abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 augustus 2012 @ 18:30:45 #276
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_115300120
Bij een 1600/1700/1800 zijn de ventilatoren er trouwens door Alstom bijgeknutseld. Het originele ontwerp was niet gemaakt voor de start/stopdienstjes in Nederland.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 8 augustus 2012 @ 18:31:33 #277
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_115300162
Het traject Utrecht-Arnhem kan je behoorlijk eenvoudig opleuken naar 160 km/h. Daar wordt al rekening bij gehouden bij de ombouw van Driebergen Zeist en bij de verbouwing van Ede Wageningen komt dat vast ook goed. 200 km/h zal echter lastiger zijn. Dat komt omdat we het in Nederland niet acceptabel vinden om met 200 km/h langs een perron te rijden. In de VS en bijvoorbeeld Frankrijk doen ze dat wel.

Wel moet over de hele lengte van het traject de bovenleiding vervangen worden.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 18:33:43 #278
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_115300327
Dat van die bovenleiding is niet erg, die is toch stokoud.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_115301185
quote:
14s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 18:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het traject Utrecht-Arnhem kan je behoorlijk eenvoudig opleuken naar 160 km/h.
Je kan het beter opleuken naar 4 sporen :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 8 augustus 2012 @ 20:06:18 #280
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_115304170
Dat is vooral duur. In principe is voor de capaciteit een inhaling onderweg voldoende en die wordt gebouwd bij Driebergen Zeist.
pi_115304178
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 16:51 schreef TheSalesman het volgende:
Overigens steekt het aantal grensovergangen met Duitsland wel af tegenover België. De verbinding Weert-Hamont-Neerpelt zou ook wel eens in ere hersteld mogen worden! Dieseltreintje dat naar Neerpelt rijdt doortrekken, 't klinkt zo simpel...
Ik denk niet dat je dat voor elkaar krijgt zonder dat de Belgen eisen dat de IJzeren RIjn tot Duitsland wordt opgeknapt. Zeker na al het getalm met die Hedwigepolder.

quote:
2s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 18:33 schreef Duvel het volgende:
Dat van die bovenleiding is niet erg, die is toch stokoud.
De portalen wellicht, maar ik kan me niet voorstellen dat de rijdraad zelf zo oud is. Regelmatig lees je berichten van een draadbreuk.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 20:16:27 #282
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_115304699
Die rijdraad moet je sowieso om de zoveel tijd vervangen. Daar zou ik zo min mogelijk rekening mee houden.
pi_115304839
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 20:06 schreef lyolyrc het volgende:
Ik denk niet dat je dat voor elkaar krijgt zonder dat de Belgen eisen dat de IJzeren RIjn tot Duitsland wordt opgeknapt. Zeker na al het getalm met die Hedwigepolder.
Hoe staat het daar eigenlijk mee? Een paar jaar geleden was prorail toch al stiekem begonnen met Dingen te doen in Roermond of zo? Daarvoor? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 8 augustus 2012 @ 20:24:18 #284
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_115305102
Iets met een padstelling.. België moet met geld over de brug komen voor milieumaatregelen of een alternatief tracé als ik mij niet vergis.
pi_115305723
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 20:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Iets met een padstelling.. België moet met geld over de brug komen voor milieumaatregelen of een alternatief tracé als ik mij niet vergis.
Patstelling ;) . Maar ik vrees dat hier die Hedwigepolder ook weer in de weg zit.

De Belgen laten naar mijn mening overigens veel te veel afhangen van Nederland. In al die jaren dat ze hebben zitten blèren over verdieping van de Westerschelde hadden ze allang bij Zeebrugge een haven uit de grond kunnen stampen die de grootste schepen aankon. Zelfde geldt voor die IJzeren RIjn. Jaren moeilijk doen over het opknappen ervan, terwijl ze ook een spoorlijn om Nederland heen kunnen bouwen. Kost een paar knaken, maar dan ben je ook niet meer afhankelijk van de grillen van onze politici.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 20:58:41 #286
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_115306721
IJzeren rijn
Geen padstelling dus. Het is de persoon die niet met Melanie wilt bellen...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 augustus 2012 @ 21:15:50 #287
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_115307580
mja, de elektrificatie van de Montzenroute heeft de noodzaak voor de heringebruikname van de IJzeren Rijn weer iets verminderd.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 8 augustus 2012 @ 21:23:12 #288
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_115307978
Ken je die mop van die Arriva-GTW's die tussen 19u en 20u de grens over zouden komen?
Ze kwamen niet...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_115308257
Morgen staat er weer een Fyra V250-ritje in de planning.

1032: v. 11.10 Asd - 11.49 Rtd
1027: v. 12.08 Rtd - 12.50 Asd

(Of het doorgaat is natuurlijk een verrassing.)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 augustus 2012 @ 21:34:44 #290
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_115308720
quote:
18s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 21:23 schreef dennistd het volgende:
Ken je die mop van die Arriva-GTW's die tussen 19u en 20u de grens over zouden komen?
Ze kwamen niet...
_O- _O- _O- _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 augustus 2012 @ 21:39:13 #291
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_115308966
Dennis, je had nog even moeten wachten tot de Struktonloc terugkeerde :P

Ik neem aan dat ze niet op eigen kracht de grens over gingen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 8 augustus 2012 @ 21:55:08 #292
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_115309806
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 20:16 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Die rijdraad moet je sowieso om de zoveel tijd vervangen. Daar zou ik zo min mogelijk rekening mee houden.
En met alleen het vervangen van de rijdraad kun je daar nog geen 160.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 8 augustus 2012 @ 22:10:04 #293
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_115310635
Je moet inderdaad ook de draagkabel en de hangdraden vervangen maar daarvoor geldt hetzelfde in een mindere mate.
  Redactie Sport woensdag 8 augustus 2012 @ 22:25:38 #294
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_115311480
quote:
14s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 21:39 schreef Peterselieman het volgende:
Dennis, je had nog even moeten wachten tot de Struktonloc terugkeerde :P

Ik neem aan dat ze niet op eigen kracht de grens over gingen :P
Met Klmos'en verwacht je niet dat er materieel met een scharfenbergkoppeling meegaat.. Dan heb je meer aan koppelwagens. En daarbij: waarom zouden ze niet op eigen kracht kunnen hebben rijden?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_115311735
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 22:10 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Je moet inderdaad ook de draagkabel en de hangdraden vervangen maar daarvoor geldt hetzelfde in een mindere mate.
En misschien wat meer trekspanning op de rijdraad? Of is dat bij die snelheden nog geen probleem?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 augustus 2012 @ 22:30:28 #296
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_115311786
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 22:25 schreef dennistd het volgende:

[..]

Met Klmos'en verwacht je niet dat er materieel met een scharfenbergkoppeling meegaat.. Dan heb je meer aan koppelwagens. En daarbij: waarom zouden ze niet op eigen kracht kunnen hebben rijden?
het kan zijn dat de Klmos aangepast zijn ;)

Geen idee waarom ze niet op eigen kracht zouden kunnen rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport woensdag 8 augustus 2012 @ 22:36:03 #297
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_115312128
Er lagen nog wat restanten van ballast in de wagons, dat zou er toch wel uitgehaald zijn bij een aanpassing denk ik
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 8 augustus 2012 @ 22:41:31 #298
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_115312505
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 22:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En misschien wat meer trekspanning op de rijdraad? Of is dat bij die snelheden nog geen probleem?
Volgens mij valt dat wel mee, maar je moet zowel draagkabel als rijdraad beweegbaar afspannen, en op Utrecht - Arnhem is de draagkabel nu vast afgespannen. Daardoor is de doorhang van de draagkabel, en daarmee van de rijdraad, groter dan bij snelheden van 160 km/u wenselijk is. Een beweegbaar afgespannen draagkabel kan echter niet met de portalen die er nu staan, dus moet je de hele zwik vervangen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 augustus 2012 @ 23:14:28 #299
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_115314583
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 22:36 schreef dennistd het volgende:
Er lagen nog wat restanten van ballast in de wagons, dat zou er toch wel uitgehaald zijn bij een aanpassing denk ik
oh :')
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 augustus 2012 @ 23:16:24 #300
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_115314718
maar goed, ze werkden dus wel gesleept door een strukton loc :P

http://www.flickr.com/photos/coenormel/7742333184/in/photostream
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')