abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 10 maart 2012 @ 14:52:22 #276
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_108939515
Trouwens: http://www.hsm-814.nl/

Ze willen een replica van een oude stoomloc gaan bouwen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 10 maart 2012 @ 14:56:09 #277
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_108939606
@greavy, je zei dat het spoorvervoer bij die buizenmaker in Zwijndrecht gestopt was, maar toch is er weer een treintje geweest
http://forum.beneluxspoor(...)82337.html#msg682337
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_108940707
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 14:51 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je staat al in de startblokken om er een bericht over te maken?
Tuurlijk..

Maar eerst: Publiek ontevreden over Spoorwegen
dag
  zaterdag 10 maart 2012 @ 17:54:07 #279
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_108944310
Ik zag dit laatst verschijnen, een ad over Het Nieuwe Spoorplan.
In hoeverre is dit serieus te nemen? http://beterspoor.nl/het-nieuwe-spoorplan

Heb de pdf gelezen en het klinkt aardig goed imo.
Feyenoord Rotterdam
pi_108944585
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 17:54 schreef o.us het volgende:
Ik zag dit laatst verschijnen, een ad over Het Nieuwe Spoorplan.
In hoeverre is dit serieus te nemen? http://beterspoor.nl/het-nieuwe-spoorplan

Heb de pdf gelezen en het klinkt aardig goed imo.
Uitwerking van de 2011 folder?
http://www.treinreiziger.(...)euwe%20Spoorplan.pdf

Ook wel interessant:
http://www.treinreiziger.(...)aan%20ons%20over.pdf
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_108944606
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 17:54 schreef o.us het volgende:
Ik zag dit laatst verschijnen, een ad over Het Nieuwe Spoorplan.
In hoeverre is dit serieus te nemen?
Niet. Extra treinen waar de capaciteit niet voor is, extra stations waar geen behoefte voor is en het laten rijden van verschillende vervoerders op hetzelfde traject wordt een ramp op OV-Chipkaart gebied.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 18:11:05 #282
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_108944691
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 18:07 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Niet. Extra treinen waar de capaciteit niet voor is, extra stations waar geen behoefte voor is en het laten rijden van verschillende vervoerders op hetzelfde traject wordt een ramp op OV-Chipkaart gebied.
Verschillende vervoerders op hetzelfde traject? Is het niet zo dat buiten de IC's om er maar 1 vervoerder zal zijn per gebied?
Net Brabant, Net Limburg, Net Noord etc. Al die netten doen mij sterk denken aan de Parijse RER-systeem.

[ Bericht 2% gewijzigd door o.us op 10-03-2012 18:12:44 ]
Feyenoord Rotterdam
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 10 maart 2012 @ 18:56:49 #283
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_108945926
mja, je hebt wel bij veel stations meerdere vervoerders. Zijn de knooppunten. Het kan werken, maar het risico dat je neemt is wel erg groot.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 10 maart 2012 @ 19:14:48 #284
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_108946388
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 09:55 schreef Aether het volgende:

[..]

Lees verschillende berichten.

Hier bijvoorbeeld www.rover.nl/index.php/In(...)mailing-view/44.html

Eventuele abonnementen die op de OV-chipkaart staan zijn wel geldig. Een reiziger met bijvoorbeeld een abonnement “Altijd Vrij” heeft alleen een aansluitend treinkaartje vanaf de grens nodig.

Lijkt me dat je vanaf de grens op saldo reist?
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 11:48 schreef MaxMark het volgende:
Wat betreft het gratis reizen naar Leer: Ik heb het voorgelegd aan meerdere stewards en persvoorlichters, terwijl we bij Arriva in de kantine zaten. Allemaal hebben ze gezegd dat je wél hoort te betalen vanaf de grens, maar geen papieren kaartje hoeft aan te schaffen en gewoon moet in/uitchecken op Leer. Ik heb ze ook gezegd dat er dan nog steeds ¤0,00 wordt afgeschreven van je saldo; "Dat is raar. Dan heb je gewoon geluk, maar je doet dus niks fout".
Hun probleem dus :Y)
Volgens de medewerker in de Arriva Store in Leeuwarden gisteravond, en vanochtend de Machinist te Leer, heb je bij het inchecken in Leer een geldig vervoersbewijs. Leer is opgenomen in de OV-Chipkaart tarieven van Arriva. Met Altijd Vrij, Weekend Vrij etc heb je in vrij-reizen periode vrij reizen.
En ik heb in Leer ingecheckt, en dat klopte ook. Is geen cent afgeschreven.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 19:16:00 #285
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_108946420
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 14:56 schreef Peterselieman het volgende:
@greavy, je zei dat het spoorvervoer bij die buizenmaker in Zwijndrecht gestopt was, maar toch is er weer een treintje geweest
http://forum.beneluxspoor(...)82337.html#msg682337
Ik weet het. Van Leeuwen Buizen heeft het spoorvervoer weer hervat, nadat sinds 21 februari 2011 geen trein meer daarheen heeft gereden. Loc was de 6439, met 2 beladen wagens met buizen. Zelf was ik jammer genoeg niet thuis, mijn moeder heeft het gezien vanaf het balkon (kijk op de stamlijn vanaf balkon)
  Redactie Sport zaterdag 10 maart 2012 @ 19:28:43 #286
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_108946769
Vanaf december komen er trouwens 's morgens een paar extra ritten Hengelo-Deventer-Zwolle en 's avonds in de andere richting, aangezien de knoop in Deventer uit elkaar getrokken wordt en Nijverdal nog niet klaar is. Een reis Enschede-Zwolle zou dan een kwartier langer gaan duren. De trein staat gepland met Plan V en gaat stoppen op Almelo, Wierden en Holten.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zaterdag 10 maart 2012 @ 19:30:17 #287
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_108946816
Gingen er trouwens nog mensen van hier mee morgen met de HSA 186?
Het eerste deel van de reis heb ik al uit de reisplanner kunnen halen, de rest staat er niet in volgens mij:
SPOILER: Pas op: afkortingen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_108947002
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 19:16 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik weet het. Van Leeuwen Buizen heeft het spoorvervoer weer hervat, nadat sinds 21 februari 2011 geen trein meer daarheen heeft gereden. Loc was de 6439, met 2 beladen wagens met buizen. Zelf was ik jammer genoeg niet thuis, mijn moeder heeft het gezien vanaf het balkon (kijk op de stamlijn vanaf balkon)
Waarom zijn ze er dan überhaupt mee gestopt?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 19:52:37 #289
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_108947470
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 19:30 schreef dennistd het volgende:Pas op: afkortingen
o|O
  Redactie Sport zaterdag 10 maart 2012 @ 19:53:54 #290
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_108947518
Ik waarschuw nog wel netjes :@
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 10 maart 2012 @ 20:02:52 #291
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_108947792
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 19:37 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Waarom zijn ze er dan überhaupt mee gestopt?
Was/is te duur.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 20:04:34 #292
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_108947852
Vandaag reed een gezelschap van oa Göttingen naar Papenburg (bezoek Meyer werf) en Emden. Hier komt de trein Papenburg binnen rijden.

De rijtuigen in de stam:
- WTB 2271, D-WTB 75 80 28-11 002-4
- WTB 2481, D-WTB 75 80 28-11 004-0
- WTB 2341, D-WTB 75 80 28-11 003-2
- D-CBB 56 80 89-80 105-0
- D-CBB 56 80 89-43 003-3 WGm
- D-CBB 56 80 10-80 142-7 Am
- D-CBB 56 80 10-40 111-1 Am
- D-CBB 56 80 10-80 141-9 Am
- D-CBB 56 80 10-40 006-3 Aom
- D-CBB 56 80 19-94 006-9 Avmz
- D-RhBG 56 80 85-90 002-1 ARDmh
- D-RhBG 56 80 88-35 022-4 WR
- D-RhBG 56 80 81-70 002-8


03 1010+rijtuigen


03 1010+Meyer Werft express


03 1010+Meyer Werft express


03 1010+Meyer Werft express


Siemens PCW7
Deze Herkules-lok staat normaal in het testcentrum Wildenrath, maar mocht vandaag de stoomtrein assisteren.
pi_108947900
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 20:02 schreef greavy het volgende:

[..]

Was/is te duur.
Kennelijk niet meer dus :P
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 20:24:53 #294
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_108948536
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 17:54 schreef o.us het volgende:
Ik zag dit laatst verschijnen, een ad over Het Nieuwe Spoorplan.
In hoeverre is dit serieus te nemen? http://beterspoor.nl/het-nieuwe-spoorplan

Heb de pdf gelezen en het klinkt aardig goed imo.
Het is ook serieus te nemen. De FMN (Federatie Mobiliteitsbedrijven Nederland: Arriva, Veolia, Connexxion en Syntus) is niet over één nacht ijs gegaan. In plaats daarvan is er veel binnen- en buitenlandse expertise bijgehaald. Eén van die experts is Paul Blumenthal, één van de architecten van het Rail2000-plan van de SBB.

Het plan is zeer concreet en de FMN staat te popelen om het uit te voeren. Het zal ook gedeeltelijk ten uitvoer komen, als Schultz haar zin krijgt zullen vanaf 2015 in ieder geval 2 van de 5 regionetten gerealiseerd worden. Bij een latere evaluatie zouden eventueel nog meer regionetten gerealiseerd kunnen worden.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 18:07 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Niet. Extra treinen waar de capaciteit niet voor is, extra stations waar geen behoefte voor is en het laten rijden van verschillende vervoerders op hetzelfde traject wordt een ramp op OV-Chipkaart gebied.
Onzin, onzin en onzin.

Capaciteit = infrastructuur, en de infrastructuur moet in dienst staan van de treindienst die geboden wordt. Als de capaciteit ontoereikend is wordt er een overbelastverklaring ingediend, waarna er oplossingen voor de problemen worden uitgewerkt. Zoals al eerder is gebleken zijn de FMN-bedrijven best bereid om zelf te investeren in infrastructuur, waar nodig.

Een alternatief voor meer infrastructuur is grotere treinen. Ik denk dat FMN capabel genoeg is om te bepalen waar, indien nodig, dubbeldekkers ingezet moeten worden.

Extra stations: als er in het geheel geen behoefte aan zou zijn, zou de FMN dat ook niet voorstellen. Immers, er moet geïnvesteerd worden en een extra stop voor een trein kost veel geld (kosten voor het gebruikmaken van een halte, energiekosten, rijpaden, enz).

OV-chipkaart: Het is nu al een drama wanneer je overstapt van vervoerder A naar B, zelfs al zouden er 3 vervoerders op een knooppuntstation komen (bijv. NS, Arriva, Veolia) dan zal het meerendeel van de reizigers daar niet meer hinder van ondervinden dan nu.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 20:56:07 #295
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_108949622
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 19:30 schreef dennistd het volgende:
Gingen er trouwens nog mensen van hier mee morgen met de HSA 186?
Het eerste deel van de reis heb ik al uit de reisplanner kunnen halen, de rest staat er niet in volgens mij:
SPOILER: Pas op: afkortingen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja, ik ben er bij :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 10 maart 2012 @ 21:42:35 #296
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_108951048
Interessant leesvoer over de onverschilligheid bij NS en ProRail:

‘Het spoor wordt uitgewoond’
Spoorexpert prof.dr.ing Ingo Hansen (CiTG) neemt vrijdag afscheid van de TU. Hij leverde in de afgelopen jaren niet alleen stevige kritiek op de NS en Prorail maar ook op het standpunt van de TU over zaken als de Joint Strike Fighter en de Superbus. “Als wetenschapper moet je zeggen wat je vindt.”

Wie is Ingo Hansen?
Prof.dr.ing. Ingo Hansen (1946) studeerde civiele techniek aan de Technische Universiteit van Hannover. In 1994 werd hij hoogleraar transport en planning aan de TU Delft. Hij doet al vijftien jaar onderzoek naar de veiligheid op het spoor en het zo efficiënt mogelijk regelen van het treinverkeer. Hansen is president van de International Association of Railway Operations Research en hoofdredacteur van het tijdschrift Rail Transport Planning & Management.

Hij is internationaal befaamd als treinexpert. Al bijna vijftien jaar werkt hij aan een serie instrumenten waarmee de rijtijden van treinen tot de op de seconde nauwkeurig kunnen worden voorspeld. Maar de NS en Prorail luisteren niet naar Ingo Hansen, zegt de hoogleraar. “Ik ben nooit tot het directieniveau van deze organisaties doorgedrongen.”

Wie wel luistert, is de Tweede Kamer. Hansen onderzocht de staat van het Nederlandse spoor in opdracht van het parlement (voor de Tijdelijke commissie onderhoud en innovatie spoor, die haar rapport vorige maand presenteerde). De NS en Prorail richten zich teveel op de korte termijn, luidt de belangrijkste conclusie van dat rapport, waarvoor Hansen belangrijke input leverde.

Hele artikel, bij de TU Delft
pi_108951178
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 20:24 schreef James1988 het volgende:

[..]
Onzin, onzin en onzin.

Capaciteit = infrastructuur, en de infrastructuur moet in dienst staan van de treindienst die geboden wordt. Als de capaciteit ontoereikend is wordt er een overbelastverklaring ingediend, waarna er oplossingen voor de problemen worden uitgewerkt. Zoals al eerder is gebleken zijn de FMN-bedrijven best bereid om zelf te investeren in infrastructuur, waar nodig.
Dus volgens jou is er tussen Breda - Tilburg wel plek voor 2 extra 'regiosprinters' 8)7 ?

quote:
Extra stations: als er in het geheel geen behoefte aan zou zijn, zou de FMN dat ook niet voorstellen. Immers, er moet geïnvesteerd worden en een extra stop voor een trein kost veel geld (kosten voor het gebruikmaken van een halte, energiekosten, rijpaden, enz).
Station Oisterwijk Pannenschuur? Eindhoven Airport? Please.. :') .

quote:
OV-chipkaart: Het is nu al een drama wanneer je overstapt van vervoerder A naar B, zelfs al zouden er 3 vervoerders op een knooppuntstation komen (bijv. NS, Arriva, Veolia) dan zal het meerendeel van de reizigers daar niet meer hinder van ondervinden dan nu.
Er zal niet meer hinder zijn, maar aanzienlijk méér reizigers zullen de huidige hinder gaan ondervinden.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 10 maart 2012 @ 21:53:39 #298
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_108951436
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 21:42 schreef James1988 het volgende:
- knip -
Ik ben het absoluut met hem eens. zeker met dit deel:

quote:
“Een van onze meest opmerkelijke bevindingen is dat een intercity die moet stoppen vanwege een stoptrein die voor hem rijdt, zomaar twee tot drie minuten vertraging kan oplopen. En dit gebeurt stelselmatig, terwijl het helemaal niet nodig is. Als de intercity precies weet wanneer de voorligger de baan heeft vrijgemaakt, kan hij eerder zijn snelheid aanpassen, komt hij niet meer stil te staan en hoeft hij ook niet te wachten op het groene sein van de verkeersleider. Als verkeersleiders bovendien een beslissingsondersteunend systeem gebruiken, kunnen ze weloverwogen keuzes maken als er conflicten ontstaan bij complexe knooppunten. ‘Deze trein houd ik een beetje terug, deze laat ik wat sneller gaan…’”
Het is echt nodig om beslissingen meer landelijk door te rekenen. Zo kun je voorkomen dat een vertraagde trein in de buurt van knooppunt 1 ervoor zorgt dat treinen bij knooppunten 2 en 3 er last van krijgen, omdat een IC bijvoorbeeld achter een vertraagde stopper zit en daardoor later weer meer treinen op gaat houden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 10 maart 2012 @ 21:53:40 #299
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_108951437
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 21:46 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Dus volgens jou is er tussen Breda - Tilburg wel plek voor 2 extra 'regiosprinters' 8)7 ?
Er gaat al gewerkt worden aan seinoptimalisatie om zo meer treinen over dezelfde infra te kunnen gooien.

Daarnaast, zoals ik al zei, infrastructuur moet in dienst staan van de treinen. Niet andersom. Als de vervoerders een mogelijkheid zien om meer treinen te laten rijden om zo reizigersgroei te realiseren, dan kan ik dat alleen maar toejuichen.

De exacte invulling hiervoor weet ik niet, dat is ook niet mijn expertisegebied. Ik ben geen infrastructuurdeskundige.
quote:
Station Oisterwijk Pannenschuur? Eindhoven Airport? Please.. :') .
Wat is de meerwaarde van bijvoorbeeld Houten Castellum of Almere Poort dan, ten opzichte van de stations die jij noemt? Een station voor Eindhoven Airport kan juist goed zijn voor de ontwikkeling van de luchthaven en dus de regio.
quote:
Er zal niet meer hinder zijn, maar aanzienlijk méér reizigers zullen de huidige hinder gaan ondervinden.
Dat is vervelend, maar ook daar wordt aan gewerkt, als ik me de posts van greavy enkele delen terug goed herinner. Ook ticketing mag de ontwikkeling en exploitatie van de treindienst niet in de weg staan, net zo min als de infrastructuur.

Het zijn allemaal systemen die ondersteunend zijn voor het core process: zoveel mogelijk reizigers zo efficiënt en aantrekkelijk mogelijk vervoeren.
pi_108951442
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 21:46 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Wat is Den Haag Centraal een saai station zeg... :O
Een handvol VIRM, tig SLETjes, en o ja, ook nog een verdwaalde koploper die mij weer naar Deventer brengt O+
Tien jaar geleden: Plan V, T, Sprinterdrie, Citypendels, DDAR, ICR, ICRm, Intercity+, Plan W, ICK, K4, Koplopers, DDM-rijtuig in de Intercity naar Venlo soms, wel wat meer afwisseling ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')