quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
quote:Op maandag 5 maart 2012 21:45 schreef greavy het volgende:
[..]
En toen stopte ik met lezen. Wat heeft hij er mee te maken?
lijkt me logisch. Diesel onder draad is dan ook niet echt nuttig. Nadeel van het vervangen door elektrische tractie is wel dat je meer locs moet hebben en dan de laatste stukjes met diesel moet rangeren.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:37 schreef greavy het volgende:
Ook het spoorvervoer heeft last van de hoge brandstofprijzen, waardoor vervoerders massaal alternatieven zoeken. Zo rijdt DB Schenker tegenwoordig de UnitCargo's tussen Kijfhoek en Sittard met 1600'den ipv 6400'den, HTRS tussen Sittard en Onnen met 1600 ipv de Class66 (gaat in opzending mee).
Ook Rurtalbahn rijdt treinen die deels met diesel moeten rijden, maar neemt deze later ook over met Elektrische tractie. HTRS neemt meerdere 189'ers in dienst om minder met diesel hoeven te rijden onder de draad en zonder locwissel door te kunnen rijden. En zo zijn er vast nog een paar vervoerders.
HTRS zit er zelf al aan te denken om E-tractie in te zetten tussen Kijfhoek en Blerick(-Venlo). Door naar Venlo indien HTRS niet in Blerick kan wisselen van tractie.
De gevolgen zijn nu steeds duidelijker merkbaar.
terechte klacht. Retourtje brussel - amsterdam met de thalys is bijna net zo duur als een retourtje amsterdam groningen.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:42 schreef KabulCuisine het volgende:
Godverdomme, wat zijn de treintickets toch duur geworden
hier stopte ik met lezenquote:Op maandag 5 maart 2012 21:57 schreef greavy het volgende:
Vandaag een paar foto's gemaakt, en totaal op de terugreis 2u30 langer onderweg geweest om IRM te mijden![]()
Toen de rode diesel nog goedkoper was, was het juist goedkoper om te dieselen onder de draad, dan extra locs aan te schaffen/te leasen.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
lijkt me logisch. Diesel onder draad is dan ook niet echt nuttig. Nadeel van het vervangen door elektrische tractie is wel dat je meer locs moet hebben en dan de laatste stukjes met diesel moet rangeren.
Daar zijn al oplossingen voor zoals Last Mile Diesel op de Traxx AC.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
lijkt me logisch. Diesel onder draad is dan ook niet echt nuttig. Nadeel van het vervangen door elektrische tractie is wel dat je meer locs moet hebben en dan de laatste stukjes met diesel moet rangeren.
twitter:Eurostar twitterde op maandag 05-03-2012 om 22:54:11Due to an EDF power line on the track a diversion onto the non highspeed network has had to be set up. Due to the backlog of TGVs, Thalys... reageer retweet
twitter:Eurostar twitterde op maandag 05-03-2012 om 22:55:35...and Eurostars there are significant delays to trains running between London and Paris. We are seeking to get everyone home as possible... reageer retweet
twitter:Eurostar twitterde op maandag 05-03-2012 om 22:56:12...but are unable to advise exact timings. For those who would need a taxi at their arrival station please speak to member of staff who... reageer retweet
twitter:Eurostar twitterde op maandag 05-03-2012 om 22:56:41...who will try to arrange this for you. We do no currently have information on what compensation will yet be offrd for today. reageer retweet
Pff, mietjestrein. Ik zie alleen maar voordelen. Hogere spanning, harder rijden!quote:Op maandag 5 maart 2012 23:26 schreef James1988 het volgende:
EDF = Électricité de France, een Franse leverancier van elektricteit. Een hoogspanningskabel was op de bovenleiding en het spoor van de LGV terechtgekomen.
Linkje?quote:Op maandag 5 maart 2012 23:28 schreef Dr_Flash het volgende:
In de nieuwe Grolsch-commercial zit een shot van de Pimpel-Expres.
De meeste cijfers die genoemd worden doen nauwelijks ter zake voor het onderwerp uit de inleiding en de tekstuele toelichting is geen conclusie uit de cijfers en tevens al wat vooringenomen.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:42 schreef James1988 het volgende:
Nederland vs. Zwitserland, de cijfers.
http://www.voorbeterov.nl/120306.php
http://g.co/maps/rv2rvquote:Op dinsdag 6 maart 2012 18:52 schreef Bitlord het volgende:
Greavy, ben wel eens benieuwd naar jouw Foursquaremap van alle locaties waar je geweest bent. Met al je reisjes (net was je nog in Roosendaal) moet Nederland toch wel zo'n beetje vol zijn..
Foursquare.com/feeds, KML-URL kopiëren en plakken in Google Maps, na achter het KML bestand de parameter "?count=x" (x = totaal aantal checkins).
Ben benieuwd..
quote:Op dinsdag 6 maart 2012 19:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Door Deventer ja. Stoppen doet het niet
Daar heb ik het vele delen terug al eens over gehad. Komt initieel in twee uitvoeringen: 7 en 10 bakken. Flexibiliteit is wel mogelijk tot max 15 bakken als ik me niet vergis. 12 stellen van 7 bakken lang gaan uitgerust worden voor Nederland.quote:
Waar nog wel?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 19:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Door Deventer ja. Stoppen doet het niet
Apeldoornquote:Op dinsdag 6 maart 2012 20:40 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Waar nog wel?
Amsterdam, Amersfoort en Hengelo?
Ik heb bijna medelijden met je, dat je PSM zomaar op z'n blauwe ogen gelooftquote:Op dinsdag 6 maart 2012 20:40 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Waar nog wel?
Amsterdam, Amersfoort en Hengelo?
Het is de Deutsche Bahn, niet NS Hispeed.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou nog hopen dat hij in NL toeslagvrij blijft. Zal wel niet
Nou, de IC Berlijn wordt alweer losgekoppeld van de binnenlandse treindienst waar hij nu nog in verweven zit. Ik zou er niet versteld van staan te kijken als er een paar stops komen te sneuvelen.quote:
Je moet me op mijn blauwe kleur gelovenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 20:45 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik heb bijna medelijden met je, dat je PSM zomaar op z'n blauwe ogen gelooft
O ja, dat lijkt mij ook. Maar dan zal Deventer er toch wel in blijven lijkt mequote:Op dinsdag 6 maart 2012 20:47 schreef James1988 het volgende:
Nou, de IC Berlijn wordt alweer losgekoppeld van de binnenlandse treindienst waar hij nu nog in verweven zit. Ik zou er niet versteld van staan te kijken als er een paar stops komen te sneuvelen.
'Eindredactie Sport' *proest*quote:Op dinsdag 6 maart 2012 20:48 schreef Peterselieman het volgende:
Je moet me op mijn blauwe kleur geloven
Voorlopig nog niet, maar ik kan me voorstellen dat het wel gaat gebeuren wanneer ICX instroomt.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 20:47 schreef James1988 het volgende:
Nou, de IC Berlijn wordt alweer losgekoppeld van de binnenlandse treindienst waar hij nu nog in verweven zit. Ik zou er niet versteld van staan te kijken als er een paar stops komen te sneuvelen.
is een heerlijk relaxte taakquote:
Stops die op nominatie staan voor te sneuvelen zijn, zijn oa Amsterdam Zuid, Duivendrecht, Hilversum, Apeldoorn en Almelo.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Voorlopig nog niet, maar ik kan me voorstellen dat het wel gaat gebeuren wanneer ICX instroomt.
[..]
is een heerlijk relaxte taak
Amsterdam zuid lijkt me niet, maar duivendrecht en Almelo geloof ik graag.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 20:56 schreef greavy het volgende:
[..]
Stops die op nominatie staan voor te sneuvelen zijn, zijn oa Amsterdam Zuid, Duivendrecht, Hilversum, Apeldoorn en Almelo.
Oh jammer zegquote:Op dinsdag 6 maart 2012 21:10 schreef dennistd het volgende:
Nouja, bonte stoet: volgens mij gaat er gewoon VIRM/ICM in rijden.
En in 1 op de 4 treinen een hippe Pimpel natuurlijk!quote:Op dinsdag 6 maart 2012 21:10 schreef dennistd het volgende:
Nouja, bonte stoet: volgens mij gaat er gewoon VIRM/ICM in rijden.
DDM-1quote:Op dinsdag 6 maart 2012 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Kom maar weer terug met die bonte stoet ICL/ICK/ICR in de 1500
Niet dus. Er gaat een extra binnenlandse IC rijden. Mogelijk al vanaf 2013.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 20:45 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik heb bijna medelijden met je, dat je PSM zomaar op z'n blauwe ogen gelooft
(Dat gaat om het stukje spoor van Zwolle naar Herfte aansluiting, waar dus de treinen naar Meppel-Groningen/Leeuwarden en naar Emmen langs komen)quote:Gemeente Zwolle - Geluidsschermen tegen overlast treinen Assendorp
De geluidsbelasting door treinverkeer op de gevels van de woningen langs de Mimosastraat in de Zwolse wijk Assendorp wordt verminderd door een geluidsscherm te plaatsen in combinatie met raildempers op de spoorweg. Dat hebben burgemeester en wethouders besloten. De raad buigt zich binnenkort over het voorstel.
Ik vindt het heel erg klinken als "wettelijk moeten we er wat aan doen, ookal vinden de bewoners het eigenlijk niet zo'n probleem, dus laten we maar weer geld over de balk smijten"quote:[...]
Om meer inzicht te krijgen in de mening van buurtbewoners is, op verzoek van de raad, eind vorig jaar een enquête uitgezet. In totaal zijn 447 huishoudens aangeschreven, waarvan 144 de enquête hebben ingevuld (32%). Uit de reacties is gebleken dat 58% van de respondenten niet wil dat er een geluidsscherm wordt geplaatst, 42% wil dit wel.
60 man heeft dus aangegeven tegen te zijn. Da's 12 % van de aangeschrevenen. En da's niet veel.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Het gaat dus ECHT nergens over. De ervaring leert namelijk dat juist de mensen die het allemaal wel best vinden, niet zo gemotiveerd zijn om zo'n enquete in te vullen. Als er dan zelfs van de mensen die WEL die moeite nemen, de meerderheid tegen zo'n geluidswal is, wie ben je dan om daar, blijkbaar tegen de wil van ongeveer IEDEREEN in, daar toch geld aan te verkwisten?
Er komen vast geen verkiezingen aan
Falende stuntkoe door de bochtquote:104 Teletekst wo 07 mrt
***************************************
"Schultz bagatelliseerde problemen"
***************************************
` Minister Schultz heeft de Kamer niet
volledig geïnformeerd over de problemen
op het spoor door het winterweer.Dat
schrijft de Volkskrant.
Schultz schreef de Tweede Kamer dat er
62 wisselstoringen waren "die invloed
op de dienstregeling hadden".Uit een
inventarisatie van de NS blijkt dat er
662 'infrastoringen' waren.Dat waren
voor het grootste deel kapotte wissels.
Schultz zegt dat de brief alleen gaat
over storingen die invloed hadden op de
speciale winterdienstregeling en niet
op het gewone spoorboekje.Problemen met
wissels die niet nodig waren,telde ze
niet mee.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Toch vervelend als die dusdanig in storing ligt dat je alleen nog op dat rangeerterrein kan komenquote:Op woensdag 7 maart 2012 11:09 schreef V2 het volgende:
Nou ja, een wissel naar het rangeeremplacement van ons welbekende Schubbekutteveen die in storing ligt, daarvan kan ik me voorstellen dat die fijntjes genegeerd wordt in dit soort tellingen.
Stuur maar even een DM met je mail, ik heb nog eea gegevens in mijn mail staan, die vanochtend doorgestuurd werden.quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:49 schreef DriekOplopers het volgende:
MVBOV gaat om opheldering vragen. Beschamende vertoning natuurlijk!
Doe eens niet zo interessant en copy-paste die boel gewoon eens. Het zal geen recept voor toverdrank zijn, gewoon info die voor iedereen van belang is.quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:53 schreef greavy het volgende:
[..]
Stuur maar even een DM met je mail, ik heb nog eea gegevens in mijn mail staan, die vanochtend doorgestuurd werden.
Mijn bron is er intern ook al mee bezig gegaan, maar kreeg simpel antwoord. Op zijn melding werd niets gedaan. Hij heeft 't vernomen via de klantenservice.
Volgens mij stopten er afgelopen weekend geen treinen. Op o.a. schaatsen.nl stond dat men vanaf station Heerenveen met de bus of regiotaxi naar Thialf kon.quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:39 schreef greavy het volgende:
Oja, NS heeft weer een aardige fout begaan.
Station Heerenveen IJsstadion stoppen ook treinen bij schaatswedstrijden. Maar geen OVC-apparatuur.
Afgelopen weekend heeft dat als gevolg gehad dat er tientallen reizigers niet konden uitchecken, en het advies kregen van NS "om maar niet uit te checken, en je geld terug te vragen wat je teveel betaalde"...
Op de terugreis zijn er tientallen reizigers op de bon geslingerd, want ze reisden tegen de richting in.
Op de vraag of er paaltjes komen "Nee, die komen niet op Heerenveen IJsstadion, want daar stoppen niet veel treinen."
Hahaaha wat een flater zeg, absurd. En geen fatsoenlijk antwoord.quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:39 schreef greavy het volgende:
Oja, NS heeft weer een aardige fout begaan.
Station Heerenveen IJsstadion stoppen ook treinen bij schaatswedstrijden. Maar geen OVC-apparatuur.
Afgelopen weekend heeft dat als gevolg gehad dat er tientallen reizigers niet konden uitchecken, en het advies kregen van NS "om maar niet uit te checken, en je geld terug te vragen wat je teveel betaalde"...
Op de terugreis zijn er tientallen reizigers op de bon geslingerd, want ze reisden tegen de richting in.
Op de vraag of er paaltjes komen "Nee, die komen niet op Heerenveen IJsstadion, want daar stoppen niet veel treinen."
Nja, oké. Ik zal wel wat hieronder posten:quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Doe eens niet zo interessant en copy-paste die boel gewoon eens. Het zal geen recept voor toverdrank zijn, gewoon info die voor iedereen van belang is.
quote:Hoi Durk,
Vandaag vernam ik via collega's van de afdeling Klantenservice het volgende:
Er zijn zaterdag en maandag diverse klachten binnengekomen van reizigers waarom zij niet konden uit- en inchecken op Heerenveen IJsstadion. De Klantenservice heeft hierop geantwoord dat er geen paaltjes stonden, en het advies was niet uit te checken, of pas op het eindpunt. Het overgebleven bedrag van je borg wat teruggeboekt moest worden, is mogelijk om gerestitueerd te krijgen.
Natuurlijk is dit niet zoals het hoort, en ben ik intern gaan informeren waarom hier geen paaltjes staan, of komen te staan. Ook waarom dit niet aan de reiziger gecommuniceerd word.
Ik heb tot mijn ongenoegen een antwoord gekregen dat er in een jaar te weinig treinen stoppen, en er te weinig reizigers zijn. Zij moeten dan maar een los kaartje kopen.
Waarom het niet gecommuniceerd is, was het antwoord dat dit vergeten is.
Ik heb vervolgens gevraagd of dit nu wel gecommuniceerd word, maar daar lijkt het niet op. Er is een notitie gemaakt, en deze afdeling kennende kan het weken tot maanden duren voordat er iets met een notitie gedaan wordt.
Ik denk dat ik het maar eens hogerop ga zoeken, om hier toch een oplossing voor te vinden. Desnoods via de media hier aandacht aan besteden, maar door onkunde van het bedrijf de reizigers duperen, is te belachelijk van woorden.
Mss kan je op OVNL ook ff klote gaan maken hieroverquote:Op woensdag 7 maart 2012 19:10 schreef greavy het volgende:
[..]
Nja, oké. Ik zal wel wat hieronder posten:
[..]
Dat heb je weleens als je koppieplaktquote:Op woensdag 7 maart 2012 19:30 schreef MCH het volgende:
In de eerste zin van de derde alinea staat een dt fout.
http://www.tctubantia.nl/(...)-ritprijs-omhoog.ecequote:Syntus-trein krijgt toilet, ritprijs omhoog
OLDENZAAL De Syntus-treinen, die tussen Zutphen en Oldenzaal rijden, worden vanaf december 2013 voorzien van een toilet. Het gemeentelijk samenwerkingsverband de Regio Twente heeft daartoe opdracht gegeven.
Het plaatsen van de toiletten gaat ten koste van enkele zitplaatsen. Per trein komt dat volgens vervoersbedrijf Syntus neer op maximaal zes zitplaatsen. „We hoorden regelmatig geluiden van reizigers dat het fijn zou zijn als de trein zou worden uitgerust met een toilet”, zegt Harry te Walvaart van Regio Twente.
Om de toiletten te kunnen bekostigen gaat de reiziger meer betalen voor een treinrit, namelijk 0,008 eurocent per kilometer. „Een retourtje Hengelo-Oldenzaal bijvoorbeeld wordt dan 16 cent duurder”, aldus Te Walvaart.
Nu nog zo'n 130 SLT'squote:Op woensdag 7 maart 2012 20:12 schreef greavy het volgende:
[..]
http://www.tctubantia.nl/(...)-ritprijs-omhoog.ece
Tsja,of
quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:12 schreef greavy het volgende:
[..]
http://www.tctubantia.nl/(...)-ritprijs-omhoog.ece
Tsja,of
Wat een verrassingquote:Op woensdag 7 maart 2012 21:35 schreef greavy het volgende:
Vacature bij NS: Adviseur Interne Communicatie. Volgens mij willen ze van de huidige pipo af: http://www2.werkenbijns.n(...)j&id=48282&aid=11563
Qua opleidingsniveau kom ik in aanmerking voor die functiequote:Op woensdag 7 maart 2012 21:35 schreef greavy het volgende:
Vacature bij NS: Adviseur Interne Communicatie. Volgens mij willen ze van de huidige pipo af: http://www2.werkenbijns.n(...)j&id=48282&aid=11563
Wie bied zich aan?
Als het goed is worden dat trouwens zeven Linten:quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:12 schreef greavy het volgende:
[..]
http://www.tctubantia.nl/(...)-ritprijs-omhoog.ece
Tsja,of
Dat dus. Ben ik het mee eens.quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:11 schreef Zug-Chef het volgende:
Alleen Noorderdokken moet wel open blijven natuurlijk, ivm de fotopunten in de bocht van Ekeren
Zou best kunnen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:32 schreef Bitlord het volgende:
Wat vreemd dat die haltes in Antwerpen gewoon nauwelijks worden gebruikt! Zou iedereen in Antwerpen een jaarabonnement hebben voor de tram?
Lijkt me het oude postperron te zijnquote:Op donderdag 8 maart 2012 11:40 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
http://g.co/maps/cdqd9
Dit is bij station Eindhoven. Wat is dit aparte perron? Er stond gister een aparte Plan V te wachten.
Om daar te zien dat je een mailtje moet sturen?quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:50 schreef DriekOplopers het volgende:
Mensen die die "interne en geheime" winternotitie van de NS willen hebben, kijken even op voorbeterov.nl .
Waarom niet gewoon publiekelijk bekend maken?quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:50 schreef DriekOplopers het volgende:
Mensen die die "interne en geheime" winternotitie van de NS willen hebben, kijken even op voorbeterov.nl .
Keep on dreaming zeg ik dan. Dat gebeurt uiteraard nooit. Daarvoor zijn er veel te veel zwaarwegende belangen bij diverse partijen.quote:Voor Beter OV heeft om opheldering aan de NS gevraagd, maar ontving nog geen reactie. Als het bericht op fok.nl juist is, en die kans is gezien het uitblijven van een reactie van de zijde van de NS groot, zal Voor Beter OV aan de minister van IenM vragen, de NS te verbieden, het chipkaartsysteem nog langer te gebruiken.
Dat is het oude postperron inderdaad. Word nu gewoon materieel langs opgesteld.quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lijkt me het oude postperron te zijn
Beetje met WordPress spelen, is vrij makkelijk te leren. Er zijn ook vast wel mensen die je hierbij willen helpenquote:Op donderdag 8 maart 2012 15:07 schreef DriekOplopers het volgende:
Qua publiekelijk bekend maken: de website van MVBOV is een beetje houtje-touwtje en heeft daarom niet heel veel mogelijkheden, en wordt tot overmaat van ramp ook nog bijgehouden door een erkend digibeet.
Overigens kregen we wel een handige tip daarover, dus wie weet.
Qua verzoek aan de minister: de kans dat ze MVBOV haar zin geeft is natuurlijk klein. Maar zo'n
coördineer dat nou eens gewoon of zoquote:Op donderdag 8 maart 2012 15:19 schreef greavy het volgende:
Ook ROVER is het over IJsstadion niet eens, en gaan ook bij NS verhaal halen.
Jaquote:Op donderdag 8 maart 2012 15:07 schreef DriekOplopers het volgende:
Maar zo'n uitlating is op zich wel een statement, en als de minister het weigert, is dat toch de zoveelste bevestiging van haar reizigersonvriendelijke beleid.
het gaat niet alleen om het schaatsen. De NS hoort bij evenementen sowieso te stoppen Heerenveen IJsstadion, maar dat even terzijde. Waar het om gaat is dat er ook geen uitcheckmogelijkheid is op bijvoorbeeld Almere Strand, ook zo'n evenementenstation.quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:15 schreef b2py het volgende:
Het is sowieso belachelijk dat jullie zo haten op de NS. Als de NS niet was gaan stoppen op Iijsstadion was er gezeik geweest. Nu is er gezeik omdat er geen cico's stonden.
en vooral dat er geen IN check mogelijkheid is.quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het gaat niet alleen om het schaatsen. De NS hoort bij evenementen sowieso te stoppen Heerenveen IJsstadion, maar dat even terzijde. Waar het om gaat is dat er ook geen uitcheckmogelijkheid is op bijvoorbeeld Almere Strand, ook zo'n evenementenstation.
Ik neem aan dat als dit langer van te voren bekend is er mobiele palen neergezet kunnen worden.quote:Op donderdag 8 maart 2012 15:57 schreef greavy het volgende:
Nu breekt m'n klomp.
Zoals Dennis zei, er zouden geen extra treinen stoppen op Heerenveen IJsstadion, maarrrr,
Omdat het Thialf zo vol zat, waren er reizigers gaan klagen, waarna NS besloten had hier wél te stoppen....
NS wijt het aan dit "plotselinge" besluit dat reizigers niet konden in- en uitchecken.
Maar de vorige keren dan, dat reizigers daar ook niet konden in- en uitchecken?
Als die stop onaangekondigd wat hoe hadden die mensen zich daar dan op voor kunnen bereiden?quote:Op donderdag 8 maart 2012 19:33 schreef b2py het volgende:
Verder is op onderstaande bron te zien dat er stempelautomaten aanwezig zijn en staat er op de website van de NS dat er geen Cico's zijn en kaartautomaten. Voorbereid op reis heet dat.
Niet daar gaan opstappen dus..quote:Op donderdag 8 maart 2012 19:44 schreef ReisT het volgende:
[..]
Als die stop onaangekondigd wat hoe hadden die mensen zich daar dan op voor kunnen bereiden?
Los van het feit dat het hier om een basisvoorziening waarvan je zou mogen verwachten dat die op elk station aanwezig is.
Die NS site is ook niet betrouwbaar want er staat niet op dat er een stempelautomaat is.
Juist door dit soort dingen lokaal te regelen kun je een veel betere kwaliteit bieden dan als iets vanuit het hoofdkwartier bepaald wordt.quote:
Want een reiziger kan het verschil weten tussen een machinist die de trein laat stoppen op Heerenveen IJsstadion, of dat dit van hogerhand geregeld is?quote:Op donderdag 8 maart 2012 19:50 schreef b2py het volgende:
Is er ook vanuit Thialf gezien een brief/note naar NS verstuurd over eventuele te laten stoppen van treinen? Zo nee hebben de reizigers natuurlijk helemaal geen poot om op te staan.
Je hebt wel de trollpet op vandaag hequote:Op donderdag 8 maart 2012 19:50 schreef b2py het volgende:
Is er ook vanuit Thialf gezien een brief/note naar NS verstuurd over eventuele te laten stoppen van treinen? Zo nee hebben de reizigers natuurlijk helemaal geen poot om op te staan.
Beetje kort door de bocht inderdaad. Maar om een goed bedoelde daad van de machinisten zo de kop in te drukken. Die denken volgende keer nog wel 10x na voordat ze daar stoppen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 19:54 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Want een reiziger kan het verschil weten tussen een machinist die de trein laat stoppen op Heerenveen IJsstadion, of dat dit van hogerhand geregeld is?
Tuurlijk niet, als er een trein stopt om reizigers in/uit te laten stappen op een station dan is het niet de schuld van de reiziger die daar in/uit stapt dat hij z'n vervoersbewijs niet geldig kan maken.
Briljant systeem, die OVC. Als er wat mee gebeurt, is het ALTIJD het probleem van iemand andersquote:Op donderdag 8 maart 2012 20:00 schreef b2py het volgende:
[..]
Beetje kort door de bocht inderdaad. Maar om een goed bedoelde daad van de machinisten zo de kop in te drukken. Die denken volgende keer nog wel 10x na voordat ze daar stoppen.
quote:Hoi Durk,
Ik vind het prettig dat er media aandacht bij komt. Ik zag dat Maatschappij voor Beter OV dit opgepikt heeft, Fok! een nieuwsbericht heeft gestart, en er op Twitter aandacht voor is. Prachtig!
Vandaag kreeg ik van collega's een betreurend bericht, dat het afgeschoven word op de machinisten.
Doordat het Thialf zo druk was, zijn er machinisten op eigen gelegenheid gaan stoppen. De Bijsturing heeft dit opgepakt, en heeft meerdere treinen laten stoppen. Want er waren veel reizigers voor. Wat ik hier heb begrepen circa 200. Hiervan waren circa 90 gedupeerde reizigers met een OV-Chipkaart.
Doordat dit niet officieel in de systemen is gezet, is het de schuld van de machinisten. Want NS had toch geen mogelijkheid om de CiCo's te plaatsen?
Wanneer een trein stopt op IJsstadion, word hier een verzoek voor ingediend bij NS Reizigers door de schaatsbond. Helaas is dat nu niet gedaan, ongeacht het grote verwachtte reizigersaantal voor dit evenement. Om de reizigers extra service te verlenen, zijn deze stops wel ingelast.
Helaas kan ik vanuit mijn positie niet meer betekenen in deze kwestie. Ik hoop dat hier wel iets mee gedaan wordt. Misschien dat Maatschappij voor Beter OV of ROVER hier meer in kan betekenen.
Die moet maar eens gemolken worden danquote:Op donderdag 8 maart 2012 20:09 schreef James1988 het volgende:
En moedertje stuntkoe staat erbij en kijkt ernaar.
hihi kNSb hihiquote:Op donderdag 8 maart 2012 20:13 schreef greavy het volgende:
Het laten stoppen van treinen op Heerenveen IJsstadion is op verzoek van de schaatsbond.
Ik had iets rigoureuzers in gedachtenquote:Op donderdag 8 maart 2012 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die moet maar eens gemolken worden dan
gangrapen, radbraken, vierendelen, kielhalen?quote:Op donderdag 8 maart 2012 20:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik had iets rigoureuzers in gedachten
Kan allemaal, maar dat is wellicht weer te rigoureus.quote:Op donderdag 8 maart 2012 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
gangrapen, radbraken, vierendelen, kielhalen?
Vier van die melkzuigers erop en een ring door de neusquote:Op donderdag 8 maart 2012 20:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Kan allemaal, maar dat is wellicht weer te rigoureus.
Afzetten en in een krat terugsturen naar de boerderij van waar ze is weggelopen
Neuh, kennis laten maken met de nadelen van de heilige koe is genoeg.quote:Op donderdag 8 maart 2012 20:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vier van die melkzuigers erop en een ring door de neus
Schaam je je niet? Je lijkt de NS wel.quote:Verder is er altijd gezeik vanuit de reiziger. Als we die mensen proberen te vervoeren (In dit geval vanaf ijsstadion.) is het niet goed, want men kan niet inchecken. Als we de mensen daar niet hadden vervoerd was iedereen erop gedoken dat 'de kut NS weer eens niet had opgelet.".
Verder is op onderstaande bron te zien dat er stempelautomaten aanwezig zijn en staat er op de website van de NS dat er geen Cico's zijn en kaartautomaten. Voorbereid op reis heet dat. De informatie is er wel, maar de reiziger is te lamlendig om die te gebruiken en vervolgens krijgt de NS de volle laag over zich heen.
Hij loopt maar wat te zuigen, laat gaanquote:Op donderdag 8 maart 2012 20:46 schreef DriekOplopers het volgende:
Je moet je diep, heel erg diep schamen voor de gigantische klantminachting die van je afdruipt. En dan druk ik mij nog mild uit.
Ach, sneeuwploeg erop en gaan.quote:Op donderdag 8 maart 2012 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Vriend van me stuurde deze foto uit Oostenrijk. Wissels verwarmen doe je ZO![]()
[ afbeelding ]
Okee, je hebt er nog steeds geen fuck aan als er een meter sneeuw op de rest van de lijn ligt, maar het idee is er
sowieso wordt gesproken over een ICE die gaat testen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 21:23 schreef James1988 het volgende:
Heeeeeeerlijk.
Maar ik zag het ook maar op de Twitter-feed van Railcolor
edit: over Railcolor gesproken, zij hebben deze foto geplaatst van een BR189 die proefritten aan het doen is op de Hanzelijn:
[ link | afbeelding ]
De afgelopen maanden is er al getest met diesellocs (6400-serie), nu is dus een E-loc aan de beurt. Er gaan geruchten dat verschillende soorten exotisch materieel nog proefritten gaan maken, waaronder buitenlandse hogesnelheidstreinen.
Poortjes ofzo? Gister was er nog niks.quote:Op donderdag 8 maart 2012 21:46 schreef Guppyfriend het volgende:
Op Arnhem zijn ze een ingangscontrole aan het opzetten. Terwijl er zo een heel Gelredome aan concertgangers aankomt ... Goed voor de doorstroming wel
Nee, dranghekken, en dan moet iedereen z'n kaartje laten zien of inchecken voor ie naar de treinen mag. Kost altijd best veel tijdquote:Op donderdag 8 maart 2012 21:57 schreef Xetran het volgende:
[..]
Poortjes ofzo? Gister was er nog niks.
Ik schaam me niet voor mijn mening.quote:Op donderdag 8 maart 2012 20:46 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Schaam je je niet? Je lijkt de NS wel.
De laatste keer dat ik het meemaakte ging het erg snel. Maar toen was er geen voetbalwedstrijd.quote:Op donderdag 8 maart 2012 21:58 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nee, dranghekken, en dan moet iedereen z'n kaartje laten zien of inchecken voor ie naar de treinen mag. Kost altijd best veel tijd
Nu is er een concert van Anouk, het os bijna afgelopen geloof ik. En dat soort mensen gaat 1x per jaar met de trein. Dat schiet dus nooit opquote:Op donderdag 8 maart 2012 22:00 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik het meemaakte ging het erg snel. Maar toen was er geen voetbalwedstrijd.
Oh Anouk. Daar komen vast niet veel mensen op af.quote:Op donderdag 8 maart 2012 22:03 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nu is er een concert van Anouk, het os bijna afgelopen geloof ik. En dat soort mensen gaat 1x per jaar met de trein. Dat schiet dus nooit op
zeker weten?quote:Op donderdag 8 maart 2012 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh Anouk. Daar komen vast niet veel mensen op af.
Er zijn genoeg mensen die er anders over denkenquote:Op donderdag 8 maart 2012 22:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
t zou niet moeten want anouk is kut
Helaas wel ja.quote:Op donderdag 8 maart 2012 22:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen die er anders over denken
Die zijn dom.quote:Op donderdag 8 maart 2012 22:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen die er anders over denken
quote:Op donderdag 8 maart 2012 21:58 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nee, dranghekken, en dan moet iedereen z'n kaartje laten zien of inchecken voor ie naar de treinen mag. Kost altijd best veel tijd
Op die eerste foto lijkt het naast het rechter spoor net een geel sein, maar als je die tweede ziet zie dat daar wel degelijk rood zit!quote:Op donderdag 8 maart 2012 22:38 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
NMBS2811+Prio
[ [url=http://farm8.staticflickr.com/7039/6965234857_88cc7b641a_z.jpg]afbeelding ][/url]
CrossRail DE6312
Ga ik ook vanuit, alle DBS 1600'den worden dat.quote:Op donderdag 8 maart 2012 22:40 schreef James1988 het volgende:
Mooie platen hoor... dat geel zal tzt ook wel Verkehrsrot worden denk ik
Is toch tijdelijkquote:Op donderdag 8 maart 2012 22:40 schreef Xetran het volgende:
[..]. Ik ga voortaan wel naar Velperpoort dan.
Eerst kun je niet wachten totdat je de rode 1600 voor je lens hebt, en nu wil je 'eindelijk' een gele 1600 op de foto hebben. Treinspotters, rare mensen zijn het toch ookquote:Op donderdag 8 maart 2012 22:38 schreef greavy het volgende:
En eindelijk weer een gele 1600 voor deze trein
Ja, het was de planning om deze trein enkel nog met rood te gaan rijden... Er had inmiddels een tweede op de baan moeten zijn. Dus nu ik 'm nog met geel kan platen, doe ik datquote:Op donderdag 8 maart 2012 22:44 schreef dennistd het volgende:
[..]
Eerst kun je niet wachten totdat je de rode 1600 voor je lens hebt, en nu wil je 'eindelijk' een gele 1600 op de foto hebben. Treinspotters, rare mensen zijn het toch ook
Ja maar wel met het logo op ze kop. In geel-roodquote:
Failquote:Op donderdag 8 maart 2012 22:48 schreef greavy het volgende:
Helaasch met contrastvlak. En idd, logo verkeerd om.
En heb je inhoudelijk nog wat te zeggen, of snap je nu dat je gewoon een heel slecht verhaal hebt?quote:Ik schaam me niet voor mijn mening.
ik was liever naar nijverdal gegaan, maarja; morgen afrijden.quote:Op donderdag 8 maart 2012 23:38 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik vind 't best kut voor je dat je in Bilthoven moet zijn...
Waar kijk ik naar?quote:Op donderdag 8 maart 2012 23:44 schreef Yreal het volgende:
Blijft niks van over op de foto door de zonnewering, maar ik had geweldig uitzicht vandaag
[ afbeelding ]
hahaha beterquote:Op vrijdag 9 maart 2012 07:47 schreef greavy het volgende:
Vanmiddag intakegesprek bij het Scheepvaart en Transport College
Voor de Machinistenopleiding
Dat is snel.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:01 schreef Peterselieman het volgende:
Oeps: Viaduct Utrecht op instorten
Ding is nog in aanbouw
Fyra Rotterdam - Schiphol - Amsterdam Zuid - Almere - Zwolle?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:00 schreef zponz het volgende:
Even over evt. hogesnelheidstreinen die gaan testen op de hanzelijn... Dat is toch helemaal niet interessant? Het is denk ik niet aannemelijk dat er een 'hogesnelheids'-dienst wordt uitgevoerd op (?Amsterdam? )- Zwolle ofwel?
Thalys Groningen - Parijs?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Fyra Rotterdam - Schiphol - Amsterdam Zuid - Almere - Zwolle?
delfzijl - parijs.quote:
zeker weten dat er niets mis is met je ogen?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:04 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
gisteren reed er zoeen nieuwe fyra over het traject. STond nog ff stil op rotterdam cs.
kekke trein hoor.
De huidige route is toch sneller? En die andere routes lijken me niet zo'n goed plan...quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:03 schreef James1988 het volgende:
[..]
Fyra Rotterdam - Schiphol - Amsterdam Zuid - Almere - Zwolle?
de stoelen zien er leuk uit. voor de rest is het aids op wielen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zeker weten dat er niets mis is met je ogen?
En ben door naar de volgende ronde, de medische/psychische keuringen!quote:Op vrijdag 9 maart 2012 07:47 schreef greavy het volgende:
Vanmiddag intakegesprek bij het Scheepvaart en Transport College
Voor de Machinistenopleiding
Zoals de Fyra V250 er nu uitziet is ook niet hoe ze oorspronkelijk is ontworpen. Het gewijzigde ontwerp komt door de gewijzigde botsnormen, die o.a. een veel sterkere neus vereisen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:23 schreef Peterselieman het volgende:
wilde net zeggen. Ding lijkt wel ontworpen door een kind van 3
In de VS is er toch één HSL van Washington naar Boston?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:51 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Toen ik hier naar keek dacht ik eerst dat er een Fyra in het laatste plaatje zou staan, de rest had precies hetzelfde kunnen blijven:![]()
[ afbeelding ]
weet ik, alleen zo klinkt het leukerquote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zoals de Fyra V250 er nu uitziet is ook niet hoe ze oorspronkelijk is ontworpen. Het gewijzigde ontwerp komt door de gewijzigde botsnormen, die o.a. een veel sterkere neus vereisen.
Dit was het oorspronkelijke ontwerp:
[ afbeelding ]
Ja, dat slot is voor bediening van het cateringliftje. Omdat de railcateraar al een flink aantal jaar niet meer met een karretje rondrijdt wordt die lift niet meer gebruikt. Bij de eerstvolgende grote revisie zal de liftmechanica dan ook verwijderd worden.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:53 schreef lyolyrc het volgende:
Twee dingen die ik me zat af te vragen en jullie hebben misschien wel de antwoorden:
Het viel me gisteren op dat er in VIRM (8743) met lift een slot in de zijkant van een bank zit. Is dat voor de bediening van die lift? Er zit namelijk ook een slot op die liftdeur.
ProRail heeft een ongevallenbestrijdingsdienst, hun auto's zijn inderdaad voorzien van een livrei die lijkt op die van een politiewagen. Of dat ook prioriteitsvoertuigen zijn, weet ik niet.quote:Heeft ProRail prioriteitsvoertuigen in dienst? Mijn moeder beweerde dat ze vandaag een wagen met licht- en geluidssignalen had gezien die veel leek op een politiewagen. Er stond echter ProRail op de zijkant.
Datquote:En gefeliciteerd, greavy!
Trein aan de kant en in de struiken. Of je moet de mazzel hebben dat je een toilet aan boord van je loc hebt, zoals de Prima II van Alstom. (brochure, pagina 7, item 4)quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:56 schreef JochemP het volgende:
Wat nou als een machinist in een vrachttrein moet plassen?
Je hebt ze ook met de blauwe zwaaipittenquote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:56 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, dat slot is voor bediening van het cateringliftje. Omdat de railcateraar al een flink aantal jaar niet meer met een karretje rondrijdt wordt die lift niet meer gebruikt. Bij de eerstvolgende grote revisie zal de liftmechanica dan ook verwijderd worden.
[..]
ProRail heeft een ongevallenbestrijdingsdienst, hun auto's zijn inderdaad voorzien van een livrei die lijkt op die van een politiewagen. Of dat ook prioriteitsvoertuigen zijn, weet ik niet.
[ afbeelding ]
bron foto
[..]
Dat
succes en feliquote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:39 schreef greavy het volgende:
[..]
En ben door naar de volgende ronde, de medische/psychische keuringen!![]()
Die karretjes zijn de spoormodules. Die kunnen met 60 km/h over het spoor naar de ongevalsplek rijden.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:06 schreef greavy het volgende:
[..]
Die karretjes bij de laatste truck worden op het spoor gezet, en kunnen dan via het spoor naar plek des onheils rijden.
Dan zal het één van de 4 genoemde zijn. Zij mogen de sirene bij noodgevallen (ongevallen, brand, e.d.) op het spoor gebruiken als er echt haast bij is.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:10 schreef lyolyrc het volgende:
Het zou goed kunnen dat het een van de voertuigen was zoals greavy hier post. Het overige verkeer ging in ieder geval aan de kant.
Ze willen gewoon vóór de lijn wordt opgeleverd alles getest hebben wat er te testen valt. Daarom sturen ze er ook even een willekeurige trein overheen die minstens 200 haalt, als dat lukt dan weten we vast dat het kán.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:00 schreef zponz het volgende:
Even over evt. hogesnelheidstreinen die gaan testen op de hanzelijn... Dat is toch helemaal niet interessant? Het is denk ik niet aannemelijk dat er een 'hogesnelheids'-dienst wordt uitgevoerd op (?Amsterdam? )- Zwolle ofwel?
Haha heerlijk die naïviteit. Als de gewone IC Zwolle - Amersfoort - Rotterdam sneller is dan een eventuele Fyra Zwolle - Lelystad - Schiphol - Rotterdam, dan lossen ze dat bij NS gewoon op door wat extra perrons een Intercity-status te geven. Wezep, Harderwijk, Den Dolder, Woerden etc.. Net zoveel als nodig is om Fyra een minuut sneller te laten zijn.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:13 schreef zponz het volgende:
[..]
De huidige route is toch sneller? En die andere routes lijken me niet zo'n goed plan...
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:58 schreef greavy het volgende:
Omdat Leer (Ostfriesl.) (D) niet binnen het "Vrij" gebied valt? Tenzij bij Arriva dit wel kan, maar dat vraag ik mij sterk af.
quote:Voor de Arriva trein Groningen - Leer staan wel in- en uitcheckpalen en een kaartautomaat op de Duitse stations in Weener en Leer (Ostfriesland) van de Noordelijke Nevenlijnen. Abonnementen zijn echter geldig tot Nieuweschans (zoals OV-Jaarkaart/NS-Jaarkaart). Het laatste gedeelte kan op saldo worden gereisd. De prijs van het traject Leer - Groningen met een OV-chipkaart Arriva kortingskaart is goedkoper dan met het papieren Arriva vervoerbewijs. Internationale vervoerbewijzen zijn ook geldig op dit traject, maar kunnen alleen gekocht worden bij een NS-kaartautomaat of de Duitse spoorwegen, niet bij Arriva. Verder kan een enkele reis/dagretour bij de Arriva Store gekocht worden of een E-ticket via de website van Arriva. Verder reizen dan station Leer kan met de Deutsche Bahn (geen OV-chipkaart).
http://nl.wikipedia.org/wiki/OV-chipkaart#Trein
Zat vandaag in de IC Den Haag -Venlo, dat was een koploper/ICMm. Vaak wordt er met ICR gereden op dat traject.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 21:46 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Wat is Den Haag Centraal een saai station zeg...![]()
Een handvol VIRM, tig SLETjes, en o ja, ook nog een verdwaalde koploper die mij weer naar Deventer brengt
Ah, daarom zie ik nooit VIRM op dat traject, ik vermijd zoveel mogelijk de spits. Ik stop of ver voor 5 uur met werken of na 7 uurquote:Op vrijdag 9 maart 2012 23:22 schreef James1988 het volgende:
In die IC rijdt ook VIRM mee tijdens de spitsen.
Het viel me inderdaad al op dat de weg afgesloten wasquote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:01 schreef Peterselieman het volgende:
Oeps: Viaduct Utrecht op instorten
Ding is nog in aanbouw
Dat zie je ook bij Connexxion: rittijden tussen de voorlaatste en de laatste halte die surrealistisch ruim zijn.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:19 schreef DriekOplopers het volgende:
Klopt. Zo smokkel je de punctualiteitscijfers verder omhoog. Zie ook de reactie van Voor Beter OV:
http://www.voorbeterov.nl/120309.php
Groeten,
Driek
Lees verschillende berichten.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 06:15 schreef greavy het volgende:
[..]
Volgens de Arriva Store op Leeuwarden kan ik gewoon gratis reizen als ik in Leer incheck.
Kan gewoon bij uitchecken verwerkt worden door een extra bedrag af te schrijven (als het boven de ¤10 komt).quote:Op zaterdag 10 maart 2012 10:41 schreef dennistd het volgende:
Het zou van de gekke zijn als je daarvoor een boete zou krijgen... Dan moet het systeem maar herkennen dat er op het Duitse deel niet gereisd kan worden en een X bedrag afschrijven naast het inchecken met vrij reizen. Op zich zou het makkelijk kunnen door gewoon 3 transacties achter elkaar uit te laten voeren door die paal.
Ja, ging meteen over m'n nekquote:Op zaterdag 10 maart 2012 12:52 schreef b2py het volgende:
WTF heeft NsHispeed nou weer gepost op Facebook :S
http://www.facebook.com/p(...).194556471746&type=1
Let op, is ranzig!
Zal wel gehackt zijn oid..
quote:Bedankt voor de waarschuwing! Maar nee, het was geen rat maar een klein dood muisje en nee, de pagina is niet gehackt maar de foto moest op een persoonlijk account gezet worden ipv @NSHispeed. Foutje! Ik heb de ietwat onsmakelijke foto toch maar verwijderd, al had ie al 4 likes te pakken.
Kon er wel om lachenquote:Op zaterdag 10 maart 2012 12:52 schreef b2py het volgende:
WTF heeft NsHispeed nou weer gepost op Facebook :S
http://www.facebook.com/p(...).194556471746&type=1
Let op, is ranzig!
Zal wel gehackt zijn oid..
Je staat al in de startblokken om er een bericht over te maken?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 14:43 schreef Peter het volgende:
[..]
Nu is het wachten op pikante privéfoto's
Tuurlijk..quote:Op zaterdag 10 maart 2012 14:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je staat al in de startblokken om er een bericht over te maken?
Uitwerking van de 2011 folder?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:54 schreef o.us het volgende:
Ik zag dit laatst verschijnen, een ad over Het Nieuwe Spoorplan.
In hoeverre is dit serieus te nemen? http://beterspoor.nl/het-nieuwe-spoorplan
Heb de pdf gelezen en het klinkt aardig goed imo.
Niet. Extra treinen waar de capaciteit niet voor is, extra stations waar geen behoefte voor is en het laten rijden van verschillende vervoerders op hetzelfde traject wordt een ramp op OV-Chipkaart gebied.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:54 schreef o.us het volgende:
Ik zag dit laatst verschijnen, een ad over Het Nieuwe Spoorplan.
In hoeverre is dit serieus te nemen?
Verschillende vervoerders op hetzelfde traject? Is het niet zo dat buiten de IC's om er maar 1 vervoerder zal zijn per gebied?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 18:07 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Niet. Extra treinen waar de capaciteit niet voor is, extra stations waar geen behoefte voor is en het laten rijden van verschillende vervoerders op hetzelfde traject wordt een ramp op OV-Chipkaart gebied.
quote:Op zaterdag 10 maart 2012 09:55 schreef Aether het volgende:
[..]
Lees verschillende berichten.
Hier bijvoorbeeld www.rover.nl/index.php/In(...)mailing-view/44.html
Eventuele abonnementen die op de OV-chipkaart staan zijn wel geldig. Een reiziger met bijvoorbeeld een abonnement “Altijd Vrij” heeft alleen een aansluitend treinkaartje vanaf de grens nodig.
Lijkt me dat je vanaf de grens op saldo reist?
Volgens de medewerker in de Arriva Store in Leeuwarden gisteravond, en vanochtend de Machinist te Leer, heb je bij het inchecken in Leer een geldig vervoersbewijs. Leer is opgenomen in de OV-Chipkaart tarieven van Arriva. Met Altijd Vrij, Weekend Vrij etc heb je in vrij-reizen periode vrij reizen.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 11:48 schreef MaxMark het volgende:
Wat betreft het gratis reizen naar Leer: Ik heb het voorgelegd aan meerdere stewards en persvoorlichters, terwijl we bij Arriva in de kantine zaten. Allemaal hebben ze gezegd dat je wél hoort te betalen vanaf de grens, maar geen papieren kaartje hoeft aan te schaffen en gewoon moet in/uitchecken op Leer. Ik heb ze ook gezegd dat er dan nog steeds ¤0,00 wordt afgeschreven van je saldo; "Dat is raar. Dan heb je gewoon geluk, maar je doet dus niks fout".
Hun probleem dus
Ik weet het. Van Leeuwen Buizen heeft het spoorvervoer weer hervat, nadat sinds 21 februari 2011 geen trein meer daarheen heeft gereden. Loc was de 6439, met 2 beladen wagens met buizen. Zelf was ik jammer genoeg niet thuis, mijn moeder heeft het gezien vanaf het balkon (kijk op de stamlijn vanaf balkon)quote:Op zaterdag 10 maart 2012 14:56 schreef Peterselieman het volgende:
@greavy, je zei dat het spoorvervoer bij die buizenmaker in Zwijndrecht gestopt was, maar toch is er weer een treintje geweest
http://forum.beneluxspoor(...)82337.html#msg682337
SPOILER: Pas op: afkortingenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Waarom zijn ze er dan überhaupt mee gestopt?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 19:16 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik weet het. Van Leeuwen Buizen heeft het spoorvervoer weer hervat, nadat sinds 21 februari 2011 geen trein meer daarheen heeft gereden. Loc was de 6439, met 2 beladen wagens met buizen. Zelf was ik jammer genoeg niet thuis, mijn moeder heeft het gezien vanaf het balkon (kijk op de stamlijn vanaf balkon)
Was/is te duur.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 19:37 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Waarom zijn ze er dan überhaupt mee gestopt?
Het is ook serieus te nemen. De FMN (Federatie Mobiliteitsbedrijven Nederland: Arriva, Veolia, Connexxion en Syntus) is niet over één nacht ijs gegaan. In plaats daarvan is er veel binnen- en buitenlandse expertise bijgehaald. Eén van die experts is Paul Blumenthal, één van de architecten van het Rail2000-plan van de SBB.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:54 schreef o.us het volgende:
Ik zag dit laatst verschijnen, een ad over Het Nieuwe Spoorplan.
In hoeverre is dit serieus te nemen? http://beterspoor.nl/het-nieuwe-spoorplan
Heb de pdf gelezen en het klinkt aardig goed imo.
Onzin, onzin en onzin.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 18:07 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Niet. Extra treinen waar de capaciteit niet voor is, extra stations waar geen behoefte voor is en het laten rijden van verschillende vervoerders op hetzelfde traject wordt een ramp op OV-Chipkaart gebied.
quote:Op zaterdag 10 maart 2012 19:30 schreef dennistd het volgende:
Gingen er trouwens nog mensen van hier mee morgen met de HSA 186?
Het eerste deel van de reis heb ik al uit de reisplanner kunnen halen, de rest staat er niet in volgens mij:ja, ik ben er bijSPOILER: Pas op: afkortingenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Dus volgens jou is er tussen Breda - Tilburg wel plek voor 2 extra 'regiosprinters'quote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Onzin, onzin en onzin.
Capaciteit = infrastructuur, en de infrastructuur moet in dienst staan van de treindienst die geboden wordt. Als de capaciteit ontoereikend is wordt er een overbelastverklaring ingediend, waarna er oplossingen voor de problemen worden uitgewerkt. Zoals al eerder is gebleken zijn de FMN-bedrijven best bereid om zelf te investeren in infrastructuur, waar nodig.
Station Oisterwijk Pannenschuur? Eindhoven Airport? Please..quote:Extra stations: als er in het geheel geen behoefte aan zou zijn, zou de FMN dat ook niet voorstellen. Immers, er moet geïnvesteerd worden en een extra stop voor een trein kost veel geld (kosten voor het gebruikmaken van een halte, energiekosten, rijpaden, enz).
Er zal niet meer hinder zijn, maar aanzienlijk méér reizigers zullen de huidige hinder gaan ondervinden.quote:OV-chipkaart: Het is nu al een drama wanneer je overstapt van vervoerder A naar B, zelfs al zouden er 3 vervoerders op een knooppuntstation komen (bijv. NS, Arriva, Veolia) dan zal het meerendeel van de reizigers daar niet meer hinder van ondervinden dan nu.
Ik ben het absoluut met hem eens. zeker met dit deel:quote:
Het is echt nodig om beslissingen meer landelijk door te rekenen. Zo kun je voorkomen dat een vertraagde trein in de buurt van knooppunt 1 ervoor zorgt dat treinen bij knooppunten 2 en 3 er last van krijgen, omdat een IC bijvoorbeeld achter een vertraagde stopper zit en daardoor later weer meer treinen op gaat houden.quote:“Een van onze meest opmerkelijke bevindingen is dat een intercity die moet stoppen vanwege een stoptrein die voor hem rijdt, zomaar twee tot drie minuten vertraging kan oplopen. En dit gebeurt stelselmatig, terwijl het helemaal niet nodig is. Als de intercity precies weet wanneer de voorligger de baan heeft vrijgemaakt, kan hij eerder zijn snelheid aanpassen, komt hij niet meer stil te staan en hoeft hij ook niet te wachten op het groene sein van de verkeersleider. Als verkeersleiders bovendien een beslissingsondersteunend systeem gebruiken, kunnen ze weloverwogen keuzes maken als er conflicten ontstaan bij complexe knooppunten. ‘Deze trein houd ik een beetje terug, deze laat ik wat sneller gaan…’”
Er gaat al gewerkt worden aan seinoptimalisatie om zo meer treinen over dezelfde infra te kunnen gooien.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:46 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dus volgens jou is er tussen Breda - Tilburg wel plek voor 2 extra 'regiosprinters'?
Wat is de meerwaarde van bijvoorbeeld Houten Castellum of Almere Poort dan, ten opzichte van de stations die jij noemt? Een station voor Eindhoven Airport kan juist goed zijn voor de ontwikkeling van de luchthaven en dus de regio.quote:Station Oisterwijk Pannenschuur? Eindhoven Airport? Please...
Dat is vervelend, maar ook daar wordt aan gewerkt, als ik me de posts van greavy enkele delen terug goed herinner. Ook ticketing mag de ontwikkeling en exploitatie van de treindienst niet in de weg staan, net zo min als de infrastructuur.quote:Er zal niet meer hinder zijn, maar aanzienlijk méér reizigers zullen de huidige hinder gaan ondervinden.
Tien jaar geleden: Plan V, T, Sprinterdrie, Citypendels, DDAR, ICR, ICRm, Intercity+, Plan W, ICK, K4, Koplopers, DDM-rijtuig in de Intercity naar Venlo soms, wel wat meer afwisseling ja.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 21:46 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Wat is Den Haag Centraal een saai station zeg...![]()
Een handvol VIRM, tig SLETjes, en o ja, ook nog een verdwaalde koploper die mij weer naar Deventer brengt
Dat er al een hoop overbodige stations bestaan, lijkt me niet een goede reden om er nog maar een paar overbodige stations bij te stoppen.. Eindhoven Airport zou best nuttig kunnen zijn, o.a. voor de wijken Acht en Woensel-Noord, maar er is al zoveel geld gegooid in het Phileas busproject en aparte busbanen van Centraal naar Airport dat een investering in zo'n station me niet reëel lijkt.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat is de meerwaarde van bijvoorbeeld Houten Castellum of Almere Poort dan, ten opzichte van de stations die jij noemt? Een station voor Eindhoven Airport kan juist goed zijn voor de ontwikkeling van de luchthaven en dus de regio.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |