amsterdam Centraal v 19:25 krijgt een onbekende vertraging door een brandend wissel. Wij houden u op de hoogte reageer retweet
Dat is natuurlijk wel erg strak, maar zo hoort hetquote:The operating contract will include penalties for delays of more than 2 min.
Walgelijk.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:32 schreef bork het volgende:
Nog een bijzondere livrei
http://nos.nl/video/47104(...)an-in-rotterdam.html
Thalys beplakt met zijn karakteristieke Bretonse streepje
datquote:Op donderdag 7 februari 2013 20:41 schreef Anno1982 het volgende:
Gefeliciteerd Mirgeam, mooie serie foto's!
Puik!quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:35 schreef Mirgeam het volgende:
Omdat ik vandaag geslaagd ben voor de proeve van bekwaamheid voor dit type locomotief, wat foto's
De cabine van een Bombardier TRAXX 186
[ afbeelding ]
niet mijn foto![]()
[ afbeelding ]
Bovenste rij: noodknop voor het uitvoeren van een snelremming en het neerlaten van de stroomafnemers. Daarnaast de GSM-R en het diagnosescherm, waar alles over de locomotief op af te lezen is.
Daaronder de klimaatbeheersing, zijdekeuze deurbediening, en groepje knoppen voor het duitse LZB/PZB beveiligingssysteem. Daarnaast de bediening voor de zandstrooiers (alleen manueel, automatisch is niet aangesloten), tyfoon, dimlicht/grootlicht frontseinen, hoofdbediening frontseinen en de schakelaar voor de stuurtafel- en cabineverlichting.
De 3 witte knoppen zijn voor de rijrichtingkeuze, de linker hendel is voor het bedienen van de AFB (soort cruise control), de rechter hendel voor het geven van tractie.
[ afbeelding ]
Het linker scherm is voor de ETCS, waaraan de ATB gekoppeld is. Het rechter scherm kunnen ze in duitsland de dienstregeling op weergeven, dit scherm gebruiken wij niet.
De onderste meter geeft de luchtdruk in de treinleiding (rood) en stuurreservoir (wit) weer, de bovenste de luchtdruk van de remcylinders van beide draaistellen. De knop erboven is voor de lagedrukoverlading, die gebruik je als je tijdens het rijden vermoed vaste remmen te hebben.
De hendels zijn de indirecte en directe rem.
De wit oplichtende knop in het midden is voor het in gebruik nemen van de indirecte remkraan, deze is nu buiten gebruik.
Onderaan de spuiklep, daarmee los je de remmen van de locotief voor het achteruit inbufferen, zodat de rangeerder de koppeling los kan halen. Daarnaast de ruitenwissers, ruitensproeiers en ruitverwarming. Onzichtbaar achter de directe rem is de knop voor de treinverwarming. Daarnaast de schakelaars om de snelschakelaar en stroomafnemers te bedienen. Het witte pookje is voor het openen van de deuren, die je met de zijdekeuzeknoppen links hebt geselecteerd. Sluiten werkt niet op de Fyra, dat wordt door de conducteur gedaan.
Het bovenste paneel is voor het rangeren met je kop uit het raam.
[ afbeelding ]
Links het koel/warmkastje waar de machinist z'n drinken in kan vergeten, rechts de achterwand van de cabine. Linksboven de batterijschakelaar (naar links bewegen voor het in/uit schakelen van de loc, midden en rechts zijn voor het uit- en in gebruik nemen van de cabine). Daarnaast de schakelaar voor het frontseinbeeld, de knoppen voor de parkeerrem en de verlichting van de machineruimte.
De rechter rode schakelaar is de noodbediening van de ruitverwarming, de linker gebruiken we niet. Ik kan me niet meer herinneren wat ie doet.![]()
Helemaal onderaan de sleepschakelaar, die de parkeerrem uitschakelt zodat de loc gesleept kan worden.
In de machineruimte zijn het laagspanningsautomatenpaneel en gereedmaakpaneel machineruimte zichtbaar. Hier vind je onder andere een laagspanningsvoltmeter voor de accu's en de schakelaar voor het uitzetten van de dodeman.
[ afbeelding ]
Het luchtpaneel, met de afsluitkranen voor de stroomafnemers, draaistellen, snelremkleppen, zandstrooiers, sleepmodule en tripleklep. Linksboven een kleine compressor om de stroomafnemers nog op te krijgen als er onvoldoende batterijspanning is, en achter de deur een gereedschapsrek.
[ afbeelding ]
Het laagspanningsautomatenpaneel. Dit is een van de twee grotere groepen zekeringsautomaten, waar onder andere de ETCS (rood label onderaan) en GSM-R te resetten zijn.
[ afbeelding ]
De hoogspanningsruimte, waar je alleen in kan als de locomotief volledig geaard is. Zichtbaar is de snelschakelaar voor wisselspanning, achter de wand staat de snelschakelaar voor gelijkspanning.
Ik vind het wel leuk, het past bij de beleving die ik heb bij het merk Thalys. Warm, luxe, en toch toegankelijk. Ze doen 't wel vaker, een trein in een bepaalde livrei steken vanwege een actie.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Walgelijk.
Ga gewoon reizigers vervoerenAandachtsgeile flikkers kunnen ook wel in een limo met chauffeur.
Dienstregeling:quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:39 schreef greavy het volgende:
Voor de statistieken: Vandaag te horen gekregen van een insider dat er morgen proefritten gereden gaan worden ri. Roosendaal (en/of België) met de Benelux V 2.0! Details heeft hij mij niet doorgestuurd.
Bron: stefanic op HGBTFquote:Vrijdag 8/2:
DenHaag 7u29 -> Antwerpen 9u01-04 -> Brussel 9u42 (-> Vorst)
Brussel 12u18 -> Antwerpen 12u56-59 -> DenHaag 14u32
Zaterdag 9/2:
DenHaag 7u29 -> Antwerpen 9u13 (-> GroenenHoek)
Antwerpen 10u47 -> DenHaag 12u32
Telkens Traxx + 7 ICrm
En belangrijker, Thalys laat het ook niet in de weg zitten van hun core business "reizigers vervoeren" zoals een zekere Olympische Spelen sponsorende frietbakker.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:13 schreef James1988 het volgende:Ik vind het wel leuk, het past bij de beleving die ik heb bij het merk Thalys. Warm, luxe, en toch toegankelijk. Ze doen 't wel vaker, een trein in een bepaalde livrei steken vanwege een actie.
En dat dus ook.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:18 schreef Litpho het volgende:
[..]
En belangrijker, Thalys laat het ook niet in de weg zitten van hun core business "reizigers vervoeren" zoals een zekere Olympische Spelen sponsorende frietbakker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |