abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 maart 2012 @ 21:32:59 #1
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_108760035

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
Alstom60x60.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen.
ToeBeer.gif Duvel, houdt van hobby's en bier.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Tussen Amsterdam en Rotterdam wordt nog met een snelheid van 160km/h gereden, vlak na Rotterdam gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2012 zijn als volgt: Zondag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 8 april (eerste paasdag), maandag 9 april (tweede paasdag), maandag 30 april (Koninginnedag), zaterdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 17 mei (Hemelvaartsdag), zondag 27 mei (eerste pinksterdag), maandag 28 mei (tweede pinksterdag), dinsdag 25 december (eerste kerstdag), woensdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van IB-Groep. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork

Dan nog een welgemeende waarschuwing voor ons allen treinenfotografen:
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:

[..]

Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..

Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.

Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
  maandag 5 maart 2012 @ 21:37:23 #2
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_108760306
Ook het spoorvervoer heeft last van de hoge brandstofprijzen, waardoor vervoerders massaal alternatieven zoeken. Zo rijdt DB Schenker tegenwoordig de UnitCargo's tussen Kijfhoek en Sittard met 1600'den ipv 6400'den, HTRS tussen Sittard en Onnen met 1600 ipv de Class66 (gaat in opzending mee).
Ook Rurtalbahn rijdt treinen die deels met diesel moeten rijden, maar neemt deze later ook over met Elektrische tractie. HTRS neemt meerdere 189'ers in dienst om minder met diesel hoeven te rijden onder de draad en zonder locwissel door te kunnen rijden. En zo zijn er vast nog een paar vervoerders.
HTRS zit er zelf al aan te denken om E-tractie in te zetten tussen Kijfhoek en Blerick(-Venlo). Door naar Venlo indien HTRS niet in Blerick kan wisselen van tractie.

De gevolgen zijn nu steeds duidelijker merkbaar.
pi_108760721
Godverdomme, wat zijn de treintickets toch duur geworden :r
  maandag 5 maart 2012 @ 21:45:38 #4
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_108760917
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:42 schreef KabulCuisine het volgende:
God
En toen stopte ik met lezen. Wat heeft hij er mee te maken?
pi_108761036
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:45 schreef greavy het volgende:

[..]

En toen stopte ik met lezen. Wat heeft hij er mee te maken?
:')
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 maart 2012 @ 21:48:00 #6
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_108761092
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:37 schreef greavy het volgende:
Ook het spoorvervoer heeft last van de hoge brandstofprijzen, waardoor vervoerders massaal alternatieven zoeken. Zo rijdt DB Schenker tegenwoordig de UnitCargo's tussen Kijfhoek en Sittard met 1600'den ipv 6400'den, HTRS tussen Sittard en Onnen met 1600 ipv de Class66 (gaat in opzending mee).
Ook Rurtalbahn rijdt treinen die deels met diesel moeten rijden, maar neemt deze later ook over met Elektrische tractie. HTRS neemt meerdere 189'ers in dienst om minder met diesel hoeven te rijden onder de draad en zonder locwissel door te kunnen rijden. En zo zijn er vast nog een paar vervoerders.
HTRS zit er zelf al aan te denken om E-tractie in te zetten tussen Kijfhoek en Blerick(-Venlo). Door naar Venlo indien HTRS niet in Blerick kan wisselen van tractie.

De gevolgen zijn nu steeds duidelijker merkbaar.
lijkt me logisch. Diesel onder draad is dan ook niet echt nuttig. Nadeel van het vervangen door elektrische tractie is wel dat je meer locs moet hebben en dan de laatste stukjes met diesel moet rangeren.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_108761136
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:42 schreef KabulCuisine het volgende:
Godverdomme, wat zijn de treintickets toch duur geworden :r
terechte klacht. Retourtje brussel - amsterdam met de thalys is bijna net zo duur als een retourtje amsterdam groningen. :X
  maandag 5 maart 2012 @ 21:57:23 #8
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_108761766
Vandaag een paar foto's gemaakt, en totaal op de terugreis 2u30 langer onderweg geweest om IRM te mijden ^O^

De reis ging eerst naar Weert, waar ik gelukkig geen IRM trof, maar ICM en Plan V.

Station Weert


NS Plan V's 457+450

Met +30 kwam dan de lege Dolimetrein voorbij, die momenteel met de 1621 van HTRS ervoor rijdt, om diesel te besparen. Diesel is duurder als de Elektrische tractie.

HTRS 1621+653-05 + lege Dolimetrein (49667)

Jammer genoeg eventjes met de IC naar Roermond gegaan, en snel door met Plan V naar Maastricht Randwyck

CT 6602 + Kolentrein (48871)

Waar de Dolimetrein weer langs kwam:

HTRS 653-05 + Lege Dolimetrein (49667)
In Sittard is de 1621 achtergelaten, en rijdt hij met +60 door. Vanwege het wegrangeren van de 1621 door de Machinist en opstarten van de Class66, krijgt de trein hier standaard +30 (extra). Dit omdat het niet te redden is in 9 minuten.


NMBS en Veolia


Netjes geparkeerd, Meester
Gezien CapTrain via spoor 1 naar België wou, werd NS gespoorwijzigd naar spoor 3. Hoewel Veolia hier al stond, kon NSR alsnog binnen komen, en parkeerde hem zeer netjes voor de GTW

Netjes geparkeerd, Meester


NMBS178

Toen ging ik weer op huis aan, maar eventjes een omweg vanaf Roermond naar Venlo gemaakt, daar gewacht tot er ICM of ICR (werd ICM) kwam, en door naar Dordrecht *O*
pi_108762180
quote:
14s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:57 schreef greavy het volgende:
Vandaag een paar foto's gemaakt, en totaal op de terugreis 2u30 langer onderweg geweest om IRM te mijden ^O^

hier stopte ik met lezen
  maandag 5 maart 2012 @ 22:07:06 #10
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_108762414
quote:
14s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

lijkt me logisch. Diesel onder draad is dan ook niet echt nuttig. Nadeel van het vervangen door elektrische tractie is wel dat je meer locs moet hebben en dan de laatste stukjes met diesel moet rangeren.
Toen de rode diesel nog goedkoper was, was het juist goedkoper om te dieselen onder de draad, dan extra locs aan te schaffen/te leasen.
  maandag 5 maart 2012 @ 22:27:23 #11
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_108763724
quote:
14s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

lijkt me logisch. Diesel onder draad is dan ook niet echt nuttig. Nadeel van het vervangen door elektrische tractie is wel dat je meer locs moet hebben en dan de laatste stukjes met diesel moet rangeren.
Daar zijn al oplossingen voor zoals Last Mile Diesel op de Traxx AC.
  maandag 5 maart 2012 @ 22:44:16 #12
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_108764695
Over de problemen met Thalys: Ticketverkoop is vanmiddag al gestaakt, en er zijn Thalyssen bij met ruim 300 tot 450 minuten vertraging nog onderweg. Rest is allemaal opgeheven.
Ticketverkoop blijft tot nader order gestaakt, en het negatief reisadvies en het advies voor omboeken blijft gelden.
pi_108764817
@Greavy, geweldig vind ik het, elke dag al die foto's van jou die hier in deze topics staan. Super :D
  maandag 5 maart 2012 @ 22:56:52 #14
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_108765378
Ook Eurostar heeft er flink last van:

Eurostar twitterde op maandag 05-03-2012 om 22:54:11 Due to an EDF power line on the track a diversion onto the non highspeed network has had to be set up. Due to the backlog of TGVs, Thalys... reageer retweet
Eurostar twitterde op maandag 05-03-2012 om 22:55:35 ...and Eurostars there are significant delays to trains running between London and Paris. We are seeking to get everyone home as possible... reageer retweet
Eurostar twitterde op maandag 05-03-2012 om 22:56:12 ...but are unable to advise exact timings. For those who would need a taxi at their arrival station please speak to member of staff who... reageer retweet
Eurostar twitterde op maandag 05-03-2012 om 22:56:41 ...who will try to arrange this for you. We do no currently have information on what compensation will yet be offrd for today. reageer retweet
pi_108765683
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  maandag 5 maart 2012 @ 23:26:15 #16
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_108766707
EDF = Électricité de France, een Franse leverancier van elektricteit. Een hoogspanningskabel was op de bovenleiding en het spoor van de LGV terechtgekomen.
  maandag 5 maart 2012 @ 23:28:09 #17
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_108766789
In de nieuwe Grolsch-commercial zit een shot van de Pimpel-Expres.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 6 maart 2012 @ 08:30:37 #18
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_108771627
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 23:26 schreef James1988 het volgende:
EDF = Électricité de France, een Franse leverancier van elektricteit. Een hoogspanningskabel was op de bovenleiding en het spoor van de LGV terechtgekomen.
Pff, mietjestrein. Ik zie alleen maar voordelen. Hogere spanning, harder rijden! ;)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 09:14:22 #19
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_108772300
Vandaag weer kernafvaltransport uit Borssele naar Frankrijk... Zal mij benieuwen hoeveel problemen het oplevert.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 11:20:11 #20
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_108775343
quote:
14s.gif Op maandag 5 maart 2012 23:28 schreef Dr_Flash het volgende:
In de nieuwe Grolsch-commercial zit een shot van de Pimpel-Expres.
Linkje?
  dinsdag 6 maart 2012 @ 11:47:45 #21
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_108776122
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 6 maart 2012 @ 13:42:13 #22
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_108780163
Nederland vs. Zwitserland, de cijfers.

http://www.voorbeterov.nl/120306.php
  dinsdag 6 maart 2012 @ 17:08:55 #23
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_108787617
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 13:42 schreef James1988 het volgende:
Nederland vs. Zwitserland, de cijfers.

http://www.voorbeterov.nl/120306.php
De meeste cijfers die genoemd worden doen nauwelijks ter zake voor het onderwerp uit de inleiding en de tekstuele toelichting is geen conclusie uit de cijfers en tevens al wat vooringenomen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_108790685
Greavy, ben wel eens benieuwd naar jouw Foursquaremap van alle locaties waar je geweest bent. Met al je reisjes (net was je nog in Roosendaal) moet Nederland toch wel zo'n beetje vol zijn..

Foursquare.com/feeds, KML-URL kopiëren en plakken in Google Maps, na achter het KML bestand de parameter "?count=x" (x = totaal aantal checkins).

Ben benieuwd..
pi_108790784
Amsterdam Centraal is over een aantal jaar een hogesnelheidstreinenstation geworden bedenk ik me nu:
- ICE3M voor Amsterdam - Frankfurt
- ICX voor Amsterdam - Berlijn
- Thalys voor Amsterdam - Parijs
- Eurostar voor Amsterdam - London
- ICE4(?) voor Amsterdam - London
- Fyra V250 voor Amsterdam - Breda/Brussel
  dinsdag 6 maart 2012 @ 18:57:04 #26
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_108790826
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 18:55 schreef Bitlord het volgende:

- ICX voor Amsterdam - Berlijn
ICX? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 6 maart 2012 @ 18:59:19 #27
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_108790932
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 18:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ICX? :?
pi_108790953
Je gaat me toch niet vertellen dat Fles dit nog niet wist?
  dinsdag 6 maart 2012 @ 19:04:00 #30
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_108791089
Dit door Deventer ja? :Y)

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 6 maart 2012 @ 19:04:25 #31
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_108791106
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 18:52 schreef Bitlord het volgende:
Greavy, ben wel eens benieuwd naar jouw Foursquaremap van alle locaties waar je geweest bent. Met al je reisjes (net was je nog in Roosendaal) moet Nederland toch wel zo'n beetje vol zijn..

Foursquare.com/feeds, KML-URL kopiëren en plakken in Google Maps, na achter het KML bestand de parameter "?count=x" (x = totaal aantal checkins).

Ben benieuwd..
http://g.co/maps/rv2rv
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 maart 2012 @ 19:05:46 #32
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_108791166
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit door Deventer ja? :Y)

[ afbeelding ]
Door Deventer ja. Stoppen doet het niet :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_108791171
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 19:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Dit door Deventer ja? :Y)

[ afbeelding ]
:Y
  dinsdag 6 maart 2012 @ 19:06:18 #34
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_108791197
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 19:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Door Deventer ja. Stoppen doet het niet :P
}:|
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_108791231
NSHispeed maakt sinds kort weer campagne voor de ZonThalys Amsterdam-Marseille. Amsterdam - Zuid-Spanje zou ook een mooie verbinding zijn als volgend jaar se HSL Frankrijk-Barcelona volledig wordt geopend. Kun je heel wat kilometers maken in een dag..
  dinsdag 6 maart 2012 @ 19:59:43 #36
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_108793868
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 18:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ICX? :?
Daar heb ik het vele delen terug al eens over gehad. Komt initieel in twee uitvoeringen: 7 en 10 bakken. Flexibiliteit is wel mogelijk tot max 15 bakken als ik me niet vergis. 12 stellen van 7 bakken lang gaan uitgerust worden voor Nederland.

Het capaciteitsverschil t.o.v. de huidige Pimpel wordt gecompenseerd door de baklengte: die is zo'n 2 meter langer dan een gewoon rijtuig (26,4 meter).
  dinsdag 6 maart 2012 @ 20:24:16 #37
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_108795163
Nou nog hopen dat hij in NL toeslagvrij blijft. Zal wel niet :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_108796002
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 19:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Door Deventer ja. Stoppen doet het niet :P
Waar nog wel?
Amsterdam, Amersfoort en Hengelo?
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  dinsdag 6 maart 2012 @ 20:41:06 #39
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_108796037
PSM maakt vast een geintje.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 maart 2012 @ 20:42:26 #40
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_108796102
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 20:40 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Waar nog wel?
Amsterdam, Amersfoort en Hengelo?
Apeldoorn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_108796215
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 20:40 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Waar nog wel?
Amsterdam, Amersfoort en Hengelo?
Ik heb bijna medelijden met je, dat je PSM zomaar op z'n blauwe ogen gelooft :D
  dinsdag 6 maart 2012 @ 20:46:38 #42
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_108796313
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 20:41 schreef Dr_Flash het volgende:
PSM maakt vast een geintje.
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 20:42 schreef Peterselieman het volgende:
Apeldoorn
Zie? :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 6 maart 2012 @ 20:47:23 #43
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_108796363
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 20:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou nog hopen dat hij in NL toeslagvrij blijft. Zal wel niet :')
Het is de Deutsche Bahn, niet NS Hispeed. :s)


quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 20:41 schreef Dr_Flash het volgende:
PSM maakt vast een geintje.
Nou, de IC Berlijn wordt alweer losgekoppeld van de binnenlandse treindienst waar hij nu nog in verweven zit. Ik zou er niet versteld van staan te kijken als er een paar stops komen te sneuvelen.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 maart 2012 @ 20:48:09 #44
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_108796406
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 20:45 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ik heb bijna medelijden met je, dat je PSM zomaar op z'n blauwe ogen gelooft :D
Je moet me op mijn blauwe kleur geloven
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_108796550
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 20:47 schreef James1988 het volgende:
Nou, de IC Berlijn wordt alweer losgekoppeld van de binnenlandse treindienst waar hij nu nog in verweven zit. Ik zou er niet versteld van staan te kijken als er een paar stops komen te sneuvelen.
O ja, dat lijkt mij ook. Maar dan zal Deventer er toch wel in blijven lijkt me :) Ze kunnen fles en mij toch niet zomaar overslaan!? :7

quote:
12s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 20:48 schreef Peterselieman het volgende:
Je moet me op mijn blauwe kleur geloven
'Eindredactie Sport' *proest* :D :+ oO<
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 maart 2012 @ 20:53:49 #46
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_108796739
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 20:47 schreef James1988 het volgende:
Nou, de IC Berlijn wordt alweer losgekoppeld van de binnenlandse treindienst waar hij nu nog in verweven zit. Ik zou er niet versteld van staan te kijken als er een paar stops komen te sneuvelen.
Voorlopig nog niet, maar ik kan me voorstellen dat het wel gaat gebeuren wanneer ICX instroomt.
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 20:50 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
'Eindredactie Sport' *proest* :D :+ oO<
is een heerlijk relaxte taak 8-)
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 6 maart 2012 @ 20:56:31 #47
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_108796879
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 20:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Voorlopig nog niet, maar ik kan me voorstellen dat het wel gaat gebeuren wanneer ICX instroomt.

[..]

is een heerlijk relaxte taak 8-)
Stops die op nominatie staan voor te sneuvelen zijn, zijn oa Amsterdam Zuid, Duivendrecht, Hilversum, Apeldoorn en Almelo.
pi_108796962
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 20:56 schreef greavy het volgende:

[..]

Stops die op nominatie staan voor te sneuvelen zijn, zijn oa Amsterdam Zuid, Duivendrecht, Hilversum, Apeldoorn en Almelo.
Amsterdam zuid lijkt me niet, maar duivendrecht en Almelo geloof ik graag.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 21:01:16 #49
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_108797135
Amsterdam Zuid gaat er zeker wel aan want 90% van de reizigers wil helemaal niet naar Schiphol maar naar Amsterdam Centraal. Dus die trein gaat vanaf komende winter helemaal niet eens meer LANGS Amsterdam Zuid *)


Of Duivendrecht, for that matter.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 6 maart 2012 @ 21:06:56 #50
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_108797496
De pimpel gaat vanaf december naar Amsterdam Centraal rijden, van/tot Deventer in het pad van de 1500 (IC Deventer-Amsterdam) die er dan 1x per twee uur uitgegooid wordt. Reizigers van/naar Twente hebben dan dus 1x per twee uur een extra verbinding met het westen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 6 maart 2012 @ 21:08:00 #51
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_108797545
Kom maar weer terug met die bonte stoet ICL/ICK/ICR in de 1500 _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport dinsdag 6 maart 2012 @ 21:10:02 #52
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_108797656
Nouja, bonte stoet: volgens mij gaat er gewoon VIRM/ICM in rijden.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 6 maart 2012 @ 21:11:42 #53
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_108797758
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 21:10 schreef dennistd het volgende:
Nouja, bonte stoet: volgens mij gaat er gewoon VIRM/ICM in rijden.
Oh jammer zeg ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_108797775
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 21:10 schreef dennistd het volgende:
Nouja, bonte stoet: volgens mij gaat er gewoon VIRM/ICM in rijden.
En in 1 op de 4 treinen een hippe Pimpel natuurlijk! ^O^
  dinsdag 6 maart 2012 @ 21:12:14 #55
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_108797801
Oja, die plannen waren als de IC-B nog naar Schiphol gaat rijden.
Voor de IC-B Amsterdam-Berlijn: Nominatie voor eruit: Hilversum, Apeldoorn en Almelo.
Dit als het weer losgekoppeld word.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 maart 2012 @ 21:13:00 #56
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_108797849
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Kom maar weer terug met die bonte stoet ICL/ICK/ICR in de 1500 _O-
DDM-1 :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  PR/Manusje van alles dinsdag 6 maart 2012 @ 21:13:30 #57
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_108797872
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 21:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

DDM-1 :P
:') :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 6 maart 2012 @ 21:13:30 #58
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_108797874
Ja, terug naar de periode Fred Flintstone - 2006 dus ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_108798024
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 20:45 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Ik heb bijna medelijden met je, dat je PSM zomaar op z'n blauwe ogen gelooft :D
Niet dus. Er gaat een extra binnenlandse IC rijden. Mogelijk al vanaf 2013.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Redactie Sport dinsdag 6 maart 2012 @ 21:26:08 #60
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_108798544
Vanaf december krijg je elk uur:
===========
Groningen-Den Haag (via Hanzelijn-Schiphol)
Leeuwarden-Rotterdam
(Deventer-)Amersfoort-Amsterdam
Utrecht-Den Haag
===========
Enschede-Schiphol
Amersfoort-Den Haag
Utrecht-Rotterdam
===========
Groningen-Rotterdam
Leeuwarden-Den Haag (via Hanzelijn-Schiphol)
(Deventer-)Amersfoort-Amsterdam
Utrecht-Den Haag
===========
Enschede-Den Haag
Amersfoort-Schiphol
Utrecht-Rotterdam
===========

Waarbij alles tussen de lijnen aansluiting heeft op elkaar.
Enschede-Amsterdam heeft dan dus een 'robuuste' aansluiting van dik 15min in Amersfoort.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_108801122
Wat een geneuzel weer zeg...

quote:
Gemeente Zwolle - Geluidsschermen tegen overlast treinen Assendorp
De geluidsbelasting door treinverkeer op de gevels van de woningen langs de Mimosastraat in de Zwolse wijk Assendorp wordt verminderd door een geluidsscherm te plaatsen in combinatie met raildempers op de spoorweg. Dat hebben burgemeester en wethouders besloten. De raad buigt zich binnenkort over het voorstel.
(Dat gaat om het stukje spoor van Zwolle naar Herfte aansluiting, waar dus de treinen naar Meppel-Groningen/Leeuwarden en naar Emmen langs komen)

Het is niet alsof daar 'ineens' meer treinen rijden dan jaren geleden. Het is ook niet zo dat daar ineens nieuwe huizen staan. En kijk dan naar de 'resultaten' van de enquete die ze gehouden hebben:

quote:
[...]
Om meer inzicht te krijgen in de mening van buurtbewoners is, op verzoek van de raad, eind vorig jaar een enquête uitgezet. In totaal zijn 447 huishoudens aangeschreven, waarvan 144 de enquête hebben ingevuld (32%). Uit de reacties is gebleken dat 58% van de respondenten niet wil dat er een geluidsscherm wordt geplaatst, 42% wil dit wel.
Ik vindt het heel erg klinken als "wettelijk moeten we er wat aan doen, ookal vinden de bewoners het eigenlijk niet zo'n probleem, dus laten we maar weer geld over de balk smijten" :{
  dinsdag 6 maart 2012 @ 22:19:44 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_108801481
Dan kun je beter alle bewoners dubbel glas geven. Goed voor het milieu, goed voor de portemonnee.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 22:33:05 #63
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_108802135
Het gaat dus ECHT nergens over. De ervaring leert namelijk dat juist de mensen die het allemaal wel best vinden, niet zo gemotiveerd zijn om zo'n enquete in te vullen. Als er dan zelfs van de mensen die WEL die moeite nemen, de meerderheid tegen zo'n geluidswal is, wie ben je dan om daar, blijkbaar tegen de wil van ongeveer IEDEREEN in, daar toch geld aan te verkwisten?

Er komen vast geen verkiezingen aan :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 7 maart 2012 @ 03:49:37 #64
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_108808958
In Rijssen is het ongeveer hetzelfde verhaal: de meerderheid is daar tegen de schermen, maar omdat ze nu subsidie kunnen krijgen worden ze toch gebouwd. Ik vraag me trouwens af of iemand daar niet even een boodschap van god kan krijgen, dan wordt het vast ineens een ander verhaal :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 7 maart 2012 @ 09:05:52 #65
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_108810499
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 7 maart 2012 @ 09:21:53 #66
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_108810790
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 22:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Het gaat dus ECHT nergens over. De ervaring leert namelijk dat juist de mensen die het allemaal wel best vinden, niet zo gemotiveerd zijn om zo'n enquete in te vullen. Als er dan zelfs van de mensen die WEL die moeite nemen, de meerderheid tegen zo'n geluidswal is, wie ben je dan om daar, blijkbaar tegen de wil van ongeveer IEDEREEN in, daar toch geld aan te verkwisten?

Er komen vast geen verkiezingen aan :')
60 man heeft dus aangegeven tegen te zijn. Da's 12 % van de aangeschrevenen. En da's niet veel.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 7 maart 2012 @ 10:57:27 #67
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_108813212
quote:
104 Teletekst wo 07 mrt
***************************************
"Schultz bagatelliseerde problemen"

***************************************
` Minister Schultz heeft de Kamer niet
volledig geïnformeerd over de problemen
op het spoor door het winterweer.Dat
schrijft de Volkskrant.

Schultz schreef de Tweede Kamer dat er
62 wisselstoringen waren "die invloed
op de dienstregeling hadden".Uit een
inventarisatie van de NS blijkt dat er
662 'infrastoringen' waren.Dat waren
voor het grootste deel kapotte wissels.

Schultz zegt dat de brief alleen gaat
over storingen die invloed hadden op de
speciale winterdienstregeling en niet
op het gewone spoorboekje.Problemen met
wissels die niet nodig waren,telde ze
niet mee.
***************************************
volgende nieuws weer&verkeer sport
Falende stuntkoe door de bocht *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 maart 2012 @ 11:01:33 #68
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_108813317
Is ze ergens onderweg een zesje kwijtgeraakt? ;)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  woensdag 7 maart 2012 @ 11:08:07 #69
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_108813476
"Problemen met wissels die niet nodig waren, telde ze niet mee" _O_

Problemen zijn nooit nodig schattebout :*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 maart 2012 @ 11:09:48 #70
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_108813524
Nou ja, een wissel naar het rangeeremplacement van ons welbekende Schubbekutteveen die in storing ligt, daarvan kan ik me voorstellen dat die fijntjes genegeerd wordt in dit soort tellingen. Maar, het blijft een onhandige actie. Zeg dat er dan bij, dat je die negeert, en waarom je ze negeert. Dan bepalen wij wel of je gelijk hebt ;)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_108813810
quote:
12s.gif Op woensdag 7 maart 2012 11:09 schreef V2 het volgende:
Nou ja, een wissel naar het rangeeremplacement van ons welbekende Schubbekutteveen die in storing ligt, daarvan kan ik me voorstellen dat die fijntjes genegeerd wordt in dit soort tellingen.
Toch vervelend als die dusdanig in storing ligt dat je alleen nog op dat rangeerterrein kan komen :P
  woensdag 7 maart 2012 @ 11:20:28 #72
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_108813865
True true :) maar ik bedoelde het dus andersom.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  woensdag 7 maart 2012 @ 11:20:41 #73
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_108813869
Ach, wissels, wisselstraten. 62 wisselstraten, kan ook wel. Toch hetzelfde :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 maart 2012 @ 17:33:02 #74
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_108828871
Heeft iemand hier een site met interieurfoto's van de NID en de V250?
Ben zelf erg benieuwd wanneer zij in dienst gaan (met name de NID), er stond een BID stil bij spoor 1 van Amsterdam Centraal zodat er mensen in konden kijken... dat zij dat konden maken uit een DD-AR kon ik mij niet voorstellen :D.
Feyenoord Rotterdam
  woensdag 7 maart 2012 @ 17:44:08 #75
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_108829298
Paar delen terug is er een flickr-album-link gepost van iemand, met heel veel interieurfotos.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  woensdag 7 maart 2012 @ 18:02:01 #76
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_108829932
http://www.flickr.com/photos/68446493@N04/

Die heeft er veel op staan, van de 7503.
  woensdag 7 maart 2012 @ 18:21:46 #77
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_108830657
Andere serie dan die die ik bedoelde, maar geeft wel een goed beeld. Ik bedoelde deze serie: http://www.flickr.com/photos/treinflorian/sets/72157629349056541/
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  woensdag 7 maart 2012 @ 18:33:25 #78
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_108831054
Er zijn volgens mij nog geen interieurfoto's van de V250 gepubliceerd door Hispeed. Wel zijn er foto's te vinden op bijv. Flickr.
  woensdag 7 maart 2012 @ 18:39:08 #79
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_108831265
Oja, NS heeft weer een aardige fout begaan.
Station Heerenveen IJsstadion stoppen ook treinen bij schaatswedstrijden. Maar geen OVC-apparatuur.
Afgelopen weekend heeft dat als gevolg gehad dat er tientallen reizigers niet konden uitchecken, en het advies kregen van NS "om maar niet uit te checken, en je geld terug te vragen wat je teveel betaalde"...
Op de terugreis zijn er tientallen reizigers op de bon geslingerd, want ze reisden tegen de richting in.
Op de vraag of er paaltjes komen "Nee, die komen niet op Heerenveen IJsstadion, want daar stoppen niet veel treinen."
:r
  woensdag 7 maart 2012 @ 18:41:58 #80
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_108831364
Een paar van die hippe mobiele palen neerzetten was teveel gevraagd? Die dingen hebben ze toch niet voor niets zou je zeggen he. |:(
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  woensdag 7 maart 2012 @ 18:44:29 #81
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_108831422
Één paal bij de uitgang zou al voldoende zijn. Maar is inderdaad teveel moeite gok ik.
  woensdag 7 maart 2012 @ 18:49:54 #82
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_108831622
MVBOV gaat om opheldering vragen. Beschamende vertoning natuurlijk!
  woensdag 7 maart 2012 @ 18:53:49 #83
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_108831774
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 18:49 schreef DriekOplopers het volgende:
MVBOV gaat om opheldering vragen. Beschamende vertoning natuurlijk!
Stuur maar even een DM met je mail, ik heb nog eea gegevens in mijn mail staan, die vanochtend doorgestuurd werden.
Mijn bron is er intern ook al mee bezig gegaan, maar kreeg simpel antwoord. Op zijn melding werd niets gedaan. Hij heeft 't vernomen via de klantenservice.
  woensdag 7 maart 2012 @ 18:56:59 #84
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_108831902
En dit is voor het eerst dat er schaatsen is in Thialf sinds de invoering van de OVC of zo? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 maart 2012 @ 18:58:03 #85
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_108831955
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 18:53 schreef greavy het volgende:

[..]

Stuur maar even een DM met je mail, ik heb nog eea gegevens in mijn mail staan, die vanochtend doorgestuurd werden.
Mijn bron is er intern ook al mee bezig gegaan, maar kreeg simpel antwoord. Op zijn melding werd niets gedaan. Hij heeft 't vernomen via de klantenservice.
Doe eens niet zo interessant en copy-paste die boel gewoon eens. Het zal geen recept voor toverdrank zijn, gewoon info die voor iedereen van belang is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport woensdag 7 maart 2012 @ 19:00:46 #86
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_108832063
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 18:39 schreef greavy het volgende:
Oja, NS heeft weer een aardige fout begaan.
Station Heerenveen IJsstadion stoppen ook treinen bij schaatswedstrijden. Maar geen OVC-apparatuur.
Afgelopen weekend heeft dat als gevolg gehad dat er tientallen reizigers niet konden uitchecken, en het advies kregen van NS "om maar niet uit te checken, en je geld terug te vragen wat je teveel betaalde"...
Op de terugreis zijn er tientallen reizigers op de bon geslingerd, want ze reisden tegen de richting in.
Op de vraag of er paaltjes komen "Nee, die komen niet op Heerenveen IJsstadion, want daar stoppen niet veel treinen."
:r
Volgens mij stopten er afgelopen weekend geen treinen. Op o.a. schaatsen.nl stond dat men vanaf station Heerenveen met de bus of regiotaxi naar Thialf kon.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_108832454
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 18:39 schreef greavy het volgende:
Oja, NS heeft weer een aardige fout begaan.
Station Heerenveen IJsstadion stoppen ook treinen bij schaatswedstrijden. Maar geen OVC-apparatuur.
Afgelopen weekend heeft dat als gevolg gehad dat er tientallen reizigers niet konden uitchecken, en het advies kregen van NS "om maar niet uit te checken, en je geld terug te vragen wat je teveel betaalde"...
Op de terugreis zijn er tientallen reizigers op de bon geslingerd, want ze reisden tegen de richting in.
Op de vraag of er paaltjes komen "Nee, die komen niet op Heerenveen IJsstadion, want daar stoppen niet veel treinen."
:r
Hahaaha wat een flater zeg, absurd. En geen fatsoenlijk antwoord.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 7 maart 2012 @ 19:10:03 #88
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_108832456
quote:
3s.gif Op woensdag 7 maart 2012 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Doe eens niet zo interessant en copy-paste die boel gewoon eens. Het zal geen recept voor toverdrank zijn, gewoon info die voor iedereen van belang is.
Nja, oké. Ik zal wel wat hieronder posten:

quote:
Hoi Durk,

Vandaag vernam ik via collega's van de afdeling Klantenservice het volgende:
Er zijn zaterdag en maandag diverse klachten binnengekomen van reizigers waarom zij niet konden uit- en inchecken op Heerenveen IJsstadion. De Klantenservice heeft hierop geantwoord dat er geen paaltjes stonden, en het advies was niet uit te checken, of pas op het eindpunt. Het overgebleven bedrag van je borg wat teruggeboekt moest worden, is mogelijk om gerestitueerd te krijgen.

Natuurlijk is dit niet zoals het hoort, en ben ik intern gaan informeren waarom hier geen paaltjes staan, of komen te staan. Ook waarom dit niet aan de reiziger gecommuniceerd word.
Ik heb tot mijn ongenoegen een antwoord gekregen dat er in een jaar te weinig treinen stoppen, en er te weinig reizigers zijn. Zij moeten dan maar een los kaartje kopen.
Waarom het niet gecommuniceerd is, was het antwoord dat dit vergeten is.

Ik heb vervolgens gevraagd of dit nu wel gecommuniceerd word, maar daar lijkt het niet op. Er is een notitie gemaakt, en deze afdeling kennende kan het weken tot maanden duren voordat er iets met een notitie gedaan wordt.

Ik denk dat ik het maar eens hogerop ga zoeken, om hier toch een oplossing voor te vinden. Desnoods via de media hier aandacht aan besteden, maar door onkunde van het bedrijf de reizigers duperen, is te belachelijk van woorden.
  woensdag 7 maart 2012 @ 19:12:24 #89
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_108832557
De media, klinkt goed :s)

En bedankt voor het posten ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_108832617
Goeie brief. Niet meer dan terecht.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 7 maart 2012 @ 19:15:24 #91
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_108832697
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 19:10 schreef greavy het volgende:

[..]

Nja, oké. Ik zal wel wat hieronder posten:

[..]

Mss kan je op OVNL ook ff klote gaan maken hierover :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 maart 2012 @ 19:22:21 #92
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_108833035
Net gedaan.
pi_108833448
In de eerste zin van de derde alinea staat een dt fout.
  woensdag 7 maart 2012 @ 19:36:11 #94
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_108833784
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 19:30 schreef MCH het volgende:
In de eerste zin van de derde alinea staat een dt fout.
Dat heb je weleens als je koppieplakt :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 7 maart 2012 @ 19:58:24 #95
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_108835044
Vandaag zou ik een paar uur naar Ekeren(B). Mooi op tijd(8:09) de IC uit Dordrecht naar Antwerpen C, daar eventjes een ronde gelopen, en door naar Noorderdokken om naar Ekeren te lopen.

Uiteindelijk paar uur eerder vertrokken dan gepland, het was erg koud en het begon te regenen...
Toch een paar leuke platen.


B-Cargo 7830+7831+7823+UnitCargo


B-Cargo 7755+7798 + containertrein


B-Cargo 2826+Suikertrein


Infrabel 6292+6264 als LLT
De 6292 onderweg naar TW Antwerpen voor controle na herstel van schade


B-Cargo 1313+1323 + containertrein


B-Cargo 2830 + UnitCargo


B-Cargo 1327+1312 + platte wagens

Even teruggegaan naar Noorderdokken, want in de IC Amsterdam-Brussel zou de Olympische rijtuigenstam langs moeten komen om 11:50, maar niks was minder waar, gewoon de Prio's...


Infrabel 6295 + platte wagens


B-Cargo 2016 + huifdoekwagens


B-Cargo 7790 + 2321 als LLT
Onderweg naar TW Hasselt voor onderdelen


B-Cargo 7789 + 7870 + Zinkertstrein


B-Cargo 7830+7831+7823 + UnitCargo


B-Cargo 2805 + UnitCargo


B-Cargo 2015 + containertrein
Dacht 44 wagons te tellen, 5x 20ft beladen..


B-Cargo 1337+1314+1210 + UnitCargo

Ook al was ik er korter, ik heb zeker mogen genieten. Van de zomer kom ik wel weer terug!
pi_108835414
Leuk!
Jammer van de bnl, mis nog steeds overzichtsfoto van dat ding :p
  woensdag 7 maart 2012 @ 20:09:43 #97
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_108835780
Hij bleek 3 uur later te rijden als gepland was. Morgen zou ik 'm wel overdag kunnen treffen.
  woensdag 7 maart 2012 @ 20:12:32 #98
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_108835950
quote:
Syntus-trein krijgt toilet, ritprijs omhoog

OLDENZAAL De Syntus-treinen, die tussen Zutphen en Oldenzaal rijden, worden vanaf december 2013 voorzien van een toilet. Het gemeentelijk samenwerkingsverband de Regio Twente heeft daartoe opdracht gegeven.

Het plaatsen van de toiletten gaat ten koste van enkele zitplaatsen. Per trein komt dat volgens vervoersbedrijf Syntus neer op maximaal zes zitplaatsen. „We hoorden regelmatig geluiden van reizigers dat het fijn zou zijn als de trein zou worden uitgerust met een toilet”, zegt Harry te Walvaart van Regio Twente.

Om de toiletten te kunnen bekostigen gaat de reiziger meer betalen voor een treinrit, namelijk 0,008 eurocent per kilometer. „Een retourtje Hengelo-Oldenzaal bijvoorbeeld wordt dan 16 cent duurder”, aldus Te Walvaart.
http://www.tctubantia.nl/(...)-ritprijs-omhoog.ece

Tsja, -O- of *O*
  woensdag 7 maart 2012 @ 20:13:34 #99
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
  woensdag 7 maart 2012 @ 20:14:23 #100
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_108836059
quote:
Nu nog zo'n 130 SLT's ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')