Ik kan niet wachten tot de benelux daar niet meer komt en Roosendaal helemaal in de vergetelheid zal rakenquote:Op zaterdag 28 mei 2011 11:58 schreef Ireyon het volgende:
Roosendaal is natuurlijk wel een echte bazenstad wat materieeldiversiteit betreft. SLT, VIRM, DDAR, Mat '64, 1700+ICRm, Traxx+ICRm Prio, I6/I10, ÖBB rijtuigen, MS75, ICM(m): allemaal dagelijks hier te bewonderen.
O ja, foutje, excuusquote:
Ja hoor, de IC naar/van Enschede van/naar Den Haag/Rotterdam/Schiphol rijdt nooit VIRM, alleen ICMmquote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:03 schreef Ascendancy het volgende:
Zijn er uberhaupt nog binnenlandse IC-diensten zonder VIRM erin behalve de 3600?
De treinen vanuit Enschede naar de Randstad staan niet met VIRM gepland en de IC Utrecht - Almere meen ik ook niet.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:03 schreef Ascendancy het volgende:
Zijn er uberhaupt nog binnenlandse IC-diensten zonder VIRM erin behalve de 3600?
Die 2e is heul geen IC jaquote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De treinen vanuit Enschede naar de Randstad staan niet met VIRM gepland en de IC Utrecht - Almere meen ik ook niet.
De nepintercity Utrecht Centraal - Almere Centrum.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:03 schreef Ascendancy het volgende:
Zijn er uberhaupt nog binnenlandse IC-diensten zonder VIRM erin behalve de 3600?
De 900quote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:03 schreef Ascendancy het volgende:
Zijn er uberhaupt nog binnenlandse IC-diensten zonder VIRM erin behalve de 3600?
Reizigers zullen te allen tijde met de Beneluxtrein via Roosendaal kunnen reizen.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:04 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Ik kan niet wachten tot de benelux daar niet meer komt en Roosendaal helemaal in de vergetelheid zal raken
Misschien moet er maar een soort Wetboek in de OP. Zoeen lijstje met Absolute Waarheden als deze. En alsquote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:11 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Reizigers zullen te allen tijde met de Beneluxtrein via Roosendaal kunnen reizen.
Dit soort uitspraken zijn gewoon niet serieus te nemen. Afgezien van de huidige ontwikkelingen, is de kans nihiel dat dat kreng over 50 jaar nog rijdt.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 12:11 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Reizigers zullen te allen tijde met de Beneluxtrein via Roosendaal kunnen reizen.
Tuurlijk. Gecontroleerd wordt er toch nietquote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:12 schreef Stefanovic83 het volgende:
"Mat-64 is een oude rammelbak"
Of is dit geen absolute waarheid?![]()
Straks eens proberen of ik Woerden-Amsterdam Amstel creatief kan doen:
Woerden - Utrecht met keren in Breukelen (ICM)
Utrecht - Amsterdam (ICE)
Terugsteken naar Amstel (zal wel slet zijn)
De grote is nu natuurlijk of dit mag met een traject-abo Woerden - Hilversum Noord (dekt de routes Woerden-Utrecht-Hilversum en Woerden-Muiderpoort-Hilversum), gecombineerd met ICE-toeslag (want ICE) en een retourtje Amsterdam Muiderpoort - Centraal (want dat dekt mn abo niet
Ik deed een Sociosjequote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:10 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dit soort uitspraken zijn gewoon niet serieus te nemen. Afgezien van de huidige ontwikkelingen, is de kans nihiel dat dat kreng over 50 jaar nog rijdt.
Ehrm, daar zou ik niet op rekenen. Zodra V250 is toegelaten en er genoeg zijn (er zijn er nu 4 in principe rijklaar in Nederland, voor Brussel zijn er 8 nodig) gaat de Beneluxtrein er meteen uit. Het is reizigers de Fyra in dwingen, ja. Maar als Hispeed dat niet doet worden hun overlevingskansen alleen maar kleiner.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:23 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Maar hoe dan ook gaat de huidige Beneluxtrein niet verdwijnen door Fyra straks, onmogelijk dat reizigers de extra kosten en moeite zomaar zullen pikken.
Gaan de reizigersorganisaties, 2e kamer etc. dat pikken? Denk het niet namelijk..quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ehrm, daar zou ik niet op rekenen. Zodra V250 is toegelaten en er genoeg zijn (er zijn er nu 4 in principe rijklaar in Nederland, voor Brussel zijn er 8 nodig) gaat de Beneluxtrein er meteen uit. Het is reizigers de Fyra in dwingen, ja. Maar als Hispeed dat niet doet worden hun overlevingskansen alleen maar kleiner.
Overigens... De V250 heeft een automatische omroepinstallatie, heb ik van horen zeggen.
Het 'makkelijke' antwoord zou zijn: omdat de trein met twee stuurinrichtingen geen meter vooruit komtquote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:38 schreef kebabkever het volgende:
dag treinfans hier!
Ik reis elke dag met de trein zwolle naar deventer en ga dus bijna altijd met het ICRM materieel welke doorrijd naar Roosendaal!
Ik vraag me 1 ding toch nog altijd af, waarom er altijd een loc voor of achter zit. Was de trein van origine bedoeld om te worden geduwd/trokken? En wat zijn hier de voor/nadelen van ... het is toch logisch om het te doen zoals een ICM bijv heeft? Aan weerszijden een stuurinrichting?
Waarom heb je 'm dan niet in de quote laten staan?quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:50 schreef Ireyon het volgende:
[..]
't Was een beschamende vraag inderdaad
En dat gaan reizigers dus niet pikken. Ook in Den Haag gaan ze het niet leuk vinden dat hun verbinding met Antwerpen verdwijnt, of dat ze meer moeten betalen voor de Fyra die door het stoppen en keren in Breda een verwaarloosbare tijdwinst zal bieden.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ehrm, daar zou ik niet op rekenen. Zodra V250 is toegelaten en er genoeg zijn (er zijn er nu 4 in principe rijklaar in Nederland, voor Brussel zijn er 8 nodig) gaat de Beneluxtrein er meteen uit. Het is reizigers de Fyra in dwingen, ja. Maar als Hispeed dat niet doet worden hun overlevingskansen alleen maar kleiner.
'k Was te laatquote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Waarom heb je 'm dan niet in de quote laten staan?
Dan moet Den Haag zich maar eens gaan afvragen wat ze nou willen. Zij hebben NS/HSA gedwongen tot die hoge concessieprijs, en daar staat wat tegenover: HSA wil zichzelf ook boven water houden. Dat kan niet door de Benelux te laten rijden.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:53 schreef Ireyon het volgende:
[..]
En dat gaan reizigers dus niet pikken. Ook in Den Haag gaan ze het niet leuk vinden dat hun verbinding met Antwerpen verdwijnt, of dat ze meer moeten betalen voor de Fyra die door het stoppen en keren in Breda een verwaarloosbare tijdwinst zal bieden.
Aldus De Standaardquote:Koperdief dood aangetroffen naast spoorweg
EKEREN - Langs de hogesnelheidslijn in Ekeren bij Antwerpen is zaterdagochtend een verkoold lichaam aangetroffen. Vermoedelijk gaat het om iemand die een koperdiefstal wilde plegen. Er ontstonden een kortsluiting en een brand in de hoogspanningscabine. Het treinverkeer - ook de Thalys- en Beneluxtrein - zal het hele weekend ernstig verstoord zijn. Dat werd vernomen bij spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel.
De brandweer was rond 6.45 uur opgeroepen voor een bermbrand langs de hst-lijn en trof toen het verkoolde lichaam aan. 'Er waren koperen kabels verwijderd en in de hoogspanningscabine was er een kortsluiting met brand ontstaan', aldus Frédéric Petit, de woordvoerder van Infrabel.
'De omvang van de schade wordt nog bekeken, maar het is nu al duidelijk dat er de rest van het weekend geen treinverkeer mogelijk zal zijn op de hst-lijn', voegt hij toe.
De internationale treinen - de Benelux- en Thalystreinen - moeten daardoor via de oude spoorlijn Antwerpen-Essen rijden, wat ongeveer dertig minuten vertraging met zich meebrengt. De treinen naar Antwerpen-Luchtbal en de Noorderkempen rijden zelfs helemaal niet, maar er worden wel vervangbussen ingezet.
'Onze mensen gaan de schade zo snel mogelijk herstellen en het is de bedoeling dat het treinverkeer maandagochtend weer volgens planning kan verlopen', zegt Petit.
'k Snap niet hoe een trein met 10 reizigers die 3 euro meer betalen, meer op kan brengen dan een trein met 600 reizigers. Met de Beneluxtrein verdient NSHispeed toch ook gewoon aan kaartverkoopquote:Op zaterdag 28 mei 2011 13:58 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan moet Den Haag zich maar eens gaan afvragen wat ze nou willen. Zij hebben NS/HSA gedwongen tot die hoge concessieprijs, en daar staat wat tegenover: HSA wil zichzelf ook boven water houden. Dat kan niet door de Benelux te laten rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |