O ja, foutje, excuusquote:
Ja hoor, de IC naar/van Enschede van/naar Den Haag/Rotterdam/Schiphol rijdt nooit VIRM, alleen ICMmquote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:03 schreef Ascendancy het volgende:
Zijn er uberhaupt nog binnenlandse IC-diensten zonder VIRM erin behalve de 3600?
De treinen vanuit Enschede naar de Randstad staan niet met VIRM gepland en de IC Utrecht - Almere meen ik ook niet.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:03 schreef Ascendancy het volgende:
Zijn er uberhaupt nog binnenlandse IC-diensten zonder VIRM erin behalve de 3600?
Die 2e is heul geen IC jaquote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De treinen vanuit Enschede naar de Randstad staan niet met VIRM gepland en de IC Utrecht - Almere meen ik ook niet.
De nepintercity Utrecht Centraal - Almere Centrum.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:03 schreef Ascendancy het volgende:
Zijn er uberhaupt nog binnenlandse IC-diensten zonder VIRM erin behalve de 3600?
De 900quote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:03 schreef Ascendancy het volgende:
Zijn er uberhaupt nog binnenlandse IC-diensten zonder VIRM erin behalve de 3600?
Reizigers zullen te allen tijde met de Beneluxtrein via Roosendaal kunnen reizen.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:04 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik kan niet wachten tot de benelux daar niet meer komt en Roosendaal helemaal in de vergetelheid zal raken
Misschien moet er maar een soort Wetboek in de OP. Zoeen lijstje met Absolute Waarheden als deze. En alsquote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:11 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Reizigers zullen te allen tijde met de Beneluxtrein via Roosendaal kunnen reizen.
Dit soort uitspraken zijn gewoon niet serieus te nemen. Afgezien van de huidige ontwikkelingen, is de kans nihiel dat dat kreng over 50 jaar nog rijdt.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:11 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Reizigers zullen te allen tijde met de Beneluxtrein via Roosendaal kunnen reizen.
Tuurlijk. Gecontroleerd wordt er toch nietquote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:12 schreef Stefanovic83 het volgende:
"Mat-64 is een oude rammelbak"
Of is dit geen absolute waarheid?![]()
Straks eens proberen of ik Woerden-Amsterdam Amstel creatief kan doen:
Woerden - Utrecht met keren in Breukelen (ICM)
Utrecht - Amsterdam (ICE)
Terugsteken naar Amstel (zal wel slet zijn)
De grote is nu natuurlijk of dit mag met een traject-abo Woerden - Hilversum Noord (dekt de routes Woerden-Utrecht-Hilversum en Woerden-Muiderpoort-Hilversum), gecombineerd met ICE-toeslag (want ICE) en een retourtje Amsterdam Muiderpoort - Centraal (want dat dekt mn abo niet
Ik deed een Sociosjequote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:10 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dit soort uitspraken zijn gewoon niet serieus te nemen. Afgezien van de huidige ontwikkelingen, is de kans nihiel dat dat kreng over 50 jaar nog rijdt.
Ehrm, daar zou ik niet op rekenen. Zodra V250 is toegelaten en er genoeg zijn (er zijn er nu 4 in principe rijklaar in Nederland, voor Brussel zijn er 8 nodig) gaat de Beneluxtrein er meteen uit. Het is reizigers de Fyra in dwingen, ja. Maar als Hispeed dat niet doet worden hun overlevingskansen alleen maar kleiner.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:23 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Maar hoe dan ook gaat de huidige Beneluxtrein niet verdwijnen door Fyra straks, onmogelijk dat reizigers de extra kosten en moeite zomaar zullen pikken.
Gaan de reizigersorganisaties, 2e kamer etc. dat pikken? Denk het niet namelijk..quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ehrm, daar zou ik niet op rekenen. Zodra V250 is toegelaten en er genoeg zijn (er zijn er nu 4 in principe rijklaar in Nederland, voor Brussel zijn er 8 nodig) gaat de Beneluxtrein er meteen uit. Het is reizigers de Fyra in dwingen, ja. Maar als Hispeed dat niet doet worden hun overlevingskansen alleen maar kleiner.
Overigens... De V250 heeft een automatische omroepinstallatie, heb ik van horen zeggen.
Het 'makkelijke' antwoord zou zijn: omdat de trein met twee stuurinrichtingen geen meter vooruit komtquote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:38 schreef kebabkever het volgende:
dag treinfans hier!
Ik reis elke dag met de trein zwolle naar deventer en ga dus bijna altijd met het ICRM materieel welke doorrijd naar Roosendaal!
Ik vraag me 1 ding toch nog altijd af, waarom er altijd een loc voor of achter zit. Was de trein van origine bedoeld om te worden geduwd/trokken? En wat zijn hier de voor/nadelen van ... het is toch logisch om het te doen zoals een ICM bijv heeft? Aan weerszijden een stuurinrichting?
Waarom heb je 'm dan niet in de quote laten staan?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:50 schreef Ireyon het volgende:
[..]
't Was een beschamende vraag inderdaad
En dat gaan reizigers dus niet pikken. Ook in Den Haag gaan ze het niet leuk vinden dat hun verbinding met Antwerpen verdwijnt, of dat ze meer moeten betalen voor de Fyra die door het stoppen en keren in Breda een verwaarloosbare tijdwinst zal bieden.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ehrm, daar zou ik niet op rekenen. Zodra V250 is toegelaten en er genoeg zijn (er zijn er nu 4 in principe rijklaar in Nederland, voor Brussel zijn er 8 nodig) gaat de Beneluxtrein er meteen uit. Het is reizigers de Fyra in dwingen, ja. Maar als Hispeed dat niet doet worden hun overlevingskansen alleen maar kleiner.
'k Was te laatquote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Waarom heb je 'm dan niet in de quote laten staan?
Dan moet Den Haag zich maar eens gaan afvragen wat ze nou willen. Zij hebben NS/HSA gedwongen tot die hoge concessieprijs, en daar staat wat tegenover: HSA wil zichzelf ook boven water houden. Dat kan niet door de Benelux te laten rijden.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:53 schreef Ireyon het volgende:
[..]
En dat gaan reizigers dus niet pikken. Ook in Den Haag gaan ze het niet leuk vinden dat hun verbinding met Antwerpen verdwijnt, of dat ze meer moeten betalen voor de Fyra die door het stoppen en keren in Breda een verwaarloosbare tijdwinst zal bieden.
Aldus De Standaardquote:Koperdief dood aangetroffen naast spoorweg
EKEREN - Langs de hogesnelheidslijn in Ekeren bij Antwerpen is zaterdagochtend een verkoold lichaam aangetroffen. Vermoedelijk gaat het om iemand die een koperdiefstal wilde plegen. Er ontstonden een kortsluiting en een brand in de hoogspanningscabine. Het treinverkeer - ook de Thalys- en Beneluxtrein - zal het hele weekend ernstig verstoord zijn. Dat werd vernomen bij spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel.
De brandweer was rond 6.45 uur opgeroepen voor een bermbrand langs de hst-lijn en trof toen het verkoolde lichaam aan. 'Er waren koperen kabels verwijderd en in de hoogspanningscabine was er een kortsluiting met brand ontstaan', aldus Frédéric Petit, de woordvoerder van Infrabel.
'De omvang van de schade wordt nog bekeken, maar het is nu al duidelijk dat er de rest van het weekend geen treinverkeer mogelijk zal zijn op de hst-lijn', voegt hij toe.
De internationale treinen - de Benelux- en Thalystreinen - moeten daardoor via de oude spoorlijn Antwerpen-Essen rijden, wat ongeveer dertig minuten vertraging met zich meebrengt. De treinen naar Antwerpen-Luchtbal en de Noorderkempen rijden zelfs helemaal niet, maar er worden wel vervangbussen ingezet.
'Onze mensen gaan de schade zo snel mogelijk herstellen en het is de bedoeling dat het treinverkeer maandagochtend weer volgens planning kan verlopen', zegt Petit.
'k Snap niet hoe een trein met 10 reizigers die 3 euro meer betalen, meer op kan brengen dan een trein met 600 reizigers. Met de Beneluxtrein verdient NSHispeed toch ook gewoon aan kaartverkoopquote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan moet Den Haag zich maar eens gaan afvragen wat ze nou willen. Zij hebben NS/HSA gedwongen tot die hoge concessieprijs, en daar staat wat tegenover: HSA wil zichzelf ook boven water houden. Dat kan niet door de Benelux te laten rijden.
Definieer 'Den Haag'?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan moet Den Haag zich maar eens gaan afvragen wat ze nou willen. Zij hebben NS/HSA gedwongen tot die hoge concessieprijs, en daar staat wat tegenover: HSA wil zichzelf ook boven water houden. Dat kan niet door de Benelux te laten rijden.
Ja, maar 80% van die mensen gaat ook met de fyra wel naar Brussel. Dan betalen ze meer en zijn er minder personeelskosten.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:22 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Snap niet hoe een trein met 10 reizigers die 3 euro meer betalen, meer op kan brengen dan een trein met 600 reizigers. Met de Beneluxtrein verdient NSHispeed toch ook gewoon aan kaartverkoop
Alle mensen vanuit den Haag of Dordrecht kunnen al niet mee..quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:33 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ja, maar 80% van die mensen gaat ook met de fyra wel naar Brussel. Dan betalen ze meer en zijn er minder personeelskosten.
Daarnaast gaat Den Haag die benelux echt wel laten opheffen. De andere optie is de HSA failliet en een gat van 150miljoen extra op infrastructuur.
Tilburg-Turnhout ( http://www.historietilburg.nl/thr/thr1.Slegers.htm )quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Ach, we gaan het vanzelf zien. Geen van de opties lijkt erg waarschijnlijk, maar het zal wel blijken wat het wordt.
Misschien is het toch eens handig om naar de IJzeren Rijn te gaan kijken voor reizigersvervoer. We hebben nu maar 2 spoorverbindingen met België, en als één daarvan zichzelf uit de markt prijst wordt het wel erg lastig allemaal.
Ja en die gaan dus naar Rotterdam, pakken daar de fyra en zijn er nog eerder ookquote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:37 schreef Peter het volgende:
[..]
Alle mensen vanuit den Haag of Dordrecht kunnen al niet mee..
Minder personeel? Fyra heeft toch meer op 1 trein?
Laat de HSA maar failliet gaan.. is vast al wel ingecalculeerd.
Overstappen? bah!quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:49 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ja en die gaan dus naar Rotterdam, pakken daar de fyra en zijn er nog eerder ook
Eensquote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:54 schreef Yreal het volgende:
En het was sowieso al schandalig dat de benelux stopte in Dordrecht
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:54 schreef Yreal het volgende:
En het was sowieso al schandalig dat de benelux stopte in Dordrecht
Het toenmalige traject van Eindhoven naar België is geen optie meer. De goedkoopste optie lijkt me dan om te gaan kijken naar de IJzeren Rijn, zoals Fles al suggereerde. Een extra aftakking van de lijn Eindhoven-Weert naar de IJzeren Rijn is zo gemaakt. Dat is waarschijnlijk alleen een optie voor de Belgen als de IJzeren Rijn ook weer over het hele traject door Nederland toegankelijk wordt voor Belgische goederentreinen.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:45 schreef Peter het volgende:
[..]
Tilburg-Turnhout ( http://www.historietilburg.nl/thr/thr1.Slegers.htm )
Eindhoven - Luik ( http://yenm.home.xs4all.nl/Toenennu/gestel/belslijntje.htm )
En er zijn nog wel meer verbindingen vroeger geweest(zie o.a. http://www.viev.nl/ )
Toch even reageren. Stoptrein naar Gdm levert een aardige extra toevoer van reizigers. Het niet voor niets dat er zoveel IC's stoppen. Best druk station.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 16:03 schreef Yreal het volgende:
Om greavy enzo alvast voor te zijn, Dordrecht heeft helemaal geen relevante betekenis voor iets, ooit. Er wonen alleen mensen en verder is er niet zo heel veel. Bovendien kan je er ook op niks boeiends overstappen.
Breda wordt een gehucht zonder station bij Arnhem?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 16:22 schreef Yreal het volgende:
Breda krijgt ongeveer dezelfde functie als dat Rozendaal nu heeft.
Neem de Indian Pacificquote:Op zaterdag 28 mei 2011 19:47 schreef Opa_vertelt het volgende:
Ik zou nog weleens een écht lange treinreis willen maken, een coupeetje voor mezelf om lekker een paar dagen met de
telefoon etc. uitgeschakeld alleen met mijn gedachten te zijn en de landschappen langs me heen zien voorbijgaan..
Een sabbatical van een paar dagen oid. Kan zoiets tegenwoordig nog zonder om de haverklap over te hoeven stappen?
Geen mogelijkheden vanuit Europa? Australië (al zal het best mooi zijn) trekt me niet zo..quote:Op zaterdag 28 mei 2011 19:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Neem de Indian Pacificin Australië.
De nachttrein naar Moskou, ben je eventjes zoet mee.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 19:57 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Geen mogelijkheden vanuit Europa? Australië (al zal het best mooi zijn) trekt me niet zo..
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 21:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Bestaat de Transsiberië Express nog?
Vet.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 21:43 schreef Yreal het volgende:
[ link | afbeelding ]
1x overstappen, Amsterdam naar peking.
Maar dit is een reis die ik gemaakt wil hebben voordat ik dood ga
Prachtig!quote:Op zaterdag 28 mei 2011 21:43 schreef Yreal het volgende:
[ link | afbeelding ]
1x overstappen, Amsterdam naar peking.
Maar dit is een reis die ik gemaakt wil hebben voordat ik dood ga
Niemand die het weet. Probeer maar eens een kaartje voor de trein naar moscow te boeken, verder dan polen kom je nietquote:
quote:First Class, a good quality cabin which is generally better than ‘standard first class’. The cabin will often have air conditioning, a radio, a lockable door, storage underneath the berths and a window table. A towel and a bed pre-prepared with clean linen is provided in the ticket price and there may be additional services included as well depending upon the train such as snacks, Russian newspapers or train slippers.
quote:Basic second class, sometimes called a ‘Kupe’ this is a cabin for four people with two lower bunks with storage underneath, two upper bunks, a window table and a lockable door. Towels and bedding may be provided in the ticket price though often you will need to prepare your own bed with any linen provided. On trains where this is not provided you can obtain them from the carriage attendant for a nominal fee. The cabin may also have air conditioning and a radio. Note on some trains to and from Europe second class may be a cabin with three berths; top, middle and bottom.
quote:Faster than an ordinary passenger train with an average speed of 50 kmph or higher, typically with fewer and shorter stops .If this train is not ‘Firmenny’ then quality of the cabins, seats, toilets, onboard restaurant and other facilities will vary from good to poor.
quote:A higher quality train with better onboard services than ordinary passenger trains. Generally it will have newer and better equipped cabins (less than 12 years old), better toilets, clean carpets, well trained staff, a restaurant car, Russian militia on board during the journey and other services (which may be paid for) such as ironing, TV room etc. They have low train numbers and often a name; for example train number 2, ‘The Red Arrow’. As Firmenny trains tend to offer more and better services the ticket costs may be 50% higher than non-Firmenny trains.
Dit schema kun je wel vergeten. Je hebt sowieso voor Rusland een visum nodig en daarvoor heb je minstens een hotelovernachting nodigquote:Op zaterdag 28 mei 2011 21:43 schreef Yreal het volgende:
[ link | afbeelding ]
1x overstappen, Amsterdam naar peking.
Maar dit is een reis die ik gemaakt wil hebben voordat ik dood ga
Inderdaad, zo moet hetquote:Op zaterdag 28 mei 2011 23:02 schreef Peterselieman het volgende:
je kunt het beter doen met enkele dagen onderbreking om Moskou te bekijken en als je in Peking aankomt daar de hele stad bekijkt. Daarna vlieg je uiteraard terug.
Uit Amsterdam vandaan gaat er maar 1 bak naar Moskou. Maar zulke dingen moet je gewoon via een reisbureau regelen, die kunnen ook je visum, hotels etc. regelen. En eventueel lokale excursies als je dat wil.quote:Op zondag 29 mei 2011 05:02 schreef Ascendancy het volgende:
Hoeveel bakken van de CNL gaan er eigenlijk naar moskou? Aangezien niemand weet wat het kost en visum een hoop geziek heeft. Heeft China dat trouwens niet ook?
Uit mijn hoofd 2 vanaf Amsterdam. Dat was in juli 2009 trouwens.quote:Op zondag 29 mei 2011 05:02 schreef Ascendancy het volgende:
Hoeveel bakken van de CNL gaan er eigenlijk naar moskou? Aangezien niemand weet wat het kost en visum een hoop geziek heeft. Heeft China dat trouwens niet ook?
Waarvan er eentje maar tot Minsk gaatquote:Op zondag 29 mei 2011 10:59 schreef bork het volgende:
[..]
Uit mijn hoofd 2 vanaf Amsterdam. Dat was in juli 2009 trouwens.
ah, dat kan, en ook 1 Wit-Russische toch?quote:
Eensch!quote:Op zaterdag 28 mei 2011 10:59 schreef Ireyon het volgende:
'k Vind het wel goed dat er steeds meer VIRM naar Den Haag / Rotterdam is gaan rijden. Breng al die koplopers maar lekker naarBrabant
.
Sorry, ik heb geen overzicht van walstekens paraat...quote:Op zondag 29 mei 2011 12:17 schreef Watertornado het volgende:
Ooit eens had ik een lijstje wat de "streepjescodes" betekenen qua hardheden.
http://upload.wikimedia.o(...)HYSSEN_95_UIC_60.jpg
Zie daar aan de rechterkant een "anderhalf" streepje. Volgens mij betekent dat R260, en twee volledige R260 Mn en 2,5 streepje R350 HT maar ik kan een dergelijk overzichtje nergens meer vinden. Iemand die dat hier paraat heeft? Duvel?
quote:Tiener overleeft stunt met 15.000 volt
SCHWERTE - Een Duitse tiener heeft een stunt op een spoorlijn bijna met de dood moeten bekopen. Hij was op een wagon geklommen en kwam te dicht bij de bovenleiding. De elektriciteit sprong over op zijn lichaam, dat een klap van 15.000 volt te verduren kreeg.
De 16-jarige waaghals is met zware brandwonden overgebracht naar een ziekenhuis.
Dat meldde de Duitse politie zaterdag. Het ongeluk gebeurde op een rangeerterrein in Schwerte, ten zuiden van Dortmund.
De stroomstoot was zo hevig, dat zelfs vier vrienden die vanaf de grond toekeken, een schok kregen.
Het treinverkeer rond Schwerte lag door de mislukte stunt ruim een uur stil.
Leg uit.quote:Op zondag 29 mei 2011 15:39 schreef Duvel het volgende:
Hij heeft geluk gehad dat de frequentie 16,7 Hz is...
De frequentie van de stroom door je lijf is van invloed op de dodelijkheid. Je hart schijnt bijvoorbeeld erg gevoelig te zijn voor 50 Hz wisselstromen.quote:
Is dat niet omdat het gaat resoneren met de frequentie van je hart, die ongeveer gelijk is.quote:Op zondag 29 mei 2011 15:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
De frequentie van de stroom door je lijf is van invloed op de dodelijkheid. Je hart schijnt bijvoorbeeld erg gevoelig te zijn voor 50 Hz wisselstromen.
dan heb je beter je best gedaan dan ik vrijdag, 16.000 voltquote:Op zondag 29 mei 2011 15:57 schreef Opa_vertelt het volgende:
Klopt.
Ik heb niet zo lang geleden een paar (bijna 3) miljoen volt door mijn lichaam heen gekregen.
Heb er alleen een tweetal dagen een vreemd gevoel in mijn been aan overgehouden.
Voltage alleen zegt niet zoveel..
Mag ik je aanraken ?quote:Op zondag 29 mei 2011 15:57 schreef Opa_vertelt het volgende:
Klopt.
Ik heb niet zo lang geleden een paar (bijna 3) miljoen volt door mijn lichaam heen gekregen.
Heb er alleen een tweetal dagen een vreemd gevoel in mijn been aan overgehouden.
Voltage alleen zegt niet zoveel..
spanning, stroom sterkte , weerstand etc heeft allemaal met omstandigheden te maken ..quote:Op zondag 29 mei 2011 16:08 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
dan heb je beter je best gedaan dan ik vrijdag, 16.000 voltdamm dat voel je goed maar ach
weet ik, moest ff de kabels bij een lopende motor er af te halen, om te kijken welke cilinder niet mee deed, dat weet je dan snelquote:Op zondag 29 mei 2011 16:14 schreef dan13lv het volgende:
[..]
spanning, stroom sterkte , weerstand etc heeft allemaal met omstandigheden te maken ..
De frequentie van je hart is ongeveer gelijk aan 50 Hzquote:Op zondag 29 mei 2011 16:07 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Is dat niet omdat het gaat resoneren met de frequentie van je hart, die ongeveer gelijk is.
Je hebt gelijk, het staat daar een beetje dom. Ik bedoelde een resonantiefrequentie.quote:Op zondag 29 mei 2011 17:19 schreef Ireyon het volgende:
[..]
De frequentie van je hart is ongeveer gelijk aan 50 Hz?
Tuurlijk, alle studenten weer terug naar hun kamersquote:Op zondag 29 mei 2011 22:04 schreef ErkendFokker het volgende:
Veel te volle trein weer.. Richting groningen
quote:Op zondag 29 mei 2011 22:04 schreef ErkendFokker het volgende:
Veel te volle trein weer.. Richting groningen
Voornamelijk omdat er door werkzaamheden maar één trein per uur reed tussen Assen en Groningen dit weekend. Ik zat zelf ook in een `overflowed´ 767.quote:Op zondag 29 mei 2011 22:15 schreef Yreal het volgende:
Tuurlijk, alle studenten weer terug naar hun kamers
het is gewoonlijk altijd al wel druk maar het was nu echt te erg door die werkzaamheden, heb het nog wel veel erger gezien trouwens, trein naar deventer als zwolle-amersfoort weer eens plat ligtquote:Op zondag 29 mei 2011 23:56 schreef Socios het volgende:
[..]
[..]
Voornamelijk omdat er door werkzaamheden maar één trein per uur reed tussen Assen en Groningen dit weekend. Ik zat zelf ook in een `overflowed´ 767.
Dan ga ik dat maar eens doen, want mijn trein liep tussen Zuidhorn en Groningen vanochtend +4 opquote:Op donderdag 26 mei 2011 17:26 schreef Ireyon het volgende:
[ afbeelding ] ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging van en naar het Noorden.
Dat doet de zaak ook geen goed nee. Daar moet maar eens naar gekeken worden. Het is heus niet zo dat een Nederlandse spoorwerker meer waard is dan een Belgische of een Duitse.quote:Op maandag 30 mei 2011 00:39 schreef Igen het volgende:
En vergeet ook niet dat hier in NL een dubbelspoor altijd helemaal dicht moet bij werkzaamheden en niet zoals in sommige andere landen een spoor tegelijk buiten dienst mag.
Ik zou hem even opwachten en dan zijn knieschijven brekenquote:Op maandag 30 mei 2011 11:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan ga ik dat maar eens doen, want mijn trein liep tussen Zuidhorn en Groningen vanochtend +4 op
Mja, knieschijven breken gaat natuurlijk veel te ver, want dan kan er helemaal geen trein meer rijdenquote:Op maandag 30 mei 2011 11:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik zou hem even opwachten en dan zijn knieschijven brekenDe klootzak
Kan je vanuit een rolstoel geen treindienst regelen dan?quote:Op maandag 30 mei 2011 11:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Mja, knieschijven breken gaat natuurlijk veel te ver, want dan kan er helemaal geen trein meer rijden
de eerste dagen nietquote:Op maandag 30 mei 2011 11:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan je vanuit een rolstoel geen treindienst regelen dan?
Dat zouden meer cargoklanten moeten doenquote:Op maandag 30 mei 2011 16:00 schreef James1988 het volgende:
Jammer dat FrieslandCampina voor de binnenvaart heeft gekozen.
There, FTFY.quote:Op maandag 30 mei 2011 16:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zouden meer cargoklantenbadslipperverkopers moeten doen
En met het spoor zijn ze ook al ver. Bij Stadspolders moet perron 1 nog half herbouwd worden en bij Hardinxveld liggen de wissels en bielzen er al. Alleen de spoorstaven zijn ze nog niet klaar mee.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:35 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste nieuwe GTW voor Arriva voor de MerwedeLingeLijn komt vannacht naar Leidschendam. Er wordt door Stadler één 2/6 en twee 2/8 geleverd.
Graag gedaan.quote:Op maandag 30 mei 2011 11:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dan ga ik dat maar eens doen, want mijn trein liep tussen Zuidhorn en Groningen vanochtend +4 op
Het wordt tijd dat TRDL's publieke verantwoording gaan afleggen. Het liefst met schandpaal erbijquote:
Ze zullen gewoon meedraaien in de dienstregeling en er zullen wat meer stellen dan gebruikelijk stil staan buiten de spitsen.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:43 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
En met het spoor zijn ze ook al ver. Bij Stadspolders moet perron 1 nog half herbouwd worden en bij Hardinxveld liggen de wissels en bielzen er al. Alleen de spoorstaven zijn ze nog niet klaar mee.
Alleen de perrons en het voorplein lijken dat niet echt urgent te zijn![]()
Wat gaat die treintjes eigenlijk doen, en waar, tot ze nodig zijn.
Nee. Het zijn er drie. Viel ook op te maken uit een persbericht van Stadler waarin aangegeven werd dat Arriva Nederland haar 99e GTW besteld had. Als je alle aanwezige stellen en de bestellingen bij elkaar optelt dan kom je precies aan drie stellen voor de MLL.quote:En werden er niet 4 extra treinen besteld?
there I fixed itquote:Op maandag 30 mei 2011 17:46 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Het wordt tijd dat TLDR's TRDL'ers publieke verantwoording gaan afleggen. Het liefst met schandpaal erbij
Ik had er geen last van, want de trein naar Noord vertrok toch nog nietquote:
En als die vannacht naar Leidschendam komt, duurt het dan nog lang voor deze in gebruik genomen zal worden? Ik denk dat er dan wel een hele verademing zal zijn op de MLL, nu is het er altijd bij 1 defect treinstel een "6-treinen scenario" (solo naar Geldermalsen, in Gorinchem afkoppelen en later bij de trein uit Geldermalsen er weer aan enzo)quote:Op maandag 30 mei 2011 17:35 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste nieuwe GTW voor Arriva voor de MerwedeLingeLijn komt vannacht naar Leidschendam. Er wordt door Stadler één 2/6 en twee 2/8 geleverd.
Prachtige plaat, jammer dat het nu definitief over en sluiten is..quote:Op maandag 30 mei 2011 14:32 schreef Zug-Chef het volgende:
Vandaag voor het laatst........
[ link | afbeelding ]
In het voorjaar van 1999 nam ACTS het vervoer van containers per spoor tussen de haven van Rotterdam en de terminal in Leeuwarden over van NS Cargo. Grootste klant op deze containertrein was Friesland-Campina in Leeuwarden. Nu deze gekozen heeft voor de binnenvaart, betekent dat helaas het einde voor deze containershuttle. De HTRS 1606 mocht op maandag 30 mei 2011 met de laatste trein uit Leeuwarden vertrekken, gelukkig nog wel goed beladen! Hier komt de trein door het station van Grou-Jirnsum en neemt een aanloop naar de brug over het Prinses Margrietkanaal. De tekst op de neus van de lok had wat netter gemogen, maar desalniettemin wordt toch stil gestaan bij dit afscheid. Hiermee eindigt het vaste goederenvervoer per spoor in Friesland.
Er zal een afnamerit gereden moeten worden, dus ga er vanuit dat het misschien volgende week maandag kan zijn dat het nieuwe stel meedraait in de dienstregeling.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:57 schreef greavy het volgende:
[..]
En als die vannacht naar Leidschendam komt, duurt het dan nog lang voor deze in gebruik genomen zal worden? Ik denk dat er dan wel een hele verademing zal zijn op de MLL, nu is het er altijd bij 1 defect treinstel een "6-treinen scenario" (solo naar Geldermalsen, in Gorinchem afkoppelen en later bij de trein uit Geldermalsen er weer aan enzo)
Alstomquote:Op maandag 30 mei 2011 18:15 schreef James1988 het volgende:
Om nog even terug te komen op die Pendolino's voor PKP: die zullen geen kantelmogelijkheden krijgen. Ofwel: niet-kantelende kantelbaktreinen.
quote:Op maandag 30 mei 2011 19:13 schreef MarkoAlmelo het volgende:
http://maps.google.nl/map(...)000632,0.001206&z=20
DDAR die er niet helemaal compleet uitziet
Wat moet jij op Noord dan?quote:Op maandag 30 mei 2011 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik had er geen last van, want de trein naar Noord vertrok toch nog niet
Sowieso, er zal toch containervervoer op binnenvaartschepen overgeslagen moeten worden?quote:Op maandag 30 mei 2011 23:10 schreef Socios het volgende:
Waarom sluit de containerterminal? Er kan toch een nieuw bedrijf komen op termijn dat per spoor goederen wil vervoeren... Of wordt de terminal niet ontmanteld en kan deze weer gereactiveerd worden?
Maar dat doe je niet bij een terminal aan het spoor, water is er niet eens dichtbij. Hoe en wat het nu gaat weet ik niet, maar de containerterminal bij het spoor verdwijnt, wat ik begrepen heb.quote:Op maandag 30 mei 2011 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sowieso, er zal toch containervervoer op binnenvaartschepen overgeslagen moeten worden?
Mja, dan kan je de tent wel sluiten iddquote:Op maandag 30 mei 2011 23:21 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar dat doe je niet bij een terminal aan het spoor, water is er niet eens dichtbij. Hoe en wat het nu gaat weet ik niet, maar de containerterminal bij het spoor verdwijnt, wat ik begrepen heb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |