greavy | vrijdag 7 december 2012 @ 20:12 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Fyra Amsterdam<->Brussel Vanaf 9 December 2012 rijdt er een Fyra tussen Amsterdam en Brussel. Deze trein rijdt alleen wanneer de stofzuigerzakken leeg zijn. Het Stoptreinmaterieel '90 is nog betrouwbaarder. Indien u met deze trein reist, en hij rijdt, meldt het dan even, want dat is een feestje waardig.. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De komende feestdagen in 2012 zijn als volgt: dinsdag 25 december (eerste kerstdag) en woensdag 26 december (tweede kerstdag). De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy Hoe werkt een alarmoproep? - ziggyziggyziggy De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy [ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 07-12-2012 20:29:30 ] | |
b2py | vrijdag 7 december 2012 @ 20:13 |
Ik hoop dat ik op tijd lelystad bereik morgen ![]() | |
James1988 | vrijdag 7 december 2012 @ 20:13 |
Fyra is ook morgen toeslagvrij. | |
Dr_Flash | vrijdag 7 december 2012 @ 20:14 |
ALS hij rijdt. | |
Peterselieman | vrijdag 7 december 2012 @ 20:15 |
ik denk dat het morgen wel goed gaat komen. Ik vrees eerder voor zondag en de dagen erna ![]() | |
b2py | vrijdag 7 december 2012 @ 20:17 |
![]() Sneeuwval voorspelling voor komende 15 dagen.. Beetje met korreltje zout nemen maar het lijkt erop dat we volgende week vrijdag weer sneeuw gaan krijgen! ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 7 december 2012 @ 20:18 |
Dan worden we net zo van onze Belgische vrienden geïsoleerd als destijds de Oost- en West-Berlijners ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 7 december 2012 @ 20:19 |
Neeeee ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 7 december 2012 @ 20:20 |
-15 voorspeld hier. Ben benieuwd of de wissels aan elkaar vriezen. | |
greavy | vrijdag 7 december 2012 @ 20:21 |
Gelijk de OP even bijgewerkt. - Beneluxtrein alvast verwijderd - Feestdagen 2013 toegevoegd Iemand nog een toevoeging voor de Fyra? | |
Peterselieman | vrijdag 7 december 2012 @ 20:22 |
kan niet, want het ontbreken van grenscontrole is niet te vergelijken met defect materieel ![]() | |
greavy | vrijdag 7 december 2012 @ 20:22 |
Limburg wordt morgen overdag -5 tot -9. En daar ga ik heen. ALS de SSN rijdt ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 7 december 2012 @ 20:22 |
"Mocht je in de FYRA zitten, meldt het even. We zijn erg blij om te horen dat hij rijdt." | |
Peterselieman | vrijdag 7 december 2012 @ 20:22 |
dat deze alleen rijdt wanneer de stofzuigerzakken niet vol zitten | |
Flodder450 | vrijdag 7 december 2012 @ 20:23 |
"Nog falender dan Stoptreinmaterieel '90!" | |
Alopex | vrijdag 7 december 2012 @ 20:26 |
Voor de 15e een tourtje gepland staan, dus van mij mogen die voorspellingen wel wat opschuiven.. Verder beetje balen dat ik morgen moet werken, zoveel 'laatste keren' die ik nu niet kan doen. Uiteraard zondag wel vrij maar dan is het al te laat. | |
greavy | vrijdag 7 december 2012 @ 20:27 |
| |
Flodder450 | vrijdag 7 december 2012 @ 20:28 |
Held! ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 7 december 2012 @ 20:29 |
De 487ste jankpost over stilstaan bij Hoofddorp zitten we echt niet meer op te wachten ![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 7 december 2012 @ 20:30 |
was betrouwbaarder. SM'90 is niet meer helaas | |
b2py | vrijdag 7 december 2012 @ 20:31 |
Wel voorzien van toiletten! | |
Mr_Klaasje | vrijdag 7 december 2012 @ 20:35 |
Maar SLT is betrouwbaarder. | |
b2py | vrijdag 7 december 2012 @ 20:36 |
Stuttgart21, filmpje over de nieuwe terminal voor het nieuwe Hauptbahnhof van Stuttgart. Vet! | |
Pino112 | vrijdag 7 december 2012 @ 20:40 |
Zag dat dit nog niet gepost was volgens mij: http://www.destentor.nl/r(...)-geschrapt-1.3549096
![]() Deze dus Weet niet of jullie nog van plan waren om met die trein te gaan. | |
Ireyon | vrijdag 7 december 2012 @ 20:44 |
TERUG. NU. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 7 december 2012 @ 20:45 |
Op de website van Omroep Flevoland staat dat bericht over de Blokkendoos ook. Compleet somda heeft zich erheen verplaatst als je kijkt op welke manier er gediscussieerd wordt. ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 7 december 2012 @ 20:46 |
Je moet dan ook niet te veel met Somda willen hebben. Echt wat daar soms allemaal voorbij komt ... ![]() | |
timp0e | vrijdag 7 december 2012 @ 21:08 |
Gaat de Fyra naar Brussel al rijden met het nieuwe materieel of nog met dezelfde treinen die nu al rijden van Breda - Rotterdam - Amsterdam? | |
greavy | vrijdag 7 december 2012 @ 21:09 |
Het nieuwe materieel, want het oude mat. met loc voorop mag niet naar België, omdat de Belgen het niet HSL-waardig vinden ![]() Niet dat de Stofzuiger dat is, maar toch | |
timp0e | vrijdag 7 december 2012 @ 21:14 |
Thank you! Volgende week moet ik met de Fyra naar Brussel. Was dus even benieuwd in welke trein ik kwam te zitten! ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 7 december 2012 @ 21:23 |
Ik wens je écht veel plezier James, als ik de mogelijk had gehad had ik je mee gegaan ![]() | |
dennistd | vrijdag 7 december 2012 @ 21:24 |
En de HSL-locs mogen volgens mij ook niet naar België, weer een softwareversiekwestie... | |
Flodder450 | vrijdag 7 december 2012 @ 21:26 |
Echt een stelletje treinfappers daar, niet normaal zeg, ik dacht dat ik soms obsessief kon doen over treinen maar Somda slaat echt alles ![]() | |
dennistd | vrijdag 7 december 2012 @ 21:29 |
Het gedrag van een gedeelte van de bezoekers is soms echt om je diep voor te schamen, maar er zit wel heel erg veel kennis bij een aantal mensen. Dus probeer je maar over die mensen waar flodder op duidt heen te lezen. | |
Flodder450 | vrijdag 7 december 2012 @ 21:31 |
Ik ben eigenlijk het soort persoon die opzettelijk de trein mist om te gaan kijken op het emplacement van het Hoofdstation | |
Peterselieman | vrijdag 7 december 2012 @ 21:38 |
Ha, dat moet kunnen. Zolang het niet altijd even serieus is kun je hier goed terecht ![]() | |
Flodder450 | vrijdag 7 december 2012 @ 21:44 |
Als ik om 15:30 ofzo aankom op het hoofdstation en de trein gaat om 15:31, ga ik niet als een dolle naar de trein rennen, ik wacht wel op de volgende ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 7 december 2012 @ 22:15 |
Wie heeft er een lijstje met grootste 10-20-100 weet ik veel stations in Zwitserland qua in- en uitstappers? Dat Zürich de grootste is dat weet ik, maar wat komt daarna en hoe ver daarachter? | |
Bitlord | vrijdag 7 december 2012 @ 22:21 |
Begrijp ik goed dat de Hanzelijn morgen gratis is? | |
Mr_Klaasje | vrijdag 7 december 2012 @ 22:22 |
Oui! | |
greavy | vrijdag 7 december 2012 @ 22:22 |
Ja, tussen 9 en 5 rijden er treinen. Gratisch. | |
Dr_Flash | vrijdag 7 december 2012 @ 22:23 |
Dit is alleen een beetje het meest onzekere stuk van de hele kermis ![]() | |
bork | vrijdag 7 december 2012 @ 22:43 |
Darkwing, ben jij wel eens in Cité du train geweest? Per ongeluk ontdekt omdat ik naar de cijfers zocht die Fles wil hebben, niet gevonden btw ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 7 december 2012 @ 22:44 |
Ja 10 weken geleden nog als extraatje, eigenlijk onderweg naar een weekendje europapark, hoezo? ![]() | |
bork | vrijdag 7 december 2012 @ 22:45 |
Ik zit binnenkort een dikke week in Freiburg en je kan vrij gemakkelijk met de trein naar Mulhouse tegenwoordig, dus is het een dagtripje waardig? | |
DriekOplopers | vrijdag 7 december 2012 @ 22:45 |
Sommigen vonden ons te mild, vandaag. Anderen juist te streng. Graag jullie mening: http://www.voorbeterov.nl/ | |
Peterselieman | vrijdag 7 december 2012 @ 22:50 |
ik vind dit op de goede manier kritisch, al zou misschien nog iets meer benadrukt kunnen worden dat maandag weer de gewone dienstregeling gehanteerd moet kunnen worden | |
DriekOplopers | vrijdag 7 december 2012 @ 22:54 |
Moet jij eens raden wat we morgen gaan zeggen. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 7 december 2012 @ 22:54 |
Dat is dus niet waar. Als het weer gelijk blijft (en dus inderdaad niet aanzienlijk verslechtert) zegt het op zondag overeind blijven van een uitgedunde zondagsdienstregeling vrij weinig over de mogelijkheid om op maandag volle bak te kunnen gaan. Overigens ben ik het niet eens met mensen die vinden dat het "niet streng genoeg" zou zijn. Je kunt vanuit een soort Pavlov-reactie blijven klagen om het klagen over alles wat los en vast zit. Maar dan word je al snel niet meer serieus genomen. Je mag het best zeggen als, zoals vandaag, de (okee, uitgedunde) dienstregeling redelijk overeind gebleven is ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 7 december 2012 @ 22:58 |
mooi zo. Vandaag is in ieder geval goed gegaan en imo was het gezien de verwachtingen ook logisch om de treindienst uit te dunnen. Het betekent echter niet dat de NS en ProRail op hun lauweren mogen gaan rusten ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 7 december 2012 @ 23:11 |
Goh, ik denk dat je voor Franse begrippen niet beter gaat krijgen. Er staat een hal met een mooie collectie oude treinen (o.a. voor de 1e wereldoorlog en ook nog een oud metrostel) En een hal met "Nieuwer" en soms nog ook rijvaardig spul. Misschien moet ik eerder de scheiding maken tussen Hal 1 daar waar de locs hun laatste rusplaats hebben gevonden (Maar zeker niet saai, er ligt bijvoorbeeld een Stoomloc op zn kant en dat geeft weer een ander perspectief) en Hal 2 de stellen die in ieder geval nog kunnen rollen met of zonder hulp. Verder staat er in een stoffig hok nog een modelspoorbaan is er een snackpunt en een veel te duur winkeltje. In een snelle rondje doe je er wellicht 2 uur over, bekijk je alle video-items (en dat zijn er nog wel wat) dan is 4 uur misschien nog niet genoeg. Laat ik het zo zeggen, we zijn verwend met het spoorwegmuseum. Maar wie geinterreseerd is in de Franse spoorcultuur is dit een must do ![]() Ik heb mijn dag verder volgemaakt met een Ritje Tram/Train Mulhouse en een autoritje naar Bâle (Paspoort mee, Vignet niet nodig) waar ik me vermaakt heb met het spotten van SBB meuk en een tramritje ![]() Oh, en vergeet in de buurt Europapark niet, het langste private spoorlijntje van Europa hier te zien met een zelf opgenomen volledige net-niet-cabinerit ![]() ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Darkwing_Duck op 07-12-2012 23:17:41 ] | |
Bitlord | vrijdag 7 december 2012 @ 23:16 |
Ben ook in Cite du Train geweest, was wel.een bezoek waard. De tramtrain van Mulhouse reed destijds nog niet, maar dat.lijkt me.ook wel leuk om te doen als de tijd het toelaat. | |
Dr_Flash | vrijdag 7 december 2012 @ 23:19 |
Art heb jij dat SNCF jingletje niet ergens als WAV? | |
Darkwing_Duck | vrijdag 7 december 2012 @ 23:20 |
Ja, moek even zoeken | |
James1988 | vrijdag 7 december 2012 @ 23:21 |
Ik heb 'm ook ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 7 december 2012 @ 23:22 |
Jouw beurt dan, want ik ben niet verder gekomen dan het stoten van mijn hoofd aan mn bureau toen ik mn externe HDD Adapater in het stopcontact prikte ![]() | |
James1988 | vrijdag 7 december 2012 @ 23:23 |
You've got DM ![]() | |
bork | vrijdag 7 december 2012 @ 23:25 |
heren bedankt! | |
Mirgeam | vrijdag 7 december 2012 @ 23:26 |
ik rij morgen met een van de laatste ICB's vanuit schiphol mee, volgens mij met de machinist die laatst bij assel die opel aanreed ![]() theorie-examen over 2 weken dus ik ga op de seinen letten enzo ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 7 december 2012 @ 23:30 |
Prrriloeng pam PAdam ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 7 december 2012 @ 23:32 |
Welk Station ![]() Hint
| |
Dr_Flash | vrijdag 7 december 2012 @ 23:33 |
Blackpool? | |
James1988 | vrijdag 7 december 2012 @ 23:34 |
Dit blijft ook een gaaf stukje muziek en beeld ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 7 december 2012 @ 23:34 |
Toch te veel weggegeven met de hint ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 7 december 2012 @ 23:35 |
Anders had ik het niet geweten idd ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 7 december 2012 @ 23:36 |
Vertel me liever wie de rooie griet is ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 7 december 2012 @ 23:37 |
Ik heb trouwens uit België ook nog wel van die foto's dat je denkt "Whut?" qua monster horizonvervuiling | |
Darkwing_Duck | vrijdag 7 december 2012 @ 23:38 |
Treinen en Muziek, nog een keer deze dan om Fles een plezier te doen ![]() ![]() ![]() | |
b2py | vrijdag 7 december 2012 @ 23:39 |
Ik vind dat jullie het iets te positief inzien. Ik had vanmiddag mijn ellende hier al gestort maar tussen half 12 en 3-4 is de treindienst tussen utrecht en alkmaar een regelrechte puinhoop geweest. Vertragingen van minimaal 20 minuten, opgeheven treinen vanaf Amsterdam tot het noorden. Ik las nog over veel te korte treinen in de noord oost. Trein normaal met 14 irm nu met 11 icm. Ik vind overigens dat de NS vandaag wel degelijk gelijk heeft gehad wat betreft de uitgedunde dienstregeling. En trouwens nog een dikke pluim voor de spoorlui die vandaag in weer en wind storingen hebben verholpen. Chapeau! | |
Dr_Flash | vrijdag 7 december 2012 @ 23:42 |
Een of ander rustig straatje met arbeiderswoningen in een Waals stadje. Ach, heeft zijn charme. Maar nee dankzij de Wafelijzerpolitiek MOEST en ZOU hier een VERSCHRIKKELIJK GROTE scheepslift komen. Die niemand gebruikt. Maar ja, het geld moest op ![]() ![]() | |
b2py | vrijdag 7 december 2012 @ 23:43 |
Die scheepslift is super vet! Ben daar geweest, zeer ingenieus bouwwerk. | |
Bitlord | vrijdag 7 december 2012 @ 23:45 |
Iemand zin om morgen samen de Hanzelijn te doen? Om half 1 vanaf Lelystad? | |
Darkwing_Duck | vrijdag 7 december 2012 @ 23:45 |
WTF ![]() Zeg Fles, heb jij de tegenpool van dit Filmpje trouwens? dat moet wel, want jij zat ook te filmen... | |
Dr_Flash | vrijdag 7 december 2012 @ 23:46 |
Dr_Flash | vrijdag 7 december 2012 @ 23:47 |
Ik kom om half 1 aan op Lelystad, uit Zwolle. Dan een half uur rondkijken en terug, op elk station opnieuw een half uur rondkijken. | |
Dr_Flash | vrijdag 7 december 2012 @ 23:49 |
Ja, maar een totale Vlag op Modderschuit, net zoals elk wafelijzerproject in Wallonië, waaronder ook station Liège Guillemins. | |
Dr_Flash | vrijdag 7 december 2012 @ 23:55 |
"0wnage, wij winnen ![]() Dat gare wijf helemaal met de handen voor de ogen ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 7 december 2012 @ 23:56 |
Over herrineringen ophalen gesproken, kijk eens wat ik vind, de ouwe bord bistro ![]() ![]() | |
Bitlord | vrijdag 7 december 2012 @ 23:58 |
Kun je.mosschien je nummer pmen Fles? Vind t wel leuk om ff te meeten met een bak koffie, als jij dat.ook vind | |
Dr_Flash | zaterdag 8 december 2012 @ 00:07 |
OK ![]() | |
bork | zaterdag 8 december 2012 @ 00:14 |
Nou veel plezier morgen dan maar allemaal in Flevoland en Zwolle ![]() ![]() ![]() ![]() Zondag mag ik ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 8 december 2012 @ 00:16 |
![]() ![]() | |
bork | zaterdag 8 december 2012 @ 00:18 |
Zondag wel ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 8 december 2012 @ 00:22 |
Ben echt heel benieuwd wat er zondag van terecht gaat komen ![]() ![]() | |
Pino112 | zaterdag 8 december 2012 @ 00:23 |
Even een crosspost vanuit DASOO ![]() ![]() De Speld: Nauwelijks verkeershinder na eerste sneeuwvlokken | |
Dr_Flash | zaterdag 8 december 2012 @ 00:24 |
ja die was hier al eerder langsgekomen he ![]() | |
bork | zaterdag 8 december 2012 @ 00:25 |
Spuit 11, hebben we al gehad vandaag, @Fles ben ook benieuwd voor zondag. Vannacht kan ook wat worden Het vriest matig tot streng met minima tussen -7 en -10 graden, in de Heuvelrugregio plaatselijk tot -15 graden. Ik ben benieuwd of het huidige NS-materiaal dat trekt ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 8 december 2012 @ 00:26 |
rond -8 hebben we nu al in noordoost-Groningen ![]() Maar voor morgen heb ik een uiterst relaxed plan wat weliswaar slechts 176 km omvat, maar waar echt niet met minder genoegen genomen gaat worden. Er is Heel Veel tijd over ![]() | |
bork | zaterdag 8 december 2012 @ 00:29 |
Jongens plan ze: spoorbericht de reisplanner is bijgewerkt. Plan je reis voor morgen hier Ik denk wel dat ik hier wel het een en ander meekrijg vanuit/vanaf de Hanzelijn. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 8 december 2012 @ 00:30 |
Ik wens alle stamgasten van dit topic voor morgen heel veel plezier ![]() ![]() Voor morgen heb ik zelf geen wilde plannen, wel de Parijs' baan op niet op hobby vlak verder, ik moet nog een weekje wachten voor (alweer) een nieuw stukje spoor ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 8 december 2012 @ 00:39 |
Ik ga slapen ![]() | |
Pino112 | zaterdag 8 december 2012 @ 01:31 |
Had al wat pagina's doorgelezen en hem niet gespot, moest nog verder terugkijken. Naja, liever dubbel dan helemaal niet. ![]() | |
Bitlord | zaterdag 8 december 2012 @ 01:53 |
Fijn, NS heeft iets te rigoureus treinen uit de planner lopen schrappen waarsoor er voor de bezoekers van de Hanzelijn en ieder ander die ban of naar Flevoland komt nog een soort rare dienst overblijft. Geen enkele trein tussen 07:52 en 10:07. De rit van 8:22 stuurt me -inderdaad- via Zwolle! Gaat goed reisinformatie bij de NS... ![]() [ Bericht 16% gewijzigd door Bitlord op 08-12-2012 01:58:41 ] | |
Salatrel | zaterdag 8 december 2012 @ 02:08 |
als je reist richting het station waar je hebt ingecheckt zit je sowieso al fout en bovendien staat het letterlijk in de gebruiksvoorwaarden van de ov chipkaart dat als je op hetzelfde station uitcheckt als waar je ingecheckt hebt en er meer dan een uur tussenzit de borg niet teruggestort wordt. daar kun je wat van vinden maar als je het er niet mee eens bent neem je toch lekker geen abo | |
b2py | zaterdag 8 december 2012 @ 07:50 |
Ik hoop dat ik lelystad ga halen, 2 wisselstoringen al vandaag :-( | |
Bitlord | zaterdag 8 december 2012 @ 09:29 |
Ik ga een poging wagen. Eerst ff douchen. | |
b2py | zaterdag 8 december 2012 @ 09:35 |
Ik zie trouwens dat er vandaag een trein continue Den Helder - Maastricht rijdt, met gratis half uur extra reistijd door omleiding via Utrecht. | |
Duvel | zaterdag 8 december 2012 @ 09:38 |
Ha, NS! | |
Mr_Klaasje | zaterdag 8 december 2012 @ 10:17 |
Dan rijdt ie normaal vast via Breda. | |
remcoP | zaterdag 8 december 2012 @ 10:21 |
| |
Dr_Flash | zaterdag 8 december 2012 @ 10:30 |
Vrij reizen is vrij reizen. Punt. | |
Dr_Flash | zaterdag 8 december 2012 @ 10:31 |
Hoe wou je anders rijden dan? ![]() | |
Bitlord | zaterdag 8 december 2012 @ 10:34 |
Ik zit in de Ic 830 Ut-Hdr, stampvol en we staan al tien minuten stil op Ut. | |
Dr_Flash | zaterdag 8 december 2012 @ 10:38 |
Onze sociopathische medemens heeft een Intercity van Utrecht Centraal naar Den Helder ![]() | |
Bitlord | zaterdag 8 december 2012 @ 10:44 |
Heb je het over mij? Omdat ik afkortingen gebruik ofzo? | |
Dr_Flash | zaterdag 8 december 2012 @ 10:47 |
Ja ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 8 december 2012 @ 10:47 |
Tikfout denk ik. Kreng wordt omgeleid via Hollandsche Rading [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2012 10:48:03 ] | |
Dr_Flash | zaterdag 8 december 2012 @ 10:48 |
oh ja er zijn werkzaamheden gepland (bij 10 graden vorst ja ja ![]() | |
Bitlord | zaterdag 8 december 2012 @ 10:48 |
Gelukkig, als dat t enige is... Volgens mij ga ik mijn aansluiting op Hilversum mislopen. | |
Dr_Flash | zaterdag 8 december 2012 @ 10:49 |
Alle hanzelijnpendels rijden volgens plan volgens de reisplanner ![]() ![]() | |
Pino112 | zaterdag 8 december 2012 @ 10:51 |
Veel, want het schijnt enorm druk te zijn. | |
Zug-Chef | zaterdag 8 december 2012 @ 10:54 |
Wel zuur dat je vandaag voor een enkele reis Zwolle - Lelystad nog ¤ 18,80 moet neertellen en morgen slechts ¤ 9,50... | |
b2py | zaterdag 8 december 2012 @ 11:00 |
Dagkaarten! Mijn trein is al vertraagd, gelukkig 20 min overstap. Bedoelde inderdaad omleiding via Hilversum ![]() | |
Bitlord | zaterdag 8 december 2012 @ 11:04 |
Gratis vandaag toxh? Ik check zo uit op Lelystad (en vul een Gtbv in voor een halfuur langer Utrecht-Lelystad. | |
Zug-Chef | zaterdag 8 december 2012 @ 11:10 |
Oh dat zou kunnen, maar dat geeft de reisplanner in ieder geval niet aan. | |
b2py | zaterdag 8 december 2012 @ 11:19 |
Hanzelijn is gratis vandaag ja ![]() | |
Bitlord | zaterdag 8 december 2012 @ 11:32 |
De eerste nieuwigheid vandaag:![]() | |
bork | zaterdag 8 december 2012 @ 11:49 |
http://www.hanzelijnverbindt.nl/ | |
DriekOplopers | zaterdag 8 december 2012 @ 11:58 |
Eensch. Nu maar hopen dat NS en ProRail de problemen eindelijk eens definitief oplossen... ![]() | |
DriekOplopers | zaterdag 8 december 2012 @ 12:01 |
Dat dus. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 8 december 2012 @ 12:20 |
Waait het zo hard of staat alles zo schuin ![]() | |
kurk_droog | zaterdag 8 december 2012 @ 12:27 |
Vraagje, ik heb na mijn studie een nieuwe ov-kaart met dat voordeelurenabbo van de NS maar kan ik momenteel nog een papierenkaartje halen met 40% korting en dan bij de conducteur dat voordeelabbo laten zien i.c.m. dat papieren kaartje? | |
Bitlord | zaterdag 8 december 2012 @ 12:31 |
Telefoonlens en.volle snelheid gaan niet samen. | |
Bitlord | zaterdag 8 december 2012 @ 12:32 |
Meest recente plaatjes en indrukken van mij staan op Twitteraccount _maurits Erg druk in Lelystad. Net vertrokken acht bakken dubbeldekker overvol richting Zwolle. | |
Zug-Chef | zaterdag 8 december 2012 @ 12:36 |
Drukte, ja omdat het graties is... Nou ik pak de reguliere IC wel over de Hanzelijn dinsdag, dan moet ik toch naar Dordt voor een overleg. | |
Facepalm | zaterdag 8 december 2012 @ 12:48 |
Net ook even gekeken op Kampen Zuid, heel veel mensen. Er rijden zelfs extra treinen hoorde ik. Wilde vandaag weg met een dagkaart maar ik ga morgen wel, hoef ik tenminste ook niet om 5 uur de laatste trein terug te nemen. | |
Brembo | zaterdag 8 december 2012 @ 12:59 |
Ja, je kan alleen geen weekendretours meer kopen ![]() | |
kurk_droog | zaterdag 8 december 2012 @ 13:03 |
Bedankt, ik heb gelukkig een enkeltje nodig. Wel jammer dat je dat abbo niet op je oude Ov-kaart kan zetten waar nog geld opstaat, beetje omslachtig allemaal. ( heb de nachttrein vanaf Praag naar Utrecht geboekt op 3 januari...is die Sparnight goed te doen? Geen slaapcabine maar stoelen dus hoop veel in de bar te hangen ) | |
Duvel | zaterdag 8 december 2012 @ 13:06 |
Omdat de prijs van een retourtje tegenwoordig de prijs is van twee enkeltjes. Omdat OV-chipkaart, omdat door de strot, omdat hufters, omdat smeerlappen, omdat enz. | |
Duvel | zaterdag 8 december 2012 @ 13:07 |
Oh ja, omdat boeven, omdat tuig, omdat schoften, omdat rapalje. | |
bork | zaterdag 8 december 2012 @ 13:10 |
Aai over je bolleke? | |
Duvel | zaterdag 8 december 2012 @ 13:13 |
Mits Koninck. | |
Bitlord | zaterdag 8 december 2012 @ 13:52 |
Het Fok! en Ovinnederland promotieteam op station Dronten!![]() | |
Bitlord | zaterdag 8 december 2012 @ 13:56 |
Het perron van Dronten is afgesloten wegens de drukte...![]() | |
bork | zaterdag 8 december 2012 @ 14:12 |
| |
DriekOplopers | zaterdag 8 december 2012 @ 14:13 |
Leuke foto. Maar doe eens wieiswie vlnr? | |
Peterselieman | zaterdag 8 december 2012 @ 14:30 |
je moet die muts iig wel kennen ![]() | |
Basekid_NZ | zaterdag 8 december 2012 @ 14:36 |
die drontenaren willen erg graag weg Zo te zien | |
Basekid_NZ | zaterdag 8 december 2012 @ 14:43 |
omroep in trein: "als je tim blabla heet en je bent niet jarig vandaag, wil je je dan even voorin melden" | |
Viezze | zaterdag 8 december 2012 @ 14:46 |
Welkom in Nederland, we kunnen weer iets gratis doen hoor | |
Peterselieman | zaterdag 8 december 2012 @ 14:47 |
en terecht ![]() | |
Pino112 | zaterdag 8 december 2012 @ 14:58 |
Eckte Fok!kers. | |
Dr_Flash | zaterdag 8 december 2012 @ 16:49 |
Ik ben die ene ![]() | |
Bitlord | zaterdag 8 december 2012 @ 17:07 |
Ik sta achter de camera! | |
Anno1982 | zaterdag 8 december 2012 @ 17:47 |
Goed nieuws, wegens de drukte rijden de treinen op de Hanzelijn tot 19:00. En druk is/was het! In Zwolle op spoor 1 was geen animo voor de IC naar Den Haag of Schiphol, maar zodra de trein naar Lelystad voor kwam rijden zat deze meteen weer stampvol. (Om vervolgens bij de stations Kampen Zuid en Dronten nog meer volk te treffen) De alternatieve blokkendoos: Station Dronten: En de relatieve rust in de ochtend op Lelystad Centrum: | |
James1988 | zaterdag 8 december 2012 @ 17:58 |
Klaar voor de laatste slag:![]() | |
Bitlord | zaterdag 8 december 2012 @ 17:59 |
Rust op je foto ja, elke trein stonden er een mannetje of 700 te wachten. Het zal de eerste en laatste keer zijn dat Lelystad, Dronten en Kampen-Zuid zulke mensenmassas te verwerken krijgen. | |
Bitlord | zaterdag 8 december 2012 @ 18:02 |
De laatste dag rust voor de meeste V250-en, zojuist op de Watergraafsmeer. | |
Bitlord | zaterdag 8 december 2012 @ 18:07 |
Vertrek van de laatste Beneluxtrein in het daglicht bij station Amsterdam Centraal | |
Its-Jojo-4you | zaterdag 8 december 2012 @ 18:10 |
zat niet veel volk in ![]() | |
Bitlord | zaterdag 8 december 2012 @ 18:15 |
Ze moesten nog instappen, trein kwam vanaf de Watergraafsmeer Amsterdam binnen. | |
Its-Jojo-4you | zaterdag 8 december 2012 @ 18:29 |
ah, ok. ![]() | |
Mirgeam | zaterdag 8 december 2012 @ 19:49 |
De verwarming van de loc is defect :/ | |
dennistd | zaterdag 8 december 2012 @ 20:51 |
Das niet fijn met dit weer... | |
Piles | zaterdag 8 december 2012 @ 20:52 |
Zeg, die koplopers door Almere, is dat alleen dit weekend of elke dag ivm Hanzelijn? Pokkeherrie ![]() | |
dennistd | zaterdag 8 december 2012 @ 20:53 |
Straks zal het wel vaker voorkomen, er is een lijst met materieel inzetten maar mobiel is dat ff lastig te doen | |
Peterselieman | zaterdag 8 december 2012 @ 20:55 |
wen er maar aan. En het is waar dat je kolopers van grote afstand kunt horen. Zeker 's avonds ![]() | |
Piles | zaterdag 8 december 2012 @ 20:58 |
![]() Dat het allemaal maar snel VIRM mag zijn ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 8 december 2012 @ 20:59 |
qua comfort zijn koplopers beter | |
Piles | zaterdag 8 december 2012 @ 21:00 |
Dat schijnt ja, ik reis amper met de trein, dus het maakt me weinig uit ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 8 december 2012 @ 21:02 |
wtf, denk je dat ze je pas na 3 dagen vinden ofzo als je strand? | |
Peterselieman | zaterdag 8 december 2012 @ 21:12 |
Geniaal dit:Bron: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/904613 | |
Dr_Flash | zaterdag 8 december 2012 @ 21:35 |
Ben ik weer ![]() ![]() | |
Flodder450 | zaterdag 8 december 2012 @ 22:06 |
![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 8 december 2012 @ 23:33 |
't is hier verdacht stil; kom op met die verhalen! | |
Scarlet_Dragonfly | zaterdag 8 december 2012 @ 23:57 |
Ik ga me morgen wel wagen aan die Hanzelijn! ![]() Ik zie in de reisplanner namelijk dat Leiden -> Deventer mij drie opties geeft: overstappen op Den Haag Centraal, overstappen op Schiphol of overstappen op Zwolle (via de Hanzelijn dus): drie opties met 1 overstap, zelfde aantal tariefkilometers, en nog geen 10 minuten verschil in tijdsduur. Lijkt me een poging waard ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 9 december 2012 @ 00:14 |
Why-the-f*#$ trouwens durft ns.nl op dit tijdstip nog steeds bij de reisplanner als je een tripje voor morgen (zondag) te beweren "ja, dit is niet vandaag, dus ga er maar niet vanuit dat ik alle laatste wijzigingen heb verwerkt" ![]() Homepage heeft ook nog steeds een verhaaltje over de aangepaste dienstregeling van vandaag (zaterdag), en vermeld alleen dat morgen de nieuwe dienstregeling in gaat. Word met geen woord gerept of ze nog iets aanpassen aan 'weersomstandigheden' of niet. Ook als ze dat niet doen zou dat wel fijne info zijn NS! ![]() ![]() --edit-- Ah, oke, twitter geeft duidelijkheid:
[ Bericht 19% gewijzigd door Scarlet_Dragonfly op 09-12-2012 00:40:25 (twitter!) ] | |
Bitlord | zondag 9 december 2012 @ 00:25 |
Ja gozer, ik ben aan t werken. Misschien vannacht nog wat filmpjes. | |
James1988 | zondag 9 december 2012 @ 00:37 |
Nou, dat was de laatste Benelux. Gemengde sfeer in de trein, maar wel gezellig. | |
Bitlord | zondag 9 december 2012 @ 00:43 |
Laatste? Dacht dat ie pas om 0100 op Schiphol aankwam. | |
James1988 | zondag 9 december 2012 @ 00:45 |
Ja, hij rijdt nog een stukje. Ik ben in Rotterdam uitgestapt omdat ik anders niet meer thuis kom. ![]() Luid onthaal te Rotterdam Centraal, veel zwaaiende mensen. De sfeer in de trein was... raar. Gezellig, maar toch anders dan normaal. | |
greavy | zondag 9 december 2012 @ 01:05 |
Zo... Dat was de allerlaatste Benelux. Inmiddels thuis. Mijn rondje was vandaag: Zwijndrecht-Rotterdam(voor SSN)-Breda-Tilburg-Den Bosch(voor SSN)-Maastricht-Eys(Voor ZLSM en SSN)-Maastricht-Luik-Brussel(voor HLE11.8 met de BNL enz.)-Rotterdam-Zwijndrecht M'n nachtplaten te Luik komen wel weer een keer, had dat oorspronkelijk wel gepland. | |
James1988 | zondag 9 december 2012 @ 01:14 |
De laatste Benelux zou nu zo ongeveer op z'n eindbestemming moeten zijn aangekomen. Echt het einde van een tijdperk.Het idee was om wat te knabbelen mee te nemen. Het enige wat op is gegaan zijn de broodjes en het bier in de koeltas (Warsteiner en Jupiler). ![]() [ Bericht 76% gewijzigd door James1988 op 09-12-2012 01:20:29 ] | |
greavy | zondag 9 december 2012 @ 01:23 |
45.000 mensen maken gratis kennis met Hanzelijn zaterdag 8 december 2012 Vandaag kregen de inwoners in de regio van de Hanzelijn alvast een voorproefje van de nieuwe spoorlijn. Bezoekers konden voor het eerst kennismaken met de trein over de Hanzelijn en de nieuwe stations Dronten en Kampen Zuid. Op elk Hanzelijnstation konden zij uitstappen en diverse feestelijke activiteiten bezoeken. Mede door het zonnige weer kozen veel mensen ervoor om een ritje met de trein te maken. Dit leverde een gezellige drukte op en mooie plaatjes van een winters landschap. De NS schat dat ongeveer 45.000 nieuwsgierige treinreizigers, gratis gebruik maakten van de Hanzelijnrit. In de treinen kregen de reizigers informatie over de Hanzelijn en andere wetenswaardigheden onderweg. Er reed zaterdag overdag ieder halfuur een pendeltrein. Omdat het drukker was dan verwacht, zette NS ook nog eens acht extra treinen in. Donderdag nam Koningin Beatrix de lijn - die Zwolle met Lelystad verbind - al officieel in gebruik. Vanaf zondag gaan er reguliere treinen over de lijn rijden. Het gaat om twee intercity's en twee stoptreinen per uur. Door de Hanzelijn neemt de reistijd tussen Zwolle en Schiphol iets af. Bron: Treinreiziger | |
Dr_Flash | zondag 9 december 2012 @ 09:05 |
45000? IK denk wel meer ![]() ![]() | |
HaverMoutKoekje | zondag 9 december 2012 @ 09:10 |
gratis - Hollanders ![]() | |
Dr_Flash | zondag 9 december 2012 @ 09:12 |
duidelijk ja. Ik ga het straks nogeens proberen. Is vast niet half zo druk nu er voor betaald moet worden ![]() | |
FkTwkGs2012 | zondag 9 december 2012 @ 09:25 |
ok ns heeft dus minder treinen laten rijden terwijl dit niet nodig was. dit scheelt ze natuurlijk flink geld. ik heb ze wel door, de boefjes! ![]() | |
Zyron | zondag 9 december 2012 @ 09:38 |
Vanochtend met de eerste Arriva-rit op de Emmerlijn meegeweest. Als het goed is, is dit mobiele foto-album openbaar: https://www.facebook.com/(...)098.583211361&type=1 | |
Dr_Flash | zondag 9 december 2012 @ 09:41 |
Pimpel 242 heeft idd een BordRestaurant ipv een BordBistro ![]() | |
dennistd | zondag 9 december 2012 @ 09:41 |
Volgens mij zitten onder de stoelen in die stiltecoupé stopcontacten. Althans, dat werd mij verteld tijdens de rondleiding door de werkplaats. | |
Zyron | zondag 9 december 2012 @ 09:47 |
Dat zal ik morgen eens bekijken dan! | |
Dr_Flash | zondag 9 december 2012 @ 09:52 |
Antikudo's voor conductrice trouwens. Lijkt wel een viswagen deze trein. | |
greavy | zondag 9 december 2012 @ 10:17 |
niet bij de prullenbakjes, zoals op de MerwedeLingeLijn? | |
GekkeHaan | zondag 9 december 2012 @ 10:21 |
Ze zitten, als het goed is althans, ook in de 2e klas onder de stoelen. | |
Zyron | zondag 9 december 2012 @ 10:33 |
Echt? Verduld. ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 9 december 2012 @ 10:34 |
Welke nationaliteit heeft ze. ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 9 december 2012 @ 10:34 |
Ik ben geen bierdrinker of kenner, maar Warsteiner is toch wel mijn favorietje als smaak ![]() Edit: Vandaag ga ik met de trein naar het Vliegtuig en Ruimtevaartmuseum ![]() | |
dennistd | zondag 9 december 2012 @ 10:43 |
Gisteren reed loc 1182 een slag in de Benelux:![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 9 december 2012 @ 10:45 |
Wat een gaaf perspectief zo ![]() | |
dennistd | zondag 9 december 2012 @ 10:53 |
Voor wie graag het hele spoorboekje wil hebben maar niet alle tabellen handmatig wil downloaden. hier een zipje: http://www.spoornieuws.nl/temp/spoorboekje2013.zip | |
greavy | zondag 9 december 2012 @ 10:55 |
Oh, je was me voor. Wilde vandaag hetzelfde doen, zoals voorgaande jaar. | |
dennistd | zondag 9 december 2012 @ 11:02 |
Veel werk had ik er trouwens niet mee: ik had nog een scriptje liggen van vorig jaar om alles te downloaden ![]() Datzelfde geldt trouwens voor tijdwegdiagrammen en dergelijke, die download ik ook op die manier | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 9 december 2012 @ 11:02 |
Ieks!! ![]() ![]() | |
dennistd | zondag 9 december 2012 @ 11:03 |
WAT!?!?!? Bel CNN, dit is wereldnieuws! | |
Surveillance-Fiets | zondag 9 december 2012 @ 11:04 |
Ze ze al in Brussel? Nee toch, nou dan. Het kan nog.... | |
greavy | zondag 9 december 2012 @ 11:06 |
Vanmiddag misschien toch maar even bij de HSL hier om de hoek kijken. Verder een dagje thuis blijven. Treinpersoneel van de Benelux verwacht wel dat de trein gevuld kan raken, omdat het t/m Brussel concurreert met Thalys en daar reizigers gaan afpikken. Tevens komt / is er een overgangsregeling voor mensen met een abonnement oid, die kunnen voor een toeslag van ¤4 met de Fyra mee. Tenminste, zou voor mij momenteel moeten: - Weekend Vrij - Go Pass (invullen Rotterdam - .....) - Toeslag voor grensoverschrijdend (geen apart grenskaart meer nodig) | |
GlenSpey | zondag 9 december 2012 @ 11:10 |
Zijn er hier ook nog die vandaag de GTW's van Arriva en Breng in Gelderland op de plaat gaan zetten? | |
greavy | zondag 9 december 2012 @ 11:11 |
Was mijn bedoeling. Ik zou zelfs met VIRM (ja, ik...) van Dordrecht naar Zwolle gaan rechtstreeks, via Schiphol-Amsterdam en over de Hanzelijn.... | |
dennistd | zondag 9 december 2012 @ 11:12 |
En ook nog een filmpje: | |
dennistd | zondag 9 december 2012 @ 11:12 |
Maar de trein kwam niet? | |
Sandrvich | zondag 9 december 2012 @ 11:16 |
Heb gisteren de HLE11-rit van de Benelux van Amsterdam naar Brussel uitgezeten; er waren echt heel veel spotters onderweg. ![]() ![]() | |
greavy | zondag 9 december 2012 @ 11:17 |
Ik moet nog wat voor mijn opleiding afmaken (heb t/m dinsdag, maar ik ken mijzelf, vanavond of morgen na het werk doe ik het niet) dus ben thuis gebleven, en kwam rond 10 uur mijn nest uit rollen. Lag er ook pas om half 2 in, wekker zou om 7 uur al gaan ![]() | |
greavy | zondag 9 december 2012 @ 11:56 |
Zelf ben ik achter de SSN-stoomtrein aan geweest en later nog naar Brussel voor de Benelux'en (ook de 1182). Leuk rondje Zwijndrecht-Rotterdam-Tilburg-Den Bosch-Maastricht-Eys (bus vanaf Maastricht)-Heerlen-Maastricht-Luik-Brussel-Rotterdam-Zwijndrecht Luik-Brussel met 200kmh over de HSL in een IC zonder toeslag... Daar kan het! ![]() SMMR 2225 met de SSN Velen lijken deze rit even vergeten te zijn, maar ik niet. Vandaag was ik een dagje vrij, dus ben op pad gegaan. Hier is de SMMR 2225 met de Bm-rijtuigen en achterop 01 1075 net Rotterdam Centraal binnengekomen. SMMR 2225 gaat deze dag mee om niet te hoeven omlopen in Rotterdam en Maastricht. Na ongeveer een 20 minuten zal de trein met de stoomlocomotief weer vertrekken richting Zuid-Limburg, met stops te Gouda, Woerden en Utrecht. In Maastricht en Valkenburg kunnen reizigers vervolgens de trein verlaten. ![]() SSN 01 1075+rijtuigen+SMMR 2225 ![]() SSN 01 1075+rijtuigen+SMMR 2225 mit Volldampf durch Den Bosch ![]() ZLSM 1040 met Kerstrit Na Den Bosch heb ik mij per trein en bus naar Eys gehaast. Pal naast deze fraaie fotostek ligt een bushalte van lijn 21, dus kon hier prima heen. Nog geen kwartier na aankomst kwam de ZLSM al aanstomen, en kon deze ook even geplaat worden. Hier kwam ik uiteraard voor de SSN. ZLSM is onderweg van Valkenburg naar Simpelveld. ![]() SMMR 2225 met de SSN-rijtuigen en 01 1075 Even later kwam de SSN al aan, althans, zo zou het moeten. Door een vertraging onderweg kwam SSN ook vertraagd hier. Tegen ieders verwachtingen in kwam de SSN nog voor de ZLSM langs, want de ZLSM moest al uit Simpelveld weg zijn. SSN hoefde dus toch niet op Wijlre te wachten. Met een luid brommende motor heeft de SMMR 2225 het nog lastig om naar boven te komen. De 01 1075 duwt niet mee. De dieselloc zit voorop vanwege beperkter spoorgebruik in Maastricht en het daardoor niet kunnen omlopen van de stoomlocomotief. Zo, dat was het voor nu even. Later volgen de andere foto's nog. | |
Peterselieman | zondag 9 december 2012 @ 12:05 |
nice zeg. Alleen is het jammer dat de ZLSM momenteel in flinke financiële problemen verkeert ... | |
greavy | zondag 9 december 2012 @ 12:06 |
Ja, ze moeten voor eind van het jaar toch een ton bijelkaar hebben? | |
Peterselieman | zondag 9 december 2012 @ 12:14 |
wat ik begrepen heb 200.000 euro. Limburg wil met 150.000 euro bijspringen op voorwaarde dat de ZLSM de rest zelf bij elkaar krijgt. iig is het daar niet niet helemaal goed, want een projectontwikkelaar had de huur van het station in Simpelveld al opgezegd ... Dus ik ben benieuwd hoe het daar zal gaan lopen | |
WhiteJoker | zondag 9 december 2012 @ 12:44 |
Ik zit in een GTW tussen Apeldoorn en Zutphen. Vrij reizen doordat de arriva-palen nog niet werken. | |
Peterselieman | zondag 9 december 2012 @ 12:56 |
wehehehe | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 9 december 2012 @ 13:10 |
Nounou, wat is die Hanzelijn eigenlijk een saai stuk spoor zeg ![]() Rechtdoor, door het saaiste stukje polder wat ik ken... Almere-Lelystad heeft nog de ruige afwisseling van de Oostvaardersplassen langs het spoor, dat is wel leuk om naar te kijken! Koeien en reeen enzo ![]() ![]() | |
Ireyon | zondag 9 december 2012 @ 13:13 |
Een retourtje Brussel kost nog steeds 20 euro vanuit Roosendaal. Waarom geldt de reistijd/prijs relatie alleen wanneer je ergens sneller komt en niet nu men 2x langer onderweg is met extra overstappen? | |
WhiteJoker | zondag 9 december 2012 @ 13:14 |
Wel veel mededelingen bij het eindpunt. *ding* Het volgende station is Zutphen, eindpunt van deze trein. *ding* Hier kunt u overstappen op [rits treinen] *ding* Reist u met de ov-chipkaart, vergeet dan niet uit te checken. *ding* Reist u verder met een NS trein, check dan uit bij Arriva en weer in bij NS. *ding* Reist u verder met een Arriva trein, check dan pas uit op uw eindbestemming. [herhaal laatste 2 berichten] | |
AverageJoe | zondag 9 december 2012 @ 13:51 |
Weet iemand waar de DM '90 treinstellen van Regio NS lijn Apeldoorn - Zutphen nu opgeslagen staan? Wil daar nog een foto van maken. | |
greavy | zondag 9 december 2012 @ 13:52 |
Zutphen als het goed is. | |
Hugo__Boss | zondag 9 december 2012 @ 14:05 |
Waar zat je ergens in de trein? Ik had ook de eerste vanmorgen vanaf emmen zuid, moet dezelfde geweest zijn. Ook zo'n schitterende beker gekregen. | |
b2py | zondag 9 december 2012 @ 14:45 |
Ik kwam de stomer nog tegen in Utrecht toen ik daar gisteravond rond kwart voor 10 aankwam! ![]() | |
b2py | zondag 9 december 2012 @ 14:48 |
![]() Eine Lok mit Propeller? Wer weiß, um was für ein Schienenfahrzeug es sich hier handelt und für welche Zwecke es genutzt wird? Bron | |
Scarlet_Dragonfly | zondag 9 december 2012 @ 14:50 |
Da's toch zo'n ding voor als je echt een pak sneeuw van 2m van de rails wilt halen? ![]() | |
Lord_Brett_Sinclair | zondag 9 december 2012 @ 14:54 |
![]() Ziet er wel cool uit altijd ![]() Nog een oudje op stoom ![]() | |
greavy | zondag 9 december 2012 @ 15:01 |
Vandaag zijn alle Traxx'en in 2x terug naar België gereden, 2x4 loks. De Prio-rijtuigen worden op de Dijksgracht terzijde gesteld totdat NSR ze terug in dienst neemt. | |
Peterselieman | zondag 9 december 2012 @ 15:05 |
Die Treinviewer van Arriva is wat van slag. Sommige treinen rijden met 40 minuten vertraging, terwijl een andere met -24 rijdt ![]() In de praktijk rijdt alles in Noord-Nederland nagenoeg op tijd | |
Dr_Flash | zondag 9 december 2012 @ 15:06 |
Beetje geklungel ja. Ben nèt weg uit Zutphen naar Apeldoorn. | |
greavy | zondag 9 december 2012 @ 15:14 |
De KISS-treinstellen die de ODEG heeft besteld bij Stadler zijn nog steeds niet toegelaten, waardoor er de komende tijd met alternatief materieel gereden wordt op RE 4 (Rathenow - Berlin - Ludwigsfelde - Jüterbog). Onder andere de Taurussen ex-MWB 1116 911 en 1116 912, ex-TXL ES 64 U2-011 en ex-Raildox ES 64 U2-100 gaan daar met rijtuigen rijden. Vooralsnog is er nog geen snelle toelating te verwachten, het gaat allemaal zo snel niet bij de EBA (Eisenbahn Bundesamt) Daarnaast weer goed bericht: De BR101'en gaan weer verdwijnen van EuroCity 6 & 7, daar komen de Taurussen weer terug, die hier eerder ook al reden. Voor EC100 en EC101 (Ljubljana Maribor Spielfeld-Straß Graz Selzthal Linz Hbf Horni Dvoriste Ceske Budejovice Praha hl.n. vv) wordt er nog gekeken of daar ook Taurus komt te rijden. | |
Zug-Chef | zondag 9 december 2012 @ 15:19 |
Materieel op de RE4 van de ODEG bestaat uit Oostenrijkse Cityshuttle-rijtuigen (!) en Müller-rijtuigen, idd getrokken door Taurussen. Tijd om maar weer eens naar Berlijn te gaan ![]() | |
zoem | zondag 9 december 2012 @ 15:24 |
De definitie van Intercity wordt steeds verder uitgehold. Tegenwoordig rijden er in Zeeland geen sprinters meer en stopt de IC ook op alle kleine stations. Zelfde als Rdam Blaak, dat vind ik ook geen IC-waardig station. | |
b2py | zondag 9 december 2012 @ 15:27 |
Gelukkig zijn 22.000 andere reizigers dat niet met je eens.. Blaak is hartje Rotterdam man, ideaal als je de stad in wilt. Goede overstap op de metro. | |
greavy | zondag 9 december 2012 @ 15:27 |
Zeeland wilde elk halfuur een verbinding richting de Randstad, rechtstreeks. En de stoptreinstations elk halfuur een trein. Dat kon, maar dan met een gedegradeerde intercity. | |
greavy | zondag 9 december 2012 @ 15:28 |
Blaak is nog wel te snappen voor enkele IC-series. Een druk station, veel overstappers naar de metro A/B/C. Centraal word overgestapt op metro D/E. | |
#ANONIEM | zondag 9 december 2012 @ 15:28 |
Dit. | |
#ANONIEM | zondag 9 december 2012 @ 15:31 |
Tof man! Ziet er goed uit ![]() | |
b2py | zondag 9 december 2012 @ 15:33 |
![]() De dag begon gisteren met een foto van de TB7 waarop vandaag stond dat de trein uit Den Helder in 1 keer door ging naar Maastricht. ![]() Vervolgens langs Amsterdam Werkplaats Zuid waar voor een zaterdag erg veel materieel stond opgesteld. ![]() Een foto nabij Swifterbant, grote leegtes die je bijna niet meer ziet... ![]() Een sterves druk Dronten waar gratis friet werd uitgedeeld en waar een of andere retard had bedacht dat het leuk is als we kindermuziek gaan draaien. Mét het walibi entertainment team. (Ontbreekt op foto) ![]() De dag werd vervolgd in Zwolle, waar eerst in een pitoreske kroeg de Wi-Fi gerepareerd moest worden, iedere vervolgens bijna lam was en we naar de chinees zijn geweest. Wat overigens echt fantastisch was, onbeperkt kanen voor ¤19.50. Uiteindelijk terug naar het station om richting huis te gaan, waarbij ik nog de laatste momenten van een NS Sneltrein heb gefotografeerd op de TB14. Het was een mooie en bijzonder gezellige dag! | |
#ANONIEM | zondag 9 december 2012 @ 15:34 |
Bron: http://www.l1.nl/nieuws/1(...)orwegen#.UMSf66yoGSo Weet iemand toevallig hoe het met die treinen zit? Toen de Maastricht-Brussel Expres verdween gaf de NMBS aan dat er vanaf ongeveer april Desiro's zouden gaan rijden. Die heb ik één keer zien proefrijden op dat traject maar toen is kennelijk gebleken dat die treinen (lees computersystemen) totaal niet overweg kunnen met 1.5 kV. De klassiekjes die ik afgelopen week dat traject heb zijn rijden hebben de nummers 176 en 234, ik heb geen idee wanneer die uit dienst genomen worden. Overigens mag daar wel wat groters gaan rijden, die dingen zitten (zeker op Luik-Wezet) echt propvol. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2012 15:36:37 ] | |
zoem | zondag 9 december 2012 @ 15:36 |
Elk jaar weer worden er stations toegevoegd aan de IC van/naar vlissingen. Voor de reizigers die een langere reis moeten maken is het juist vervelend dat er gestopt wordt op elk station. Een IC is in mijn ogen bedoeld voor de grotere stukken. Rdam Blaak ligt immers op steenworpafstand van CS. Voorheen was Blaak volgens mij een sneltreinstation, maar de sneltrein is er niet meer. | |
greavy | zondag 9 december 2012 @ 15:37 |
@JB; Gister waren ook grijze klassiekjes 709+776 gekoppeld actief in Maastricht. Dezen hebben al TBL1+, dus mogen inmiddels naar Maastricht. Dat zijn nieuwere treinstellen als de 1xx en 2xx-serie, de rode klassiekers. Maar rood zal daar nog wel komen. Er is ook sprake geweest van Break naar Maastricht. Voorlopig nog klassieke motorstellen. | |
b2py | zondag 9 december 2012 @ 15:37 |
En ga maar eens na hoeveel treinreizigers die lange reis maken, dat houdt niet in verhouding met het aantal reizigers wat wél profiteert van de stop te Rotterdam Blaak. | |
Piles | zondag 9 december 2012 @ 15:39 |
In Zeeland moeten ze eens wat stations durven schrappen. Of maximaal eens per uur aan doen. Gaat nergens over dat Kruiningen altijd nog IC-stations is gebleven na vertrek van de boot. En begin maar niet over Rilland-Bath als station ![]() | |
b2py | zondag 9 december 2012 @ 15:43 |
Ik snap er niks van, splitst de noord-oost nou wel of niet? De treinen uit Enschede staan aangegeven naar Den Haag Centraal, vanaf Deventer wordt dat Den Haag Centraal/Rotterdam Centraal... Wel gecombineerd en gesplitst dus nog te Ut? | |
Peterselieman | zondag 9 december 2012 @ 15:44 |
zo extreem als dit jaar zal het niet worden ![]() U bevindt zich in de Intercity van Vlissingen naar Groningen welke onderweg nog zal gaan stoppen te Vlissingen-Souburg, Middelburg, Arnemuiden, Goes, Kapelle-Biezelinge, Kruiningen-Yerseke, Krabbendijke, Rilland-Bath, Bergen op Zoom, Roosendaal, Dordrecht, Rotterdam Blaak, Rotterdam Centraal, Schiedam Centrum, Delft, Den Haag HS, Den Haag Laan v NOI, Leiden Centraal, Schiphol, Amsterdam Lelylaan, Amsterdam Sloterdijk, Amsterdam Centraal, Almere Centrum, Lelystad Centrum, Zwolle, Meppel, Hoogeveen, Beilen, Assen, Haren, Groningen Europapark en eindbestemming Groningen. Ik herhaal ... ![]() | |
zoem | zondag 9 december 2012 @ 15:44 |
Ja, ik snap waar je naar toe wilt, maar waar leg je de grens? Want zo kun je voor elk station wel gaan redeneren dat het wel handig is dat de trein daar ook even stopt. | |
greavy | zondag 9 december 2012 @ 15:44 |
De trein naar Groningen blijft toch vanaf Zwolle een IC, en Leeuwarden wordt een Stoptrein na Zwolle? | |
Peterselieman | zondag 9 december 2012 @ 15:45 |
Voor de richting Rotterdam overstappen op Utrecht Centraal. Kom je vanuit Zwolle dan is het in Utrecht overstappen voor de richting Den Haag Centraal | |
Peterselieman | zondag 9 december 2012 @ 15:45 |
niet de trein die om 20.09 uur uit Vlissingen vertrekt ![]() | |
#ANONIEM | zondag 9 december 2012 @ 15:46 |
Ok bedankt voor de info. Break is overigens ook al vaker in Maastricht geweest, maar die heb ik alleen in de weekends een enkele keer gezien. | |
b2py | zondag 9 december 2012 @ 15:47 |
Maar vanuit Zwolle staat er niet Den Haag Centraal/Rotterdam Centraal. En op de AV van utrecht C staat om .29 en .59 een IC naar Den Haag Centraal/Rotterdam Centraal, en niet ook nog om .02 een IC naar Rotterdam Centraal.. Ze staan ook op zelfde spoor te Gouda. Heeft dat te maken met het weekend en die werkzaamheden ofzo? | |
Peterselieman | zondag 9 december 2012 @ 15:49 |
oh ja. Dat zal het zijn. Die treinen gaan splitsen en combineren in Gouda. Heeft te maken met DSSU (Doorstroom station Utrecht) en Randstadspoor | |
Piles | zondag 9 december 2012 @ 15:50 |
Hmm, de NS-reisplanner werkt nog niet helemaal volledig ![]() Ik plan Amsterdam Zuid -> Almere Centrum, en hij laat de optie met overstap in Weesp maar gewoon niet zien, terwijl dat nog prima optie volgens mij. En rare kwartiersdienst, .12 + .19 + .42 + .49 | |
greavy | zondag 9 december 2012 @ 15:53 |
![]() Adieu Benelux met de NMBS HLE11.8 1182 voorop Mijn "afscheids"plaat van de Benelux. NMBS 1182 met een Prio-stam op sleep is net in Brussel-Zuid gearriveerd. Na enkele ogenblikken wordt de locomotief naar spoor 22 afgerangeerd, en gaat deze stam met een Traxx retour Nederland. ![]() De Laatste Keer Voor de laatste keer 2 maal een Benelux naastelkaar aan hetzelfde perron. Op dit tijdstip is de treinenloop al zwaar uitgestorven, dus kan de Benelux aan het perron keren. Hier nog een allerlaatste mogelijkheid van deze allerlaatste gebeurtenis. ![]() De Aller Laatste Benelux De allerlaatste Benelux kwam aanrijden met de Olympische Prio-stam. Deze trein is de laatste Benelux die zal eindigen op het eindpunt, in dit geval Schiphol. Voor de reizigers naar Amsterdam werd doorgereden naar Sloterdijk. Een prachtige huisrit gehad naar Rotterdam, waar mijn laatste rit ophield. Ik heb de afgelopen jaren met plezier deze trein mogen gebruiken, en - zoals velen - vind ik het jammer dat deze nu definitief verdwijnt. Zondag 9 December zijn de Traxx'en al retour België gegaan en de ICRm-Prio rijtuigen aan de kant gezet, om weer terug te keren naar NS Reizigers. | |
b2py | zondag 9 december 2012 @ 15:56 |
NS kan niet garanderen dat het goed blijft gaan AMSTERDAM - De NS kan niet garanderen dat de treinen bij stevige sneeuwbuien ook volgens schema blijven rijden. Dat zei president-directeur Bert Meerstadt zondag in Buitenhof. De afgelopen dagen had het treinverkeer weinig te lijden onder het winterweer, maar het spoor blijft volgens hem een 'kwetsbaar product'. "Het bemoedigt me wel dat het op dit moment goed is gegaan", zei hij. In de Randstad reden de treinen volgens een aangepast schema. Dat was volgens Meerstadt hard nodig om problemen op te vangen. "Er is altijd wel een trein die ergens blijft staan of een wissel die het niet doet." Dan is er volgens hem ruimte nodig om het probleem op te lossen. "Er was genoeg sneeuw en het waaide hard genoeg om echt op je hoede te moeten zijn. Het is verstandig dat wij voor een aangepaste dienstregeling hebben gekozen." Als hier niet voor was gekozen was het volgens hem mis gegaan. Fyra Ook zei Meerstadt in het prograamma dat treinreizigers met een abonnement binnenkort alleen nog maar een toeslag hoeven te betalen voor de gebruik van de hogesnelheidstrein Fyra die tussen Amsterdam en Brussel rijdt. De NS komt daarmee tegemoet aan kritiek van reizigersvereniging Rover. Die beschuldigde de NS van kunstmatige prijsopdrijving en misbruik van een monopoliepositie. Abonnementhouders zouden meer dan het dubbele voor de treinreis kwijt zijn dan nu het geval is op het traject. Toeslag Meerstadt zei niet wanneer de nieuwe maatregel van kracht wordt. Hij zei alleen dat treinreizigers in Nederland en België ''zo rap mogelijk'' gebruik kunnen gaan maken van hun abonnement. Ze betalen dan alleen een toeslag voor het gebruik van het stuk hogesnelheidslijn, liet Meerstadt weten. Die toeslag is hetzelfde wat andere gebruikers betalen. Over de hogesnelheidslijn is 11 jaar gesteggel geweest tussen Nederland en België. De kwestie werd pas begin deze maand opgelost. Met de invoering zondag van de nieuwe dienstregeling van de NS is ook de nieuwe Fyra gaan rijden. Vanuit Amsterdam zijn reizigers met de Fyra voortaan bijna een uur eerder in Brussel dan met de huidige Beneluxtrein het geval is. bron | |
#ANONIEM | zondag 9 december 2012 @ 16:13 |
Rotterdam Blaak heeft meer in- en uitstappers dan IC-stations zoals Roosendaal, Sittard of Assen, dus in die zin is een stop wel gerechtvaardigd. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2012 16:15:03 ] | |
Dr_Flash | zondag 9 december 2012 @ 16:14 |
Is niet openbaar ![]() Ik kreeg trouwens een leuke Thermo mok aangeboden van Arriva op de Vechtdallijn ![]() | |
Dr_Flash | zondag 9 december 2012 @ 16:16 |
Ja, Amsterdam Holendrecht ook. Maar dat is natuurlijk geen argument. Dan kun je bij driekwart van alle S-Bahn haltes ook wel IC's laten stoppen ![]() | |
Duvel | zondag 9 december 2012 @ 16:24 |
Wel zichtbaar voor mensen met FB. | |
Dr_Flash | zondag 9 december 2012 @ 16:27 |
Dat kan zo zijn ![]() | |
#ANONIEM | zondag 9 december 2012 @ 16:27 |
Van Holendrecht zijn toch helemaal geen gegevens bekend? Afijn, ik ben eens wezen rekenen. Wél een stop op Blaak betekent dat zo'n 93.000 reizigers naar Rotterdam Centraal extra lang in de trein zitten, een minuut of twee. Maakt 186.000 verspilde minuten. Géén stop op Blaak betekent dat 13.000 reizigers de stoptrein ipv. de IC moeten nemen en daar een minuut of 10 langer door onderweg zijn. Maakt 130.000 verspilde minuten. Is natuurlijk allemaal erg grof nattevingerwerk, maar ik denk dat je wel kan concluderen dat een stop op Blaak idd niet zo heel erg nuttig is. In landen met een erg hoge modal-share voor de trein, zoals Zwitserland, Japan en Frankrijk, stoppen de sneltreinen ook maar op één station in elke stad. | |
Duvel | zondag 9 december 2012 @ 16:28 |
Vaststellende dat: - ik de foto's kan zien; - deze browser is ingelogd op facebook; - jij meerdere malen hebt aangegeven geen facebook te hebben; - jij de foto's niet kunt zien, zie ik een causaal verband. | |
b2py | zondag 9 december 2012 @ 16:29 |
En toch moet de IC blijven stoppen te Blaak. | |
greavy | zondag 9 december 2012 @ 16:30 |
Gelukkig stoppen niet alle IC's daar. Den Haag-Venlo racet nu nog als enige IC door. Voorheen de Benelux ook Feit blijft dat de reizigerspotentie er is voor een IC. | |
Surveillance-Fiets | zondag 9 december 2012 @ 16:31 |
zijn dat ic reizigers of reizigers over korte stukjes? | |
Dr_Flash | zondag 9 december 2012 @ 16:31 |
Your logic is impeccable, my child ![]() Maar daarmee is het dus niet "openbaar" zoals beweerd werd. | |
Duvel | zondag 9 december 2012 @ 16:31 |
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam. | |
Dr_Flash | zondag 9 december 2012 @ 16:34 |
Lorem ipsum sid dolorem. | |
Dr_Flash | zondag 9 december 2012 @ 16:35 |
Nja, je kunt het proberen en kijken wat het wordt ![]() ![]() | |
b2py | zondag 9 december 2012 @ 16:36 |
Die mag even overnieuw denk ik ![]() | |
Dr_Flash | zondag 9 december 2012 @ 16:39 |
Dat denk ik ook wel ![]() Maar als het in oost-Bulgarije was zou ik hem tellen ![]() | |
#ANONIEM | zondag 9 december 2012 @ 16:40 |
Geen idee. Ik weet ook niet van welke kant (noord, zuid) ze komen. Reizigerspotentie is één ding, maar je moet ook kijken of een IC-stop iets toevoegt aan het systeem. En ik heb, op grond van het snelle berekeningetje van zonet, het idee dat de extra stop op stations als R'dam Blaak, A'dam Sloterdijk etc. de doorgaande reizigers meer hinder oplevert, dan de hinder die je zou veroorzaken door reizigers naar die stations de stoptrein te laten nemen. Je zou kunnen bedenken dat je dan misschien bijv. Assen ook zou kunnen overslaan. Maar 2 minuten extra reistijd voor 32.000 reizigers naar Groningen is ~64.000 verspilde minuten, en 8 minuten extra reistijd (in de stoptrein) voor 8000 reizigers naar Assen is óók ~64.000 verspilde minuten. Om maar even aan te geven dat het aantal reizigers an sich nog geen uitsluitsel geeft of een station IC-waardig is of niet. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2012 16:40:57 ] | |
Dr_Flash | zondag 9 december 2012 @ 16:48 |
Vroegah had je:Toen kreeg je allemaal bijdehante fok!kers die bij elke lap tekst gingen roepen
| |
dennistd | zondag 9 december 2012 @ 16:52 |
Is dat niet een onbewaakt overpad? Dan kun je lang wachten op een gedoofd rood licht, dat is er namelijk niet ![]() | |
b2py | zondag 9 december 2012 @ 16:52 |
Sloterdijk overslaan ![]() | |
Peterselieman | zondag 9 december 2012 @ 16:53 |
Sloterdijk zorgt juist voor een betere bereikbaarheid voor de kop van Noord-Holland | |
dennistd | zondag 9 december 2012 @ 16:54 |
Sloterdijk vind ik wel logisch als IC-stop, maar een station als Duivendrecht mag de IC-status wel kwijtraken.. | |
Mirgeam | zondag 9 december 2012 @ 16:54 |
stationnetje zag er nog niet af uit gisteren ![]() | |
#ANONIEM | zondag 9 december 2012 @ 16:54 |
Sloterdijk heeft veel reizigers, maar Centraal heeft nog véél meer reizigers (en die cijfers zijn altijd excl. overstappers). Dus lijkt het me nuttiger om de reizigers zo snel mogelijk naar Centraal te brengen. | |
greavy | zondag 9 december 2012 @ 16:55 |
Sloterdijk is een overstapstation, dus daar zijn IC's wel handig. Dat bespaart veel veel reizigers weer kostbare minuten om naar naar Centraal te gaan oid. | |
James1988 | zondag 9 december 2012 @ 16:55 |
Whehehehehe ![]() | |
b2py | zondag 9 december 2012 @ 16:57 |
Allé mensen vanuit de kop van Noord Holland, maar ook vanuit Haarlem, stappen in Sloterdijk over op de metro naar de Zuidas en op de treinen naar Schiphol. | |
#ANONIEM | zondag 9 december 2012 @ 16:57 |
Duivendrecht is nu nog een belangrijk overstappunt om vanuit Noord- en Oost-Nederland en Flevoland naar het centrum van Amsterdam te gaan. Maar naarmate Amsterdam Zuid meer reizigers trekt en zeker als straks de Noord/Zuidmetro open gaat, dan kun je idd Duivendrecht misschien wel eens gaan overslaan ja. [ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2012 16:58:05 ] | |
greavy | zondag 9 december 2012 @ 16:58 |
Ja. Deze is ook leuk: ![]() Lekker overzichtelijk ![]() | |
Dr_Flash | zondag 9 december 2012 @ 16:59 |
![]() Legofles en Legobork lezen een blaadje van Arriva ![]() | |
#ANONIEM | zondag 9 december 2012 @ 16:59 |
Straks kun je met de Noord/Zuidlijn naar de Zuidas en je kan via de Hemboog naar Schiphol. ![]() | |
greavy | zondag 9 december 2012 @ 17:00 |
Fles, heb je al het bordje van het nieuwe station Beringen (BE)? Die is inmiddels ook open | |
b2py | zondag 9 december 2012 @ 17:00 |
De overstap op de sprinter is echt 10x kut. Ja straks in 2017, ik moet het nog maar bezien.. Ik vermoed dat de ringlijn 50 sneller blijft dan de 52.. | |
#ANONIEM | zondag 9 december 2012 @ 17:01 |
Vanuit Hoorn is de rechtstreekse sprinter naar Schiphol maar 4 minuten langzamer dan de verbinding met overstap. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2012 17:02:17 ] | |
dennistd | zondag 9 december 2012 @ 17:02 |
Op zich kun je Sloterdijk wel de IC-status ontnemen, maar dan moet je wel alle treinen laten stoppen op Zaandam (zodat dat als overstapstation kan dienen, ook vanuit Enkhuizen). En een kwartiersdienst over de Hemboog. | |
b2py | zondag 9 december 2012 @ 17:02 |
Niet vanuit de regio alkmaar, alleen de IC naar Maastricht sluit er wel redelijk op aan. | |
Dr_Flash | zondag 9 december 2012 @ 17:03 |
Nee, ik kan niet overal tegelijk zijn ![]() | |
#ANONIEM | zondag 9 december 2012 @ 17:05 |
Er zullen in concrete gevallen vast wel onhandigheden in de dienstregeling zitten. Maar als basisprincipe kun je denk ik wel hanteren dat een IC liever alleen op het hoofdstation van een stad moet stoppen. Maar ik sta er natuurlijk open voor, als iemand kan aantonen dat mijn slag-in-de-lucht-berekening niet blijkt te kloppen als je alle nuances meetelt. ![]() | |
b2py | zondag 9 december 2012 @ 17:18 |
Bijlmer Arena ook maar opheffen als IC station? Amsterdam Zuid? Amsterdam Amstel? Kunnen allemaal wel naar centraal toe. Laan van NOI opheffen.. | |
b2py | zondag 9 december 2012 @ 17:21 |
Ook ligt er trouwens een groot bedrijventerrein bij station Sloterdijk. Daar gaat ook een flink gedeelte heen. | |
dennistd | zondag 9 december 2012 @ 17:25 |
Ja, en bij Enschede Drienerlo ook.. Moet daar de IC dan ook maar stoppen? En wat te denken van Barneveld Noord (aan de spoorlijn Apeldoorn-Amersfoort dan). | |
#ANONIEM | zondag 9 december 2012 @ 17:29 |
In Zwitserland stoppen de IC's ook niet op een station als Zürich-Oerlikon. Wie daarheen wil neemt maar de S-Bahn. En dat terwijl het met 110.000 in-, uit- en overstappers in Nederland waarschijnlijk wel de top 5 van drukste stations zou halen. Maar het is blijkbaar belangrijker om de IC-reizigers zo snel mogelijk naar Zürich Hauptbahnhof te krijgen. [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2012 17:29:46 ] | |
greavy | zondag 9 december 2012 @ 17:32 |
En de S-bahn waarschijnlijk ook iedere 3 minuten rijdt ofzo. Zie je in München bijvoorbeeld ook. Veel overstappers IC/RE naar de S-bahn, maar die stoppen gewoonweg niet op de S-bahn haltes (logisch) | |
James1988 | zondag 9 december 2012 @ 17:33 |
De eerste ritten van de Fyra lijken relatief goed te verlopen, al was er vanochtend wel een defect waardoor +20 werd opgelopen. Ook nu rijdt er eentje met +15, maar vooralsnog geen uitval. Alle in Amsterdam aanwezige NMBS-locs zijn vandaag overgebracht naar België, het ICRm is naar de Dijksgracht gebracht. | |
Darkwing_Duck | zondag 9 december 2012 @ 17:39 |
Ze verwachten hier wel dat je je foldertje bewaart zeg ![]() ![]() | |
dennistd | zondag 9 december 2012 @ 17:42 |
Ik zie het plaatje niet | |
Dr_Flash | zondag 9 december 2012 @ 17:45 |
Ik zeg: Doen! ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 9 december 2012 @ 17:45 |
Ik ook niet ![]() | |
James1988 | zondag 9 december 2012 @ 17:47 |
Doet het hier ook niet. | |
b2py | zondag 9 december 2012 @ 18:13 |
![]() Dit is de afbeelding. | |
KomtTijd... | zondag 9 december 2012 @ 18:15 |
![]() Station Hoevelaken. "Af" is een groot woord. Gelukkig had ik een zaklamp bij me, anders had ik nooit de ingang gevonden (die donkere tunnel op de achtergrond) | |
ZwartmetSuiker | zondag 9 december 2012 @ 18:17 |
Ik vond het al snel ja, dat het nu al af was. | |
Darkwing_Duck | zondag 9 december 2012 @ 18:18 |
Nou, dat was dan tevens de eerst en de laatste keer dat ik een foto op de blackberry post,ik fix dat thuis wel. eerst nog even 2 uur naar huis boemelen, van Etampes naar Chessy Met RER A dan D en tot slot A |