Definieer 'Den Haag'?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan moet Den Haag zich maar eens gaan afvragen wat ze nou willen. Zij hebben NS/HSA gedwongen tot die hoge concessieprijs, en daar staat wat tegenover: HSA wil zichzelf ook boven water houden. Dat kan niet door de Benelux te laten rijden.
Ja, maar 80% van die mensen gaat ook met de fyra wel naar Brussel. Dan betalen ze meer en zijn er minder personeelskosten.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:22 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Snap niet hoe een trein met 10 reizigers die 3 euro meer betalen, meer op kan brengen dan een trein met 600 reizigers. Met de Beneluxtrein verdient NSHispeed toch ook gewoon aan kaartverkoop
Alle mensen vanuit den Haag of Dordrecht kunnen al niet mee..quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:33 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ja, maar 80% van die mensen gaat ook met de fyra wel naar Brussel. Dan betalen ze meer en zijn er minder personeelskosten.
Daarnaast gaat Den Haag die benelux echt wel laten opheffen. De andere optie is de HSA failliet en een gat van 150miljoen extra op infrastructuur.
Tilburg-Turnhout ( http://www.historietilburg.nl/thr/thr1.Slegers.htm )quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Ach, we gaan het vanzelf zien. Geen van de opties lijkt erg waarschijnlijk, maar het zal wel blijken wat het wordt.
Misschien is het toch eens handig om naar de IJzeren Rijn te gaan kijken voor reizigersvervoer. We hebben nu maar 2 spoorverbindingen met België, en als één daarvan zichzelf uit de markt prijst wordt het wel erg lastig allemaal.
Ja en die gaan dus naar Rotterdam, pakken daar de fyra en zijn er nog eerder ookquote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:37 schreef Peter het volgende:
[..]
Alle mensen vanuit den Haag of Dordrecht kunnen al niet mee..
Minder personeel? Fyra heeft toch meer op 1 trein?
Laat de HSA maar failliet gaan.. is vast al wel ingecalculeerd.
Overstappen? bah!quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:49 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ja en die gaan dus naar Rotterdam, pakken daar de fyra en zijn er nog eerder ook
Eensquote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:54 schreef Yreal het volgende:
En het was sowieso al schandalig dat de benelux stopte in Dordrecht
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 15:54 schreef Yreal het volgende:
En het was sowieso al schandalig dat de benelux stopte in Dordrecht
Het toenmalige traject van Eindhoven naar België is geen optie meer. De goedkoopste optie lijkt me dan om te gaan kijken naar de IJzeren Rijn, zoals Fles al suggereerde. Een extra aftakking van de lijn Eindhoven-Weert naar de IJzeren Rijn is zo gemaakt. Dat is waarschijnlijk alleen een optie voor de Belgen als de IJzeren Rijn ook weer over het hele traject door Nederland toegankelijk wordt voor Belgische goederentreinen.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 14:45 schreef Peter het volgende:
[..]
Tilburg-Turnhout ( http://www.historietilburg.nl/thr/thr1.Slegers.htm )
Eindhoven - Luik ( http://yenm.home.xs4all.nl/Toenennu/gestel/belslijntje.htm )
En er zijn nog wel meer verbindingen vroeger geweest(zie o.a. http://www.viev.nl/ )
Toch even reageren. Stoptrein naar Gdm levert een aardige extra toevoer van reizigers. Het niet voor niets dat er zoveel IC's stoppen. Best druk station.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 16:03 schreef Yreal het volgende:
Om greavy enzo alvast voor te zijn, Dordrecht heeft helemaal geen relevante betekenis voor iets, ooit. Er wonen alleen mensen en verder is er niet zo heel veel. Bovendien kan je er ook op niks boeiends overstappen.
Breda wordt een gehucht zonder station bij Arnhem?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 16:22 schreef Yreal het volgende:
Breda krijgt ongeveer dezelfde functie als dat Rozendaal nu heeft.
Neem de Indian Pacificquote:Op zaterdag 28 mei 2011 19:47 schreef Opa_vertelt het volgende:
Ik zou nog weleens een écht lange treinreis willen maken, een coupeetje voor mezelf om lekker een paar dagen met de
telefoon etc. uitgeschakeld alleen met mijn gedachten te zijn en de landschappen langs me heen zien voorbijgaan..
Een sabbatical van een paar dagen oid. Kan zoiets tegenwoordig nog zonder om de haverklap over te hoeven stappen?
Geen mogelijkheden vanuit Europa? Australië (al zal het best mooi zijn) trekt me niet zo..quote:Op zaterdag 28 mei 2011 19:52 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Neem de Indian Pacificin Australië.
De nachttrein naar Moskou, ben je eventjes zoet mee.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 19:57 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Geen mogelijkheden vanuit Europa? Australië (al zal het best mooi zijn) trekt me niet zo..
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 21:37 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Bestaat de Transsiberië Express nog?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |