abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 april 2012 @ 22:47:52 #1
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_109874789

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
Alstom60x60.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen.
ToeBeer.gif Duvel, houdt van hobby's en bier.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2012 zijn als volgt: Zondag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 8 april (eerste paasdag), maandag 9 april (tweede paasdag), maandag 30 april (Koninginnedag), zaterdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 17 mei (Hemelvaartsdag), zondag 27 mei (eerste pinksterdag), maandag 28 mei (tweede pinksterdag), dinsdag 25 december (eerste kerstdag), woensdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van IB-Groep. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork

Dan nog een welgemeende waarschuwing voor ons allen treinenfotografen:
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:

[..]

Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..

Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.

Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
  dinsdag 3 april 2012 @ 22:48:06 #2
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_109874800
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 22:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja. Maar waarom zou NMBS er niet meer uit kunnen halen dan NMBS nu doet?
De NMBS is een groot log bedrijf, met een rijke historie. Ze krijgen een bepaald budget waarmee ze alle diensten in het hele land moeten verzekeren, en waarmee ze ook alle regio's moeten bedienen. De NMBS kijkt op een heel andere schaal naar de Kempen ("nog een regio waar we moeten rijden") dan de regio zelf.

Nog een vergelijking: in de Achterhoek was het OV bijna dood, omdat de landelijke NS veel te weinig aandacht besteede aan de regio. De Achterhoekse regionale overheid kreeg toen meer zeggenschap, nam Syntus in de arm, en er werd een ommekeer bereikt. Zonder dat het echt meer geld ging kosten.
  dinsdag 3 april 2012 @ 22:51:46 #3
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_109875015
Ik zou echt niet weten hoe je in het reizigersvervoer in België een pachterssysteem kunt doordrukken.
  dinsdag 3 april 2012 @ 22:54:59 #4
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_109875220
ff dat verhaal uit de lapo: Driek en James gingen daar nogal over flippen. Ik zelf kan me er eigenlijk best goed in vinden. Tot ik stuitte op de frase
quote:
En ze hebben er bovendien een leuke directie, die verbinding met medewerkers belangrijk vindt.
not sure if serious? :?

Dus eigenlijk vraag ik me dan af in hoeverre het hele verhaal gewoon sarcastisch bedoeld is -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 3 april 2012 @ 22:56:49 #5
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_109875335
Oh, ik flipte niet over dat verhaal. Ik reageerde op
quote:
Overigens nu op Geschiedenis 24 een documantaire over het spoor laat jaren
'80 (Neelie Smit-Kroes was nog minister van verkeer). Exact hetzelfde gezeur als nu, 20 jaar later: Teveel geld naar de auto, te weinig naar het spoor. Te veel vertraging. Slechte informatievoorziening. Gebrekkige aansluiting op voor- en natransport.
:s)
  dinsdag 3 april 2012 @ 22:57:17 #6
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_109875364
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 april 2012 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:
ff dat verhaal uit de lapo: Driek en James gingen daar nogal over flippen. Ik zelf kan me er eigenlijk best goed in vinden. Tot ik stuitte op de frase

[..]

not sure if serious? :?

Dus eigenlijk vraag ik me dan af in hoeverre het hele verhaal gewoon sarcastisch bedoeld is -O-
Volgens mij niet eens sarcastisch.

Managers hebben nogal de neiging hun resultaten en methodes bloedserieus te nemen. Een beetje zoals Steve Jobs...
  dinsdag 3 april 2012 @ 23:00:41 #7
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_109875549
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 22:56 schreef James1988 het volgende:
Oh, ik flipte niet over dat verhaal. Ik reageerde op

[..]

:s)
Oh dan zat ik er naast :) Ik dacht wat te zien over mensen die tegen een muur geduwd moesten worden of zo :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 april 2012 @ 23:03:17 #8
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109875699
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Onzin. Als je gewoon alles in 1 hand houdt gaat het ook prima. Mensen moeten eens ophouden met "marktwerking" te zien als oplossing voor alle problemen.
Klopt. Een deel van de problemen wordt door marktwerking wel opgelost, zeker als het op kleinschaligheid aan komt.

Nadeel van marktwerking kan zijn dat op een aantal gebieden de kennis verdwijnt of deze niet meer toegepast mag worden omdat dit door regels aan banden wordt gelegd.

Goed voorbeeldje van dit laatste was een filmpje dat ik hier laatst poste over de werkwijze wanneer een trein defect geraakt is. Vroeger werd even snel gekeken of er een oplossing kon worden gevonden. Nu moet het over veel schijven, waardoor een trein al opgeheven wordt voordat er iemand naar kan kijken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 3 april 2012 @ 23:06:26 #9
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_109875858
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Goed voorbeeldje van dit laatste was een filmpje dat ik hier laatst poste over de werkwijze wanneer een trein defect geraakt is. Vroeger werd even snel gekeken of er een oplossing kon worden gevonden. Nu moet het over veel schijven, waardoor een trein al opgeheven wordt voordat er iemand naar kan kijken.
Als ik me niet vergis had dat betrekking op een materieelprobleem van een NS-trein, en speelden de problemen ook volledig binnen de NS. Dat is niet echt een gevolg van "marktwerking", eerder van een intern probleem.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 3 april 2012 @ 23:09:10 #10
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_109875999
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:03 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Goed voorbeeldje van dit laatste was een filmpje dat ik hier laatst poste over de werkwijze wanneer een trein defect geraakt is. Vroeger werd even snel gekeken of er een oplossing kon worden gevonden. Nu moet het over veel schijven, waardoor een trein al opgeheven wordt voordat er iemand naar kan kijken.

Die?
  dinsdag 3 april 2012 @ 23:10:40 #11
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_109876087
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 april 2012 22:54 schreef Dr_Flash het volgende:
ff dat verhaal uit de lapo: Driek en James gingen daar nogal over flippen. Ik zelf kan me er eigenlijk best goed in vinden. Tot ik stuitte op de frase

[..]

not sure if serious? :?

Dus eigenlijk vraag ik me dan af in hoeverre het hele verhaal gewoon sarcastisch bedoeld is -O-
De schrijver van dat stuk blijkt de NS als grote klant te hebben. Dat zegt me genoeg. :W
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 april 2012 @ 23:12:38 #12
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109876214
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 april 2012 @ 23:14:18 #13
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109876296
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:06 schreef James1988 het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis had dat betrekking op een materieelprobleem van een NS-trein, en speelden de problemen ook volledig binnen de NS. Dat is niet echt een gevolg van "marktwerking", eerder van een intern probleem.
misschien is de term marktwerking nog niet helemaal goed in dit geval, maar het gaat wel om NS, ProRail en Nedtrain. Die driehoek is met de jaren door alle regels een stuk complexer geworden, terwijl de lijnen zoveel korter kunnen ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 3 april 2012 @ 23:21:14 #14
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_109876622
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:10 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

De schrijver van dat stuk blijkt de NS als grote klant te hebben. Dat zegt me genoeg. :W
Dan heb je DUS ongelijk of zo? Of hoe werkt dat? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 3 april 2012 @ 23:23:59 #15
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_109876741
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan heb je DUS ongelijk of zo? Of hoe werkt dat? :?
Je gaat natuurlijk niet bijten in de hand die je voedt. :s)
  dinsdag 3 april 2012 @ 23:24:24 #16
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_109876762
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

misschien is de term marktwerking nog niet helemaal goed in dit geval, maar het gaat wel om NS, ProRail en Nedtrain. Die driehoek is met de jaren door alle regels een stuk complexer geworden, terwijl de lijnen zoveel korter kunnen ...
Ik denk dat "Marktwerking", sensu stricto, dus echt "Zuivere marktwerking", inderdaad wel altijd zal leiden tot het beste product voor de laagste prijs.

Alleen in het openbaar vervoer is daar totaal geen sprake van. Want "Zuivere marktwerking" betekent vrije keus voor elk individu uit het voltallige aanbod.

Wat zien we in het openbaar vervoer? Een paar honderd gechauffeerde-mercedesrijdende "volksvertegenwoordigers" beslissen even voor 15 miljoen mensen wie het OV gaat doen, en na hen de zondvloed.

Theorie en praktijk hebben nog nooit zo weinig met elkaar te maken gehad -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 3 april 2012 @ 23:27:25 #17
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_109876893
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik denk dat "Marktwerking", sensu stricto, dus echt "Zuivere marktwerking", inderdaad wel altijd zal leiden tot het beste product voor de laagste prijs.

Alleen in het openbaar vervoer is daar totaal geen sprake van. Want "Zuivere marktwerking" betekent vrije keus voor elk individu uit het voltallige aanbod.

Wat zien we in het openbaar vervoer? Een paar honderd gechauffeerde-mercedesrijdende "volksvertegenwoordigers" beslissen even voor 15 miljoen mensen wie het OV gaat doen, en na hen de zondvloed.

Theorie en praktijk hebben nog nooit zo weinig met elkaar te maken gehad -O-
In de Scandinavische landen is dit ook het geval, zij het dat de beleidsmedewerkers meer autonomie (zelfredzaamheid) vertonen en dat vervoerders kleinere percelen krijgen (risico's verkleinen c.q. elimineren).
  dinsdag 3 april 2012 @ 23:30:39 #18
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_109877042
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:27 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

In de Scandinavische landen is dit ook het geval, zij het dat de beleidsmedewerkers meer autonomie (zelfredzaamheid) vertonen en dat vervoerders kleinere percelen krijgen (risico's verkleinen c.q. elimineren).
Ik bedoel dat je op het perron staat en denkt "Okee waar ben ik? Nijmegen. Waar wil ik heen? Arnhem. Wat zijn mijn opties?

1) Ik kan over 5 minuten weg met vervoerder X, die doet er 25 minuten over en stopt overal
2) Ik kan over 10 minuten weg met vervoerder Y, die doet er 22 minuten over maar godver wat is het koud en het kost hetzelfde
3) Ik kan over 12 minuten weg met vervoerder Z, die doet er maar 15 minuten over, en het is nog steeds fucking koud, maar vervoerder Z heeft gratis koffie aan boord, al kost de rit me dan een euro meer. "

DAT is Marktwerking. Niet "De komende 20 jaar zitten jullie vast aan Veolia en krijg verder de tering maar :W "
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  PR/Manusje van alles dinsdag 3 april 2012 @ 23:40:24 #19
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_109877447
quote:
wat een gebel :D die belt die en die belt die en die moet die weer bellen. :D

kan dat niet makkelijker? :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 april 2012 @ 23:42:07 #20
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109877526
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:40 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

wat een gebel :D die belt die en die belt die en die moet die weer bellen. :D

kan dat niet makkelijker? :D
er kunnen imo makkelijk wat schijven uit zonder dat de veiligheid in het geding komt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  PR/Manusje van alles dinsdag 3 april 2012 @ 23:42:10 #21
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_109877528
quote:
4s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik bedoel dat je op het perron staat en denkt "Okee waar ben ik? Nijmegen. Waar wil ik heen? Arnhem. Wat zijn mijn opties?

1) Ik kan over 5 minuten weg met vervoerder X, die doet er 25 minuten over en stopt overal
2) Ik kan over 10 minuten weg met vervoerder Y, die doet er 22 minuten over maar godver wat is het koud en het kost hetzelfde
3) Ik kan over 12 minuten weg met vervoerder Z, die doet er maar 15 minuten over, en het is nog steeds fucking koud, maar vervoerder Z heeft gratis koffie aan boord, al kost de rit me dan een euro meer. "

DAT is Marktwerking. Niet "De komende 20 jaar zitten jullie vast aan Veolia en krijg verder de tering maar :W "
iddd :') zeker als ze het spoor bij voorbaat al gunnen aan één vervoerder. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 3 april 2012 @ 23:43:05 #22
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_109877568
quote:
4s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik bedoel dat je op het perron staat en denkt "Okee waar ben ik? Nijmegen. Waar wil ik heen? Arnhem. Wat zijn mijn opties?

1) Ik kan over 5 minuten weg met vervoerder X, die doet er 25 minuten over en stopt overal
2) Ik kan over 10 minuten weg met vervoerder Y, die doet er 22 minuten over maar godver wat is het koud en het kost hetzelfde
3) Ik kan over 12 minuten weg met vervoerder Z, die doet er maar 15 minuten over, en het is nog steeds fucking koud, maar vervoerder Z heeft gratis koffie aan boord, al kost de rit me dan een euro meer. "
Klopt.

SJ toont zich dan bereid de concurrent ruim baan te geven (zie Göteborg-Stockholm), maar ik heb ook gevallen gelezen waarin SJ juist op enkele lijnen de concurrent hoofdbrekens verzorgt.

En dan vergeet ik bus- en vliegmaatschappijen die op legio afstanden diensten verzorgen tegen bodemprijzen. Concurrentie en variëteit genoeg in Zweden.
  dinsdag 3 april 2012 @ 23:48:14 #23
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_109877795
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:42 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

iddd :') zeker als ze het spoor bij voorbaat al gunnen aan één vervoerder. :')
Ja. in feite is er maar op zeer beperkte trajecten in Nederland sprake van keuze. Elst - Arnhem - Velperpoort is nog wel het langste stuk waar je wat te kiezen hebt geloof ik. Verder Maastricht - Randwyck en Heerlen - Landgraaf, dan houdt het wel op. Tot eind vorig jaar kon je ook op Enschede - Glanerbrug nog kiezen tussen twee vervoerders :D Maar helaas...

En in alle gevallen wordt je keuze eigenlijk bepaald door het moment dat je je op het perron meldt, aangezien het toch geen fuck uitmaakt. Niet in reistijd, niet in comfort, niet in prijs.

Marktwerking in het reizigersvervoer per spoor is totale onzin. Nou, dan waarom niet alles gewoon in 1 hand stoppen? Ben je iig af van al dat gezeik met uit- en inbliepen als Prutsclubje X het van Prutsclubje Y overneemt etc. Doe je tenminste IETS aan reizigersvriendelijkheid.

is dat nou zo raar gedacht van mij dan? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 3 april 2012 @ 23:52:03 #24
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_109877954
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:42 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
iddd :') zeker als ze het spoor bij voorbaat al gunnen aan één vervoerder. :')
Lovers Rail (1996-1999) is een treurig voorbeeld.

Dit bedrijf (weliswaar financieel ondersteund door CGEA, een van de voorlopers van Veolia) had toestemming op enkele trajecten te rijden, bood goedkopere treinkaarten en meer comfort aan reizigers.

NS had Lovers moeten erkennen, maar ze hebben het bedrijfje vakkundig kapot gemaakt (o.a. geen technische ondersteuning verlenen). Ik denk dat de politici dit incident nog steeds als drogreden gebruiken om geen concurrenten toe te laten op het hoofdnetwerk. Heel kinderachtig...
  dinsdag 3 april 2012 @ 23:52:05 #25
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_109877955
quote:
4s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
DAT is Marktwerking. Niet "De komende 20 jaar zitten jullie vast aan Veolia en krijg verder de tering maar :W "
Je hebt twee soorten marktwerking. Wat jij schrijft is marktwerking OP het spoor, en dat is bijzonder lastig. Niet in de laatste plaats vanwege de beperkte hoeveelheid infrastructuur en het feit dat die al redelijk vol zit. Al zijn er enkele open access-vervoerders die het proberen (Italië: NTV, Duitsland: HKX).

Wat in de meeste regio's gebeurt is marktwerking OM het spoor: meerdere vervoerders doen een bod aan de aanbestedende overheid en de beste wordt gekozen. De beste is dan de partij die het meeste OV levert voor de prijs die ervoor staat. Dit uit zich niet alleen in kwantiteit (4 treinen per uur) maar ook in kwaliteit (gratis koffie in de 1e klas).

quote:
Marktwerking in het reizigersvervoer per spoor is totale onzin. Nou, dan waarom niet alles gewoon in 1 hand stoppen? Ben je iig af van al dat gezeik met uit- en inbliepen als Prutsclubje X het van Prutsclubje Y overneemt etc. Doe je tenminste IETS aan reizigersvriendelijkheid.

is dat nou zo raar gedacht van mij dan?
Het is géén onzin. Marktwerking werkt. Concurrentie houdt vervoerders scherp (waarom denk je dat NS ineens zoveel investeert in gloednieuw materieel? Omdat de rest het ook doet!) en het geeft de aanbestedende overheden keuzevrijheid.
  dinsdag 3 april 2012 @ 23:53:56 #26
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_109878033
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:52 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Lovers Rail (1996-1999) is een treurig voorbeeld.
Dat is wel het enige wat ooit ECHT geleken heeft op "marktwerking op het spoor" _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 3 april 2012 @ 23:56:14 #27
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_109878143
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:48 schreef Dr_Flash het volgende:
En in alle gevallen wordt je keuze eigenlijk bepaald door het moment dat je je op het perron meldt, aangezien het toch geen fuck uitmaakt. Niet in reistijd, niet in comfort, niet in prijs.

Marktwerking in het reizigersvervoer per spoor is totale onzin. Nou, dan waarom niet alles gewoon in 1 hand stoppen? Ben je iig af van al dat gezeik met uit- en inbliepen als Prutsclubje X het van Prutsclubje Y overneemt etc. Doe je tenminste IETS aan reizigersvriendelijkheid.

is dat nou zo raar gedacht van mij dan? :?
Nee.

Ik ben zelfs van mening dat de incheckapparatuur centraal geregeld had moeten worden.

Nu heb je Thales (NS, GVB, RET, HTM, GVU, Connexxion, Qbuzz) en ProData (Arriva, Veolia, Syntus). Technisch zou je deze twee systemen kunnen vermengen, maar geen enkel bedrijf die aanstalten maakt tot samenvlechting van de tot nu toe gescheiden systemen...
  dinsdag 3 april 2012 @ 23:58:02 #28
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_109878238
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is wel het enige wat ooit ECHT geleken heeft op "marktwerking op het spoor" _O_
Ik bedoel niet treurig als in 'kutbedrijf dat niets toevoegt', maar treurig als in 'initiatief dat op de meest ordinaire manieren is afgeschoten'.
  dinsdag 3 april 2012 @ 23:58:14 #29
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_109878247
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:52 schreef James1988 het volgende:
Je hebt twee soorten marktwerking. Wat jij schrijft is marktwerking OP het spoor, en dat is bijzonder lastig.
Precies. Probeer dan ook niet te doen alsof.

quote:
Het is géén onzin. Marktwerking werkt. Concurrentie houdt vervoerders scherp (waarom denk je dat NS ineens zoveel investeert in gloednieuw materieel? Omdat de rest het ook doet!) en het geeft de aanbestedende overheden keuzevrijheid.
Waar investeert NS in gloednieuw materieel? Die gerefurbishte afgetrapte dubbeldekkers? Die pleeloze en zomaar kapotgaankunnende SLT's? De railhummer? Investeren is iets anders dan "miljarden in de put flikkeren"

Voorts maak je gewoon een heel low-level denkfout door het als een randvoorwaarde te accepteren dat "de aanbestedende overheid" de keuze maakt. Dat is per definitie geen marktwerking.

Anders vraag ik ook wel aan Mark Rutte bij welke turk ik op de Markt op dinsdag mijn paprika's dien te kopen :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 3 april 2012 @ 23:59:25 #30
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_109878292
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Anders vraag ik ook wel aan Mark Rutte bij welke turk ik op de Markt op dinsdag mijn paprika's dien te kopen :s)
Over dat gesproken: zijn kukidentsecondant wil bedrijven verplichten om de zoveel jaar van accountant te wisselen.

Er lopen teveel stommelingen rond die Reaganomics verheerlijken, het lijken net sektarische Apple-fanboys...
  dinsdag 3 april 2012 @ 23:59:34 #31
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_109878300
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:58 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik bedoel niet treurig als in 'kutbedrijf dat niets toevoegt', maar treurig als in 'initiatief dat op de meest ordinaire manieren is afgeschoten'.
Daar zijn we het helemaal eens. Maar misschien was dat omdat het ook de EERSTE poging tot was. NS had geen idee wat ze overkwam. Dus ja, verzet met alle krqacht en dus met veel meer kracht dan objectief gerechtvaardigd :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 3 april 2012 @ 23:59:56 #32
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_109878317
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:58 schreef Dr_Flash het volgende:

Waar investeert NS in gloednieuw materieel? Die gerefurbishte afgetrapte dubbeldekkers? Die pleeloze en zomaar kapotgaankunnende SLT's? De railhummer? Investeren is iets anders dan "miljarden in de put flikkeren"
Anders gezegd: NS probeert te investeren. Dat ze twee grote miskopen op rij doen (V250 en SLT)... tsja. :')
  woensdag 4 april 2012 @ 00:01:24 #33
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_109878395
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:59 schreef James1988 het volgende:

[..]

Anders gezegd: NS probeert te investeren. Dat ze twee grote miskopen op rij doen (V250 en SLT)... tsja. :')
Nou, tot zover jouw standpunt dus dan :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 4 april 2012 @ 00:03:51 #34
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_109878519
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:59 schreef James1988 het volgende:

[..]

Anders gezegd: NS probeert te investeren. Dat ze twee grote miskopen op rij doen (V250 en SLT)... tsja. :')
Ik noem ze eerder overhaaste aankopen. Iets met 'pumped up kicks'...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 4 april 2012 @ 00:04:58 #35
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_109878568
quote:
10s.gif Op woensdag 4 april 2012 00:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou, tot zover jouw standpunt dus dan :P
Je kunt niet ontkennen dat ze het proberen. De revisies van ICRm en ICMm vind ik wel goed gelukt. DDZ kan ik nog niet over oordelen omdat ik er nog geen rit mee heb gemaakt.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 00:03 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik noem ze eerder overhaaste aankopen. Iets met 'pumped up kicks'...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar heb je eigenlijk wel een punt, ja. Vooral de V250-soap is doodzonde. SLT, mja... zet er een plee in en het wordt misschien nog wat.
  woensdag 4 april 2012 @ 00:10:11 #36
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_109878756
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 00:04 schreef James1988 het volgende:
Je kunt niet ontkennen dat ze het proberen.
Doe ik ook niet :D

En nu? :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 4 april 2012 @ 00:51:46 #37
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_109879852
SNCF heeft een lijstje met video's online gezet van de wereldrecords die zij gevestigd hebben met TGV. Leuk!

Playlist: Nos records de vitesse
  woensdag 4 april 2012 @ 01:01:28 #38
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_109880070
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 00:51 schreef James1988 het volgende:
SNCF heeft een lijstje met video's online gezet van de wereldrecords die zij gevestigd hebben met TGV. Leuk!

Playlist: Nos records de vitesse
Schattig O+ Dat seinhuis @1 minuut (1954 filmpje) in Montereau staat er nog steeds :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 4 april 2012 @ 09:12:36 #39
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_109883792
En onder 1500VDC! Kijk 'm eens vonken trekken. :P
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2012 @ 10:01:51 #40
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109884891
die van 1955 :D

331 km/h rijden op conventioneel spoor _O_
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 4 april 2012 @ 10:35:13 #41
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_109885782
Dat bedoel ik.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 4 april 2012 @ 10:38:35 #42
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_109885885
die kijk-dit-eens-een-oude-film-zijn-fliebertjes op die opnames van 1981 _O- :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 4 april 2012 @ 11:12:01 #43
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_109887028
Gaar: in 2007 gebruiken ze nog steeds diezelfde domme suffe microfoontjes aan boord als in 1981 :')

En wat loopt die gast aan de tafel steeds die snelheid te herhalen 8)7

"Vierhonderd"
-"Vier Nul Nul"
"Vierhonderd vijfenveertig"
-"Vier Vier Vijf"
"Vijfhonderd vijftien"
-"Vijf Een Vijf"
etc.

Komt nogal zwakzinnig over :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 4 april 2012 @ 12:23:50 #44
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_109889843
Fransen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 4 april 2012 @ 12:36:01 #45
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_109890271
quote:
11s.gif Op woensdag 4 april 2012 10:01 schreef Peterselieman het volgende:
die van 1955 :D

331 km/h rijden op conventioneel spoor _O_
Over engelse wissels. In Utrecht willen ze liever niet dat je dat met 80 km/h doet..
pi_109890861
quote:
15s.gif Op dinsdag 3 april 2012 23:59 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Over dat gesproken: zijn kukidentsecondant wil bedrijven verplichten om de zoveel jaar van accountant te wisselen.

Er lopen teveel stommelingen rond die Reaganomics verheerlijken, het lijken net sektarische Apple-fanboys...
jezus, what the fuck is daaaar nou weer mis mee :|W

Iedereen, behalve de accountants is daar namelijk voor.
  woensdag 4 april 2012 @ 12:56:29 #47
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_109891033
Ik hoor net dat sinds kort Behalve allerlei streamingdiensten ook Fok geblokkeerd wordt door de Wifi-rommel in de trein, weet iemand daar meer van? Sinds wanneer en waarom bijvoorbeeld? Zo heb ik er nog geen reet aan natuurlijk :(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_109891092
quote:
13s.gif Op woensdag 4 april 2012 12:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik hoor net dat sinds kort Behalve allerlei streamingdiensten ook Fok geblokkeerd wordt door de Wifi-rommel in de trein, weet iemand daar meer van? Sinds wanneer en waarom bijvoorbeeld? Zo heb ik er nog geen reet aan natuurlijk :(
zal zo effe checken voor je :)
  woensdag 4 april 2012 @ 12:59:25 #49
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_109891167
Ging dat niet over afgelopen zondag? ;)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2012 @ 12:59:33 #50
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109891173
quote:
13s.gif Op woensdag 4 april 2012 12:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik hoor net dat sinds kort Behalve allerlei streamingdiensten ook Fok geblokkeerd wordt door de Wifi-rommel in de trein, weet iemand daar meer van? Sinds wanneer en waarom bijvoorbeeld? Zo heb ik er nog geen reet aan natuurlijk :(
bron?
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 4 april 2012 @ 13:00:32 #51
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_109891222
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 12:57 schreef Yreal het volgende:

[..]

zal zo effe checken voor je :)
Nou ja, DAT het niet meer werkt is me inmiddels van meerdere kanten bevestigd... Maar sinds wanneer en waarom??
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2012 @ 13:01:41 #52
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109891285
zijn we te kritisch?
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 4 april 2012 @ 13:03:28 #53
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_109891375
quote:
11s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:01 schreef Peterselieman het volgende:
zijn we te kritisch?
Te eerlijk denk ik :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 4 april 2012 @ 13:03:53 #54
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_109891392
Zou wel extreem kinderachtig zijn als het daaraan zou liggen. Maar het zou me ook niet echt verbazen :N :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  PR/Manusje van alles woensdag 4 april 2012 @ 13:05:01 #55
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_109891443
quote:
13s.gif Op woensdag 4 april 2012 12:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik hoor net dat sinds kort Behalve allerlei streamingdiensten ook Fok geblokkeerd wordt door de Wifi-rommel in de trein, weet iemand daar meer van? Sinds wanneer en waarom bijvoorbeeld? Zo heb ik er nog geen reet aan natuurlijk :(
zondag werkte het nog :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_109891615
gisteren ook
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
  woensdag 4 april 2012 @ 13:09:45 #57
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_109891652
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:08 schreef JJdJ1984 het volgende:
gisteren ook
Sure? :?

Dan mogen we weleens opheldering gaan vragen lijkt me :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  PR/Manusje van alles woensdag 4 april 2012 @ 13:10:39 #58
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_109891693
quote:
10s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Zou wel extreem kinderachtig zijn als het daaraan zou liggen. Maar het zou me ook niet echt verbazen :N :')
je kan nog altijd via een proxy naar FOK! :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 4 april 2012 @ 13:11:01 #59
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_109891714
Tijd voor kamervragen! Netneutraliteit, ook in de trein!
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2012 @ 13:14:36 #60
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109891845
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:08 schreef JJdJ1984 het volgende:
gisteren ook
geprobeerd met de wifi van t-mobiel die in de trein zit?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_109891998
quote:
14s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

geprobeerd met de wifi van t-mobiel die in de trein zit?
Ja Gouda -> DH met mijn iPad
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
  Redactie Sport woensdag 4 april 2012 @ 13:55:35 #62
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_109893391
Zaterdag werkte het nog gewoon iig
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_109894274
Ik kom nu binnen in Gouda, haat aan het net zien wegrijden van de 4000 trouwens, elke fuckinf keer.

Maar zal zo richting Utrecht effe checken
pi_109896388
Wtf, kan inderdaad niet..
  woensdag 4 april 2012 @ 15:12:44 #65
141482 Q.
JurassiQ
pi_109896533
Ja, had het ook gehoord, waar slaat DAT nou weer op? Als er iets weinig data verbruikt is het FOK! wel.
For great justice!
pi_109898525
Dat moet dan nieuw zijn. 2 weken terug in de IC van Rotterdam naar Zwolle gezeten, en kon met laptop gewoon op FOK!
  woensdag 4 april 2012 @ 16:46:46 #67
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_109900779
Wie Twittert de NS pipo's? :P
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  PR/Manusje van alles woensdag 4 april 2012 @ 16:52:29 #68
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_109901043
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 16:46 schreef Fiorano het volgende:
Wie Twittert de NS pipo's? :P
eem kieken :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  PR/Manusje van alles woensdag 4 april 2012 @ 16:54:19 #69
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_109901123
heb ze getweet :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  PR/Manusje van alles woensdag 4 april 2012 @ 17:09:01 #70
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_109901811
quote:
NS_online NS online
@BrendonSanou durf er geen antwoord op te geven, weet ook niet of het geblokt is of dat het simpelweg even niet functioneert
Niets aan de hand mensen....
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 4 april 2012 @ 18:38:56 #71
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_109904916
Ow ja, over die 17 miljoen spoordeskundigen. Bert "censuur is mijn hobby" Overbeek even van repliek gediend.

http://frontpage.fok.nl/c(...)r-bert-overbeek.html

;)
  woensdag 4 april 2012 @ 18:40:47 #72
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_109904984
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:38 schreef DriekOplopers het volgende:
Ow ja, over die 17 miljoen spoordeskundigen. Bert "censuur is mijn hobby" Overbeek even van repliek gediend.

http://frontpage.fok.nl/c(...)r-bert-overbeek.html

;)
Ik heb hem gisteravond nog even verrot gescholden, die man moet mijn reactie nog even goedkeuren (laat heel lang op zich wachten, die man is vast lijkbleek geworden)...
  woensdag 4 april 2012 @ 18:46:59 #73
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_109905193
quote:
7s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Te eerlijk denk ik :)
Liever te eerlijk dan volgzaam.

Overigens zou ik de laptop alleen gebruiken voor basale dingen: nieuwtjes ophalen bijvoorbeeld.

Bankzaken doe ik zoveel mogelijk thuis.
pi_109905234
En toch zou ik wel bij ProRail terecht willen komen uiteindelijk ;)
  woensdag 4 april 2012 @ 18:51:09 #75
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_109905343
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:38 schreef DriekOplopers het volgende:
Ow ja, over die 17 miljoen spoordeskundigen. Bert "censuur is mijn hobby" Overbeek even van repliek gediend.

http://frontpage.fok.nl/c(...)r-bert-overbeek.html

;)
Ook al is die gozer in dienst van de NS. Er zit toch wat waarheid in? Heb jij een oplossing waardoor 99.9% van de treinen optijd gaat rijden in deze dienstregeling met dit aantal reizigers het spoor wat er nu ligt?
Heb jij een oplossing als een van de belangrijkste computers boem zegt in vlak voor de ochtendspits?

Als je dit wilt oplossen moet je naar alle grote steden en knooppunten 5 banen leggen zoals op de A2 amsterdam - utrecht. Dan kan er theoretisch gezien altijd doorgereden worden. Maar dat gaat gewoon niet gebeuren.

Ik snap het wel waarom zoiets zo uit de klauwen kan lopen. De dienstregeling is een groot dominospel..
  woensdag 4 april 2012 @ 18:51:54 #76
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_109905374
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:40 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik heb hem gisteravond nog even verrot gescholden, die man moet mijn reactie nog even goedkeuren (laat heel lang op zich wachten, die man is vast lijkbleek geworden)...
Wel ja, verrot schelden. Waarom ook niet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 4 april 2012 @ 18:52:19 #77
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_109905388
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:47 schreef b2py het volgende:
En toch zou ik wel bij ProRail terecht willen komen uiteindelijk ;)
Waar denk je aan?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 4 april 2012 @ 18:53:23 #78
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_109905433
quote:
15s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wel ja, verrot schelden. Waarom ook niet.
Dhr. Overbeek heeft een open deur ingetrapt, zijn benen gebroken en wij willen hem hulp aanbieden.

Dat hij liever crepeert dan zijn Jackass-stunt toe te geven is niet onze schuld...
  woensdag 4 april 2012 @ 18:56:56 #79
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_109905576
quote:
7s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:51 schreef blup het volgende:

[..]

Ook al is die gozer in dienst van de NS. Er zit toch wat waarheid in? Heb jij een oplossing waardoor 99.9% van de treinen optijd gaat rijden in deze dienstregeling met dit aantal reizigers het spoor wat er nu ligt?
Heb jij een oplossing als een van de belangrijkste computers boem zegt in vlak voor de ochtendspits?

Als je dit wilt oplossen moet je naar alle grote steden en knooppunten 5 banen leggen zoals op de A2 amsterdam - utrecht. Dan kan er theoretisch gezien altijd doorgereden worden. Maar dat gaat gewoon niet gebeuren.

Ik snap het wel waarom zoiets zo uit de klauwen kan lopen. De dienstregeling is een groot dominospel..
Er zijn wel degelijk oplossingen, maar NS en ProRail grijpen elke clausule aan om broodnodige innovaties op de zeer lange baan te schuiven.

Let wel: ik streef niet naar perfectie, maar wel naar hervormingen die dienstprocessen moeten vereenvoudigen.

Zonder daarbij gebruik te maken van managementstijlen die hun nut nog moeten bewijzen.
  woensdag 4 april 2012 @ 19:08:51 #80
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_109906099
quote:
9s.gif Op woensdag 4 april 2012 17:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Niets aan de hand mensen....
:')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 4 april 2012 @ 19:27:05 #81
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_109907018
quote:
7s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:51 schreef blup het volgende:

[..]

Ook al is die gozer in dienst van de NS. Er zit toch wat waarheid in? Heb jij een oplossing waardoor 99.9% van de treinen optijd gaat rijden in deze dienstregeling met dit aantal reizigers het spoor wat er nu ligt?
Heb jij een oplossing als een van de belangrijkste computers boem zegt in vlak voor de ochtendspits?

Als je dit wilt oplossen moet je naar alle grote steden en knooppunten 5 banen leggen zoals op de A2 amsterdam - utrecht. Dan kan er theoretisch gezien altijd doorgereden worden. Maar dat gaat gewoon niet gebeuren.

Ik snap het wel waarom zoiets zo uit de klauwen kan lopen. De dienstregeling is een groot dominospel..
1. Natuurlijk zijn er problemen. Ook bij ProRail. Maar Bertje doet alsof de NS nooit blaam treft. Fout.

2. Bertje ontzegt ontevreden klanten het recht, te klagen. Fout.

3. Bertje kruipt wel heel diep bij zijn opdrachtgevers in hun reedt. Fout.

4. Bertje snoert opponenten de mond. Fout.

En qua ProRail en NS en naar elkaar wijzen/slecht samenwerken: ik heb onlangs een pleidooi gehouden voor betere samenhang tussen de beheerconcessie en de vervoerconcessie. Desnoods met een overkoepelend document. Dat zal helpen en een einde maken aan het wijzen naar de ander.
  Redactie Sport woensdag 4 april 2012 @ 19:45:45 #82
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_109908171
John Leerdam is uit de tweede kamer gestapt... zou woordvoerder bij NS of ProRail niet wat voor hem zijn?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 4 april 2012 @ 19:49:25 #83
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_109908397
quote:
6s.gif Op woensdag 4 april 2012 13:11 schreef V2 het volgende:
Tijd voor kamervragen! Netneutraliteit, ook in de trein!
Zodra netneutraliteit effectief in de wet wordt verankerd betekent dat dat ook YouTube in de trein weer mogelijk gemaakt moet worden. Of je daar nou blij van wordt, met de toch al beperkte bandbreedte, durf ik te betwijfelen.

Overigens denk ik niet dat FOK! geblokkeerd zal zijn in de trein, ik vermoed technische problemen. Wellicht is een kabeltje in Bonn (waar het endpoint van de lijn staat) kapot :s)
  woensdag 4 april 2012 @ 19:49:31 #84
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_109908403
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 19:45 schreef dennistd het volgende:
John Leerdam is uit de tweede kamer gestapt... zou woordvoerder bij NS of ProRail niet wat voor hem zijn?
Een rijke fantasie, dat kan helpen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 4 april 2012 @ 19:56:25 #85
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_109908852
Vandaag mijn handjes weer even vrijwillig laten wapperen bij de SSN, en even enkele foto's gemaakt van de 5 Class66'n daar, die onderhouden worden door ElectroMotive Diesels. Dit bedrijf huurt 2 spoortjes van de SSN in de loods.


HTRS 653-08


ECR 077040
Een vrij nieuwe Cl66 staat hier te wachten om een nieuw kleurtje te krijgen, en vervolgens door EMD afgeleverd te worden aan een vervoerder. Op dit moment was nog niet bekend voor wie deze gaat rijden. Het UIC-nummer is 92 87 0 077040-9 F-ECR.


ex-ERS 6612
Een Cl66 die al enige tijd(of zeer regelmatig) bij EMD vertoeft is de ex-ERS 6612. Inmiddels is er nog niet af te lezen wie de nieuwe eigenaar is van deze loc, en word er ook nog aan gesleuteld.
Op de achtergrond staat de CT CB1001.


CT CB1001


CrossRail DE6311
  woensdag 4 april 2012 @ 20:08:25 #86
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_109909596
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 19:45 schreef dennistd het volgende:
John Leerdam is uit de tweede kamer gestapt... zou woordvoerder bij NS of ProRail niet wat voor hem zijn?
WAS ERLAUBE JOHN LEERDAM? :|W
  woensdag 4 april 2012 @ 20:18:58 #87
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_109910252
quote:
17s.gif Op woensdag 4 april 2012 01:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Schattig O+ Dat seinhuis @1 minuut (1954 filmpje) in Montereau staat er nog steeds :D
waar haal jij dat uit dan? :)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2012 @ 20:29:58 #88
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109910862
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:40 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik heb hem gisteravond nog even verrot gescholden, die man moet mijn reactie nog even goedkeuren (laat heel lang op zich wachten, die man is vast lijkbleek geworden)...
nergens voor nodig. Aan scherp reageren heb je veel meer.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 4 april 2012 @ 20:38:16 #89
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_109911298
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 20:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

waar haal jij dat uit dan? :)


Okee een paar minuten verderop. Il y avait trop de bières :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 4 april 2012 @ 20:40:22 #90
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_109911406
21 augustus 2011:

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 4 april 2012 @ 20:47:37 #91
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_109911712
quote:
14s.gif Op woensdag 4 april 2012 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Okee een paar minuten verderop. Il y avait trop de bières :P
Een paar minuutjes verderop :')
  woensdag 4 april 2012 @ 21:29:24 #92
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_109913908
Kwam die Crossrail vandaag rond 16.30 door Eindhoven heengereden?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 4 april 2012 @ 21:30:15 #93
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_109913960
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 21:29 schreef bork het volgende:
Kwam die Crossrail vandaag rond 16.30 door Eindhoven heengereden?
Nee, dat was de PB12, met dezelfde kleurtjes :)
  woensdag 4 april 2012 @ 21:33:12 #94
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_109914170
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 21:30 schreef greavy het volgende:

[..]

Nee, dat was de PB12, met dezelfde kleurtjes :)
ok, thx
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 4 april 2012 @ 21:56:56 #95
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109915684
Nog even terugkomend op de 23.058 die bij de STAR staat:


DLM zegt de loc wel op te willen halen, maar dat de STAR te veel geld voor de stalling eist. Daarnaast lijkt de STAR wel een oogje op de loc te hebben om aan de eigen collectie toe te kunnen voegen. Nu wordt er voornamelijk gereden met de TE5933, bijgenaamd De Rus.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 4 april 2012 @ 22:05:15 #96
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_109916179
quote:
14s.gif Op woensdag 4 april 2012 21:56 schreef Peterselieman het volgende:
Nog even terugkomend op de 23.058 die bij de STAR staat:


DLM zegt de loc wel op te willen halen, maar dat de STAR te veel geld voor de stalling eist. Daarnaast lijkt de STAR wel een oogje op de loc te hebben om aan de eigen collectie toe te kunnen voegen. Nu wordt er voornamelijk gereden met de TE5933, bijgenaamd De Rus.
Ik vind het maar moeilijk gedoe eigenlijk, ga eerst eens om de tafel zitten voordat je de media erbij gaat halen...
  donderdag 5 april 2012 @ 07:52:08 #97
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_109927435
Faillesementverslag Stichting Stoomtrein Fryslân: http://www.curatoren.nl/f(...)php?a=422&b=13838747

In 2009 was een verlies van ¤76.000 en 2010 een verlies van ¤138.000. Wat over 2011...
pi_109933561
Waarom krijg ik nooit meer dat blad Spoor eigenlijk?

Mijn verhuizing is wel doorgekomen. Zit dat soms alleen bij het VDU en niet bij WeekendVrij of zo? -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_109933800
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_109933900
quote:
Terecht, ik zou als stationsmedewerker ook geen zin hebben in agressieve boeren die teveel gezopen hebben.
pi_109934175
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 12:02 schreef Yreal het volgende:

[..]

Terecht, ik zou als stationsmedewerker ook geen zin hebben in agressieve boeren die teveel gezopen hebben.
Dat weet je als je aan de baan begint. Hoort erbij. Je hoort een arts toch ook niet klagen over een patiënt die stinkt, of een advocaat die iemand moet verdedigen waar hij zelf lichte bezwaren mee heeft. Part of the job.
pi_109934285
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 12:11 schreef Extrawelt het volgende:

[..]

Dat weet je als je aan de baan begint. Hoort erbij. Je hoort een arts toch ook niet klagen over een patiënt die stinkt, of een advocaat die iemand moet verdedigen waar hij zelf lichte bezwaren mee heeft. Part of the job.
Doen alsof geweld normaal is :')
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 april 2012 @ 12:15:18 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109934310
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 5 april 2012 @ 12:20:27 #104
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_109934519
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 12:14 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Doen alsof geweld normaal is :')
quote:
Medewerkers van de Nederlandse Spoorwegen op de stations Den Bosch en Eindhoven dreigen het werk op Koninginnedag neer te leggen als hun veiligheid niet wordt gegarandeerd.

De lokale afdelingen van vakbond VVMC accepteren geen herhaling van de ernstige ongeregeldheden. Dit staat in een brandbrief aan hun leidinggevenden.
bron

Nou, dat wordt lachen :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_109935190
quote:
4s.gif Op donderdag 5 april 2012 12:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

[..]

bron

Nou, dat wordt lachen :')
Ik weet van het bericht. Maar Extrawelt zegt dat mensen die bij de NS gaan werken niet moeten zeuren als mensen geweld tegen ze gaan gebruiken. Mwah, dat lijkt me toch wel iets waar je over mag klagen.
  donderdag 5 april 2012 @ 12:45:47 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_109935404
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 12:39 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Ik weet van het bericht. Maar Extrawelt zegt dat mensen die bij de NS gaan werken niet moeten zeuren als mensen geweld tegen ze gaan gebruiken. Mwah, dat lijkt me toch wel iets waar je over mag klagen.
Ja maar goed, wat schiet je daar mee op dan? Welke doortastende maatregelen verwachten ze van de leidinggevenden? Dat er ineens ergens een blik ME opengetrokken wordt of zo? :? Like, die hebben zelf niks te doen?

Maar goed, voor mij is het ook niet nodig om massaal straalbezopen te zijn op zo'n dag eigenlijk hoor, ik snap het ook niet zo goed. Meestal zorg ik dat ik op 30 april een mooie rit in het buitenland heb :D (Helaas uitgeloot bij de NVBS dit jaar.. nog snel even wat plannen dus)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 5 april 2012 @ 12:49:09 #107
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_109935548
INB4 "Whehehe Fles zit bij de NVBS Whehehe " :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 5 april 2012 @ 13:11:45 #108
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_109936381
quote:
5s.gif Op donderdag 5 april 2012 11:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom krijg ik nooit meer dat blad Spoor eigenlijk?

Mijn verhuizing is wel doorgekomen. Zit dat soms alleen bij het VDU en niet bij WeekendVrij of zo? -O-
Zit niet bij WeekendVrij idd
pi_109936793
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 12:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja maar goed, wat schiet je daar mee op dan? Welke doortastende maatregelen verwachten ze van de leidinggevenden? Dat er ineens ergens een blik ME opengetrokken wordt of zo? :? Like, die hebben zelf niks te doen?

Maar goed, voor mij is het ook niet nodig om massaal straalbezopen te zijn op zo'n dag eigenlijk hoor, ik snap het ook niet zo goed. Meestal zorg ik dat ik op 30 april een mooie rit in het buitenland heb :D (Helaas uitgeloot bij de NVBS dit jaar.. nog snel even wat plannen dus)
een paar blikken beveiligers erbij en de spoorwegpolitie paraat om tuig af te voeren? Dan laat je het wel uit je hoofd :r
pi_109937049
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:11 schreef greavy het volgende:

[..]

Zit niet bij WeekendVrij idd
Ook niet bij Dal Voordeel.
Ik dacht dat het VDU binnenkort zou verdwijnen door de komst van Dal Voordeel?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_109937099
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 12:39 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Ik weet van het bericht. Maar Extrawelt zegt dat mensen die bij de NS gaan werken niet moeten zeuren als mensen geweld tegen ze gaan gebruiken. Mwah, dat lijkt me toch wel iets waar je over mag klagen.
Geweld gaat inderdaad te ver en daar moet tegen opgetreden worden, maar dat mensen dronken zijn, tsja, dat weet je nou eenmaal op zo'n dag.
  donderdag 5 april 2012 @ 13:34:31 #112
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_109937261
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:29 schreef Aether het volgende:

[..]

Ook niet bij Dal Voordeel.
Ik dacht dat het VDU binnenkort zou verdwijnen door de komst van Dal Voordeel?
Geen enkel nieuw abonnement heeft het, inderdaad.
pi_109937663
quote:
4s.gif Op donderdag 5 april 2012 12:20 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]


[..]

bron

Nou, dat wordt lachen :')
Maar voor zover ik weet is het vorig jaar in Eindhoven vooral (bijna) misgegaan toen het station tijdelijk werd afgesloten vanwege de drukte en mensen buiten in een fuik gehouden werden zonder informatie. Verder is de kans groot dat een deel van de reizigers via Beukenlaan of Stadion aan en afgevoerd gaat worden. Het is daar wat overzichtelijker dus ook makkelijker in de hand te houden voor het personeel.

Overigens: volgens de vakbond is er helemaal geen stakingsdreiging: http://www.ed.nl/verkeer/(...)op-Koninginnedag.ece

[ Bericht 54% gewijzigd door HetBrabandertje op 05-04-2012 14:05:54 ]
  donderdag 5 april 2012 @ 14:19:02 #114
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_109939222
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:29 schreef Aether het volgende:

[..]

Ook niet bij Dal Voordeel.
Ik dacht dat het VDU binnenkort zou verdwijnen door de komst van Dal Voordeel?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_109940230
Net op Amersfoort zag ik een nieuw/oud treinstel, heb even een foto gemaakt (ik doel op het middelste treinstel):



De kleuren zijn in ieder geval nieuw (als in recentelijk geverft), maar is dit treinstel zo'n oude dubbeldekkertrein (die je daarachter ziet staan) of een nieuw/ander type trein?
Op de foto lijkt het zo'n gewone dubbeldekker, maar de voorkant is zeker plat alleen is dat hier niet heel duidelijk te zien.
pi_109940413
quote:
11s.gif Op donderdag 5 april 2012 14:19 schreef bork het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De extra spitstijden na 16:00 uur zijn eigenlijk het enige belangrijkste verschil.
Was NS niet van plan het VDU afgelopen augustus al af te schaffen?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Redactie Sport donderdag 5 april 2012 @ 14:47:48 #117
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_109940416
Dit is een DDAR (de oude dubbeldekker met de groene banken) die als prototype voor DDZ gebruikt is (de gemoderniseerde versie van DDAR die als intercity ingezet wordt). Als het goed is wordt deze gesloopt, net als de Benelux-stuurstand die er voor staat.

DDZ zou trouwens al op proef in de IC Den Haag-Amsterdam moeten rijden, maar door een storing in de deuren nu even niet.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 april 2012 @ 14:49:38 #118
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109940496
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 14:47 schreef Aether het volgende:

[..]

De extra spitstijden na 16:00 uur zijn eigenlijk het enige belangrijkste verschil.
Was NS niet van plan het VDU afgelopen augustus al af te schaffen?
jup. Je kunt de VDU nu ook niet meer bestellen. VDU-houders worden voorlopig niet verplicht om over te stappen op een nieuw product
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 5 april 2012 @ 14:52:15 #119
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_109940631
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 14:47 schreef dennistd het volgende:
Dit is een DDAR (de oude dubbeldekker met de groene banken) die als prototype voor DDZ gebruikt is (de gemoderniseerde versie van DDAR die als intercity ingezet wordt). Als het goed is wordt deze gesloopt, net als de Benelux-stuurstand die er voor staat.
Oh, dat is niet de museumstuurstand?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_109940638
quote:
14s.gif Op donderdag 5 april 2012 14:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

jup. Je kunt de VDU nu ook niet meer bestellen. VDU-houders worden voorlopig niet verplicht om over te stappen op een nieuw product
Wordt niet echt duidelijk op de NS-site (er staat wel dat het info voor bestaande klanten is).
Studenten konden altijd een VDU-abonnement krijgen na afstuderen; krijgen die nu een Dal Vrij of is dat helemaal afgeschaft?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_109940677
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 14:47 schreef dennistd het volgende:
Dit is een DDAR (de oude dubbeldekker met de groene banken) die als prototype voor DDZ gebruikt is (de gemoderniseerde versie van DDAR die als intercity ingezet wordt). Als het goed is wordt deze gesloopt, net als de Benelux-stuurstand die er voor staat.

DDZ zou trouwens al op proef in de IC Den Haag-Amsterdam moeten rijden, maar door een storing in de deuren nu even niet.
Ah ok, dat nieuws heb ik dan helemaal gemist.
  Redactie Sport donderdag 5 april 2012 @ 15:04:40 #122
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_109941117
quote:
2s.gif Op donderdag 5 april 2012 14:52 schreef Duvel het volgende:

[..]

Oh, dat is niet de museumstuurstand?
Even gezocht voor de zekerheid: Dat is de 101 die als het goed is op de Zaanstraat staat. Dit is de 112, die lang opgebokt in de loods in Amersfoort heeft gestaan, en nu buiten gezet is omdat er iets anders de loods in moest (weet alleen niet meer wat :@)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 5 april 2012 @ 15:14:11 #123
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_109941461
Even een ritje gemaakt :)

1. IC naar Roosendaal komt binnen in Deventer. Op de rijdraad een nogal brutale duif.



2. Vorden. Het sein is rood, er komt een trein aan :s)



3. Vorden, overzichtsplaatje met stationsgebouw, trein en bordje.



4. Zutphen. Spiegel.



*O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 april 2012 @ 15:22:03 #124
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109941764
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 14:52 schreef Aether het volgende:

[..]

Wordt niet echt duidelijk op de NS-site (er staat wel dat het info voor bestaande klanten is).
Studenten konden altijd een VDU-abonnement krijgen na afstuderen; krijgen die nu een Dal Vrij of is dat helemaal afgeschaft?
ik meen dat studenten nu het eerste jaar het product altijd korting krijgen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 5 april 2012 @ 15:22:34 #125
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_109941786
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 14:47 schreef dennistd het volgende:
DDZ zou trouwens al op proef in de IC Den Haag-Amsterdam moeten rijden, maar door een storing in de deuren nu even niet.
Klopt, en daardoor is DDZ twee weken geleden al eens per direct uit dienst gehaald, maar het probleem niet gevonden kon worden.
Toen was het zelf zo erg, dat bij 2 schuifdeuren er maar één sloot, en de ander open bleef staan.
  donderdag 5 april 2012 @ 15:24:50 #126
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_109941879
quote:
14s.gif Op donderdag 5 april 2012 15:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik meen dat studenten nu het eerste jaar het product altijd korting krijgen.
Op ns.nl/uitgestudeerd krijg je te zien dat je 40% korting krijgt na 9 uur en het weekend. Er word niet gerept over de nieuwe spitstijden. Of het is niet bijgewerkt...
  donderdag 5 april 2012 @ 15:43:45 #127
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_109942664
Iemand nog de ex-NSR 663 'Annette' kopen?
http://www.wnxx.com/forsale/index.htm

De verkoper heeft liever dat hij bewaard blijft.
pi_109942772
quote:
14s.gif Op donderdag 5 april 2012 15:22 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik meen dat studenten nu het eerste jaar het product altijd korting krijgen.
Da's een stuk duurder (¤240) dan het VDU.
Zou dan denken dat ze een Dal Korting krijgen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 5 april 2012 @ 15:46:42 #129
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_109942780
Die ziet er goed uit zeg voor een Hippel :o
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  donderdag 5 april 2012 @ 15:50:45 #130
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_109942914
quote:
14s.gif Op donderdag 5 april 2012 15:46 schreef V2 het volgende:
Die ziet er goed uit zeg voor een Hippel :o
Volgens mij heeft ie jarenlang dienst gedaan bij een Brits museum.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 5 april 2012 @ 15:55:17 #131
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_109943062
Heb even lopen zoeken. De 601&625 zijn bij Ribble Steam Railway actief. De 653 schijnt in Devon te verkeren bij Bideford & Instow Railway Group. Waar de 649 uithangt, kan ik even niet vinden.
De 663 is bij NRM Shildon (National Railway Museum Shildon)
De 685 staat bij Midland Railway Center.
  donderdag 5 april 2012 @ 18:04:36 #132
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_109948210
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 15:24 schreef greavy het volgende:

[..]

Op ns.nl/uitgestudeerd krijg je te zien dat je 40% korting krijgt na 9 uur en het weekend. Er word niet gerept over de nieuwe spitstijden. Of het is niet bijgewerkt...
Uitgestudeerde studenten krijgen nog wel een VDU omdat dat contractueel is overeengekomen met het ministerie van Onderwijs. Pas wanneer dat contract afloopt zal het VDU helemaal niet meer te krijgen zijn.
  PR/Manusje van alles donderdag 5 april 2012 @ 18:05:54 #133
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_109948254
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 14:47 schreef dennistd het volgende:
Dit is een DDAR (de oude dubbeldekker met de groene banken) die als prototype voor DDZ gebruikt is (de gemoderniseerde versie van DDAR die als intercity ingezet wordt). Als het goed is wordt deze gesloopt, net als de Benelux-stuurstand die er voor staat.

DDZ zou trouwens al op proef in de IC Den Haag-Amsterdam moeten rijden, maar door een storing in de deuren nu even niet.
WAarom moeten die nog op proef rijden... 'motorisch' is er toch niet veel aan veranderd?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  donderdag 5 april 2012 @ 18:06:13 #134
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_109948268
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 18:05 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

WAarom moeten die nog op proef rijden... 'motorisch' is er toch niet veel aan veranderd?
Technisch is er wel het nodige veranderd aan de hele trein.
  PR/Manusje van alles donderdag 5 april 2012 @ 18:07:18 #135
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_109948303
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 18:06 schreef James1988 het volgende:

[..]

Technisch is er wel het nodige veranderd aan de hele trein.
zoals wat dan? weet je dat zo?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  donderdag 5 april 2012 @ 18:10:08 #136
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_109948398
quote:
11s.gif Op donderdag 5 april 2012 18:07 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

zoals wat dan? weet je dat zo?
Als ik me niet vergis zijn er onder andere dingen gewijzigd aan het deursluitsysteem, maar ook aan aandrijving. Daardoor kan/mag een DDZ ook niet gekoppeld rijden met een DD-AR.

Details moet ik je op dit moment schuldig blijven, greavy kan je er meer over vertellen denk ik.
  donderdag 5 april 2012 @ 18:29:21 #137
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_109948978
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 18:10 schreef James1988 het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis zijn er onder andere dingen gewijzigd aan het deursluitsysteem, maar ook aan aandrijving. Daardoor kan/mag een DDZ ook niet gekoppeld rijden met een DD-AR.

Details moet ik je op dit moment schuldig blijven, greavy kan je er meer over vertellen denk ik.
Technisch kan DDAR prima met DDZ samen rijden. Maar NS wil dat niet, met het oog op eerdere problemen: De Vlaflip en de oude Sprinter konden niet samen rijden, SLT van 2 leveranciers konden niet samen rijden.. En daarbij wil NS geen vreemd beeld tonen. Oud en nieuw aan elkaar.
  donderdag 5 april 2012 @ 18:30:08 #138
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_109949005
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 18:29 schreef greavy het volgende:
En daarbij wil NS geen vreemd beeld tonen.
Dit is het enige eerlijke argument. Zinnige argumenten staan er helemaal niet bij :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 5 april 2012 @ 18:34:52 #139
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_109949153
"Wilkommen, Bienvenue, Welkom"... Van Thalys... Kreeg ik net weer voor m'n neus bij YouTube als advertentie. :P Tijdje niet meer gezien als actuele reclame.
  donderdag 5 april 2012 @ 19:22:59 #140
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_109950997
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 18:04 schreef James1988 het volgende:

[..]

Uitgestudeerde studenten krijgen nog wel een VDU omdat dat contractueel is overeengekomen met het ministerie van Onderwijs. Pas wanneer dat contract afloopt zal het VDU helemaal niet meer te krijgen zijn.
Volgens NS is dat over een half jaar het geval.
http://www.ns.nl/reiziger(...)ragen-en-voorwaarden
Vanaf oktober willen NS studenten "één van onze nieuwe abonnementen" aan gaan bieden.
  donderdag 5 april 2012 @ 19:52:58 #141
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_109952401
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 18:29 schreef greavy het volgende:

[..]

Technisch kan DDAR prima met DDZ samen rijden. Maar NS wil dat niet, met het oog op eerdere problemen: De Vlaflip en de oude Sprinter konden niet samen rijden, SLT van 2 leveranciers konden niet samen rijden.. En daarbij wil NS geen vreemd beeld tonen. Oud en nieuw aan elkaar.
Bij de SGM hing het sterk samen met olie in de remleidingen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 april 2012 @ 19:55:06 #142
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109952535
pas na het spoelen van alle leidingen mocht het wel weer toch?
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 5 april 2012 @ 19:56:07 #143
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_109952597
quote:
2s.gif Op donderdag 5 april 2012 19:55 schreef Peterselieman het volgende:
pas na het spoelen van alle leidingen mocht het wel weer toch?
Ja, volgens mij wel. En daarna hadden ze nog de aandrijving die in turbo-modus ging.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_109952607
Nu een nieuwe aflevering van rail away. ( Dus geen herhaling)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 april 2012 @ 19:57:45 #145
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109952700
olie in de remleidingen is ook een bekend kwaaltje bij het VIRM volgens mij. Daarom worden er versneld wat onderdelen vervangen, waardoor het risico hierop kleiner wordt
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 5 april 2012 @ 19:57:47 #146
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_109952705
NU: Nieuwe aflevering RailAway: Benina Express
pi_109952736
DDM is op 2 stammen na per direct uit dienst, ivm verlopen onderhoud
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 april 2012 @ 19:58:17 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109952737
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 19:57 schreef greavy het volgende:
NU: Nieuwe aflevering RailAway: Benina Express
die staat ook deels op Google Maps :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 5 april 2012 @ 20:26:16 #149
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_109954318
Vet materieel hebben ze daar. Toch ook maar eens doen denk ik :P Die Bernina-handel daarzo.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 april 2012 @ 20:28:49 #150
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109954484
Volgend jaar met een ploegje van het treinentopic er heen zeker? :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 5 april 2012 @ 20:29:14 #151
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_109954502
quote:
10s.gif Op donderdag 5 april 2012 20:28 schreef Peterselieman het volgende:
Volgend jaar met een ploegje van het treinentopic er heen zeker? :P
Goed plan :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 5 april 2012 @ 20:33:41 #152
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_109954731
met de trein er heen en dan moeten we voor de terugweg nog iets verzinnen
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 5 april 2012 @ 20:35:11 #153
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_109954817
quote:
14s.gif Op donderdag 5 april 2012 20:33 schreef Peterselieman het volgende:
met de trein er heen en dan moeten we voor de terugweg nog iets verzinnen
Ja. Ehm. Lastig. Laat me nadenken.

..

..

..

De trein! *O* :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')