Uiteindelijk komt er een single check-in/check-out systeem voor alle spoorvervoerders.. Kunnen al die andere paaltjes weg en zijn de stickertjes ook niet meer nodigquote:Op maandag 13 augustus 2012 17:02 schreef V2 het volgende:
Als ze dat nou in één keer goed deden ... veel handiger
Nee, dat gaat er nooit kunnen komen. Hoe weet TLS dan welke vervoerder je hebt gebruikt, op trajecten waar er meerdere vervoerders rijden? Daarom vrees ik dat er altijd meerdere paaltjes blijven...quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 09:43 schreef TheSalesman het volgende:
[..]
Uiteindelijk komt er een single check-in/check-out systeem voor alle spoorvervoerders.. Kunnen al die andere paaltjes weg en zijn de stickertjes ook niet meer nodig.
Dat is ooit beloofd. Zoals er ooit beloofd was dat je bij het instappen in de bus in Kutjeveen kunt inchecken en vervolgens zonder problemen of in/uitchecken via de trein en een andere bus in Pijpekerke kunt uitchecken.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 09:43 schreef TheSalesman het volgende:
[..]
Uiteindelijk komt er een single check-in/check-out systeem voor alle spoorvervoerders.. Kunnen al die andere paaltjes weg en zijn de stickertjes ook niet meer nodig.
Het is toch gewoon aan (geanonimiseerde) OV-chipgegevens af te lezen waar men heeft gereisd? Men kan gewoon uitgaan van de optimale reisroute. 100% waarheidsgetrouw zijn de gegevens niet maar nog altijd beter dan van Synovate waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 09:58 schreef V2 het volgende:
Dan zijn we straks dus nog steeds niet van Synovate af
Er zijn nog verrassend veel mensen die van R'dam naar Den Haag gaan met de metro ipv met de trein. Ok, dat kan je nog opvangen met de poortjes natuurlijk, maar dat geeft wel aan dat de reiziger zich niet persé zo gedraagt als je zou denken.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 10:55 schreef TheSalesman het volgende:
[..]
Het is toch gewoon aan (geanonimiseerde) OV-chipgegevens af te lezen waar men heeft gereisd? Men kan gewoon uitgaan van de optimale reisroute. 100% waarheidsgetrouw zijn de gegevens niet maar nog altijd beter dan van Synovate waarschijnlijk.
Ja, hallo! Dan mag ik zeker niet rustig een kop koffie halen en die op een bankje op het perron in de zon lekker relaxed op drinken voor ik in de trein stap!? Daar doe ik niet aan mee hoor!quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 10:00 schreef dennistd het volgende:
Het zou natuurlijk ook aan de hand van in- en uitchecktijdstippen gedaan kunnen worden: je kunt er vanuit gaan dat als er 5 minuten na het inchecken een trein van X rijdt en 15 minuten na inchecken één van Y dat de reiziger die van X neemt. Dit valt dan weer te bevestigen aan de hand van het uitchecktijdstip.
De SHD en NVBS lijken wel samen te werken ofzo. De 114 ziet er een stuk beter uit, maar de NVBS heb ik nog géén 1x met de 114 zien rijden in afgelopen 3-4 jaar sowieso.quote:Op maandag 13 augustus 2012 20:52 schreef Isambard het volgende:
[..]
Waarom gebruiken ze daar niet de 114 voor, die ziet er veel beter uit. Maar ach, zo'n afgeragd rood ding met koelkast is ook wel leuk op de Hanzelijn. Alleen zit ik die week niet in Nederland.
Kijk en huiver: http://www.flickr.com/pho(...)69426/in/photostreamquote:Op maandag 13 augustus 2012 20:57 schreef dennistd het volgende:
[..]
De 114 zal wel een stuk duurder zijn om te huren. En daarbij heb ik geen flauw idee hoe de 121 er op dit moment uitziet, dus misschien is die ook weer een prima staat.
In dat geval kun je ook op uitcheck-tijdstippen gaan kijken natuurlijk. Het is aannemelijker dat mensen kort na de reis uitchecken dan kort voor de reis inchecken.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 11:27 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ja, hallo! Dan mag ik zeker niet rustig een kop koffie halen en die op een bankje op het perron in de zon lekker relaxed op drinken voor ik in de trein stap!? Daar doe ik niet aan mee hoor!![]()
Zij kunnen de financiële bijdrage in elk geval goed gebruiken.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 11:50 schreef greavy het volgende:
Kijk en huiver: http://www.flickr.com/pho(...)69426/in/photostream
Dat lijkt me de intercity Schiphol - Berlijn die al jaren lang elk uur Schiphol - Amersfoort - Deventer - Hengelo rijdtquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:48 schreef Xetran het volgende:
Vandaag echt een stuk of 4-5 treinen met bourdeuxrood-witte rijtuigen langs zien komen richting Duitsland.. waar zijn die precies voor dan?
No. Ik woon aan het spoor tussen Arnhem - Duitsland.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:50 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat lijkt me de intercity Schiphol - Berlijn die al jaren lang elk uur Schiphol - Amersfoort - Deventer - Hengelo rijdt?
Nee.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:53 schreef Socios het volgende:
Dat zijn wagons van de EuroNight die van Amsterdam Centraal naar Moskou gaan.
Die gaan niet naar Rusland.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 15:24 schreef greavy het volgende:
Nee.
Hij bedoelt de Szigettreinen vanuit Budapest naar Utrecht, en daarna weer leeg naar Duitsland.
Overhandig spotsquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 15:26 schreef greavy het volgende:
Zegt hij dat ze naar Rusland gaan?
De treinen die hij zag waren de Szigettreinen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |