Als je slim bent regel je je trein-kaartje en ferry-kaartje tegelijk: b.v. http://www.stenaline.nl/ferry/londen/boekenquote:Op woensdag 25 mei 2011 21:42 schreef greavy het volgende:
Inderdaad. En NS heeft daar 3(!!) kaart automaten waar je niet met creditcard kan betalen (hebben ze uitgeschakeld daar). Mensen uit Engeland enzovoorts hebben echt geen 20 euro aan munten of what else bij hun hoor
ja, zo kan je overal wel een situatie voor verzinnen.quote:Op woensdag 25 mei 2011 22:35 schreef greavy het volgende:
Ja, oké. Dat is fijn. Maar STEL dat ze dat kaartje niet hebben, kwijt zijn of dergelijke...
Je hebt er geen lokettist of servicemedewerkers die je kunnen helpen.
Ik snap gewoon niet dat NS die credit card optie ALLEEN op stations waar een NS T&S balie is, heeft aan staan. Als je geluk hebt. Zo heb ik wel een aantal keren reizigers op een (stop)treinstation aan een kaartje geholpen, ik kreeg het cash in briefjes, en ik pinde hun kaartjes.quote:Op woensdag 25 mei 2011 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, zo kan je overal wel een situatie voor verzinnen.
Alleen op schiphol toch zelfs? Volgens mij kun je verder nergens in Nederland met creditcard in de automaat betalen...quote:Op woensdag 25 mei 2011 22:40 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik snap gewoon niet dat NS die credit card optie ALLEEN op stations waar een NS T&S balie is, heeft aan staan. Als je geluk hebt. Zo heb ik wel een aantal keren reizigers op een (stop)treinstation aan een kaartje geholpen, ik kreeg het cash in briefjes, en ik pinde hun kaartjes.
In Zweden doe je ALLES met een creditcard. de garderobe in een danstent is het enige echte probleemquote:Op woensdag 25 mei 2011 22:42 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Alleen op schiphol toch zelfs? Volgens mij kun je verder nergens in Nederland met creditcard in de automaat betalen...
De uitzondering is dus dat het wel kan, dus welkom Britten, en wen er maar vast aan dat treinkaartjes kopen niet kan met creditcard!
Tja, dat heb je op Schubbekutterveen, waar de enige automaat defect is, ook niet.quote:Op woensdag 25 mei 2011 22:35 schreef greavy het volgende:
Ja, oké. Dat is fijn. Maar STEL dat ze dat kaartje niet hebben, kwijt zijn of dergelijke...
Je hebt er geen lokettist of servicemedewerkers die je kunnen helpen.
Aldus minister Schultz in dit documentje.quote:Aanleg “Krokodil”
Op 27 april 2009 heeft mijn ambtsvoorganger uw Kamer geïnformeerd dat de aanleg van het treinbeïnvloedingssysteem “Krokodil” op het baanvak Maastricht Randwijck-Belgische grens in 2010 zal worden afgerond. Op 12 december 2010 heeft ProRail dit systeem op dit baanvak en bovendien op het baanvak Roosendaal-Belgische grens in gebruik genomen. Hiermee wordt de kans op een STS-passage op deze baanvakken verder gereduceerd en is tevens de doelstelling uit de Tweede Kadernota Railveiligheid gerealiseerd dat in 2010 het gehele Nederlandse hoofdspoorwegnet voorzien is van een automatisch treinbeïnvloedingssysteem.
quote:Vandaag transitie test met een Thalys tussen Essen (B) en Roosendaal.
tussen 11:00 en 15:00 worden er 4,5 slagen daar gemaakt.
En in Benelux 9209/9240/9245/9272 veel Eurofima's.
Een reductie met 5% is ook een reductie. Verder is het een fopneus, dat hele systeem.quote:Op donderdag 26 mei 2011 00:37 schreef James1988 het volgende:
Waarschijnlijk is het hier al eens genoemd hoor...
[..]
Aldus minister Schultz in dit documentje.
Krokodil/Memor een treinbeïnvloedingssysteem noemen.
De belgen zijn toch ook al lang bezig met een nieuwere beveiliging?quote:Op donderdag 26 mei 2011 00:37 schreef James1988 het volgende:
Waarschijnlijk is het hier al eens genoemd hoor...
[..]
Aldus minister Schultz in dit documentje.
Krokodil/Memor een treinbeïnvloedingssysteem noemen.
Dat klopt: het TBL1+-systeem, dat technisch voorbereid is voor ERTMS (dezelfde bakens). Volgens Infrabel moet eind 2013 87% van het risico gedekt zijn.quote:Op donderdag 26 mei 2011 08:38 schreef Fixers het volgende:
[..]
De belgen zijn toch ook al lang bezig met een nieuwere beveiliging?
Hmm maar hier zegt iemand dat ze deze week gerepareerd worden?quote:Op donderdag 26 mei 2011 09:40 schreef greavy het volgende:
Eurofirma's zijn de ÖBB rijtuigen. Komen van Eurofirma vandaan.
En transitietesten weet ik zo even niet.
Transitietesten zijn testen waarbij gekeken wordt of de overgang van Nederlandse naar Belgische ERTMS goed verloopt. De rijksgrens is ook een grens qua beveiligingssysteem, dus als je richting België gaat moet de trein contact maken met de Belgische ERTMS en daar een movement authority van krijgen om de grens te kunnen passeren. Dat geldt net zo goed voor treinen die van België naar Nederland komen. Dit is een vrij kritisch punt: als de transitie niet goed verloopt, staat de trein namelijk stil.quote:
Inderdaad: http://www.stenaline.co.uk/ferry/rail-and-sail/holland/fares/quote:Op woensdag 25 mei 2011 22:27 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Als je slim bent regel je je trein-kaartje en ferry-kaartje tegelijk: b.v. http://www.stenaline.nl/ferry/londen/boeken
Ik vermoed dat er andersom ook wel dat soort combi-tickets bestaan voor Engelsen die hier komen
Ertms? Tussen Essen en Roosendaal?quote:Op donderdag 26 mei 2011 09:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Transitietesten zijn testen waarbij gekeken wordt of de overgang van Nederlandse naar Belgische ERTMS goed verloopt. De rijksgrens is ook een grens qua beveiligingssysteem, dus als je richting België gaat moet de trein contact maken met de Belgische ERTMS en daar een movement authority van krijgen om de grens te kunnen passeren. Dat geldt net zo goed voor treinen die van België naar Nederland komen. Dit is een vrij kritisch punt: als de transitie niet goed verloopt, staat de trein namelijk stil.
In dit geval zal het wel gaan om de omschakeling van ATB naar Memor. Voorheen was er een stukje "geen beveiligingssysteem", nu volgen twee beveiligingssystemen elkaar meteen op en er moet ook getest worden of dat goed gaat.quote:
Meer hier: ProRail Persberichtenquote:Nieuwe president-directeur ProRail presenteert jaarverslag
Marion Gout-Van Sinderen: ‘We moeten beter worden als het fout gaat’
- ProRail kan slagvaardiger en efficiënter
- Scherp richten op kerntaak: 24/7 veilig en betrouwbaar spoor
In 2010 heeft ProRail het grootste deel van zijn prestatieafspraken met het Rijk gehaald. Toch is de spoorbeheerder niet tevreden over het afgelopen jaar. ‘De behaalde resultaten hebben namelijk niet geleid tot tevredenheid bij reizigers en vervoerders. Dat betekent dat we nog meer ons best moeten doen. Vooral bij storingen en calamiteiten moeten we meer alertheid en snelheid tonen. We moeten beter worden als het fout gaat’, zei Marion Gout-Van Sinderen, de nieuwe president-directeur van ProRail, bij de presentatie van het jaarverslag 2010.
Aldus @CobouwPolitiekquote:Marion Gout, ProRail. "Stop onnodige inhuur. Ik verzeker u. Er is een schatkamer aan talent bij ProRail."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |