quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
De NMBS is een groot log bedrijf, met een rijke historie. Ze krijgen een bepaald budget waarmee ze alle diensten in het hele land moeten verzekeren, en waarmee ze ook alle regio's moeten bedienen. De NMBS kijkt op een heel andere schaal naar de Kempen ("nog een regio waar we moeten rijden") dan de regio zelf.quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja. Maar waarom zou NMBS er niet meer uit kunnen halen dan NMBS nu doet?
not sure if serious?quote:En ze hebben er bovendien een leuke directie, die verbinding met medewerkers belangrijk vindt.
quote:Overigens nu op Geschiedenis 24 een documantaire over het spoor laat jaren
'80 (Neelie Smit-Kroes was nog minister van verkeer). Exact hetzelfde gezeur als nu, 20 jaar later: Teveel geld naar de auto, te weinig naar het spoor. Te veel vertraging. Slechte informatievoorziening. Gebrekkige aansluiting op voor- en natransport.
Volgens mij niet eens sarcastisch.quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:
ff dat verhaal uit de lapo: Driek en James gingen daar nogal over flippen. Ik zelf kan me er eigenlijk best goed in vinden. Tot ik stuitte op de frase
[..]
not sure if serious?
Dus eigenlijk vraag ik me dan af in hoeverre het hele verhaal gewoon sarcastisch bedoeld is![]()
Oh dan zat ik er naastquote:Op dinsdag 3 april 2012 22:56 schreef James1988 het volgende:
Oh, ik flipte niet over dat verhaal. Ik reageerde op
[..]
Klopt. Een deel van de problemen wordt door marktwerking wel opgelost, zeker als het op kleinschaligheid aan komt.quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Onzin. Als je gewoon alles in 1 hand houdt gaat het ook prima. Mensen moeten eens ophouden met "marktwerking" te zien als oplossing voor alle problemen.
Als ik me niet vergis had dat betrekking op een materieelprobleem van een NS-trein, en speelden de problemen ook volledig binnen de NS. Dat is niet echt een gevolg van "marktwerking", eerder van een intern probleem.quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Goed voorbeeldje van dit laatste was een filmpje dat ik hier laatst poste over de werkwijze wanneer een trein defect geraakt is. Vroeger werd even snel gekeken of er een oplossing kon worden gevonden. Nu moet het over veel schijven, waardoor een trein al opgeheven wordt voordat er iemand naar kan kijken.
quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Goed voorbeeldje van dit laatste was een filmpje dat ik hier laatst poste over de werkwijze wanneer een trein defect geraakt is. Vroeger werd even snel gekeken of er een oplossing kon worden gevonden. Nu moet het over veel schijven, waardoor een trein al opgeheven wordt voordat er iemand naar kan kijken.
De schrijver van dat stuk blijkt de NS als grote klant te hebben. Dat zegt me genoeg.quote:Op dinsdag 3 april 2012 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:
ff dat verhaal uit de lapo: Driek en James gingen daar nogal over flippen. Ik zelf kan me er eigenlijk best goed in vinden. Tot ik stuitte op de frase
[..]
not sure if serious?
Dus eigenlijk vraag ik me dan af in hoeverre het hele verhaal gewoon sarcastisch bedoeld is![]()
misschien is de term marktwerking nog niet helemaal goed in dit geval, maar het gaat wel om NS, ProRail en Nedtrain. Die driehoek is met de jaren door alle regels een stuk complexer geworden, terwijl de lijnen zoveel korter kunnen ...quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis had dat betrekking op een materieelprobleem van een NS-trein, en speelden de problemen ook volledig binnen de NS. Dat is niet echt een gevolg van "marktwerking", eerder van een intern probleem.
Dan heb je DUS ongelijk of zo? Of hoe werkt dat?quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:10 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
De schrijver van dat stuk blijkt de NS als grote klant te hebben. Dat zegt me genoeg.
Je gaat natuurlijk niet bijten in de hand die je voedt.quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan heb je DUS ongelijk of zo? Of hoe werkt dat?
Ik denk dat "Marktwerking", sensu stricto, dus echt "Zuivere marktwerking", inderdaad wel altijd zal leiden tot het beste product voor de laagste prijs.quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
misschien is de term marktwerking nog niet helemaal goed in dit geval, maar het gaat wel om NS, ProRail en Nedtrain. Die driehoek is met de jaren door alle regels een stuk complexer geworden, terwijl de lijnen zoveel korter kunnen ...
In de Scandinavische landen is dit ook het geval, zij het dat de beleidsmedewerkers meer autonomie (zelfredzaamheid) vertonen en dat vervoerders kleinere percelen krijgen (risico's verkleinen c.q. elimineren).quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik denk dat "Marktwerking", sensu stricto, dus echt "Zuivere marktwerking", inderdaad wel altijd zal leiden tot het beste product voor de laagste prijs.
Alleen in het openbaar vervoer is daar totaal geen sprake van. Want "Zuivere marktwerking" betekent vrije keus voor elk individu uit het voltallige aanbod.
Wat zien we in het openbaar vervoer? Een paar honderd gechauffeerde-mercedesrijdende "volksvertegenwoordigers" beslissen even voor 15 miljoen mensen wie het OV gaat doen, en na hen de zondvloed.
Theorie en praktijk hebben nog nooit zo weinig met elkaar te maken gehad
Ik bedoel dat je op het perron staat en denkt "Okee waar ben ik? Nijmegen. Waar wil ik heen? Arnhem. Wat zijn mijn opties?quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:27 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
In de Scandinavische landen is dit ook het geval, zij het dat de beleidsmedewerkers meer autonomie (zelfredzaamheid) vertonen en dat vervoerders kleinere percelen krijgen (risico's verkleinen c.q. elimineren).
wat een gebelquote:
er kunnen imo makkelijk wat schijven uit zonder dat de veiligheid in het geding komt.quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
wat een gebeldie belt die en die belt die en die moet die weer bellen.
![]()
kan dat niet makkelijker?
idddquote:Op dinsdag 3 april 2012 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je op het perron staat en denkt "Okee waar ben ik? Nijmegen. Waar wil ik heen? Arnhem. Wat zijn mijn opties?
1) Ik kan over 5 minuten weg met vervoerder X, die doet er 25 minuten over en stopt overal
2) Ik kan over 10 minuten weg met vervoerder Y, die doet er 22 minuten over maar godver wat is het koud en het kost hetzelfde
3) Ik kan over 12 minuten weg met vervoerder Z, die doet er maar 15 minuten over, en het is nog steeds fucking koud, maar vervoerder Z heeft gratis koffie aan boord, al kost de rit me dan een euro meer. "
DAT is Marktwerking. Niet "De komende 20 jaar zitten jullie vast aan Veolia en krijg verder de tering maar"
Klopt.quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je op het perron staat en denkt "Okee waar ben ik? Nijmegen. Waar wil ik heen? Arnhem. Wat zijn mijn opties?
1) Ik kan over 5 minuten weg met vervoerder X, die doet er 25 minuten over en stopt overal
2) Ik kan over 10 minuten weg met vervoerder Y, die doet er 22 minuten over maar godver wat is het koud en het kost hetzelfde
3) Ik kan over 12 minuten weg met vervoerder Z, die doet er maar 15 minuten over, en het is nog steeds fucking koud, maar vervoerder Z heeft gratis koffie aan boord, al kost de rit me dan een euro meer. "
Ja. in feite is er maar op zeer beperkte trajecten in Nederland sprake van keuze. Elst - Arnhem - Velperpoort is nog wel het langste stuk waar je wat te kiezen hebt geloof ik. Verder Maastricht - Randwyck en Heerlen - Landgraaf, dan houdt het wel op. Tot eind vorig jaar kon je ook op Enschede - Glanerbrug nog kiezen tussen twee vervoerdersquote:Op dinsdag 3 april 2012 23:42 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
idddzeker als ze het spoor bij voorbaat al gunnen aan één vervoerder.
Lovers Rail (1996-1999) is een treurig voorbeeld.quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:42 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
idddzeker als ze het spoor bij voorbaat al gunnen aan één vervoerder.
Je hebt twee soorten marktwerking. Wat jij schrijft is marktwerking OP het spoor, en dat is bijzonder lastig. Niet in de laatste plaats vanwege de beperkte hoeveelheid infrastructuur en het feit dat die al redelijk vol zit. Al zijn er enkele open access-vervoerders die het proberen (Italië: NTV, Duitsland: HKX).quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
DAT is Marktwerking. Niet "De komende 20 jaar zitten jullie vast aan Veolia en krijg verder de tering maar"
Het is géén onzin. Marktwerking werkt. Concurrentie houdt vervoerders scherp (waarom denk je dat NS ineens zoveel investeert in gloednieuw materieel? Omdat de rest het ook doet!) en het geeft de aanbestedende overheden keuzevrijheid.quote:Marktwerking in het reizigersvervoer per spoor is totale onzin. Nou, dan waarom niet alles gewoon in 1 hand stoppen? Ben je iig af van al dat gezeik met uit- en inbliepen als Prutsclubje X het van Prutsclubje Y overneemt etc. Doe je tenminste IETS aan reizigersvriendelijkheid.
is dat nou zo raar gedacht van mij dan?
Dat is wel het enige wat ooit ECHT geleken heeft op "marktwerking op het spoor"quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:52 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Lovers Rail (1996-1999) is een treurig voorbeeld.
Nee.quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:48 schreef Dr_Flash het volgende:
En in alle gevallen wordt je keuze eigenlijk bepaald door het moment dat je je op het perron meldt, aangezien het toch geen fuck uitmaakt. Niet in reistijd, niet in comfort, niet in prijs.
Marktwerking in het reizigersvervoer per spoor is totale onzin. Nou, dan waarom niet alles gewoon in 1 hand stoppen? Ben je iig af van al dat gezeik met uit- en inbliepen als Prutsclubje X het van Prutsclubje Y overneemt etc. Doe je tenminste IETS aan reizigersvriendelijkheid.
is dat nou zo raar gedacht van mij dan?
Ik bedoel niet treurig als in 'kutbedrijf dat niets toevoegt', maar treurig als in 'initiatief dat op de meest ordinaire manieren is afgeschoten'.quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is wel het enige wat ooit ECHT geleken heeft op "marktwerking op het spoor"
Precies. Probeer dan ook niet te doen alsof.quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:52 schreef James1988 het volgende:
Je hebt twee soorten marktwerking. Wat jij schrijft is marktwerking OP het spoor, en dat is bijzonder lastig.
Waar investeert NS in gloednieuw materieel? Die gerefurbishte afgetrapte dubbeldekkers? Die pleeloze en zomaar kapotgaankunnende SLT's? De railhummer? Investeren is iets anders dan "miljarden in de put flikkeren"quote:Het is géén onzin. Marktwerking werkt. Concurrentie houdt vervoerders scherp (waarom denk je dat NS ineens zoveel investeert in gloednieuw materieel? Omdat de rest het ook doet!) en het geeft de aanbestedende overheden keuzevrijheid.
Over dat gesproken: zijn kukidentsecondant wil bedrijven verplichten om de zoveel jaar van accountant te wisselen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Anders vraag ik ook wel aan Mark Rutte bij welke turk ik op de Markt op dinsdag mijn paprika's dien te kopen
Daar zijn we het helemaal eens. Maar misschien was dat omdat het ook de EERSTE poging tot was. NS had geen idee wat ze overkwam. Dus ja, verzet met alle krqacht en dus met veel meer kracht dan objectief gerechtvaardigdquote:Op dinsdag 3 april 2012 23:58 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik bedoel niet treurig als in 'kutbedrijf dat niets toevoegt', maar treurig als in 'initiatief dat op de meest ordinaire manieren is afgeschoten'.
Anders gezegd: NS probeert te investeren. Dat ze twee grote miskopen op rij doen (V250 en SLT)... tsja.quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar investeert NS in gloednieuw materieel? Die gerefurbishte afgetrapte dubbeldekkers? Die pleeloze en zomaar kapotgaankunnende SLT's? De railhummer? Investeren is iets anders dan "miljarden in de put flikkeren"
Nou, tot zover jouw standpunt dus danquote:Op dinsdag 3 april 2012 23:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
Anders gezegd: NS probeert te investeren. Dat ze twee grote miskopen op rij doen (V250 en SLT)... tsja.
Ik noem ze eerder overhaaste aankopen. Iets met 'pumped up kicks'...quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
Anders gezegd: NS probeert te investeren. Dat ze twee grote miskopen op rij doen (V250 en SLT)... tsja.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kunt niet ontkennen dat ze het proberen. De revisies van ICRm en ICMm vind ik wel goed gelukt. DDZ kan ik nog niet over oordelen omdat ik er nog geen rit mee heb gemaakt.quote:Op woensdag 4 april 2012 00:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, tot zover jouw standpunt dus dan
quote:Op woensdag 4 april 2012 00:03 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik noem ze eerder overhaaste aankopen. Iets met 'pumped up kicks'...Daar heb je eigenlijk wel een punt, ja. Vooral de V250-soap is doodzonde. SLT, mja... zet er een plee in en het wordt misschien nog wat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doe ik ook nietquote:Op woensdag 4 april 2012 00:04 schreef James1988 het volgende:
Je kunt niet ontkennen dat ze het proberen.
Schattigquote:Op woensdag 4 april 2012 00:51 schreef James1988 het volgende:
SNCF heeft een lijstje met video's online gezet van de wereldrecords die zij gevestigd hebben met TGV. Leuk!
Playlist: Nos records de vitesse
Over engelse wissels. In Utrecht willen ze liever niet dat je dat met 80 km/h doet..quote:Op woensdag 4 april 2012 10:01 schreef Peterselieman het volgende:
die van 1955
331 km/h rijden op conventioneel spoor
jezus, what the fuck is daaaar nou weer mis meequote:Op dinsdag 3 april 2012 23:59 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Over dat gesproken: zijn kukidentsecondant wil bedrijven verplichten om de zoveel jaar van accountant te wisselen.
Er lopen teveel stommelingen rond die Reaganomics verheerlijken, het lijken net sektarische Apple-fanboys...
zal zo effe checken voor jequote:Op woensdag 4 april 2012 12:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik hoor net dat sinds kort Behalve allerlei streamingdiensten ook Fok geblokkeerd wordt door de Wifi-rommel in de trein, weet iemand daar meer van? Sinds wanneer en waarom bijvoorbeeld? Zo heb ik er nog geen reet aan natuurlijk
bron?quote:Op woensdag 4 april 2012 12:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik hoor net dat sinds kort Behalve allerlei streamingdiensten ook Fok geblokkeerd wordt door de Wifi-rommel in de trein, weet iemand daar meer van? Sinds wanneer en waarom bijvoorbeeld? Zo heb ik er nog geen reet aan natuurlijk
Nou ja, DAT het niet meer werkt is me inmiddels van meerdere kanten bevestigd... Maar sinds wanneer en waarom??quote:
zondag werkte het nogquote:Op woensdag 4 april 2012 12:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik hoor net dat sinds kort Behalve allerlei streamingdiensten ook Fok geblokkeerd wordt door de Wifi-rommel in de trein, weet iemand daar meer van? Sinds wanneer en waarom bijvoorbeeld? Zo heb ik er nog geen reet aan natuurlijk
Sure?quote:
je kan nog altijd via een proxy naar FOK!quote:Op woensdag 4 april 2012 13:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Zou wel extreem kinderachtig zijn als het daaraan zou liggen. Maar het zou me ook niet echt verbazen![]()
Ja Gouda -> DH met mijn iPadquote:Op woensdag 4 april 2012 13:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
geprobeerd met de wifi van t-mobiel die in de trein zit?
eem kiekenquote:
Niets aan de hand mensen....quote:NS_online NS online
@BrendonSanou durf er geen antwoord op te geven, weet ook niet of het geblokt is of dat het simpelweg even niet functioneert
Ik heb hem gisteravond nog even verrot gescholden, die man moet mijn reactie nog even goedkeuren (laat heel lang op zich wachten, die man is vast lijkbleek geworden)...quote:Op woensdag 4 april 2012 18:38 schreef DriekOplopers het volgende:
Ow ja, over die 17 miljoen spoordeskundigen. Bert "censuur is mijn hobby" Overbeek even van repliek gediend.
http://frontpage.fok.nl/c(...)r-bert-overbeek.html
Liever te eerlijk dan volgzaam.quote:
Ook al is die gozer in dienst van de NS. Er zit toch wat waarheid in? Heb jij een oplossing waardoor 99.9% van de treinen optijd gaat rijden in deze dienstregeling met dit aantal reizigers het spoor wat er nu ligt?quote:Op woensdag 4 april 2012 18:38 schreef DriekOplopers het volgende:
Ow ja, over die 17 miljoen spoordeskundigen. Bert "censuur is mijn hobby" Overbeek even van repliek gediend.
http://frontpage.fok.nl/c(...)r-bert-overbeek.html
Wel ja, verrot schelden. Waarom ook niet.quote:Op woensdag 4 april 2012 18:40 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik heb hem gisteravond nog even verrot gescholden, die man moet mijn reactie nog even goedkeuren (laat heel lang op zich wachten, die man is vast lijkbleek geworden)...
Waar denk je aan?quote:Op woensdag 4 april 2012 18:47 schreef b2py het volgende:
En toch zou ik wel bij ProRail terecht willen komen uiteindelijk
Dhr. Overbeek heeft een open deur ingetrapt, zijn benen gebroken en wij willen hem hulp aanbieden.quote:Op woensdag 4 april 2012 18:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wel ja, verrot schelden. Waarom ook niet.
Er zijn wel degelijk oplossingen, maar NS en ProRail grijpen elke clausule aan om broodnodige innovaties op de zeer lange baan te schuiven.quote:Op woensdag 4 april 2012 18:51 schreef blup het volgende:
[..]
Ook al is die gozer in dienst van de NS. Er zit toch wat waarheid in? Heb jij een oplossing waardoor 99.9% van de treinen optijd gaat rijden in deze dienstregeling met dit aantal reizigers het spoor wat er nu ligt?
Heb jij een oplossing als een van de belangrijkste computers boem zegt in vlak voor de ochtendspits?
Als je dit wilt oplossen moet je naar alle grote steden en knooppunten 5 banen leggen zoals op de A2 amsterdam - utrecht. Dan kan er theoretisch gezien altijd doorgereden worden. Maar dat gaat gewoon niet gebeuren.
Ik snap het wel waarom zoiets zo uit de klauwen kan lopen. De dienstregeling is een groot dominospel..
quote:Op woensdag 4 april 2012 17:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Niets aan de hand mensen....
1. Natuurlijk zijn er problemen. Ook bij ProRail. Maar Bertje doet alsof de NS nooit blaam treft. Fout.quote:Op woensdag 4 april 2012 18:51 schreef blup het volgende:
[..]
Ook al is die gozer in dienst van de NS. Er zit toch wat waarheid in? Heb jij een oplossing waardoor 99.9% van de treinen optijd gaat rijden in deze dienstregeling met dit aantal reizigers het spoor wat er nu ligt?
Heb jij een oplossing als een van de belangrijkste computers boem zegt in vlak voor de ochtendspits?
Als je dit wilt oplossen moet je naar alle grote steden en knooppunten 5 banen leggen zoals op de A2 amsterdam - utrecht. Dan kan er theoretisch gezien altijd doorgereden worden. Maar dat gaat gewoon niet gebeuren.
Ik snap het wel waarom zoiets zo uit de klauwen kan lopen. De dienstregeling is een groot dominospel..
Zodra netneutraliteit effectief in de wet wordt verankerd betekent dat dat ook YouTube in de trein weer mogelijk gemaakt moet worden. Of je daar nou blij van wordt, met de toch al beperkte bandbreedte, durf ik te betwijfelen.quote:Op woensdag 4 april 2012 13:11 schreef V2 het volgende:
Tijd voor kamervragen! Netneutraliteit, ook in de trein!
Een rijke fantasie, dat kan helpen.quote:Op woensdag 4 april 2012 19:45 schreef dennistd het volgende:
John Leerdam is uit de tweede kamer gestapt... zou woordvoerder bij NS of ProRail niet wat voor hem zijn?
WAS ERLAUBE JOHN LEERDAM?quote:Op woensdag 4 april 2012 19:45 schreef dennistd het volgende:
John Leerdam is uit de tweede kamer gestapt... zou woordvoerder bij NS of ProRail niet wat voor hem zijn?
waar haal jij dat uit dan?quote:Op woensdag 4 april 2012 01:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
SchattigDat seinhuis @1 minuut (1954 filmpje) in Montereau staat er nog steeds
nergens voor nodig. Aan scherp reageren heb je veel meer.quote:Op woensdag 4 april 2012 18:40 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik heb hem gisteravond nog even verrot gescholden, die man moet mijn reactie nog even goedkeuren (laat heel lang op zich wachten, die man is vast lijkbleek geworden)...
quote:
Een paar minuutjes verderopquote:Op woensdag 4 april 2012 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Okee een paar minuten verderop. Il y avait trop de bières
Nee, dat was de PB12, met dezelfde kleurtjesquote:Op woensdag 4 april 2012 21:29 schreef bork het volgende:
Kwam die Crossrail vandaag rond 16.30 door Eindhoven heengereden?
ok, thxquote:Op woensdag 4 april 2012 21:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee, dat was de PB12, met dezelfde kleurtjes
Ik vind het maar moeilijk gedoe eigenlijk, ga eerst eens om de tafel zitten voordat je de media erbij gaat halen...quote:Op woensdag 4 april 2012 21:56 schreef Peterselieman het volgende:
Nog even terugkomend op de 23.058 die bij de STAR staat:
DLM zegt de loc wel op te willen halen, maar dat de STAR te veel geld voor de stalling eist. Daarnaast lijkt de STAR wel een oogje op de loc te hebben om aan de eigen collectie toe te kunnen voegen. Nu wordt er voornamelijk gereden met de TE5933, bijgenaamd De Rus.
Terecht, ik zou als stationsmedewerker ook geen zin hebben in agressieve boeren die teveel gezopen hebben.quote:Op donderdag 5 april 2012 11:59 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)g-koninginnedag.html
Dat weet je als je aan de baan begint. Hoort erbij. Je hoort een arts toch ook niet klagen over een patiënt die stinkt, of een advocaat die iemand moet verdedigen waar hij zelf lichte bezwaren mee heeft. Part of the job.quote:Op donderdag 5 april 2012 12:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
Terecht, ik zou als stationsmedewerker ook geen zin hebben in agressieve boeren die teveel gezopen hebben.
Doen alsof geweld normaal isquote:Op donderdag 5 april 2012 12:11 schreef Extrawelt het volgende:
[..]
Dat weet je als je aan de baan begint. Hoort erbij. Je hoort een arts toch ook niet klagen over een patiënt die stinkt, of een advocaat die iemand moet verdedigen waar hij zelf lichte bezwaren mee heeft. Part of the job.
quote:
bronquote:Medewerkers van de Nederlandse Spoorwegen op de stations Den Bosch en Eindhoven dreigen het werk op Koninginnedag neer te leggen als hun veiligheid niet wordt gegarandeerd.
De lokale afdelingen van vakbond VVMC accepteren geen herhaling van de ernstige ongeregeldheden. Dit staat in een brandbrief aan hun leidinggevenden.
Ik weet van het bericht. Maar Extrawelt zegt dat mensen die bij de NS gaan werken niet moeten zeuren als mensen geweld tegen ze gaan gebruiken. Mwah, dat lijkt me toch wel iets waar je over mag klagen.quote:
Ja maar goed, wat schiet je daar mee op dan? Welke doortastende maatregelen verwachten ze van de leidinggevenden? Dat er ineens ergens een blik ME opengetrokken wordt of zo?quote:Op donderdag 5 april 2012 12:39 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik weet van het bericht. Maar Extrawelt zegt dat mensen die bij de NS gaan werken niet moeten zeuren als mensen geweld tegen ze gaan gebruiken. Mwah, dat lijkt me toch wel iets waar je over mag klagen.
Zit niet bij WeekendVrij iddquote:Op donderdag 5 april 2012 11:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom krijg ik nooit meer dat blad Spoor eigenlijk?
Mijn verhuizing is wel doorgekomen. Zit dat soms alleen bij het VDU en niet bij WeekendVrij of zo?
een paar blikken beveiligers erbij en de spoorwegpolitie paraat om tuig af te voeren? Dan laat je het wel uit je hoofdquote:Op donderdag 5 april 2012 12:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja maar goed, wat schiet je daar mee op dan? Welke doortastende maatregelen verwachten ze van de leidinggevenden? Dat er ineens ergens een blik ME opengetrokken wordt of zo?Like, die hebben zelf niks te doen?
Maar goed, voor mij is het ook niet nodig om massaal straalbezopen te zijn op zo'n dag eigenlijk hoor, ik snap het ook niet zo goed. Meestal zorg ik dat ik op 30 april een mooie rit in het buitenland heb(Helaas uitgeloot bij de NVBS dit jaar.. nog snel even wat plannen dus)
Ook niet bij Dal Voordeel.quote:
Geweld gaat inderdaad te ver en daar moet tegen opgetreden worden, maar dat mensen dronken zijn, tsja, dat weet je nou eenmaal op zo'n dag.quote:Op donderdag 5 april 2012 12:39 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik weet van het bericht. Maar Extrawelt zegt dat mensen die bij de NS gaan werken niet moeten zeuren als mensen geweld tegen ze gaan gebruiken. Mwah, dat lijkt me toch wel iets waar je over mag klagen.
Geen enkel nieuw abonnement heeft het, inderdaad.quote:Op donderdag 5 april 2012 13:29 schreef Aether het volgende:
[..]
Ook niet bij Dal Voordeel.
Ik dacht dat het VDU binnenkort zou verdwijnen door de komst van Dal Voordeel?
Maar voor zover ik weet is het vorig jaar in Eindhoven vooral (bijna) misgegaan toen het station tijdelijk werd afgesloten vanwege de drukte en mensen buiten in een fuik gehouden werden zonder informatie. Verder is de kans groot dat een deel van de reizigers via Beukenlaan of Stadion aan en afgevoerd gaat worden. Het is daar wat overzichtelijker dus ook makkelijker in de hand te houden voor het personeel.quote:
quote:Op donderdag 5 april 2012 13:29 schreef Aether het volgende:
[..]
Ook niet bij Dal Voordeel.
Ik dacht dat het VDU binnenkort zou verdwijnen door de komst van Dal Voordeel?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
quote:Op donderdag 5 april 2012 14:19 schreef bork het volgende:
[..]De extra spitstijden na 16:00 uur zijn eigenlijk het enige belangrijkste verschil.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was NS niet van plan het VDU afgelopen augustus al af te schaffen?When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
jup. Je kunt de VDU nu ook niet meer bestellen. VDU-houders worden voorlopig niet verplicht om over te stappen op een nieuw productquote:Op donderdag 5 april 2012 14:47 schreef Aether het volgende:
[..]
De extra spitstijden na 16:00 uur zijn eigenlijk het enige belangrijkste verschil.
Was NS niet van plan het VDU afgelopen augustus al af te schaffen?
Oh, dat is niet de museumstuurstand?quote:Op donderdag 5 april 2012 14:47 schreef dennistd het volgende:
Dit is een DDAR (de oude dubbeldekker met de groene banken) die als prototype voor DDZ gebruikt is (de gemoderniseerde versie van DDAR die als intercity ingezet wordt). Als het goed is wordt deze gesloopt, net als de Benelux-stuurstand die er voor staat.
Wordt niet echt duidelijk op de NS-site (er staat wel dat het info voor bestaande klanten is).quote:Op donderdag 5 april 2012 14:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jup. Je kunt de VDU nu ook niet meer bestellen. VDU-houders worden voorlopig niet verplicht om over te stappen op een nieuw product
Ah ok, dat nieuws heb ik dan helemaal gemist.quote:Op donderdag 5 april 2012 14:47 schreef dennistd het volgende:
Dit is een DDAR (de oude dubbeldekker met de groene banken) die als prototype voor DDZ gebruikt is (de gemoderniseerde versie van DDAR die als intercity ingezet wordt). Als het goed is wordt deze gesloopt, net als de Benelux-stuurstand die er voor staat.
DDZ zou trouwens al op proef in de IC Den Haag-Amsterdam moeten rijden, maar door een storing in de deuren nu even niet.
Even gezocht voor de zekerheid: Dat is de 101 die als het goed is op de Zaanstraat staat. Dit is de 112, die lang opgebokt in de loods in Amersfoort heeft gestaan, en nu buiten gezet is omdat er iets anders de loods in moest (weet alleen niet meer watquote:
ik meen dat studenten nu het eerste jaar het product altijd korting krijgen.quote:Op donderdag 5 april 2012 14:52 schreef Aether het volgende:
[..]
Wordt niet echt duidelijk op de NS-site (er staat wel dat het info voor bestaande klanten is).
Studenten konden altijd een VDU-abonnement krijgen na afstuderen; krijgen die nu een Dal Vrij of is dat helemaal afgeschaft?
Klopt, en daardoor is DDZ twee weken geleden al eens per direct uit dienst gehaald, maar het probleem niet gevonden kon worden.quote:Op donderdag 5 april 2012 14:47 schreef dennistd het volgende:
DDZ zou trouwens al op proef in de IC Den Haag-Amsterdam moeten rijden, maar door een storing in de deuren nu even niet.
Op ns.nl/uitgestudeerd krijg je te zien dat je 40% korting krijgt na 9 uur en het weekend. Er word niet gerept over de nieuwe spitstijden. Of het is niet bijgewerkt...quote:Op donderdag 5 april 2012 15:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik meen dat studenten nu het eerste jaar het product altijd korting krijgen.
Da's een stuk duurder (¤240) dan het VDU.quote:Op donderdag 5 april 2012 15:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik meen dat studenten nu het eerste jaar het product altijd korting krijgen.
Volgens mij heeft ie jarenlang dienst gedaan bij een Brits museum.quote:
Uitgestudeerde studenten krijgen nog wel een VDU omdat dat contractueel is overeengekomen met het ministerie van Onderwijs. Pas wanneer dat contract afloopt zal het VDU helemaal niet meer te krijgen zijn.quote:Op donderdag 5 april 2012 15:24 schreef greavy het volgende:
[..]
Op ns.nl/uitgestudeerd krijg je te zien dat je 40% korting krijgt na 9 uur en het weekend. Er word niet gerept over de nieuwe spitstijden. Of het is niet bijgewerkt...
WAarom moeten die nog op proef rijden... 'motorisch' is er toch niet veel aan veranderd?quote:Op donderdag 5 april 2012 14:47 schreef dennistd het volgende:
Dit is een DDAR (de oude dubbeldekker met de groene banken) die als prototype voor DDZ gebruikt is (de gemoderniseerde versie van DDAR die als intercity ingezet wordt). Als het goed is wordt deze gesloopt, net als de Benelux-stuurstand die er voor staat.
DDZ zou trouwens al op proef in de IC Den Haag-Amsterdam moeten rijden, maar door een storing in de deuren nu even niet.
Technisch is er wel het nodige veranderd aan de hele trein.quote:Op donderdag 5 april 2012 18:05 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
WAarom moeten die nog op proef rijden... 'motorisch' is er toch niet veel aan veranderd?
zoals wat dan? weet je dat zo?quote:Op donderdag 5 april 2012 18:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Technisch is er wel het nodige veranderd aan de hele trein.
Als ik me niet vergis zijn er onder andere dingen gewijzigd aan het deursluitsysteem, maar ook aan aandrijving. Daardoor kan/mag een DDZ ook niet gekoppeld rijden met een DD-AR.quote:Op donderdag 5 april 2012 18:07 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
zoals wat dan? weet je dat zo?
Technisch kan DDAR prima met DDZ samen rijden. Maar NS wil dat niet, met het oog op eerdere problemen: De Vlaflip en de oude Sprinter konden niet samen rijden, SLT van 2 leveranciers konden niet samen rijden.. En daarbij wil NS geen vreemd beeld tonen. Oud en nieuw aan elkaar.quote:Op donderdag 5 april 2012 18:10 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis zijn er onder andere dingen gewijzigd aan het deursluitsysteem, maar ook aan aandrijving. Daardoor kan/mag een DDZ ook niet gekoppeld rijden met een DD-AR.
Details moet ik je op dit moment schuldig blijven, greavy kan je er meer over vertellen denk ik.
Dit is het enige eerlijke argument. Zinnige argumenten staan er helemaal niet bijquote:Op donderdag 5 april 2012 18:29 schreef greavy het volgende:
En daarbij wil NS geen vreemd beeld tonen.
Volgens NS is dat over een half jaar het geval.quote:Op donderdag 5 april 2012 18:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
Uitgestudeerde studenten krijgen nog wel een VDU omdat dat contractueel is overeengekomen met het ministerie van Onderwijs. Pas wanneer dat contract afloopt zal het VDU helemaal niet meer te krijgen zijn.
Bij de SGM hing het sterk samen met olie in de remleidingen.quote:Op donderdag 5 april 2012 18:29 schreef greavy het volgende:
[..]
Technisch kan DDAR prima met DDZ samen rijden. Maar NS wil dat niet, met het oog op eerdere problemen: De Vlaflip en de oude Sprinter konden niet samen rijden, SLT van 2 leveranciers konden niet samen rijden.. En daarbij wil NS geen vreemd beeld tonen. Oud en nieuw aan elkaar.
Ja, volgens mij wel. En daarna hadden ze nog de aandrijving die in turbo-modus ging.quote:Op donderdag 5 april 2012 19:55 schreef Peterselieman het volgende:
pas na het spoelen van alle leidingen mocht het wel weer toch?
die staat ook deels op Google Mapsquote:Op donderdag 5 april 2012 19:57 schreef greavy het volgende:
NU: Nieuwe aflevering RailAway: Benina Express
Goed planquote:Op donderdag 5 april 2012 20:28 schreef Peterselieman het volgende:
Volgend jaar met een ploegje van het treinentopic er heen zeker?
Ja. Ehm. Lastig. Laat me nadenken.quote:Op donderdag 5 april 2012 20:33 schreef Peterselieman het volgende:
met de trein er heen en dan moeten we voor de terugweg nog iets verzinnen
En dat zagen ze niet aankomen?quote:Op donderdag 5 april 2012 19:58 schreef b2py het volgende:
DDM is op 2 stammen na per direct uit dienst, ivm verlopen onderhoud
En dat was te verwachten, want eind maart zou het sowieso alweer uit de dienst ... Alleen dat zou verlengd worden, maar daar is niet goed iets voor afgesproken met NedTrainquote:Op donderdag 5 april 2012 19:58 schreef b2py het volgende:
DDM is op 2 stammen na per direct uit dienst, ivm verlopen onderhoud
Toch niet wegens treurige reden?quote:Op donderdag 5 april 2012 20:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Vandaag had ik de eer het treinverkeer stil te leggen. Dat was alweer even geleden...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad. Fik bij het spoor, met gasflessen en 7 ton aan vuurwerk. Brandweer verbood treinverkeer.quote:Op donderdag 5 april 2012 21:01 schreef Peterselieman het volgende:
Brand zo te zien: http://rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=108949
Flauw hoorquote:Op donderdag 5 april 2012 21:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Inderdaad. Fik bij het spoor, met gasflessen en 7 ton aan vuurwerk. Brandweer verbood treinverkeer.
quote:Op donderdag 5 april 2012 21:10 schreef greavy het volgende:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)86227.jpg]afbeelding[/url] ]
http://www.airliners.net/(...)-44-Raven/2086227/L/
Dan ben je wel baas als je zo gaat foto's klikken ^^
dat is pas een ekte baas. Kunnen die losers met hun keukentrapjes nog een puntje aan zuigen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
quote:Op donderdag 5 april 2012 21:10 schreef greavy het volgende:
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)86227.jpg]afbeelding[/url] ]
http://www.airliners.net/(...)-44-Raven/2086227/L/
Dan ben je wel baas als je zo gaat foto's klikken ^^
@spoiler: dan is die helikopter ook overkill.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens ben je niet baas als je zo (al rijdend) fotos gaat klikken. De enige baas in die situatie zou de helikopterpiloot zijn!He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
Best zonde van rijtuigen die nog niet eens de 30 jaar hebben gehaald...quote:Op donderdag 5 april 2012 20:47 schreef greavy het volgende:
[..]
En dat was te verwachten, want eind maart zou het sowieso alweer uit de dienst ... Alleen dat zou verlengd worden, maar daar is niet goed iets voor afgesproken met NedTrain
quote:Op donderdag 5 april 2012 21:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Inderdaad. Fik bij het spoor, met gasflessen en 7 ton aan vuurwerk. Brandweer verbood treinverkeer.
je doet het wel heel erg dramatisch. Het komt er gewoon op neer dat er geen onderhoudsbeurten zijn uitgevoerd, terwijl dit wel had gemoeten. Er zijn twee stammen die nog wel mogen rijden en die doen dat ook nog.quote:Op donderdag 5 april 2012 22:39 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Best zonde van rijtuigen die nog niet eens de 30 jaar hebben gehaald...
quote:Op donderdag 5 april 2012 22:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
On a more serious note: treinverkeer verbieden lijkt me dan wel een verstandige keuze.
Toch aardig van de NS dat ze dat doenquote:Vanwege de brand rijden donderdagavond tussen Usquert en Roodeschool geen treinen. De NS zet stopbussen in. Reizigers moeten rekening houden met een extra reistijd van vijftien tot dertig minuten. De NS verwacht dat de treinen rond 21.30 uur weer volgens het spoorboekje rijden.
quote:Op donderdag 5 april 2012 22:55 schreef MaxMark het volgende:
Brand legt Groningse bouwmarkt in as
[..]
Toch aardig van de NS dat ze dat doen
Laatste zin ook nog even doenquote:Op donderdag 5 april 2012 22:59 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
heb het maar even aangepast.
Nee, volgens mij is dat tot einde dienst.quote:Op donderdag 5 april 2012 23:00 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Laatste zin ook nog even doen [ afbeelding ]
Alhoewel de treinen op het moment nog niet rijden, hoor ik.
1:10. En dan moest ik zelfs een stukje terugrijden nog bij Middeloo. Hoe jij bij 1:29 komt?quote:Op vrijdag 6 april 2012 00:21 schreef hemarookworst het volgende:
Wat is jullie snelste tijd met dit spelletje? http://www.fi.uu.nl/toepassingen/03199/treinmachinist2.html Die van mij 1:29
Goh grappig/toevallig. Woonde vroeger in Vorden en kom er nu nog wel eens als ik naar m'n ouders ga (gisteren nog). Hoewel het daar totaal niet praktisch is (1 spoor en dus moeten wachten op de andere trein) denk ik dat we al blij mogen zijn dat er uberhaupt een spoor is en we niet genoodzaakt zijn een bus te moeten nemen.quote:Op donderdag 5 april 2012 15:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Even een ritje gemaakt![]()
1. IC naar Roosendaal komt binnen in Deventer. Op de rijdraad een nogal brutale duif.
[ afbeelding ]
2. Vorden. Het sein is rood, er komt een trein aan![]()
[ afbeelding ]
3. Vorden, overzichtsplaatje met stationsgebouw, trein en bordje.
[ afbeelding ]
4. Zutphen. Spiegel.
[ afbeelding ]
Ik heb bij de NS om opheldering gevraagd.quote:Op vrijdag 6 april 2012 12:34 schreef GSMboy het volgende:
Wat hoor ik nu weer? Is Fok! van de buitenwereld afgesloten via het T-Mobile netwerk in de intercities?
Nee toch
het werkt anders nog steeds nietniet. Ik krijg alleen masr witte pagina'squote:
gisteren wisten ze van niets. Zeiden ze via twitter.quote:Op vrijdag 6 april 2012 13:06 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik heb bij de NS om opheldering gevraagd.
Maar jullie ipban pagina is toch niet wit, zal toch voorzien zijn van een duidelijke tekst?quote:Op vrijdag 6 april 2012 13:23 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik heb aal even gevraagd bij ons of wij het ip zelfs wellicht gebanned hbben. Als het èèn ip is.
Dat hangt af van de configuratie. Als de firewall geconfigureerd is om verkeer vanaf T-Mobile's landlijnen in Bonn te droppen, zal je waarschijnlijk witte pagina's krijgen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 13:51 schreef GSMboy het volgende:
[..]
Maar jullie ipban pagina is toch niet wit, zal toch voorzien zijn van een duidelijke tekst?
By the way, het zijn meerdere IP's....
hoe bedoel je dat?quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat hangt af van de configuratie. Als de firewall geconfigureerd is om verkeer vanaf T-Mobile's landlijnen in Bonn te droppen, zal je waarschijnlijk witte pagina's krijgen.
Het internet in de trein wordt gerouteerd via Bonn. Ik denk dat T-Mobile daar een proxyserver o.i.d. heeft staan. Als FOK! haar firewalls heeft geconfigureerd om internetverkeer van T-Mobile uit Bonn te blokkeren ('droppen'), is het goed mogelijk dat een bezoeker dan witte pagina's te zien krijgt.quote:
Het werkt nog niet. Vandaag zelf ervaren.quote:
Je moet T-Mobile hierover berichten, zij beheren dat WiFi-systeem. NS kan er zelf weinig meequote:Op vrijdag 6 april 2012 13:06 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik heb bij de NS om opheldering gevraagd.
SPOILER: hele lijst...Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Waarom zou Fok! dat doen?quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat hangt af van de configuratie. Als de firewall geconfigureerd is om verkeer vanaf T-Mobile's landlijnen in Bonn te droppen, zal je waarschijnlijk witte pagina's krijgen.
Iets anders, een filmpje van Railteam:
hmm ja. Zoiets moet ik ook nog eens een keer doen, want heb het boogje vanaf Bilthoven naar Maliebaan nog nietquote:Op vrijdag 6 april 2012 17:01 schreef dennistd het volgende:
Is een Blokker-kaartje ook geldig naar Maliebaan of moet ik daarvoor nog zo'n extra retourkaartje kopen? En is dat nog steeds toegestaan zonder het museum binnen te gaan? De trein daar stopt tegenwoordig volgens mij in het museum zelf (op het middenperron).
Net als in Nederland gewoon met de deuren open om te koelenquote:Op vrijdag 6 april 2012 20:20 schreef Peterselieman het volgende:
jaja, de wadslopers rijden ook al in Roemenië rond
kun je m ook opheffen en een overstap in Duivendrecht forcerenquote:Op vrijdag 6 april 2012 20:32 schreef b2py het volgende:
Ik snap wel waarom er 's avonds een halfuursdienst op Utrecht - Schiphol gereden wordt, compleet leeg die treinen..
Alle andere webpagina's werken via WiFi in de trein wel, Fok! via alle andere kanalen werkt wel. You do the math.quote:
quote:Op zaterdag 7 april 2012 09:49 schreef drakin het volgende:
Weet even niet waarnaartoe te reizen vandaag, heb weekendvrij en museumkaart.
En weet niet of ik nu maandag wel of niet gratis kan reizen of dat ik met korting moet reizen dan.
Vind er geen duidelijkheid over.
Wat is "contrastvlak" in het Roemeens?quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:20 schreef Peterselieman het volgende:
jaja, de wadslopers rijden ook al in Roemenië rond
WeekendVrij is niet op paasmaandag geldig, wel op paaszondag. Wel heb je op feestdagen geen spitstijden.quote:Op zaterdag 7 april 2012 09:49 schreef drakin het volgende:
Weet even niet waarnaartoe te reizen vandaag, heb weekendvrij en museumkaart.
En weet niet of ik nu maandag wel of niet gratis kan reizen of dat ik met korting moet reizen dan.
Vind er geen duidelijkheid over.
Nee klopt, ik moest ook ernstig zoeken. Maar eigenlijk is het wel duidelijk: WeekendVrij is ook echt ALLEEN MAAR in het weekend vrij. Dus vrijdag 18:30 tot maandag 04:00. En verder niet.quote:Op zaterdag 7 april 2012 10:47 schreef drakin het volgende:
ah jammer, eindhoven-leeuwarden wordt me dan iets te prijzig maandag.
Dankje lreyon voor dit antwoord, vond zelfs in de voorwaarden van het abo dit niet duidelijk.
Stuur Darkwing_Duck even een PM/DM. Die is Frankrijkbaas.quote:Op zaterdag 7 april 2012 10:36 schreef b2py het volgende:
Hoe kan ik via de sncf site of TGV.com een ticket Paris Lyon - Lyon Part Dieu boeken? Ik kom er maar niet uit en ik heb er eentje gevonden, maar daar vragen ze om een kortingskaart, die ik natuurlijk niet heb..
'k Kan me de verwarring wel voorstellen aangezien een Studenten-Weekend-abonnement wél op feestdagen vrij reizen betekent.. Echt zo'n willekeurige beslissing die ooit op vrijdagmiddag is genomen door iemand die graag naar huis wildequote:Op zaterdag 7 april 2012 13:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee klopt, ik moest ook ernstig zoeken. Maar eigenlijk is het wel duidelijk: WeekendVrij is ook echt ALLEEN MAAR in het weekend vrij. Dus vrijdag 18:30 tot maandag 04:00. En verder niet.
Wat een aanstekelijk nummer zegquote:Op zaterdag 7 april 2012 07:27 schreef James1988 het volgende:
De SBB heeft een nieuwe reclamecampagne gelanceerd, en ik vind hem schitterend.
Oh, die tijd ligt inmiddels ver genoeg achter mijquote:Op zaterdag 7 april 2012 13:07 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Kan me de verwarring wel voorstellen aangezien een Studenten-Weekend-abonnement wél op feestdagen vrij reizen betekent.. Echt zo'n willekeurige beslissing die ooit op vrijdagmiddag is genomen door iemand die graag naar huis wilde.
Hahaha fucking vetquote:Op vrijdag 6 april 2012 20:55 schreef Peter het volgende:
[..]
Net als in Nederland gewoon met de deuren open om te koelen
Is dat echt de eerste keer dat JIJ dat meemaakt Dennis? Ik geloof er niks vanquote:Op zaterdag 7 april 2012 13:11 schreef dennistd het volgende:
"Dit is de conducteur van deze trein: we kunnen nog evenvniet vertrekken want we hebben nog geen machinist"
Edit: we rijden nu weer
Maat van me heeft eens in hengelo 10 minuten opgelopen omdat de conducteur nog even een portie Döner moest halenquote:Op zaterdag 7 april 2012 13:17 schreef greavy het volgende:
Had laatst hetzelfde: Geen machinist. Stond de Machinist nog bij de Kiosk koffie te halen...
Nou dat is dus sowieso NIET waar, maar okeequote:
Prima, leg maar plat die boelquote:Op zaterdag 7 april 2012 15:17 schreef greavy het volgende:
De staking kan nog wel één tot twee weken gaan duren las ik net.
Zum beispiel?quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dat is dus sowieso NIET waar, maar okee
Eindhoven Stadionquote:
Het was wachten totdat de bom barstte. En het gebeurde vandaag.quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:51 schreef Dr_Flash het volgende:
In Brussel is al het bus-, tram- en metroverkeer tot stilstand gekomen nadat er een busbegeleider doodgeslagen is
http://www.demorgen.be/dm(...)l-van-agressie.dhtml
Jij wilt dat nog meer personeelsleden en passagiers van MIVB/STIB klinisch dood worden afgeleverd in ziekenhuizen?quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
Maar jij vond het raar dat ze er in den bosch geen zin in haden?
Nee, en ik vind het volkomen terecht dat ze dit doenquote:Op zaterdag 7 april 2012 16:43 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Jij wilt dat nog meer personeelsleden en passagiers van MIVB/STIB klinisch dood worden afgeleverd in ziekenhuizen?
Waar gaat dit nu weer over.quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
Maar jij vond het raar dat ze er in den bosch geen zin in haden?
Jij snapt niet dat dat iets totaal anders is?quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:45 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee, en ik vind het volkomen terecht dat ze dit doen
Maar ik herriner fles een stuk terug nogal negatief reageren op de stationsmedewerkers in brabant die geen zin hadden in aggresieve zuiplappen met konninginnendag
Prachtcampagne ditquote:Op zaterdag 7 april 2012 07:27 schreef James1988 het volgende:
De SBB heeft een nieuwe reclamecampagne gelanceerd, en ik vind hem schitterend.
En als laatste nog de versie de stemmen van deze reclamecampagne, waarvan de muziek speciaal voor de SBB is gemaakt. Selina en Hanspeter zijn SBB-medewerkers.
Daar maken ze een mooi professioneel filmpje gewoon ZELF bedoel jequote:Op zaterdag 7 april 2012 16:51 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Prachtcampagne dit.. Daar halen ze gewoon een mooi professioneel filmpje van stal met dito muziek, hier moeten we het doen met dat Nick en Simon geblaat
ŞI ACEST LUCRU PERMIS, CFR INFRASTRUCTURA?quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:55 schreef Peter het volgende:
[..]
Net als in Nederland gewoon met de deuren open om te koelen
quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:29 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
ŞI ACEST LUCRU PERMIS, CFR INFRASTRUCTURA?
Mja, hij is machinist en zij werkt bij de klantenservice ofzo. Als je dan ineens een muziekvideo opneemt voor een reclamecampagne van je bedrijf kan ik me voorstellen dat je dan wat onwennig bentquote:Op zaterdag 7 april 2012 16:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar maken ze een mooi professioneel filmpje gewoon ZELF bedoel jeMet eigen medewerkers. Hij kan best goed zingen trouwens, alleen ze hebben nog niet echt de podium-performance te pakken
![]()
Ze doen ook een beetje onwennig, vooral op het laatst. Je verwacht een zoen, of minimaal een knuffel, en hij wil ook wel, maar....
Heel erg lastige zaak. Wilde stakingsacties treffen tienduizenden onschuldige reizigers. Maar het is wel weer begrijpelijk dat men het werk neerlegt, als net een collega is doodgeslagen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:22 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Het was wachten totdat de bom barstte. En het gebeurde vandaag.
Ik durf te wedden dat vervoersbedrijf noch Brussels Hoofdstedelijk Gewest de problemen aanpakken. Anders zouden ze zomaar op hun eigen electoraat schieten...
Immenbergweg is gewoon een stopplaats midden in het bos. Staat alleen een bordje, alleen ik heb dat toen ik er was wat gemist geloof ikquote:Op zaterdag 7 april 2012 14:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik wil maandag de stoomtrein Apeldoorn - Eerbeek gaan doen (blijkbaar rijdt ie niet meer /nog niet naar Dieren). Het lijkt erop dat er van de stations Immenbergweg en Loenen bar weinig te zien is, hoewel er minstens in Loenen een behoorlijk emplacement is... Daar zal toch wel een bordje zijn minstens?
Antwerpen toch?quote:Op zaterdag 7 april 2012 18:14 schreef James1988 het volgende:
De Desiro's rukken op...
[ afbeelding ]
Die brug bij 1:47 is over de Lek bij Culemborg. Dat is volgens mij nog een pure NS-lijn voor personenvervoer.quote:
De geschiedenis van de spoorwegen in Nederland. Boek is uit 2008.quote:
Het helpt geen reet, het is inhumaan en verwerpelijk.quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:55 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Tot slot, maar dat is een beetje off-topic, verlang ik hartstochtelijk naar de herinvoering van de doodstraf in alle landen van de Europese Unie.
Dat zijn de acties van mensen die je ter dood veroordeeld zou willen zien ook. Het grootste nadeel is dat het zo permanent is, en het een vrij vervelende situatie wordt als na 5 jaar blijkt dat je toch de verkeerde had.quote:Op zaterdag 7 april 2012 23:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het helpt geen reet, het is inhumaan en verwerpelijk.
Als je als wetgever van mening bent dat dat soort daden ongeoorloofd zijn, is het een beetje gek om jezelf toe te staan ze wel uit te voeren op een veroordeelde.quote:Op zaterdag 7 april 2012 23:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat zijn de acties van mensen die je ter dood veroordeeld zou willen zien ook. Het grootste nadeel is dat het zo permanent is, en het een vrij vervelende situatie wordt als na 5 jaar blijkt dat je toch de verkeerde had.
De gevoelens komen vooral uit de onderbuik, en die heeft de laatste tijd al een te vaak gehoorde stem. Dus idd: niet invoeren.quote:De gevoelens kan ik prima begrijpen. Maar laten we de doodstraf toch maar niet invoeren
Je eerste zinnige argumentquote:Op zondag 8 april 2012 09:40 schreef Duvel het volgende:
Als je als wetgever van mening bent dat dat soort daden ongeoorloofd zijn, is het een beetje gek om jezelf toe te staan ze wel uit te voeren op een veroordeelde.
is namelijk allemaal onzinquote:Op zaterdag 7 april 2012 23:23 schreef Duvel het volgende:
Het helpt geen reet, het is inhumaan en verwerpelijk.
Grappig. Ik ben nu in Apeldoorn.quote:Op zondag 8 april 2012 10:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Joa boas![]()
Morgen ga ik met de stoomTREIN van Apeldoorn naar Beekbergen dus. Maar dat had ik al gezegd. En morgen pas
quote:Op zaterdag 7 april 2012 14:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik wil maandag de stoomtrein Apeldoorn - Eerbeek gaan doen (blijkbaar rijdt ie niet meer /nog niet naar Dieren). Het lijkt erop dat er van de stations Immenbergweg en Loenen bar weinig te zien is, hoewel er minstens in Loenen een behoorlijk emplacement is... Daar zal toch wel een bordje zijn minstens?
Welk filmpje?quote:Op zondag 8 april 2012 12:03 schreef b2py het volgende:
Ben jij trouwens ook te zien in dat filmpje Ziggy? Van Arriva?
Wat een overwegquote:Op zondag 8 april 2012 18:45 schreef Oom_Agent het volgende:
Hebben jullie deze spoorwegovergang wel eens gezien in Bergisch Gladbach. Dwars over een rotonde heen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |