De dag dat NS deze risico's verkleint door de treindienst uit te dunnen moet volgens mij nog worden uitgevonden.quote:Blikseminslag en zware windstoten kunnen elektrische installaties beschadigen en bij harde wind zijn vallende bomen een risico voor de bovenleiding. Er is daardoor vanmiddag en vanavond meer kans op verstoringen.
Vanaf 20:00 uur ook pas. Dus ja natuurlijk gooi je dan midden in de spits de helft eruitquote:
De wegen van de NS zijn soms ondoorgrondelijkquote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vanaf 20:00 uur ook pas. Dus ja natuurlijk gooi je dan midden in de spits de helft eruit
Serieus, wat is er anders dan een jaar of 15 geleden? Toen reden die krengen toch gewoon door als het onweerde, tenzij de bliksem insloeg. Echt, wat een faalbedrijf is NS geworden.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:47 schreef greavy het volgende:
NSR gaat het wel weer bont maken: Minder treinen vanaf 17u door verwacht onweer.
De treinen worden uitgedund tussen:
-Rotterdam en Amsterdam
-Den Haag en Utrecht
-Rotterdam en Amersfoort (Deventer)
-Rotterdam en Maassluis West
-Rotterdam en Gouda Goverwelle
-Den Haag en Gouda Goverwelle
En de over het algemeen aardig accurate stormvoorspellingsjongens van Estofex leggen het zwaartepunt in Brabant en Limburg. Precies het gebied waar geen treinen worden opgeheven.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Knmi geeft overal code geel. Meer is er niet aan de hand
Wat er anders is? Alleen wat grote frequentieverhogingen die zijn ingevoerd sinds dienstregeling 2007 waardoor het daadwerkelijk drukker is en de genoemde trajecten storingsgevoeliger zijn dan 15 jaar geleden. Maar verder niets hoor.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:39 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Serieus, wat is er anders dan een jaar of 15 geleden? Toen reden die krengen toch gewoon door als het onweerde, tenzij de bliksem insloeg. Echt, wat een faalbedrijf is NS geworden.
Die Twitter feed op ns.nl. ook echt. Ze verschuilen zich serieus achter een code geel. Dit is echt heel verdrietig gewoonquote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:42 schreef James1988 het volgende:
Kennelijk is KNMI-code geel voldoende voor NS om het weer als 'extreem weer' te bestempelen.
en daarom moet je in de spits de frequentie verlagen als het pas in de avond echt noodweer wordt?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:11 schreef Isambard het volgende:
[..]
Wat er anders is? Alleen wat grote frequentieverhogingen die zijn ingevoerd sinds dienstregeling 2007 waardoor het daadwerkelijk drukker is en de genoemde trajecten storingsgevoeliger zijn dan 15 jaar geleden. Maar verder niets hoor.
Uiteraard. Anders zijn de poppetjes in het complexe dienstrooster niet op de juiste plaats.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en daarom moet je in de spits de frequentie verlagen als het pas in de avond echt noodweer wordt?
Dat is weer iets heel anders. Het ging erom waarom NS überhaupt treinen opheft als er noodweer dreigt, terwijl ze dat 15 jaar geleden niet deden "want zoveel is er in die tijd nou ook weer niet veranderd."quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en daarom moet je in de spits de frequentie verlagen als het pas in de avond echt noodweer wordt?
Nee, want de trein-die-niet-rijdt die je eigenlijk had willen nemen was niet minstens 36 uur van te voren aangekondigd als uitvallende trein.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:35 schreef Peterselieman het volgende:
mja, aan die GtbV heb je pas iets als de trein die wel rijdt minimaal +15 heeft.
ook als er 15 minuten later weer een trein rijdt?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:41 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Nee, want de trein-die-niet-rijdt die je eigenlijk had willen nemen was niet minstens 36 uur van te voren aangekondigd als uitvallende trein.
Dus geld GtbV daar wel, immers niet van te voren (op tijd van te voren) aangekondigd.
Die stond net nog op prognose 14:30quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:42 schreef Zug-Chef het volgende:
Wordt nu al veel gekker. Wisselstoring Amf - Ut en daardoor minder treinverkeer. Ja dus de 2800 is er nu al uitgeknikkerd. Prognose 17:00 toevallig net wanneer de zgn nooddienstregeling van start gaat. Ja zo kan ik het ook.
Is zojuist verholpen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die stond net nog op prognose 14:30
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |