Sziget A-Trein (NS):quote:
Ik spot nietquote:
Helemaal juistquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 15:42 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk dat Dennis al weer langs de baan staan. Stukton is namelijk weer met een loc naar Bentheim afgezet om de eerste drie stellen voor Zwolle - Emmen op te halen en naar Leidschendam te brengen.
Tof!quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 16:58 schreef Xetran het volgende:
Ik spot nietIk woon gewoon al 19 jaar aan het spoor en vroeg mij het zodoende af. als je er zo lang woont begin je je er vanzelf wel een beetje mee bezig te houden
Ik zag idd ook een trein gemixt met wat duitse en een met wat oostenrijkse rijtuigen.
was die 'belofte' niet gedaan voor 2015?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 18:45 schreef DriekOplopers het volgende:
Eigenlijk geen vertrouwen meer in ProRail. Van hun belofte "nul verwijtbare storingen" komt niets terecht, zo te zien.
http://www.voorbeterov.nl/120812.php
De belofte is 'in 2015 0 aan ProRail verwijtbare storingen', dan zou je een langzaam neergaande trend verwachten. Geen status quo of erger.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 19:12 schreef b2py het volgende:
[..]
was die 'belofte' niet gedaan voor 2015?
Dat dus. 2014 en 2015 zijn voor de laatste 5%. 2012 en 2013 zijn voor de grote verbeterslagen. En die blijven tot nu toe uit.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 19:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
De belofte is 'in 2015 0 aan ProRail verwijtbare storingen', dan zou je een langzaam neergaande trend verwachten. Geen status quo of erger.
Nee hoor, ook dat kunnen ze niet. Ze kunnen een trein nergens fatsoenlijk parkeren zonder dat die binnen een week compleet ondergespoten is met graffiti...quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 20:09 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Het geen ProRail nastreeft is een negwerk zonder wissels waardoor men geen treinen kan rijden. Stilstaande treinen kunnen dan parkeergeld gaan betalen. Het is cru, maar dit is wel wat voor het financiele circus vsn die toko het aller beste is.
behalve als ie binnen kan staanquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 20:12 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Nee hoor, ook dat kunnen ze niet. Ze kunnen een trein nergens fatsoenlijk parkeren zonder dat die binnen een week compleet ondergespoten is met graffiti...
De reden hierachter: de Nederlandse overheid wil in staat zijn en blijven om exclusieve concessies te gunnen aan een partij. Ofwel: een concurrent voor de Fyra naar Brussel (in de vorm van een intercity via Den Haag en Roosendaal) is wettelijk onmogelijk gemaakt door de overheid. DB en Eurostar naar Londen is ook vrijwel onmogelijk zonder medewerking van de NS.quote:Het verbod, bedoeld in het eerste lid, geldt niet voor grensoverschrijdend personenvervoer per trein indien daarvoor een of meer aanvragen als bedoeld in artikel 19a, tweede lid, zijn gedaan en de Autoriteit Consument en Markt heeft vastgesteld dat:
a. het hoofddoel van het vervoer internationaal passagiersvervoer is of dat geen aanvraag het hoofddoel betreft, en
b. het vervoer van passagiers tussen stations in Nederland het economisch evenwicht van een of meer concessies van een spoorwegonderneming niet in gedrang brengt of dat geen aanvraag het economisch evenwicht betreft.
quote:2.4. De oplossing waarvoor is gekozen
De behoeften lopen uiteen naar gelang van het marktsegment (grensoverschrijdend regionaal, internationaal over grote afstand, hoge snelheid ...) en afhankelijk van het feit of de betrokken dienst al dan niet rendabel is. Dit leidt tot een soepele aanpak die zowel ruimte laat voor concurrentie op basis van vrije toegang als voor de gunning van openbare-dienstcontracten die eventueel voorzien in exclusieve rechten voor bepaalde diensten.
Daarom wordt voorgesteld als algemeen principe uit te gaan van openstelling voor concurrentie op basis van vrije toegang, zij het met de mogelijkheid voor de lidstaten deze toegang te beperken wanneer zij een openbare-dienstcontract sluiten, met dien verstande dat de bepalingen van Verordening nr. 1191/69, of van de verordening waardoor deze zal worden vervangen, strikt in acht worden genomen, en wanneer het economische evenwicht van de betrokken openbare dienst bedreigd wordt.
In de praktijk kunnen zich de volgende drie gevallen voordoen:
- twee lidstaten (of twee plaatselijke overheden aan weerszijden van een landsgrens) stellen samen voor een internationale dienst een openbare-dienstcontract met exclusieve rechten voor de betrokken dienst op en gunnen dit, met inachtneming van Verordening nr. 1191/69;
- twee lidstaten (of twee plaatselijke overheden aan weerszijden van een landsgrens) stellen samen voor een internationale dienst een openbare-dienstcontract zonder of met gedeeltelijke exclusieve rechten voor de betrokken dienst op en gunnen dit, met inachtneming van Verordening nr. 1191/69;
- de dienst wordt geacht open te staan voor concurrentie op basis van vrije toegang.
In al deze gevallen bestaat de mogelijkheid dat de internationale dienst gebruik maakt van een lijn waarop bepaalde diensten worden geëxploiteerd op basis van een openbare-dienstcontract op nationaal niveau. Zo zou voor de toekomstige hogesnelheidslijn tussen Madrid en Perpignan een openbare-dienstcontract met exclusieve rechten kunnen worden opgesteld voor het traject Madrid - Barcelona. Deze exclusieve rechten zouden inhouden dat geen enkele andere exploitant een nationale dienst mag opzetten die zich beperkt tot het traject Madrid - Barcelona. Deze rechten zouden er echter niet aan in de weg kunnen staan dat een internationale exploitant die een dienst tussen Perpignan en Madrid onderhoudt passagiers in Barcelona laat in- of uitstappen, tenzij kan worden aangetoond dat daardoor het economische evenwicht van het betrokken openbare-dienstcontract in het gedrang zou kunnen komen.
Hierbij dient echter te worden aangetekend dat internationale diensten enerzijds en diensten die op nationaal niveau op basis van een openbare-dienstcontract worden geëxploiteerd anderzijds niet dezelfde markten bestrijken. Diensten die op basis van een openbare-dienstcontract worden onderhouden hebben namelijk over het algemeen een regionaal karakter, doen een groot aantal stations aan en zijn bestemd voor reizigers die een kort of middellang traject afleggen. Internationale diensten daarentegen maken over het algemeen minder tussenstops en zijn bedoeld voor reizigers die grotere afstanden afleggen.
De oplossing die voor de openstelling van de markt wordt voorgesteld is evenwichtig, aangezien zij de nationale of lokale overheden die dit willen de mogelijkheid geeft samen openbare-dienstcontracten te gunnen, en tevens vrij baan geeft aan de ontwikkeling van nieuwe initiatieven en de mogelijkheid van cabotage intact laat, zodat de internationale diensten zich onder reële economische omstandigheden kunnen ontwikkelen.
Aangezien toegangsrechten zullen worden verleend voor internationale diensten, is de thans bestaande verplichting een internationaal samenwerkingsverband op te richten niet langer gerechtvaardigd op de datum waarop die toegangsrechten ingaan. Zoals is aangetoond in besluit GVG/FS van de Commissie [9], kan de verplichting een internationaal samenwerkingsverband op te richten een ernstige belemmering voor toegang tot de markt vormen. Daarom wordt voorgesteld alle verwijzingen naar het begrip internationaal samenwerkingsverband per 1 januari 2010 te schrappen.
Nee, voor 1961quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 19:12 schreef b2py het volgende:
[..]
was die 'belofte' niet gedaan voor 2015?
Wanneer komt dat spul in dienst? Deze december al?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 18:40 schreef dennistd het volgende:
Helemaal juist
[url=http://www.spoornieuws.nl/foto/gtw.jpg
Jepquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wanneer komt dat spul in dienst? Deze december al?
Dat hadden die faalhazen gelijk moeten doen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 09:43 schreef TheSalesman het volgende:
[..]
Uiteindelijk komt er een single check-in/check-out systeem voor alle spoorvervoerders.. Kunnen al die andere paaltjes weg en zijn de stickertjes ook niet meer nodig.
En daarmee verdwijnt weer heel wat Plan Versleten van het spoorquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wanneer komt dat spul in dienst? Deze december al?
quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 23:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En daarmee verdwijnt weer heel wat Plan Versleten van het spoor
Nou dat zou op zich tijd worden ook jaquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 23:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En daarmee verdwijnt weer heel wat Plan Versleten van het spoor
je bent er dan nog niet vanaf, want met name in het zuiden van het land kart het spul dan nog rondquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 23:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dat zou op zich tijd worden ook ja
Waar ik kom heb ik het al tijden niet meer gezien. Ja wat plukstellen op de Dijksgracht en de Wgm, maar verderquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 23:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je bent er dan nog niet vanaf, want met name in het zuiden van het land kart het spul dan nog rond
tot maart ook nog op Amersfoort - Ede-Wageningenquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 23:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar ik kom heb ik het al tijden niet meer gezien. Ja wat plukstellen op de Dijksgracht en de Wgm, maar verder![]()
Daar zie ik alleen maar Protos rijden eigenlijk. Kruis er elke dag wel 2.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 23:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
tot maart ook nog op Amersfoort - Ede-Wageningen
vanaf maart is het 5x Protos en een GelenkTriebWagenquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 23:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaat die kippenlijn trouwens ook nog verstadlerd worden? Dan wordt het nog leuk hier
Strikt genomen rijdt dat er al sinds ehmm. het eind van de Tweede Wereldoorlog?quote:
wel eerder toch? De dieseldrie was toch de eerste?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 23:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Strikt genomen rijdt dat er al sinds ehmm. het eind van de Tweede Wereldoorlog?
Weet ik veel hoe lang er nog Lok-bespannt gereden is daarquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 23:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wel eerder toch? De dieseldrie was toch de eerste?
vast, maar het mat'34 was het eerste gelede mat dat er in Nederland rondreed. Tot dan toe waren het locs met wagons er achter gekoppeld.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 23:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weet ik veel hoe lang er nog Lok-bespannt gereden is daar
Op alle sprintertrajecten zuidelijker dan Eindhoven (startende bij sprintertraject Tilburg Universiteit - Weert) is de Plan V het gangbare materiaal, met heel af en toe een SGMm'etje. En dan zal nog wel een jaar of vier zo blijven omdat de extra order SLT's nooit is doorgezet vanwege "toiletgate".quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 23:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar ik kom heb ik het al tijden niet meer gezien. Ja wat plukstellen op de Dijksgracht en de Wgm, maar verder![]()
single units reden al wel. Sinds op zn minst 1908. Ook dat is geen GTW in strikte zin.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
vast, maar het mat'34 was het eerste gelede mat dat er in Nederland rondreed. Tot dan toe waren het locs met wagons er achter gekoppeld.
true, en ik deed ook de blokkendozen (mat'24) tekort hiermeequote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
single units reden al wel. Sinds op zn minst 1908. Ook dat is geen GTW in strikte zin.
Ook nog idd. Prachtige treinen. Het enige mat wat ik echt zal missen als we definitief afscheid gaan nemen van de 1500-1800 volt standaard.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
true, en ik deed ook de blokkendozen (mat'24) tekort hiermee
En dan? Een weekendje 29 graden ja. Boeiend?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:12 schreef Peterselieman het volgende:
het zal mij trouwens benieuwen of ze de komende dagen het DDZ ook weer aan de kant zetten. Er komt namelijk weer warm weer aan
mja, het DDZ kan het niet hebben iigquote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dan? Een weekendje 29 graden ja. Boeiend?
Ik durf het bijna niet te vragen, maar....quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, het DDZ kan het niet hebben iig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik durf het bijna niet te vragen, maar....zoals al eerder genoemd: niet werkende en lekkende airco'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Wat voor vorm hebben die dingen die contact maken met de spoorstaaf? Ik heb ooit eens gedroomd dat die het beste "rond" kunnen zijn, maar misschien moet dat nog uitgevonden worden. Kan dat?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zoals al eerder genoemd: niet werkende en lekkende airco's
Tsja *schouders ophaalt ophopend vocht *schouders ophaalt 't is niet anders *schouders ophaalt De techniek staat voor niets *schouders ophaaltquote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:29 schreef Peterselieman het volgende:
vast, maar ophopend vocht in de buurt van elektronica brengt je tegenwoordig niet zo ver meer.
quote:"Insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. When will the Department for Transport learn?"
Virgin Trains heeft ook interesse getoond in de HSL-Zuid, maar de Nederlandse overheid heeft daar nooit serieus op gereageerd.quote:"Based on the current flawed system, it is extremely unlikely that we would bid again for a franchise. The process is too costly and uncertain, with our latest bid costing Ŗ14 million. We have made realistic offers for the East Coast twice before which were rejected by the Department for Transport for completely unrealistic ones and therefore will have to think hard before embarking on another bid."
Het mag, maar dan moet de trein als 'Bijzonder vervoer' aangemerkt zijn, bekend zijn dat het niet aan de perrons gaat passen, een wissel bezet kan houden en dergelijke.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 08:40 schreef James1988 het volgende:
Hoe gaat dat eigenlijk, als een vervoerder langere treinen wil inzetten op een traject dan dat er op een station passen? Is de vervoerder dan 'verplicht' om z'n plannen aan te passen, of is ProRail 'verplicht' om te gaan knutselen?
mits goed ingelegd hoeft dat geen probleem te zijn toch?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 09:53 schreef greavy het volgende:
[..]
Het mag, maar dan moet de trein als 'Bijzonder vervoer' aangemerkt zijn, bekend zijn dat het niet aan de perrons gaat passen, een wissel bezet kan houden en dergelijke.
En wat als men planmatig langere treinen wil inzetten? Bijvoorbeeld - om maar iets te noemen - 15 bakken in de IC Den Haag - Venlo (1900). Dat gaat niet overal passen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 09:53 schreef greavy het volgende:
[..]
Het mag, maar dan moet de trein als 'Bijzonder vervoer' aangemerkt zijn, bekend zijn dat het niet aan de perrons gaat passen, een wissel bezet kan houden en dergelijke.
verzoek tot verlenging van de perrons indienen. Indien mogelijk dan moet ProRail daar aan meewerkenquote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
En wat als men planmatig langere treinen wil inzetten? Bijvoorbeeld - om maar iets te noemen - 15 bakken in de IC Den Haag - Venlo (1900). Dat gaat niet overal passen.
Trdl Utrecht staat gelukkig bekend om zijn geweldige flexibiliteit, zie wat er gebeurt bij de gemiddelde storing...quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:11 schreef greavy het volgende:
En dat is nou het probleem, ergens is de procedure niet goed gevolgd, waardoor de TRDL Utrecht de treinen weigerde binnen te halen. Er was echter wel bekend dat het om 'bijzonder vervoer' ging, maar er waren steken laten vallen.
Precies hetzelfde speelde af op 3 augustus, maar toen heeft de TRDL Utrecht hem wel geaccepteerd. Daardoor heeft hij toen wel gereden.
NSR heeft echter weer verzuimd het aan te passen, om op de terugweg dit probleem te kunnen voorkomen.
Mogen ze niet, totdat het perron verlengd is. NSR moet dus daar een verzoek voor indienen, en dan ben je een jaar verder, of zelfs langer.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 10:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
En wat als men planmatig langere treinen wil inzetten? Bijvoorbeeld - om maar iets te noemen - 15 bakken in de IC Den Haag - Venlo (1900). Dat gaat niet overal passen.
Eerst moet NSR een verzoek indienen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 11:00 schreef James1988 het volgende:
En dat is dan afhankelijk van de beschikbare ruimte en allerlei (sein)technische redenen? Waarom duurt dat zo lang?
Ik vraag me wel eens af hoe gedetailleerd het bod moet zijn als een maatschappij inschrijft op een concessie. Zijn dat een hoop prachtige beloftes en daarna een prijs waarvoor men het wil doen? Of moet men specificeren hoe men tot dat bod komt?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 08:40 schreef James1988 het volgende:
Daarnaast: slecht nieuws voor Richard Branson en zijn Virgin Trains. Sinds 1997 exploiteren zij de West Coast Main Line (WCML) in het Verenigd Koninkrijk. Onder Virgin is de hoeveelheid reizigers verdubbeld en is een verlieslatende treindienst omgetoverd in een winstgevende. Maar de droom is voorbij: de Britse overheid heeft bekendgemaakt dat per december 2012 de treindienst overgaat naar een concurrent, First.
First heeft een bod uitgebracht dat veel hoger lag dan dat van de andere meebiedende partijen, en heeft daarmee gewonnen. Het is de vraag hoe realistisch het bod is: al 2x eerder heeft een vervoerder de concessie vroegtijdig beëindigd omdat ze het financieel niet meer rond konden krijgen. Branson vreest dat dat ook voor de nieuwe WCML-concessie het geval gaat zijn.
Richard Branson:
[..]
[..]
Virgin Trains heeft ook interesse getoond in de HSL-Zuid, maar de Nederlandse overheid heeft daar nooit serieus op gereageerd.
ProRail draagt de kosten. De NS betaalt volgens mij een hogere gebruikersvergoeding als de trein langer is. Dit omdat de trein vanwege het hogere gewicht in een andere categorie kan vallen en uiteraard meer kWh neemtquote:Op woensdag 15 augustus 2012 11:05 schreef James1988 het volgende:
Juist, dan snap ik het weer. En de kosten voor de aanpassingen, wie draagt die? Is dat ProRail als infrastructuurbeheerder, of zegt ProRail "Jullie willen dat perron langer hebben, dus betaal maar"?
(bn = miljard)twitter:TheFactCompiler twitterde op woensdag 15-08-2012 om 10:38:02RT @philatrail: Virgin's losing bid was Ŗ4.8bn, compared with First's winning Ŗ5.5bn. reageer retweet
Hoger energieverbruik is te verwachten bij een langere trein, net als een hogere gebruiksvergoeding. Toch denk ik dat het totale kostenplaatje hiervan lager is dan wanneer het als 2 losse treinen zou rijden.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 11:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ProRail draagt de kosten. De NS betaalt volgens mij een hogere gebruikersvergoeding als de trein langer is. Dit omdat de trein vanwege het hogere gewicht in een andere categorie kan vallen en uiteraard meer kWh neemt
zie vanaf hoofdstuk 5: http://www.prorail.nl/Ver(...)20net%201jul2012.pdf
En dan raakt het uiteraard een ander traject.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:47 schreef greavy het volgende:
NSR gaat het wel weer bont maken: Minder treinen vanaf 17u door verwacht onweer.
De treinen worden uitgedund tussen:
-Rotterdam en Amsterdam
-Den Haag en Utrecht
-Rotterdam en Amersfoort (Deventer)
-Rotterdam en Maassluis West
-Rotterdam en Gouda Goverwelle
-Den Haag en Gouda Goverwelle
Verdomde kut falersquote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:47 schreef greavy het volgende:
NSR gaat het wel weer bont maken: Minder treinen vanaf 17u door verwacht onweer.
De treinen worden uitgedund tussen:
-Rotterdam en Amsterdam
-Den Haag en Utrecht
-Rotterdam en Amersfoort (Deventer)
-Rotterdam en Maassluis West
-Rotterdam en Gouda Goverwelle
-Den Haag en Gouda Goverwelle
Meh...quote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:47 schreef greavy het volgende:
NSR gaat het wel weer bont maken: Minder treinen vanaf 17u door verwacht onweer.
De treinen worden uitgedund tussen:
-Rotterdam en Amsterdam
-Den Haag en Utrecht
-Rotterdam en Amersfoort (Deventer)
-Rotterdam en Maassluis West
-Rotterdam en Gouda Goverwelle
-Den Haag en Gouda Goverwelle
De dag dat NS deze risico's verkleint door de treindienst uit te dunnen moet volgens mij nog worden uitgevonden.quote:Blikseminslag en zware windstoten kunnen elektrische installaties beschadigen en bij harde wind zijn vallende bomen een risico voor de bovenleiding. Er is daardoor vanmiddag en vanavond meer kans op verstoringen.
Vanaf 20:00 uur ook pas. Dus ja natuurlijk gooi je dan midden in de spits de helft eruitquote:
De wegen van de NS zijn soms ondoorgrondelijkquote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vanaf 20:00 uur ook pas. Dus ja natuurlijk gooi je dan midden in de spits de helft eruit
Serieus, wat is er anders dan een jaar of 15 geleden? Toen reden die krengen toch gewoon door als het onweerde, tenzij de bliksem insloeg. Echt, wat een faalbedrijf is NS geworden.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:47 schreef greavy het volgende:
NSR gaat het wel weer bont maken: Minder treinen vanaf 17u door verwacht onweer.
De treinen worden uitgedund tussen:
-Rotterdam en Amsterdam
-Den Haag en Utrecht
-Rotterdam en Amersfoort (Deventer)
-Rotterdam en Maassluis West
-Rotterdam en Gouda Goverwelle
-Den Haag en Gouda Goverwelle
En de over het algemeen aardig accurate stormvoorspellingsjongens van Estofex leggen het zwaartepunt in Brabant en Limburg. Precies het gebied waar geen treinen worden opgeheven.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Knmi geeft overal code geel. Meer is er niet aan de hand
Wat er anders is? Alleen wat grote frequentieverhogingen die zijn ingevoerd sinds dienstregeling 2007 waardoor het daadwerkelijk drukker is en de genoemde trajecten storingsgevoeliger zijn dan 15 jaar geleden. Maar verder niets hoor.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:39 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Serieus, wat is er anders dan een jaar of 15 geleden? Toen reden die krengen toch gewoon door als het onweerde, tenzij de bliksem insloeg. Echt, wat een faalbedrijf is NS geworden.
Die Twitter feed op ns.nl. ook echt. Ze verschuilen zich serieus achter een code geel. Dit is echt heel verdrietig gewoonquote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:42 schreef James1988 het volgende:
Kennelijk is KNMI-code geel voldoende voor NS om het weer als 'extreem weer' te bestempelen.
en daarom moet je in de spits de frequentie verlagen als het pas in de avond echt noodweer wordt?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:11 schreef Isambard het volgende:
[..]
Wat er anders is? Alleen wat grote frequentieverhogingen die zijn ingevoerd sinds dienstregeling 2007 waardoor het daadwerkelijk drukker is en de genoemde trajecten storingsgevoeliger zijn dan 15 jaar geleden. Maar verder niets hoor.
Uiteraard. Anders zijn de poppetjes in het complexe dienstrooster niet op de juiste plaats.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en daarom moet je in de spits de frequentie verlagen als het pas in de avond echt noodweer wordt?
Dat is weer iets heel anders. Het ging erom waarom NS überhaupt treinen opheft als er noodweer dreigt, terwijl ze dat 15 jaar geleden niet deden "want zoveel is er in die tijd nou ook weer niet veranderd."quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en daarom moet je in de spits de frequentie verlagen als het pas in de avond echt noodweer wordt?
Nee, want de trein-die-niet-rijdt die je eigenlijk had willen nemen was niet minstens 36 uur van te voren aangekondigd als uitvallende trein.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:35 schreef Peterselieman het volgende:
mja, aan die GtbV heb je pas iets als de trein die wel rijdt minimaal +15 heeft.
ook als er 15 minuten later weer een trein rijdt?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:41 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Nee, want de trein-die-niet-rijdt die je eigenlijk had willen nemen was niet minstens 36 uur van te voren aangekondigd als uitvallende trein.
Dus geld GtbV daar wel, immers niet van te voren (op tijd van te voren) aangekondigd.
Die stond net nog op prognose 14:30quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:42 schreef Zug-Chef het volgende:
Wordt nu al veel gekker. Wisselstoring Amf - Ut en daardoor minder treinverkeer. Ja dus de 2800 is er nu al uitgeknikkerd. Prognose 17:00 toevallig net wanneer de zgn nooddienstregeling van start gaat. Ja zo kan ik het ook.
Is zojuist verholpen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die stond net nog op prognose 14:30
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |