Je kan het beter opleuken naar 4 sporenquote:Op woensdag 8 augustus 2012 18:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het traject Utrecht-Arnhem kan je behoorlijk eenvoudig opleuken naar 160 km/h.
Ik denk niet dat je dat voor elkaar krijgt zonder dat de Belgen eisen dat de IJzeren RIjn tot Duitsland wordt opgeknapt. Zeker na al het getalm met die Hedwigepolder.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 16:51 schreef TheSalesman het volgende:
Overigens steekt het aantal grensovergangen met Duitsland wel af tegenover België. De verbinding Weert-Hamont-Neerpelt zou ook wel eens in ere hersteld mogen worden! Dieseltreintje dat naar Neerpelt rijdt doortrekken, 't klinkt zo simpel...
De portalen wellicht, maar ik kan me niet voorstellen dat de rijdraad zelf zo oud is. Regelmatig lees je berichten van een draadbreuk.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 18:33 schreef Duvel het volgende:
Dat van die bovenleiding is niet erg, die is toch stokoud.
Hoe staat het daar eigenlijk mee? Een paar jaar geleden was prorail toch al stiekem begonnen met Dingen te doen in Roermond of zo? Daarvoor?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 20:06 schreef lyolyrc het volgende:
Ik denk niet dat je dat voor elkaar krijgt zonder dat de Belgen eisen dat de IJzeren RIjn tot Duitsland wordt opgeknapt. Zeker na al het getalm met die Hedwigepolder.
Patstellingquote:Op woensdag 8 augustus 2012 20:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Iets met een padstelling.. België moet met geld over de brug komen voor milieumaatregelen of een alternatief tracé als ik mij niet vergis.
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 21:23 schreef dennistd het volgende:
Ken je die mop van die Arriva-GTW's die tussen 19u en 20u de grens over zouden komen?
Ze kwamen niet...
En met alleen het vervangen van de rijdraad kun je daar nog geen 160.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 20:16 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Die rijdraad moet je sowieso om de zoveel tijd vervangen. Daar zou ik zo min mogelijk rekening mee houden.
Met Klmos'en verwacht je niet dat er materieel met een scharfenbergkoppeling meegaat.. Dan heb je meer aan koppelwagens. En daarbij: waarom zouden ze niet op eigen kracht kunnen hebben rijden?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 21:39 schreef Peterselieman het volgende:
Dennis, je had nog even moeten wachten tot de Struktonloc terugkeerde
Ik neem aan dat ze niet op eigen kracht de grens over gingen
En misschien wat meer trekspanning op de rijdraad? Of is dat bij die snelheden nog geen probleem?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:10 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Je moet inderdaad ook de draagkabel en de hangdraden vervangen maar daarvoor geldt hetzelfde in een mindere mate.
het kan zijn dat de Klmos aangepast zijnquote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:25 schreef dennistd het volgende:
[..]
Met Klmos'en verwacht je niet dat er materieel met een scharfenbergkoppeling meegaat.. Dan heb je meer aan koppelwagens. En daarbij: waarom zouden ze niet op eigen kracht kunnen hebben rijden?
Volgens mij valt dat wel mee, maar je moet zowel draagkabel als rijdraad beweegbaar afspannen, en op Utrecht - Arnhem is de draagkabel nu vast afgespannen. Daardoor is de doorhang van de draagkabel, en daarmee van de rijdraad, groter dan bij snelheden van 160 km/u wenselijk is. Een beweegbaar afgespannen draagkabel kan echter niet met de portalen die er nu staan, dus moet je de hele zwik vervangen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En misschien wat meer trekspanning op de rijdraad? Of is dat bij die snelheden nog geen probleem?
ohquote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:36 schreef dennistd het volgende:
Er lagen nog wat restanten van ballast in de wagons, dat zou er toch wel uitgehaald zijn bij een aanpassing denk ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |