abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97415297
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 11:58 schreef Ireyon het volgende:
Roosendaal is natuurlijk wel een echte bazenstad wat materieeldiversiteit betreft. SLT, VIRM, DDAR, Mat '64, 1700+ICRm, Traxx+ICRm Prio, I6/I10, ÖBB rijtuigen, MS75, ICM(m): allemaal dagelijks hier te bewonderen _O_ .
Ik kan niet wachten tot de benelux daar niet meer komt en Roosendaal helemaal in de vergetelheid zal raken O+
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_97415312
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 11:59 schreef Duvel het volgende:

[..]

Deze trein rijdt niet via Utrecht...
O ja, foutje, excuus :@

quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 12:03 schreef Ascendancy het volgende:
Zijn er uberhaupt nog binnenlandse IC-diensten zonder VIRM erin behalve de 3600?
Ja hoor, de IC naar/van Enschede van/naar Den Haag/Rotterdam/Schiphol rijdt nooit VIRM, alleen ICMm
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 mei 2011 @ 12:04:50 #153
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_97415316
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 12:03 schreef Ascendancy het volgende:
Zijn er uberhaupt nog binnenlandse IC-diensten zonder VIRM erin behalve de 3600?
De treinen vanuit Enschede naar de Randstad staan niet met VIRM gepland en de IC Utrecht - Almere meen ik ook niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_97415328
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 12:04 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De treinen vanuit Enschede naar de Randstad staan niet met VIRM gepland en de IC Utrecht - Almere meen ik ook niet.
Die 2e is heul geen IC ja :{w
Het stopt zelfs in Overvecht. Overvecht :') :')
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_97415338
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 12:03 schreef Ascendancy het volgende:
Zijn er uberhaupt nog binnenlandse IC-diensten zonder VIRM erin behalve de 3600?
De nepintercity Utrecht Centraal - Almere Centrum.

Zelfs de 3600 heeft V-IRM...
pi_97415491
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 12:03 schreef Ascendancy het volgende:
Zijn er uberhaupt nog binnenlandse IC-diensten zonder VIRM erin behalve de 3600?
De 900

3600 heeft helaas nog één VIRM erin zitten :N
pi_97415502
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 12:04 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ik kan niet wachten tot de benelux daar niet meer komt en Roosendaal helemaal in de vergetelheid zal raken O+
Reizigers zullen te allen tijde met de Beneluxtrein via Roosendaal kunnen reizen.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 12:16:50 #158
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97415682
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 12:11 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Reizigers zullen te allen tijde met de Beneluxtrein via Roosendaal kunnen reizen.
Misschien moet er maar een soort Wetboek in de OP. Zoeen lijstje met Absolute Waarheden als deze. En als

"Papieren treinkaartjes zullen altijd blijven"
"Virm is kut"
"Goederentreinen moeten afgeschaft worden"

en zo :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_97417146
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 12:11 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Reizigers zullen te allen tijde met de Beneluxtrein via Roosendaal kunnen reizen.
Dit soort uitspraken zijn gewoon niet serieus te nemen. Afgezien van de huidige ontwikkelingen, is de kans nihiel dat dat kreng over 50 jaar nog rijdt.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_97417200
"Mat-64 is een oude rammelbak"
Of is dit geen absolute waarheid? :{

Straks eens proberen of ik Woerden-Amsterdam Amstel creatief kan doen:
Woerden - Utrecht met keren in Breukelen (ICM)
Utrecht - Amsterdam (ICE)
Terugsteken naar Amstel (zal wel slet zijn)

De grote is nu natuurlijk of dit mag met een traject-abo Woerden - Hilversum Noord (dekt de routes Woerden-Utrecht-Hilversum en Woerden-Muiderpoort-Hilversum), gecombineerd met ICE-toeslag (want ICE) en een retourtje Amsterdam Muiderpoort - Centraal (want dat dekt mn abo niet
  zaterdag 28 mei 2011 @ 13:15:58 #161
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97417284
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:12 schreef Stefanovic83 het volgende:
"Mat-64 is een oude rammelbak"
Of is dit geen absolute waarheid? :{

Straks eens proberen of ik Woerden-Amsterdam Amstel creatief kan doen:
Woerden - Utrecht met keren in Breukelen (ICM)
Utrecht - Amsterdam (ICE)
Terugsteken naar Amstel (zal wel slet zijn)

De grote is nu natuurlijk of dit mag met een traject-abo Woerden - Hilversum Noord (dekt de routes Woerden-Utrecht-Hilversum en Woerden-Muiderpoort-Hilversum), gecombineerd met ICE-toeslag (want ICE) en een retourtje Amsterdam Muiderpoort - Centraal (want dat dekt mn abo niet
Tuurlijk. Gecontroleerd wordt er toch niet ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_97417496
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:10 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Dit soort uitspraken zijn gewoon niet serieus te nemen. Afgezien van de huidige ontwikkelingen, is de kans nihiel dat dat kreng over 50 jaar nog rijdt.
Ik deed een Sociosje :+ .

Maar hoe dan ook gaat de huidige Beneluxtrein niet verdwijnen door Fyra straks, onmogelijk dat reizigers de extra kosten en moeite zomaar zullen pikken.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 13:31:55 #163
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_97417731
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:23 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Maar hoe dan ook gaat de huidige Beneluxtrein niet verdwijnen door Fyra straks, onmogelijk dat reizigers de extra kosten en moeite zomaar zullen pikken.
Ehrm, daar zou ik niet op rekenen. Zodra V250 is toegelaten en er genoeg zijn (er zijn er nu 4 in principe rijklaar in Nederland, voor Brussel zijn er 8 nodig) gaat de Beneluxtrein er meteen uit. Het is reizigers de Fyra in dwingen, ja. Maar als Hispeed dat niet doet worden hun overlevingskansen alleen maar kleiner.

Overigens... De V250 heeft een automatische omroepinstallatie, heb ik van horen zeggen.
pi_97417916
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ehrm, daar zou ik niet op rekenen. Zodra V250 is toegelaten en er genoeg zijn (er zijn er nu 4 in principe rijklaar in Nederland, voor Brussel zijn er 8 nodig) gaat de Beneluxtrein er meteen uit. Het is reizigers de Fyra in dwingen, ja. Maar als Hispeed dat niet doet worden hun overlevingskansen alleen maar kleiner.

Overigens... De V250 heeft een automatische omroepinstallatie, heb ik van horen zeggen.
Gaan de reizigersorganisaties, 2e kamer etc. dat pikken? Denk het niet namelijk..

En automatische omroep als je een paar man personeel aan boord hebt :+
dag
pi_97417926
dag treinfans hier!

Ik reis elke dag met de trein zwolle naar deventer en ga dus bijna altijd met het ICRM materieel welke doorrijd naar Roosendaal!

Ik vraag me 1 ding toch nog altijd af, waarom er altijd een loc voor of achter zit. Was de trein van origine bedoeld om te worden geduwd/trokken? En wat zijn hier de voor/nadelen van ... het is toch logisch om het te doen zoals een ICM bijv heeft? Aan weerszijden een stuurinrichting?
'In de stad York zal plaatsvinden een ineenstorting, twee tweelingbroers uiteengerukt door chaos. Terwijl het fort valt zal de grote leider vallen.Derde grote oorlog zal beginnen als de grote stad brandt.'
  zaterdag 28 mei 2011 @ 13:44:40 #166
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_97418129
Vroeger had de NS meer locomotieven en rijtuigen, vanwege de flexibiliteit die dit gaf. Het was echter ook een hoop werk, je had er extra mensen voor nodig (rangeerders), enzovoorts. NS bestelt eigenlijk alleen nog maar treinstellen tegenwoordig.

Het ICRm rijdt altijd samen met een 1700-locomotief in vaste formatie. Aan een kant staat een stuurstandrijtuig, aan de andere kant de loc. Vanuit het stuurstandrijtuig kan de loc bediend worden waardoor die niet verplaatst hoeft te worden. Die treinen rijden dus eigenlijk ook als treinstel.
pi_97418230
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:38 schreef kebabkever het volgende:
dag treinfans hier!

Ik reis elke dag met de trein zwolle naar deventer en ga dus bijna altijd met het ICRM materieel welke doorrijd naar Roosendaal!

Ik vraag me 1 ding toch nog altijd af, waarom er altijd een loc voor of achter zit. Was de trein van origine bedoeld om te worden geduwd/trokken? En wat zijn hier de voor/nadelen van ... het is toch logisch om het te doen zoals een ICM bijv heeft? Aan weerszijden een stuurinrichting?
Het 'makkelijke' antwoord zou zijn: omdat de trein met twee stuurinrichtingen geen meter vooruit komt :o
De rijtuigen in die trein hebben niet zelf een motor om zich te kunnen voortbewegen zoals ICM, vandaar dat je er een externe motor: een loc voor nodig hebt.
pi_97418279
-

[ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2011 13:50:36 ]
pi_97418314
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:49 schreef MarkoAlmelo het volgende:
-
:')

't Was een beschamende vraag inderdaad :P
pi_97418322
Ik vroeg iets te snel ;)
pi_97418373
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:50 schreef Ireyon het volgende:

[..]

:')

't Was een beschamende vraag inderdaad :P
Waarom heb je 'm dan niet in de quote laten staan? :7
pi_97418388
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ehrm, daar zou ik niet op rekenen. Zodra V250 is toegelaten en er genoeg zijn (er zijn er nu 4 in principe rijklaar in Nederland, voor Brussel zijn er 8 nodig) gaat de Beneluxtrein er meteen uit. Het is reizigers de Fyra in dwingen, ja. Maar als Hispeed dat niet doet worden hun overlevingskansen alleen maar kleiner.
En dat gaan reizigers dus niet pikken. Ook in Den Haag gaan ze het niet leuk vinden dat hun verbinding met Antwerpen verdwijnt, of dat ze meer moeten betalen voor de Fyra die door het stoppen en keren in Breda een verwaarloosbare tijdwinst zal bieden.

quote:
6s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Waarom heb je 'm dan niet in de quote laten staan? :7
'k Was te laat :P
  zaterdag 28 mei 2011 @ 13:58:15 #173
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_97418541
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:53 schreef Ireyon het volgende:

[..]

En dat gaan reizigers dus niet pikken. Ook in Den Haag gaan ze het niet leuk vinden dat hun verbinding met Antwerpen verdwijnt, of dat ze meer moeten betalen voor de Fyra die door het stoppen en keren in Breda een verwaarloosbare tijdwinst zal bieden.

Dan moet Den Haag zich maar eens gaan afvragen wat ze nou willen. Zij hebben NS/HSA gedwongen tot die hoge concessieprijs, en daar staat wat tegenover: HSA wil zichzelf ook boven water houden. Dat kan niet door de Benelux te laten rijden.

---
quote:
Koperdief dood aangetroffen naast spoorweg

EKEREN - Langs de hogesnelheidslijn in Ekeren bij Antwerpen is zaterdagochtend een verkoold lichaam aangetroffen. Vermoedelijk gaat het om iemand die een koperdiefstal wilde plegen. Er ontstonden een kortsluiting en een brand in de hoogspanningscabine. Het treinverkeer - ook de Thalys- en Beneluxtrein - zal het hele weekend ernstig verstoord zijn. Dat werd vernomen bij spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel.

De brandweer was rond 6.45 uur opgeroepen voor een bermbrand langs de hst-lijn en trof toen het verkoolde lichaam aan. 'Er waren koperen kabels verwijderd en in de hoogspanningscabine was er een kortsluiting met brand ontstaan', aldus Frédéric Petit, de woordvoerder van Infrabel.

'De omvang van de schade wordt nog bekeken, maar het is nu al duidelijk dat er de rest van het weekend geen treinverkeer mogelijk zal zijn op de hst-lijn', voegt hij toe.

De internationale treinen - de Benelux- en Thalystreinen - moeten daardoor via de oude spoorlijn Antwerpen-Essen rijden, wat ongeveer dertig minuten vertraging met zich meebrengt. De treinen naar Antwerpen-Luchtbal en de Noorderkempen rijden zelfs helemaal niet, maar er worden wel vervangbussen ingezet.

'Onze mensen gaan de schade zo snel mogelijk herstellen en het is de bedoeling dat het treinverkeer maandagochtend weer volgens planning kan verlopen', zegt Petit.
Aldus De Standaard
  zaterdag 28 mei 2011 @ 14:03:13 #174
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_97418700
Net goed *O*

Wel klote van die verstoring trouwens -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_97419208
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 13:58 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dan moet Den Haag zich maar eens gaan afvragen wat ze nou willen. Zij hebben NS/HSA gedwongen tot die hoge concessieprijs, en daar staat wat tegenover: HSA wil zichzelf ook boven water houden. Dat kan niet door de Benelux te laten rijden.
'k Snap niet hoe een trein met 10 reizigers die 3 euro meer betalen, meer op kan brengen dan een trein met 600 reizigers. Met de Beneluxtrein verdient NSHispeed toch ook gewoon aan kaartverkoop :?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')