Sziget A-Trein (NS):quote:
Ik spot nietquote:
Helemaal juistquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 15:42 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk dat Dennis al weer langs de baan staan. Stukton is namelijk weer met een loc naar Bentheim afgezet om de eerste drie stellen voor Zwolle - Emmen op te halen en naar Leidschendam te brengen.
Tof!quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 16:58 schreef Xetran het volgende:
Ik spot nietIk woon gewoon al 19 jaar aan het spoor en vroeg mij het zodoende af. als je er zo lang woont begin je je er vanzelf wel een beetje mee bezig te houden
Ik zag idd ook een trein gemixt met wat duitse en een met wat oostenrijkse rijtuigen.
was die 'belofte' niet gedaan voor 2015?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 18:45 schreef DriekOplopers het volgende:
Eigenlijk geen vertrouwen meer in ProRail. Van hun belofte "nul verwijtbare storingen" komt niets terecht, zo te zien.
http://www.voorbeterov.nl/120812.php
De belofte is 'in 2015 0 aan ProRail verwijtbare storingen', dan zou je een langzaam neergaande trend verwachten. Geen status quo of erger.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 19:12 schreef b2py het volgende:
[..]
was die 'belofte' niet gedaan voor 2015?
Dat dus. 2014 en 2015 zijn voor de laatste 5%. 2012 en 2013 zijn voor de grote verbeterslagen. En die blijven tot nu toe uit.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 19:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
De belofte is 'in 2015 0 aan ProRail verwijtbare storingen', dan zou je een langzaam neergaande trend verwachten. Geen status quo of erger.
Nee hoor, ook dat kunnen ze niet. Ze kunnen een trein nergens fatsoenlijk parkeren zonder dat die binnen een week compleet ondergespoten is met graffiti...quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 20:09 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Het geen ProRail nastreeft is een negwerk zonder wissels waardoor men geen treinen kan rijden. Stilstaande treinen kunnen dan parkeergeld gaan betalen. Het is cru, maar dit is wel wat voor het financiele circus vsn die toko het aller beste is.
behalve als ie binnen kan staanquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 20:12 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Nee hoor, ook dat kunnen ze niet. Ze kunnen een trein nergens fatsoenlijk parkeren zonder dat die binnen een week compleet ondergespoten is met graffiti...
De reden hierachter: de Nederlandse overheid wil in staat zijn en blijven om exclusieve concessies te gunnen aan een partij. Ofwel: een concurrent voor de Fyra naar Brussel (in de vorm van een intercity via Den Haag en Roosendaal) is wettelijk onmogelijk gemaakt door de overheid. DB en Eurostar naar Londen is ook vrijwel onmogelijk zonder medewerking van de NS.quote:Het verbod, bedoeld in het eerste lid, geldt niet voor grensoverschrijdend personenvervoer per trein indien daarvoor een of meer aanvragen als bedoeld in artikel 19a, tweede lid, zijn gedaan en de Autoriteit Consument en Markt heeft vastgesteld dat:
a. het hoofddoel van het vervoer internationaal passagiersvervoer is of dat geen aanvraag het hoofddoel betreft, en
b. het vervoer van passagiers tussen stations in Nederland het economisch evenwicht van een of meer concessies van een spoorwegonderneming niet in gedrang brengt of dat geen aanvraag het economisch evenwicht betreft.
quote:2.4. De oplossing waarvoor is gekozen
De behoeften lopen uiteen naar gelang van het marktsegment (grensoverschrijdend regionaal, internationaal over grote afstand, hoge snelheid ...) en afhankelijk van het feit of de betrokken dienst al dan niet rendabel is. Dit leidt tot een soepele aanpak die zowel ruimte laat voor concurrentie op basis van vrije toegang als voor de gunning van openbare-dienstcontracten die eventueel voorzien in exclusieve rechten voor bepaalde diensten.
Daarom wordt voorgesteld als algemeen principe uit te gaan van openstelling voor concurrentie op basis van vrije toegang, zij het met de mogelijkheid voor de lidstaten deze toegang te beperken wanneer zij een openbare-dienstcontract sluiten, met dien verstande dat de bepalingen van Verordening nr. 1191/69, of van de verordening waardoor deze zal worden vervangen, strikt in acht worden genomen, en wanneer het economische evenwicht van de betrokken openbare dienst bedreigd wordt.
In de praktijk kunnen zich de volgende drie gevallen voordoen:
- twee lidstaten (of twee plaatselijke overheden aan weerszijden van een landsgrens) stellen samen voor een internationale dienst een openbare-dienstcontract met exclusieve rechten voor de betrokken dienst op en gunnen dit, met inachtneming van Verordening nr. 1191/69;
- twee lidstaten (of twee plaatselijke overheden aan weerszijden van een landsgrens) stellen samen voor een internationale dienst een openbare-dienstcontract zonder of met gedeeltelijke exclusieve rechten voor de betrokken dienst op en gunnen dit, met inachtneming van Verordening nr. 1191/69;
- de dienst wordt geacht open te staan voor concurrentie op basis van vrije toegang.
In al deze gevallen bestaat de mogelijkheid dat de internationale dienst gebruik maakt van een lijn waarop bepaalde diensten worden geëxploiteerd op basis van een openbare-dienstcontract op nationaal niveau. Zo zou voor de toekomstige hogesnelheidslijn tussen Madrid en Perpignan een openbare-dienstcontract met exclusieve rechten kunnen worden opgesteld voor het traject Madrid - Barcelona. Deze exclusieve rechten zouden inhouden dat geen enkele andere exploitant een nationale dienst mag opzetten die zich beperkt tot het traject Madrid - Barcelona. Deze rechten zouden er echter niet aan in de weg kunnen staan dat een internationale exploitant die een dienst tussen Perpignan en Madrid onderhoudt passagiers in Barcelona laat in- of uitstappen, tenzij kan worden aangetoond dat daardoor het economische evenwicht van het betrokken openbare-dienstcontract in het gedrang zou kunnen komen.
Hierbij dient echter te worden aangetekend dat internationale diensten enerzijds en diensten die op nationaal niveau op basis van een openbare-dienstcontract worden geëxploiteerd anderzijds niet dezelfde markten bestrijken. Diensten die op basis van een openbare-dienstcontract worden onderhouden hebben namelijk over het algemeen een regionaal karakter, doen een groot aantal stations aan en zijn bestemd voor reizigers die een kort of middellang traject afleggen. Internationale diensten daarentegen maken over het algemeen minder tussenstops en zijn bedoeld voor reizigers die grotere afstanden afleggen.
De oplossing die voor de openstelling van de markt wordt voorgesteld is evenwichtig, aangezien zij de nationale of lokale overheden die dit willen de mogelijkheid geeft samen openbare-dienstcontracten te gunnen, en tevens vrij baan geeft aan de ontwikkeling van nieuwe initiatieven en de mogelijkheid van cabotage intact laat, zodat de internationale diensten zich onder reële economische omstandigheden kunnen ontwikkelen.
Aangezien toegangsrechten zullen worden verleend voor internationale diensten, is de thans bestaande verplichting een internationaal samenwerkingsverband op te richten niet langer gerechtvaardigd op de datum waarop die toegangsrechten ingaan. Zoals is aangetoond in besluit GVG/FS van de Commissie [9], kan de verplichting een internationaal samenwerkingsverband op te richten een ernstige belemmering voor toegang tot de markt vormen. Daarom wordt voorgesteld alle verwijzingen naar het begrip internationaal samenwerkingsverband per 1 januari 2010 te schrappen.
Nee, voor 1961quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 19:12 schreef b2py het volgende:
[..]
was die 'belofte' niet gedaan voor 2015?
Wanneer komt dat spul in dienst? Deze december al?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 18:40 schreef dennistd het volgende:
Helemaal juist
[url=http://www.spoornieuws.nl/foto/gtw.jpg
Jepquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wanneer komt dat spul in dienst? Deze december al?
Dat hadden die faalhazen gelijk moeten doen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 09:43 schreef TheSalesman het volgende:
[..]
Uiteindelijk komt er een single check-in/check-out systeem voor alle spoorvervoerders.. Kunnen al die andere paaltjes weg en zijn de stickertjes ook niet meer nodig.
En daarmee verdwijnt weer heel wat Plan Versleten van het spoorquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wanneer komt dat spul in dienst? Deze december al?
quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 23:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En daarmee verdwijnt weer heel wat Plan Versleten van het spoor
Nou dat zou op zich tijd worden ook jaquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 23:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
En daarmee verdwijnt weer heel wat Plan Versleten van het spoor
je bent er dan nog niet vanaf, want met name in het zuiden van het land kart het spul dan nog rondquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 23:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dat zou op zich tijd worden ook ja
Waar ik kom heb ik het al tijden niet meer gezien. Ja wat plukstellen op de Dijksgracht en de Wgm, maar verderquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 23:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je bent er dan nog niet vanaf, want met name in het zuiden van het land kart het spul dan nog rond
tot maart ook nog op Amersfoort - Ede-Wageningenquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 23:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar ik kom heb ik het al tijden niet meer gezien. Ja wat plukstellen op de Dijksgracht en de Wgm, maar verder![]()
Daar zie ik alleen maar Protos rijden eigenlijk. Kruis er elke dag wel 2.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 23:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
tot maart ook nog op Amersfoort - Ede-Wageningen
vanaf maart is het 5x Protos en een GelenkTriebWagenquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 23:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Gaat die kippenlijn trouwens ook nog verstadlerd worden? Dan wordt het nog leuk hier
Strikt genomen rijdt dat er al sinds ehmm. het eind van de Tweede Wereldoorlog?quote:
wel eerder toch? De dieseldrie was toch de eerste?quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 23:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Strikt genomen rijdt dat er al sinds ehmm. het eind van de Tweede Wereldoorlog?
Weet ik veel hoe lang er nog Lok-bespannt gereden is daarquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 23:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wel eerder toch? De dieseldrie was toch de eerste?
vast, maar het mat'34 was het eerste gelede mat dat er in Nederland rondreed. Tot dan toe waren het locs met wagons er achter gekoppeld.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 23:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weet ik veel hoe lang er nog Lok-bespannt gereden is daar
Op alle sprintertrajecten zuidelijker dan Eindhoven (startende bij sprintertraject Tilburg Universiteit - Weert) is de Plan V het gangbare materiaal, met heel af en toe een SGMm'etje. En dan zal nog wel een jaar of vier zo blijven omdat de extra order SLT's nooit is doorgezet vanwege "toiletgate".quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 23:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar ik kom heb ik het al tijden niet meer gezien. Ja wat plukstellen op de Dijksgracht en de Wgm, maar verder![]()
single units reden al wel. Sinds op zn minst 1908. Ook dat is geen GTW in strikte zin.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
vast, maar het mat'34 was het eerste gelede mat dat er in Nederland rondreed. Tot dan toe waren het locs met wagons er achter gekoppeld.
true, en ik deed ook de blokkendozen (mat'24) tekort hiermeequote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
single units reden al wel. Sinds op zn minst 1908. Ook dat is geen GTW in strikte zin.
Ook nog idd. Prachtige treinen. Het enige mat wat ik echt zal missen als we definitief afscheid gaan nemen van de 1500-1800 volt standaard.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
true, en ik deed ook de blokkendozen (mat'24) tekort hiermee
En dan? Een weekendje 29 graden ja. Boeiend?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:12 schreef Peterselieman het volgende:
het zal mij trouwens benieuwen of ze de komende dagen het DDZ ook weer aan de kant zetten. Er komt namelijk weer warm weer aan
mja, het DDZ kan het niet hebben iigquote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dan? Een weekendje 29 graden ja. Boeiend?
Ik durf het bijna niet te vragen, maar....quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, het DDZ kan het niet hebben iig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik durf het bijna niet te vragen, maar....zoals al eerder genoemd: niet werkende en lekkende airco'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
Wat voor vorm hebben die dingen die contact maken met de spoorstaaf? Ik heb ooit eens gedroomd dat die het beste "rond" kunnen zijn, maar misschien moet dat nog uitgevonden worden. Kan dat?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zoals al eerder genoemd: niet werkende en lekkende airco's
Tsja *schouders ophaalt ophopend vocht *schouders ophaalt 't is niet anders *schouders ophaalt De techniek staat voor niets *schouders ophaaltquote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:29 schreef Peterselieman het volgende:
vast, maar ophopend vocht in de buurt van elektronica brengt je tegenwoordig niet zo ver meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |