abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 augustus 2012 @ 10:38:15 #251
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_115280324
quote:
1s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 08:14 schreef James1988 het volgende:
Het is vandaag een bijzondere dag: het is namelijk precies 175 jaar geleden dat de HIJSM werd opgericht.

De eerste daadwerkelijke trein zou pas 2 jaar later rijden op wat we nu de 'Oude Lijn' noemen.
De STAR heeft ook iets te vieren: het twintig jarig jubileum. De komende maanden is het feest nabij Stadskanaal: http://rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=112447
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 8 augustus 2012 @ 10:50:19 #252
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_115280714
quote:
11s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 10:14 schreef Peterselieman het volgende:
Wel apart dat de SSN niet op 25 en 26 augustus met een stoomloc mag rijden tussen Doetinchem en Zevenaar. De VSM mag dit wel, omdat uit nachtelijke tests is gebleken dat de 23'ers van de VSM geen storing aan het baanvak veroorzaken en de loc van de SSN wel ...

http://www.gelderlander.n(...)ag-niet-op-spoor.ece
Ik had al ergens een vermoeden dat het wel weer mis gegaan zou zijn. Jammer voor de SSN.
Inmiddels is het inschrijven voor personeel ook gecanceld, dus het klopt als een bus.
  Redactie Sport woensdag 8 augustus 2012 @ 10:59:46 #253
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_115280989
Het enige wat ik me kan voorstellen wat het probleem kan zijn is de diameter van de wielen: bij de 01.10 is dat 2 meter, bij de 23'ers is dat 1,75 meter.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 8 augustus 2012 @ 11:02:06 #254
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_115281072
Kutdingen, die assentellers. :r
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport woensdag 8 augustus 2012 @ 11:10:46 #255
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_115281338
Hoe staat het er eigenlijk voor met de 23 023 van de SSN? Zijn ze die nog aan het opknappen of staat ie in een hoekje te wachten totdat de ketelkeuring van de 01 1075 verloopt?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 8 augustus 2012 @ 11:13:28 #256
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_115281438
De 23 023 schiet enorm op. Hij heeft vrij recent weer ATB-keuring gehad. Hij zou voorjaar 2013 kunnen rijden hoorde ik laatst.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 11:17:05 #257
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_115281562
Vannacht is op de Europoort een foutje gebeurd met rangeren: Een DBS 6400 was aan het rangeren, maar duwde de CRS 186'er door het juk heen... En dat terwijl DBS niet aan de CRS-lok hoefde te koppelen oid
  woensdag 8 augustus 2012 @ 11:19:16 #258
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_115281639

NSH 186 111 + Olympische Spelen-stam
Passeert de Kijfhoek als trein 9240, netjes op tijd. Vandaag heb ik eens een ander stekje geprobeerd. Doel was om wat van de Kijfhoek erbij te krijgen. Alles van de Kijfhoek lukt niet, maar dit vind ik wel geslaagd.
  Redactie Sport woensdag 8 augustus 2012 @ 12:30:29 #259
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_115284067
Vanavond komen de eerste nieuwe GTW's de grens over: https://www.arriva.nl/spotdetrein/spot-de-trein/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 8 augustus 2012 @ 13:17:00 #260
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_115285727
Dat Arriva die actie organiseert mag best wel bijzonder heten. Chapeau :D
  woensdag 8 augustus 2012 @ 13:56:54 #261
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_115287295
Reisinformatie vanaf september nog niet door NS
woensdag 8 augustus 2012

De reisinformatie op stations mag per 1 september nog niet worden verzorgd door de NS. ProRail zou de verantwoordelijkheid voor de informatie op die datum overdragen aan NS, maar dat is niet haalbaar, oordeelt de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) woensdag.

Eerder was de overdracht al gepland op 1 juli. Toen gaf de NMA ook al aan meer tijd nodig te hebben. Volgens een woordvoerder van NS was toen het streven om de reisinformatie per september over te laten gaan naar NS. Maar ook die datum zal dus niet gehaald worden.

Nog niet overtuigd
De NMa kijkt naar 'de prijs en kwaliteit' die de NS in de nieuwe positie kan bieden. De overname is echter nog niet goedgekeurd, en dat gaat voor september ook niet gebeuren. De organisatie zegt nog niet overtuigd te zijn van de NS als geschikte verantwoordelijke voor de reisinformatie op stations.

Machtspositie
Vorig jaar sprak de NMa al haar bezorgdheid uit over de machtspositie van de NS als het bedrijf de reisinformatie zou gaan verzorgen. Andere vervoerders, zoals Veolia en Arriva, zouden daarmee afhankelijk worden van hun concurrent.

GroenLinks
GroenLinks-Kamerlid Ineke van Gent is bezorgd over het uitstel van de overdracht. Ze laat woensdag weten Kamervragen over de kwestie te stellen aan minister van Infrastructuur en Milieu Melanie Schultz van Haegen (VVD). Van Gent vindt dat reizigers gebaat zijn bij eenduidige informatie, die volgens haar van de NS moet komen.

Contact met reizigers
Schultz besloot vorig jaar dat de hele dienst van 250 Prorail-medewerkers naar de NS moest overgaan. Volgens Schultz was dat logischer omdat NS-personeel contact met reizigers onderhoudt.De voorwaarde is dat de NS ook andere partijen op het spoor van informatie voorziet. Dat laatste is lastig, stelt de NMa; het is alsof je de ene supermarkt vraagt de distributie van de concurrent te verzorgen.

Huidige constructie
Op dit moment zijn NS en spoorbeheerder Prorail samen verantwoordelijk voor de informatievoorziening op het spoor. Die constructie kwam in opspraak na problemen met het winterweer en een brand op station Utrecht, waarbij de informatie aan gestrande reizigers te wensen overliet.

(c) Novum / treinreiziger.nl
  woensdag 8 augustus 2012 @ 14:10:16 #262
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_115287868
Bijna anderhalve maand geleden is een achtergelaten teddybeer gevonden in een trein in Hoorn. De vinder van die beer is al ruimte tijd op zoek naar de eigenaar, en heeft onder meer Twitter en Facebook ingezet.

Herkent u deze beer? Neem dan contact op met de vinder.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 augustus 2012 @ 14:20:13 #263
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_115288340
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:17 schreef James1988 het volgende:
Dat Arriva die actie organiseert mag best wel bijzonder heten. Chapeau :D
dat deden ze ook in het noorden van het land. Arriva heeft volgens mij meer acties dan het lijkt :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 8 augustus 2012 @ 14:21:00 #264
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_115288383
Het treinverkeer in het westen van het land is zwaar verstoord: er is geen treinverkeer mogelijk rond Leiden. Oorzaak is beperkingen op last van de politie. Prognose: 16:00.

edit:
NS_online twitterde op woensdag 08-08-2012 om 14:57:10 Rond Leiden Centraal heeft het treinverkeer +/- 30 minuten stilgelegen op last van de politie. Treinverkeer wordt inmiddels weer opgestart. reageer retweet


[ Bericht 73% gewijzigd door James1988 op 08-08-2012 14:57:31 ]
pi_115291013
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 08:29 schreef James1988 het volgende:
HST-VEM heeft ons wel de Thalys gebracht, dat is op zich geen slechte prestatie. Dat HSA er vervolgens een potje van heeft gemaakt is wel jammer, en een redelijke doodsteek voor toekomstige hogesnelheidslijnen in Nederland zoals de HSL-Oost (upgrade Amsterdam-Arnhem naar 200 km/h voor ICE) en de ooit nog te bouwen lijn (Zwolle - Almere -) Utrecht - Breda (- Antwerpen).
De upgrade Amsterdam-Arnhem zou ik niet echt willen vergelijken met de aanleg van een "echte" HSL-Oost, dus een vrijliggende hogesnelheidslijn à la de HSL-Zuid.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 15:44:59 #266
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_115292040
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 13:17 schreef James1988 het volgende:
Dat Arriva die actie organiseert mag best wel bijzonder heten. Chapeau :D
De eerste prijs bij mooiste foto is ook wel tof: Cabinepas: dagdeel op pad met machinist.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 8 augustus 2012 @ 15:50:32 #267
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_115292277
Zal IL&T leuk vinden. IL&T heeft het verstrekken van cabinepassen verboden voor mensen die daar niet voor het werk hoeven te zijn, naar aanleiding van Amsterdam.
Dat is dan ook de reden dat bij de Spoorwensdag 2012 ineens diverse alternatieven bedacht moesten worden; Degenen waarvan de wens in vervulling ging, en de Spoorwensdag-vrijwilligers hadden gepland met de Mcn mee, mocht ineens niet meer.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 16:22:18 #268
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_115293649
Wat ik altijd wel even kicke vind is als er een 1600 het station binnenkomt rijden m.b.t. de koeling :9~ Voorheen pakte ik om de 3 weken de Duitse vanaf A'dam Zuid> Hengelo(ben even de naam kwijt) maar helaas ben ik genoodzaakt een trein later te pakken die en rechtstreeks gaat en internet heeft.
Hoe wordt de koeling bij de nieuwe e-loks geregeld?
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 16:25:12 #269
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_115293826
IC-Berlijn :D
  woensdag 8 augustus 2012 @ 16:35:27 #270
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_115294347
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:22 schreef TheSalesman het volgende:

[..]

De upgrade Amsterdam-Arnhem zou ik niet echt willen vergelijken met de aanleg van een "echte" HSL-Oost, dus een vrijliggende hogesnelheidslijn à la de HSL-Zuid.
Een extra losliggende HSL van Amsterdam naar Duitsland acht ik sowieso weinig kansrijk, dit omdat er al redelijk wat verbindingen met Duitsland zijn (Leer, Enschede, Bad Bentheim, Emmerich, Venlo) en ook vrijwel alle grote plaatsen die op de assen Amsterdam - Arnhem en Amsterdam - Hengelo liggen al een goede verbinding met Duitsland hebben.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 augustus 2012 @ 16:43:29 #271
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_115294819
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 15:50 schreef greavy het volgende:
Zal IL&T leuk vinden. IL&T heeft het verstrekken van cabinepassen verboden voor mensen die daar niet voor het werk hoeven te zijn, naar aanleiding van Amsterdam.
Dat is dan ook de reden dat bij de Spoorwensdag 2012 ineens diverse alternatieven bedacht moesten worden; Degenen waarvan de wens in vervulling ging, en de Spoorwensdag-vrijwilligers hadden gepland met de Mcn mee, mocht ineens niet meer.
ik neem aan dat het wel overlegd is met IL&T, anders is het een behoorlijke faal van Arriva.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 8 augustus 2012 @ 16:44:35 #272
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_115294893
Dat denk ik ook wel, maar dan nog is het krom. Voor zoiets zou dan ook geen cabinekaart verstrekt moeten worden. Tenzij ze er plots weer vanaf gestapt zijn.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 8 augustus 2012 @ 16:46:23 #273
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_115294981
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 16:44 schreef greavy het volgende:
Dat denk ik ook wel, maar dan nog is het krom. Voor zoiets zou dan ook geen cabinekaart verstrekt moeten worden. Tenzij ze er plots weer vanaf gestapt zijn.
dat ben ik wel met je eens ja. Een cabinekaart dient in de eerste plaats functioneel te zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_115295237
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 16:35 schreef James1988 het volgende:

[..]

Een extra losliggende HSL van Amsterdam naar Duitsland acht ik sowieso weinig kansrijk, dit omdat er al redelijk wat verbindingen met Duitsland zijn (Leer, Enschede, Bad Bentheim, Emmerich, Venlo) en ook vrijwel alle grote plaatsen die op de assen Amsterdam - Arnhem en Amsterdam - Hengelo liggen al een goede verbinding met Duitsland hebben.
Hoewel dat (losliggende HSL) aanvankelijk wel de bedoeling was, als ik het mij goed herinner. Maar gezien het nieuwe 'plan' toch iets heel anders omvat, zie ik niet waarom de ervaringen met de HSL-Z daar verder veel invloed op zouden moeten hebben.

Overigens steekt het aantal grensovergangen met Duitsland wel af tegenover België. De verbinding Weert-Hamont-Neerpelt zou ook wel eens in ere hersteld mogen worden! Dieseltreintje dat naar Neerpelt rijdt doortrekken, 't klinkt zo simpel...
  woensdag 8 augustus 2012 @ 18:29:57 #275
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_115300085
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 16:22 schreef Woods het volgende:
Hoe wordt de koeling bij de nieuwe e-loks geregeld?
Ook met ventilatoren, ooit naar een BR189 geluisterd?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')