Dat is heel ouderwetsch.quote:
Ja.quote:
Eenschquote:Op donderdag 26 mei 2011 17:46 schreef Igen het volgende:
Ideetje om deze post toe te voegen aan de OP, onder 'Verhalen'?
Treinentopic nummertje 320: Jager opent jacht op reizigers
Heb het in de Wiki aangepast. En ook greavy's verslag van HvH erbij gezet, al heeft Ireyon dat nu ook al in de OP ge-edit.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:51 schreef James1988 het volgende:
Update die OP nou maar eens, Fyra rijdt inmiddels al bijna 2 maanden naar Breda en wij zeggen hier nog steeds doodleuk dat het niet zo is.
Plaatjes zijn eruit gehaald voor de mobiele gebruikers. Mijn advies dus ook niet terug plaatsen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 18:07 schreef Ireyon het volgende:
De wiki heeft met de komst van het Open Nieuw Deel knopje weinig nut meer.. Ik zal het komend weekend wel weer eens netjes herschrijven, misschien weer wat mooie plaatjes erbij (donateurs?)
Getrokken treinen genoeg, alleen minder bij de reizigers. Maarja, die eenheidsworst van treinstellen zijn we al jaren in beland.quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:51 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik vind het echt jammer dat de diversiteit op het spoor minder wordt. Vroeger (voor mij vroeger tenminste) had je getrokken treinen met een 1100,1200,1300 of 1600, je had mat '54, mat '64, ICM, DDAR, DH, Plan U, SGm. Nu is het in mijn ogen veel minder divers.
Eens. Misschien leuk trouwens om de regulars in dit topic kort voor te stellen in de OP. Komt ook wat welkomer over voor nieuwelingen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 18:33 schreef greavy het volgende:
[..]
Plaatjes zijn eruit gehaald voor de mobiele gebruikers. Mijn advies dus ook niet terug plaatsen.
Ja dat weet ik, 'k heb de huidige OP destijds gemaakt omdat 'k nog een Nokia N73 hadquote:Op donderdag 26 mei 2011 18:33 schreef greavy het volgende:
[..]
Plaatjes zijn eruit gehaald voor de mobiele gebruikers. Mijn advies dus ook niet terug plaatsen.
Met van iedereen een beschrijving erbij of.. hoe zie je dat voor jequote:Op donderdag 26 mei 2011 18:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Eens. Misschien leuk trouwens om de regulars in dit topic kort voor te stellen in de OP. Komt ook wat welkomer over voor nieuwelingen.
Hoi, ik ben ziggy, als je weer eens vertraging hebt tussen Groningen en Roodeschool mag je mij de schuld geven.quote:Op donderdag 26 mei 2011 19:04 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Met van iedereen een beschrijving erbij of.. hoe zie je dat voor je?
Mja, dat zie je in veel reeksen gebeuren inderdaad. Voor mij hoeft het niet zo eigenlijk. Ik zie het als een soort "Who's hot and who's not" lijstje. Maar goed, my 2 cts.quote:Op donderdag 26 mei 2011 18:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Eens. Misschien leuk trouwens om de regulars in dit topic kort voor te stellen in de OP. Komt ook wat welkomer over voor nieuwelingen.
Kliekjes, alsof anderen niet meer welkom zijnquote:Op donderdag 26 mei 2011 19:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, dat zie je in veel reeksen gebeuren inderdaad. Voor mij hoeft het niet zo eigenlijk. Ik zie het als een soort "Who's hot and who's not" lijstje. Maar goed, my 2 cts.
Geilen op een bedrijfquote:Op donderdag 26 mei 2011 19:36 schreef James1988 het volgende:
Hoi, ik ben James en ik geil op Alstom
quote:Op donderdag 26 mei 2011 20:29 schreef Temlin het volgende:
[..]
Geilen op een bedrijfFappen op een trein
²
Kun jij niet even een goed voorbeeld postenquote:Op donderdag 26 mei 2011 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
![]()
En een klein grijs balkje aan de bovenkant he
quote:Op donderdag 26 mei 2011 20:31 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Kun jij niet even een goed voorbeeld postenZit ook nog te twijfelen of de achtergrond niet wat donkerder blauw is..
het delfzijl spoor cta bedoel jequote:Op donderdag 26 mei 2011 21:10 schreef Peterselieman het volgende:
Morgen die nieuwe CTA in Groningen maar eens op de foto zetten
Waarom?quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:26 schreef greavy het volgende:
Joepie. De trein uit Brussel kwam 20:51 pas te Amsterdam binnen, de BNL van 20:53 vertrok met +4 ri Breukelen en gaat dan ri Rotterdam. Inmiddels in de buurt van Woerden.
Goede oplossing geweest.
Vind ik ook. En wie er in Schiphol of Den Haag HS staat om naar Brussel te willen, kan lekker de pest krijgenquote:Op donderdag 26 mei 2011 21:41 schreef greavy het volgende:
[..]
omdat je nu vertraging weg werkt. En anders moest loc nog omlopen et cetera
Oh, het is vast niet de enige treinquote:Op donderdag 26 mei 2011 21:55 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ja, en jammer genoeg is de Benelux ook de enige trein die je vanaf Schiphol of Den Haag HS naar Rotterdam CS kan brengen... Maar ja, dan moet je wel vertrouwen op een werkende omroep
Que?quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:55 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ja, en jammer genoeg is de Benelux ook de enige trein die je vanaf Schiphol of Den Haag HS naar Rotterdam CS kan brengen... Maar ja, dan moet je wel vertrouwen op een werkende omroep
Toch belangrijk, omdat je zo vanaf Rotterdam in het originele treinpad kunt rijdenquote:
Vandaar ook dequote:Op donderdag 26 mei 2011 22:01 schreef Yreal het volgende:
[..]
Que?
Vanaf schiphol kan je naar Rotterdam met de IC's naar Dordrecht en de Fyra en vanaf HS gaan er maar liefste 10 andere treinen per uur naar Rotterdam.
Dat is opzich best kneuzig ja..quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:26 schreef greavy het volgende:
Joepie. De trein uit Brussel kwam 20:51 pas te Amsterdam binnen, de BNL van 20:53 vertrok met +4 ri Breukelen en gaat dan ri Rotterdam. Inmiddels in de buurt van Woerden.
Goede oplossing geweest.
Is te lang, 't moet wel op 1 regel passenquote:Op donderdag 26 mei 2011 22:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat is opzich best kneuzig ja..
En Hoi, ik ben Yreal en vind treinen interessant vanuit het oogpunt van infrastructuur/logistiek en het feit dat iets met meer dan 1000 pk sowieso geil is.
Een van hem en een van mij. En het is met bronvermelding, dus mij maakt het i.i.g. niet uit.quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:17 schreef Peterselieman het volgende:
Socios, je foto's worden zomaar op een ander forum gebruikt: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?p=332147#p332147
'k Weet ook niet wat ik ervan vindt.. er moeten zoveel mensen bij maar dan wordt-ie wel erg lang. Nu staat gewoon iedereen erin die zichzelf beschreven heeft, ik ga geen beschrijvingen voor anderen bedenkenquote:Op donderdag 26 mei 2011 22:32 schreef Igen het volgende:
Leuk die nieuwe plaatjes in de OP. Maar ik weet niet zo goed wat ik van dat lijstje vaste posters moet vinden. Hij is nu i.i.g. een beetje willekeurig. Moeten bijvoorbeeld greavy en socios (en ik) er niet ook in?
En je hondekop dan?quote:Op donderdag 26 mei 2011 22:50 schreef greavy het volgende:
Nou, iets voor mij bedenken dan:
Ik ben Greavy en is anti OV-Chip en reist daarom zelden met bus/tram/metro![]()
Of:
Ik ben Greavy en vind het huidige NS-materieelpark maar niks. Lang leve stoomtreinen![]()
ennu Kofi Annan van dit topic als het nodig isquote:
Hahaha, heel geinig.quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:17 schreef Peterselieman het volgende:
Socios, je foto's worden zomaar op een ander forum gebruikt: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?p=332147#p332147
quote:De Thalys ( stel 4341)die gisteren tussen Essen en Roosendaal testte en 's nachts op de HsL rijdt, gaat vandaag een klein rondje Nederland doen.
Amsterdam 09:43- Den Bosch 11:10-11:50 - Arnhem 12:43-12:57- Watergraafsmeer
Indeed. Oh, en bij mij mag "Groningen" wel uitgebreid worden tot "het Noorden".quote:
Vandaag komt er ook een op 4a.quote:Op donderdag 26 mei 2011 21:10 schreef Peterselieman het volgende:
Morgen die nieuwe CTA in Groningen maar eens op de foto zetten
lijkt me niet dat een Thalys ooit Arnhem -> den Bosch zal doen.. Verder zouden ze een omrij route via Tilburg of via Maastricht kunnen testen?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 09:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Is ook bekend waarom? Wegbekendheid voor de machinisten of wat?
Misschien SNCF die meer internationale verbindingen met Nederland wil inleggen.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 12:26 schreef Yreal het volgende:
lijkt me niet dat een Thalys ooit Arnhem -> den Bosch zal doen.. Verder zouden ze een omrij route via Tilburg of via Maastricht kunnen testen?
Want Fransozen zitten echt te wachten op een directe verbinding met Arnhem ja. Net als wij Nederlanders ook en masse een verbinding met Duinkerken willen hebben.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:18 schreef Socios het volgende:
[..]
Misschien SNCF die meer internationale verbindingen met Nederland wil inleggen.
Driehoeken?quote:Op vrijdag 27 mei 2011 09:00 schreef James1988 het volgende:
[..]
Is ook bekend waarom? Wegbekendheid voor de machinisten of wat?
Die heeft gister een aanrijding met een persoon gehad tussen Dordrecht en Gorinchem. Is naar de Zaanstraat gegaan voor calamiteiten reiniging.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:17 schreef Mathijz het volgende:
Staat nu een arriva treinstel op de werkplaats tussen amsterdam centraal en sloterdijk. Beetje uit de richting lijk het.
Trein is in Amsterdam netjes volgens plan gekeerd naar Brussel. Zag hem te Lombardijen later. Weet niet of hij weer onderweg is naar Nederland.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 09:29 schreef greavy het volgende:
Vandaag rijden de I6-rijtuigen wederom. Kwam ze in trein 9201 tegen. Ze zouden dus moeten keren om 9:53 uit Amsterdam, Rotterdam om 10:55, Roosendaal om 11:30 en Brussel om 13:18.
Garantie tot aan de voordeur, onbekend of ze na retour Brussel weer naar Amsterdam gaan voor een slag.
Steve Jobs is net zo idioot, maar ik ontspoor nu.quote:
Dit zou ik pas overwegen als er geschoven wordt met de dienstregeling van de NMBS.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:18 schreef Socios het volgende:
[..]
Misschien SNCF die meer internationale verbindingen met Nederland wil inleggen.
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 13:47 schreef James1988 het volgende:
Want Fransozen zitten echt te wachten op een directe verbinding met Arnhem ja. Net als wij Nederlanders ook en masse een verbinding met Duinkerken willen hebben.
Opzich is het niet zo raar. Oostende, Brugge, Gent, Namen en Charleroi hebben ook een rechtstreekse Thalysverbinding met Frankrijk. Plaatsen waar Arnhem zeker niet voor onderdoet.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 15:52 schreef Ofyles2 het volgende:
Dit zou ik pas overwegen als er geschoven wordt met de dienstregeling van de NMBS.
Het Gewestelijk Express Net laat nog steeds op zich wachten...
Dat zijn franstalige plaatsen die veel dichterbij Parijs liggen en maar 1x per dag een dienst hebben. Tevens kan die vanaf brussel de HSL opknallen. Terwijl die naar Arnhem tot aan Breda moet buffelen, inclusief een enkelspoorsbrug.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:43 schreef Socios het volgende:
[..]
[..]
Opzich is het niet zo raar. Oostende, Brugge, Gent, Namen en Charleroi hebben ook een rechtstreekse Thalysverbinding met Frankrijk. Plaatsen waar Arnhem zeker niet voor onderdoet.
Arnhem stel echt niks voor vergeleken met Oostende, Brugge of Gent. Het mag hooguit samen met Charleroi vechten om de titel "Lelijkste stad ter wereld".quote:Op vrijdag 27 mei 2011 16:43 schreef Socios het volgende:
Opzich is het niet zo raar. Oostende, Brugge, Gent, Namen en Charleroi hebben ook een rechtstreekse Thalysverbinding met Frankrijk. Plaatsen waar Arnhem zeker niet voor onderdoet.
Sinds wanneer zijn Oostende, Brugge, Gent franstalig? Bovendien is Liége-Mons wat die andere Thalys doet nog langer buffelen dan Arnhem-Breda...quote:Op vrijdag 27 mei 2011 18:14 schreef Ascendancy het volgende:
Dat zijn franstalige plaatsen die veel dichterbij Parijs liggen en maar 1x per dag een dienst hebben. Tevens kan die vanaf brussel de HSL opknallen. Terwijl die naar Arnhem tot aan Breda moet buffelen, inclusief een enkelspoorsbrug.
Nja. Wat jij noemt is NOG verder om.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 18:52 schreef Yreal het volgende:
Arnhem -> Eindhoven -> maastricht -> Luik -> Brussel -> parijs kan ik nog inkomen, maar via breda?
Het ging me om Namen en Charleroi. Gent is qua functie gelijk aan Utrecht, dus geen twijfel dat die thalys zinvol is. In Wallonië wonen ook veel luie mensen, dus die moeten sowieso compenseren.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 18:26 schreef ReisT het volgende:
[..]
Sinds wanneer zijn Oostende, Brugge, Gent franstalig? Bovendien is Liége-Mons wat die andere Thalys doet nog langer buffelen dan Arnhem-Breda...
Maar je bedient wel Eindhoven. Tevens kan je dan gewoon de thalys uit Luik doortrekken. Dan krijgt socios ook zijn gedroomde verbinding tussen de steden Arnhem en Charleroi.quote:
Het zal vast aan mij liggen, maar Arnhem is best een mooie stad.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 18:24 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Arnhem stel echt niks voor vergeleken met Oostende, Brugge of Gent. Het mag hooguit samen met Charleroi vechten om de titel "Lelijkste stad ter wereld".
Doen! Verlos de natie van dat aanhoudende gezanikquote:Op vrijdag 27 mei 2011 19:07 schreef Ascendancy het volgende:
Dan krijgt socios ook zijn gedroomde verbinding tussen de steden Arnhem en Charleroi.
Hèt grote leed van mijn stadquote:Op vrijdag 27 mei 2011 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar zou die Thalys moeten stoppen? Arnhem heeft niet eens een station
Hamburg - bremen - enschede - deventer - brussel (via welke route dan ook) - calais - london; lijkt me ook topquote:Op vrijdag 27 mei 2011 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens is een Thalysverbinding naar Deventer dan natuurlijk ook wel erg gewenst
Enschede gaat niet lukkenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 19:41 schreef Peter het volgende:
[..]
Hamburg - bremen - enschede - deventer - brussel (via welke route dan ook) - calais - london; lijkt me ook top
Van jullie zijn er te weinig in Amerikaanse treinen hoor ik netquote:Op vrijdag 27 mei 2011 19:40 schreef Guppyfriend het volgende:
Nee niet zeuren! Jullie hebben de Berlijntrein daar al!
Huh? Bij ons bedoel je? Nah, volgens mij moeten we dan weer het hele station op z'n kop gooien, voor die treinen hier op het spoor passenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Van jullie zijn er te weinig in Amerikaanse treinen hoor ik net
Lees die opmerking van Fles eens iets beterquote:Op vrijdag 27 mei 2011 19:45 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Huh? Bij ons bedoel je? Nah, volgens mij moeten we dan weer het hele station op z'n kop gooien, voor die treinen hier op het spoor passen
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 19:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lees die opmerking van Fles eens iets beter
In Ede Wageningen hoef je niet zo'n pokke-end te lopen als je tijdens een overstap gruwelijke honger hebt.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 20:08 schreef Temlin het volgende:
Arnhem geen stationBeter dan dat misbaksel wat in Ede-Wageningen staat.
Nee die tent is goed hequote:Op vrijdag 27 mei 2011 20:10 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
In Ede Wageningen hoef je niet zo'n pokke-end te lopen als je tijdens een overstap gruwelijke honger hebt.
Nooit geweest. Maar ik zal van de week eens naar ede-wageningen gaan voor een kapsalon hoorquote:Op vrijdag 27 mei 2011 20:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee die tent is goed heIk haal daar weleens Kapsalon
Met een beetje vaart kun je daar best overheen springen!quote:
Doe geenmoeite, rij gewoon via Oldenzaal - Hengeloquote:Op vrijdag 27 mei 2011 22:49 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Met een beetje vaart kun je daar best overheen springen!![]()
Maarja, dan kun je dus niet stoppen in Enschede...
Daaromquote:Op vrijdag 27 mei 2011 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Doe geenmoeite, rij gewoon via Oldenzaal - Hengelo
Gaat snelquote:Op vrijdag 27 mei 2011 22:53 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, dan kom je dit soort gevallen niet tegen:
Weten we gelijk waar de prioriteiten liggen. Als je Zwolle eruit gooit splits je het land in tweeën.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 22:55 schreef greavy het volgende:
Zwolle gaat wel plat voor de reizigers in zomer 2012, maar er blijven enkele sporen (2 of 3) beschikbaar voor de goederentreinen uit en van het Noorden.
Er hebben ook hele tijd twee borden gehangen daar. Op de ene kant De Eschmarke op de andere kant Enschede De Eschmarke. Eerste schijnt correct te zijn, hoewel de verkorting ese is.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 22:53 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, dan kom je dit soort gevallen niet tegen:
ede was natuurlijk geen optie als afkortingquote:Op zaterdag 28 mei 2011 01:13 schreef MREn het volgende:
[..]
Er hebben ook hele tijd twee borden gehangen daar. Op de ene kant De Eschmarke op de andere kant Enschede De Eschmarke. Eerste schijnt correct te zijn, hoewel de verkorting ese is.
Ik zou tijdelijk Wezep verlengen, stopt de IC naar Groningen/Leeuwarden daar extra.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 23:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weten we gelijk waar de prioriteiten liggen. Als je Zwolle eruit gooit splits je het land in tweeën.
Nou ja dat boeit blijkbaar niet. Behalve voor de zesmiljard badslipper expres.
Het zal wel belangrijk zijn. Wie ben ik om er een mening over te hebben?
whutquote:Op vrijdag 27 mei 2011 22:53 schreef Peterselieman het volgende:
Mja, dan kom je dit soort gevallen niet tegen:
Valt hardstikke mee, tegenwoordig hebben we:quote:Op donderdag 26 mei 2011 17:51 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ik vind het echt jammer dat de diversiteit op het spoor minder wordt. Vroeger (voor mij vroeger tenminste) had je getrokken treinen met een 1100,1200,1300 of 1600, je had mat '54, mat '64, ICM, DDAR, DH, Plan U, SGm. Nu is het in mijn ogen veel minder divers.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is vaker voorgekomen. Op station Groningen heeft enkele jaren geleden namelijk een aantal dagen een bordje Loppersum gehangen. Dat hing bovendien nog over de kop ookquote:Op zaterdag 28 mei 2011 08:05 schreef Klonk het volgende:
[..]
whut
1 station met verschillende bordjes?
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:13 schreef ohjajohh het volgende:
Is er iemand van de treinboys hier die antwoord heeft op de volgende vragen?Vraag 4 is Sik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Gelukkig rijdt er nog wel fatsoenlijk materieel van Utrecht naar de wel interessante delen van Nederland:quote:Op zaterdag 28 mei 2011 10:54 schreef Duvel het volgende:
Ut - Gvc: VIRM/ICMm
Ut - Rtd: VIRM/ICMm
Ut - Ehv: VIRM
Ut - Mt: VIRM
Ut - Shl: VIRM
Ut - Ledn: VIRM
Ut - Amr: VIRM
Ut - Hdr: VIRM
Ut - Nm: VIRM
VIRM
VIRM
VIRM
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:13 schreef ohjajohh het volgende:
Is er iemand van de treinboys hier die antwoord heeft op de volgende vragen?Vraag 2: officiele naam mat36(?), bijnaam was volgens mij 'diesel'.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vraag 3: hippel
Vraag 4: sik
Vraag 5: Engeland (of GB of UK natuurlijk)
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2011 11:26:36 ]
Bedoelen ze hier niet de algemene term stroomlijnmaterieel?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Vraag 2: officiele naam mat36(?), bijnaam was volgens mij 'diesel'.
Bron: http://www.vlaardingen.nl(...)schiedenis/id_171810quote:Reeds in 1854 vestigt de kalkbranderij van J.M. den Boer zich op een gedeelte van het terrein, dat de Vopak Vlaardingen (voorheen Nieuwe Matex) nu in exploitatie heeft.
Ik heb bewust een afscheidsrit gepland, voordat het ineens in alle stilte gebeurd is..., daar ik NS geen treinstel in originele vorm zie laten bestaan. Dit was voor mij een mooi moment.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 04:41 schreef Bitlord het volgende:
Is ICM er nu dan definitief uit of verwacht je ze niet meer tegen te komen tijdens je reisjes?
Naar mijn weten genoemde 4239 en 4242 en de 4240 (Olympisch stel).quote:Op zaterdag 28 mei 2011 04:57 schreef greavy het volgende:
Er rijden nog maar 3 of 4 onverbouwde stellen rond..
2: Muizenneusquote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Vraag 2: officiele naam mat36(?), bijnaam was volgens mij 'diesel'.
Vraag 3: hippel
Vraag 4: sik
Vraag 5: Engeland (of GB of UK natuurlijk)
Hebben ze speciaal voor jou gedaanquote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:37 schreef Socios het volgende:
[..]
Jajajaja.
Het begin van Deutsche Bahn met het laten verdwijnen van de naam "Arriva".
Ehmm.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:32 schreef Peterselieman het volgende:
Vraag 6:
[..]
Bron: http://www.vlaardingen.nl(...)schiedenis/id_171810
Van "Pakhoed" wordt het alleen lastig de 11e letter te pakken...quote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ehmm.
Vopak is een samentrekking van Van Ommeren en Pakhoed.
Pakhoed is dan weer een samentrekking van Pakhuismeesteren en Blauwhoed.
Ik denk dat men zoekt naar het woord "Pakhoed".
Ja, maar dat is niet mijn probleemquote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:49 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Van "Pakhoed" wordt het alleen lastig de 11e letter te pakken...
Deze trein rijdt niet via Utrecht...quote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:23 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Gelukkig rijdt er nog wel fatsoenlijk materieel van Utrecht naar de wel interessante delen van Nederland:
Ut-Hgl-Berlijn: Pimpel![]()
Afgewisseld met, jawel, VIRM.quote:Ut-Gn: ICMm
Ut-Lw: ICMm
Ik kan niet wachten tot de benelux daar niet meer komt en Roosendaal helemaal in de vergetelheid zal rakenquote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:58 schreef Ireyon het volgende:
Roosendaal is natuurlijk wel een echte bazenstad wat materieeldiversiteit betreft. SLT, VIRM, DDAR, Mat '64, 1700+ICRm, Traxx+ICRm Prio, I6/I10, ÖBB rijtuigen, MS75, ICM(m): allemaal dagelijks hier te bewonderen.
O ja, foutje, excuusquote:
Ja hoor, de IC naar/van Enschede van/naar Den Haag/Rotterdam/Schiphol rijdt nooit VIRM, alleen ICMmquote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:03 schreef Ascendancy het volgende:
Zijn er uberhaupt nog binnenlandse IC-diensten zonder VIRM erin behalve de 3600?
De treinen vanuit Enschede naar de Randstad staan niet met VIRM gepland en de IC Utrecht - Almere meen ik ook niet.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:03 schreef Ascendancy het volgende:
Zijn er uberhaupt nog binnenlandse IC-diensten zonder VIRM erin behalve de 3600?
Die 2e is heul geen IC jaquote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De treinen vanuit Enschede naar de Randstad staan niet met VIRM gepland en de IC Utrecht - Almere meen ik ook niet.
De nepintercity Utrecht Centraal - Almere Centrum.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:03 schreef Ascendancy het volgende:
Zijn er uberhaupt nog binnenlandse IC-diensten zonder VIRM erin behalve de 3600?
De 900quote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:03 schreef Ascendancy het volgende:
Zijn er uberhaupt nog binnenlandse IC-diensten zonder VIRM erin behalve de 3600?
Reizigers zullen te allen tijde met de Beneluxtrein via Roosendaal kunnen reizen.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:04 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik kan niet wachten tot de benelux daar niet meer komt en Roosendaal helemaal in de vergetelheid zal raken
Misschien moet er maar een soort Wetboek in de OP. Zoeen lijstje met Absolute Waarheden als deze. En alsquote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:11 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Reizigers zullen te allen tijde met de Beneluxtrein via Roosendaal kunnen reizen.
Dit soort uitspraken zijn gewoon niet serieus te nemen. Afgezien van de huidige ontwikkelingen, is de kans nihiel dat dat kreng over 50 jaar nog rijdt.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:11 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Reizigers zullen te allen tijde met de Beneluxtrein via Roosendaal kunnen reizen.
Tuurlijk. Gecontroleerd wordt er toch nietquote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:12 schreef Stefanovic83 het volgende:
"Mat-64 is een oude rammelbak"
Of is dit geen absolute waarheid?![]()
Straks eens proberen of ik Woerden-Amsterdam Amstel creatief kan doen:
Woerden - Utrecht met keren in Breukelen (ICM)
Utrecht - Amsterdam (ICE)
Terugsteken naar Amstel (zal wel slet zijn)
De grote is nu natuurlijk of dit mag met een traject-abo Woerden - Hilversum Noord (dekt de routes Woerden-Utrecht-Hilversum en Woerden-Muiderpoort-Hilversum), gecombineerd met ICE-toeslag (want ICE) en een retourtje Amsterdam Muiderpoort - Centraal (want dat dekt mn abo niet
Ik deed een Sociosjequote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:10 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dit soort uitspraken zijn gewoon niet serieus te nemen. Afgezien van de huidige ontwikkelingen, is de kans nihiel dat dat kreng over 50 jaar nog rijdt.
Ehrm, daar zou ik niet op rekenen. Zodra V250 is toegelaten en er genoeg zijn (er zijn er nu 4 in principe rijklaar in Nederland, voor Brussel zijn er 8 nodig) gaat de Beneluxtrein er meteen uit. Het is reizigers de Fyra in dwingen, ja. Maar als Hispeed dat niet doet worden hun overlevingskansen alleen maar kleiner.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:23 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Maar hoe dan ook gaat de huidige Beneluxtrein niet verdwijnen door Fyra straks, onmogelijk dat reizigers de extra kosten en moeite zomaar zullen pikken.
Gaan de reizigersorganisaties, 2e kamer etc. dat pikken? Denk het niet namelijk..quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ehrm, daar zou ik niet op rekenen. Zodra V250 is toegelaten en er genoeg zijn (er zijn er nu 4 in principe rijklaar in Nederland, voor Brussel zijn er 8 nodig) gaat de Beneluxtrein er meteen uit. Het is reizigers de Fyra in dwingen, ja. Maar als Hispeed dat niet doet worden hun overlevingskansen alleen maar kleiner.
Overigens... De V250 heeft een automatische omroepinstallatie, heb ik van horen zeggen.
Het 'makkelijke' antwoord zou zijn: omdat de trein met twee stuurinrichtingen geen meter vooruit komtquote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:38 schreef kebabkever het volgende:
dag treinfans hier!
Ik reis elke dag met de trein zwolle naar deventer en ga dus bijna altijd met het ICRM materieel welke doorrijd naar Roosendaal!
Ik vraag me 1 ding toch nog altijd af, waarom er altijd een loc voor of achter zit. Was de trein van origine bedoeld om te worden geduwd/trokken? En wat zijn hier de voor/nadelen van ... het is toch logisch om het te doen zoals een ICM bijv heeft? Aan weerszijden een stuurinrichting?
Waarom heb je 'm dan niet in de quote laten staan?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:50 schreef Ireyon het volgende:
[..]
't Was een beschamende vraag inderdaad
En dat gaan reizigers dus niet pikken. Ook in Den Haag gaan ze het niet leuk vinden dat hun verbinding met Antwerpen verdwijnt, of dat ze meer moeten betalen voor de Fyra die door het stoppen en keren in Breda een verwaarloosbare tijdwinst zal bieden.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ehrm, daar zou ik niet op rekenen. Zodra V250 is toegelaten en er genoeg zijn (er zijn er nu 4 in principe rijklaar in Nederland, voor Brussel zijn er 8 nodig) gaat de Beneluxtrein er meteen uit. Het is reizigers de Fyra in dwingen, ja. Maar als Hispeed dat niet doet worden hun overlevingskansen alleen maar kleiner.
'k Was te laatquote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Waarom heb je 'm dan niet in de quote laten staan?
Dan moet Den Haag zich maar eens gaan afvragen wat ze nou willen. Zij hebben NS/HSA gedwongen tot die hoge concessieprijs, en daar staat wat tegenover: HSA wil zichzelf ook boven water houden. Dat kan niet door de Benelux te laten rijden.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:53 schreef Ireyon het volgende:
[..]
En dat gaan reizigers dus niet pikken. Ook in Den Haag gaan ze het niet leuk vinden dat hun verbinding met Antwerpen verdwijnt, of dat ze meer moeten betalen voor de Fyra die door het stoppen en keren in Breda een verwaarloosbare tijdwinst zal bieden.
Aldus De Standaardquote:Koperdief dood aangetroffen naast spoorweg
EKEREN - Langs de hogesnelheidslijn in Ekeren bij Antwerpen is zaterdagochtend een verkoold lichaam aangetroffen. Vermoedelijk gaat het om iemand die een koperdiefstal wilde plegen. Er ontstonden een kortsluiting en een brand in de hoogspanningscabine. Het treinverkeer - ook de Thalys- en Beneluxtrein - zal het hele weekend ernstig verstoord zijn. Dat werd vernomen bij spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel.
De brandweer was rond 6.45 uur opgeroepen voor een bermbrand langs de hst-lijn en trof toen het verkoolde lichaam aan. 'Er waren koperen kabels verwijderd en in de hoogspanningscabine was er een kortsluiting met brand ontstaan', aldus Frédéric Petit, de woordvoerder van Infrabel.
'De omvang van de schade wordt nog bekeken, maar het is nu al duidelijk dat er de rest van het weekend geen treinverkeer mogelijk zal zijn op de hst-lijn', voegt hij toe.
De internationale treinen - de Benelux- en Thalystreinen - moeten daardoor via de oude spoorlijn Antwerpen-Essen rijden, wat ongeveer dertig minuten vertraging met zich meebrengt. De treinen naar Antwerpen-Luchtbal en de Noorderkempen rijden zelfs helemaal niet, maar er worden wel vervangbussen ingezet.
'Onze mensen gaan de schade zo snel mogelijk herstellen en het is de bedoeling dat het treinverkeer maandagochtend weer volgens planning kan verlopen', zegt Petit.
'k Snap niet hoe een trein met 10 reizigers die 3 euro meer betalen, meer op kan brengen dan een trein met 600 reizigers. Met de Beneluxtrein verdient NSHispeed toch ook gewoon aan kaartverkoopquote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan moet Den Haag zich maar eens gaan afvragen wat ze nou willen. Zij hebben NS/HSA gedwongen tot die hoge concessieprijs, en daar staat wat tegenover: HSA wil zichzelf ook boven water houden. Dat kan niet door de Benelux te laten rijden.
Definieer 'Den Haag'?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan moet Den Haag zich maar eens gaan afvragen wat ze nou willen. Zij hebben NS/HSA gedwongen tot die hoge concessieprijs, en daar staat wat tegenover: HSA wil zichzelf ook boven water houden. Dat kan niet door de Benelux te laten rijden.
Ja, maar 80% van die mensen gaat ook met de fyra wel naar Brussel. Dan betalen ze meer en zijn er minder personeelskosten.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:22 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Snap niet hoe een trein met 10 reizigers die 3 euro meer betalen, meer op kan brengen dan een trein met 600 reizigers. Met de Beneluxtrein verdient NSHispeed toch ook gewoon aan kaartverkoop
Alle mensen vanuit den Haag of Dordrecht kunnen al niet mee..quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:33 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ja, maar 80% van die mensen gaat ook met de fyra wel naar Brussel. Dan betalen ze meer en zijn er minder personeelskosten.
Daarnaast gaat Den Haag die benelux echt wel laten opheffen. De andere optie is de HSA failliet en een gat van 150miljoen extra op infrastructuur.
Tilburg-Turnhout ( http://www.historietilburg.nl/thr/thr1.Slegers.htm )quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Ach, we gaan het vanzelf zien. Geen van de opties lijkt erg waarschijnlijk, maar het zal wel blijken wat het wordt.
Misschien is het toch eens handig om naar de IJzeren Rijn te gaan kijken voor reizigersvervoer. We hebben nu maar 2 spoorverbindingen met België, en als één daarvan zichzelf uit de markt prijst wordt het wel erg lastig allemaal.
Ja en die gaan dus naar Rotterdam, pakken daar de fyra en zijn er nog eerder ookquote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:37 schreef Peter het volgende:
[..]
Alle mensen vanuit den Haag of Dordrecht kunnen al niet mee..
Minder personeel? Fyra heeft toch meer op 1 trein?
Laat de HSA maar failliet gaan.. is vast al wel ingecalculeerd.
Overstappen? bah!quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:49 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ja en die gaan dus naar Rotterdam, pakken daar de fyra en zijn er nog eerder ook
Eensquote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:54 schreef Yreal het volgende:
En het was sowieso al schandalig dat de benelux stopte in Dordrecht
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:54 schreef Yreal het volgende:
En het was sowieso al schandalig dat de benelux stopte in Dordrecht
Het toenmalige traject van Eindhoven naar België is geen optie meer. De goedkoopste optie lijkt me dan om te gaan kijken naar de IJzeren Rijn, zoals Fles al suggereerde. Een extra aftakking van de lijn Eindhoven-Weert naar de IJzeren Rijn is zo gemaakt. Dat is waarschijnlijk alleen een optie voor de Belgen als de IJzeren Rijn ook weer over het hele traject door Nederland toegankelijk wordt voor Belgische goederentreinen.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:45 schreef Peter het volgende:
[..]
Tilburg-Turnhout ( http://www.historietilburg.nl/thr/thr1.Slegers.htm )
Eindhoven - Luik ( http://yenm.home.xs4all.nl/Toenennu/gestel/belslijntje.htm )
En er zijn nog wel meer verbindingen vroeger geweest(zie o.a. http://www.viev.nl/ )
Toch even reageren. Stoptrein naar Gdm levert een aardige extra toevoer van reizigers. Het niet voor niets dat er zoveel IC's stoppen. Best druk station.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 16:03 schreef Yreal het volgende:
Om greavy enzo alvast voor te zijn, Dordrecht heeft helemaal geen relevante betekenis voor iets, ooit. Er wonen alleen mensen en verder is er niet zo heel veel. Bovendien kan je er ook op niks boeiends overstappen.
Breda wordt een gehucht zonder station bij Arnhem?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 16:22 schreef Yreal het volgende:
Breda krijgt ongeveer dezelfde functie als dat Rozendaal nu heeft.
Neem de Indian Pacificquote:Op zaterdag 28 mei 2011 19:47 schreef Opa_vertelt het volgende:
Ik zou nog weleens een écht lange treinreis willen maken, een coupeetje voor mezelf om lekker een paar dagen met de
telefoon etc. uitgeschakeld alleen met mijn gedachten te zijn en de landschappen langs me heen zien voorbijgaan..
Een sabbatical van een paar dagen oid. Kan zoiets tegenwoordig nog zonder om de haverklap over te hoeven stappen?
Geen mogelijkheden vanuit Europa? Australië (al zal het best mooi zijn) trekt me niet zo..quote:Op zaterdag 28 mei 2011 19:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Neem de Indian Pacificin Australië.
De nachttrein naar Moskou, ben je eventjes zoet mee.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 19:57 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Geen mogelijkheden vanuit Europa? Australië (al zal het best mooi zijn) trekt me niet zo..
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 21:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Bestaat de Transsiberië Express nog?
Vet.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 21:43 schreef Yreal het volgende:
[ link | afbeelding ]
1x overstappen, Amsterdam naar peking.
Maar dit is een reis die ik gemaakt wil hebben voordat ik dood ga
Prachtig!quote:Op zaterdag 28 mei 2011 21:43 schreef Yreal het volgende:
[ link | afbeelding ]
1x overstappen, Amsterdam naar peking.
Maar dit is een reis die ik gemaakt wil hebben voordat ik dood ga
Niemand die het weet. Probeer maar eens een kaartje voor de trein naar moscow te boeken, verder dan polen kom je nietquote:
quote:First Class, a good quality cabin which is generally better than ‘standard first class’. The cabin will often have air conditioning, a radio, a lockable door, storage underneath the berths and a window table. A towel and a bed pre-prepared with clean linen is provided in the ticket price and there may be additional services included as well depending upon the train such as snacks, Russian newspapers or train slippers.
quote:Basic second class, sometimes called a ‘Kupe’ this is a cabin for four people with two lower bunks with storage underneath, two upper bunks, a window table and a lockable door. Towels and bedding may be provided in the ticket price though often you will need to prepare your own bed with any linen provided. On trains where this is not provided you can obtain them from the carriage attendant for a nominal fee. The cabin may also have air conditioning and a radio. Note on some trains to and from Europe second class may be a cabin with three berths; top, middle and bottom.
quote:Faster than an ordinary passenger train with an average speed of 50 kmph or higher, typically with fewer and shorter stops .If this train is not ‘Firmenny’ then quality of the cabins, seats, toilets, onboard restaurant and other facilities will vary from good to poor.
quote:A higher quality train with better onboard services than ordinary passenger trains. Generally it will have newer and better equipped cabins (less than 12 years old), better toilets, clean carpets, well trained staff, a restaurant car, Russian militia on board during the journey and other services (which may be paid for) such as ironing, TV room etc. They have low train numbers and often a name; for example train number 2, ‘The Red Arrow’. As Firmenny trains tend to offer more and better services the ticket costs may be 50% higher than non-Firmenny trains.
Dit schema kun je wel vergeten. Je hebt sowieso voor Rusland een visum nodig en daarvoor heb je minstens een hotelovernachting nodigquote:Op zaterdag 28 mei 2011 21:43 schreef Yreal het volgende:
[ link | afbeelding ]
1x overstappen, Amsterdam naar peking.
Maar dit is een reis die ik gemaakt wil hebben voordat ik dood ga
Inderdaad, zo moet hetquote:Op zaterdag 28 mei 2011 23:02 schreef Peterselieman het volgende:
je kunt het beter doen met enkele dagen onderbreking om Moskou te bekijken en als je in Peking aankomt daar de hele stad bekijkt. Daarna vlieg je uiteraard terug.
Uit Amsterdam vandaan gaat er maar 1 bak naar Moskou. Maar zulke dingen moet je gewoon via een reisbureau regelen, die kunnen ook je visum, hotels etc. regelen. En eventueel lokale excursies als je dat wil.quote:Op zondag 29 mei 2011 05:02 schreef Ascendancy het volgende:
Hoeveel bakken van de CNL gaan er eigenlijk naar moskou? Aangezien niemand weet wat het kost en visum een hoop geziek heeft. Heeft China dat trouwens niet ook?
Uit mijn hoofd 2 vanaf Amsterdam. Dat was in juli 2009 trouwens.quote:Op zondag 29 mei 2011 05:02 schreef Ascendancy het volgende:
Hoeveel bakken van de CNL gaan er eigenlijk naar moskou? Aangezien niemand weet wat het kost en visum een hoop geziek heeft. Heeft China dat trouwens niet ook?
Waarvan er eentje maar tot Minsk gaatquote:Op zondag 29 mei 2011 10:59 schreef bork het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd 2 vanaf Amsterdam. Dat was in juli 2009 trouwens.
ah, dat kan, en ook 1 Wit-Russische toch?quote:
Eensch!quote:Op zaterdag 28 mei 2011 10:59 schreef Ireyon het volgende:
'k Vind het wel goed dat er steeds meer VIRM naar Den Haag / Rotterdam is gaan rijden. Breng al die koplopers maar lekker naarBrabant
.
Sorry, ik heb geen overzicht van walstekens paraat...quote:Op zondag 29 mei 2011 12:17 schreef Watertornado het volgende:
Ooit eens had ik een lijstje wat de "streepjescodes" betekenen qua hardheden.
http://upload.wikimedia.o(...)HYSSEN_95_UIC_60.jpg
Zie daar aan de rechterkant een "anderhalf" streepje. Volgens mij betekent dat R260, en twee volledige R260 Mn en 2,5 streepje R350 HT maar ik kan een dergelijk overzichtje nergens meer vinden. Iemand die dat hier paraat heeft? Duvel?
quote:Tiener overleeft stunt met 15.000 volt
SCHWERTE - Een Duitse tiener heeft een stunt op een spoorlijn bijna met de dood moeten bekopen. Hij was op een wagon geklommen en kwam te dicht bij de bovenleiding. De elektriciteit sprong over op zijn lichaam, dat een klap van 15.000 volt te verduren kreeg.
De 16-jarige waaghals is met zware brandwonden overgebracht naar een ziekenhuis.
Dat meldde de Duitse politie zaterdag. Het ongeluk gebeurde op een rangeerterrein in Schwerte, ten zuiden van Dortmund.
De stroomstoot was zo hevig, dat zelfs vier vrienden die vanaf de grond toekeken, een schok kregen.
Het treinverkeer rond Schwerte lag door de mislukte stunt ruim een uur stil.
Leg uit.quote:Op zondag 29 mei 2011 15:39 schreef Duvel het volgende:
Hij heeft geluk gehad dat de frequentie 16,7 Hz is...
De frequentie van de stroom door je lijf is van invloed op de dodelijkheid. Je hart schijnt bijvoorbeeld erg gevoelig te zijn voor 50 Hz wisselstromen.quote:
Is dat niet omdat het gaat resoneren met de frequentie van je hart, die ongeveer gelijk is.quote:Op zondag 29 mei 2011 15:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
De frequentie van de stroom door je lijf is van invloed op de dodelijkheid. Je hart schijnt bijvoorbeeld erg gevoelig te zijn voor 50 Hz wisselstromen.
dan heb je beter je best gedaan dan ik vrijdag, 16.000 voltquote:Op zondag 29 mei 2011 15:57 schreef Opa_vertelt het volgende:
Klopt.
Ik heb niet zo lang geleden een paar (bijna 3) miljoen volt door mijn lichaam heen gekregen.
Heb er alleen een tweetal dagen een vreemd gevoel in mijn been aan overgehouden.
Voltage alleen zegt niet zoveel..
Mag ik je aanraken ?quote:Op zondag 29 mei 2011 15:57 schreef Opa_vertelt het volgende:
Klopt.
Ik heb niet zo lang geleden een paar (bijna 3) miljoen volt door mijn lichaam heen gekregen.
Heb er alleen een tweetal dagen een vreemd gevoel in mijn been aan overgehouden.
Voltage alleen zegt niet zoveel..
spanning, stroom sterkte , weerstand etc heeft allemaal met omstandigheden te maken ..quote:Op zondag 29 mei 2011 16:08 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
dan heb je beter je best gedaan dan ik vrijdag, 16.000 voltdamm dat voel je goed maar ach
weet ik, moest ff de kabels bij een lopende motor er af te halen, om te kijken welke cilinder niet mee deed, dat weet je dan snelquote:Op zondag 29 mei 2011 16:14 schreef dan13lv het volgende:
[..]
spanning, stroom sterkte , weerstand etc heeft allemaal met omstandigheden te maken ..
De frequentie van je hart is ongeveer gelijk aan 50 Hzquote:Op zondag 29 mei 2011 16:07 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Is dat niet omdat het gaat resoneren met de frequentie van je hart, die ongeveer gelijk is.
Je hebt gelijk, het staat daar een beetje dom. Ik bedoelde een resonantiefrequentie.quote:Op zondag 29 mei 2011 17:19 schreef Ireyon het volgende:
[..]
De frequentie van je hart is ongeveer gelijk aan 50 Hz?
Tuurlijk, alle studenten weer terug naar hun kamersquote:Op zondag 29 mei 2011 22:04 schreef ErkendFokker het volgende:
Veel te volle trein weer.. Richting groningen
quote:Op zondag 29 mei 2011 22:04 schreef ErkendFokker het volgende:
Veel te volle trein weer.. Richting groningen
Voornamelijk omdat er door werkzaamheden maar één trein per uur reed tussen Assen en Groningen dit weekend. Ik zat zelf ook in een `overflowed´ 767.quote:Op zondag 29 mei 2011 22:15 schreef Yreal het volgende:
Tuurlijk, alle studenten weer terug naar hun kamers
het is gewoonlijk altijd al wel druk maar het was nu echt te erg door die werkzaamheden, heb het nog wel veel erger gezien trouwens, trein naar deventer als zwolle-amersfoort weer eens plat ligtquote:Op zondag 29 mei 2011 23:56 schreef Socios het volgende:
[..]
[..]
Voornamelijk omdat er door werkzaamheden maar één trein per uur reed tussen Assen en Groningen dit weekend. Ik zat zelf ook in een `overflowed´ 767.
Dan ga ik dat maar eens doen, want mijn trein liep tussen Zuidhorn en Groningen vanochtend +4 opquote:Op donderdag 26 mei 2011 17:26 schreef Ireyon het volgende:
[ afbeelding ] ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging van en naar het Noorden.
Dat doet de zaak ook geen goed nee. Daar moet maar eens naar gekeken worden. Het is heus niet zo dat een Nederlandse spoorwerker meer waard is dan een Belgische of een Duitse.quote:Op maandag 30 mei 2011 00:39 schreef Igen het volgende:
En vergeet ook niet dat hier in NL een dubbelspoor altijd helemaal dicht moet bij werkzaamheden en niet zoals in sommige andere landen een spoor tegelijk buiten dienst mag.
Ik zou hem even opwachten en dan zijn knieschijven brekenquote:Op maandag 30 mei 2011 11:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan ga ik dat maar eens doen, want mijn trein liep tussen Zuidhorn en Groningen vanochtend +4 op
Mja, knieschijven breken gaat natuurlijk veel te ver, want dan kan er helemaal geen trein meer rijdenquote:Op maandag 30 mei 2011 11:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik zou hem even opwachten en dan zijn knieschijven brekenDe klootzak
Kan je vanuit een rolstoel geen treindienst regelen dan?quote:Op maandag 30 mei 2011 11:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, knieschijven breken gaat natuurlijk veel te ver, want dan kan er helemaal geen trein meer rijden
de eerste dagen nietquote:Op maandag 30 mei 2011 11:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan je vanuit een rolstoel geen treindienst regelen dan?
Dat zouden meer cargoklanten moeten doenquote:Op maandag 30 mei 2011 16:00 schreef James1988 het volgende:
Jammer dat FrieslandCampina voor de binnenvaart heeft gekozen.
There, FTFY.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zouden meer cargoklantenbadslipperverkopers moeten doen
En met het spoor zijn ze ook al ver. Bij Stadspolders moet perron 1 nog half herbouwd worden en bij Hardinxveld liggen de wissels en bielzen er al. Alleen de spoorstaven zijn ze nog niet klaar mee.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:35 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste nieuwe GTW voor Arriva voor de MerwedeLingeLijn komt vannacht naar Leidschendam. Er wordt door Stadler één 2/6 en twee 2/8 geleverd.
Graag gedaan.quote:Op maandag 30 mei 2011 11:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan ga ik dat maar eens doen, want mijn trein liep tussen Zuidhorn en Groningen vanochtend +4 op
Het wordt tijd dat TRDL's publieke verantwoording gaan afleggen. Het liefst met schandpaal erbijquote:
Ze zullen gewoon meedraaien in de dienstregeling en er zullen wat meer stellen dan gebruikelijk stil staan buiten de spitsen.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:43 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En met het spoor zijn ze ook al ver. Bij Stadspolders moet perron 1 nog half herbouwd worden en bij Hardinxveld liggen de wissels en bielzen er al. Alleen de spoorstaven zijn ze nog niet klaar mee.
Alleen de perrons en het voorplein lijken dat niet echt urgent te zijn![]()
Wat gaat die treintjes eigenlijk doen, en waar, tot ze nodig zijn.
Nee. Het zijn er drie. Viel ook op te maken uit een persbericht van Stadler waarin aangegeven werd dat Arriva Nederland haar 99e GTW besteld had. Als je alle aanwezige stellen en de bestellingen bij elkaar optelt dan kom je precies aan drie stellen voor de MLL.quote:En werden er niet 4 extra treinen besteld?
there I fixed itquote:Op maandag 30 mei 2011 17:46 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Het wordt tijd dat TLDR's TRDL'ers publieke verantwoording gaan afleggen. Het liefst met schandpaal erbij
Ik had er geen last van, want de trein naar Noord vertrok toch nog nietquote:
En als die vannacht naar Leidschendam komt, duurt het dan nog lang voor deze in gebruik genomen zal worden? Ik denk dat er dan wel een hele verademing zal zijn op de MLL, nu is het er altijd bij 1 defect treinstel een "6-treinen scenario" (solo naar Geldermalsen, in Gorinchem afkoppelen en later bij de trein uit Geldermalsen er weer aan enzo)quote:Op maandag 30 mei 2011 17:35 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste nieuwe GTW voor Arriva voor de MerwedeLingeLijn komt vannacht naar Leidschendam. Er wordt door Stadler één 2/6 en twee 2/8 geleverd.
Prachtige plaat, jammer dat het nu definitief over en sluiten is..quote:Op maandag 30 mei 2011 14:32 schreef Zug-Chef het volgende:
Vandaag voor het laatst........
[ link | afbeelding ]
In het voorjaar van 1999 nam ACTS het vervoer van containers per spoor tussen de haven van Rotterdam en de terminal in Leeuwarden over van NS Cargo. Grootste klant op deze containertrein was Friesland-Campina in Leeuwarden. Nu deze gekozen heeft voor de binnenvaart, betekent dat helaas het einde voor deze containershuttle. De HTRS 1606 mocht op maandag 30 mei 2011 met de laatste trein uit Leeuwarden vertrekken, gelukkig nog wel goed beladen! Hier komt de trein door het station van Grou-Jirnsum en neemt een aanloop naar de brug over het Prinses Margrietkanaal. De tekst op de neus van de lok had wat netter gemogen, maar desalniettemin wordt toch stil gestaan bij dit afscheid. Hiermee eindigt het vaste goederenvervoer per spoor in Friesland.
Er zal een afnamerit gereden moeten worden, dus ga er vanuit dat het misschien volgende week maandag kan zijn dat het nieuwe stel meedraait in de dienstregeling.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:57 schreef greavy het volgende:
[..]
En als die vannacht naar Leidschendam komt, duurt het dan nog lang voor deze in gebruik genomen zal worden? Ik denk dat er dan wel een hele verademing zal zijn op de MLL, nu is het er altijd bij 1 defect treinstel een "6-treinen scenario" (solo naar Geldermalsen, in Gorinchem afkoppelen en later bij de trein uit Geldermalsen er weer aan enzo)
Alstomquote:Op maandag 30 mei 2011 18:15 schreef James1988 het volgende:
Om nog even terug te komen op die Pendolino's voor PKP: die zullen geen kantelmogelijkheden krijgen. Ofwel: niet-kantelende kantelbaktreinen.
quote:Op maandag 30 mei 2011 19:13 schreef MarkoAlmelo het volgende:
http://maps.google.nl/map(...)000632,0.001206&z=20
DDAR die er niet helemaal compleet uitziet
Wat moet jij op Noord dan?quote:Op maandag 30 mei 2011 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik had er geen last van, want de trein naar Noord vertrok toch nog niet
Sowieso, er zal toch containervervoer op binnenvaartschepen overgeslagen moeten worden?quote:Op maandag 30 mei 2011 23:10 schreef Socios het volgende:
Waarom sluit de containerterminal? Er kan toch een nieuw bedrijf komen op termijn dat per spoor goederen wil vervoeren... Of wordt de terminal niet ontmanteld en kan deze weer gereactiveerd worden?
Maar dat doe je niet bij een terminal aan het spoor, water is er niet eens dichtbij. Hoe en wat het nu gaat weet ik niet, maar de containerterminal bij het spoor verdwijnt, wat ik begrepen heb.quote:Op maandag 30 mei 2011 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sowieso, er zal toch containervervoer op binnenvaartschepen overgeslagen moeten worden?
Mja, dan kan je de tent wel sluiten iddquote:Op maandag 30 mei 2011 23:21 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar dat doe je niet bij een terminal aan het spoor, water is er niet eens dichtbij. Hoe en wat het nu gaat weet ik niet, maar de containerterminal bij het spoor verdwijnt, wat ik begrepen heb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |