abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:54:54 #201
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_115559680
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 15:32 schreef Socios het volgende:

[..]

Overhandig spots
Sziget A-Trein (NS):
Em V.09.26 Ut A.10.28 (spoor 4a)
dan een rondje Ut-Hvs-Wp-Dmnz-Bkl-Ut
Ut V.12.04 Em A.13.07

Sziget B-Trein (LOCON):
Em V.10.10 Ut A.11.18 (spoor 4a)
Ut V.11.30 Amf A.11.50
Amf V.12.26 Em A.13.47

Vice Sziget Express (NS):
Em V.11.26 Ut A.12.28 (spoor 4a)
dan een rondje Ut-Hvs-Wp-Dmnz-Bkl-Ut
Ut V.13.56 Em A.15.05

Bron: NS Chartertrains

En de rijtuigen waren EuroExpress (Muller) voor de Sziget-A trein
EuroExpress (Muller) en ÖBB en Slowaakse ligrijtuigen voor de Sziget-B trein
pi_115559784
Bedankt!
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 16:11:21 #203
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_115560372
Vanwege een geopende spoorbrug bij station Harlingen is er voorlopig geen treinverkeer mogelijk tussen Harlingen en Harlingen-Haven. Arriva heeft treinvervangend vervoer in de vorm van touringcars ingezet.

De brug zal vast kaduuk zijn ofzo....
pi_115562123
Seinstoring heerhugowaard - alkmaar.. net als ik met de trein moet ipv mag..
pi_115562571
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 15:32 schreef Socios het volgende:

[..]

Overhandig spots
Ik spot niet :) Ik woon gewoon al 19 jaar aan het spoor en vroeg mij het zodoende af. als je er zo lang woont begin je je er vanzelf wel een beetje mee bezig te houden :P

Ik zag idd ook een trein gemixt met wat duitse en een met wat oostenrijkse rijtuigen.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 18:12:55 #206
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_115565592
Vandalisme (koperdiefstal) op de LGV Nord: alle treinverkeer ernstig vertraagd (+90, gemiddeld).
  Redactie Sport dinsdag 14 augustus 2012 @ 18:40:46 #207
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_115566389
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 15:42 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk dat Dennis al weer langs de baan staan. Stukton is namelijk weer met een loc naar Bentheim afgezet om de eerste drie stellen voor Zwolle - Emmen op te halen en naar Leidschendam te brengen.
Helemaal juist :Y
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 18:45:11 #208
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_115566528
Eigenlijk geen vertrouwen meer in ProRail. Van hun belofte "nul verwijtbare storingen" komt niets terecht, zo te zien.

http://www.voorbeterov.nl/120812.php
pi_115567092
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 16:58 schreef Xetran het volgende:
Ik spot niet :) Ik woon gewoon al 19 jaar aan het spoor en vroeg mij het zodoende af. als je er zo lang woont begin je je er vanzelf wel een beetje mee bezig te houden :P

Ik zag idd ook een trein gemixt met wat duitse en een met wat oostenrijkse rijtuigen.
Tof! :D

Volgende maand betrek ik de woning in Osnabrück, vlakbij het Hauptbahnhof. Met zicht op ICE's. :D
pi_115567402
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 18:45 schreef DriekOplopers het volgende:
Eigenlijk geen vertrouwen meer in ProRail. Van hun belofte "nul verwijtbare storingen" komt niets terecht, zo te zien.

http://www.voorbeterov.nl/120812.php
was die 'belofte' niet gedaan voor 2015?
pi_115567417
Railjets uit Oostenrijk zijn schweetttt O+ helaas Semmeringbahn in het donker afgelegd :'(
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 19:14:24 #212
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_115567483
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 19:12 schreef b2py het volgende:

[..]

was die 'belofte' niet gedaan voor 2015?
De belofte is 'in 2015 0 aan ProRail verwijtbare storingen', dan zou je een langzaam neergaande trend verwachten. Geen status quo of erger.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 19:19:08 #213
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_115567676
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 19:14 schreef James1988 het volgende:

[..]

De belofte is 'in 2015 0 aan ProRail verwijtbare storingen', dan zou je een langzaam neergaande trend verwachten. Geen status quo of erger.
Dat dus. 2014 en 2015 zijn voor de laatste 5%. 2012 en 2013 zijn voor de grote verbeterslagen. En die blijven tot nu toe uit.
pi_115568974
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 18:40 schreef dennistd het volgende:

[..]

Helemaal juist :Y

Gave combo zeg,
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_115569605
Het geen ProRail nastreeft is een negwerk zonder wissels waardoor men geen treinen kan rijden. Stilstaande treinen kunnen dan parkeergeld gaan betalen. Het is cru, maar dit is wel wat voor het financiele circus vsn die toko het aller beste is.
Al is de wereld nog zo groot, wij weten uw rekening te vinden tot na uw dood.
pi_115569708
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 20:09 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Het geen ProRail nastreeft is een negwerk zonder wissels waardoor men geen treinen kan rijden. Stilstaande treinen kunnen dan parkeergeld gaan betalen. Het is cru, maar dit is wel wat voor het financiele circus vsn die toko het aller beste is.
Nee hoor, ook dat kunnen ze niet. Ze kunnen een trein nergens fatsoenlijk parkeren zonder dat die binnen een week compleet ondergespoten is met graffiti...
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 augustus 2012 @ 20:13:25 #217
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_115569746
quote:
12s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 20:12 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Nee hoor, ook dat kunnen ze niet. Ze kunnen een trein nergens fatsoenlijk parkeren zonder dat die binnen een week compleet ondergespoten is met graffiti...
behalve als ie binnen kan staan :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_115569874
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 18:40 schreef dennistd het volgende:

[..]

Helemaal juist :Y

Gaaf! Kan niet wachten tot ze hier tussen Zwolle en Emmen hun baantjes trekken.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 20:23:07 #219
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_115570103
Geld vragen voor geparkeerde treinen, dat was ProRail volgens mij al eens van plan. Want tsja, die grote zware treinen op hun mooie infrastructuur zomaar stil laten staan hč... zonde van die mooie glimmende spoortjes!

Oh trouwens, lang lang geleden heb ik het hier eens over het 'derde spoorwegpakket' gehad. Het pakket is een aantal maatregelen van de Europese Unie waarmee zaken als een machinistenrijbewijs, reizigersrechten en verdere liberalisering van het spoor geregeld worden. Aangezien dit vanuit de EU komt, moeten lidstaten dit omzetten in nationale wetgeving.

De gedachte achter de liberalisering is dat vervoerders zonder hulp van anderen internationale treinen in kunnen leggen. In de Wet personenvervoer 2000 staat echter: "Het is verboden openbaar vervoer te verrichten zonder daartoe verleende concessie", de WP2000 zou dus moeten worden aangepast om deze maatregel te implementeren.

Er ligt nu een conceptwetsvoorstel, waarin een uitzondering staat: "Het verbod, bedoeld in het eerste lid, geldt niet voor grensoverschrijdend personenvervoer per trein waarbij slechts een station in Nederland wordt aangedaan."

Iets verderop:
quote:
Het verbod, bedoeld in het eerste lid, geldt niet voor grensoverschrijdend personenvervoer per trein indien daarvoor een of meer aanvragen als bedoeld in artikel 19a, tweede lid, zijn gedaan en de Autoriteit Consument en Markt heeft vastgesteld dat:
a. het hoofddoel van het vervoer internationaal passagiersvervoer is of dat geen aanvraag het hoofddoel betreft, en
b. het vervoer van passagiers tussen stations in Nederland het economisch evenwicht van een of meer concessies van een spoorwegonderneming niet in gedrang brengt of dat geen aanvraag het economisch evenwicht betreft.
De reden hierachter: de Nederlandse overheid wil in staat zijn en blijven om exclusieve concessies te gunnen aan een partij. Ofwel: een concurrent voor de Fyra naar Brussel (in de vorm van een intercity via Den Haag en Roosendaal) is wettelijk onmogelijk gemaakt door de overheid. DB en Eurostar naar Londen is ook vrijwel onmogelijk zonder medewerking van de NS.

Ik vraag me af in hoeverre de implementatie voldoet aan het idee van de richtlijn zoals de EU deze voor ogen had. De EU heeft de mogelijkheid opengehouden voor exclusieve concessies. Uit Europese wollige teksten:
quote:
2.4. De oplossing waarvoor is gekozen
De behoeften lopen uiteen naar gelang van het marktsegment (grensoverschrijdend regionaal, internationaal over grote afstand, hoge snelheid ...) en afhankelijk van het feit of de betrokken dienst al dan niet rendabel is. Dit leidt tot een soepele aanpak die zowel ruimte laat voor concurrentie op basis van vrije toegang als voor de gunning van openbare-dienstcontracten die eventueel voorzien in exclusieve rechten voor bepaalde diensten.
Daarom wordt voorgesteld als algemeen principe uit te gaan van openstelling voor concurrentie op basis van vrije toegang, zij het met de mogelijkheid voor de lidstaten deze toegang te beperken wanneer zij een openbare-dienstcontract sluiten, met dien verstande dat de bepalingen van Verordening nr. 1191/69, of van de verordening waardoor deze zal worden vervangen, strikt in acht worden genomen, en wanneer het economische evenwicht van de betrokken openbare dienst bedreigd wordt.
In de praktijk kunnen zich de volgende drie gevallen voordoen:
- twee lidstaten (of twee plaatselijke overheden aan weerszijden van een landsgrens) stellen samen voor een internationale dienst een openbare-dienstcontract met exclusieve rechten voor de betrokken dienst op en gunnen dit, met inachtneming van Verordening nr. 1191/69;
- twee lidstaten (of twee plaatselijke overheden aan weerszijden van een landsgrens) stellen samen voor een internationale dienst een openbare-dienstcontract zonder of met gedeeltelijke exclusieve rechten voor de betrokken dienst op en gunnen dit, met inachtneming van Verordening nr. 1191/69;
- de dienst wordt geacht open te staan voor concurrentie op basis van vrije toegang.
In al deze gevallen bestaat de mogelijkheid dat de internationale dienst gebruik maakt van een lijn waarop bepaalde diensten worden geëxploiteerd op basis van een openbare-dienstcontract op nationaal niveau. Zo zou voor de toekomstige hogesnelheidslijn tussen Madrid en Perpignan een openbare-dienstcontract met exclusieve rechten kunnen worden opgesteld voor het traject Madrid - Barcelona. Deze exclusieve rechten zouden inhouden dat geen enkele andere exploitant een nationale dienst mag opzetten die zich beperkt tot het traject Madrid - Barcelona. Deze rechten zouden er echter niet aan in de weg kunnen staan dat een internationale exploitant die een dienst tussen Perpignan en Madrid onderhoudt passagiers in Barcelona laat in- of uitstappen, tenzij kan worden aangetoond dat daardoor het economische evenwicht van het betrokken openbare-dienstcontract in het gedrang zou kunnen komen.
Hierbij dient echter te worden aangetekend dat internationale diensten enerzijds en diensten die op nationaal niveau op basis van een openbare-dienstcontract worden geëxploiteerd anderzijds niet dezelfde markten bestrijken. Diensten die op basis van een openbare-dienstcontract worden onderhouden hebben namelijk over het algemeen een regionaal karakter, doen een groot aantal stations aan en zijn bestemd voor reizigers die een kort of middellang traject afleggen. Internationale diensten daarentegen maken over het algemeen minder tussenstops en zijn bedoeld voor reizigers die grotere afstanden afleggen.
De oplossing die voor de openstelling van de markt wordt voorgesteld is evenwichtig, aangezien zij de nationale of lokale overheden die dit willen de mogelijkheid geeft samen openbare-dienstcontracten te gunnen, en tevens vrij baan geeft aan de ontwikkeling van nieuwe initiatieven en de mogelijkheid van cabotage intact laat, zodat de internationale diensten zich onder reële economische omstandigheden kunnen ontwikkelen.
Aangezien toegangsrechten zullen worden verleend voor internationale diensten, is de thans bestaande verplichting een internationaal samenwerkingsverband op te richten niet langer gerechtvaardigd op de datum waarop die toegangsrechten ingaan. Zoals is aangetoond in besluit GVG/FS van de Commissie [9], kan de verplichting een internationaal samenwerkingsverband op te richten een ernstige belemmering voor toegang tot de markt vormen. Daarom wordt voorgesteld alle verwijzingen naar het begrip internationaal samenwerkingsverband per 1 januari 2010 te schrappen.


[ Bericht 27% gewijzigd door James1988 op 14-08-2012 21:01:40 ]
pi_115575712
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 19:12 schreef b2py het volgende:

[..]

was die 'belofte' niet gedaan voor 2015?
Nee, voor 1961 :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_115575767
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 18:40 schreef dennistd het volgende:
Helemaal juist :Y
[url=http://www.spoornieuws.nl/foto/gtw.jpg
Wanneer komt dat spul in dienst? Deze december al? :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 22:36:34 #222
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_115576253
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wanneer komt dat spul in dienst? Deze december al? :o
Jep
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 23:02:34 #223
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_115577585
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 09:43 schreef TheSalesman het volgende:

[..]

Uiteindelijk komt er een single check-in/check-out systeem voor alle spoorvervoerders.. Kunnen al die andere paaltjes weg en zijn de stickertjes ook niet meer nodig ;).
Dat hadden die faalhazen gelijk moeten doen.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 augustus 2012 @ 23:19:23 #224
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_115578431
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wanneer komt dat spul in dienst? Deze december al? :o
En daarmee verdwijnt weer heel wat Plan Versleten van het spoor :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 23:21:05 #225
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_115578524
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 23:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

En daarmee verdwijnt weer heel wat Plan Versleten van het spoor :P
*O*
pi_115578932
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 23:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

En daarmee verdwijnt weer heel wat Plan Versleten van het spoor :P
Nou dat zou op zich tijd worden ook ja ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 augustus 2012 @ 23:42:13 #227
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_115579386
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 23:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou dat zou op zich tijd worden ook ja ^O^
je bent er dan nog niet vanaf, want met name in het zuiden van het land kart het spul dan nog rond
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_115579470
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 23:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

je bent er dan nog niet vanaf, want met name in het zuiden van het land kart het spul dan nog rond
Waar ik kom heb ik het al tijden niet meer gezien. Ja wat plukstellen op de Dijksgracht en de Wgm, maar verder :? :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 augustus 2012 @ 23:45:07 #229
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_115579500
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 23:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waar ik kom heb ik het al tijden niet meer gezien. Ja wat plukstellen op de Dijksgracht en de Wgm, maar verder :? :N
tot maart ook nog op Amersfoort - Ede-Wageningen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_115579545
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 23:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

tot maart ook nog op Amersfoort - Ede-Wageningen :P
Daar zie ik alleen maar Protos rijden eigenlijk. Kruis er elke dag wel 2.

Er staat er idd nog wel eentje op de bokkeduinen ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_115579578
Gaat die kippenlijn trouwens ook nog verstadlerd worden? Dan wordt het nog leuk hier :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 augustus 2012 @ 23:47:54 #232
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_115579622
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 23:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaat die kippenlijn trouwens ook nog verstadlerd worden? Dan wordt het nog leuk hier :P
vanaf maart is het 5x Protos en een GelenkTriebWagen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_115579663
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 23:47 schreef Peterselieman het volgende:
Gelenk Trieb Wagen
Strikt genomen rijdt dat er al sinds ehmm. het eind van de Tweede Wereldoorlog? :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 augustus 2012 @ 23:50:55 #234
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_115579767
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 23:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Strikt genomen rijdt dat er al sinds ehmm. het eind van de Tweede Wereldoorlog? :+
wel eerder toch? De dieseldrie was toch de eerste?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_115580055
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 23:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

wel eerder toch? De dieseldrie was toch de eerste?
Weet ik veel hoe lang er nog Lok-bespannt gereden is daar :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 augustus 2012 @ 00:01:06 #236
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_115580208
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 23:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Weet ik veel hoe lang er nog Lok-bespannt gereden is daar :P
vast, maar het mat'34 was het eerste gelede mat dat er in Nederland rondreed. Tot dan toe waren het locs met wagons er achter gekoppeld.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_115580264
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 23:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waar ik kom heb ik het al tijden niet meer gezien. Ja wat plukstellen op de Dijksgracht en de Wgm, maar verder :? :N
Op alle sprintertrajecten zuidelijker dan Eindhoven (startende bij sprintertraject Tilburg Universiteit - Weert) is de Plan V het gangbare materiaal, met heel af en toe een SGMm'etje. En dan zal nog wel een jaar of vier zo blijven omdat de extra order SLT's nooit is doorgezet vanwege "toiletgate".
pi_115580361
quote:
14s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 00:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

vast, maar het mat'34 was het eerste gelede mat dat er in Nederland rondreed. Tot dan toe waren het locs met wagons er achter gekoppeld.
single units reden al wel. Sinds op zn minst 1908. Ook dat is geen GTW in strikte zin.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 augustus 2012 @ 00:05:46 #239
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_115580407
quote:
3s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 00:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

single units reden al wel. Sinds op zn minst 1908. Ook dat is geen GTW in strikte zin.
true, en ik deed ook de blokkendozen (mat'24) tekort hiermee
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_115580481
quote:
14s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 00:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

true, en ik deed ook de blokkendozen (mat'24) tekort hiermee
Ook nog idd. Prachtige treinen. Het enige mat wat ik echt zal missen als we definitief afscheid gaan nemen van de 1500-1800 volt standaard.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 augustus 2012 @ 00:12:12 #241
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_115580703
het zal mij trouwens benieuwen of ze de komende dagen het DDZ ook weer aan de kant zetten. Er komt namelijk weer warm weer aan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_115580806
quote:
14s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 00:12 schreef Peterselieman het volgende:
het zal mij trouwens benieuwen of ze de komende dagen het DDZ ook weer aan de kant zetten. Er komt namelijk weer warm weer aan
En dan? Een weekendje 29 graden ja. Boeiend?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 augustus 2012 @ 00:20:55 #243
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_115581132
quote:
5s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 00:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En dan? Een weekendje 29 graden ja. Boeiend?
mja, het DDZ kan het niet hebben iig :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_115581178
quote:
14s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 00:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, het DDZ kan het niet hebben iig :+
Ik durf het bijna niet te vragen, maar....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 augustus 2012 @ 00:25:20 #245
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_115581330
quote:
9s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 00:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik durf het bijna niet te vragen, maar....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zoals al eerder genoemd: niet werkende en lekkende airco's
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_115581433
quote:
14s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 00:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zoals al eerder genoemd: niet werkende en lekkende airco's
Wat voor vorm hebben die dingen die contact maken met de spoorstaaf? Ik heb ooit eens gedroomd dat die het beste "rond" kunnen zijn, maar misschien moet dat nog uitgevonden worden. Kan dat?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 augustus 2012 @ 00:29:46 #247
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_115581504
vast, maar ophopend vocht in de buurt van elektronica brengt je tegenwoordig niet zo ver meer.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_115581569
quote:
14s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 00:29 schreef Peterselieman het volgende:
vast, maar ophopend vocht in de buurt van elektronica brengt je tegenwoordig niet zo ver meer.
Tsja *schouders ophaalt ophopend vocht *schouders ophaalt 't is niet anders *schouders ophaalt De techniek staat voor niets *schouders ophaalt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 augustus 2012 @ 00:38:15 #249
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_115581849
de techniek staat tegenwoordig voor niets
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 15 augustus 2012 @ 01:12:15 #250
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_115583135
We kunnen mensen op de maan zetten, maar we kunnen geen vochtbestendige trein maken. :{
  woensdag 15 augustus 2012 @ 01:31:59 #252
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_115583697
ProRail was weer erg onvriendelijk bezig vandaag: de beide Sziget-treinen gereden door NS zijn in Arnhem gestrand. NS had ze als 'bijzonder vervoer' aangemerkt want te lang voor perron. Echter ProRail vond dat niet kunnen, en heeft de treinen geblokkeerd in Arnhem. NS heeft toen voor vervanging moeten zorgen.
Verbaast me nog dat ze weg mochten uit Emmerich...

De trein door LOcon gereden mocht wel door naar Utrecht, ook al was die ook te lang. Was het NSR pesten?
pi_115586153
Was het bij vertrek niet al zo dat de locon trein 15 rijtuigen hadden en NSR 16? Wel vaag, euronight en CNL rijden ook met die lengte toch?
  woensdag 15 augustus 2012 @ 08:40:40 #254
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_115586226
Hoe gaat dat eigenlijk, als een vervoerder langere treinen wil inzetten op een traject dan dat er op een station passen? Is de vervoerder dan 'verplicht' om z'n plannen aan te passen, of is ProRail 'verplicht' om te gaan knutselen?

Daarnaast: slecht nieuws voor Richard Branson en zijn Virgin Trains. Sinds 1997 exploiteren zij de West Coast Main Line (WCML) in het Verenigd Koninkrijk. Onder Virgin is de hoeveelheid reizigers verdubbeld en is een verlieslatende treindienst omgetoverd in een winstgevende. Maar de droom is voorbij: de Britse overheid heeft bekendgemaakt dat per december 2012 de treindienst overgaat naar een concurrent, First.

First heeft een bod uitgebracht dat veel hoger lag dan dat van de andere meebiedende partijen, en heeft daarmee gewonnen. Het is de vraag hoe realistisch het bod is: al 2x eerder heeft een vervoerder de concessie vroegtijdig beëindigd omdat ze het financieel niet meer rond konden krijgen. Branson vreest dat dat ook voor de nieuwe WCML-concessie het geval gaat zijn.

Richard Branson:
quote:
"Insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results. When will the Department for Transport learn?"
quote:
"Based on the current flawed system, it is extremely unlikely that we would bid again for a franchise. The process is too costly and uncertain, with our latest bid costing Ŗ14 million. We have made realistic offers for the East Coast twice before which were rejected by the Department for Transport for completely unrealistic ones and therefore will have to think hard before embarking on another bid."
Virgin Trains heeft ook interesse getoond in de HSL-Zuid, maar de Nederlandse overheid heeft daar nooit serieus op gereageerd.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 09:53:24 #255
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_115587475
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 08:40 schreef James1988 het volgende:
Hoe gaat dat eigenlijk, als een vervoerder langere treinen wil inzetten op een traject dan dat er op een station passen? Is de vervoerder dan 'verplicht' om z'n plannen aan te passen, of is ProRail 'verplicht' om te gaan knutselen?
Het mag, maar dan moet de trein als 'Bijzonder vervoer' aangemerkt zijn, bekend zijn dat het niet aan de perrons gaat passen, een wissel bezet kan houden en dergelijke.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 augustus 2012 @ 10:10:21 #256
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_115587953
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 09:53 schreef greavy het volgende:

[..]

Het mag, maar dan moet de trein als 'Bijzonder vervoer' aangemerkt zijn, bekend zijn dat het niet aan de perrons gaat passen, een wissel bezet kan houden en dergelijke.
mits goed ingelegd hoeft dat geen probleem te zijn toch?
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 15 augustus 2012 @ 10:11:51 #257
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_115587991
En dat is nou het probleem, ergens is de procedure niet goed gevolgd, waardoor de TRDL Utrecht de treinen weigerde binnen te halen. Er was echter wel bekend dat het om 'bijzonder vervoer' ging, maar er waren steken laten vallen.
Precies hetzelfde speelde af op 3 augustus, maar toen heeft de TRDL Utrecht hem wel geaccepteerd. Daardoor heeft hij toen wel gereden.
NSR heeft echter weer verzuimd het aan te passen, om op de terugweg dit probleem te kunnen voorkomen.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 10:12:40 #258
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_115588015
Maak er gewoon een goederentrein van. Alleen even een paar touringcars regelen om die festivalgangers weer van de Maasvlakte op te pikken.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 augustus 2012 @ 10:12:45 #259
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_115588019
klinkt erg wazig ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 15 augustus 2012 @ 10:30:36 #260
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_115588543
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 09:53 schreef greavy het volgende:

[..]

Het mag, maar dan moet de trein als 'Bijzonder vervoer' aangemerkt zijn, bekend zijn dat het niet aan de perrons gaat passen, een wissel bezet kan houden en dergelijke.
En wat als men planmatig langere treinen wil inzetten? Bijvoorbeeld - om maar iets te noemen - 15 bakken in de IC Den Haag - Venlo (1900). Dat gaat niet overal passen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 augustus 2012 @ 10:31:44 #261
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_115588572
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 10:30 schreef James1988 het volgende:

[..]

En wat als men planmatig langere treinen wil inzetten? Bijvoorbeeld - om maar iets te noemen - 15 bakken in de IC Den Haag - Venlo (1900). Dat gaat niet overal passen.
verzoek tot verlenging van de perrons indienen. Indien mogelijk dan moet ProRail daar aan meewerken
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 15 augustus 2012 @ 10:52:51 #262
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_115589194
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 10:11 schreef greavy het volgende:
En dat is nou het probleem, ergens is de procedure niet goed gevolgd, waardoor de TRDL Utrecht de treinen weigerde binnen te halen. Er was echter wel bekend dat het om 'bijzonder vervoer' ging, maar er waren steken laten vallen.
Precies hetzelfde speelde af op 3 augustus, maar toen heeft de TRDL Utrecht hem wel geaccepteerd. Daardoor heeft hij toen wel gereden.
NSR heeft echter weer verzuimd het aan te passen, om op de terugweg dit probleem te kunnen voorkomen.
Trdl Utrecht staat gelukkig bekend om zijn geweldige flexibiliteit, zie wat er gebeurt bij de gemiddelde storing...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 15 augustus 2012 @ 10:58:19 #263
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_115589360
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 10:30 schreef James1988 het volgende:

[..]

En wat als men planmatig langere treinen wil inzetten? Bijvoorbeeld - om maar iets te noemen - 15 bakken in de IC Den Haag - Venlo (1900). Dat gaat niet overal passen.
Mogen ze niet, totdat het perron verlengd is. NSR moet dus daar een verzoek voor indienen, en dan ben je een jaar verder, of zelfs langer.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 11:00:08 #264
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_115589420
En dat is dan afhankelijk van de beschikbare ruimte en allerlei (sein)technische redenen? Waarom duurt dat zo lang?
  woensdag 15 augustus 2012 @ 11:03:47 #265
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_115589535
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 11:00 schreef James1988 het volgende:
En dat is dan afhankelijk van de beschikbare ruimte en allerlei (sein)technische redenen? Waarom duurt dat zo lang?
Eerst moet NSR een verzoek indienen.

Dan heb je grofweg een proces:
* ProRail bekijkt de mogelijkheden
* ProRail maakt een Plan van Aanpak
* ProRail maakt een plan om de seinen, desnoods wissels te verplaatsen indien nodig
* ProRail legt de plannen ter inzage voor de vervoerders, NSR kan bezwaar indienen als zij hier niet tevreden mee zijn
* ProRail start aanbesteding om de infrastructuur aan te passen\
* Infrastructuur word aangepast
En dan ben je er eindelijk een keer...
  woensdag 15 augustus 2012 @ 11:05:31 #266
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_115589583
Juist, dan snap ik het weer. En de kosten voor de aanpassingen, wie draagt die? Is dat ProRail als infrastructuurbeheerder, of zegt ProRail "Jullie willen dat perron langer hebben, dus betaal maar"?
pi_115589708
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 08:40 schreef James1988 het volgende:
Daarnaast: slecht nieuws voor Richard Branson en zijn Virgin Trains. Sinds 1997 exploiteren zij de West Coast Main Line (WCML) in het Verenigd Koninkrijk. Onder Virgin is de hoeveelheid reizigers verdubbeld en is een verlieslatende treindienst omgetoverd in een winstgevende. Maar de droom is voorbij: de Britse overheid heeft bekendgemaakt dat per december 2012 de treindienst overgaat naar een concurrent, First.

First heeft een bod uitgebracht dat veel hoger lag dan dat van de andere meebiedende partijen, en heeft daarmee gewonnen. Het is de vraag hoe realistisch het bod is: al 2x eerder heeft een vervoerder de concessie vroegtijdig beëindigd omdat ze het financieel niet meer rond konden krijgen. Branson vreest dat dat ook voor de nieuwe WCML-concessie het geval gaat zijn.

Richard Branson:

[..]

[..]

Virgin Trains heeft ook interesse getoond in de HSL-Zuid, maar de Nederlandse overheid heeft daar nooit serieus op gereageerd.
Ik vraag me wel eens af hoe gedetailleerd het bod moet zijn als een maatschappij inschrijft op een concessie. Zijn dat een hoop prachtige beloftes en daarna een prijs waarvoor men het wil doen? Of moet men specificeren hoe men tot dat bod komt?

Iedereen kan natuurlijk wel beweren dat men beter vervoer kan regelen voor een lagere prijs, maar op een of andere manier moet toch te controleren zijn of een bedrijf tegen een realistisch bedrag inschrijft op een concessie. De concessieverlener en ook de reizigers zijn immers niet gebaat bij een vervoerder die zijn diensten moet staken of verminderen wegens te goedkoop bieden.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 augustus 2012 @ 11:16:34 #268
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_115589956
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 11:05 schreef James1988 het volgende:
Juist, dan snap ik het weer. En de kosten voor de aanpassingen, wie draagt die? Is dat ProRail als infrastructuurbeheerder, of zegt ProRail "Jullie willen dat perron langer hebben, dus betaal maar"?
ProRail draagt de kosten. De NS betaalt volgens mij een hogere gebruikersvergoeding als de trein langer is. Dit omdat de trein vanwege het hogere gewicht in een andere categorie kan vallen en uiteraard meer kWh neemt

zie vanaf hoofdstuk 5: http://www.prorail.nl/Ver(...)20net%201jul2012.pdf
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 15 augustus 2012 @ 11:21:19 #269
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_115590103
Het begint met een Invitation To Tender, dat is een document waarin marktpartijen worden uitgenodigd om een bod uit te brengen. In dit ITT-document staat uitgelegd wat de overheid vraagt van de marktpartijen. Hier het ITT-document voor de WCML.

Nadat de ITT is gepubliceerd hebben marktpartijen de tijd om te reageren. Ze stellen een globaal document op waarin ze omschrijven wat ze willen bieden om de concessie in de wacht te slepen, wat ze ervoor willen betalen, en welke meerwaarde zij toevoegen.

Uiteindelijk selecteert het Department for Transport (DfT) uit alle reacties een paar partijen waarmee ze verder willen praten. Dit heet 'shortlisting', voor de InterCity West Coast-franchise bestond de shortlist uit Abellio (NS), Keolis (SNCF), Virgin Trains en FirstGroup. Deze partijen werken een gedetailleerd voorstel in en dienen dit wederom in bij DfT. Uiteindelijk volgen er een hoop gesprekken en uiteindelijk kiest DfT de partij die naar hun inzicht het meeste 'value for money' realiseert.

Geld speelt hierbij een vrij belangrijke rol:
TheFactCompiler twitterde op woensdag 15-08-2012 om 10:38:02 RT @philatrail: Virgin's losing bid was Ŗ4.8bn, compared with First's winning Ŗ5.5bn. reageer retweet
(bn = miljard)

Het is nu aan First om gedurende de looptijd van de concessie het hoofd boven water te houden. Indien dit niet lukt, dan kan men besluiten om de concessie te beëindigen en opnieuw aan te besteden. Dit is gebeurd met de East Coast, nadat bleek dat National Express zich had verslikt in de cijfers. De treinen op de East Coast worden nu (tijdelijk) geëxploiteerd door de Britse overheid, totdat een nieuwe exploitant is gevonden.

Dit is voor zover mij bekend. Feel free to correct me.


quote:
14s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 11:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ProRail draagt de kosten. De NS betaalt volgens mij een hogere gebruikersvergoeding als de trein langer is. Dit omdat de trein vanwege het hogere gewicht in een andere categorie kan vallen en uiteraard meer kWh neemt

zie vanaf hoofdstuk 5: http://www.prorail.nl/Ver(...)20net%201jul2012.pdf
Hoger energieverbruik is te verwachten bij een langere trein, net als een hogere gebruiksvergoeding. Toch denk ik dat het totale kostenplaatje hiervan lager is dan wanneer het als 2 losse treinen zou rijden.

[ Bericht 8% gewijzigd door James1988 op 15-08-2012 11:34:12 ]
  woensdag 15 augustus 2012 @ 12:47:06 #270
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_115593027
NSR gaat het wel weer bont maken: Minder treinen vanaf 17u door verwacht onweer.
De treinen worden uitgedund tussen:
-Rotterdam en Amsterdam
-Den Haag en Utrecht
-Rotterdam en Amersfoort (Deventer)
-Rotterdam en Maassluis West
-Rotterdam en Gouda Goverwelle
-Den Haag en Gouda Goverwelle

[ Bericht 34% gewijzigd door greavy op 15-08-2012 13:06:46 ]
  woensdag 15 augustus 2012 @ 12:53:39 #271
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_115593262
Per 1 juli 2012 is het Concurrentiebeding afgelopen die HTRS heeft opgelegd aan EETC met de verkoop van de 1200'den. Dit hield in dat EETC geen commerciële diensten mocht uitvoeren met deze trein, want dat kon voor HTRS negatief uitvallen.
Dit houdt in dat EETC nu wel de locomotieven in mag zetten op het hoofdspoor voor commerciële ritten.
pi_115593779
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 12:47 schreef greavy het volgende:
NSR gaat het wel weer bont maken: Minder treinen vanaf 17u door verwacht onweer.
De treinen worden uitgedund tussen:
-Rotterdam en Amsterdam
-Den Haag en Utrecht
-Rotterdam en Amersfoort (Deventer)
-Rotterdam en Maassluis West
-Rotterdam en Gouda Goverwelle
-Den Haag en Gouda Goverwelle
En dan raakt het uiteraard een ander traject.
pi_115593803
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 12:47 schreef greavy het volgende:
NSR gaat het wel weer bont maken: Minder treinen vanaf 17u door verwacht onweer.
De treinen worden uitgedund tussen:
-Rotterdam en Amsterdam
-Den Haag en Utrecht
-Rotterdam en Amersfoort (Deventer)
-Rotterdam en Maassluis West
-Rotterdam en Gouda Goverwelle
-Den Haag en Gouda Goverwelle
Verdomde kut falers :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 15 augustus 2012 @ 13:09:07 #274
155227 crew  Guppy
dus
pi_115593845
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 12:47 schreef greavy het volgende:
NSR gaat het wel weer bont maken: Minder treinen vanaf 17u door verwacht onweer.
De treinen worden uitgedund tussen:
-Rotterdam en Amsterdam
-Den Haag en Utrecht
-Rotterdam en Amersfoort (Deventer)
-Rotterdam en Maassluis West
-Rotterdam en Gouda Goverwelle
-Den Haag en Gouda Goverwelle
Meh... :(

ER IS NIKS AAN DE HAND!! En als die bliksem inslaat vallen de treinen toch wel uit. Of het er nou veel of weinig zijn...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 augustus 2012 @ 13:16:28 #275
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_115594131
precies. Zou het een verkapte maatregel zijn om personeel een dagje vrij te gunnen? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 15 augustus 2012 @ 13:24:32 #276
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_115594484
quote:
Blikseminslag en zware windstoten kunnen elektrische installaties beschadigen en bij harde wind zijn vallende bomen een risico voor de bovenleiding. Er is daardoor vanmiddag en vanavond meer kans op verstoringen.
De dag dat NS deze risico's verkleint door de treindienst uit te dunnen moet volgens mij nog worden uitgevonden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_115594800
Knmi geeft overal code geel. Meer is er niet aan de hand :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 15 augustus 2012 @ 13:32:56 #278
155227 crew  Guppy
dus
pi_115594837
Code geel :') mietjesweer
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_115594990
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 13:32 schreef Guppyfriend het volgende:
Code geel :') mietjesweer
Vanaf 20:00 uur ook pas. Dus ja natuurlijk gooi je dan midden in de spits de helft eruit 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 augustus 2012 @ 13:39:15 #280
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_115595087
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 13:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vanaf 20:00 uur ook pas. Dus ja natuurlijk gooi je dan midden in de spits de helft eruit 8)7
De wegen van de NS zijn soms ondoorgrondelijk
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 15 augustus 2012 @ 13:39:17 #281
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_115595089
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 12:47 schreef greavy het volgende:
NSR gaat het wel weer bont maken: Minder treinen vanaf 17u door verwacht onweer.
De treinen worden uitgedund tussen:
-Rotterdam en Amsterdam
-Den Haag en Utrecht
-Rotterdam en Amersfoort (Deventer)
-Rotterdam en Maassluis West
-Rotterdam en Gouda Goverwelle
-Den Haag en Gouda Goverwelle
Serieus, wat is er anders dan een jaar of 15 geleden? Toen reden die krengen toch gewoon door als het onweerde, tenzij de bliksem insloeg. Echt, wat een faalbedrijf is NS geworden.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 15 augustus 2012 @ 13:42:46 #282
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_115595256
Tegenwoordig is NS een 'zelfstandig bedrijf' en is degene die NS moet sturen een lulletje kutje rozenwater dat liever geen gezeur aan d'r hoofd heeft. Ze heeft zelfs gezegd dat NS en ProRail eerder moeten 'afschalen' bij 'extreem weer'.

Kennelijk is KNMI-code geel voldoende voor NS om het weer als 'extreem weer' te bestempelen.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 14:10:26 #283
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_115596465
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 13:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Knmi geeft overal code geel. Meer is er niet aan de hand :N
En de over het algemeen aardig accurate stormvoorspellingsjongens van Estofex leggen het zwaartepunt in Brabant en Limburg. Precies het gebied waar geen treinen worden opgeheven.

  woensdag 15 augustus 2012 @ 14:11:29 #284
309868 Isambard
Houdt van dingen
pi_115596510
quote:
13s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 13:39 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Serieus, wat is er anders dan een jaar of 15 geleden? Toen reden die krengen toch gewoon door als het onweerde, tenzij de bliksem insloeg. Echt, wat een faalbedrijf is NS geworden.
Wat er anders is? Alleen wat grote frequentieverhogingen die zijn ingevoerd sinds dienstregeling 2007 waardoor het daadwerkelijk drukker is en de genoemde trajecten storingsgevoeliger zijn dan 15 jaar geleden. Maar verder niets hoor.
Alles ligt op loopafstand als je er de tijd voor neemt.
pi_115596552
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 13:42 schreef James1988 het volgende:

Kennelijk is KNMI-code geel voldoende voor NS om het weer als 'extreem weer' te bestempelen.
Die Twitter feed op ns.nl. ook echt. Ze verschuilen zich serieus achter een code geel. Dit is echt heel verdrietig gewoon :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 augustus 2012 @ 14:18:21 #286
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_115596777
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:11 schreef Isambard het volgende:

[..]

Wat er anders is? Alleen wat grote frequentieverhogingen die zijn ingevoerd sinds dienstregeling 2007 waardoor het daadwerkelijk drukker is en de genoemde trajecten storingsgevoeliger zijn dan 15 jaar geleden. Maar verder niets hoor.
en daarom moet je in de spits de frequentie verlagen als het pas in de avond echt noodweer wordt?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_115596874
Echt noodweer, ja vast wel :N
Falende broekenschijters bij NS
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_115596888
quote:
14s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

en daarom moet je in de spits de frequentie verlagen als het pas in de avond echt noodweer wordt?
Uiteraard. Anders zijn de poppetjes in het complexe dienstrooster niet op de juiste plaats.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 15 augustus 2012 @ 14:21:57 #289
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_115596923


Word al opgehangen op een aantal stations...
  woensdag 15 augustus 2012 @ 14:24:09 #290
309868 Isambard
Houdt van dingen
pi_115597009
quote:
14s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

en daarom moet je in de spits de frequentie verlagen als het pas in de avond echt noodweer wordt?
Dat is weer iets heel anders. Het ging erom waarom NS überhaupt treinen opheft als er noodweer dreigt, terwijl ze dat 15 jaar geleden niet deden "want zoveel is er in die tijd nou ook weer niet veranderd."
Alles ligt op loopafstand als je er de tijd voor neemt.
pi_115597323
Toch wil ik weleens weten hoe de kans op verstoringen KLEINER wordt door zelf verstoringen te veroorzaken.

En voorts is dit natuurlijk OF aangekondigd, OF overmacht, OF landelijke uitstraling, either way, geen GtbV :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 15 augustus 2012 @ 14:33:03 #292
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_115597352
GtbV geldt volgens NS wel. Sowieso: dit is een aanpassing in de dienstregeling vooraf, die minder dan 36 uur van tevoren is aangekondigd.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 augustus 2012 @ 14:35:33 #293
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_115597438
mja, aan die GtbV heb je pas iets als de trein die wel rijdt minimaal +15 heeft.

Verder bewijst deze actie maar weer eens dat opgeheven treinen* ook in de cijfers meegenomen moeten gaan worden.

*geplande werkzaamheden aan de infrastructuur uitgezonderd
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_115597493
Oh okee, mijn jankmodus schoot even uit :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_115597694
quote:
14s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:35 schreef Peterselieman het volgende:
mja, aan die GtbV heb je pas iets als de trein die wel rijdt minimaal +15 heeft.
Nee, want de trein-die-niet-rijdt die je eigenlijk had willen nemen was niet minstens 36 uur van te voren aangekondigd als uitvallende trein.
Dus geld GtbV daar wel, immers niet van te voren (op tijd van te voren) aangekondigd.
pi_115597698
Wordt nu al veel gekker. Wisselstoring Amf - Ut en daardoor minder treinverkeer. Ja dus de 2800 is er nu al uitgeknikkerd. Prognose 17:00 toevallig net wanneer de zgn nooddienstregeling van start gaat. Ja zo kan ik het ook.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 augustus 2012 @ 14:44:20 #297
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_115597774
quote:
7s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:41 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Nee, want de trein-die-niet-rijdt die je eigenlijk had willen nemen was niet minstens 36 uur van te voren aangekondigd als uitvallende trein.
Dus geld GtbV daar wel, immers niet van te voren (op tijd van te voren) aangekondigd.
ook als er 15 minuten later weer een trein rijdt?
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 15 augustus 2012 @ 14:48:00 #298
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_115597930
Je hebt maar +15, dus pech heb je met je GtbV. Tenzij je op 1x/ halfuur rijdende trein moet overstappen, en je met die +15 dus +30 krijgt.
pi_115598011
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:42 schreef Zug-Chef het volgende:
Wordt nu al veel gekker. Wisselstoring Amf - Ut en daardoor minder treinverkeer. Ja dus de 2800 is er nu al uitgeknikkerd. Prognose 17:00 toevallig net wanneer de zgn nooddienstregeling van start gaat. Ja zo kan ik het ook.
Die stond net nog op prognose 14:30 ;(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 15 augustus 2012 @ 15:35:39 #300
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_115600075
quote:
13s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 14:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die stond net nog op prognose 14:30 ;(
Is zojuist verholpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')