abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97415297
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 11:58 schreef Ireyon het volgende:
Roosendaal is natuurlijk wel een echte bazenstad wat materieeldiversiteit betreft. SLT, VIRM, DDAR, Mat '64, 1700+ICRm, Traxx+ICRm Prio, I6/I10, ÖBB rijtuigen, MS75, ICM(m): allemaal dagelijks hier te bewonderen _O_ .
Ik kan niet wachten tot de benelux daar niet meer komt en Roosendaal helemaal in de vergetelheid zal raken O+
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_97415312
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 11:59 schreef Duvel het volgende:

[..]

Deze trein rijdt niet via Utrecht...
O ja, foutje, excuus :@

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 12:03 schreef Ascendancy het volgende:
Zijn er uberhaupt nog binnenlandse IC-diensten zonder VIRM erin behalve de 3600?
Ja hoor, de IC naar/van Enschede van/naar Den Haag/Rotterdam/Schiphol rijdt nooit VIRM, alleen ICMm
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 mei 2011 @ 12:04:50 #153
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_97415316
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 12:03 schreef Ascendancy het volgende:
Zijn er uberhaupt nog binnenlandse IC-diensten zonder VIRM erin behalve de 3600?
De treinen vanuit Enschede naar de Randstad staan niet met VIRM gepland en de IC Utrecht - Almere meen ik ook niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_97415328
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 12:04 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De treinen vanuit Enschede naar de Randstad staan niet met VIRM gepland en de IC Utrecht - Almere meen ik ook niet.
Die 2e is heul geen IC ja :{w
Het stopt zelfs in Overvecht. Overvecht :') :')
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_97415338
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 12:03 schreef Ascendancy het volgende:
Zijn er uberhaupt nog binnenlandse IC-diensten zonder VIRM erin behalve de 3600?
De nepintercity Utrecht Centraal - Almere Centrum.

Zelfs de 3600 heeft V-IRM...
pi_97415491
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 12:03 schreef Ascendancy het volgende:
Zijn er uberhaupt nog binnenlandse IC-diensten zonder VIRM erin behalve de 3600?
De 900

3600 heeft helaas nog één VIRM erin zitten :N
pi_97415502
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 12:04 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ik kan niet wachten tot de benelux daar niet meer komt en Roosendaal helemaal in de vergetelheid zal raken O+
Reizigers zullen te allen tijde met de Beneluxtrein via Roosendaal kunnen reizen.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 12:16:50 #158
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97415682
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 12:11 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Reizigers zullen te allen tijde met de Beneluxtrein via Roosendaal kunnen reizen.
Misschien moet er maar een soort Wetboek in de OP. Zoeen lijstje met Absolute Waarheden als deze. En als

"Papieren treinkaartjes zullen altijd blijven"
"Virm is kut"
"Goederentreinen moeten afgeschaft worden"

en zo :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_97417146
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 12:11 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Reizigers zullen te allen tijde met de Beneluxtrein via Roosendaal kunnen reizen.
Dit soort uitspraken zijn gewoon niet serieus te nemen. Afgezien van de huidige ontwikkelingen, is de kans nihiel dat dat kreng over 50 jaar nog rijdt.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_97417200
"Mat-64 is een oude rammelbak"
Of is dit geen absolute waarheid? :{

Straks eens proberen of ik Woerden-Amsterdam Amstel creatief kan doen:
Woerden - Utrecht met keren in Breukelen (ICM)
Utrecht - Amsterdam (ICE)
Terugsteken naar Amstel (zal wel slet zijn)

De grote is nu natuurlijk of dit mag met een traject-abo Woerden - Hilversum Noord (dekt de routes Woerden-Utrecht-Hilversum en Woerden-Muiderpoort-Hilversum), gecombineerd met ICE-toeslag (want ICE) en een retourtje Amsterdam Muiderpoort - Centraal (want dat dekt mn abo niet
  zaterdag 28 mei 2011 @ 13:15:58 #161
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97417284
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:12 schreef Stefanovic83 het volgende:
"Mat-64 is een oude rammelbak"
Of is dit geen absolute waarheid? :{

Straks eens proberen of ik Woerden-Amsterdam Amstel creatief kan doen:
Woerden - Utrecht met keren in Breukelen (ICM)
Utrecht - Amsterdam (ICE)
Terugsteken naar Amstel (zal wel slet zijn)

De grote is nu natuurlijk of dit mag met een traject-abo Woerden - Hilversum Noord (dekt de routes Woerden-Utrecht-Hilversum en Woerden-Muiderpoort-Hilversum), gecombineerd met ICE-toeslag (want ICE) en een retourtje Amsterdam Muiderpoort - Centraal (want dat dekt mn abo niet
Tuurlijk. Gecontroleerd wordt er toch niet ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_97417496
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:10 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dit soort uitspraken zijn gewoon niet serieus te nemen. Afgezien van de huidige ontwikkelingen, is de kans nihiel dat dat kreng over 50 jaar nog rijdt.
Ik deed een Sociosje :+ .

Maar hoe dan ook gaat de huidige Beneluxtrein niet verdwijnen door Fyra straks, onmogelijk dat reizigers de extra kosten en moeite zomaar zullen pikken.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 13:31:55 #163
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_97417731
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:23 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Maar hoe dan ook gaat de huidige Beneluxtrein niet verdwijnen door Fyra straks, onmogelijk dat reizigers de extra kosten en moeite zomaar zullen pikken.
Ehrm, daar zou ik niet op rekenen. Zodra V250 is toegelaten en er genoeg zijn (er zijn er nu 4 in principe rijklaar in Nederland, voor Brussel zijn er 8 nodig) gaat de Beneluxtrein er meteen uit. Het is reizigers de Fyra in dwingen, ja. Maar als Hispeed dat niet doet worden hun overlevingskansen alleen maar kleiner.

Overigens... De V250 heeft een automatische omroepinstallatie, heb ik van horen zeggen.
pi_97417916
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ehrm, daar zou ik niet op rekenen. Zodra V250 is toegelaten en er genoeg zijn (er zijn er nu 4 in principe rijklaar in Nederland, voor Brussel zijn er 8 nodig) gaat de Beneluxtrein er meteen uit. Het is reizigers de Fyra in dwingen, ja. Maar als Hispeed dat niet doet worden hun overlevingskansen alleen maar kleiner.

Overigens... De V250 heeft een automatische omroepinstallatie, heb ik van horen zeggen.
Gaan de reizigersorganisaties, 2e kamer etc. dat pikken? Denk het niet namelijk..

En automatische omroep als je een paar man personeel aan boord hebt :+
dag
pi_97417926
dag treinfans hier!

Ik reis elke dag met de trein zwolle naar deventer en ga dus bijna altijd met het ICRM materieel welke doorrijd naar Roosendaal!

Ik vraag me 1 ding toch nog altijd af, waarom er altijd een loc voor of achter zit. Was de trein van origine bedoeld om te worden geduwd/trokken? En wat zijn hier de voor/nadelen van ... het is toch logisch om het te doen zoals een ICM bijv heeft? Aan weerszijden een stuurinrichting?
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
  zaterdag 28 mei 2011 @ 13:44:40 #166
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_97418129
Vroeger had de NS meer locomotieven en rijtuigen, vanwege de flexibiliteit die dit gaf. Het was echter ook een hoop werk, je had er extra mensen voor nodig (rangeerders), enzovoorts. NS bestelt eigenlijk alleen nog maar treinstellen tegenwoordig.

Het ICRm rijdt altijd samen met een 1700-locomotief in vaste formatie. Aan een kant staat een stuurstandrijtuig, aan de andere kant de loc. Vanuit het stuurstandrijtuig kan de loc bediend worden waardoor die niet verplaatst hoeft te worden. Die treinen rijden dus eigenlijk ook als treinstel.
pi_97418230
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:38 schreef kebabkever het volgende:
dag treinfans hier!

Ik reis elke dag met de trein zwolle naar deventer en ga dus bijna altijd met het ICRM materieel welke doorrijd naar Roosendaal!

Ik vraag me 1 ding toch nog altijd af, waarom er altijd een loc voor of achter zit. Was de trein van origine bedoeld om te worden geduwd/trokken? En wat zijn hier de voor/nadelen van ... het is toch logisch om het te doen zoals een ICM bijv heeft? Aan weerszijden een stuurinrichting?
Het 'makkelijke' antwoord zou zijn: omdat de trein met twee stuurinrichtingen geen meter vooruit komt :o
De rijtuigen in die trein hebben niet zelf een motor om zich te kunnen voortbewegen zoals ICM, vandaar dat je er een externe motor: een loc voor nodig hebt.
pi_97418279
-

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2011 13:50:36 ]
pi_97418314
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:49 schreef MarkoAlmelo het volgende:
-
:')

't Was een beschamende vraag inderdaad :P
pi_97418322
Ik vroeg iets te snel ;)
pi_97418373
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:50 schreef Ireyon het volgende:

[..]

:')

't Was een beschamende vraag inderdaad :P
Waarom heb je 'm dan niet in de quote laten staan? :7
pi_97418388
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ehrm, daar zou ik niet op rekenen. Zodra V250 is toegelaten en er genoeg zijn (er zijn er nu 4 in principe rijklaar in Nederland, voor Brussel zijn er 8 nodig) gaat de Beneluxtrein er meteen uit. Het is reizigers de Fyra in dwingen, ja. Maar als Hispeed dat niet doet worden hun overlevingskansen alleen maar kleiner.
En dat gaan reizigers dus niet pikken. Ook in Den Haag gaan ze het niet leuk vinden dat hun verbinding met Antwerpen verdwijnt, of dat ze meer moeten betalen voor de Fyra die door het stoppen en keren in Breda een verwaarloosbare tijdwinst zal bieden.

quote:
6s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Waarom heb je 'm dan niet in de quote laten staan? :7
'k Was te laat :P
  zaterdag 28 mei 2011 @ 13:58:15 #173
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_97418541
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:53 schreef Ireyon het volgende:

[..]

En dat gaan reizigers dus niet pikken. Ook in Den Haag gaan ze het niet leuk vinden dat hun verbinding met Antwerpen verdwijnt, of dat ze meer moeten betalen voor de Fyra die door het stoppen en keren in Breda een verwaarloosbare tijdwinst zal bieden.

Dan moet Den Haag zich maar eens gaan afvragen wat ze nou willen. Zij hebben NS/HSA gedwongen tot die hoge concessieprijs, en daar staat wat tegenover: HSA wil zichzelf ook boven water houden. Dat kan niet door de Benelux te laten rijden.

---
quote:
Koperdief dood aangetroffen naast spoorweg

EKEREN - Langs de hogesnelheidslijn in Ekeren bij Antwerpen is zaterdagochtend een verkoold lichaam aangetroffen. Vermoedelijk gaat het om iemand die een koperdiefstal wilde plegen. Er ontstonden een kortsluiting en een brand in de hoogspanningscabine. Het treinverkeer - ook de Thalys- en Beneluxtrein - zal het hele weekend ernstig verstoord zijn. Dat werd vernomen bij spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel.

De brandweer was rond 6.45 uur opgeroepen voor een bermbrand langs de hst-lijn en trof toen het verkoolde lichaam aan. 'Er waren koperen kabels verwijderd en in de hoogspanningscabine was er een kortsluiting met brand ontstaan', aldus Frédéric Petit, de woordvoerder van Infrabel.

'De omvang van de schade wordt nog bekeken, maar het is nu al duidelijk dat er de rest van het weekend geen treinverkeer mogelijk zal zijn op de hst-lijn', voegt hij toe.

De internationale treinen - de Benelux- en Thalystreinen - moeten daardoor via de oude spoorlijn Antwerpen-Essen rijden, wat ongeveer dertig minuten vertraging met zich meebrengt. De treinen naar Antwerpen-Luchtbal en de Noorderkempen rijden zelfs helemaal niet, maar er worden wel vervangbussen ingezet.

'Onze mensen gaan de schade zo snel mogelijk herstellen en het is de bedoeling dat het treinverkeer maandagochtend weer volgens planning kan verlopen', zegt Petit.
Aldus De Standaard
  zaterdag 28 mei 2011 @ 14:03:13 #174
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97418700
Net goed *O*

Wel klote van die verstoring trouwens -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_97419208
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:58 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dan moet Den Haag zich maar eens gaan afvragen wat ze nou willen. Zij hebben NS/HSA gedwongen tot die hoge concessieprijs, en daar staat wat tegenover: HSA wil zichzelf ook boven water houden. Dat kan niet door de Benelux te laten rijden.
'k Snap niet hoe een trein met 10 reizigers die 3 euro meer betalen, meer op kan brengen dan een trein met 600 reizigers. Met de Beneluxtrein verdient NSHispeed toch ook gewoon aan kaartverkoop :?
pi_97419466
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:58 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dan moet Den Haag zich maar eens gaan afvragen wat ze nou willen. Zij hebben NS/HSA gedwongen tot die hoge concessieprijs, en daar staat wat tegenover: HSA wil zichzelf ook boven water houden. Dat kan niet door de Benelux te laten rijden.

Definieer 'Den Haag'?
En wie heeft NS gedwongen om zoveel meer te bieden dan de concurrenten die er wel verstand van hebben?
dag
pi_97419523
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 14:22 schreef Ireyon het volgende:

[..]

'k Snap niet hoe een trein met 10 reizigers die 3 euro meer betalen, meer op kan brengen dan een trein met 600 reizigers. Met de Beneluxtrein verdient NSHispeed toch ook gewoon aan kaartverkoop :?
Ja, maar 80% van die mensen gaat ook met de fyra wel naar Brussel. Dan betalen ze meer en zijn er minder personeelskosten.
Daarnaast gaat Den Haag die benelux echt wel laten opheffen. De andere optie is de HSA failliet en een gat van 150miljoen extra op infrastructuur.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_97419675
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 14:33 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ja, maar 80% van die mensen gaat ook met de fyra wel naar Brussel. Dan betalen ze meer en zijn er minder personeelskosten.
Daarnaast gaat Den Haag die benelux echt wel laten opheffen. De andere optie is de HSA failliet en een gat van 150miljoen extra op infrastructuur.
Alle mensen vanuit den Haag of Dordrecht kunnen al niet mee..
Minder personeel? Fyra heeft toch meer op 1 trein?

Laat de HSA maar failliet gaan.. is vast al wel ingecalculeerd.
dag
  zaterdag 28 mei 2011 @ 14:39:33 #179
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97419743
Ach, we gaan het vanzelf zien. Geen van de opties lijkt erg waarschijnlijk, maar het zal wel blijken wat het wordt.

Misschien is het toch eens handig om naar de IJzeren Rijn te gaan kijken voor reizigersvervoer. We hebben nu maar 2 spoorverbindingen met België, en als één daarvan zichzelf uit de markt prijst wordt het wel erg lastig allemaal.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_97419920
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 14:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Ach, we gaan het vanzelf zien. Geen van de opties lijkt erg waarschijnlijk, maar het zal wel blijken wat het wordt.

Misschien is het toch eens handig om naar de IJzeren Rijn te gaan kijken voor reizigersvervoer. We hebben nu maar 2 spoorverbindingen met België, en als één daarvan zichzelf uit de markt prijst wordt het wel erg lastig allemaal.
Tilburg-Turnhout ( http://www.historietilburg.nl/thr/thr1.Slegers.htm )
Eindhoven - Luik ( http://yenm.home.xs4all.nl/Toenennu/gestel/belslijntje.htm )
En er zijn nog wel meer verbindingen vroeger geweest O-) (zie o.a. http://www.viev.nl/ )
dag
pi_97420018
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 14:37 schreef Peter het volgende:

[..]

Alle mensen vanuit den Haag of Dordrecht kunnen al niet mee..
Minder personeel? Fyra heeft toch meer op 1 trein?

Laat de HSA maar failliet gaan.. is vast al wel ingecalculeerd.
Ja en die gaan dus naar Rotterdam, pakken daar de fyra en zijn er nog eerder ook *O*
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_97420612
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 14:49 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ja en die gaan dus naar Rotterdam, pakken daar de fyra en zijn er nog eerder ook *O*
Overstappen? bah!
dag
  zaterdag 28 mei 2011 @ 15:54:27 #183
258802 Yreal
henk..!
pi_97421897
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 15:10 schreef Peter het volgende:

[..]

Overstappen? bah!
Crossplatform overstappen is geen ramp
  zaterdag 28 mei 2011 @ 15:54:55 #184
258802 Yreal
henk..!
pi_97421912
En het was sowieso al schandalig dat de benelux stopte in Dordrecht :')
pi_97422062
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 15:54 schreef Yreal het volgende:
En het was sowieso al schandalig dat de benelux stopte in Dordrecht :')
Eens

Crossplatform overstappen is ook geen ramp. Hogere tarieven, reserveringsplicht en daardoor minder flexibiliteit wel.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 16:03:02 #186
258802 Yreal
henk..!
pi_97422144
Om greavy enzo alvast voor te zijn, Dordrecht heeft helemaal geen relevante betekenis voor iets, ooit. Er wonen alleen mensen en verder is er niet zo heel veel. Bovendien kan je er ook op niks boeiends overstappen.
pi_97422403
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 15:54 schreef Yreal het volgende:
En het was sowieso al schandalig dat de benelux stopte in Dordrecht :')
  zaterdag 28 mei 2011 @ 16:22:39 #188
258802 Yreal
henk..!
pi_97422747
En verder, Den haag CS en HS krijgen een eigen verbinding naar België en zit sowieso zo in Rotterdam.

Breda krijgt ongeveer dezelfde functie als dat Rozendaal nu heeft.
pi_97423655
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 14:45 schreef Peter het volgende:

[..]

Tilburg-Turnhout ( http://www.historietilburg.nl/thr/thr1.Slegers.htm )
Eindhoven - Luik ( http://yenm.home.xs4all.nl/Toenennu/gestel/belslijntje.htm )
En er zijn nog wel meer verbindingen vroeger geweest O-) (zie o.a. http://www.viev.nl/ )
Het toenmalige traject van Eindhoven naar België is geen optie meer. De goedkoopste optie lijkt me dan om te gaan kijken naar de IJzeren Rijn, zoals Fles al suggereerde. Een extra aftakking van de lijn Eindhoven-Weert naar de IJzeren Rijn is zo gemaakt. Dat is waarschijnlijk alleen een optie voor de Belgen als de IJzeren Rijn ook weer over het hele traject door Nederland toegankelijk wordt voor Belgische goederentreinen.
pi_97423869
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 16:03 schreef Yreal het volgende:
Om greavy enzo alvast voor te zijn, Dordrecht heeft helemaal geen relevante betekenis voor iets, ooit. Er wonen alleen mensen en verder is er niet zo heel veel. Bovendien kan je er ook op niks boeiends overstappen.
Toch even reageren. Stoptrein naar Gdm levert een aardige extra toevoer van reizigers. Het niet voor niets dat er zoveel IC's stoppen. Best druk station.
Tevens was het goedkoper blijkbaar dan een 2e IC doortrekken naar Roosendaal. :)
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  zaterdag 28 mei 2011 @ 17:07:23 #191
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_97424134
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 16:22 schreef Yreal het volgende:

Breda krijgt ongeveer dezelfde functie als dat Rozendaal nu heeft.
Breda wordt een gehucht zonder station bij Arnhem? :o
  Redactie Sport zaterdag 28 mei 2011 @ 19:38:38 #192
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_97429506
Zeg greavy, die DE-3 115 van jullie, wat doet die in Brazilië?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_97429896
Ik zou nog weleens een écht lange treinreis willen maken, een coupeetje voor mezelf om lekker een paar dagen met de
telefoon etc. uitgeschakeld alleen met mijn gedachten te zijn en de landschappen langs me heen zien voorbijgaan.. :7
Een sabbatical van een paar dagen oid. Kan zoiets tegenwoordig nog zonder om de haverklap over te hoeven stappen?
Nee.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 19:52:09 #194
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_97430097
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 19:47 schreef Opa_vertelt het volgende:
Ik zou nog weleens een écht lange treinreis willen maken, een coupeetje voor mezelf om lekker een paar dagen met de
telefoon etc. uitgeschakeld alleen met mijn gedachten te zijn en de landschappen langs me heen zien voorbijgaan.. :7
Een sabbatical van een paar dagen oid. Kan zoiets tegenwoordig nog zonder om de haverklap over te hoeven stappen?
Neem de Indian Pacific O+ in Australië.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_97430351
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 19:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Neem de Indian Pacific O+ in Australië.
Geen mogelijkheden vanuit Europa? Australië (al zal het best mooi zijn) trekt me niet zo..
Nee.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 20:01:31 #196
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_97430551
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 19:57 schreef Opa_vertelt het volgende:

[..]

Geen mogelijkheden vanuit Europa? Australië (al zal het best mooi zijn) trekt me niet zo..
De nachttrein naar Moskou, ben je eventjes zoet mee.

http://www.treinreiswinke(...)petersburg_per_trein
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zaterdag 28 mei 2011 @ 21:37:27 #197
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_97434938
Bestaat de Transsiberië Express nog?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 21:39:07 #198
258802 Yreal
henk..!
pi_97435005
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 21:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Bestaat de Transsiberië Express nog?
:Y
pi_97435063
Ik weet nu iig waar ik naar moet zoeken, bedankt voor de tips! ^O^
Nee.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 21:43:15 #200
258802 Yreal
henk..!
pi_97435198


1x overstappen, Amsterdam naar peking :D .

Maar dit is een reis die ik gemaakt wil hebben voordat ik dood ga :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')