Tja, dat heb je op Schubbekutterveen, waar de enige automaat defect is, ook niet.quote:Op woensdag 25 mei 2011 22:35 schreef greavy het volgende:
Ja, oké. Dat is fijn. Maar STEL dat ze dat kaartje niet hebben, kwijt zijn of dergelijke...
Je hebt er geen lokettist of servicemedewerkers die je kunnen helpen.
Aldus minister Schultz in dit documentje.quote:Aanleg “Krokodil”
Op 27 april 2009 heeft mijn ambtsvoorganger uw Kamer geïnformeerd dat de aanleg van het treinbeïnvloedingssysteem “Krokodil” op het baanvak Maastricht Randwijck-Belgische grens in 2010 zal worden afgerond. Op 12 december 2010 heeft ProRail dit systeem op dit baanvak en bovendien op het baanvak Roosendaal-Belgische grens in gebruik genomen. Hiermee wordt de kans op een STS-passage op deze baanvakken verder gereduceerd en is tevens de doelstelling uit de Tweede Kadernota Railveiligheid gerealiseerd dat in 2010 het gehele Nederlandse hoofdspoorwegnet voorzien is van een automatisch treinbeïnvloedingssysteem.
quote:Vandaag transitie test met een Thalys tussen Essen (B) en Roosendaal.
tussen 11:00 en 15:00 worden er 4,5 slagen daar gemaakt.
En in Benelux 9209/9240/9245/9272 veel Eurofima's.
Een reductie met 5% is ook een reductie. Verder is het een fopneus, dat hele systeem.quote:Op donderdag 26 mei 2011 00:37 schreef James1988 het volgende:
Waarschijnlijk is het hier al eens genoemd hoor...
[..]
Aldus minister Schultz in dit documentje.
Krokodil/Memor een treinbeïnvloedingssysteem noemen.
De belgen zijn toch ook al lang bezig met een nieuwere beveiliging?quote:Op donderdag 26 mei 2011 00:37 schreef James1988 het volgende:
Waarschijnlijk is het hier al eens genoemd hoor...
[..]
Aldus minister Schultz in dit documentje.
Krokodil/Memor een treinbeïnvloedingssysteem noemen.
Dat klopt: het TBL1+-systeem, dat technisch voorbereid is voor ERTMS (dezelfde bakens). Volgens Infrabel moet eind 2013 87% van het risico gedekt zijn.quote:Op donderdag 26 mei 2011 08:38 schreef Fixers het volgende:
[..]
De belgen zijn toch ook al lang bezig met een nieuwere beveiliging?
Hmm maar hier zegt iemand dat ze deze week gerepareerd worden?quote:Op donderdag 26 mei 2011 09:40 schreef greavy het volgende:
Eurofirma's zijn de ÖBB rijtuigen. Komen van Eurofirma vandaan.
En transitietesten weet ik zo even niet.
Transitietesten zijn testen waarbij gekeken wordt of de overgang van Nederlandse naar Belgische ERTMS goed verloopt. De rijksgrens is ook een grens qua beveiligingssysteem, dus als je richting België gaat moet de trein contact maken met de Belgische ERTMS en daar een movement authority van krijgen om de grens te kunnen passeren. Dat geldt net zo goed voor treinen die van België naar Nederland komen. Dit is een vrij kritisch punt: als de transitie niet goed verloopt, staat de trein namelijk stil.quote:
Inderdaad: http://www.stenaline.co.uk/ferry/rail-and-sail/holland/fares/quote:Op woensdag 25 mei 2011 22:27 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Als je slim bent regel je je trein-kaartje en ferry-kaartje tegelijk: b.v. http://www.stenaline.nl/ferry/londen/boeken
Ik vermoed dat er andersom ook wel dat soort combi-tickets bestaan voor Engelsen die hier komen
Ertms? Tussen Essen en Roosendaal?quote:Op donderdag 26 mei 2011 09:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Transitietesten zijn testen waarbij gekeken wordt of de overgang van Nederlandse naar Belgische ERTMS goed verloopt. De rijksgrens is ook een grens qua beveiligingssysteem, dus als je richting België gaat moet de trein contact maken met de Belgische ERTMS en daar een movement authority van krijgen om de grens te kunnen passeren. Dat geldt net zo goed voor treinen die van België naar Nederland komen. Dit is een vrij kritisch punt: als de transitie niet goed verloopt, staat de trein namelijk stil.
In dit geval zal het wel gaan om de omschakeling van ATB naar Memor. Voorheen was er een stukje "geen beveiligingssysteem", nu volgen twee beveiligingssystemen elkaar meteen op en er moet ook getest worden of dat goed gaat.quote:
Meer hier: ProRail Persberichtenquote:Nieuwe president-directeur ProRail presenteert jaarverslag
Marion Gout-Van Sinderen: ‘We moeten beter worden als het fout gaat’
- ProRail kan slagvaardiger en efficiënter
- Scherp richten op kerntaak: 24/7 veilig en betrouwbaar spoor
In 2010 heeft ProRail het grootste deel van zijn prestatieafspraken met het Rijk gehaald. Toch is de spoorbeheerder niet tevreden over het afgelopen jaar. ‘De behaalde resultaten hebben namelijk niet geleid tot tevredenheid bij reizigers en vervoerders. Dat betekent dat we nog meer ons best moeten doen. Vooral bij storingen en calamiteiten moeten we meer alertheid en snelheid tonen. We moeten beter worden als het fout gaat’, zei Marion Gout-Van Sinderen, de nieuwe president-directeur van ProRail, bij de presentatie van het jaarverslag 2010.
Aldus @CobouwPolitiekquote:Marion Gout, ProRail. "Stop onnodige inhuur. Ik verzeker u. Er is een schatkamer aan talent bij ProRail."
Fuck, dat klopt, transitie ATB - Memor inderdaad. Nou ja, verhaaltje gaat ongeveer nog steeds op.quote:Op donderdag 26 mei 2011 10:43 schreef James1988 het volgende:
[..]
In dit geval zal het wel gaan om de omschakeling van ATB naar Memor. Voorheen was er een stukje "geen beveiligingssysteem", nu volgen twee beveiligingssystemen elkaar meteen op en er moet ook getest worden of dat goed gaat.
"Alleen zitten ze opgesloten in de kelder en we zijn de sleutel al een tijdje kwijt."quote:
quote:
En heel het land juicht. Right.quote:"We doen het niet goed, we moeten beter worden!"
Dat kunnen ze wel maar dat doen ze dus niet. De Maestro-functie is op onbemande stations uitgeschakeld.quote:Op donderdag 26 mei 2011 08:38 schreef Fixers het volgende:
Enne die kaartautomaten accepteren die ook geen Maestro?
Nee, een half uurtje extra maar dus dat valt nog wel mee.quote:
Van Somda begrijp ik nu: Er hebben Belgische I6 rijtuigen in de genoemde omloop gereden.quote:Op donderdag 26 mei 2011 09:48 schreef greavy het volgende:
Edit: Trein 9209 start in Brussel.. Ik verwacht dat er andere rijtuigen dan de ÖBB in zitten, want die zijn gister uitgelopen te Amsterdam volgens iemand. Maar het kan best ergens een LM gereden hebben naar Brussel..
Kun je weet moeite gaan doen om het geld alsnog terug te krijgen.quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:28 schreef Dr_Flash het volgende:
kut. weer vergeten uit te bliepen. Kankerkaart
De treinen die in Roosendaal hebben overnacht hadden ook een heerlijke brandgeur uit Kalmthout meegekregen, zo heb ik gehoordquote:Op donderdag 26 mei 2011 13:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Er hing me toch een verschrikkelijke stank rond 1 van de bakscheidingen van treinstel 9570...Net alsof er een dooie hond onder klem zat of zo
Binnen was niets aan de hand, maar zowel bij het instappen in Utrecht als bij het uitstappen in Ede was de lucht niet te harden
Ja euh, het staat overal uitgelegd dat je moet in- en uitchecken en bij iedere aankondiging van een station wordt wel omgeroepen dat je niet moet vergeten om uit te checken (behalve bij SLTs). Ligt toch echt een beetje aan jezelf.quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:28 schreef Dr_Flash het volgende:
kut. weer vergeten uit te bliepen. Kankerkaart
Nah 'k ga niet meer weg. 't Waait idioot hard en het is bewolktquote:Op donderdag 26 mei 2011 13:35 schreef greavy het volgende:
Ireyon, de Thalys al gezien? En nog even achter de Belgische I6 rijtuigen aan?
Ik mag vanmiddag ook nog uitcheckenquote:Op donderdag 26 mei 2011 13:31 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Kun je weet moeite gaan doen om het geld alsnog terug te krijgen.
Heb jij mij jarenlang horen smeken of er alsjeblieft zo'n ding ingevoerd mag worden? DAN zou het aan mij liggen jaquote:Op donderdag 26 mei 2011 13:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja euh, het staat overal uitgelegd dat je moet in- en uitchecken en bij iedere aankondiging van een station wordt wel omgeroepen dat je niet moet vergeten om uit te checken (behalve bij SLTs). Ligt toch echt een beetje aan jezelf.
Zwaai je nog ff als je bij Almelo de Riet komt?quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:41 schreef greavy het volgende:
Ja, oké. Ik moet nog naar Hengelo straks, en uit Hengelo maar naar Amsterdam om met de I6 rijtuigen naar Dordrecht te gaan
In de hoop dat ze er nog in zitten...
Rijdt het daar alweer inmiddels?quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:46 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Zwaai je nog ff als je bij Almelo de Riet komt?
Jep.quote:
Zal ik doen hoorquote:Op donderdag 26 mei 2011 13:46 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[..]
Zwaai je nog ff als je bij Almelo de Riet komt?
quote:Op donderdag 26 mei 2011 13:38 schreef greavy het volgende:
EETC gaat straks bij de rangeerwerkzaamheden zelf de taken verrichten met de van VolkerRail overgenomen locjes V60D Knabbel of Babbel, hier werd Knabbel overgebracht naar Den Bosch:
[ afbeelding ]
Aldus Kevin Piket op Flickr. Volgens mij gaan de 1200'den de treinen naar de grens rijden.
Machtig mooie machines!quote:Op donderdag 26 mei 2011 14:45 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]Die 1200-en,wat een locs, hè?
Bijna 60 jaar oud en ze rijden nog steeds.
Niet de overkapping, maar wat daar onder zit: er komen nieuwe (rol)trappen en liften.quote:Op donderdag 26 mei 2011 14:56 schreef greavy het volgende:
Wt zijn ze allemaal in Gouda aan het verbouwen? Ik zie allemaal hekken enzo, iets met de overkapping enzo?
Of heb ik weer iets gemist?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |