De STAR heeft ook iets te vieren: het twintig jarig jubileum. De komende maanden is het feest nabij Stadskanaal: http://rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=112447quote:Op woensdag 8 augustus 2012 08:14 schreef James1988 het volgende:
Het is vandaag een bijzondere dag: het is namelijk precies 175 jaar geleden dat de HIJSM werd opgericht.
De eerste daadwerkelijke trein zou pas 2 jaar later rijden op wat we nu de 'Oude Lijn' noemen.
Ik had al ergens een vermoeden dat het wel weer mis gegaan zou zijn. Jammer voor de SSN.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 10:14 schreef Peterselieman het volgende:
Wel apart dat de SSN niet op 25 en 26 augustus met een stoomloc mag rijden tussen Doetinchem en Zevenaar. De VSM mag dit wel, omdat uit nachtelijke tests is gebleken dat de 23'ers van de VSM geen storing aan het baanvak veroorzaken en de loc van de SSN wel ...
http://www.gelderlander.n(...)ag-niet-op-spoor.ece
dat deden ze ook in het noorden van het land. Arriva heeft volgens mij meer acties dan het lijktquote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:17 schreef James1988 het volgende:
Dat Arriva die actie organiseert mag best wel bijzonder heten. Chapeau
twitter:NS_online twitterde op woensdag 08-08-2012 om 14:57:10Rond Leiden Centraal heeft het treinverkeer +/- 30 minuten stilgelegen op last van de politie. Treinverkeer wordt inmiddels weer opgestart. reageer retweet
De upgrade Amsterdam-Arnhem zou ik niet echt willen vergelijken met de aanleg van een "echte" HSL-Oost, dus een vrijliggende hogesnelheidslijn à la de HSL-Zuid.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 08:29 schreef James1988 het volgende:
HST-VEM heeft ons wel de Thalys gebracht, dat is op zich geen slechte prestatie. Dat HSA er vervolgens een potje van heeft gemaakt is wel jammer, en een redelijke doodsteek voor toekomstige hogesnelheidslijnen in Nederland zoals de HSL-Oost (upgrade Amsterdam-Arnhem naar 200 km/h voor ICE) en de ooit nog te bouwen lijn (Zwolle - Almere -) Utrecht - Breda (- Antwerpen).
De eerste prijs bij mooiste foto is ook wel tof: Cabinepas: dagdeel op pad met machinist.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 13:17 schreef James1988 het volgende:
Dat Arriva die actie organiseert mag best wel bijzonder heten. Chapeau
Een extra losliggende HSL van Amsterdam naar Duitsland acht ik sowieso weinig kansrijk, dit omdat er al redelijk wat verbindingen met Duitsland zijn (Leer, Enschede, Bad Bentheim, Emmerich, Venlo) en ook vrijwel alle grote plaatsen die op de assen Amsterdam - Arnhem en Amsterdam - Hengelo liggen al een goede verbinding met Duitsland hebben.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:22 schreef TheSalesman het volgende:
[..]
De upgrade Amsterdam-Arnhem zou ik niet echt willen vergelijken met de aanleg van een "echte" HSL-Oost, dus een vrijliggende hogesnelheidslijn à la de HSL-Zuid.
ik neem aan dat het wel overlegd is met IL&T, anders is het een behoorlijke faal van Arriva.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:50 schreef greavy het volgende:
Zal IL&T leuk vinden. IL&T heeft het verstrekken van cabinepassen verboden voor mensen die daar niet voor het werk hoeven te zijn, naar aanleiding van Amsterdam.
Dat is dan ook de reden dat bij de Spoorwensdag 2012 ineens diverse alternatieven bedacht moesten worden; Degenen waarvan de wens in vervulling ging, en de Spoorwensdag-vrijwilligers hadden gepland met de Mcn mee, mocht ineens niet meer.
dat ben ik wel met je eens ja. Een cabinekaart dient in de eerste plaats functioneel te zijn.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 16:44 schreef greavy het volgende:
Dat denk ik ook wel, maar dan nog is het krom. Voor zoiets zou dan ook geen cabinekaart verstrekt moeten worden. Tenzij ze er plots weer vanaf gestapt zijn.
Hoewel dat (losliggende HSL) aanvankelijk wel de bedoeling was, als ik het mij goed herinner. Maar gezien het nieuwe 'plan' toch iets heel anders omvat, zie ik niet waarom de ervaringen met de HSL-Z daar verder veel invloed op zouden moeten hebben.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 16:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een extra losliggende HSL van Amsterdam naar Duitsland acht ik sowieso weinig kansrijk, dit omdat er al redelijk wat verbindingen met Duitsland zijn (Leer, Enschede, Bad Bentheim, Emmerich, Venlo) en ook vrijwel alle grote plaatsen die op de assen Amsterdam - Arnhem en Amsterdam - Hengelo liggen al een goede verbinding met Duitsland hebben.
Ook met ventilatoren, ooit naar een BR189 geluisterd?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 16:22 schreef Woods het volgende:
Hoe wordt de koeling bij de nieuwe e-loks geregeld?
Je kan het beter opleuken naar 4 sporenquote:Op woensdag 8 augustus 2012 18:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het traject Utrecht-Arnhem kan je behoorlijk eenvoudig opleuken naar 160 km/h.
Ik denk niet dat je dat voor elkaar krijgt zonder dat de Belgen eisen dat de IJzeren RIjn tot Duitsland wordt opgeknapt. Zeker na al het getalm met die Hedwigepolder.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 16:51 schreef TheSalesman het volgende:
Overigens steekt het aantal grensovergangen met Duitsland wel af tegenover België. De verbinding Weert-Hamont-Neerpelt zou ook wel eens in ere hersteld mogen worden! Dieseltreintje dat naar Neerpelt rijdt doortrekken, 't klinkt zo simpel...
De portalen wellicht, maar ik kan me niet voorstellen dat de rijdraad zelf zo oud is. Regelmatig lees je berichten van een draadbreuk.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 18:33 schreef Duvel het volgende:
Dat van die bovenleiding is niet erg, die is toch stokoud.
Hoe staat het daar eigenlijk mee? Een paar jaar geleden was prorail toch al stiekem begonnen met Dingen te doen in Roermond of zo? Daarvoor?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 20:06 schreef lyolyrc het volgende:
Ik denk niet dat je dat voor elkaar krijgt zonder dat de Belgen eisen dat de IJzeren RIjn tot Duitsland wordt opgeknapt. Zeker na al het getalm met die Hedwigepolder.
Patstellingquote:Op woensdag 8 augustus 2012 20:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Iets met een padstelling.. België moet met geld over de brug komen voor milieumaatregelen of een alternatief tracé als ik mij niet vergis.
quote:Op woensdag 8 augustus 2012 21:23 schreef dennistd het volgende:
Ken je die mop van die Arriva-GTW's die tussen 19u en 20u de grens over zouden komen?
Ze kwamen niet...
En met alleen het vervangen van de rijdraad kun je daar nog geen 160.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 20:16 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Die rijdraad moet je sowieso om de zoveel tijd vervangen. Daar zou ik zo min mogelijk rekening mee houden.
Met Klmos'en verwacht je niet dat er materieel met een scharfenbergkoppeling meegaat.. Dan heb je meer aan koppelwagens. En daarbij: waarom zouden ze niet op eigen kracht kunnen hebben rijden?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 21:39 schreef Peterselieman het volgende:
Dennis, je had nog even moeten wachten tot de Struktonloc terugkeerde
Ik neem aan dat ze niet op eigen kracht de grens over gingen
En misschien wat meer trekspanning op de rijdraad? Of is dat bij die snelheden nog geen probleem?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:10 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Je moet inderdaad ook de draagkabel en de hangdraden vervangen maar daarvoor geldt hetzelfde in een mindere mate.
het kan zijn dat de Klmos aangepast zijnquote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:25 schreef dennistd het volgende:
[..]
Met Klmos'en verwacht je niet dat er materieel met een scharfenbergkoppeling meegaat.. Dan heb je meer aan koppelwagens. En daarbij: waarom zouden ze niet op eigen kracht kunnen hebben rijden?
Volgens mij valt dat wel mee, maar je moet zowel draagkabel als rijdraad beweegbaar afspannen, en op Utrecht - Arnhem is de draagkabel nu vast afgespannen. Daardoor is de doorhang van de draagkabel, en daarmee van de rijdraad, groter dan bij snelheden van 160 km/u wenselijk is. Een beweegbaar afgespannen draagkabel kan echter niet met de portalen die er nu staan, dus moet je de hele zwik vervangen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En misschien wat meer trekspanning op de rijdraad? Of is dat bij die snelheden nog geen probleem?
ohquote:Op woensdag 8 augustus 2012 22:36 schreef dennistd het volgende:
Er lagen nog wat restanten van ballast in de wagons, dat zou er toch wel uitgehaald zijn bij een aanpassing denk ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |