Neuh, andere technologie zelfde chip idee.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het ging mij er meer om dat de ID dus blijkbaar ook gebruik maakt van dezelfde opzichtig gammele technologie als de OVC. En dat daarmee de deur naar identiteitsfraude in principe wagenwijd open staat. En dat is wel zorgelijk
Nou ja, onveilig is het niet: hij remt gewoon en komt tot stilstand. Dus in die zin is het goed ontworpen, het is failsafe. Maar onhandig is het welquote:Op donderdag 7 februari 2013 12:43 schreef ArnosL het volgende:
Lekker veilig. Maar goed dat ze nog een tijdje stil blijven staan.
Dat die treinen 'verdwalen' is niet erg veiligquote:Op donderdag 7 februari 2013 12:51 schreef V2 het volgende:
[..]
Nou ja, onveilig is het niet: hij remt gewoon en komt tot stilstand. Dus in die zin is het goed ontworpen, het is failsafe. Maar onhandig is het wel
Je bedoelt: de software, MET deze fout, is al een keer eerder gecertificeerd?quote:Op donderdag 7 februari 2013 12:30 schreef KnightSolaire het volgende:
Een andere softwarebug zorgt ervoor dat Fyra-treinen kunnen ‘verdwalen’. De programmeerfout kan de status van de rijrichting plotseling veranderen. De computer denkt ineens in tegenovergestelde richting te rijden en activeert uit voorzorg de remmen.
Een simpele oplossing voor deze problemen met het beveiligingssysteem is niet voorhanden. Aanpassingen en het opnieuw certificeren van de software kosten bovendien veel tijd.
Haha, ik typte het zelf net hierbovenquote:Op donderdag 7 februari 2013 12:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je bedoelt: de software, MET deze fout, is al een keer eerder gecertificeerd?
Het enige wat verdwaalt is volgens mij de computer zelf, en daardoor wordt een noodremming ingezet. Volgens mij is het gewoon een beetje een journalistieke dramatisering van wat er aan de hand isquote:Op donderdag 7 februari 2013 12:51 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Dat die treinen 'verdwalen' is niet erg veilig
Ja, want dat treinen door elementair gepruts om de haverklap stil komen te staan is natuurlijk helemaal geen drama. Toch?quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:05 schreef V2 het volgende:
[..]
Het enige wat verdwaalt is volgens mij de computer zelf, en daardoor wordt een noodremming ingezet. Volgens mij is het gewoon een beetje een journalistieke dramatisering van wat er aan de hand is
Ben ik de enige als ik zeg dat het belachelijk is dat dit overschakelen precies op de grens moet gebeuren? Rotterdam-Antwerpen had één traject met één systeem moeten zijn.quote:De trein moet bij die overgang overschakelen van het Nederlandse naar het Belgische GSM-R-net.
Natuurlijk is het een dramaverhaal. Alleen, waar ik mij dan lichtelijk aan erger is dat er de implicatie gewekt wordt door het woord 'verdwalen' dat de trein ergens een verkeerde afslag zou kunnen nemen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, want dat treinen door elementair gepruts om de haverklap stil komen te staan is natuurlijk helemaal geen drama. Toch?
er staan toch aanhalingstekens omheen zanikaard.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:16 schreef V2 het volgende:
[..]
Natuurlijk is het een dramaverhaal. Alleen, waar ik mij dan lichtelijk aan erger is dat er de implicatie gewekt wordt door het woord 'verdwalen' dat de trein ergens een verkeerde afslag zou kunnen nemen.
Geen treinen Zutphen na aanvaring spoorbrug ?quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
er staan toch aanhalingstekens omheen zanikaard.
Waar ik mij aan erger is dat mijn trein stilstaat. Urenlang. ALWEER.
Ook dat is een punt waar dat wel vaker mis gaat. Zal ook wel met het hoogwater te maken hebben.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:23 schreef MPG het volgende:
[..]
Geen treinen Zutphen na aanvaring spoorbrug ?
Dan zou de verkeersleiding over station Noorderkempen vanuit Rotterdam gebeuren, of bepaalt Antwerpen-Berchem dat een punctueel rijdende Fyra moet wachten tot een Thalys voorbij is? Ik denk niet dat dat acceptabel is.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:14 schreef ReisT het volgende:
[..]
Ben ik de enige als ik zeg dat het belachelijk is dat dit overschakelen precies op de grens moet gebeuren? Rotterdam-Antwerpen had één traject met één systeem moeten zijn.
Doe dat omschakelen gewoon in een station, dan is het niet meteen zo'n groot probleem als je door een storing niet meer verder kan rijden.
Ja, tuurlijk, je afvagen of je je er in een trein bij kan persen, dat is zekerheidquote:Op donderdag 7 februari 2013 09:30 schreef b2py het volgende:
NS 'overdrijft' met winterdienstregeling
Zekerheid
NS verklaart met de winterdienstregelin 'het zekere voor het onzekere' te willen nemen. "Wij kozen voor zekerheid. Als we de normale dienstregeling rijden en we krijgen te maken met storingen dan worden vele duizenden mensen meer getroffen."
Bron
Dat is dus gewoon NIET zo.quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:30 schreef b2py het volgende:
NS verklaart met de winterdienstregelin 'het zekere voor het onzekere' te willen nemen. "Wij kozen voor zekerheid. Als we de normale dienstregeling rijden en we krijgen te maken met storingen dan worden vele duizenden mensen meer getroffen."
quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Als de scheidsrechter het zegt, zal het wel zo zijn
Gecombineerd met "Yay! Sneeuw! Dan valt het materieeltekort niet zo opquote:Op donderdag 7 februari 2013 14:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit is gewoon "we duperen een paar honderdduizend man op voorhand, zodat we er straks een paar duizend minder hoeven te duperen".
Én beneden!quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:11 schreef b2py het volgende:
Net eerste zittende rit NID gedaan. Zeer comfortabele trein al zeg ik het zelf. Coach opstelling boven ;-)
Kom niet aan de Gouden Stoelenquote:Op donderdag 7 februari 2013 16:24 schreef James1988 het volgende:
NID lijkt me prima materieel voor Roosendaal - Zwolle en Den Haag - Venlo
Dat klopt. Al heb ik de laatste tijd wat vaker ICM of VIRM gezien daar.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:27 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Dat rijdt ookop Roosendaal - Zwolle hoor
Inderdaad en dan ter vervanging van de gelukkig zeldzame VIRMs die er nog rijden. De kolopers en ICRm stammen moeten gewoon blijven hoorquote:Op donderdag 7 februari 2013 16:24 schreef James1988 het volgende:
NID lijkt me prima materieel voor Roosendaal - Zwolle en Den Haag - Venlo
mja, er mag wel wat meer ICMm de Noord-Oost in. Kunnen wat meer treinen minder krap gepland wordenquote:Op donderdag 7 februari 2013 16:48 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Inderdaad en dan ter vervanging van de gelukkig zeldzame VIRMs die er nog rijden. De kolopers en ICRm stammen moeten gewoon blijven hoor
let op wat ie zegt eh... "Zittende rit"quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:11 schreef b2py het volgende:
Net eerste zittende rit NID gedaan. Zeer comfortabele trein al zeg ik het zelf. Coach opstelling boven ;-)
Vorige keer moest ik staan over de Hanzelijnquote:Op donderdag 7 februari 2013 17:04 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
let op wat ie zegt eh... "Zittende rit"
Zou ook weer wat meer afwisseling bieden wat betreft materieel dat in Eindhoven stopt, want dat is momenteel heul veul VIRM.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:24 schreef James1988 het volgende:
NID lijkt me prima materieel voor Roosendaal - Zwolle en Den Haag - Venlo
Mwoah, Plan V, DDAR, SGMm, ICMm en ICRm komen er toch ook geregeld. Er zijn stations met veel minder variatiequote:Op donderdag 7 februari 2013 17:07 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Zou ook weer wat meer afwisseling bieden wat betreft materieel dat in Eindhoven stopt, want dat is momenteel heul veul VIRM.
quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:17 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Mwoah, Plan V, DDAR, SGMm, ICMm en ICRm komen er toch ook geregeld. Er zijn stations met veel minder variatie.
over kapotgevroren wegen hoor je bijna niemand.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:18 schreef b2py het volgende:
Vindt het toch wel bijzonder dat er altijd groot in media aandacht wordt besteed aan het feit dat de file's zo enorm zijn afgenomen, zo ook vandaag weer. En dat het gefaal van het spoor ook zo breed wordt uitgemeten. Psychologische oorlogsvoering door de media bijna.
NID in plaats van Plan V daarquote:Op donderdag 7 februari 2013 17:20 schreef lyolyrc het volgende:
[..]![]()
Verpest mijn pleidooi voor NID in Eindhoven nou niet.
Als ik een trein pak vanuit Eindhoven, dan is het trouwens 99 van de 100 keer een intercity en dus vaak VIRM.
Behalve over de Ketelbrug op de A6, blijft een hekel punt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
over kapotgevroren wegen hoor je bijna niemand.
Voordat de Eurostar ging rijden waren er diensten voorzien die verder zouden gaan dan Londen. Hiervoor zijn treinen gebouwd, de zogeheten "North of London" (NoL)-stellen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Weet iemand het echte verhaal achter het feit Waarom er zoveel tgv in eurostar livrei is? Ik heb dat ooit eens geweten maar kann het nergens meer vinden..
daar is BSB nu bezig, dus dat zou halverwege dit jaar opgelost moeten zijn.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:22 schreef b2py het volgende:
[..]
Behalve over de Ketelbrug op de A6, blijft een hekel punt.
Plan V bromt en trilt enorm bij het wegrijden en maakt een hels kabaal bij het remmen, maar toch kan ik het wel waarderen. Nee, dan liever SGMm weg.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:22 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
NID in plaats van Plan V daar
Geheel terecht.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:26 schreef DriekOplopers het volgende:
Voor Beter OV
de onbetwiste nummer 2
http://www.metronieuws.nl(...)rZmbf!DsYOXbMEB9646/
de nummer één positie komt ook nog welquote:Op donderdag 7 februari 2013 17:26 schreef DriekOplopers het volgende:
Voor Beter OV
de onbetwiste nummer 2
http://www.metronieuws.nl(...)rZmbf!DsYOXbMEB9646/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |