en i.p.v het kopen van een dagboek, kun je je onzin ook op deze wijze kwijt (niet te vaak s.v.p.)quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
quote:Op zondag 20 mei 2012 11:09 schreef greavy het volgende:
Owja. Gister weer eens een dag gehad die ik zelf in het honderd heb lopen gooien![]()
- 's Ochtends in Breda de omgeleide PON-trein op willen wachten. Ik wist wanneer die kwam, maar toen liep ik nog door de tunnel op mijn gemakje. En dan loop je de trap op, en zie je hem voorbij rijden![]()
- UnitCargo Venlo ri Kijfhoek kwam langs, maar toen stonden wij bij de Subway (ik wist dat ie moest komen)
- Een andere trein met huifdoekwagens kwam ook langs (ik wist het...) maar toen liepen wij op ons gemak in de tunnel
- Later met de IC140 ri Amsterdam zouden wij er op Hilversum uit voor 2 treintjes met de RailPro wagens. Bleven we zitten in de trein, omdat wij dat even vergeten waren![]()
Zo, dat was mijn dagje gister welEigen schuld gelukkig
Je had langer moeten wachten. Ik had ergens wel verwacht dat ze wat later zouden zijn, zoals geschieddequote:Op woensdag 8 augustus 2012 21:23 schreef dennistd het volgende:
Ken je die mop van die Arriva-GTW's die tussen 19u en 20u de grens over zouden komen?
Ze kwamen niet...
Ja, dat verwachtte ik ook wel, maar ik had er al een dikke twee uur gestaan, en ook op drehscheibe was er ook nog nergens wat gezien. Ik was daardoor ook in de veronderstelling dat ze nog niet onderweg waren om wat voor reden dan ook.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 01:47 schreef greavy het volgende:
[..]
Je had langer moeten wachten. Ik had ergens wel verwacht dat ze wat later zouden zijn, zoals geschiedde
In tegenstelling tot jou hebben sommige mensen hier ook nog een sociaal leven naast die troep op de rails.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 01:47 schreef greavy het volgende:
[..]
Je had langer moeten wachten. Ik had ergens wel verwacht dat ze wat later zouden zijn, zoals geschiedde
'Lightrailcrap' uitgezonderd rijdt er geen, ik herhaal geen "troep" op de rails.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 09:37 schreef Belastinginspecteur het volgende:
naast die troep op de rails.
Nee. Ik kan mij herinneren dat MVBOV ook al klaagde over de overvolle treinen een week of 4 terug. Toen moest daar de vakantie nog beginnen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 02:12 schreef James1988 het volgende:
Is dan niet gewoon de vakantie voorbij in dat deel van het land?
Dat heb ik niet, blij dat men daar coulant mee omgaat. Ik zou daar zelf wat minder coulant mee om willen gaan, immers: wie wil er nou geen gratis geld?quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 10:40 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Nee, ze zijn niet toeslagvrij. Wel wordt er coulant omgegaan met mensen die geen zorgtoeslag hebben.
3x per dag ofzo, rechtstreekste verbinding met brussel en antwerpen.. ik ken wel gekkere verbindingenquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 14:29 schreef Duvel het volgende:
Ja en dan? Eerst via LSL naar Breda en dan via de HSL naar Antwerpen/Brussel? Dat zet toch geen zoden aan de dijk, kom op.
En wat geweldig, die nieuwe bekledingquote:Op vrijdag 10 augustus 2012 22:24 schreef lyolyrc het volgende:
Heb daarbij ook kunnen ervaren dat de bekleding in ICMm echt aan vervanging toe is, want het zag er niet uit.
Bepaald onprettig, als je probeert onderuit te gaan zitten, zit je broek in je naad.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 22:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En wat geweldig, die nieuwe bekleding![]()
Ripstop is het gewoon
Lekker wissels open rijden ja. Grappigerdquote:
Ja, ik had zo'n veilige 3-kwart waar je niet 1-2-3 het ding er uitfutselt, aanzetten, richten, ondertussen op een kind letten, trein wegquote:
Op wiki:quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 00:17 schreef bork het volgende:
Ik zag dat deze loc ook op het NL spoornet uit de voeten kan, helaas niet toegelaten.
quote:(with the 1500 V capability disabled within the software)
ok, wiseguy maar dat kan je toch enablen als het softwarematig isquote:
Ook leuk dat er consequent wordt gesproken over een "4e spoor Breda-Tilburg". Leg eerst die 3e maar eens aan danquote:
Ja, maar meer ook niet.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:36 schreef TheSalesman het volgende:
Ik denk dat het een heel klein beetje op het NS-logo lijkt?
[ afbeelding ]
misschien weten ze het op Beneluxspoor. Daar zitten nogal wat mensen die veel van het spoorverleden wetenquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 14:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Weet iemand trouwens het verhaal hierbij?Intrigeert me telkens als ik erlangs rijd, en dat gebeurt nogal eens. Nu maar eens een foto van gemaakt. Twee dichtgemetselde bogen. Wat liep hieronder? En wanneer? Het is het middenperron van station Apeldoorn trouwens.
[ afbeelding ]
Ik bedoel dat ik het suf vindt dat het überhaupt disabled is, ik had graag een Taurus door Nederland zien rijden.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 10:36 schreef bork het volgende:
[..]
ok, wiseguy maar dat kan je toch enablen als het softwarematig is
twitter:NSHispeed twitterde op zaterdag 11-08-2012 om 12:05:0513 aug komt Olympic Team Netherlands terug uit Londen. Toch niet in zo maar een trein….? reageer retweet
Voor zover ik weet komen ze vanaf Brussel in een Thalys naar Den Bosch. Tenminste dat is continue gecommuniceerd.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 18:39 schreef dennistd het volgende:
Zou men hier doelen op de Olympische prio-stam of toch een V250?twitter:NSHispeed twitterde op zaterdag 11-08-2012 om 12:05:0513 aug komt Olympic Team Netherlands terug uit Londen. Toch niet in zo maar een trein….? reageer retweet
quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 18:40 schreef JJdJ1984 het volgende:
[..]
Voor zover ik weet komen ze vanaf Brussel in een Thalys naar Den Bosch. Tenminste dat is continue gecommuniceerd.
Briljante conclusie inspecteurtjequote:Op zaterdag 11 augustus 2012 20:33 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Het gaat een Thalys worden.
Zo ziet u maar weer burger, wij van de belastingdienst weten alles...
Zal mij niks verbazen als er iemand nu een life-time ban heeft daar... Zo zielig zijn ze er wel.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 14:02 schreef b2py het volgende:
Priceless op Somda:
http://somda.nl/forum/122(...)+dingen+11+augustus/
(Mocht het echt Socios zijn, briljant)
Screenshot want het is weg-geëdit)
[ afbeelding ]
klopt. Een geintje kan niet gewaardeerd wordenquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 21:00 schreef Belastinginspecteur het volgende:
[..]
Zal mij niks verbazen als er iemand nu een life-time ban heeft daar... Zo zielig zijn ze er wel.
En jullie van de overheid halen maar wat leuke feestjes uit van burgersgeldquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 20:33 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Het gaat een Thalys worden.
Zo ziet u maar weer burger, wij van de belastingdienst weten alles...
gegarandeerd succes jaquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 21:14 schreef James1988 het volgende:
Whehehe, trollen op Somda, altijd leuk.
Eerst even bomen kappen en onkruid wieden dan. Wel mooi de roest een keer van die boog afquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 20:26 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Hoezo niet HSL traject? Bij Breda kan je ook rechtsaf en dan door naar Eindhoven of Utrecht.
Nee wist ik niet, deze is nu ook overal opvallend aanwezig als reclame in trein, media etc.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:53 schreef James1988 het volgende:
Wisten jullie dat de DB BahnCard ook geldig is voor grensoverschrijdende trajecten bij de SBB en de ÖBB? Ik niet namelijk!
Nee, dat ben ik niet. Ronduit absurd dat er (weer) personen zijn die zich daar voor doen als Socios dan wel de spot bedrijven met username in kwestie.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 14:02 schreef b2py het volgende:
Priceless op Somda:
http://somda.nl/forum/122(...)+dingen+11+augustus/
(Mocht het echt Socios zijn, briljant)
Screenshot want het is weg-geëdit)
[ afbeelding ]
Ik heb net geprobeerd in te loggen. Gelukkig werkt alles nog.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 21:00 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Zal mij niks verbazen als er iemand nu een life-time ban heeft daar... Zo zielig zijn ze er wel.
Stond die trein op het laatste spoor tegen het centrum aan ?quote:Op zondag 12 augustus 2012 09:45 schreef dennistd het volgende:
In Hengelo staat een pimpel stil, met loc, op het nogal niet aan het perron liggende spoor 6. Rare plek moet ik zeggen..., want dat spoor is zo kort dat je onmogelijk vanuit Almelo binnen kunt komen en zonder terug te steken weer door kunt mat Bentheim.
de centrum kant is spoor 1, niet echt dusquote:Op zondag 12 augustus 2012 09:53 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Stond die trein op het laatste spoor tegen het centrum aan ?
Ah oke, ja ik ken de spoornummers niet uit mn hoofdquote:Op zondag 12 augustus 2012 09:59 schreef dennistd het volgende:
[..]
de centrum kant is spoor 1, niet echt dus
Volgens mij was het 6, maar ik kan me een spoor vertelt hebben (ik zag het vanuit de intercity naar Almelo)
RATP wil het iig niet en volgens mij heeft de SNCF ook liever niet dat je foto's maakt op de stations, maar zij zijn veel minder actief bij het controleren van het verbod.quote:Op zondag 12 augustus 2012 11:47 schreef b2py het volgende:
Ohja, nog een vraagje.
Ik was afgelopen week in Parijs en was ook op en rond de stations en metro.
Maar van welke mag je nou geen foto maken? Ik wist dat er een fotoverbod was, maar geldt dat bij de RATP of bij de SNCF?
Ik heb dat stiekem wel gedaan:quote:Op zondag 12 augustus 2012 11:51 schreef Peterselieman het volgende:
volgens mij heeft de SNCF ook liever niet dat je foto's maakt op de stations
Ok, bedankt.quote:Op zondag 12 augustus 2012 11:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
RATP wil het iig niet en volgens mij heeft de SNCF ook liever niet dat je foto's maakt op de stations, maar zij zijn veel minder actief bij het controleren van het verbod.
Die schieten je dood als je een plaatje schiet, daarom heb ik ook stiekem gefotografeerd.quote:Op zondag 12 augustus 2012 12:07 schreef b2py het volgende:
Er stonden ook enkele militairen met machinegeweren. Waarom dat nodig was..
twitter:NSHispeed twitterde op zondag 12-08-2012 om 15:00:17Trein behangen met edelmetaal morgen in NL te verwachten…! Volg ons ook op facebook. reageer retweet
Zullen wel speciale NS-spanbanden zijn.quote:Op zondag 12 augustus 2012 17:18 schreef Peterselieman het volgende:
Nooit geweten dat de airco's van de SLT's met spanbanden vast zijn gezet
http://www.flickr.com/pho(...)14246/in/photostream
Wisten jullie dat de adressendatabase voor de BahnCard blijkbaar iets anders is dan wat je op Meine Bahn ingevuld hebt? Daardoor is de factuur voor mijn nieuwe card dus naar mijn oude adres gestuurd, daar 2 maanden blijven liggen, en nu is mijn kaart verlopen en ben ik al mijn BahnBonuspunkte kwijt en kan ik zometeen vrolijk weer een nieuwe kaart aanvragen. Met natuurlijk weer een ander nummer. EN met nul punten.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:53 schreef James1988 het volgende:
Wisten jullie dat de DB BahnCard ook geldig is voor grensoverschrijdende trajecten bij de SBB en de ÖBB? Ik niet namelijk!
quote:Since early 2010 we have changed the conditions for BahnCard holders who don’t live in Germany. They will receive an invoice first and the new BahnCard will be sent only if the invoice is paid in time. Otherwise it will be cancelled and no BahnCard will be sent.
We hope this will makes things more comfortable for our clients.
As an alternative, if a foreign client wants to pay by credit card, he can order a new BahnCard online when needed, paying by credit card.
Ja tuurlijk anders doen de souvenirjagers het vannachtquote:Op zondag 12 augustus 2012 23:16 schreef b2py het volgende:
Er wordt overigens nu al begonnen met het slopen van de londen parken op en om de stations.
Je lijkt de NS welquote:Op maandag 13 augustus 2012 00:25 schreef James1988 het volgende:
De bordjes kan ik er niet op vinden, helaas. Wat ik wel kan vinden is de lengte van de tunnel bij Berlin Hauptbahnhof (de Noord-Zuid-verbinding) is trouwens 3.453 meter, het doorsnedeoppervlak is 41 m˛ groot. Dat je het maar weet.
quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je lijkt de NS wel![]()
"Ik wil van Amersfoort naar Utrecht, welke trein moet ik nemen?
-Geen idee, maar de Fyra rijdt toeslagvrij tussen Schiphol en Breda"
Word als het tegenzit iets later ... Aanrijding met persoon tussen Tilburg en Den Bosch....quote:Op maandag 13 augustus 2012 10:51 schreef greavy het volgende:
De Thalys die gaat komen met de sporters heeft alle gewonnen medailles afgebeeld op de trein gekregen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En uit Brussel vertrekt hij tegelijk met de IC-Brussel, maar tot aan Antwerpen blijft hij er achter hangen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:42 schreef James1988 het volgende:
Dat wordt in Breda leuk: om 15:40 vertrekt de intercity naar Zwolle. Laten ze die voorgaan, dan mag de Thalys bij Tilburg in de ankers.
ik neem het artikel niet serieus zolang er geen bron onder staatquote:Op maandag 13 augustus 2012 15:02 schreef remcoP het volgende:
Centraal Joods Overleg (CJO) wil staking ICE-treinen
Dat er geen bron onderstaat zag ik later pas, ik geloof er nu ook niets meer van.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik neem het artikel niet serieus zolang er geen bron onder staat
Mooi zo houden, op de website van het CJO is er niks over te vinden namelijk.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik neem het artikel niet serieus zolang er geen bron onder staat
Vertrektijd is aangepast naar 15:33. Ze kwamen er daar ook achter... Aankomst 16:06. Zal vertrekken van spoor 2 in Breda.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:42 schreef James1988 het volgende:
Dat wordt in Breda leuk: om 15:40 vertrekt de intercity naar Zwolle. Laten ze die voorgaan, dan mag de Thalys bij Tilburg in de ankers.
Gisteren heb ik mijn tweede Blokkerkaartje gebruikt voor een rondje Eindhoven-Utrecht-Leeuwarden-Franeker-Leeuwarden-Groningen-Zwolle-'s-Hertogenbosch-Eindhoven. Toen viel me al op dat er veel wagons met balast klaar stonden bij Onnen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:55 schreef Peterselieman het volgende:
ProRail pakt groot uit met de spoorvernieuwing tussen Leeuwarden en Groningen: http://prorail.nl/Pers/Pe(...)ngen-Leeuwarden.aspx
70.000 ton ballast wat er vervoerd moet worden, 14,5 kilometer spoor vernieuwd, evenals acht overwegen. En dat in twee weken tijd
en veel betonnen bielzen nabij Veenwouden en Grijpskerkquote:Op maandag 13 augustus 2012 17:20 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Gisteren heb ik mijn tweede Blokkerkaartje gebruikt voor een rondje Eindhoven-Utrecht-Leeuwarden-Franeker-Leeuwarden-Groningen-Zwolle-'s-Hertogenbosch-Eindhoven. Toen viel me al op dat er veel wagons met balast klaar stonden bij Onnen.
Wordt er veel gesaneerd?quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:55 schreef Peterselieman het volgende:
ProRail pakt groot uit met de spoorvernieuwing tussen Leeuwarden en Groningen: http://prorail.nl/Pers/Pe(...)ngen-Leeuwarden.aspx
70.000 ton ballast wat er vervoerd moet worden, 14,5 kilometer spoor vernieuwd, evenals acht overwegen. En dat in twee weken tijd
quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:47 schreef TheSalesman het volgende:
Die OV-chippaaltjes van NS worden ook steeds fleuriger, die gele stickers lopen nu helemaal door naar boven... Zelfs op station waar geen paaltjes van andere vervoerders te vinden zijn.
[ afbeelding ]
Servex heeft nu ook palen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 17:46 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]Moet je tegenwoordig ook al inchecken om de etos in te komen!?
Vernieuwen sluit niet altijd saneren uitquote:Op maandag 13 augustus 2012 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
saneren niet, vernieuwd wel
het is vrije baan en er valt daar 0,0 te saneren zonder in de dienstregeling te moeten snoeien en laat Arriva juist de dienstregeling uit willen breidenquote:Op maandag 13 augustus 2012 17:58 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Vernieuwen sluit niet altijd saneren uitmaar daar gaat dan meestal nog een tijdje overheen.
Dieseltrein. Zwolle-kampen. Museummat. Hmmm.Je kan er geen genoeg van krijgen he Dennis?quote:Op maandag 13 augustus 2012 18:58 schreef dennistd het volgende:
Was hier de NVBS-excursie met Plan U 121 over de Hanzelijn (op 6 oktober) al voorbij gekomen?
http://www.nvbs.com/toon.php?pag=SNEA_20121006
Ik doe het vooral voor de Hanzelijn, Zwolle-Kampen ben ik al eerder geweest (hoewel ik toen door een blessure geen goede foto heb kunnen maken, dus wellicht een herkansingquote:Op maandag 13 augustus 2012 20:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dieseltrein. Zwolle-kampen. Museummat. Hmmm.Je kan er geen genoeg van krijgen he Dennis?
Waarom gebruiken ze daar niet de 114 voor, die ziet er veel beter uit. Maar ach, zo'n afgeragd rood ding met koelkast is ook wel leuk op de Hanzelijn. Alleen zit ik die week niet in Nederland.quote:Op maandag 13 augustus 2012 18:58 schreef dennistd het volgende:
Was hier de NVBS-excursie met Plan U 121 over de Hanzelijn (op 6 oktober) al voorbij gekomen?
http://www.nvbs.com/toon.php?pag=SNEA_20121006
De 114 zal wel een stuk duurder zijn om te huren. En daarbij heb ik geen flauw idee hoe de 121 er op dit moment uitziet, dus misschien is die ook weer een prima staat.quote:Op maandag 13 augustus 2012 20:52 schreef Isambard het volgende:
[..]
Waarom gebruiken ze daar niet de 114 voor, die ziet er veel beter uit. Maar ach, zo'n afgeragd rood ding met koelkast is ook wel leuk op de Hanzelijn. Alleen zit ik die week niet in Nederland.
Misschien ook nietquote:Op maandag 13 augustus 2012 20:57 schreef dennistd het volgende:
[..]
De 114 zal wel een stuk duurder zijn om te huren. En daarbij heb ik geen flauw idee hoe de 121 er op dit moment uitziet, dus misschien is die ook weer een prima staat.
Voor zoeen bom duiten wacht ik wel een maandje of 2 dan kan ik er gratis overheenquote:Op maandag 13 augustus 2012 20:48 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik doe het vooral voor de Hanzelijn, Zwolle-Kampen ben ik al eerder geweest (hoewel ik toen door een blessure geen goede foto heb kunnen maken, dus wellicht een herkansing)
WeekendVrij abo. Ja is ook voor betaald jaquote:Op maandag 13 augustus 2012 21:20 schreef b2py het volgende:
Je maakt nooit gratis gebruik van het spoor
Slaat nergens op. Dat wat jullie aan collegegeld betalen is maar een symbolische bijdrage aan de werkelijke kosten van het onderwijs. Krijg je er nog vervoer bij ook. Meer dan gratis.quote:
Het gaat om het idee dat je SOV niet gratis isquote:Op maandag 13 augustus 2012 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Slaat nergens op. Dat wat jullie aan collegegeld betalen is maar een symbolische bijdrage aan de werkelijke kosten van het onderwijs. Krijg je er nog vervoer bij ook. Meer dan gratis.
Nee, het gaat om het idee dat studenten geen enkel flauw idee hebben HOE goed ze het hier in Nederland wel hebben.quote:Op maandag 13 augustus 2012 22:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Het gaat om het idee dat je SOV niet gratis is
Ja hoor, wat jij wil.quote:Op maandag 13 augustus 2012 22:08 schreef b2py het volgende:
We hadden het over gratis reizen, je SOV krijg je echt niet gratis.
Of we het goed of slecht in Nederland hebben kunnen we een andere keer over hebben.
Klop klop... Gratis bestaat niet. Zelfs voor de zuurstof die u in ademt betaalt u. Waarvoor dank.quote:Op maandag 13 augustus 2012 22:10 schreef Isambard het volgende:
Al die discussie over of het nou wel of niet gratis is. Op 8 december kan je écht gratis over de Hanzelijn
Trollquote:Op maandag 13 augustus 2012 22:22 schreef Belastinginspecteur het volgende:
[..]
Klop klop... Gratis bestaat niet. Zelfs voor de zuurstof die u in ademt betaalt u. Waarvoor dank.
Als je het heel ver zoekt wel.quote:Op maandag 13 augustus 2012 22:22 schreef Belastinginspecteur het volgende:
[..]
Klop klop... Gratis bestaat niet. Zelfs voor de zuurstof die u in ademt betaalt u. Waarvoor dank.
Nederland is één van de duurste landen in Europa om te studeren en de gemiddelde techniek- of geneeskundestudent krijgt 3000 euro boete aangenaaid, maar oh wat hebben we het hier toch goedquote:Op maandag 13 augustus 2012 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, het gaat om het idee dat studenten geen enkel flauw idee hebben HOE goed ze het hier in Nederland wel hebben.
Tenzij je je studie netjes op tijd af maakt, dan krijg je die kosten kwijtgescholden: dus is die achteraf wel gratis...quote:Op maandag 13 augustus 2012 23:12 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Een studentenOv kost ¤90 per maand. ¤90 != gratis.
Ik had het daar over de 'vergoeding' die je krijgt als je aangeeft geen studentenOV te willen. De schuld die je bij het beëindigen van je studie voor je OV zou moeten terugbetalen bedraagt zelfs ¤135,-quote:Op maandag 13 augustus 2012 23:18 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Tenzij je je studie netjes op tijd af maakt, dan krijg je die kosten kwijtgescholden: dus is die achteraf wel gratis...
Ah, sorry, excuus. Dat had ik niet direct helemaal begrepen. Is alweer te lang geleden dat ik zelf nog studeerde... :$quote:Op maandag 13 augustus 2012 23:25 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik had het daar over de 'vergoeding' die je krijgt als je aangeeft geen studentenOV te willen. De schuld die je bij het beëindigen van je studie voor je OV zou moeten terugbetalen bedraagt zelfs ¤135,-
Je HOEFT niet. Niemand dwingt je.quote:Op maandag 13 augustus 2012 23:12 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nederland is één van de duurste landen in Europa om te studeren en de gemiddelde techniek- of geneeskundestudent krijgt 3000 euro boete aangenaaid, maar oh wat hebben we het hier toch goed.
Een studentenOv kost ¤90 per maand. ¤90 != gratis.
Uiteindelijk komt er een single check-in/check-out systeem voor alle spoorvervoerders.. Kunnen al die andere paaltjes weg en zijn de stickertjes ook niet meer nodigquote:Op maandag 13 augustus 2012 17:02 schreef V2 het volgende:
Als ze dat nou in één keer goed deden ... veel handiger
Nee, dat gaat er nooit kunnen komen. Hoe weet TLS dan welke vervoerder je hebt gebruikt, op trajecten waar er meerdere vervoerders rijden? Daarom vrees ik dat er altijd meerdere paaltjes blijven...quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 09:43 schreef TheSalesman het volgende:
[..]
Uiteindelijk komt er een single check-in/check-out systeem voor alle spoorvervoerders.. Kunnen al die andere paaltjes weg en zijn de stickertjes ook niet meer nodig.
Dat is ooit beloofd. Zoals er ooit beloofd was dat je bij het instappen in de bus in Kutjeveen kunt inchecken en vervolgens zonder problemen of in/uitchecken via de trein en een andere bus in Pijpekerke kunt uitchecken.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 09:43 schreef TheSalesman het volgende:
[..]
Uiteindelijk komt er een single check-in/check-out systeem voor alle spoorvervoerders.. Kunnen al die andere paaltjes weg en zijn de stickertjes ook niet meer nodig.
Het is toch gewoon aan (geanonimiseerde) OV-chipgegevens af te lezen waar men heeft gereisd? Men kan gewoon uitgaan van de optimale reisroute. 100% waarheidsgetrouw zijn de gegevens niet maar nog altijd beter dan van Synovate waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 09:58 schreef V2 het volgende:
Dan zijn we straks dus nog steeds niet van Synovate af
Er zijn nog verrassend veel mensen die van R'dam naar Den Haag gaan met de metro ipv met de trein. Ok, dat kan je nog opvangen met de poortjes natuurlijk, maar dat geeft wel aan dat de reiziger zich niet persé zo gedraagt als je zou denken.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 10:55 schreef TheSalesman het volgende:
[..]
Het is toch gewoon aan (geanonimiseerde) OV-chipgegevens af te lezen waar men heeft gereisd? Men kan gewoon uitgaan van de optimale reisroute. 100% waarheidsgetrouw zijn de gegevens niet maar nog altijd beter dan van Synovate waarschijnlijk.
Ja, hallo! Dan mag ik zeker niet rustig een kop koffie halen en die op een bankje op het perron in de zon lekker relaxed op drinken voor ik in de trein stap!? Daar doe ik niet aan mee hoor!quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 10:00 schreef dennistd het volgende:
Het zou natuurlijk ook aan de hand van in- en uitchecktijdstippen gedaan kunnen worden: je kunt er vanuit gaan dat als er 5 minuten na het inchecken een trein van X rijdt en 15 minuten na inchecken één van Y dat de reiziger die van X neemt. Dit valt dan weer te bevestigen aan de hand van het uitchecktijdstip.
De SHD en NVBS lijken wel samen te werken ofzo. De 114 ziet er een stuk beter uit, maar de NVBS heb ik nog géén 1x met de 114 zien rijden in afgelopen 3-4 jaar sowieso.quote:Op maandag 13 augustus 2012 20:52 schreef Isambard het volgende:
[..]
Waarom gebruiken ze daar niet de 114 voor, die ziet er veel beter uit. Maar ach, zo'n afgeragd rood ding met koelkast is ook wel leuk op de Hanzelijn. Alleen zit ik die week niet in Nederland.
Kijk en huiver: http://www.flickr.com/pho(...)69426/in/photostreamquote:Op maandag 13 augustus 2012 20:57 schreef dennistd het volgende:
[..]
De 114 zal wel een stuk duurder zijn om te huren. En daarbij heb ik geen flauw idee hoe de 121 er op dit moment uitziet, dus misschien is die ook weer een prima staat.
In dat geval kun je ook op uitcheck-tijdstippen gaan kijken natuurlijk. Het is aannemelijker dat mensen kort na de reis uitchecken dan kort voor de reis inchecken.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 11:27 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, hallo! Dan mag ik zeker niet rustig een kop koffie halen en die op een bankje op het perron in de zon lekker relaxed op drinken voor ik in de trein stap!? Daar doe ik niet aan mee hoor!![]()
Zij kunnen de financiële bijdrage in elk geval goed gebruiken.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 11:50 schreef greavy het volgende:
Kijk en huiver: http://www.flickr.com/pho(...)69426/in/photostream
Dat lijkt me de intercity Schiphol - Berlijn die al jaren lang elk uur Schiphol - Amersfoort - Deventer - Hengelo rijdtquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:48 schreef Xetran het volgende:
Vandaag echt een stuk of 4-5 treinen met bourdeuxrood-witte rijtuigen langs zien komen richting Duitsland.. waar zijn die precies voor dan?
No. Ik woon aan het spoor tussen Arnhem - Duitsland.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:50 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat lijkt me de intercity Schiphol - Berlijn die al jaren lang elk uur Schiphol - Amersfoort - Deventer - Hengelo rijdt?
Nee.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:53 schreef Socios het volgende:
Dat zijn wagons van de EuroNight die van Amsterdam Centraal naar Moskou gaan.
Die gaan niet naar Rusland.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 15:24 schreef greavy het volgende:
Nee.
Hij bedoelt de Szigettreinen vanuit Budapest naar Utrecht, en daarna weer leeg naar Duitsland.
Overhandig spotsquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 15:26 schreef greavy het volgende:
Zegt hij dat ze naar Rusland gaan?
De treinen die hij zag waren de Szigettreinen.
Sziget A-Trein (NS):quote:
Ik spot nietquote:
Helemaal juistquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 15:42 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk dat Dennis al weer langs de baan staan. Stukton is namelijk weer met een loc naar Bentheim afgezet om de eerste drie stellen voor Zwolle - Emmen op te halen en naar Leidschendam te brengen.
Tof!quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 16:58 schreef Xetran het volgende:
Ik spot nietIk woon gewoon al 19 jaar aan het spoor en vroeg mij het zodoende af. als je er zo lang woont begin je je er vanzelf wel een beetje mee bezig te houden
Ik zag idd ook een trein gemixt met wat duitse en een met wat oostenrijkse rijtuigen.
was die 'belofte' niet gedaan voor 2015?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 18:45 schreef DriekOplopers het volgende:
Eigenlijk geen vertrouwen meer in ProRail. Van hun belofte "nul verwijtbare storingen" komt niets terecht, zo te zien.
http://www.voorbeterov.nl/120812.php
De belofte is 'in 2015 0 aan ProRail verwijtbare storingen', dan zou je een langzaam neergaande trend verwachten. Geen status quo of erger.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 19:12 schreef b2py het volgende:
[..]
was die 'belofte' niet gedaan voor 2015?
Dat dus. 2014 en 2015 zijn voor de laatste 5%. 2012 en 2013 zijn voor de grote verbeterslagen. En die blijven tot nu toe uit.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 19:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
De belofte is 'in 2015 0 aan ProRail verwijtbare storingen', dan zou je een langzaam neergaande trend verwachten. Geen status quo of erger.
Nee hoor, ook dat kunnen ze niet. Ze kunnen een trein nergens fatsoenlijk parkeren zonder dat die binnen een week compleet ondergespoten is met graffiti...quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 20:09 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Het geen ProRail nastreeft is een negwerk zonder wissels waardoor men geen treinen kan rijden. Stilstaande treinen kunnen dan parkeergeld gaan betalen. Het is cru, maar dit is wel wat voor het financiele circus vsn die toko het aller beste is.
behalve als ie binnen kan staanquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 20:12 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Nee hoor, ook dat kunnen ze niet. Ze kunnen een trein nergens fatsoenlijk parkeren zonder dat die binnen een week compleet ondergespoten is met graffiti...
De reden hierachter: de Nederlandse overheid wil in staat zijn en blijven om exclusieve concessies te gunnen aan een partij. Ofwel: een concurrent voor de Fyra naar Brussel (in de vorm van een intercity via Den Haag en Roosendaal) is wettelijk onmogelijk gemaakt door de overheid. DB en Eurostar naar Londen is ook vrijwel onmogelijk zonder medewerking van de NS.quote:Het verbod, bedoeld in het eerste lid, geldt niet voor grensoverschrijdend personenvervoer per trein indien daarvoor een of meer aanvragen als bedoeld in artikel 19a, tweede lid, zijn gedaan en de Autoriteit Consument en Markt heeft vastgesteld dat:
a. het hoofddoel van het vervoer internationaal passagiersvervoer is of dat geen aanvraag het hoofddoel betreft, en
b. het vervoer van passagiers tussen stations in Nederland het economisch evenwicht van een of meer concessies van een spoorwegonderneming niet in gedrang brengt of dat geen aanvraag het economisch evenwicht betreft.
quote:2.4. De oplossing waarvoor is gekozen
De behoeften lopen uiteen naar gelang van het marktsegment (grensoverschrijdend regionaal, internationaal over grote afstand, hoge snelheid ...) en afhankelijk van het feit of de betrokken dienst al dan niet rendabel is. Dit leidt tot een soepele aanpak die zowel ruimte laat voor concurrentie op basis van vrije toegang als voor de gunning van openbare-dienstcontracten die eventueel voorzien in exclusieve rechten voor bepaalde diensten.
Daarom wordt voorgesteld als algemeen principe uit te gaan van openstelling voor concurrentie op basis van vrije toegang, zij het met de mogelijkheid voor de lidstaten deze toegang te beperken wanneer zij een openbare-dienstcontract sluiten, met dien verstande dat de bepalingen van Verordening nr. 1191/69, of van de verordening waardoor deze zal worden vervangen, strikt in acht worden genomen, en wanneer het economische evenwicht van de betrokken openbare dienst bedreigd wordt.
In de praktijk kunnen zich de volgende drie gevallen voordoen:
- twee lidstaten (of twee plaatselijke overheden aan weerszijden van een landsgrens) stellen samen voor een internationale dienst een openbare-dienstcontract met exclusieve rechten voor de betrokken dienst op en gunnen dit, met inachtneming van Verordening nr. 1191/69;
- twee lidstaten (of twee plaatselijke overheden aan weerszijden van een landsgrens) stellen samen voor een internationale dienst een openbare-dienstcontract zonder of met gedeeltelijke exclusieve rechten voor de betrokken dienst op en gunnen dit, met inachtneming van Verordening nr. 1191/69;
- de dienst wordt geacht open te staan voor concurrentie op basis van vrije toegang.
In al deze gevallen bestaat de mogelijkheid dat de internationale dienst gebruik maakt van een lijn waarop bepaalde diensten worden geëxploiteerd op basis van een openbare-dienstcontract op nationaal niveau. Zo zou voor de toekomstige hogesnelheidslijn tussen Madrid en Perpignan een openbare-dienstcontract met exclusieve rechten kunnen worden opgesteld voor het traject Madrid - Barcelona. Deze exclusieve rechten zouden inhouden dat geen enkele andere exploitant een nationale dienst mag opzetten die zich beperkt tot het traject Madrid - Barcelona. Deze rechten zouden er echter niet aan in de weg kunnen staan dat een internationale exploitant die een dienst tussen Perpignan en Madrid onderhoudt passagiers in Barcelona laat in- of uitstappen, tenzij kan worden aangetoond dat daardoor het economische evenwicht van het betrokken openbare-dienstcontract in het gedrang zou kunnen komen.
Hierbij dient echter te worden aangetekend dat internationale diensten enerzijds en diensten die op nationaal niveau op basis van een openbare-dienstcontract worden geëxploiteerd anderzijds niet dezelfde markten bestrijken. Diensten die op basis van een openbare-dienstcontract worden onderhouden hebben namelijk over het algemeen een regionaal karakter, doen een groot aantal stations aan en zijn bestemd voor reizigers die een kort of middellang traject afleggen. Internationale diensten daarentegen maken over het algemeen minder tussenstops en zijn bedoeld voor reizigers die grotere afstanden afleggen.
De oplossing die voor de openstelling van de markt wordt voorgesteld is evenwichtig, aangezien zij de nationale of lokale overheden die dit willen de mogelijkheid geeft samen openbare-dienstcontracten te gunnen, en tevens vrij baan geeft aan de ontwikkeling van nieuwe initiatieven en de mogelijkheid van cabotage intact laat, zodat de internationale diensten zich onder reële economische omstandigheden kunnen ontwikkelen.
Aangezien toegangsrechten zullen worden verleend voor internationale diensten, is de thans bestaande verplichting een internationaal samenwerkingsverband op te richten niet langer gerechtvaardigd op de datum waarop die toegangsrechten ingaan. Zoals is aangetoond in besluit GVG/FS van de Commissie [9], kan de verplichting een internationaal samenwerkingsverband op te richten een ernstige belemmering voor toegang tot de markt vormen. Daarom wordt voorgesteld alle verwijzingen naar het begrip internationaal samenwerkingsverband per 1 januari 2010 te schrappen.
Nee, voor 1961quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 19:12 schreef b2py het volgende:
[..]
was die 'belofte' niet gedaan voor 2015?
Wanneer komt dat spul in dienst? Deze december al?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 18:40 schreef dennistd het volgende:
Helemaal juist
[url=http://www.spoornieuws.nl/foto/gtw.jpg
Jepquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wanneer komt dat spul in dienst? Deze december al?
Dat hadden die faalhazen gelijk moeten doen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 09:43 schreef TheSalesman het volgende:
[..]
Uiteindelijk komt er een single check-in/check-out systeem voor alle spoorvervoerders.. Kunnen al die andere paaltjes weg en zijn de stickertjes ook niet meer nodig.
En daarmee verdwijnt weer heel wat Plan Versleten van het spoorquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wanneer komt dat spul in dienst? Deze december al?
quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 23:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En daarmee verdwijnt weer heel wat Plan Versleten van het spoor
Nou dat zou op zich tijd worden ook jaquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 23:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En daarmee verdwijnt weer heel wat Plan Versleten van het spoor
je bent er dan nog niet vanaf, want met name in het zuiden van het land kart het spul dan nog rondquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 23:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dat zou op zich tijd worden ook ja
Waar ik kom heb ik het al tijden niet meer gezien. Ja wat plukstellen op de Dijksgracht en de Wgm, maar verderquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 23:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je bent er dan nog niet vanaf, want met name in het zuiden van het land kart het spul dan nog rond
tot maart ook nog op Amersfoort - Ede-Wageningenquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 23:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar ik kom heb ik het al tijden niet meer gezien. Ja wat plukstellen op de Dijksgracht en de Wgm, maar verder![]()
Daar zie ik alleen maar Protos rijden eigenlijk. Kruis er elke dag wel 2.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 23:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
tot maart ook nog op Amersfoort - Ede-Wageningen
vanaf maart is het 5x Protos en een GelenkTriebWagenquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 23:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaat die kippenlijn trouwens ook nog verstadlerd worden? Dan wordt het nog leuk hier
Strikt genomen rijdt dat er al sinds ehmm. het eind van de Tweede Wereldoorlog?quote:
wel eerder toch? De dieseldrie was toch de eerste?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 23:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Strikt genomen rijdt dat er al sinds ehmm. het eind van de Tweede Wereldoorlog?
Weet ik veel hoe lang er nog Lok-bespannt gereden is daarquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 23:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wel eerder toch? De dieseldrie was toch de eerste?
vast, maar het mat'34 was het eerste gelede mat dat er in Nederland rondreed. Tot dan toe waren het locs met wagons er achter gekoppeld.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 23:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weet ik veel hoe lang er nog Lok-bespannt gereden is daar
Op alle sprintertrajecten zuidelijker dan Eindhoven (startende bij sprintertraject Tilburg Universiteit - Weert) is de Plan V het gangbare materiaal, met heel af en toe een SGMm'etje. En dan zal nog wel een jaar of vier zo blijven omdat de extra order SLT's nooit is doorgezet vanwege "toiletgate".quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 23:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar ik kom heb ik het al tijden niet meer gezien. Ja wat plukstellen op de Dijksgracht en de Wgm, maar verder![]()
single units reden al wel. Sinds op zn minst 1908. Ook dat is geen GTW in strikte zin.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
vast, maar het mat'34 was het eerste gelede mat dat er in Nederland rondreed. Tot dan toe waren het locs met wagons er achter gekoppeld.
true, en ik deed ook de blokkendozen (mat'24) tekort hiermeequote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
single units reden al wel. Sinds op zn minst 1908. Ook dat is geen GTW in strikte zin.
Ook nog idd. Prachtige treinen. Het enige mat wat ik echt zal missen als we definitief afscheid gaan nemen van de 1500-1800 volt standaard.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
true, en ik deed ook de blokkendozen (mat'24) tekort hiermee
En dan? Een weekendje 29 graden ja. Boeiend?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:12 schreef Peterselieman het volgende:
het zal mij trouwens benieuwen of ze de komende dagen het DDZ ook weer aan de kant zetten. Er komt namelijk weer warm weer aan
mja, het DDZ kan het niet hebben iigquote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dan? Een weekendje 29 graden ja. Boeiend?
Ik durf het bijna niet te vragen, maar....quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, het DDZ kan het niet hebben iig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik durf het bijna niet te vragen, maar....zoals al eerder genoemd: niet werkende en lekkende airco'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Wat voor vorm hebben die dingen die contact maken met de spoorstaaf? Ik heb ooit eens gedroomd dat die het beste "rond" kunnen zijn, maar misschien moet dat nog uitgevonden worden. Kan dat?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zoals al eerder genoemd: niet werkende en lekkende airco's
Tsja *schouders ophaalt ophopend vocht *schouders ophaalt 't is niet anders *schouders ophaalt De techniek staat voor niets *schouders ophaaltquote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:29 schreef Peterselieman het volgende:
vast, maar ophopend vocht in de buurt van elektronica brengt je tegenwoordig niet zo ver meer.
quote:"Insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. When will the Department for Transport learn?"
Virgin Trains heeft ook interesse getoond in de HSL-Zuid, maar de Nederlandse overheid heeft daar nooit serieus op gereageerd.quote:"Based on the current flawed system, it is extremely unlikely that we would bid again for a franchise. The process is too costly and uncertain, with our latest bid costing Ŗ14 million. We have made realistic offers for the East Coast twice before which were rejected by the Department for Transport for completely unrealistic ones and therefore will have to think hard before embarking on another bid."
Het mag, maar dan moet de trein als 'Bijzonder vervoer' aangemerkt zijn, bekend zijn dat het niet aan de perrons gaat passen, een wissel bezet kan houden en dergelijke.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 08:40 schreef James1988 het volgende:
Hoe gaat dat eigenlijk, als een vervoerder langere treinen wil inzetten op een traject dan dat er op een station passen? Is de vervoerder dan 'verplicht' om z'n plannen aan te passen, of is ProRail 'verplicht' om te gaan knutselen?
mits goed ingelegd hoeft dat geen probleem te zijn toch?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 09:53 schreef greavy het volgende:
[..]
Het mag, maar dan moet de trein als 'Bijzonder vervoer' aangemerkt zijn, bekend zijn dat het niet aan de perrons gaat passen, een wissel bezet kan houden en dergelijke.
En wat als men planmatig langere treinen wil inzetten? Bijvoorbeeld - om maar iets te noemen - 15 bakken in de IC Den Haag - Venlo (1900). Dat gaat niet overal passen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 09:53 schreef greavy het volgende:
[..]
Het mag, maar dan moet de trein als 'Bijzonder vervoer' aangemerkt zijn, bekend zijn dat het niet aan de perrons gaat passen, een wissel bezet kan houden en dergelijke.
verzoek tot verlenging van de perrons indienen. Indien mogelijk dan moet ProRail daar aan meewerkenquote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
En wat als men planmatig langere treinen wil inzetten? Bijvoorbeeld - om maar iets te noemen - 15 bakken in de IC Den Haag - Venlo (1900). Dat gaat niet overal passen.
Trdl Utrecht staat gelukkig bekend om zijn geweldige flexibiliteit, zie wat er gebeurt bij de gemiddelde storing...quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:11 schreef greavy het volgende:
En dat is nou het probleem, ergens is de procedure niet goed gevolgd, waardoor de TRDL Utrecht de treinen weigerde binnen te halen. Er was echter wel bekend dat het om 'bijzonder vervoer' ging, maar er waren steken laten vallen.
Precies hetzelfde speelde af op 3 augustus, maar toen heeft de TRDL Utrecht hem wel geaccepteerd. Daardoor heeft hij toen wel gereden.
NSR heeft echter weer verzuimd het aan te passen, om op de terugweg dit probleem te kunnen voorkomen.
Mogen ze niet, totdat het perron verlengd is. NSR moet dus daar een verzoek voor indienen, en dan ben je een jaar verder, of zelfs langer.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
En wat als men planmatig langere treinen wil inzetten? Bijvoorbeeld - om maar iets te noemen - 15 bakken in de IC Den Haag - Venlo (1900). Dat gaat niet overal passen.
Eerst moet NSR een verzoek indienen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 11:00 schreef James1988 het volgende:
En dat is dan afhankelijk van de beschikbare ruimte en allerlei (sein)technische redenen? Waarom duurt dat zo lang?
Ik vraag me wel eens af hoe gedetailleerd het bod moet zijn als een maatschappij inschrijft op een concessie. Zijn dat een hoop prachtige beloftes en daarna een prijs waarvoor men het wil doen? Of moet men specificeren hoe men tot dat bod komt?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 08:40 schreef James1988 het volgende:
Daarnaast: slecht nieuws voor Richard Branson en zijn Virgin Trains. Sinds 1997 exploiteren zij de West Coast Main Line (WCML) in het Verenigd Koninkrijk. Onder Virgin is de hoeveelheid reizigers verdubbeld en is een verlieslatende treindienst omgetoverd in een winstgevende. Maar de droom is voorbij: de Britse overheid heeft bekendgemaakt dat per december 2012 de treindienst overgaat naar een concurrent, First.
First heeft een bod uitgebracht dat veel hoger lag dan dat van de andere meebiedende partijen, en heeft daarmee gewonnen. Het is de vraag hoe realistisch het bod is: al 2x eerder heeft een vervoerder de concessie vroegtijdig beëindigd omdat ze het financieel niet meer rond konden krijgen. Branson vreest dat dat ook voor de nieuwe WCML-concessie het geval gaat zijn.
Richard Branson:
[..]
[..]
Virgin Trains heeft ook interesse getoond in de HSL-Zuid, maar de Nederlandse overheid heeft daar nooit serieus op gereageerd.
ProRail draagt de kosten. De NS betaalt volgens mij een hogere gebruikersvergoeding als de trein langer is. Dit omdat de trein vanwege het hogere gewicht in een andere categorie kan vallen en uiteraard meer kWh neemtquote:Op woensdag 15 augustus 2012 11:05 schreef James1988 het volgende:
Juist, dan snap ik het weer. En de kosten voor de aanpassingen, wie draagt die? Is dat ProRail als infrastructuurbeheerder, of zegt ProRail "Jullie willen dat perron langer hebben, dus betaal maar"?
(bn = miljard)twitter:TheFactCompiler twitterde op woensdag 15-08-2012 om 10:38:02RT @philatrail: Virgin's losing bid was Ŗ4.8bn, compared with First's winning Ŗ5.5bn. reageer retweet
Hoger energieverbruik is te verwachten bij een langere trein, net als een hogere gebruiksvergoeding. Toch denk ik dat het totale kostenplaatje hiervan lager is dan wanneer het als 2 losse treinen zou rijden.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 11:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ProRail draagt de kosten. De NS betaalt volgens mij een hogere gebruikersvergoeding als de trein langer is. Dit omdat de trein vanwege het hogere gewicht in een andere categorie kan vallen en uiteraard meer kWh neemt
zie vanaf hoofdstuk 5: http://www.prorail.nl/Ver(...)20net%201jul2012.pdf
En dan raakt het uiteraard een ander traject.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:47 schreef greavy het volgende:
NSR gaat het wel weer bont maken: Minder treinen vanaf 17u door verwacht onweer.
De treinen worden uitgedund tussen:
-Rotterdam en Amsterdam
-Den Haag en Utrecht
-Rotterdam en Amersfoort (Deventer)
-Rotterdam en Maassluis West
-Rotterdam en Gouda Goverwelle
-Den Haag en Gouda Goverwelle
Verdomde kut falersquote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:47 schreef greavy het volgende:
NSR gaat het wel weer bont maken: Minder treinen vanaf 17u door verwacht onweer.
De treinen worden uitgedund tussen:
-Rotterdam en Amsterdam
-Den Haag en Utrecht
-Rotterdam en Amersfoort (Deventer)
-Rotterdam en Maassluis West
-Rotterdam en Gouda Goverwelle
-Den Haag en Gouda Goverwelle
Meh...quote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:47 schreef greavy het volgende:
NSR gaat het wel weer bont maken: Minder treinen vanaf 17u door verwacht onweer.
De treinen worden uitgedund tussen:
-Rotterdam en Amsterdam
-Den Haag en Utrecht
-Rotterdam en Amersfoort (Deventer)
-Rotterdam en Maassluis West
-Rotterdam en Gouda Goverwelle
-Den Haag en Gouda Goverwelle
De dag dat NS deze risico's verkleint door de treindienst uit te dunnen moet volgens mij nog worden uitgevonden.quote:Blikseminslag en zware windstoten kunnen elektrische installaties beschadigen en bij harde wind zijn vallende bomen een risico voor de bovenleiding. Er is daardoor vanmiddag en vanavond meer kans op verstoringen.
Vanaf 20:00 uur ook pas. Dus ja natuurlijk gooi je dan midden in de spits de helft eruitquote:
De wegen van de NS zijn soms ondoorgrondelijkquote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vanaf 20:00 uur ook pas. Dus ja natuurlijk gooi je dan midden in de spits de helft eruit
Serieus, wat is er anders dan een jaar of 15 geleden? Toen reden die krengen toch gewoon door als het onweerde, tenzij de bliksem insloeg. Echt, wat een faalbedrijf is NS geworden.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:47 schreef greavy het volgende:
NSR gaat het wel weer bont maken: Minder treinen vanaf 17u door verwacht onweer.
De treinen worden uitgedund tussen:
-Rotterdam en Amsterdam
-Den Haag en Utrecht
-Rotterdam en Amersfoort (Deventer)
-Rotterdam en Maassluis West
-Rotterdam en Gouda Goverwelle
-Den Haag en Gouda Goverwelle
En de over het algemeen aardig accurate stormvoorspellingsjongens van Estofex leggen het zwaartepunt in Brabant en Limburg. Precies het gebied waar geen treinen worden opgeheven.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Knmi geeft overal code geel. Meer is er niet aan de hand
Wat er anders is? Alleen wat grote frequentieverhogingen die zijn ingevoerd sinds dienstregeling 2007 waardoor het daadwerkelijk drukker is en de genoemde trajecten storingsgevoeliger zijn dan 15 jaar geleden. Maar verder niets hoor.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:39 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Serieus, wat is er anders dan een jaar of 15 geleden? Toen reden die krengen toch gewoon door als het onweerde, tenzij de bliksem insloeg. Echt, wat een faalbedrijf is NS geworden.
Die Twitter feed op ns.nl. ook echt. Ze verschuilen zich serieus achter een code geel. Dit is echt heel verdrietig gewoonquote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:42 schreef James1988 het volgende:
Kennelijk is KNMI-code geel voldoende voor NS om het weer als 'extreem weer' te bestempelen.
en daarom moet je in de spits de frequentie verlagen als het pas in de avond echt noodweer wordt?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:11 schreef Isambard het volgende:
[..]
Wat er anders is? Alleen wat grote frequentieverhogingen die zijn ingevoerd sinds dienstregeling 2007 waardoor het daadwerkelijk drukker is en de genoemde trajecten storingsgevoeliger zijn dan 15 jaar geleden. Maar verder niets hoor.
Uiteraard. Anders zijn de poppetjes in het complexe dienstrooster niet op de juiste plaats.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en daarom moet je in de spits de frequentie verlagen als het pas in de avond echt noodweer wordt?
Dat is weer iets heel anders. Het ging erom waarom NS überhaupt treinen opheft als er noodweer dreigt, terwijl ze dat 15 jaar geleden niet deden "want zoveel is er in die tijd nou ook weer niet veranderd."quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en daarom moet je in de spits de frequentie verlagen als het pas in de avond echt noodweer wordt?
Nee, want de trein-die-niet-rijdt die je eigenlijk had willen nemen was niet minstens 36 uur van te voren aangekondigd als uitvallende trein.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:35 schreef Peterselieman het volgende:
mja, aan die GtbV heb je pas iets als de trein die wel rijdt minimaal +15 heeft.
ook als er 15 minuten later weer een trein rijdt?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:41 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Nee, want de trein-die-niet-rijdt die je eigenlijk had willen nemen was niet minstens 36 uur van te voren aangekondigd als uitvallende trein.
Dus geld GtbV daar wel, immers niet van te voren (op tijd van te voren) aangekondigd.
Die stond net nog op prognose 14:30quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:42 schreef Zug-Chef het volgende:
Wordt nu al veel gekker. Wisselstoring Amf - Ut en daardoor minder treinverkeer. Ja dus de 2800 is er nu al uitgeknikkerd. Prognose 17:00 toevallig net wanneer de zgn nooddienstregeling van start gaat. Ja zo kan ik het ook.
Is zojuist verholpen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die stond net nog op prognose 14:30
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |