(Dat gaat om het stukje spoor van Zwolle naar Herfte aansluiting, waar dus de treinen naar Meppel-Groningen/Leeuwarden en naar Emmen langs komen)quote:Gemeente Zwolle - Geluidsschermen tegen overlast treinen Assendorp
De geluidsbelasting door treinverkeer op de gevels van de woningen langs de Mimosastraat in de Zwolse wijk Assendorp wordt verminderd door een geluidsscherm te plaatsen in combinatie met raildempers op de spoorweg. Dat hebben burgemeester en wethouders besloten. De raad buigt zich binnenkort over het voorstel.
Ik vindt het heel erg klinken als "wettelijk moeten we er wat aan doen, ookal vinden de bewoners het eigenlijk niet zo'n probleem, dus laten we maar weer geld over de balk smijten"quote:[...]
Om meer inzicht te krijgen in de mening van buurtbewoners is, op verzoek van de raad, eind vorig jaar een enquête uitgezet. In totaal zijn 447 huishoudens aangeschreven, waarvan 144 de enquête hebben ingevuld (32%). Uit de reacties is gebleken dat 58% van de respondenten niet wil dat er een geluidsscherm wordt geplaatst, 42% wil dit wel.
60 man heeft dus aangegeven tegen te zijn. Da's 12 % van de aangeschrevenen. En da's niet veel.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Het gaat dus ECHT nergens over. De ervaring leert namelijk dat juist de mensen die het allemaal wel best vinden, niet zo gemotiveerd zijn om zo'n enquete in te vullen. Als er dan zelfs van de mensen die WEL die moeite nemen, de meerderheid tegen zo'n geluidswal is, wie ben je dan om daar, blijkbaar tegen de wil van ongeveer IEDEREEN in, daar toch geld aan te verkwisten?
Er komen vast geen verkiezingen aan
Falende stuntkoe door de bochtquote:104 Teletekst wo 07 mrt
***************************************
"Schultz bagatelliseerde problemen"
***************************************
` Minister Schultz heeft de Kamer niet
volledig geïnformeerd over de problemen
op het spoor door het winterweer.Dat
schrijft de Volkskrant.
Schultz schreef de Tweede Kamer dat er
62 wisselstoringen waren "die invloed
op de dienstregeling hadden".Uit een
inventarisatie van de NS blijkt dat er
662 'infrastoringen' waren.Dat waren
voor het grootste deel kapotte wissels.
Schultz zegt dat de brief alleen gaat
over storingen die invloed hadden op de
speciale winterdienstregeling en niet
op het gewone spoorboekje.Problemen met
wissels die niet nodig waren,telde ze
niet mee.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Toch vervelend als die dusdanig in storing ligt dat je alleen nog op dat rangeerterrein kan komenquote:Op woensdag 7 maart 2012 11:09 schreef V2 het volgende:
Nou ja, een wissel naar het rangeeremplacement van ons welbekende Schubbekutteveen die in storing ligt, daarvan kan ik me voorstellen dat die fijntjes genegeerd wordt in dit soort tellingen.
Stuur maar even een DM met je mail, ik heb nog eea gegevens in mijn mail staan, die vanochtend doorgestuurd werden.quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:49 schreef DriekOplopers het volgende:
MVBOV gaat om opheldering vragen. Beschamende vertoning natuurlijk!
Doe eens niet zo interessant en copy-paste die boel gewoon eens. Het zal geen recept voor toverdrank zijn, gewoon info die voor iedereen van belang is.quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:53 schreef greavy het volgende:
[..]
Stuur maar even een DM met je mail, ik heb nog eea gegevens in mijn mail staan, die vanochtend doorgestuurd werden.
Mijn bron is er intern ook al mee bezig gegaan, maar kreeg simpel antwoord. Op zijn melding werd niets gedaan. Hij heeft 't vernomen via de klantenservice.
Volgens mij stopten er afgelopen weekend geen treinen. Op o.a. schaatsen.nl stond dat men vanaf station Heerenveen met de bus of regiotaxi naar Thialf kon.quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:39 schreef greavy het volgende:
Oja, NS heeft weer een aardige fout begaan.
Station Heerenveen IJsstadion stoppen ook treinen bij schaatswedstrijden. Maar geen OVC-apparatuur.
Afgelopen weekend heeft dat als gevolg gehad dat er tientallen reizigers niet konden uitchecken, en het advies kregen van NS "om maar niet uit te checken, en je geld terug te vragen wat je teveel betaalde"...
Op de terugreis zijn er tientallen reizigers op de bon geslingerd, want ze reisden tegen de richting in.
Op de vraag of er paaltjes komen "Nee, die komen niet op Heerenveen IJsstadion, want daar stoppen niet veel treinen."
Hahaaha wat een flater zeg, absurd. En geen fatsoenlijk antwoord.quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:39 schreef greavy het volgende:
Oja, NS heeft weer een aardige fout begaan.
Station Heerenveen IJsstadion stoppen ook treinen bij schaatswedstrijden. Maar geen OVC-apparatuur.
Afgelopen weekend heeft dat als gevolg gehad dat er tientallen reizigers niet konden uitchecken, en het advies kregen van NS "om maar niet uit te checken, en je geld terug te vragen wat je teveel betaalde"...
Op de terugreis zijn er tientallen reizigers op de bon geslingerd, want ze reisden tegen de richting in.
Op de vraag of er paaltjes komen "Nee, die komen niet op Heerenveen IJsstadion, want daar stoppen niet veel treinen."
Nja, oké. Ik zal wel wat hieronder posten:quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Doe eens niet zo interessant en copy-paste die boel gewoon eens. Het zal geen recept voor toverdrank zijn, gewoon info die voor iedereen van belang is.
quote:Hoi Durk,
Vandaag vernam ik via collega's van de afdeling Klantenservice het volgende:
Er zijn zaterdag en maandag diverse klachten binnengekomen van reizigers waarom zij niet konden uit- en inchecken op Heerenveen IJsstadion. De Klantenservice heeft hierop geantwoord dat er geen paaltjes stonden, en het advies was niet uit te checken, of pas op het eindpunt. Het overgebleven bedrag van je borg wat teruggeboekt moest worden, is mogelijk om gerestitueerd te krijgen.
Natuurlijk is dit niet zoals het hoort, en ben ik intern gaan informeren waarom hier geen paaltjes staan, of komen te staan. Ook waarom dit niet aan de reiziger gecommuniceerd word.
Ik heb tot mijn ongenoegen een antwoord gekregen dat er in een jaar te weinig treinen stoppen, en er te weinig reizigers zijn. Zij moeten dan maar een los kaartje kopen.
Waarom het niet gecommuniceerd is, was het antwoord dat dit vergeten is.
Ik heb vervolgens gevraagd of dit nu wel gecommuniceerd word, maar daar lijkt het niet op. Er is een notitie gemaakt, en deze afdeling kennende kan het weken tot maanden duren voordat er iets met een notitie gedaan wordt.
Ik denk dat ik het maar eens hogerop ga zoeken, om hier toch een oplossing voor te vinden. Desnoods via de media hier aandacht aan besteden, maar door onkunde van het bedrijf de reizigers duperen, is te belachelijk van woorden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |