Wisten jullie dat de adressendatabase voor de BahnCard blijkbaar iets anders is dan wat je op Meine Bahn ingevuld hebt? Daardoor is de factuur voor mijn nieuwe card dus naar mijn oude adres gestuurd, daar 2 maanden blijven liggen, en nu is mijn kaart verlopen en ben ik al mijn BahnBonuspunkte kwijt en kan ik zometeen vrolijk weer een nieuwe kaart aanvragen. Met natuurlijk weer een ander nummer. EN met nul punten.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 23:53 schreef James1988 het volgende:
Wisten jullie dat de DB BahnCard ook geldig is voor grensoverschrijdende trajecten bij de SBB en de ÖBB? Ik niet namelijk!
quote:Since early 2010 we have changed the conditions for BahnCard holders who don’t live in Germany. They will receive an invoice first and the new BahnCard will be sent only if the invoice is paid in time. Otherwise it will be cancelled and no BahnCard will be sent.
We hope this will makes things more comfortable for our clients.
As an alternative, if a foreign client wants to pay by credit card, he can order a new BahnCard online when needed, paying by credit card.
Ja tuurlijk anders doen de souvenirjagers het vannachtquote:Op zondag 12 augustus 2012 23:16 schreef b2py het volgende:
Er wordt overigens nu al begonnen met het slopen van de londen parken op en om de stations.
Je lijkt de NS welquote:Op maandag 13 augustus 2012 00:25 schreef James1988 het volgende:
De bordjes kan ik er niet op vinden, helaas. Wat ik wel kan vinden is de lengte van de tunnel bij Berlin Hauptbahnhof (de Noord-Zuid-verbinding) is trouwens 3.453 meter, het doorsnedeoppervlak is 41 m˛ groot. Dat je het maar weet.
quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je lijkt de NS wel![]()
"Ik wil van Amersfoort naar Utrecht, welke trein moet ik nemen?
-Geen idee, maar de Fyra rijdt toeslagvrij tussen Schiphol en Breda"
Word als het tegenzit iets later ... Aanrijding met persoon tussen Tilburg en Den Bosch....quote:Op maandag 13 augustus 2012 10:51 schreef greavy het volgende:
De Thalys die gaat komen met de sporters heeft alle gewonnen medailles afgebeeld op de trein gekregen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En uit Brussel vertrekt hij tegelijk met de IC-Brussel, maar tot aan Antwerpen blijft hij er achter hangen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:42 schreef James1988 het volgende:
Dat wordt in Breda leuk: om 15:40 vertrekt de intercity naar Zwolle. Laten ze die voorgaan, dan mag de Thalys bij Tilburg in de ankers.
ik neem het artikel niet serieus zolang er geen bron onder staatquote:Op maandag 13 augustus 2012 15:02 schreef remcoP het volgende:
Centraal Joods Overleg (CJO) wil staking ICE-treinen
Dat er geen bron onderstaat zag ik later pas, ik geloof er nu ook niets meer van.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik neem het artikel niet serieus zolang er geen bron onder staat
Mooi zo houden, op de website van het CJO is er niks over te vinden namelijk.quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik neem het artikel niet serieus zolang er geen bron onder staat
Vertrektijd is aangepast naar 15:33. Ze kwamen er daar ook achter... Aankomst 16:06. Zal vertrekken van spoor 2 in Breda.quote:Op maandag 13 augustus 2012 13:42 schreef James1988 het volgende:
Dat wordt in Breda leuk: om 15:40 vertrekt de intercity naar Zwolle. Laten ze die voorgaan, dan mag de Thalys bij Tilburg in de ankers.
Gisteren heb ik mijn tweede Blokkerkaartje gebruikt voor een rondje Eindhoven-Utrecht-Leeuwarden-Franeker-Leeuwarden-Groningen-Zwolle-'s-Hertogenbosch-Eindhoven. Toen viel me al op dat er veel wagons met balast klaar stonden bij Onnen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:55 schreef Peterselieman het volgende:
ProRail pakt groot uit met de spoorvernieuwing tussen Leeuwarden en Groningen: http://prorail.nl/Pers/Pe(...)ngen-Leeuwarden.aspx
70.000 ton ballast wat er vervoerd moet worden, 14,5 kilometer spoor vernieuwd, evenals acht overwegen. En dat in twee weken tijd
en veel betonnen bielzen nabij Veenwouden en Grijpskerkquote:Op maandag 13 augustus 2012 17:20 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Gisteren heb ik mijn tweede Blokkerkaartje gebruikt voor een rondje Eindhoven-Utrecht-Leeuwarden-Franeker-Leeuwarden-Groningen-Zwolle-'s-Hertogenbosch-Eindhoven. Toen viel me al op dat er veel wagons met balast klaar stonden bij Onnen.
Wordt er veel gesaneerd?quote:Op maandag 13 augustus 2012 12:55 schreef Peterselieman het volgende:
ProRail pakt groot uit met de spoorvernieuwing tussen Leeuwarden en Groningen: http://prorail.nl/Pers/Pe(...)ngen-Leeuwarden.aspx
70.000 ton ballast wat er vervoerd moet worden, 14,5 kilometer spoor vernieuwd, evenals acht overwegen. En dat in twee weken tijd
quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:47 schreef TheSalesman het volgende:
Die OV-chippaaltjes van NS worden ook steeds fleuriger, die gele stickers lopen nu helemaal door naar boven... Zelfs op station waar geen paaltjes van andere vervoerders te vinden zijn.
[ afbeelding ]
Servex heeft nu ook palen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 17:46 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]Moet je tegenwoordig ook al inchecken om de etos in te komen!?
Vernieuwen sluit niet altijd saneren uitquote:Op maandag 13 augustus 2012 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
saneren niet, vernieuwd wel
het is vrije baan en er valt daar 0,0 te saneren zonder in de dienstregeling te moeten snoeien en laat Arriva juist de dienstregeling uit willen breidenquote:Op maandag 13 augustus 2012 17:58 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Vernieuwen sluit niet altijd saneren uitmaar daar gaat dan meestal nog een tijdje overheen.
Dieseltrein. Zwolle-kampen. Museummat. Hmmm.Je kan er geen genoeg van krijgen he Dennis?quote:Op maandag 13 augustus 2012 18:58 schreef dennistd het volgende:
Was hier de NVBS-excursie met Plan U 121 over de Hanzelijn (op 6 oktober) al voorbij gekomen?
http://www.nvbs.com/toon.php?pag=SNEA_20121006
Ik doe het vooral voor de Hanzelijn, Zwolle-Kampen ben ik al eerder geweest (hoewel ik toen door een blessure geen goede foto heb kunnen maken, dus wellicht een herkansingquote:Op maandag 13 augustus 2012 20:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dieseltrein. Zwolle-kampen. Museummat. Hmmm.Je kan er geen genoeg van krijgen he Dennis?
Waarom gebruiken ze daar niet de 114 voor, die ziet er veel beter uit. Maar ach, zo'n afgeragd rood ding met koelkast is ook wel leuk op de Hanzelijn. Alleen zit ik die week niet in Nederland.quote:Op maandag 13 augustus 2012 18:58 schreef dennistd het volgende:
Was hier de NVBS-excursie met Plan U 121 over de Hanzelijn (op 6 oktober) al voorbij gekomen?
http://www.nvbs.com/toon.php?pag=SNEA_20121006
De 114 zal wel een stuk duurder zijn om te huren. En daarbij heb ik geen flauw idee hoe de 121 er op dit moment uitziet, dus misschien is die ook weer een prima staat.quote:Op maandag 13 augustus 2012 20:52 schreef Isambard het volgende:
[..]
Waarom gebruiken ze daar niet de 114 voor, die ziet er veel beter uit. Maar ach, zo'n afgeragd rood ding met koelkast is ook wel leuk op de Hanzelijn. Alleen zit ik die week niet in Nederland.
Misschien ook nietquote:Op maandag 13 augustus 2012 20:57 schreef dennistd het volgende:
[..]
De 114 zal wel een stuk duurder zijn om te huren. En daarbij heb ik geen flauw idee hoe de 121 er op dit moment uitziet, dus misschien is die ook weer een prima staat.
Voor zoeen bom duiten wacht ik wel een maandje of 2 dan kan ik er gratis overheenquote:Op maandag 13 augustus 2012 20:48 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik doe het vooral voor de Hanzelijn, Zwolle-Kampen ben ik al eerder geweest (hoewel ik toen door een blessure geen goede foto heb kunnen maken, dus wellicht een herkansing)
WeekendVrij abo. Ja is ook voor betaald jaquote:Op maandag 13 augustus 2012 21:20 schreef b2py het volgende:
Je maakt nooit gratis gebruik van het spoor
Slaat nergens op. Dat wat jullie aan collegegeld betalen is maar een symbolische bijdrage aan de werkelijke kosten van het onderwijs. Krijg je er nog vervoer bij ook. Meer dan gratis.quote:
Het gaat om het idee dat je SOV niet gratis isquote:Op maandag 13 augustus 2012 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Slaat nergens op. Dat wat jullie aan collegegeld betalen is maar een symbolische bijdrage aan de werkelijke kosten van het onderwijs. Krijg je er nog vervoer bij ook. Meer dan gratis.
Nee, het gaat om het idee dat studenten geen enkel flauw idee hebben HOE goed ze het hier in Nederland wel hebben.quote:Op maandag 13 augustus 2012 22:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Het gaat om het idee dat je SOV niet gratis is
Ja hoor, wat jij wil.quote:Op maandag 13 augustus 2012 22:08 schreef b2py het volgende:
We hadden het over gratis reizen, je SOV krijg je echt niet gratis.
Of we het goed of slecht in Nederland hebben kunnen we een andere keer over hebben.
Klop klop... Gratis bestaat niet. Zelfs voor de zuurstof die u in ademt betaalt u. Waarvoor dank.quote:Op maandag 13 augustus 2012 22:10 schreef Isambard het volgende:
Al die discussie over of het nou wel of niet gratis is. Op 8 december kan je écht gratis over de Hanzelijn
Trollquote:Op maandag 13 augustus 2012 22:22 schreef Belastinginspecteur het volgende:
[..]
Klop klop... Gratis bestaat niet. Zelfs voor de zuurstof die u in ademt betaalt u. Waarvoor dank.
Als je het heel ver zoekt wel.quote:Op maandag 13 augustus 2012 22:22 schreef Belastinginspecteur het volgende:
[..]
Klop klop... Gratis bestaat niet. Zelfs voor de zuurstof die u in ademt betaalt u. Waarvoor dank.
Nederland is één van de duurste landen in Europa om te studeren en de gemiddelde techniek- of geneeskundestudent krijgt 3000 euro boete aangenaaid, maar oh wat hebben we het hier toch goedquote:Op maandag 13 augustus 2012 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, het gaat om het idee dat studenten geen enkel flauw idee hebben HOE goed ze het hier in Nederland wel hebben.
Tenzij je je studie netjes op tijd af maakt, dan krijg je die kosten kwijtgescholden: dus is die achteraf wel gratis...quote:Op maandag 13 augustus 2012 23:12 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Een studentenOv kost ¤90 per maand. ¤90 != gratis.
Ik had het daar over de 'vergoeding' die je krijgt als je aangeeft geen studentenOV te willen. De schuld die je bij het beëindigen van je studie voor je OV zou moeten terugbetalen bedraagt zelfs ¤135,-quote:Op maandag 13 augustus 2012 23:18 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Tenzij je je studie netjes op tijd af maakt, dan krijg je die kosten kwijtgescholden: dus is die achteraf wel gratis...
Ah, sorry, excuus. Dat had ik niet direct helemaal begrepen. Is alweer te lang geleden dat ik zelf nog studeerde... :$quote:Op maandag 13 augustus 2012 23:25 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik had het daar over de 'vergoeding' die je krijgt als je aangeeft geen studentenOV te willen. De schuld die je bij het beëindigen van je studie voor je OV zou moeten terugbetalen bedraagt zelfs ¤135,-
Je HOEFT niet. Niemand dwingt je.quote:Op maandag 13 augustus 2012 23:12 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nederland is één van de duurste landen in Europa om te studeren en de gemiddelde techniek- of geneeskundestudent krijgt 3000 euro boete aangenaaid, maar oh wat hebben we het hier toch goed.
Een studentenOv kost ¤90 per maand. ¤90 != gratis.
Uiteindelijk komt er een single check-in/check-out systeem voor alle spoorvervoerders.. Kunnen al die andere paaltjes weg en zijn de stickertjes ook niet meer nodigquote:Op maandag 13 augustus 2012 17:02 schreef V2 het volgende:
Als ze dat nou in één keer goed deden ... veel handiger
Nee, dat gaat er nooit kunnen komen. Hoe weet TLS dan welke vervoerder je hebt gebruikt, op trajecten waar er meerdere vervoerders rijden? Daarom vrees ik dat er altijd meerdere paaltjes blijven...quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 09:43 schreef TheSalesman het volgende:
[..]
Uiteindelijk komt er een single check-in/check-out systeem voor alle spoorvervoerders.. Kunnen al die andere paaltjes weg en zijn de stickertjes ook niet meer nodig.
Dat is ooit beloofd. Zoals er ooit beloofd was dat je bij het instappen in de bus in Kutjeveen kunt inchecken en vervolgens zonder problemen of in/uitchecken via de trein en een andere bus in Pijpekerke kunt uitchecken.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 09:43 schreef TheSalesman het volgende:
[..]
Uiteindelijk komt er een single check-in/check-out systeem voor alle spoorvervoerders.. Kunnen al die andere paaltjes weg en zijn de stickertjes ook niet meer nodig.
Het is toch gewoon aan (geanonimiseerde) OV-chipgegevens af te lezen waar men heeft gereisd? Men kan gewoon uitgaan van de optimale reisroute. 100% waarheidsgetrouw zijn de gegevens niet maar nog altijd beter dan van Synovate waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 09:58 schreef V2 het volgende:
Dan zijn we straks dus nog steeds niet van Synovate af
Er zijn nog verrassend veel mensen die van R'dam naar Den Haag gaan met de metro ipv met de trein. Ok, dat kan je nog opvangen met de poortjes natuurlijk, maar dat geeft wel aan dat de reiziger zich niet persé zo gedraagt als je zou denken.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 10:55 schreef TheSalesman het volgende:
[..]
Het is toch gewoon aan (geanonimiseerde) OV-chipgegevens af te lezen waar men heeft gereisd? Men kan gewoon uitgaan van de optimale reisroute. 100% waarheidsgetrouw zijn de gegevens niet maar nog altijd beter dan van Synovate waarschijnlijk.
Ja, hallo! Dan mag ik zeker niet rustig een kop koffie halen en die op een bankje op het perron in de zon lekker relaxed op drinken voor ik in de trein stap!? Daar doe ik niet aan mee hoor!quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 10:00 schreef dennistd het volgende:
Het zou natuurlijk ook aan de hand van in- en uitchecktijdstippen gedaan kunnen worden: je kunt er vanuit gaan dat als er 5 minuten na het inchecken een trein van X rijdt en 15 minuten na inchecken één van Y dat de reiziger die van X neemt. Dit valt dan weer te bevestigen aan de hand van het uitchecktijdstip.
De SHD en NVBS lijken wel samen te werken ofzo. De 114 ziet er een stuk beter uit, maar de NVBS heb ik nog géén 1x met de 114 zien rijden in afgelopen 3-4 jaar sowieso.quote:Op maandag 13 augustus 2012 20:52 schreef Isambard het volgende:
[..]
Waarom gebruiken ze daar niet de 114 voor, die ziet er veel beter uit. Maar ach, zo'n afgeragd rood ding met koelkast is ook wel leuk op de Hanzelijn. Alleen zit ik die week niet in Nederland.
Kijk en huiver: http://www.flickr.com/pho(...)69426/in/photostreamquote:Op maandag 13 augustus 2012 20:57 schreef dennistd het volgende:
[..]
De 114 zal wel een stuk duurder zijn om te huren. En daarbij heb ik geen flauw idee hoe de 121 er op dit moment uitziet, dus misschien is die ook weer een prima staat.
In dat geval kun je ook op uitcheck-tijdstippen gaan kijken natuurlijk. Het is aannemelijker dat mensen kort na de reis uitchecken dan kort voor de reis inchecken.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 11:27 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, hallo! Dan mag ik zeker niet rustig een kop koffie halen en die op een bankje op het perron in de zon lekker relaxed op drinken voor ik in de trein stap!? Daar doe ik niet aan mee hoor!![]()
Zij kunnen de financiële bijdrage in elk geval goed gebruiken.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 11:50 schreef greavy het volgende:
Kijk en huiver: http://www.flickr.com/pho(...)69426/in/photostream
Dat lijkt me de intercity Schiphol - Berlijn die al jaren lang elk uur Schiphol - Amersfoort - Deventer - Hengelo rijdtquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:48 schreef Xetran het volgende:
Vandaag echt een stuk of 4-5 treinen met bourdeuxrood-witte rijtuigen langs zien komen richting Duitsland.. waar zijn die precies voor dan?
No. Ik woon aan het spoor tussen Arnhem - Duitsland.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:50 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat lijkt me de intercity Schiphol - Berlijn die al jaren lang elk uur Schiphol - Amersfoort - Deventer - Hengelo rijdt?
Nee.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:53 schreef Socios het volgende:
Dat zijn wagons van de EuroNight die van Amsterdam Centraal naar Moskou gaan.
Die gaan niet naar Rusland.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 15:24 schreef greavy het volgende:
Nee.
Hij bedoelt de Szigettreinen vanuit Budapest naar Utrecht, en daarna weer leeg naar Duitsland.
Overhandig spotsquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 15:26 schreef greavy het volgende:
Zegt hij dat ze naar Rusland gaan?
De treinen die hij zag waren de Szigettreinen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |