quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:
[..]
Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..
Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.
Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
quote:Op maandag 5 maart 2012 21:45 schreef greavy het volgende:
[..]
En toen stopte ik met lezen. Wat heeft hij er mee te maken?
lijkt me logisch. Diesel onder draad is dan ook niet echt nuttig. Nadeel van het vervangen door elektrische tractie is wel dat je meer locs moet hebben en dan de laatste stukjes met diesel moet rangeren.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:37 schreef greavy het volgende:
Ook het spoorvervoer heeft last van de hoge brandstofprijzen, waardoor vervoerders massaal alternatieven zoeken. Zo rijdt DB Schenker tegenwoordig de UnitCargo's tussen Kijfhoek en Sittard met 1600'den ipv 6400'den, HTRS tussen Sittard en Onnen met 1600 ipv de Class66 (gaat in opzending mee).
Ook Rurtalbahn rijdt treinen die deels met diesel moeten rijden, maar neemt deze later ook over met Elektrische tractie. HTRS neemt meerdere 189'ers in dienst om minder met diesel hoeven te rijden onder de draad en zonder locwissel door te kunnen rijden. En zo zijn er vast nog een paar vervoerders.
HTRS zit er zelf al aan te denken om E-tractie in te zetten tussen Kijfhoek en Blerick(-Venlo). Door naar Venlo indien HTRS niet in Blerick kan wisselen van tractie.
De gevolgen zijn nu steeds duidelijker merkbaar.
terechte klacht. Retourtje brussel - amsterdam met de thalys is bijna net zo duur als een retourtje amsterdam groningen.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:42 schreef KabulCuisine het volgende:
Godverdomme, wat zijn de treintickets toch duur geworden
hier stopte ik met lezenquote:Op maandag 5 maart 2012 21:57 schreef greavy het volgende:
Vandaag een paar foto's gemaakt, en totaal op de terugreis 2u30 langer onderweg geweest om IRM te mijden![]()
Toen de rode diesel nog goedkoper was, was het juist goedkoper om te dieselen onder de draad, dan extra locs aan te schaffen/te leasen.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
lijkt me logisch. Diesel onder draad is dan ook niet echt nuttig. Nadeel van het vervangen door elektrische tractie is wel dat je meer locs moet hebben en dan de laatste stukjes met diesel moet rangeren.
Daar zijn al oplossingen voor zoals Last Mile Diesel op de Traxx AC.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
lijkt me logisch. Diesel onder draad is dan ook niet echt nuttig. Nadeel van het vervangen door elektrische tractie is wel dat je meer locs moet hebben en dan de laatste stukjes met diesel moet rangeren.
twitter:Eurostar twitterde op maandag 05-03-2012 om 22:54:11Due to an EDF power line on the track a diversion onto the non highspeed network has had to be set up. Due to the backlog of TGVs, Thalys... reageer retweet
twitter:Eurostar twitterde op maandag 05-03-2012 om 22:55:35...and Eurostars there are significant delays to trains running between London and Paris. We are seeking to get everyone home as possible... reageer retweet
twitter:Eurostar twitterde op maandag 05-03-2012 om 22:56:12...but are unable to advise exact timings. For those who would need a taxi at their arrival station please speak to member of staff who... reageer retweet
twitter:Eurostar twitterde op maandag 05-03-2012 om 22:56:41...who will try to arrange this for you. We do no currently have information on what compensation will yet be offrd for today. reageer retweet
Pff, mietjestrein. Ik zie alleen maar voordelen. Hogere spanning, harder rijden!quote:Op maandag 5 maart 2012 23:26 schreef James1988 het volgende:
EDF = Électricité de France, een Franse leverancier van elektricteit. Een hoogspanningskabel was op de bovenleiding en het spoor van de LGV terechtgekomen.
Linkje?quote:Op maandag 5 maart 2012 23:28 schreef Dr_Flash het volgende:
In de nieuwe Grolsch-commercial zit een shot van de Pimpel-Expres.
De meeste cijfers die genoemd worden doen nauwelijks ter zake voor het onderwerp uit de inleiding en de tekstuele toelichting is geen conclusie uit de cijfers en tevens al wat vooringenomen.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:42 schreef James1988 het volgende:
Nederland vs. Zwitserland, de cijfers.
http://www.voorbeterov.nl/120306.php
http://g.co/maps/rv2rvquote:Op dinsdag 6 maart 2012 18:52 schreef Bitlord het volgende:
Greavy, ben wel eens benieuwd naar jouw Foursquaremap van alle locaties waar je geweest bent. Met al je reisjes (net was je nog in Roosendaal) moet Nederland toch wel zo'n beetje vol zijn..
Foursquare.com/feeds, KML-URL kopiëren en plakken in Google Maps, na achter het KML bestand de parameter "?count=x" (x = totaal aantal checkins).
Ben benieuwd..
quote:Op dinsdag 6 maart 2012 19:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Door Deventer ja. Stoppen doet het niet
Daar heb ik het vele delen terug al eens over gehad. Komt initieel in twee uitvoeringen: 7 en 10 bakken. Flexibiliteit is wel mogelijk tot max 15 bakken als ik me niet vergis. 12 stellen van 7 bakken lang gaan uitgerust worden voor Nederland.quote:
Waar nog wel?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 19:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Door Deventer ja. Stoppen doet het niet
Apeldoornquote:Op dinsdag 6 maart 2012 20:40 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Waar nog wel?
Amsterdam, Amersfoort en Hengelo?
Ik heb bijna medelijden met je, dat je PSM zomaar op z'n blauwe ogen gelooftquote:Op dinsdag 6 maart 2012 20:40 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Waar nog wel?
Amsterdam, Amersfoort en Hengelo?
Het is de Deutsche Bahn, niet NS Hispeed.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou nog hopen dat hij in NL toeslagvrij blijft. Zal wel niet
Nou, de IC Berlijn wordt alweer losgekoppeld van de binnenlandse treindienst waar hij nu nog in verweven zit. Ik zou er niet versteld van staan te kijken als er een paar stops komen te sneuvelen.quote:
Je moet me op mijn blauwe kleur gelovenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 20:45 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik heb bijna medelijden met je, dat je PSM zomaar op z'n blauwe ogen gelooft
O ja, dat lijkt mij ook. Maar dan zal Deventer er toch wel in blijven lijkt mequote:Op dinsdag 6 maart 2012 20:47 schreef James1988 het volgende:
Nou, de IC Berlijn wordt alweer losgekoppeld van de binnenlandse treindienst waar hij nu nog in verweven zit. Ik zou er niet versteld van staan te kijken als er een paar stops komen te sneuvelen.
'Eindredactie Sport' *proest*quote:Op dinsdag 6 maart 2012 20:48 schreef Peterselieman het volgende:
Je moet me op mijn blauwe kleur geloven
Voorlopig nog niet, maar ik kan me voorstellen dat het wel gaat gebeuren wanneer ICX instroomt.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 20:47 schreef James1988 het volgende:
Nou, de IC Berlijn wordt alweer losgekoppeld van de binnenlandse treindienst waar hij nu nog in verweven zit. Ik zou er niet versteld van staan te kijken als er een paar stops komen te sneuvelen.
is een heerlijk relaxte taakquote:
Stops die op nominatie staan voor te sneuvelen zijn, zijn oa Amsterdam Zuid, Duivendrecht, Hilversum, Apeldoorn en Almelo.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Voorlopig nog niet, maar ik kan me voorstellen dat het wel gaat gebeuren wanneer ICX instroomt.
[..]
is een heerlijk relaxte taak
Amsterdam zuid lijkt me niet, maar duivendrecht en Almelo geloof ik graag.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 20:56 schreef greavy het volgende:
[..]
Stops die op nominatie staan voor te sneuvelen zijn, zijn oa Amsterdam Zuid, Duivendrecht, Hilversum, Apeldoorn en Almelo.
Oh jammer zegquote:Op dinsdag 6 maart 2012 21:10 schreef dennistd het volgende:
Nouja, bonte stoet: volgens mij gaat er gewoon VIRM/ICM in rijden.
En in 1 op de 4 treinen een hippe Pimpel natuurlijk!quote:Op dinsdag 6 maart 2012 21:10 schreef dennistd het volgende:
Nouja, bonte stoet: volgens mij gaat er gewoon VIRM/ICM in rijden.
DDM-1quote:Op dinsdag 6 maart 2012 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Kom maar weer terug met die bonte stoet ICL/ICK/ICR in de 1500
Niet dus. Er gaat een extra binnenlandse IC rijden. Mogelijk al vanaf 2013.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 20:45 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Ik heb bijna medelijden met je, dat je PSM zomaar op z'n blauwe ogen gelooft
(Dat gaat om het stukje spoor van Zwolle naar Herfte aansluiting, waar dus de treinen naar Meppel-Groningen/Leeuwarden en naar Emmen langs komen)quote:Gemeente Zwolle - Geluidsschermen tegen overlast treinen Assendorp
De geluidsbelasting door treinverkeer op de gevels van de woningen langs de Mimosastraat in de Zwolse wijk Assendorp wordt verminderd door een geluidsscherm te plaatsen in combinatie met raildempers op de spoorweg. Dat hebben burgemeester en wethouders besloten. De raad buigt zich binnenkort over het voorstel.
Ik vindt het heel erg klinken als "wettelijk moeten we er wat aan doen, ookal vinden de bewoners het eigenlijk niet zo'n probleem, dus laten we maar weer geld over de balk smijten"quote:[...]
Om meer inzicht te krijgen in de mening van buurtbewoners is, op verzoek van de raad, eind vorig jaar een enquête uitgezet. In totaal zijn 447 huishoudens aangeschreven, waarvan 144 de enquête hebben ingevuld (32%). Uit de reacties is gebleken dat 58% van de respondenten niet wil dat er een geluidsscherm wordt geplaatst, 42% wil dit wel.
60 man heeft dus aangegeven tegen te zijn. Da's 12 % van de aangeschrevenen. En da's niet veel.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Het gaat dus ECHT nergens over. De ervaring leert namelijk dat juist de mensen die het allemaal wel best vinden, niet zo gemotiveerd zijn om zo'n enquete in te vullen. Als er dan zelfs van de mensen die WEL die moeite nemen, de meerderheid tegen zo'n geluidswal is, wie ben je dan om daar, blijkbaar tegen de wil van ongeveer IEDEREEN in, daar toch geld aan te verkwisten?
Er komen vast geen verkiezingen aan
Falende stuntkoe door de bochtquote:104 Teletekst wo 07 mrt
***************************************
"Schultz bagatelliseerde problemen"
***************************************
` Minister Schultz heeft de Kamer niet
volledig geïnformeerd over de problemen
op het spoor door het winterweer.Dat
schrijft de Volkskrant.
Schultz schreef de Tweede Kamer dat er
62 wisselstoringen waren "die invloed
op de dienstregeling hadden".Uit een
inventarisatie van de NS blijkt dat er
662 'infrastoringen' waren.Dat waren
voor het grootste deel kapotte wissels.
Schultz zegt dat de brief alleen gaat
over storingen die invloed hadden op de
speciale winterdienstregeling en niet
op het gewone spoorboekje.Problemen met
wissels die niet nodig waren,telde ze
niet mee.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Toch vervelend als die dusdanig in storing ligt dat je alleen nog op dat rangeerterrein kan komenquote:Op woensdag 7 maart 2012 11:09 schreef V2 het volgende:
Nou ja, een wissel naar het rangeeremplacement van ons welbekende Schubbekutteveen die in storing ligt, daarvan kan ik me voorstellen dat die fijntjes genegeerd wordt in dit soort tellingen.
Stuur maar even een DM met je mail, ik heb nog eea gegevens in mijn mail staan, die vanochtend doorgestuurd werden.quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:49 schreef DriekOplopers het volgende:
MVBOV gaat om opheldering vragen. Beschamende vertoning natuurlijk!
Doe eens niet zo interessant en copy-paste die boel gewoon eens. Het zal geen recept voor toverdrank zijn, gewoon info die voor iedereen van belang is.quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:53 schreef greavy het volgende:
[..]
Stuur maar even een DM met je mail, ik heb nog eea gegevens in mijn mail staan, die vanochtend doorgestuurd werden.
Mijn bron is er intern ook al mee bezig gegaan, maar kreeg simpel antwoord. Op zijn melding werd niets gedaan. Hij heeft 't vernomen via de klantenservice.
Volgens mij stopten er afgelopen weekend geen treinen. Op o.a. schaatsen.nl stond dat men vanaf station Heerenveen met de bus of regiotaxi naar Thialf kon.quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:39 schreef greavy het volgende:
Oja, NS heeft weer een aardige fout begaan.
Station Heerenveen IJsstadion stoppen ook treinen bij schaatswedstrijden. Maar geen OVC-apparatuur.
Afgelopen weekend heeft dat als gevolg gehad dat er tientallen reizigers niet konden uitchecken, en het advies kregen van NS "om maar niet uit te checken, en je geld terug te vragen wat je teveel betaalde"...
Op de terugreis zijn er tientallen reizigers op de bon geslingerd, want ze reisden tegen de richting in.
Op de vraag of er paaltjes komen "Nee, die komen niet op Heerenveen IJsstadion, want daar stoppen niet veel treinen."
Hahaaha wat een flater zeg, absurd. En geen fatsoenlijk antwoord.quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:39 schreef greavy het volgende:
Oja, NS heeft weer een aardige fout begaan.
Station Heerenveen IJsstadion stoppen ook treinen bij schaatswedstrijden. Maar geen OVC-apparatuur.
Afgelopen weekend heeft dat als gevolg gehad dat er tientallen reizigers niet konden uitchecken, en het advies kregen van NS "om maar niet uit te checken, en je geld terug te vragen wat je teveel betaalde"...
Op de terugreis zijn er tientallen reizigers op de bon geslingerd, want ze reisden tegen de richting in.
Op de vraag of er paaltjes komen "Nee, die komen niet op Heerenveen IJsstadion, want daar stoppen niet veel treinen."
Nja, oké. Ik zal wel wat hieronder posten:quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Doe eens niet zo interessant en copy-paste die boel gewoon eens. Het zal geen recept voor toverdrank zijn, gewoon info die voor iedereen van belang is.
quote:Hoi Durk,
Vandaag vernam ik via collega's van de afdeling Klantenservice het volgende:
Er zijn zaterdag en maandag diverse klachten binnengekomen van reizigers waarom zij niet konden uit- en inchecken op Heerenveen IJsstadion. De Klantenservice heeft hierop geantwoord dat er geen paaltjes stonden, en het advies was niet uit te checken, of pas op het eindpunt. Het overgebleven bedrag van je borg wat teruggeboekt moest worden, is mogelijk om gerestitueerd te krijgen.
Natuurlijk is dit niet zoals het hoort, en ben ik intern gaan informeren waarom hier geen paaltjes staan, of komen te staan. Ook waarom dit niet aan de reiziger gecommuniceerd word.
Ik heb tot mijn ongenoegen een antwoord gekregen dat er in een jaar te weinig treinen stoppen, en er te weinig reizigers zijn. Zij moeten dan maar een los kaartje kopen.
Waarom het niet gecommuniceerd is, was het antwoord dat dit vergeten is.
Ik heb vervolgens gevraagd of dit nu wel gecommuniceerd word, maar daar lijkt het niet op. Er is een notitie gemaakt, en deze afdeling kennende kan het weken tot maanden duren voordat er iets met een notitie gedaan wordt.
Ik denk dat ik het maar eens hogerop ga zoeken, om hier toch een oplossing voor te vinden. Desnoods via de media hier aandacht aan besteden, maar door onkunde van het bedrijf de reizigers duperen, is te belachelijk van woorden.
Mss kan je op OVNL ook ff klote gaan maken hieroverquote:Op woensdag 7 maart 2012 19:10 schreef greavy het volgende:
[..]
Nja, oké. Ik zal wel wat hieronder posten:
[..]
Dat heb je weleens als je koppieplaktquote:Op woensdag 7 maart 2012 19:30 schreef MCH het volgende:
In de eerste zin van de derde alinea staat een dt fout.
http://www.tctubantia.nl/(...)-ritprijs-omhoog.ecequote:Syntus-trein krijgt toilet, ritprijs omhoog
OLDENZAAL De Syntus-treinen, die tussen Zutphen en Oldenzaal rijden, worden vanaf december 2013 voorzien van een toilet. Het gemeentelijk samenwerkingsverband de Regio Twente heeft daartoe opdracht gegeven.
Het plaatsen van de toiletten gaat ten koste van enkele zitplaatsen. Per trein komt dat volgens vervoersbedrijf Syntus neer op maximaal zes zitplaatsen. „We hoorden regelmatig geluiden van reizigers dat het fijn zou zijn als de trein zou worden uitgerust met een toilet”, zegt Harry te Walvaart van Regio Twente.
Om de toiletten te kunnen bekostigen gaat de reiziger meer betalen voor een treinrit, namelijk 0,008 eurocent per kilometer. „Een retourtje Hengelo-Oldenzaal bijvoorbeeld wordt dan 16 cent duurder”, aldus Te Walvaart.
Nu nog zo'n 130 SLT'squote:Op woensdag 7 maart 2012 20:12 schreef greavy het volgende:
[..]
http://www.tctubantia.nl/(...)-ritprijs-omhoog.ece
Tsja,of
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |